Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Dacia Duster TCe 130 4x4 N1 – Nejvýhodnější nabídka?

36 komentářů

Rasto
Už to vidím ako v 2030 bude 50% ľudí jazdiť nákladiakmi a 50% EV :D
Avatar - Ozzman
Ozzman
Testuje se auto kategorie N1 a do mínusu se dá, že nesmí tam, kam auta kategorie N1 nesmí... to je jako testovat auto a dát mu mínus, že nesmí na chodník... zvláštní :)
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tak všichni víme, že to lidi nekupují proto, že je to N1, ale proto, aby obešli nerealistické limity a používali to jako osobní auto.
nope
A nalezite hnusny auto, ano.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, ale tohle neni minus Dacie , ale cele kategorie
Avatar - xxc
xxc
Ved cela kategoria bude mat ten minus. Ako ma cela kategoria aut lpg minus, ze nesmu do podzemia.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jaké nerealiaticke limity? Ona je nesplnila žádná automobilka?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Jo, třeba Dacia tím, že vyškrtla 1.3 TCe z nabídky, VW před koncem roku zaregistroval tisíce EV a platil pokutu, Renault měsíce prodával Clio bez důstojného benzínu, Ford ruší 1.5 EB, Honda končí s benzínovými motory, Mitsu se rozhodlo to zabalit a jediný spalovací motor v 508 je HDi 130. Hezky si tady žijeme.
Avatar - Mikesus
Mikesus
A toyota prodava Hilux, LC, supru, nestiha dodávat Yaris GR nebo přivezla do Evropy Highlander. A kolik si zaregistrovala EV před koncem roku? Těch vodikovych Mirai moc asi nebylo. Jediný PHEV je prius a nová RAV4, která je beznadejne vyprodaná. A ano platila pokutu...za Mazdu.
Takze jedny automobilky to řeší tím, že odebírají vykonnejsi motory, jine tim, že ty nejvýkonnější přidávají nebo uvádějí na trh auta s ještě vyšší spotřebou než je tato Dacia.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nj. nemůže být každý Toyota a spoléhat, že mu zatím projde hybrid s eCVT. Ostatně i ta Toyota vozi Camry v jedné specifikaci asi z pěti.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jde o to, jeslti je nevozi kvůli emisim nebo kvůli tomu, že by neměli dostatek zakazniku.
Xylo
Nevím o tom, že by VW za rok 2020 platil nějakou pokutu (kvůli) emisím. Můžeš mi dát nějaký odkaz, kde je uvedeno kdy a kolik zaplatili? Viz rozhovor s Ing.Hurtem - cituji "Zadruhé byl letošek prvním rokem, kdy platily limity na emise CO2. My ho pracovně nazýváme „rokem zero“, protože limity už platí, ale ještě za jejich nesplnění nemusejí automobilky platit pokuty. " Odkaz na rozhovor s šéfem dovozu VW do ČR: https://www.seznamzpravy.cz/…osmivalce-133679
Avatar - Ham.
Ham.
Ještě asi neplatil, ale platit bude, protože překročil o cca 0,5% a spočítali mu fleet average na 99.8g/km takže je předpoklad, že bude platit něco přes 100 mio euro. Celkem pakatel vzhledem k tomu jak silné motorizace nabízí.
https://www.am-online.com/…missions-targets
Avatar - Tycoon
Tycoon
No však taky minulý rok nemuseli do flotilového průměru započítat 5 % nejhorších aut, elektromobily a plug-in hybridy si mohli započítat, jako by jich prodali dvojnásobek, cca 20 tisíc VW ID3 účelově zaregistrovali v prosinci a nakoupili supekredity od čínského SAIC/MG. Letos to budou mít horší.
Xylo
Takže šéf dovozu VW (Porsche ČR) lže ? Co děláš ty - jaká firma a pozice, abych mohl posoudit relevanci Tvého tvrzení?
Avatar - Ham.
Ham.
V článku na který jsem dal odkaz máš prohlášení šéfa celého VW (Diesse), který se k pokutě hlásí a říká, že na ní v účetnictví letošního roku už vytvořili opravnou položku. A říká to pro Reuters. Takže nevím jestli šéf dealerské firmy (který není z koncernu VW) toho ví víc než šéf koncernu VW, ale já tipuji, že neví. Nehledě na to, že ten ten český šéf cosi plácá v roce 2020, kdy ještě nemohl znát výsledky, kdežto prohlášení Diesse je z letoška, tedy ve chvíli kdy byly známy výsledky prodeje všech značek koncernu VW za celý rok 2020.
Xylo
Díky za informaci. Tenhle článek je z konce ledna 2021 a rozhovor s Hurtem je z 14.12.2020, takže nepředpokládám, že by se tam časově nějak lišily informace. Opravnou položku udělali pro Q4 2020, ale to je informace od skupiny (asi ne od Diesse, kterému bych věřil). Ty se stydíš za to co a kde děláš?
Avatar - Ham.
Ham.
Jenže když si někdo koupí náklaďák, tak si musí být vědom, že má prostě náklaďák se všemi omezeními ať už platícími dnes nebo které si zákonodárce usmyslí v budoucnu (klidně zakáže vjezd do města mimo pracovní dni, začne vybírat mýtné etc.). To je úplně stejné jako koupit si helikoptéru a pak se divit, že nesmím létat kde chci, kdy chci a mám celou řadu omezení, které musím plnit.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ja doufám, že zákaz vjezdu se bude konečně kontrolovat. U těchto aut by mi to bylo jedno, ale i mnohem větší dodávky, nebo dokonce i 6t apod.
traveldrive
Prečo? Je to relevantná nevýhoda. Povedzme si úprimne, že to nie je nákladiak, ale osobné auto a skupina N1 je v podstate ojeb na obídenie predpisov a ušetrenie peňazí.
Vladimir Zapletal
u Dacie nedostižné, plasty,neplasty,koule jedna, dvě, žádná... bravo! vynikající alternativa k "autům", kde se na prvním místě hodnotí zrcadlení mobilu a jiné pro jizdu nezbytné "důležitosti"
carver11
Nevyznam sa v nakupovani aut verzii N1, ale nebude to potom tak, ze radsej zobrat M1 s taznym zariadenim a normalnym poctom miest, ako firma s odpoctom DPH a hotovo? Ci ma ma potom ako firemneho uzivatela trapit CO2? Ako je to vlastne s pravidlami na emisie pre firemne flotily? Lebo co sa ceny a zvyhodneni tyka, tak minus ten motor (ano, silnejsi by bol fajn) je to podla mna o dohode s dilerom, respektive moznostou vyhadat si s nim vyhodnu cenu.
Avatar - Tycoon
Tycoon
Tady nejde o to, jestli je to firemní uživatel, nebo soukromý. Flotilové emise musí splnit výrobce, tzn. Dacie/Renault. Aby Dacia splnila flotilové emise, tak zavedla kvóty na prodeje aut s motorem 1.3 TCe, který má normované emise nejvyšší. Už minulý rok bylo problém sehnat v ČR Dacie s tímto motorem (Lodgy, Dokker, Duster), kvóta byla o cca 2000 kusů nižší než poptávka. Těžko budeš s dealerem smlouvat o lepší ceně, když má kvótu na 1.3 TCe vyprodanou na celý rok dopředu.
Letos to úplně zkrouhli, některé modely prostě vyřadili z nabídky, například Duster 1.3 TCe 96 kW jak předokolku, tak čtyřkolku. Aby to naoko nahradili, tak vymysleli tenhle N1 bastl, kde jsou mnohem mírnější flotilové emise. U vás na Slovensku je to stejné. Ale třeba v Německu mají kvóty mírnější a některé ta varianty tam ještě koupit jdou a bastl N1 tam nemají.
Othello
... nákupu verze N1, když cenový rozdíl proti osobáku není moc velký a nevyváží nevýhody. Navíc s pochybným motorem který "začíná táhnout až nad hranicí dvou tisíc otáček" i když dle technických dát by měl mít maximální moment už v 1600 ot. Nedostali jste k testu nějaký vadný kus ??
Avatar - Tycoon
Tycoon
1) Naprostá většina turbomotorů má v reálu maximum točivého momentu ve vyšších otáčkách, než udává výrobce. Já mám uvedeno v 1400 rpm, ale zátah jde cítit tak od 1500 rpm a maximum bude ještě dál.
2) Výhoda není v ceně, ale v tom, že ho můžeš koupit. Osobní verze TCe 96 kW 4x4 u nás už koupit nejde. Jde koupit jen TCe 110 kW 4x4 v nejvyšší výbavě Prestige.
Othello
Takovou smůlu na auta jsem naštěstí nikdy neměl. . Co jsem kdy jezdil nebo zkoušel se vždy chovalo +/- podle údajů výrobce nebo i líp. Pokud bych narazil na velkou odchylku špatným směrem jako třeba v tomhle testu, pátral bych po příčině. Minimálně bych se zeptal někoho kompetentního na vysvělení - tj. jestli má to konkrétní auto nějakou závadu, anebo výrobce udává chybné parametry.

Vlastně jsem se setkal s podobným problémem jen při predváděčce Seat, u 1.6 TDI, ten tehdy jel fakt katastroficky . Samozřejmě jsem se zeptal na důvod ale prodejce byl bezradný
Avatar - xxc
xxc
zaujimave, ze som sa minule pytal a prispieval skusenostami s motorom TCe a vsetci ma opravili, ze to je velmi dobry, zabavny motor
Avatar - Mikesus
Mikesus
Mne se ten TCe v meganu líbil. To bylo to jedine dobré na tom autě
Avatar - xxc
xxc
Hlavne, že to všade kritizujú, v arkane to vraj nejde, ale budú tu ľudia vypisovať, aký super motor :-)
Avatar - Tycoon
Tycoon
Tak ono to posuzování je hodně subjektivní, každý vnímá prodlevu turba, nebo zátah motoru jinak. Jeden novinář napíše, že to jezdí nějak, druhý to popíše jinak a pak do toho sedneš a máš z toho úplně jiný pocit než ti dva.

Výrobce u toho mého motoru 1.4 TSI 92 kW uvádí maximum točivého momentu 200 Nm při 1400-4000 rpm. Dole není vyloženě turbodíra, ale jde cítit, že křivka momentu nabíhá. Od cca 1800 rpm je pak zátah plynulý jako u atmosféry, plnicí přetlak se drží na 0,6 baru kvůli převodovce. Ačkoliv by měl moment v 4000 rpm dle výrobce začít klesat, tak neklesá, subjektivně i dle plnicího přetlaku se nic neděje do skoro 5000 rpm. Což znamená, že motor má ve skutečnosti výkon cca 105 kW, možná í víc, protože na těch 5000 rpm to není, že by to umřelo.

1.6 TDI byl asi první diesel, se kterým jsem kdy jel a pamatuju, že v nízkých otáčkách měl obrovskou turbodíru, ze které se nedokázal vyhrabat. Novější verze už byla použitelnější.
Avatar - Mikesus
Mikesus
A 1.2 TSI 77kw ma ve skutečnosti 100kw že?
Máme v rodině 1.5TSI 96kw, a jede to tak nějak jak by člověk od toho výkonu očekával.
Freddka
1.2 TSI 77kW prvni verze s retezem mela 90-94kW na brzde (mereno nemci 3x vcetne autobildu).
Ja ji mel nekdy 2010 zacatek a jelo to paradne.

Pak prisly problemy s retezem (ja na golfu problem nemel, najel jsem za 6 let asi 130 tisic) a po asi roce a pul (nekdy pulka 2011) po navsteve servisu mi sebrali dobre 15 koni (presneji snizili trochu kroutak).

Ale stale to jelo dobre, jen proste softwarovym updatem sebrali vykon, aby bylo mene problemu s retezem. Stale to melo vic nez 77kW. Aspon to melo mekci a tissi chod po tom updatu a spotreba sla dolu rekneme o 0.3l na sto, ale radost mi neudelali.
Avatar - Mikesus
Mikesus
My ji máme tu 1.2tsi v O2fl v rodině. A ne, nikdy to nejelo na 100kw. I když s tím byl problém s řetězem řešen několikrát.
A na brzdění to bylo 100kw i se ztrátami nebo bez nich? Protože to co ukazoval Vaculík, tak tam bylo 100kw i se započetím 23kw ztrát v pohonem ústrojí, tedy 77kw real plus 23kw ztráty. Takze brzdění bylo těch 100kw.
Avatar - Tycoon
Tycoon
Tím jsem nikdy nejel, takže nevím.
Othello
Souhlasím že při rychlém rozjezdu na nižší rychlostní stupně se může víc projevit opožděné tlakování turba a motor zabere až při trochu vyšších otáčkách. Na vyšší kvalty ale je dost času k natlakování a tam už motor musí kopírovat prezentované parametry. Pokud ne, je někde chyba.

Test tyto situace bohužel nerozlišuje takže jeho vypovídací hodnota je v tomhle směru bohužel mlhavá. V každém případě jsem přesvědčený, že rozdíl 500 otáček je už příliš velký
Avatar - Tycoon
Tycoon
Jo, přesně tak. Na vyšší kvalt by to mělo jít poznat lépe, jestli je to jen turbolag, nebo opravdu turbodíra.