Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

První jízda s Hyundaiem Ioniq 5. Korejská paráda, která vyděsí konkurenci

140 komentářů

Avatar - Midlosek
Midlosek
To jako vážně?
lukas13
- to auto je z venku fakt krásný.

- ty dvě televize před řidičem vypadají fakt blbě.

- dveře zevnitř, tvar loketní opěrky, klika - fuj. Nejak mi nepasují ke zbytku interiéru, vyjma těch dvou televizí ;-)

- délkou přes 4,6m rozhodně neodpovídá rozměrům kompaktního crossoveru - ty mají většinou pod 4,5m. Tohle je o třídu větší. O rozvoru nemluvě. Parkujte pár měsíců podélně ve velkém městě a pochopíte, jakou roli hraje 25 cm...

- pozitivně kvituji využití prostoru v interiéru (absence středového tunelu), to je výhoda EV. Mělký kufr naopak nevýhoda, ale na druhou stranu, 4x4 vozy jako např. Forester jsou na tom podobně.

- je vtipný trend udělat crossover a pak různými fígly snižovat cx co to jde (vím, snáz do toho narvete baterky)

- jídzní výkony jsou snad až příliš vysoké. Nejstálo by za to dát tomu slabší motor(y) s nižšší spotřebou a vyšším dojezdem? To je "problém" spousty EV, nemůže to být o tom, že snížením výkonu motor(ů) se nedosáhne kýžené úspory energie? Nevím...

- cena odpovídá standardům za EV, ano. A je brutální.
traveldrive
Je to vcelku pekné auto. Na prvý pohľad prerastený hatchback, nie crossover. DIzajn je vecou vkusu, jak exteriér tak interiér. Viac sa mi páči KIA EV6.

Nerozumiem, prečo má crossover definovať len zvýšený posed kvôli baterkám v podlahe. Svetlá výška neyzerá byť bohvieako veľká, skôr naopak.

4x4 je bonus pre majetnejších. Cena je vysoká, ale ak si porovnáš rozmery, ponuku priestoru, jazdné výkony a výbavy s klasickou konkurenciou, nemyslím si, že rozdiel bude veľmi markantný. Nie je to samozrejme pre každého, ale ako sledujem autá na cestách, tak ľudí (alebo foriem) ochotných a schopných minúť 40-60 tisíc za auto je prekvapivo dosť.

Vysoké jazdné výkony? Ako to myslíš? Tu na ACZ sa permanentne kritizuje zrýchlenie na stovku nad 10 s alebo maximálka 180... Toto auto má maximálku 185 a v základe zrýchlenie za 8,5 s. Krútiaci moment 350 Nm a max. výkon 125 kW sú dobré hodnoty a podľa mňa na auto s váhou 1830 kg docela primerané. Pochybujem, že by slabšie parametre nejak výrazne znížili cenu auta. Podľa mňa sa parametrami napr. voči Tesle držia celkom pri zemi.
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Slabší elektromotor spotřebu nesníží. Dokonce spíše naopak, protože bude málo rekuperovat.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nevím nevím, zkusil jsem e-Traveller se 100 kW a rekuperovalo to hodně silně.
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
100kw není málo. To je skoro jako 125kw, rozdil minimální. Po slovem slabší bych si představil tak 70kW a méně. 100kw motor dokáže podle mého názoru brzdit výkonem 100kw a získat tím cca 60kw nabíjecí výkon do baterie.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Se 70 kW by se to asi ani nerozjelo.
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Ano a proto nemá smysl dávat tam slabší motor.
IPace
ne 70kW elektromotor nedokaze rekuperovat 70kW, koeficient v automotive je cca 2/3, tedy spickove elektromotory dokazou rekuperovat cca 2/3 sveho vykonoveho potencialu

dost dulezite je take technologie elektromotoru, asynchronni elektromotor dokaze rekuperovat lepe nez synchoronni elektromotor, aneb kazda automobilka to ma jinak

pro rekuperaci jsou samozrejme dulezite i baterie, aneb tak jako pri nabijeni, tak i u rekuparece zalezi na jejich aktualnim stavu a celkovych vlastnostech, takze u baterie co ma treba 50kW a zvlada jen 1C, tak je ti vesmes fuk jakakoliv rekuperace nad 50kW, protoze dana baterka proste vic nedokaze prijmout aby se neznicila, elektronika do ni tedy vic nepusti
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Umíš číst nebo co vlastně se mi snažíš vysvětlit?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Technika špičková, i když dojezd vyloženě neoslňuje. Interiér zvláštní, musel bych vyzkoušet, ale horší než id.3 to být nemůže. Nechápu absenci zadního stěrače u hb karoserie. Cena testované verze brutál. Abych pravdu řekl, víc se mi líbí předchozí Ioniq s aerodynamickou karoserií a normálním interiérem, ale poměr cena/výkon má celkově horší.
Mino 1
Zadny stierac tam nie je z dovodu, ze spoiler ma vo vnutri aerodynamicke strbiny, ktore usmernuju prudenie vzduchu na zadne sklo tak, ze od urcitej rychlosti vodu odfukne.
_Teddy_
Presne... od urcitej rychlosti! Ale ak budes jazdit autom v meste (alebo v kolone), zadne sklo mas rychlo zacakane.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Od určité rychlosti, takže ne ve městě. A co jsem viděl videa na Youtube, tak měla ta auta zadní skla zašvihaná.
Avatar - xxc
xxc
Ľudia nepotrebujú zadné stierače. Veď v Ázii kľudne kúpia aj sedan. Určite to nemá ani isofix, ten ľuďom tiež netreba :-)
Avatar - _Karel_
_Karel_
Isofix. Na tebe je spoleh. Co zrcátka při dešti? :-)
Avatar - xxc
xxc
Dnes celu cestu prsalo a na Citigu v pohode. Co Hyundai? Ale predpokladam, ze to bude dobre. Ale netestuju to, ludom to nevadi, spatne zrkadla nepouzivaju :-)
traveldrive
Nepochopil si, ani keď si to dostal priamo na tanieri. Karle, nabudúce napíš aj vysvetlivky. ;-)
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Vypadá tohle jako sedan?
Mino 1
je skor konkurencia k ID.4, nie ID.3.
Xylo
To bych neřekl, zdá se mi že je to spíše hatchback, nikoliv SUV jako Enyaq nebo ID.4. Cenově je to spíše k ID.4, ale to je hra výrobců, jak nastavit co nejvyšší ceny, protože časem půjdou jen dolů.
Mino 1
Ale ano. Nedaj sa oklamat dizajnom. To auto je v skutocnosti ovela vacsie, nez vyzera na fotkach. Porovnaj si rozmery a razvory naprav medzi ID.3, resp. ID.4 a Ioniqom a je ti hned jasne, ktory z tych dvoch je konkurentom. Videl som uz dost vela zahranicnych videi a vsetky ho porovnavaju s ID.4. ID.3 je o dobru triedu nizsie.
Xylo
Já myslím, že to brzo uvidíme na vlastní oči a pak si to každý (podle svých očí zaškatulkujeme). ID.3 jsem viděl jen jednou, ID.4 ne, ale svezl jsem se Enyaqem, který (pro mě) také není žádný obr, ale je to zvýšený hatchback s jízdními výkony, výbavou a pohodlím srovnatelný s většinou aut ze své třídy. Problémem je cena, která je naprosto nedostupná pro většinu lidí, kteří si chtějí pořídit nové auto.
IPace
Enyaq je velikostne Kodiaq, je o 5cm kratsi a o 5cm nizsi nez Kodiaq, takze Kodiaq je podle tebe takovej zvysenej hatchback, hmmmm teda
Xylo
Od té doby co jezdím "obrovským" Smartem mi všechna auta připadají malá :D
DonVito
Porovnej rozmery:

Ioniq 5 - 4635 mm
Id.4 - 4584 mm
Model Y - 4750 mm
Mach E - 4724 mm

Jeste si myslis, ze je Ioniq 5 konkurent Id.3 (4261 mm)? ;-)
Ano neprimy urcite...

https://www.autospies.com/news/index.aspx?…

PS Pro porovnani Kodiaq 4697mm.
Mino 1
A to si este zabudol spomenut razvory naprav, kde Ioniq vitazi nad oboma VW priepastnym rozdielom.
Xylo
Já viděl ID.3 jednou na silnici a nového Ioniqa jen teď na fotkách, takže se můžu mýlit a přiznávám to :yes:
DonVito
Jj chapu.

V realu bude ale Ioniq 5 dost velkej...
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Odpustit skoro-SUV design . Jak víte, nesnáším SUV. Vevnitř neodpustim přístroje za volantem. Vždyť mě znáte.
traveldrive
Hlavne to nie je hybrid. ;-)
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Proto je odkázán prostát celý svůj život u nabíječky a po 1000 nabíjecích cyklech jít do šrotu.
Mino 1
Takze ak by sa nabijal raz tyzdenne, tak ho caka 20 rocna kariera? 😉
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Patrně ano. Tedy nesmí najet za týden víc než cca 300 km a nesmí se výrazně projevit faktor stárnutí baterií.
Xylo
Tak to je výborné, to by mělo moje auto vydržet nejméně 60 let :-[]
Avatar - iHoven
iHoven
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Radoslav_Chytry
Radoslav_Chytry
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
traveldrive
Kedy konečne riadne zabanujete tohto imbecila? Bloknete mu jeden nick a hneď spraví ďalší.
Avatar - Radoslav_Chytry
Radoslav_Chytry
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Je to velmi ubohý člověk bez jakékoliv známky hrdosti, vyhodí ho dveřmi, přileze oknem. Smutné.
Avatar - Radoslav_Chytry
Radoslav_Chytry
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
DonVito
Zato tvuj hybrid to prostoji doma bez nabijecky a nedela nic. :D A pak se miniaturni baterka dobiji benzinem za jizdy...

Pro kazdeho je lepsi neco jineho.
Ty nemusis dobijet, ale zase musis (draze) tankovat.
;-)

Pro me je OZE elektrina a NEtankovani ideal.
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Jakým elektromobilem jezdíš?
DonVito
Procpak te to zajima?
Tom Pro
Libi se mi to, verim ze to nadšení redaktora je opravdove. Poridim si jej.
Avatar - _EQS_
_EQS_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Táhni do hajzlu.
Avatar - _EQS_
_EQS_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Xylo
Nemyslím si, že pán napsal něco urážlivého nebo nepřekousnutelného. Trochu mě taky irituje tím "electrodad/tesláčekITáček" závěrem, ale proto není potřeba ho posílat někam (tímto způsobem).
Avatar - hugino
hugino
Až na to že za 57 000 € mám mimimálne dve velmi slušné autá a nemusím každých 300 km hladať nabíjačku / samozrejme ak nebude obsadená / a naťahovať kábel a čakať pár hodín aby som došiel domov.A čo tých pár miliónov ľudí čo bývajú v panelákoch.Tý to budú cez noc nabíjať cez kábel spustený z okna ? Vieš kolko bude káblov po chodníkoch,parkoviskách alebo cez cestu ?Chudáci cyklisti a chodci. Však to je čistá utópia. :-O :-O :-O Ak byť ekologický tak maximálne hybrid alebo mild-hybrid.Ostatné je nereálne.Dať 57 000 € za elektrický Hyuindai je nezmysel.Počkáme koľko sa ich reálne predá ale vidím to aspoň v našich končinách za čisté fiasko. :no:
traveldrive
Tvoje zaostalé myslenie je čisté fiasko. Ale netráp sa tým a kúp si hybrid.
Bojkas
Boha jeho, co to plácáš?? Nečetl si článek? Pro paneláky tu je UFC, za 18 minut do 80%. Za tu cenu je to perfektní EV. Navíc, ty tvé vlhké fantazie o prodejích. Už v březnu měl čtvrt milionu předobjednávek.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Provozovat EV pouze na DC je super nápad, za který se baterie odvděčí. :D
Xylo
Pro panelák za tuhle cenu asi těžko. Nech chlapce si užívat svých výborných automobilů, ať si každý jezdí čím chce a co je pro něj (a jeho peněženku) vhodné.
Hendly
Aneb jak zavírat oči před realitou :-)
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ano, nekritizovat a jít vstříc radostným zítřkům, plným neobsazených rychlonabíječek na každém kroku.
https://www.novinky.cz/…patreni-40365262#…
DonVito
Anebo kritizovat na EV vzdy a vsechno...
A vsude malovat certa na zed o apokalypse prumyslu. :D
Oba extremy jsou spatne. ;-)

Jak je vubec mozny, kdyz je tolik benzinovych aut, ze nejsou fronty?
:D

Aha dostatek cerpacich stanic.
:-)

Jak souvisi obsazenost nabijecek s pozarem?
Uz aby prisly s novymi clanky...
A tim nemyslim "jen" zmenu velikosti.
Hendly
Sorry, ale to je snad normální, že se nové technologie nasazují do kategorie kde jsou ceny vyšší. Porovnávat to s tím, že můžu mít za stejnou cenu dvě jiná auta je mimo.
Stejně jako představa natahování prodlužováků atd.

Je 21. století. Rezervace nabíječky snad není nic tak nepředstavitelného.
_Teddy_
Ale jo, EV sa vyvijaju, a to je len dobre. Ale stale nedokazu plnohodnotne nahradit bezne auto so spalovacim motorom. Realny dojazd je pomerne maly (neuvazujme teraz eko-rally, berme realnu spotrebu ~20kWh/100km, to dava s bateriou 73kWh dojazd okolo 350km), a cena prilis vysoka. Chce to este par rokov, kym sa oba tieto parametre zlepsia...
traveldrive
Áno. :yes:
DonVito
Ano, je to tak.

EV (zatim) neni pro kazdeho.
Ale existuji lide, kteri uz dnes muzou vyuzivat prevazne vyhody.

PS Cesta do Chorvatska Enyaqem:
https://www.idnes.cz/…309_hardware_nyv
Ioniqem by to bylo jeste snazsi...
_Teddy_
Ak uz elektromobilom do Chorvatska, tak radsej takto:
https://www.youtube.com/watch?…

Inak co ma tam sokovalo je nejednotnost co sa tyka kablov: maju ich mat auta, alebo nabijacky? Osobne si myslim, ze rovnako ako nemusim vozit svoju hadicu k stojanu s benzinom, tak by som snad nemal ani vozit svoj kabel (ktory pre tie nabijacie vykony je dost velky a tazky, a ak ma byt kvalitny a aspon ciastocne medeny, tak aj drahy). Kabel sa pouziva len na nabijanie, tak naco ho stale vlacit so sebou a prevazat hore-dole? Navyse aj ekonomicky je to vyhodnejsie, lebo nabijaciek je (a vzdy bude) menej, ako elektromobilov...
DonVito
Rychlonabijecky (DC) jsou s kabelem vzdy.

Ano, nektere (vetsina verejnych?) AC nabijecky jsou bez kabelu.
Treba aby neprekazel na ulici, kvuli vandalizmu atp.

V EV stejne vzdy vozis 1-f kabel - s nim mas moznost se nabit kdekoli, kde je obycejna (schuko 1-f) zasuvka.
No a pak vozis ten AC kabel, pripadne redukce. Neni to zadna veda. Idealni je pro "uskladneni" frunk.

Spousta lidi ty kabely vubec nepouziva, kdyz doma maji wall-box s kabelem a na cestach "tankuji" DC. ;-)
Takze pro tyhle lidi je to neco jako kdyz sebou vozis prazdnej kanystr...
Xylo
Kabely nejsou ještě to nejhorší. Blbé je, že třeba ke každému provozovateli musíš mít jiný čip nebo kartu, ale většinou se to dá řešit chytrým telefonem. Je to stojan od stojanu, někde kabel je někde je jen zásuvka. Podle mého názoru základ je nabíjet doma a co nejmenším příkonem - v případě Smarta přes normální 230V zásuvku jako mobil. U Tesly/Enyaqa asi bude potřeba 400V zásuvka (dříve se tomu říkalo motorový proud - na cirkulárku atd.). Nabíjení mimo domov je provizorium a normálně se kabel vozí sebou (je to jen kabel a není nijak těžký). Ještě další komplikace jsou tři běžné typy koncovek kabelů - Enyaq se dá dobít z rychlého CCS Combo nebo klasického Mennekes (Typ 2), Nissany mají asi většinou Chademo. U stojanu velkých energetických dodavatelů najdeš všechny tři, privátní wallboxy mají většinou jen Mennekes, který je asi nejrozšířenější (ale pomalejší).
DonVito
Jj, presne. S tim, ze chademo pomalu konci a bude to zase o neco jednodussi. Az za dvacet let doslouzi dnesni Nissany :-)
Xylo
Přesně, ono se to všechno vyvíjí - třeba karta na EON funguje i u PRE a opačně. Aspoň takovou jsem dostal od EONu informaci.
cudzinec111
Presne tak, baterie vraj u verzie s najvacsim dojazdom vazia 700 kg.
Navyse podobne ako LPG su elektomobily vytlacane z podzemnych garazi.
Pri nehode je to na totalku alebo aspon polovicu ceny auta, kedze sa narusia baterie...

Fajn počin, ale sucasne EV maju k normalnosti este velmi daleko, snad pomozu casom baterie s pevnym elektrolytom. Sympaticke je, ze H/K vyvija aj vodik, nevsadil vsetko na elektro...

Snad najvacsie plus je ten obrovsky razvor pri rozmeroch na hranici kompatknej/strednej triedy
DonVito
No Hyundai ma sice vodik, ale podivej se, kolik prodava Nexo a kolik bateriovych EV :D

Nahlas ti to nerekne, ale Hyundai uz taky sazi jen na baterie ;-)
Dixik2
bude na přelomu října a listopadu 2021
Avatar - skejpa
skejpa
Babisi, co nejaka dotace, kdyz uz to strilis jak bata cvicky 😂 Protoze 1.3mega za 160kw je celkem dost :D
Xylo
To určitě ne. Výrobní náklady nejsou naprosto (podle mého názoru) v korelaci s požadovanou cenou. Pokud se ceny nepřizpůsobí lokálním příjmům mohla by pomoci spolupráce s čínskými producenty aut, kteří jsou schopni dodat sice jednodušší, ale cenově dostupnější elektroauta.
DonVito
No pokud vim, tak Spring je Cina.
A pri splneni evropskych norem ta cena nijak nizka neni.

Coz si ale myslim, ze je dano dotacemi.
Dacia nema duvod jit niz. S dotaci 9.000Eur je uz ted cena ok...
Xylo
Je to Renault City K-ZE vyráběný v Číně. Cena na čínském trhu tohoto auta je 8 700 USD včetně dotace, která by měla v průměru být 2 800 USD. Pokud to tedy sčotnem je to 11 500 USD, to je asi 250 tisíc Kč.
IKBASK
Aktuálna cena v Číne je 45 700 RMB (152 163 CZK, alebo 5 950 EUR)
https://www.dfpv.com.cn/carlist/?…
Xylo
Díky za informaci :yes: . Vycházím z přežvejkaných anglicky píšících zdrojů a ty nás možná lakujou ;-)
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Mě zajímá cena po splnění evropských předpisů a s dovozem z Číny.
Freddka
Paradni auto do mesta, design exterieru mi pripada uplne top.

Ja vidim jen dve pihy na krase;
- cena - trochu moc
- nema zadni sterac - coz je u hatchbacku fakt hloupy, anglicani uz si stezovali, ze v desti proste za chvili nevidis zadnim oknem vubec nic
DonVito
Do mesta pomerne velky :-)
Freddka
To je proti Range Roveru nebo X5 jeste celkem maly… :-!
DonVito
Ok, to je zase nejmin o tridu vys.

Tesla Model X...
Vladimir Zapletal
ale jako virtuální uživatel :-) si myslím, že je hovadsky velký, to mi u elektromobilu nedává smysl, do města na pytel :no:
DonVito
Proc moc velky? Pro rodinu?

Mne se vic libi EV6.
Zvenku i zevnitr.
Avatar - _EQS_
_EQS_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Freddka
Nojo, stoji to vic nez Tiguan R-Line 2.0 tsi 245k nebo 2.0 tdi 200k… nebo jako Sorento … nic moc :-!
Michal220
všude jsou články jen o EV. Už nás pěkně na tu dobu připravují-auta 2x dražší při koupi,dojezd no,po 10-15letech cena 0
Avatar - Radoslav_Chytry
Radoslav_Chytry
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
PowerHouse
EV zažívají každý rok velký pokrok a ceny a hmotnosti baterek zatím neustále rychle klesají.

Jakmile klesnou ceny baterek pod 100 USD/kWh a hmotnost pod 0,5 kg/kWh, ubyde odpůrců a zdejší pokec bude vypadat úplně jinak.
Michal220
Cena nespadne buď v klidu.Hmotnost možná o něco.Čteš často scifi příběhy?Že by baterky podle tebe vážili 10x méně a byli levnější..
Hendly
Nějaký argument proč cena nebude dále klesat?
PowerHouse
Přečti si pár článků o TRVALÉM poklesu cen baterií zde na auto.cz za poslední roky.

V roce 2024 se prolomí hranice 100 USD/kWh a rozjedou se solid state baterky s 0,5 kg/kWh.
Michal220
Všechno všude zdražuje,platy rostou,výbava aut roste,ev vozy dotují spalováky.Vyvoj tk něco "hodně" stojí.Nové ev jsou lepší a lepší a pod milión nejdou...za 10let budou lepší a dražší
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Sekta Elonova.
Hendly
Spíš sekta spalovaku, vždyť už je jediný argument proti ev a to dojezd. Jinak je ev ve všem lepší.
PowerHouse
s baterkami 0,5 kg/kWh a lehčími.
gil54
Ano, lepší zejména v ceně, hmotnosti a líp hoří.
Hendly
A proč prostě nenapíšeš: " EV nemám rád proto a proto" místo toho tu děláš že spalovak nehoří.
gil54
Rozumíš výrazu "líp hoří" ?
Hendly
Líp než třeba benzín?
gil54
přesně
Hendly
:-) takže žádné výhody ev nevidíš a mas z toho strach i když statistický hoří daleko častěji spalovací auta?
Přijde ti to jako racionální uvazovani?
Edit. Zkus zapálit benzín a zkus zapálit baterií. Co jde snaž?
gil54
Několikrát jsem objektivně výhody EV zde v diskuzích i zmiňoval spolu s nevýhodami.

Dávno jsem objektivitu, díky zaslepeným fanouškům EV, vzdal. Nemám strach z EV a nemohu také říct, že nemám EV rád. Co nemám rád jsou zaslepení fanatici. Proto mé negativní komenty jsou vždy jen reakce na neobjektivní tvrzení, zaslepené, mnohdy arogantní falešná tvrzení a argumenty. Ano, někdy sarkasticky, někdy záměrně s přeháněním. Když to někdo nepochopí, nemá cenu dál rozebírat třeba zapalování benzínu, ten málo kdy sám od sebe v nádrži chytne a když, tak se dá líp uhasit.
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch
tady ani nemusím nic zkoušet zapalovat, zapálí se to samo :-)

Napsat "...jediný argument proti ev a to dojezd...." ti přijde jako "racionální uvažování" ?

Jakmile EV bude plnit mé osobní požadavky lépe než ICE, hned ho budu mít.
Hendly
Takže tvůj názor na ev se řídí podle lidí v diskuzi?
Sorry to je stále více iracionální..
gil54
Na to jsi přišel jak ? Můj názor je obsažen v poslední větě.
Hendly
A které požadavky ev neplní kromě dojezdu?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Třeba to, že nechci za 10 let měnit "nádrž" v ceně nového spalovacího auta?
Hendly
Cena baterie za deset let je otázka. Ale jistě bude klesat.
Druhá věc je kolik stojí servis spalovacího auta za deset let. A stejně tak kolik stojí provoz spalovacího auto oproti ev.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
"je otázka"

dík, hned si jdu jedno EV pořídit.

Kolik mě stojí servis spalovacího? To ti můžu říct, olej a filtry cca 1000 Kč ročně, jednou za čas svíčky, po deseti letech je dobré vyměnit chladící kapalinu (obojí zase cca 1000 Kč) a mám novou spojku za 8500 Kč, utrápil ji vozík a prasečí styl jízdy.
Hendly
To jistě nejsou ceny servisu u nového auta. Plus si tam dej náklady za palivo.
A je to samozřejmě o tom co preferuje. Komfort to jistě nebude.
Michal220
Ta baterka má třeba 5modulů takže nebudeš muset vyměnit celou za 600tisíc ale třeba jen jeden za 150.Tady je spousta chytrolínů co EV fandí ale až si koupí ojetinu u který padnou baterky tak budou v p...Vypadá že budu spalovák udržovat až veteránským značkám:)
Xylo
Pane Hendly. Pán jezdí ve starším osmiválcovém BMW a bydlí v bytě v Praze. Doma nabíjet nemůže a BMW mu není schopno nabídnou auto ekvivalentní jeho pětce za podobné peníze (a proč by EV kupoval, když jeho stávající auto dobře slouží a reprezentuje). Konec zprávy ;-)
gil54
Doma nabíjet však omezeně mohu. V garáži mám 230V. A relativně malý nájezd, tak V8 tolik nevadí a stále ještě dělá radost.
traveldrive
Jedna technická - je neriešiteľný problém da si spraviť adekvátnu 400V prípojku?
gil54
Docela problém, řadová garáž, staré rozvody, jeden rozvaděč pro všechny, jen duplicitní vlastní elektroměr, společenství vlastníků....
Ani jsem nezjišťoval možnost - zatím stejně ještě EV nemám "na pořadu dne".
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Jo, třeba v hmotnosti, době nabíjení, ceně nebo životnosti, že?
Hendly
Hmotností rozdíl už není nijak velký. Plus těžiště jasně na straně ev.
Doba dobíjení už taky není velký problém. Cena je odpovídajíci podobnému spalovaku.
Ale teď ty plusy. Ticho jak uvnitř tak venku, klid bez vibrací, výkon za každých podmínek, žádný smrad, klimatizace i topení bez čekání. Prostě komfortní jízda.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nijak velký, akorát teda půltunová baterie. :D Cena odpovídající spalováku, třeba 208 za 350 versus 800 tisíc Kč. :D Nedělej ze sebe prosím vola.
Hendly
Tak srovnavej cenu porovnatelne výbavy a výkonu plus nevybirej extrém co se ti hodí. O tom to stále je.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Já si nevybírám extrém, co se mi hodí, ale třídu, kterou kupuji. Znáš nějaké levnější malé EV?
Johnn
Schizofrenik? Pod jedním z nejrychleji dobíjejících EV kritizuješ rychlost dobíjení?
A co potom Enyaq, tam jsi psal počkejte na 170kW,zatím 125kW :D:D
Tak jaký je Tvůj skutečný názor? Myslím že pouze finance, tak se aspoň za to nestyď.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To, že se dnešní EV za vhodných okolností umí rychle dobít (realitu ukáže teprve praxe, třeba starý Ioniq se chlubí 100kW nabíjením, ale reálně dobíjí skoro pořád pod 50), neznamená, že tím přestaly existovat všechny nevýhody EV kromě dojezdu, jak naznačuje Hendly. Finance jsou jednoznačně nevýhodou EV a nevím, proč bych se kvůli tomu měl stydět. Mít za rovných podmínek za stejnou cenu ICE a EV, vezmu ICE. Co s tím má dělat, že Enyaq dostane výkonnější nabíjení a vyplatí se na to počkat, to nevím.
Johnn
Rychlost dobíjení Ioniq5 je myslím potvrzené i na videích ;-) Co s tím má co dělat starý Ioniq?
Divím se že u Enyaqu toto právě nekritizuješ (ty by nevadilo), ale naopak spíše se tváříš že to je v pohodě, i když je evidentně horší.
Názorová nekonzistence, schizofrenie...
Takovým lidem se moc věřit nedá.
gil54
Rychlé nabíjení je však násobně dražší a zároveň také dříve a víc degraduje baterii.

Podmínky pro uplatnění záruky na baterii jsou (např . u VW https://www.volkswagen.cz/…aruka-a-nabijeni ) postaveny tak, že "Pro uplatnění záruky je nutné správné využívání vozu v souladu se stanovenými podmínkami."

Nedoporučuje se běžně používat rychlonabíjení, nabíjet nad 80%, nenechávat odstavené vozidlo déle než 12 hod. s bat. jinak než 30-80%, na 100% nabít maximálně těsně před jízdou, dodržovat dolní nabíjecí limit léto 20%, zima 40%.

Pokud v historii nabíjení a užívání vozu najdou nedodržení těchto podmínek tak záruku neuznají ? Docela starost nepochybit.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ty limity jsou celkem vtipné vzhledem k podmínce, že maximální výkon rychlých verzí EV od VW je dostupný výhradně při stavu nabití nad 88 %.
gil54
O max. výkonu tam raději ani nepíšou, rozhodně jeho použití, resp. používání, baterii asi moc neprospěje. Proto také ta omezení, aby se prakticky nedal vyžít.
Hendly
To je zase strašení. Jedná se o doporučení. Ono podmínky na reklamace spalovaku taky nejsou jednoduché.
gil54
Zřejmě o tomto tématu o moc víc než já nevíš, nemá smysl se dál pošťuchovat.
Hendly
Čekal jsem na ty nevýhody ev.
gil54
Dobře, tady jsou z pohledu mých priorit.
Hmotnost, málo nabíjecích míst, delší doba nabíjení než tankování, nejistá hodnota při následném prodeji, vopruz s různými kabely a redukcemi, komplikovanější přístup k nabíjecím místům - různé čipy, karty, v případě chyby, kdy zůstane auto bez energie to kanystr z nejbližší pumpy nespraví, vyšší pořizovací cena, případný hrozící zákaz vjezdu do podzemních garáží, nutnost hlídat podmínky péče o baterii, minimálně hůře hasitelný požár, vyšší nároky na pneumatiky, vyšší produkce pevných částic PM 2,5 a dojezd, co zrovna mně vadí nejméně.
(A takový, aby jel dvě pade, stojí dva míče nebo víc a moc jich na výběr ani není, to klidně však oželím.)
Hendly
Sorry, ale spotřeba pneumatik a částice? To máš z autofora?
Zbytek chápu, ale to samé co jsem psal jinde. Vše se teprve tvoří, ale o to rychleji. Ev jsou na trhu doslova jednotky let.
gil54
částice https://elektrickevozy.cz/…si-nez-spalovaky
https://zpravy.aktualne.cz/…d74ac1f6b220ee8/
Vyšší nároky na pneumatiky vyplývající z vyšší hmotnosti EV, která je v průměru vyšší o 24% a nároky nejsou totéž co spotřeba, jak píšeš.

"Vše se teprve tvoří", tak já EV až bude dotvořen do stavu, že pro mě bude výhodnější než ICE.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ioniq jsem uvedl jako příklad, že deklarovaný výkon má dost omezenou vypovídající hodnotu. Přinejmenším v mínusových teplotách, nebo naopak po dynamické jízdě, se nabíjení zpravidla prodlouží.

Aspoň si prosím nevymýšlej, já vůbec nepsal o Ioniqu 5, který jsem naopak za EV techniku chválil, a to několikrát. Reagoval jsem na Hendlyho obecné kecy o tom, že EV nemají kromě dojezdu nevýhody. Což samozřejmě mají, má je Enyaq a má je cokoli jiného. V čem je ta nekonzistence?
Hendly
A jaké jsou ty nevýhody kromě dojezdu? Cena? Ano, v kategorii malých aut jsou ještě velké rozdíly, ale v kategorii dražších aut už rozdíl prakticky není. Je logické, že nová technologie je nasazování že zhora.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nebudu ti to psát desetkrát. Jsem zvědavý, jak se podle tebe ta technologie do nižších (tedy nejprodávanějších) kategorií v blízkých letech nasadí, když je cena EV formována primárně baterií a pokud nemá auto sloužit jako čistě do města, tak si nemůžeš dovolit její kapacitu v menším autě zásadně snížit. Dnes tedy malé EV začíná na 800 tisících, kompaktní v podstatě stejně, s tím, že slušnější za mega. O zhruba 100 tisíc Kč výše jsou velké crossovery. Cenový rozptyl je tam nízký. Momentálně také začínají růst ceny surovin.

Resp. já tuším, emisní pokuty prostě vyšvihnou ceny ICE na cenu EV. Preview je v Norsku a Nizozemsku.
Hendly
Jak dlouho jsou tu ev? 4 roky? Dost málo na to, aby obsadila všechny segmenty trhu. Většina automobilek představuje svůj první model a logicky v té top kategorii kde snaž obháji cenu.
Podívej se na jakýkoli jiný segment ekonomiky kam se nasazují novinky a za jakou cenu. Proč chceš po automotiv aby to bylo jinak?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Znova: cenu EV určuje primárně cena baterií. A není pravda, že by většina automobilek začínala v top segmentech, viz třeba Leaf, ten je tu navíc rozhodně déle než 4 roky.
Hendly
A proč by jsi bral při stejné ceně radši spalovak?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Protože mi vyhovuje charakter benzínového motoru, neomezený dojezd, dlouhá životnost (tím i ekologičnost a nízký propad cen) a nižší hmotnost.
Hendly
Hele dlouhá žívotnost je u spalováků spíš přání než realita. není problém spalovací auto (tím spíše s vyšším výkonem) které je po 150 000km ko. Jistě to není pravidlem, ale je jich dost.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nesmysl, solidní benzín najezdí 250 tisíc km bez větších investic do pohonného ústrojí a co je stěžejní, za 10 let jezdí stejně jako nový. Na to může EV zapomenout. Navíc přinejhorším se ceny použitých motorů pohybují od 10 tisíc Kč.
PJ164
Katastrofální hmotnost současných elektromobilů (týká se to i tohoto Ionicu) je zásadním důvodem, proč si ještě počkat. Dvě tuny u takto malého auta znamenají zvýšení zátěže podvozkových skupin a tím i jejich rychlejší opotřebení. Přitom právě na českých silnicích jde o zásadní faktor snižující životnost mechanických částí elektromobilů. Pokud je něco pravdy na spolupráci českého výrobce akumulátorů HE3DA s Hyundaiem (výrobní kapacity mají u nás vedle sebe), může to znamenat velké zlepšení v tomto směru, neboť HE3DA akumulátory mají vyšší hustotu energie na kilogram než všechny ostatní současné akumulátory pro elektromobily.