Hyundai přijíždí s prvním vozem své nové elektrické rodiny. Po prvních jízdách s Ioniqem 5 máme jasno, tohle je auto, kterého by se konkurence měla obávat.
- ty dvě televize před řidičem vypadají fakt blbě.
- dveře zevnitř, tvar loketní opěrky, klika - fuj. Nejak mi nepasují ke zbytku interiéru, vyjma těch dvou televizí ;-)
- délkou přes 4,6m rozhodně neodpovídá rozměrům kompaktního crossoveru - ty mají většinou pod 4,5m. Tohle je o třídu větší. O rozvoru nemluvě. Parkujte pár měsíců podélně ve velkém městě a pochopíte, jakou roli hraje 25 cm...
- pozitivně kvituji využití prostoru v interiéru (absence středového tunelu), to je výhoda EV. Mělký kufr naopak nevýhoda, ale na druhou stranu, 4x4 vozy jako např. Forester jsou na tom podobně.
- je vtipný trend udělat crossover a pak různými fígly snižovat cx co to jde (vím, snáz do toho narvete baterky)
- jídzní výkony jsou snad až příliš vysoké. Nejstálo by za to dát tomu slabší motor(y) s nižšší spotřebou a vyšším dojezdem? To je "problém" spousty EV, nemůže to být o tom, že snížením výkonu motor(ů) se nedosáhne kýžené úspory energie? Nevím...
- cena odpovídá standardům za EV, ano. A je brutální.
Je to vcelku pekné auto. Na prvý pohľad prerastený hatchback, nie crossover. DIzajn je vecou vkusu, jak exteriér tak interiér. Viac sa mi páči KIA EV6.
Nerozumiem, prečo má crossover definovať len zvýšený posed kvôli baterkám v podlahe. Svetlá výška neyzerá byť bohvieako veľká, skôr naopak.
4x4 je bonus pre majetnejších. Cena je vysoká, ale ak si porovnáš rozmery, ponuku priestoru, jazdné výkony a výbavy s klasickou konkurenciou, nemyslím si, že rozdiel bude veľmi markantný. Nie je to samozrejme pre každého, ale ako sledujem autá na cestách, tak ľudí (alebo foriem) ochotných a schopných minúť 40-60 tisíc za auto je prekvapivo dosť.
Vysoké jazdné výkony? Ako to myslíš? Tu na ACZ sa permanentne kritizuje zrýchlenie na stovku nad 10 s alebo maximálka 180... Toto auto má maximálku 185 a v základe zrýchlenie za 8,5 s. Krútiaci moment 350 Nm a max. výkon 125 kW sú dobré hodnoty a podľa mňa na auto s váhou 1830 kg docela primerané. Pochybujem, že by slabšie parametre nejak výrazne znížili cenu auta. Podľa mňa sa parametrami napr. voči Tesle držia celkom pri zemi.
100kw není málo. To je skoro jako 125kw, rozdil minimální. Po slovem slabší bych si představil tak 70kW a méně. 100kw motor dokáže podle mého názoru brzdit výkonem 100kw a získat tím cca 60kw nabíjecí výkon do baterie.
ne 70kW elektromotor nedokaze rekuperovat 70kW, koeficient v automotive je cca 2/3, tedy spickove elektromotory dokazou rekuperovat cca 2/3 sveho vykonoveho potencialu
dost dulezite je take technologie elektromotoru, asynchronni elektromotor dokaze rekuperovat lepe nez synchoronni elektromotor, aneb kazda automobilka to ma jinak
pro rekuperaci jsou samozrejme dulezite i baterie, aneb tak jako pri nabijeni, tak i u rekuparece zalezi na jejich aktualnim stavu a celkovych vlastnostech, takze u baterie co ma treba 50kW a zvlada jen 1C, tak je ti vesmes fuk jakakoliv rekuperace nad 50kW, protoze dana baterka proste vic nedokaze prijmout aby se neznicila, elektronika do ni tedy vic nepusti
Technika špičková, i když dojezd vyloženě neoslňuje. Interiér zvláštní, musel bych vyzkoušet, ale horší než id.3 to být nemůže. Nechápu absenci zadního stěrače u hb karoserie. Cena testované verze brutál. Abych pravdu řekl, víc se mi líbí předchozí Ioniq s aerodynamickou karoserií a normálním interiérem, ale poměr cena/výkon má celkově horší.
Zadny stierac tam nie je z dovodu, ze spoiler ma vo vnutri aerodynamicke strbiny, ktore usmernuju prudenie vzduchu na zadne sklo tak, ze od urcitej rychlosti vodu odfukne.
Dnes celu cestu prsalo a na Citigu v pohode. Co Hyundai? Ale predpokladam, ze to bude dobre. Ale netestuju to, ludom to nevadi, spatne zrkadla nepouzivaju :-)
To bych neřekl, zdá se mi že je to spíše hatchback, nikoliv SUV jako Enyaq nebo ID.4. Cenově je to spíše k ID.4, ale to je hra výrobců, jak nastavit co nejvyšší ceny, protože časem půjdou jen dolů.
Ale ano. Nedaj sa oklamat dizajnom. To auto je v skutocnosti ovela vacsie, nez vyzera na fotkach. Porovnaj si rozmery a razvory naprav medzi ID.3, resp. ID.4 a Ioniqom a je ti hned jasne, ktory z tych dvoch je konkurentom. Videl som uz dost vela zahranicnych videi a vsetky ho porovnavaju s ID.4. ID.3 je o dobru triedu nizsie.
Já myslím, že to brzo uvidíme na vlastní oči a pak si to každý (podle svých očí zaškatulkujeme). ID.3 jsem viděl jen jednou, ID.4 ne, ale svezl jsem se Enyaqem, který (pro mě) také není žádný obr, ale je to zvýšený hatchback s jízdními výkony, výbavou a pohodlím srovnatelný s většinou aut ze své třídy. Problémem je cena, která je naprosto nedostupná pro většinu lidí, kteří si chtějí pořídit nové auto.
Nemyslím si, že pán napsal něco urážlivého nebo nepřekousnutelného. Trochu mě taky irituje tím "electrodad/tesláčekITáček" závěrem, ale proto není potřeba ho posílat někam (tímto způsobem).
Až na to že za 57 000 € mám mimimálne dve velmi slušné autá a nemusím každých 300 km hladať nabíjačku / samozrejme ak nebude obsadená / a naťahovať kábel a čakať pár hodín aby som došiel domov.A čo tých pár miliónov ľudí čo bývajú v panelákoch.Tý to budú cez noc nabíjať cez kábel spustený z okna ? Vieš kolko bude káblov po chodníkoch,parkoviskách alebo cez cestu ?Chudáci cyklisti a chodci. Však to je čistá utópia. :-O:-O:-O Ak byť ekologický tak maximálne hybrid alebo mild-hybrid.Ostatné je nereálne.Dať 57 000 € za elektrický Hyuindai je nezmysel.Počkáme koľko sa ich reálne predá ale vidím to aspoň v našich končinách za čisté fiasko. :no:
Boha jeho, co to plácáš?? Nečetl si článek? Pro paneláky tu je UFC, za 18 minut do 80%. Za tu cenu je to perfektní EV. Navíc, ty tvé vlhké fantazie o prodejích. Už v březnu měl čtvrt milionu předobjednávek.
Pro panelák za tuhle cenu asi těžko. Nech chlapce si užívat svých výborných automobilů, ať si každý jezdí čím chce a co je pro něj (a jeho peněženku) vhodné.
Sorry, ale to je snad normální, že se nové technologie nasazují do kategorie kde jsou ceny vyšší. Porovnávat to s tím, že můžu mít za stejnou cenu dvě jiná auta je mimo.
Stejně jako představa natahování prodlužováků atd.
Je 21. století. Rezervace nabíječky snad není nic tak nepředstavitelného.
Ale jo, EV sa vyvijaju, a to je len dobre. Ale stale nedokazu plnohodnotne nahradit bezne auto so spalovacim motorom. Realny dojazd je pomerne maly (neuvazujme teraz eko-rally, berme realnu spotrebu ~20kWh/100km, to dava s bateriou 73kWh dojazd okolo 350km), a cena prilis vysoka. Chce to este par rokov, kym sa oba tieto parametre zlepsia...
Inak co ma tam sokovalo je nejednotnost co sa tyka kablov: maju ich mat auta, alebo nabijacky? Osobne si myslim, ze rovnako ako nemusim vozit svoju hadicu k stojanu s benzinom, tak by som snad nemal ani vozit svoj kabel (ktory pre tie nabijacie vykony je dost velky a tazky, a ak ma byt kvalitny a aspon ciastocne medeny, tak aj drahy). Kabel sa pouziva len na nabijanie, tak naco ho stale vlacit so sebou a prevazat hore-dole? Navyse aj ekonomicky je to vyhodnejsie, lebo nabijaciek je (a vzdy bude) menej, ako elektromobilov...
Ano, nektere (vetsina verejnych?) AC nabijecky jsou bez kabelu.
Treba aby neprekazel na ulici, kvuli vandalizmu atp.
V EV stejne vzdy vozis 1-f kabel - s nim mas moznost se nabit kdekoli, kde je obycejna (schuko 1-f) zasuvka.
No a pak vozis ten AC kabel, pripadne redukce. Neni to zadna veda. Idealni je pro "uskladneni" frunk.
Spousta lidi ty kabely vubec nepouziva, kdyz doma maji wall-box s kabelem a na cestach "tankuji" DC. ;-)
Takze pro tyhle lidi je to neco jako kdyz sebou vozis prazdnej kanystr...
Kabely nejsou ještě to nejhorší. Blbé je, že třeba ke každému provozovateli musíš mít jiný čip nebo kartu, ale většinou se to dá řešit chytrým telefonem. Je to stojan od stojanu, někde kabel je někde je jen zásuvka. Podle mého názoru základ je nabíjet doma a co nejmenším příkonem - v případě Smarta přes normální 230V zásuvku jako mobil. U Tesly/Enyaqa asi bude potřeba 400V zásuvka (dříve se tomu říkalo motorový proud - na cirkulárku atd.). Nabíjení mimo domov je provizorium a normálně se kabel vozí sebou (je to jen kabel a není nijak těžký). Ještě další komplikace jsou tři běžné typy koncovek kabelů - Enyaq se dá dobít z rychlého CCS Combo nebo klasického Mennekes (Typ 2), Nissany mají asi většinou Chademo. U stojanu velkých energetických dodavatelů najdeš všechny tři, privátní wallboxy mají většinou jen Mennekes, který je asi nejrozšířenější (ale pomalejší).
Presne tak, baterie vraj u verzie s najvacsim dojazdom vazia 700 kg.
Navyse podobne ako LPG su elektomobily vytlacane z podzemnych garazi.
Pri nehode je to na totalku alebo aspon polovicu ceny auta, kedze sa narusia baterie...
Fajn počin, ale sucasne EV maju k normalnosti este velmi daleko, snad pomozu casom baterie s pevnym elektrolytom. Sympaticke je, ze H/K vyvija aj vodik, nevsadil vsetko na elektro...
Snad najvacsie plus je ten obrovsky razvor pri rozmeroch na hranici kompatknej/strednej triedy
To určitě ne. Výrobní náklady nejsou naprosto (podle mého názoru) v korelaci s požadovanou cenou. Pokud se ceny nepřizpůsobí lokálním příjmům mohla by pomoci spolupráce s čínskými producenty aut, kteří jsou schopni dodat sice jednodušší, ale cenově dostupnější elektroauta.
Je to Renault City K-ZE vyráběný v Číně. Cena na čínském trhu tohoto auta je 8 700 USD včetně dotace, která by měla v průměru být 2 800 USD. Pokud to tedy sčotnem je to 11 500 USD, to je asi 250 tisíc Kč.
Paradni auto do mesta, design exterieru mi pripada uplne top.
Ja vidim jen dve pihy na krase;
- cena - trochu moc
- nema zadni sterac - coz je u hatchbacku fakt hloupy, anglicani uz si stezovali, ze v desti proste za chvili nevidis zadnim oknem vubec nic
Všechno všude zdražuje,platy rostou,výbava aut roste,ev vozy dotují spalováky.Vyvoj tk něco "hodně" stojí.Nové ev jsou lepší a lepší a pod milión nejdou...za 10let budou lepší a dražší
:-) takže žádné výhody ev nevidíš a mas z toho strach i když statistický hoří daleko častěji spalovací auta?
Přijde ti to jako racionální uvazovani?
Edit. Zkus zapálit benzín a zkus zapálit baterií. Co jde snaž?
Několikrát jsem objektivně výhody EV zde v diskuzích i zmiňoval spolu s nevýhodami.
Dávno jsem objektivitu, díky zaslepeným fanouškům EV, vzdal. Nemám strach z EV a nemohu také říct, že nemám EV rád. Co nemám rád jsou zaslepení fanatici. Proto mé negativní komenty jsou vždy jen reakce na neobjektivní tvrzení, zaslepené, mnohdy arogantní falešná tvrzení a argumenty. Ano, někdy sarkasticky, někdy záměrně s přeháněním. Když to někdo nepochopí, nemá cenu dál rozebírat třeba zapalování benzínu, ten málo kdy sám od sebe v nádrži chytne a když, tak se dá líp uhasit. https://www.youtube.com/watch?… https://www.youtube.com/watch?… https://www.youtube.com/watch…
tady ani nemusím nic zkoušet zapalovat, zapálí se to samo :-)
Napsat "...jediný argument proti ev a to dojezd...." ti přijde jako "racionální uvažování" ?
Jakmile EV bude plnit mé osobní požadavky lépe než ICE, hned ho budu mít.
Cena baterie za deset let je otázka. Ale jistě bude klesat.
Druhá věc je kolik stojí servis spalovacího auta za deset let. A stejně tak kolik stojí provoz spalovacího auto oproti ev.
Kolik mě stojí servis spalovacího? To ti můžu říct, olej a filtry cca 1000 Kč ročně, jednou za čas svíčky, po deseti letech je dobré vyměnit chladící kapalinu (obojí zase cca 1000 Kč) a mám novou spojku za 8500 Kč, utrápil ji vozík a prasečí styl jízdy.
Ta baterka má třeba 5modulů takže nebudeš muset vyměnit celou za 600tisíc ale třeba jen jeden za 150.Tady je spousta chytrolínů co EV fandí ale až si koupí ojetinu u který padnou baterky tak budou v p...Vypadá že budu spalovák udržovat až veteránským značkám:)
Pane Hendly. Pán jezdí ve starším osmiválcovém BMW a bydlí v bytě v Praze. Doma nabíjet nemůže a BMW mu není schopno nabídnou auto ekvivalentní jeho pětce za podobné peníze (a proč by EV kupoval, když jeho stávající auto dobře slouží a reprezentuje). Konec zprávy ;-)