Škoda řady 742 byla už v době své premiéry notně zastaralým automobilem. Přesto během jejího životního cyklu vznikly zajímavé projekty na její další oživení. Realizace se však nedočkaly.
Na Škodě 742/743 je zřejmé, že už se vědělo, že pouhý facelift, jako byla Š100/110 stačit nebude, ani v socialistickém Československu. Žel na zásadnější změnu nebyly zdroje a tak se vlastně jenom přesunul chladič dopředu, inovoval interiér a s ohledem na homologační požadavky zesílil skelet a trochu poladil motor. Některé prototypy však ukazují až nesmírnou tvořivost, kdo si pamatuje tehdejší bídu a dnes ví o množství zašlapaných projektů (obvykle daných neschopností subdodavatelů udělat něco nového - proč taky, když se to i tak prodalo), obdivuje, že to ti lidé nevzdali. I na řadě připravovaných agregátů pro prototypy 720/740/760 je vidět, že byť tomu chyběla koncepce, nebo se do ní motala politika, lidi chtěli a uměli. Řada projektů je však prohlídka improvizace a nedostatku zdrojů: náprava R12, převodovka BMW, agregáty Š1203. On nakonec ten Favorit, ve světle peripetii kolem řady 742/743, až překvapuje.