Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Design

Zpět na článek

Pamatujete si, jak Škodovka chtěla oživit stodvacítku? Připomeňte si dodávku, limuzínu i sporťák

4 komentáře

gil54
.... se zase předvedli. :no: To muselo dát práci.
traveldrive
Flákači. Že ich sakra za to niekto platí?
M-A-R-S
Jsou fakt hrozný. ;-\ Obzvlášť některý ty prototypy. Ale aspoň bylo tenkrát čím (a levně jezdit). Pořád lepší, než ta dnešní eletrodebilní mánie.
Avatar - mariov8
mariov8
Na Škodě 742/743 je zřejmé, že už se vědělo, že pouhý facelift, jako byla Š100/110 stačit nebude, ani v socialistickém Československu. Žel na zásadnější změnu nebyly zdroje a tak se vlastně jenom přesunul chladič dopředu, inovoval interiér a s ohledem na homologační požadavky zesílil skelet a trochu poladil motor. Některé prototypy však ukazují až nesmírnou tvořivost, kdo si pamatuje tehdejší bídu a dnes ví o množství zašlapaných projektů (obvykle daných neschopností subdodavatelů udělat něco nového - proč taky, když se to i tak prodalo), obdivuje, že to ti lidé nevzdali. I na řadě připravovaných agregátů pro prototypy 720/740/760 je vidět, že byť tomu chyběla koncepce, nebo se do ní motala politika, lidi chtěli a uměli. Řada projektů je však prohlídka improvizace a nedostatku zdrojů: náprava R12, převodovka BMW, agregáty Š1203. On nakonec ten Favorit, ve světle peripetii kolem řady 742/743, až překvapuje.