Pořadí nejžádanějších automobilů na českém trhu nadále vládne domácí Škoda. Devět z deseti nejprodávanějších aut u nás se pak vyrábí v tuzemských továrnách.
Golf 9. miesto 2861 ks Corolla 20.miesto 986 ks a Civic aj Mazda 3 ...mimo TOP 20.Čím to je že fantastické priam dokonalé japonské autá / aspoň podľa antikoncernových / sa tak biedne predávajú a pritom majú porovnateľnú cenu.Kto mi to konečne vysvetlí.To isté platí Tiguan 14.miesto 1623 ks a vychvalované RAV 4 alebo CR-V mimo TOP 20.
Podle mého názoru je to spíše historií (prodejů firmám). V devadesátých letech velké fleety nadnárodních firem jezdily téměř výhradně Fordy, Renaulty a Oply. Samozřejmě i na našem trhu se vyskytla nějaké exotika - třeba firma Astra (dnes součást AstraZeneca) díky svému majiteli měla komplet firemní auta od Saabu. Škodovka tehdy skoro neexistovala, i když třeba Léčiva a.s. (nyní Zentiva) podporovala domácího výrobce a ředitel ing. Jiří Michal jezdil ve Formanu Blackline. S Octávií se Škoda začala více prosazovat a velké fleety mixovaly celou VW - tedy Škoda, VW (Passaty pro střední management) a Audi pro vyšší management. V Polsku už v té době místní zastoupení Toyoty dosáhlo nižších cen (pro všechny) a zajímavé podmínky pro fleety, ale v ČR si Toyota fleetů moc nevšímala, (asi) protože leasingové společnosti jim ubíraly dost velkou část jejich marže. Dneska jsou všichni poskytovatelé operáků hlavně nastaveni na Škoda a VW, protože tam jsou jasné zůstatkové ceny. Teď se to může začít lámat, protože jsem už zaznamenal úvahy (u jedné konkrétní firmy) nad nahrazením dieslových Passatů hybridní Camry.
Jo ty fleety taky dělají hodně. Já už jsme u některých korporatu taky viděl obměnu Octavií za hybridní corolly. Je to videt i podle toho, ze dřív corolla měla stabilní prodeje plus mínus pár procent, dnes vyletí nahoru o desítky procent a pak zase propad, jak nakoupi do fleetu.
Noo... ono spíš bývalo těch fleetů celkově míň.
V roce 1993 (první rok samostatných českých statistik) měla Škodovka 63.597ks... a všechny dovozové značky dohromady 19.107ks (+1.552 "ostatní")... Škodovka měla přes 75% trhu.
V roce 1998 už to bylo jen 55%... pořád ale výrazně víc, než dneska.
Vysvětlení je jednoduché, tak jako v celé Evropě vytlačují Japonce z někdejších pozic Korejci, jsou levnější a dnes už v řadě případů i technicky vyspělejší.
suhlasim, tiez som spadol do tej pasce a kupil som si Kia Ceed. Toyota je draha, Corolla hatchback stoji okolo 20tis, zatial co i30 cca 15-16tis. Inak ako vidim, Ceed moc neide, ale je to logicke, nakolko nemaju v ponuke atmo motor, zatial co i30 ma 1.5dpi. Kia 3valce su big no, vysoka spotreba a kultura chodu mizerna v porovnani s tsi, takze tam bere Scala predaje od Ceed. H/K nie su technologicky vyspelejsi ako Toyota, jedine ceny maju nizsie ale za cenu nekvality.
Asi ano. Nabídka motorizací u Kia/Hyundai je skvělá, nabídka u Japonců je buď jen 1 motor nebo max. 2 motory. Kia/Hyundai zachovávají v nabídce diesely, Japonci je odřízli (s výjimkou omezené dostupnosti dieselů u Mazdy).
Specifikum Japonců je v tom, že v ČR ořezávají již tak ořezanou nabídku v EU.
Mitsubishi a Mazda jsou v EU nabízeny s diesely, v ČR Mitsubishi vůbec a Mazda jen v CX5.
Pokud započítáme Oktávku do nižší střední, tak je Corolla na 6. nejprodávanější auto dané třídy v ČR a 3. v Evropě (EU+EFTA+UK). Před Focusem, před Astrou, před Méganem. Hodně dobrý výsledek.
Mazda 3 nikdy neměla za cíl být prodejním šlágrem. Jako jedno z malá aut podobných aut je zatíženo clem a nemá specifické verze důležité pro evropský trh (kombík). S prodejními čísly je Mazda asi spokojená.
Honda Civic je fail. Když se přestane prodávat, skoro nikdo si toho nevšimne.
Když jsem tu před pár měsíci tvrdil, že Octavia je drahá a navíc krize+covid, tak prodeje půjdou dolů a Fabia bude nejprodávanější Škodou, mnozí z vás se tomu smáli... Tady to teď máta :-!:-!:-!
Jo máta to je silnej matroš. :-[] Ale jinak jasně souhlasím. Ti co chtějí Octavii si ji koupí lehce jetou, současnou předraženou Octavii chce jako novou méně lidí.
Navíc se k tomu přidává i ten "nový infotainment"... Takže přechod z III na IV znamená o co novější, o to horší... Nejeden majitel už zmínil, že když srovná III a IV, tak by chtěl zpět III.
To není tak černobílé.
V něčem byla nejlepší jednička.
Dvojka byla v mnohém výrazně dál, ale už se uvažovalo jak na výrobě vydělávat a kde to odrbat na výrobě.
Jednička čím? Leda tak vzhledem (dodnes pofaceliftované kousky nevypadají špatně) a trvanlivostí díky tehdejší nesmrtelné technice rotaček TDI, jinak jako auto jezdí mizerně a nenapadá mne moc věcí, které by dělala lépe, než její nástupci, snad až na živelný motor 1.8T. Špatně zatáčí (hlavně s těžkým dieslem), špatně filtruje nerovnosti, odskakuje na rozbité cestě, občas chytne na mokru přetáčivý smyk (o tom povídal i pan Vaculík :D), má mizerný prostor pro cestující v zadních řadách.
Všechny tyhle vlastnosti dvojková Oktávka dost odbourala. Má sofistikovanější podvozek, takže i když to není žádná řidičská nirvána, tak solidně zatáčí i filtruje nerovnosti, má mnohem lepší interiér, místo pro zadní cestující, o kufr taky nepřišla.
Problémy Oktávek 2 a hodně koncernových vozů z té doby byla koroze, která je dnes značně viditelná na těch autech, ale u faceliftovaných "asijských" dvojek jsem korozi ještě nezpozoroval.
Stále si myslím, že Oktávka 2 z nich byla nejlepší, protože mimo solidní techniku, která se tam dala ještě sehnat (MPI/TDI) nabídla i slušný komfort a jízdní vlastnosti, trojka už je zase takovým kompromisem, kdy je sice fakt veliká a asi i bytelně udělaná, ale už nemá tak dobrý interiér, na palubě je hluk a zadní náprava bouchá ( jezdil jsem i Scoutem s multilinkem, ten byl trochu lepší).
Trojka je, tedy byla jeden čas, kus auta se slušným motorem, za slušné peníze. V době, kdy stály do 600 tisíc solidně vybavené dvoulitry TDI kombi, prostornost interiéru je královská na danou třídu, kufr veliký, ale má negativa v podobě materiálů v interiéru, odhlučnění, podvozku a co mám zkušenost s posledními kusy, tak po WLTP TDI s manuálem prostě zoufale nejede a musí se točit, jako atmosféra a už tehdy zlobily infotainmenty.
Když na tu dobu to byla super nabídka, velké a prostorné kombi, co zastane kufrem D segment a ani posádka se vůbec nemusí mačkat, motor i když musíš točit, tak ale jede a jede s rozumnou spotřebou, mám s ním najeto dost km a za dobrou cenu bych ho vzal na milost i přes ta negativa. Tuším, že v té době si tu sám psal, že RS nestálo o moc víc, ale to se bavíme o době nedávno minulé, které je dnes pryč...
No právě proto, že RS (RS TDI, když už to musíš nutně mít v naftě) nestálo o moc víc... lift začínal na 630t, kombík 665t.
A měl jsi v tom skoro komplet výbavu a silnější motor a víceprvek a decentní optipaket... takže pokud už bych měl tehdy dát 600+ za naftovou Octavii, tak bych se hodně snažil, aby to bylo RS.
No stalo se něco úplně jiného, jen ti to vyšlo na tvůj odhad. Výroba Octávie, na rozdíl od Fábie, nejede ani na 50% své maximální kapacity, protože nejsou čipy. Kdyby jich bylo dostatek, tak s přehledem vede. Takhle se musí všechny trhy podělit.
Před 3 týdny jsem se bavil s člověkem co už 7 měsíců čeká na Octavii 2,0 TDI. Aby měl čím jezdit, nafasoval zatím 1,0TSI 48V už se moc těší až se jí zbaví. Údajně nemají čipy.
Zajímavá statistika, v této době. Komentáře sice pořád dost smrdí samochválou ("já to říkal..“ a “ta šáde, co jsem si pořídil x let zpět je nej“ a tak dál..) Prostě syndrom ***ákova. Ale kupodivu je slušné % komentářů objektivně k věci.
Mě zaujalo, že 9 z 10 zde nejprodávanějších je montovaných v ČR. Inu, nemontují se tu auta od vyšší střední nahoru, to je taky fakt. Ale jinak dobrý, fandím průmyslu a snad za pár generací nedopadneme jak Detroit.
A za mě Toyota ftw. Dražší jsou jenom proto, že mají v základu výbavu, za kterou se jinde draze připlácí + spolehlivost je statistický fakt podpořený osobní zkuseností. Učte se, koncerny..ok, Fábka a Octa mají větší kufr než Yaris a Corolla..(už debatuju sám se sebou?!)
Jeep Compass existoval ještě než tam přišel Fiat....produkce začla v roce 2006, takže to není žádný vynález Fiatu. Sesterský model byl thehdá Patriot, ten zrušili a zavedli Renegade....