Ekonomika
Když jsem tu před pár měsíci tvrdil, že Octavia je drahá a navíc krize+covid, tak prodeje půjdou dolů a Fabia bude nejprodávanější Škodou, mnozí z vás se tomu smáli... Tady to teď máta :-! :-! :-!
Jo máta to je silnej matroš. 😒] Ale jinak jasně souhlasím. Ti co chtějí Octavii si ji koupí lehce jetou, současnou předraženou Octavii chce jako novou méně lidí.
Navíc se k tomu přidává i ten "nový infotainment"... Takže přechod z III na IV znamená o co novější, o to horší... Nejeden majitel už zmínil, že když srovná III a IV, tak by chtěl zpět III.
Nejlepší byla dvojka
To není tak černobílé.
V něčem byla nejlepší jednička.
Dvojka byla v mnohém výrazně dál, ale už se uvažovalo jak na výrobě vydělávat a kde to odrbat na výrobě.
V něčem byla nejlepší jednička.
Dvojka byla v mnohém výrazně dál, ale už se uvažovalo jak na výrobě vydělávat a kde to odrbat na výrobě.
Jednička čím? Leda tak vzhledem (dodnes pofaceliftované kousky nevypadají špatně) a trvanlivostí díky tehdejší nesmrtelné technice rotaček TDI, jinak jako auto jezdí mizerně a nenapadá mne moc věcí, které by dělala lépe, než její nástupci, snad až na živelný motor 1.8T. Špatně zatáčí (hlavně s těžkým dieslem), špatně filtruje nerovnosti, odskakuje na rozbité cestě, občas chytne na mokru přetáčivý smyk (o tom povídal i pan Vaculík 😁), má mizerný prostor pro cestující v zadních řadách.
Všechny tyhle vlastnosti dvojková Oktávka dost odbourala. Má sofistikovanější podvozek, takže i když to není žádná řidičská nirvána, tak solidně zatáčí i filtruje nerovnosti, má mnohem lepší interiér, místo pro zadní cestující, o kufr taky nepřišla.
Problémy Oktávek 2 a hodně koncernových vozů z té doby byla koroze, která je dnes značně viditelná na těch autech, ale u faceliftovaných "asijských" dvojek jsem korozi ještě nezpozoroval.
Stále si myslím, že Oktávka 2 z nich byla nejlepší, protože mimo solidní techniku, která se tam dala ještě sehnat (MPI/TDI) nabídla i slušný komfort a jízdní vlastnosti, trojka už je zase takovým kompromisem, kdy je sice fakt veliká a asi i bytelně udělaná, ale už nemá tak dobrý interiér, na palubě je hluk a zadní náprava bouchá ( jezdil jsem i Scoutem s multilinkem, ten byl trochu lepší).
Všechny tyhle vlastnosti dvojková Oktávka dost odbourala. Má sofistikovanější podvozek, takže i když to není žádná řidičská nirvána, tak solidně zatáčí i filtruje nerovnosti, má mnohem lepší interiér, místo pro zadní cestující, o kufr taky nepřišla.
Problémy Oktávek 2 a hodně koncernových vozů z té doby byla koroze, která je dnes značně viditelná na těch autech, ale u faceliftovaných "asijských" dvojek jsem korozi ještě nezpozoroval.
Stále si myslím, že Oktávka 2 z nich byla nejlepší, protože mimo solidní techniku, která se tam dala ještě sehnat (MPI/TDI) nabídla i slušný komfort a jízdní vlastnosti, trojka už je zase takovým kompromisem, kdy je sice fakt veliká a asi i bytelně udělaná, ale už nemá tak dobrý interiér, na palubě je hluk a zadní náprava bouchá ( jezdil jsem i Scoutem s multilinkem, ten byl trochu lepší).
Čtyřka je daleko lepší, trojku bych nikdy nekoupil. Příplatek se vyplatil.
Trojka je, tedy byla jeden čas, kus auta se slušným motorem, za slušné peníze. V době, kdy stály do 600 tisíc solidně vybavené dvoulitry TDI kombi, prostornost interiéru je královská na danou třídu, kufr veliký, ale má negativa v podobě materiálů v interiéru, odhlučnění, podvozku a co mám zkušenost s posledními kusy, tak po WLTP TDI s manuálem prostě zoufale nejede a musí se točit, jako atmosféra a už tehdy zlobily infotainmenty.
No... můj názor znáš - O3 nejlépe RS TSI, případně 1.8TSI s manuálem a víceprvkem.
Pak případně 1.4TSI nebo RS TDI.
Pak případně 1.4TSI nebo RS TDI.
Jo, vždyť neříkám, že to bylo špatné auto 😊
No ale jde o ty oblíbené varianty. Ty píšeš o kombíku za 600 s 2.0TDI... což zrovna moje oblíbená verze není, s torzkou a naftou na velkých kolech...
Když na tu dobu to byla super nabídka, velké a prostorné kombi, co zastane kufrem D segment a ani posádka se vůbec nemusí mačkat, motor i když musíš točit, tak ale jede a jede s rozumnou spotřebou, mám s ním najeto dost km a za dobrou cenu bych ho vzal na milost i přes ta negativa. Tuším, že v té době si tu sám psal, že RS nestálo o moc víc, ale to se bavíme o době nedávno minulé, které je dnes pryč...
No právě proto, že RS (RS TDI, když už to musíš nutně mít v naftě) nestálo o moc víc... lift začínal na 630t, kombík 665t.
A měl jsi v tom skoro komplet výbavu a silnější motor a víceprvek a decentní optipaket... takže pokud už bych měl tehdy dát 600+ za naftovou Octavii, tak bych se hodně snažil, aby to bylo RS.
A měl jsi v tom skoro komplet výbavu a silnější motor a víceprvek a decentní optipaket... takže pokud už bych měl tehdy dát 600+ za naftovou Octavii, tak bych se hodně snažil, aby to bylo RS.
No stalo se něco úplně jiného, jen ti to vyšlo na tvůj odhad. Výroba Octávie, na rozdíl od Fábie, nejede ani na 50% své maximální kapacity, protože nejsou čipy. Kdyby jich bylo dostatek, tak s přehledem vede. Takhle se musí všechny trhy podělit.
Všechny 3 značky patřící do skupiny klesají, nikdo další.
Vedete to dobře, Rendlíci. Zabijete i Dacii a Mitsubishi.
Vedete to dobře, Rendlíci. Zabijete i Dacii a Mitsubishi.
Zajímavá statistika, v této době. Komentáře sice pořád dost smrdí samochválou ("já to říkal..“ a “ta šáde, co jsem si pořídil x let zpět je nej“ a tak dál..) Prostě syndrom ***ákova. Ale kupodivu je slušné % komentářů objektivně k věci.
Mě zaujalo, že 9 z 10 zde nejprodávanějších je montovaných v ČR. Inu, nemontují se tu auta od vyšší střední nahoru, to je taky fakt. Ale jinak dobrý, fandím průmyslu a snad za pár generací nedopadneme jak Detroit.
A za mě Toyota ftw. Dražší jsou jenom proto, že mají v základu výbavu, za kterou se jinde draze připlácí + spolehlivost je statistický fakt podpořený osobní zkuseností. Učte se, koncerny..ok, Fábka a Octa mají větší kufr než Yaris a Corolla..(už debatuju sám se sebou?!)
Mě zaujalo, že 9 z 10 zde nejprodávanějších je montovaných v ČR. Inu, nemontují se tu auta od vyšší střední nahoru, to je taky fakt. Ale jinak dobrý, fandím průmyslu a snad za pár generací nedopadneme jak Detroit.
A za mě Toyota ftw. Dražší jsou jenom proto, že mají v základu výbavu, za kterou se jinde draze připlácí + spolehlivost je statistický fakt podpořený osobní zkuseností. Učte se, koncerny..ok, Fábka a Octa mají větší kufr než Yaris a Corolla..(už debatuju sám se sebou?!)
Cadillac - 2
Dodge - 14
GMC - 2
Chrysler - 1
Chevrolet - 6
RAM - 16
Tesla - 31
E😜lorer - 17
Mustang - 21
Renegade 15 (14 benzín)
Compass - 37 (36x benzín)
Cherokee - 1
Wrangler - 20 (vše benzín)
Dodge - 14
GMC - 2
Chrysler - 1
Chevrolet - 6
RAM - 16
Tesla - 31
E😜lorer - 17
Mustang - 21
Renegade 15 (14 benzín)
Compass - 37 (36x benzín)
Cherokee - 1
Wrangler - 20 (vše benzín)
Co je na Fiatu Compass a Renegade s Tjety Amerického? 😁 Jinak Compass je asi jedno z nejhezčích C segmentových SUV na trhu :yes:
V roce 1993 (první rok samostatných českých statistik) měla Škodovka 63.597ks... a všechny dovozové značky dohromady 19.107ks (+1.552 "ostatní")... Škodovka měla přes 75% trhu.
V roce 1998 už to bylo jen 55%... pořád ale výrazně víc, než dneska.
Specifikum Japonců je v tom, že v ČR ořezávají již tak ořezanou nabídku v EU.
Mitsubishi a Mazda jsou v EU nabízeny s diesely, v ČR Mitsubishi vůbec a Mazda jen v CX5.
Mazda 3 nikdy neměla za cíl být prodejním šlágrem. Jako jedno z malá aut podobných aut je zatíženo clem a nemá specifické verze důležité pro evropský trh (kombík). S prodejními čísly je Mazda asi spokojená.
Honda Civic je fail. Když se přestane prodávat, skoro nikdo si toho nevšimne.
Corolla, Rav4, CRV, Civic. Mezitím F150. 😉