Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v pololetí 2021: Toyota čtvrtá, Fabia před Octavií

Pořadí nejžádanějších automobilů na českém trhu nadále vládne domácí Škoda. Devět z deseti nejprodávanějších aut u nás se pak vyrábí v tuzemských továrnách.
Zpět na článek
Avatar - hugino
7. 7. 2021 15:35
Golf vs Corolla vs Civic vs Mazda 3
Golf 9. miesto 2861 ks Corolla 20.miesto 986 ks a Civic aj Mazda 3 ...mimo TOP 20.Čím to je že fantastické priam dokonalé japonské autá / aspoň podľa antikoncernových / sa tak biedne predávajú a pritom majú porovnateľnú cenu.Kto mi to konečne vysvetlí.To isté platí Tiguan 14.miesto 1623 ks a vychvalované RAV 4 alebo CR-V mimo TOP 20.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Mikesus
7. 7. 2021 15:50
Re: Golf vs Corolla vs Civic vs Mazda 3
Jestli to není specifikou jednoho malinkého trhu? Děláš akorát ze sebe pitomce. Máš odpověď hned na začátku článku, 9 z 10 je vyrobeno v ČR.
8. 7. 2021 10:36
Re: Golf vs Corolla vs Civic vs Mazda 3
Podle mého názoru je to spíše historií (prodejů firmám). V devadesátých letech velké fleety nadnárodních firem jezdily téměř výhradně Fordy, Renaulty a Oply. Samozřejmě i na našem trhu se vyskytla nějaké exotika - třeba firma Astra (dnes součást AstraZeneca) díky svému majiteli měla komplet firemní auta od Saabu. Škodovka tehdy skoro neexistovala, i když třeba Léčiva a.s. (nyní Zentiva) podporovala domácího výrobce a ředitel ing. Jiří Michal jezdil ve Formanu Blackline. S Octávií se Škoda začala více prosazovat a velké fleety mixovaly celou VW - tedy Škoda, VW (Passaty pro střední management) a Audi pro vyšší management. V Polsku už v té době místní zastoupení Toyoty dosáhlo nižších cen (pro všechny) a zajímavé podmínky pro fleety, ale v ČR si Toyota fleetů moc nevšímala, (asi) protože leasingové společnosti jim ubíraly dost velkou část jejich marže. Dneska jsou všichni poskytovatelé operáků hlavně nastaveni na Škoda a VW, protože tam jsou jasné zůstatkové ceny. Teď se to může začít lámat, protože jsem už zaznamenal úvahy (u jedné konkrétní firmy) nad nahrazením dieslových Passatů hybridní Camry.
Avatar - Mikesus
8. 7. 2021 13:53
Re: Golf vs Corolla vs Civic vs Mazda 3
Jo ty fleety taky dělají hodně. Já už jsme u některých korporatu taky viděl obměnu Octavií za hybridní corolly. Je to videt i podle toho, ze dřív corolla měla stabilní prodeje plus mínus pár procent, dnes vyletí nahoru o desítky procent a pak zase propad, jak nakoupi do fleetu.
Avatar - Emel
8. 7. 2021 15:13
Re: Golf vs Corolla vs Civic vs Mazda 3
Noo... ono spíš bývalo těch fleetů celkově míň.
V roce 1993 (první rok samostatných českých statistik) měla Škodovka 63.597ks... a všechny dovozové značky dohromady 19.107ks (+1.552 "ostatní")... Škodovka měla přes 75% trhu.
V roce 1998 už to bylo jen 55%... pořád ale výrazně víc, než dneska.
8. 7. 2021 16:47
Re: Golf vs Corolla vs Civic vs Mazda 3
Napsal jsem to nepřesně - ve fleetech nadnárodních firem Škodovka nebyla (skoro neexistovala).
Avatar - Ham.
7. 7. 2021 15:56
Re: Golf vs Corolla vs Civic vs Mazda 3
Vysvětlení je jednoduché, tak jako v celé Evropě vytlačují Japonce z někdejších pozic Korejci, jsou levnější a dnes už v řadě případů i technicky vyspělejší.
Avatar - Anonym
7. 7. 2021 17:35
Re: Golf vs Corolla vs Civic vs Mazda 3
suhlasim, tiez som spadol do tej pasce a kupil som si Kia Ceed. Toyota je draha, Corolla hatchback stoji okolo 20tis, zatial co i30 cca 15-16tis. Inak ako vidim, Ceed moc neide, ale je to logicke, nakolko nemaju v ponuke atmo motor, zatial co i30 ma 1.5dpi. Kia 3valce su big no, vysoka spotreba a kultura chodu mizerna v porovnani s tsi, takze tam bere Scala predaje od Ceed. H/K nie su technologicky vyspelejsi ako Toyota, jedine ceny maju nizsie ale za cenu nekvality.
Avatar - twistedTSD
7. 7. 2021 17:38
Re: Golf vs Corolla vs Civic vs Mazda 3
Japonci jsou drazí, výprodej Corolly sedan je pryč, Mazda 3 je navíc nepraktická, Honda celkově na odstřel.
Avatar - WinDiesel
7. 7. 2021 20:37
Re: Golf vs Corolla vs Civic vs Mazda 3
Asi ano. Nabídka motorizací u Kia/Hyundai je skvělá, nabídka u Japonců je buď jen 1 motor nebo max. 2 motory. Kia/Hyundai zachovávají v nabídce diesely, Japonci je odřízli (s výjimkou omezené dostupnosti dieselů u Mazdy).
Specifikum Japonců je v tom, že v ČR ořezávají již tak ořezanou nabídku v EU.
Mitsubishi a Mazda jsou v EU nabízeny s diesely, v ČR Mitsubishi vůbec a Mazda jen v CX5.
7. 7. 2021 20:27
Re: Golf vs Corolla vs Civic vs Mazda 3
Pokud započítáme Oktávku do nižší střední, tak je Corolla na 6. nejprodávanější auto dané třídy v ČR a 3. v Evropě (EU+EFTA+UK). Před Focusem, před Astrou, před Méganem. Hodně dobrý výsledek.
Mazda 3 nikdy neměla za cíl být prodejním šlágrem. Jako jedno z malá aut podobných aut je zatíženo clem a nemá specifické verze důležité pro evropský trh (kombík). S prodejními čísly je Mazda asi spokojená.
Honda Civic je fail. Když se přestane prodávat, skoro nikdo si toho nevšimne.
Avatar - twistedTSD
7. 7. 2021 22:58
Re: Golf vs Corolla vs Civic vs Mazda 3
Není clo z Japonska minulostí?
8. 7. 2021 10:20
Re: Golf vs Corolla vs Civic vs Mazda 3
Taky jsem to nezaregistroval, ale EU zřejmě cla na auta z Japonska zrušila (a Japonci zrušili cla na sejra z EU) od února 2019: https://transport-logistika.cz/…-eu-a-japonskem/
Avatar - Emel
8. 7. 2021 08:49
Re: Golf vs Corolla vs Civic vs Mazda 3
I Evropané podporují místní produkci... jen ne tolik, jako třeba Japonci, kde všechna dovozová auta dohromady dělají třeba 5% trhu.
8. 7. 2021 08:51
Re: Golf vs Corolla vs Civic vs Mazda 3
celosvětově se samozřejmě nejvíce prodávají japonci,
Corolla, Rav4, CRV, Civic. Mezitím F150. ;-)
Avatar - rohYpnol
7. 7. 2021 16:13
Stalo se přesně co jsem říkal
Když jsem tu před pár měsíci tvrdil, že Octavia je drahá a navíc krize+covid, tak prodeje půjdou dolů a Fabia bude nejprodávanější Škodou, mnozí z vás se tomu smáli... Tady to teď máta :-! :-! :-!
Rozbalit vlákno
18
Avatar - WinDiesel
7. 7. 2021 20:32
Re: Stalo se přesně co jsem říkal
Jo máta to je silnej matroš. :-[] Ale jinak jasně souhlasím. Ti co chtějí Octavii si ji koupí lehce jetou, současnou předraženou Octavii chce jako novou méně lidí.
Avatar - rohYpnol
7. 7. 2021 20:38
Re: Stalo se přesně co jsem říkal
Navíc se k tomu přidává i ten "nový infotainment"... Takže přechod z III na IV znamená o co novější, o to horší... Nejeden majitel už zmínil, že když srovná III a IV, tak by chtěl zpět III.
Avatar - Ozzman
7. 7. 2021 20:47
Re: Stalo se přesně co jsem říkal
Nejlepší byla dvojka
Avatar - rohYpnol
7. 7. 2021 21:40
Re: Stalo se přesně co jsem říkal
To není tak černobílé.
V něčem byla nejlepší jednička.
Dvojka byla v mnohém výrazně dál, ale už se uvažovalo jak na výrobě vydělávat a kde to odrbat na výrobě.
Avatar - Ozzman
8. 7. 2021 06:39
Re: Stalo se přesně co jsem říkal
Jednička čím? Leda tak vzhledem (dodnes pofaceliftované kousky nevypadají špatně) a trvanlivostí díky tehdejší nesmrtelné technice rotaček TDI, jinak jako auto jezdí mizerně a nenapadá mne moc věcí, které by dělala lépe, než její nástupci, snad až na živelný motor 1.8T. Špatně zatáčí (hlavně s těžkým dieslem), špatně filtruje nerovnosti, odskakuje na rozbité cestě, občas chytne na mokru přetáčivý smyk (o tom povídal i pan Vaculík :D), má mizerný prostor pro cestující v zadních řadách.

Všechny tyhle vlastnosti dvojková Oktávka dost odbourala. Má sofistikovanější podvozek, takže i když to není žádná řidičská nirvána, tak solidně zatáčí i filtruje nerovnosti, má mnohem lepší interiér, místo pro zadní cestující, o kufr taky nepřišla.

Problémy Oktávek 2 a hodně koncernových vozů z té doby byla koroze, která je dnes značně viditelná na těch autech, ale u faceliftovaných "asijských" dvojek jsem korozi ještě nezpozoroval.

Stále si myslím, že Oktávka 2 z nich byla nejlepší, protože mimo solidní techniku, která se tam dala ještě sehnat (MPI/TDI) nabídla i slušný komfort a jízdní vlastnosti, trojka už je zase takovým kompromisem, kdy je sice fakt veliká a asi i bytelně udělaná, ale už nemá tak dobrý interiér, na palubě je hluk a zadní náprava bouchá ( jezdil jsem i Scoutem s multilinkem, ten byl trochu lepší).
Avatar - Mikesus
8. 7. 2021 13:55
Re: Stalo se přesně co jsem říkal
Nejlepší octavka je ta zadarmo od firmy. :-[]
Avatar - AurisHSD
7. 7. 2021 20:53
Re: Stalo se přesně co jsem říkal
Čtyřka je daleko lepší, trojku bych nikdy nekoupil. Příplatek se vyplatil.
Avatar - Ozzman
7. 7. 2021 20:55
Re: Stalo se přesně co jsem říkal
Trojka je, tedy byla jeden čas, kus auta se slušným motorem, za slušné peníze. V době, kdy stály do 600 tisíc solidně vybavené dvoulitry TDI kombi, prostornost interiéru je královská na danou třídu, kufr veliký, ale má negativa v podobě materiálů v interiéru, odhlučnění, podvozku a co mám zkušenost s posledními kusy, tak po WLTP TDI s manuálem prostě zoufale nejede a musí se točit, jako atmosféra a už tehdy zlobily infotainmenty.
Avatar - Emel
8. 7. 2021 08:44
Re: Stalo se přesně co jsem říkal
No... můj názor znáš - O3 nejlépe RS TSI, případně 1.8TSI s manuálem a víceprvkem.

Pak případně 1.4TSI nebo RS TDI.
Avatar - Ozzman
8. 7. 2021 08:59
Re: Stalo se přesně co jsem říkal
Jo, vždyť neříkám, že to bylo špatné auto :)
Avatar - Emel
8. 7. 2021 15:05
Re: Stalo se přesně co jsem říkal
No ale jde o ty oblíbené varianty. Ty píšeš o kombíku za 600 s 2.0TDI... což zrovna moje oblíbená verze není, s torzkou a naftou na velkých kolech...
Avatar - Ozzman
8. 7. 2021 15:58
Re: Stalo se přesně co jsem říkal
Když na tu dobu to byla super nabídka, velké a prostorné kombi, co zastane kufrem D segment a ani posádka se vůbec nemusí mačkat, motor i když musíš točit, tak ale jede a jede s rozumnou spotřebou, mám s ním najeto dost km a za dobrou cenu bych ho vzal na milost i přes ta negativa. Tuším, že v té době si tu sám psal, že RS nestálo o moc víc, ale to se bavíme o době nedávno minulé, které je dnes pryč...
Avatar - Emel
8. 7. 2021 16:20
Re: Stalo se přesně co jsem říkal
No právě proto, že RS (RS TDI, když už to musíš nutně mít v naftě) nestálo o moc víc... lift začínal na 630t, kombík 665t.
A měl jsi v tom skoro komplet výbavu a silnější motor a víceprvek a decentní optipaket... takže pokud už bych měl tehdy dát 600+ za naftovou Octavii, tak bych se hodně snažil, aby to bylo RS.
Avatar - Ozzman
8. 7. 2021 18:50
Re: Stalo se přesně co jsem říkal
Soukrome mas pravdu, ja to dostal jako sluzebni :D ram se Rs nenosi
Avatar - Emel
8. 7. 2021 20:24
Re: Stalo se přesně co jsem říkal
To já taky :-D
U nás se nosí (jako auta pro osobní použití) cokoli... poslední přírůstek je Turneo Custom nebo jak se to jmenuje.
Avatar - Ozzman
9. 7. 2021 08:13
Re: Stalo se přesně co jsem říkal
:-[] :yes:
8. 7. 2021 07:54
Re: Stalo se přesně co jsem říkal
No stalo se něco úplně jiného, jen ti to vyšlo na tvůj odhad. Výroba Octávie, na rozdíl od Fábie, nejede ani na 50% své maximální kapacity, protože nejsou čipy. Kdyby jich bylo dostatek, tak s přehledem vede. Takhle se musí všechny trhy podělit.
8. 7. 2021 22:12
Re: Stalo se přesně co jsem říkal
Před 3 týdny jsem se bavil s člověkem co už 7 měsíců čeká na Octavii 2,0 TDI. Aby měl čím jezdit, nafasoval zatím 1,0TSI 48V už se moc těší až se jí zbaví. Údajně nemají čipy.
Avatar - WinDiesel
7. 7. 2021 20:31
Bravo Rendlík !!!
Všechny 3 značky patřící do skupiny klesají, nikdo další.
Vedete to dobře, Rendlíci. Zabijete i Dacii a Mitsubishi.
Rozbalit vlákno
0
7. 7. 2021 22:21
Za mě dobrý
Zajímavá statistika, v této době. Komentáře sice pořád dost smrdí samochválou ("já to říkal..“ a “ta šáde, co jsem si pořídil x let zpět je nej“ a tak dál..) Prostě syndrom ***ákova. Ale kupodivu je slušné % komentářů objektivně k věci.

Mě zaujalo, že 9 z 10 zde nejprodávanějších je montovaných v ČR. Inu, nemontují se tu auta od vyšší střední nahoru, to je taky fakt. Ale jinak dobrý, fandím průmyslu a snad za pár generací nedopadneme jak Detroit.

A za mě Toyota ftw. Dražší jsou jenom proto, že mají v základu výbavu, za kterou se jinde draze připlácí + spolehlivost je statistický fakt podpořený osobní zkuseností. Učte se, koncerny..ok, Fábka a Octa mají větší kufr než Yaris a Corolla..(už debatuju sám se sebou?!)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barrichello
8. 7. 2021 00:25
Ameriky 6\2021
Cadillac - 2
Dodge - 14
GMC - 2
Chrysler - 1
Chevrolet - 6
RAM - 16
Tesla - 31
Explorer - 17
Mustang - 21
Renegade 15 (14 benzín)
Compass - 37 (36x benzín)
Cherokee - 1
Wrangler - 20 (vše benzín)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ozzman
8. 7. 2021 06:42
Re: Ameriky 6\2021
Co je na Fiatu Compass a Renegade s Tjety Amerického? :D Jinak Compass je asi jedno z nejhezčích C segmentových SUV na trhu :yes:
Avatar - Barrichello
8. 7. 2021 20:39
Re: Ameriky 6\2021
Jeep Compass existoval ještě než tam přišel Fiat....produkce začla v roce 2006, takže to není žádný vynález Fiatu. Sesterský model byl thehdá Patriot, ten zrušili a zavedli Renegade....

Jinak ameriky šlapou :-)
Avatar - Barrichello
8. 7. 2021 00:26
Ruská auta 6\2021
UAZ - 16
Lada - 11
GAZ - 4
Rozbalit vlákno
0