Vrcholná verze Golfu rozšiřuje nabídku o očekávaný kombík. Také v jeho případě v útrobách pracuje dvoulitr naladěný na 235 kW (320 k), standardně spárovaný s DSG a čtyřkolkou.
Čakáme na odpoveď chabej konkurencie z Japonska a Kórei.Toto je král mainstreamového segmentu v Hot Hatchoch potom je tu Cupra Leon a potom dlho dlho nič a až potom možno Type R,Focus ST a i30 N.Ostatný ako Megane RS,Astra OPC alebo 308 GT to už zabalili.Nech žije král.
Píšem to nižšie, odmysliac od interiéru a ovládania, výkonovo/technicky/dynamicky je to kráľ segmentu, medzi hot-kombíkmi v podstate bez konkurencie. 320 koní, dynamika Caymanu, k tomu chytrá štvorkolka umožňujúca ísť dverami napred... a k tomu 600 litrový kufor. Kto to má? V danej triede nikto.
Ako som písal vyššie, myslím, že je to len taká huginova snaha rozpútať diskusiu.
Ale čo sa tej Cupry týka (Leon), tak tie recenzie sú prekvapivo pozitívne, najmä verzie s 300k. A v priamom porovnaní so sesterským GTI Clubsport ho hodnotili lepšie, ako zábavnejšie auto (a to je čo povedať, lebo Clubsport je jazdne mimoriadne vydarené auto).
A práve tá value for money je u Leonu dobrá, teda najmä v porovnaní s GTI. Základný Leon 245 stojí 33 440 eur, kdežto sesterské GTI 36230 eur. Podobne výkonnejšie verzie: Leon 300 stojí 38790 eur, Clubsport až 40450 eur.
Je pravda, že recenze Cupry jsem neviděl. Resp. 180kW verze s DSG mě ani nemotivovala je vyhledávat a za ty peníze je to nesmysl, výkonnější motorizace dorazila později. Cena je jednoznačně lepší u i30, tam je to bez debat, ale ani třeba Focus není marný. Nebo Type-R. Cupra má navíc DSG, ale to bych v hot hatchi nechtěl.
To je taky dobre...motat jizdni vlastnosti se zabavou. To, že součastna generace GTIček udělala vyraznějši krok jak jizdně tak co se te zabavnosti tyče oproti bidnějšim předchudcum ještě neznamena, že se dostal v te zabavnosti na uroveň konkurence. I zakladni i30N bez performance nabidne te zabavnosti vice.
Odmysliac od mierne provokačného tónu s cieľom vyvolať flame máš v zásade pravdu. Nikto iný nemá kombík s 320 koňmi, najbližšie k tomu má Leon ST s 310k, čo je ale technicky príbuzný Golfu (aj to nemá tento najnovší "driftovací" 4WD).
Ak niekto má hotkombi, tak len o ligu nižšie, ako predokolky s nižším výkonom (Focus ST, Octavia RS kombi). Japonci a Kórejci hotkombi nerobia a nikdy nerobili.
Druhá vec je, že si za to VW vypýta ozaj prémiové peniaze a normálny človek musí zvažovať, či dá za mainstreamové kompaktné kombi takmer 50.000 eur, notabene keď za to dostane rozčuľujúce dotykové ovládanie a mrznúci chybujúci infotainment.
Golfa v kombíku ako služobáka si vybral kolega, a ľutuje to. V tom aute si celkovo elektronika žije vlastným životom (nie že iba infoteinment) a párkrát mu už pri jazde vystúpil na čelo pot. Hlavne reakcie systému na senzory čo sú okolo celého auta sú často nevyspytateľné a naskrz neprimerané - akože auto vybočí vpravo, keď ideš v pruhu blízko vedľa električky a biješ sa s volantom aby si nevyliezol na obrubník, alebo auto z ničoho-nič núdzovo zabrzdí, a to len popred auto preletelo pár holubov, a každú chvíľu nejaký nový podobný zážitok. Tak neviem, či by ma za podobných podmienok tešil silný motor a agilný podvozok.
Tahle verze Golfu je za mě naprostá paráda. Jsou tu v diskusi dvě vlákna pod která se nechci úplně podepisovat. Ale faktem je, že tenhle Golf je naprosto ideální pro evropské poměry. Je praktický, rychlý a silný (na naše dálnice, kde se jezdí rychle a jsou plné kopců) a umí být i úsporný když budete chtít.
Cena je vysoká, ale zase já to nevidím optikou dát 1.2M za Golf. Koukám na to v kontextu techniky - čtyřkolka se samosvorem, která umí konečně preferovat zadek, 320 koní, 0-200km/h za 16s. Taky je výrazně levnější než Arteon s podobnou technikou. Tohle je super, ale samozřejmě není to pro každého....Alespoň za toto mohu dát VW :yes::yes::yes:
Ale co ten tradičně obskurní vzhled? Skoro všechny Golfy Variant (trojkou počínaje, přes pětku/šestku a touto osmičkou konče) jsou strašidelné co do proporcí i vzhledu. Nechápu, proč je to tak strašně natažené (od toho má snad koncern Octavii (případně Leon) a ani jak se k sobě mají předek (zakulacený) a zadek (stále hranatý)...
Hm... za mě byla trojka normální, čtyřka hezká... pak se mi to vesměs nelíbilo až po 7.
Osmička za mě dobrý. Natažený je to nově přes rozvor a ne přes převis... a zadek je stejně "hranatej" jako předek. Teď jsem viděl nějaký trošku lepší kousek a je to takový malý Passat. Nepochybuju že eRko bude vypadat hezky.
A Rko ma vektorovani na zadku, to je dost podstatna technologicka vychytavka, posouva to o level dal.
Ma to ted jen Golf R, ze sourozencu to ani cupra ani audi nema. Pro me to deklasuje hlavne to Audi, ale tak tam je zase genialni petivalec, kdyz na to mas … :-!
Cupra vektorování má (ve Formentoru VZ5) a Audi, pokud mluvíš o pětiválci také.
https://www.evo.co.uk/cupra/203193/386bhp-cupra-formentor-vz5-revealed-crossover-gets-hot-new-powertrain
https://www.evo.co.uk/audi/rs3/201881/new-audi-rs3-technical-details-revealed-torque-vectoring-differential-confirmed
V zásade ale platí, že priami konkurenci Rka (t.j. cca. 300-koňové hotheče) takúto štvorkolku nemajú. T.j. ani Leon, S3, M135i ani A35AMG.
Obzvlášť pri koncerne to je vidieť, keď technicky príbuzné Audi A3 a Cupra Leon sa musia uspokojiť so staršou generáciou štvorkolky a tento najnovší "driftovací" systém majú len Formentor VZ5 (teda nie HH) a budúca RS3 (ktorá ešte nebola ani predstavená).
Čiže nastáva paradoxná situácia, že hierarchicky nižšie postavený Golf R má lepšiu techniku a stojí viac, ako vyššie umiestnené Audi S3.
Ono se to asi trochu vybavi a je to 1,5 mega. To neni levny auto, taze to kupujes kdyz na to tak nejak mas.
No a za 1,5 mega presne je Mercedes CLA Shooting Break AMG 45 s 390 koniky a za 1,6 je plny AMG 45 S se 420 kobylama ... jo bude tam u Mercedesu v zakladu asi mene vybavy, bude tam drazsi servis atd. ale stejne ... :-!
No, narvat někam výbavu za 300t a pak mít jiné auto v základu za podobné peníze, tuhle fintu můžeš asi opakovat znovu a znovu :-)
Pokud tu výbavu potřebuješ v Golfu, tak ji asi potřebuješ i v CLA... a nůžky se ještě víc rozevřou, půl mega plus rozdíl tam určitě bude.
Díval jsem se a asi bych se s příplatkama vešel do stovky... DCC, metla, kamera... možná HeadUp... pak tam jsou kravinky typu výhřev vzadu... no a pak je tam R paket s driftmodem a bez omezovače za 50 a Akrapovič za 90t.
Tak podle mě cílovka pro Golf R Variant je někde kolem těch 1,3 ceník, ne kolem 1,5 ceník s horší výbavou. Že za dalších 300t najdeš jiné lepší auto je normálka... pokud těch 300 navíc jsi ochoten dát, tak směle do toho :-)
A potom... když kombík, tak předpokládám, že jako rodinný auto... a pak je otázka, jak moc má smysl to hrotit. Vmax 270 asi jo, Akrapovič nebo semislicky už asi úplně ne... a ani těch 390k asi úplně nutně ne.
Keby si tu bol dlhšie a viac čítal, vedel by si, že majiteľov HH je tu požehnane (mnoho aktuálnych majiteľov a ešte viac minulých, ktorí z HH postúpili vyššie). Len v rámci tejto diskusie ich je tu niekoľko. Nebude Ti to tu ale každý vypisovať na vyzvanie. ;-)
Mám stejný dojem, že majitelů GTI tady bylo jeden čas poměrně hodně. Jinak všeobecně v našich končinách hatchbacky moc populární nejsou, takže ani jejich vyšperkované "horké" verze. Naopak velmi časté jsou (i v mém okolí) hot liftbacky a kombíky, zejména od hlavního tuzemského výrobce.
Mame Seat Leon Cupra ST 4drive (2019) jako hlavni rodinne auto. Spokojenost :-)
Jinak moji znami s HH:
1x Octavia RS Kombi (Diesel)
1x Seat Leon Cupra ST (ted ale prodava a kupuje M4)
2x Golf GTI
1x Golf R
1x Alfa Romeo Giulietta quadrifoglio
1x Hyundai i30N Performance
Jedna kolegyne ma Atecu Cupra, ale to neni HH :-)
Tak pochopiteľne keď je Octavia najpredávanejšie auto bez ohľadu na triedu, tak aj RS verzie budú najčastejšími hot-modelmi. Ale u nás vídavam na cestách aj hodne GTI, Leonov a i30N. Focusy ST už ubúdajú, občas nejaké A AMG. V zásade ale súhlasím, že nové HH už tak nefičia, jednak s emisnými pokutami brutálne zdraželi a nie sú tak dostupné ako 4-8 rokov dozadu, jednak mnohí bývalí majitelia HH postúpia vyššie, teda nezostanú pri HH, ale kúpia väčší hotsedan, kupé alebo nejaký čistý športiak.