Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromotorky

Zpět na článek

BMW odhaluje elektrický skútr CE 04. Nabízí futuristický design a až 42 koní. Co cena?

39 komentářů

Othello
Koukám u BMW taky razí názor že elektrické vozidlo má být v prvé řadě škaredé ?

A proč vlastně má ta slabší verze kratší dojezd ? O nějakém menším akumulátoru se nic nepíše
ericn
No je vidět, že jak pro e-auta tak e-motorky dělají design ty stejní moulové, Zatím vše mimo mísu, je to humus :no:
Tom Pro
Takhle ma vypadat budoucnost. Scifi pekny. Jen ten dojezd furt stejnej jako driv, to je podpasovka.
gil54
.....231kg je větší, než u superbiků. :-| Já vím, nízký těžiště...... :-)
Mig_35
Maxi-skútry váží kolem 280 kg bezne. Sedel jsi někdy na motorce?
gil54
- - - - - - -
Avatar - kari.laz
kari.laz
Kdokoli na motorce seděl (pokud tak můžeme nazvat i skůtr) tak ví, že hmotnost je pro ní celkem zásadní.
Mig_35
Burgman 650 - 277 kg
Honda SW 600 - 250 kg
to znamená, že tyhle dva jsou naprosto k ničemu :-):-):-)
Avatar - kari.laz
kari.laz
Samozřejmě že v kontextu věci jsou. Pokud někdo nutně potřebuje skůtr a chce silný, tak na výběr nemá. Ale tohle jsou hmotnosti přesahujcí veškrá velká Endura a cesťáky (nepočítám-li vyloženě stroje jako Goldwing, ale to je úplně jiná třída) o naháčích a sporotvních motorkách nemluvě.
Pokud někomu vyhovuje posad jak na židli za stolem, široká sedačka a jízdní vlastnosti a zážitky jsou až někde vzadu, tak jim to asi nevadí.
Mig_35
Tohle je skutr. Městské a příměstské vozítko. Nezávodí se na něm. Nedělají se "kolínka". Netrhají se rekordy. Nehledají se emoce. Tohle je skutr!
Proto je celkem irelevantní, jakou má maximálku, jak je obratný v zatáčkách, a celkově i dojezd nehraje až takovou roli, protože v okamžiku kdy vyjedeš za město a začneš jezdit rychle, brzo skončíš.
Respektuji rozhodnutí některých jedinců na maxiskutrech jezdit třeba na dovolené, mě by to nebavilo. Na skutru se stydím:)
Avatar - kari.laz
kari.laz
Jenež do města by měl být skůtr obratný a dejme tomu i praktický (což jsou všechny, mají místo pod sedačkou plus možnost batůžku). To znamené lehký a rozměrově "přijatelný". Na těchto obludách se tam protáhneš hůř, než na naháči. Čímž se výhoda skůtru ve městě značně zmenšuje. Velký skůtr alespoň má dostatečný výkon a schopnost uhánět dálničními rychlostmi, ačkoli bych si ho jako "cestovatelský" křižník stejně nezvolil.
Tohle je do města na nic, velké, těžké a mimo město slabé, pomalé s malým dojezdem.
Avatar - kari.laz
kari.laz
copak superbiků, ty se naopak pohybují spíše okolo 180-190 kilo s výkony i přes 200 koní.
Ta hmotnost je spíše na úrovni velkých endur ala Multistrada V4, Arvanture 1290 a podobně.
Mig_35
samo srovnání se superbajky, které jsou výkladní skříní motocyklového průmyslu s poměrem hp/kg jedna ku jedné a lepším, ukazuje na ochablost svalu mozkového... to je jako napsat, že formule jedna váží 600 kilo a tudíž je Oktávka nepoužitelná :yes:
Avatar - kari.laz
kari.laz
Jsi vyloženě motocyklový znalec, to se pozná :D:D:D
Pořád obhajuješ obludu za cenu vyšší než kdejaká "opravdová" a schopná motorka, s mizerným dojezdem, mizernými parametry a obrovskou hmotností. Tvé srovnání kulhá na obě nohy, na to nemá cenu ani reagovat.
Mig_35
Když srovnáš chronometr od Philippa Pateka s G-Shockama tak jenom blázen by si koupil hodinky, co se musí natahovat, datum si musíš jednou za měsíc opravovat a nevydrží víc než 2 dny bez natažení... logicky, ne?
Tohle je image-maker. Nejdou si ho kupovat lidi, co řeší jestli Beverly 400 nebo tohle. Řeší, že budou mít něco, na čem nejezdí poslíček s pizzou...
Avatar - kari.laz
kari.laz
Jenže budou mít něco, co je k ničemu, na rozdíl od tebou zmiňovaných hodinek. Je to ideál do města, ale tam je to zbytečně velký a těžký a 125ccm skůtry tam budou proti tomu jak štiky. Mimo město k ničemu. Tak to i když je to imagemaker, tak by to mělo plnit svou funkci.
Mig_35
Avatar - kari.laz
kari.laz
vždyť to je totálně k ničemu, proš si nekoupit normální skůtr, tohle snad nemyslíš vážně :D

Parametry:

- Motor: 2000 W

- Baterie kapacita: 20 Ah s indikací nabíjení a stavu baterie

- Baterie napětí: 60 V

- Baterie typ: Lithiová

- Baterie váha: 7,5Kg

- Stoupání: 20 stupňů

- Doba nabíjení: 5-6 hodin

- Hmotnost celková: 81 kg

- Nosnost: 150 kg

- Maximální rychlost: 45 km/h

- Dojezd: 50 km/1 baterie, 100 km/2 baterie

- Rozměry (d x š x v): 1870 x 770 x 1240

- Rozměry řídítka (š x v): 70 x 1040

- Sedlo (v): 780

- Počet osob: 2
Mig_35
ty máš v palici vybagrováno. elektro maxi skutr je k ničemu, ukážu ti, že existují i malé skutry, zase je to k ničemu. přestaň se dívat na svět optikou svojí prázdné kapsy, jsou lidi, pro které není podstatné dostat ke guláši osm knedlíků... aby se to rentovalo...
gil54
Superbiky nebo ta endura, co zmiňuješ, ve své kategorii za tu svojí hmotnost zpravidla něco dokážou předvést.
Tento bavorák v kategorii středních skútrů, kam asi patří, toho však moc předvést nedokáže. 231 kg, 315.000 Kč, V max. 120 km/h je prostě moc, moc a málo.
Třeba proti tomu Beverly 400, co tu bylo nedávno 195 kg, 166.000 Kč, 150 km/h.
Mig_35
Když si clovek dá tu práci a najde správný parametr, vyjde mu Yetti jako lepší auto než 911. Maximalka je u skútru do zásuvky zcela zásadním faktorem
gil54
- - - - - - -
Avatar - kari.laz
kari.laz
Zkus si poposednout a možná ti dojde o čem se tu celou dobu bavíme.
Mig_35
Když budu chtít motorku na motocross, budou kila důležité, na enduro taky. Na velkém cestovním enduru už kila zase hrajou v můj prospěch, těžší motorka je stabilnější, má větší ochranu proti větru apod. Do města jezdím s GS, je super mít skutra, který se všude nacpe, proti tomu stojí fakt, že taková motorka nemá žádný respekt a každý ti tam vjede, což se mi s třistakilovou motorkou nestává... Ve skutečnosti je důležitá ovladatelnost, která je třeba u GS daleko lepší než u všech konkurenčních motorek, i když je daleko těžší, má těžiště díky boxeru hodně nízko a do zatáček padá sama.

Pochopím, když někdo řeší kila u motorky na okruh, na trať, ale u skutru? Poposedni si ty, ve městě je úplně jedno, jestli má skutr o třicet kilo víc nebo míň...
Avatar - kari.laz
kari.laz
Ty ale motáš do sebe několik aspektů, které jsou nesmysly. Za prvé ochrana proti větru nemá nic společného s hmotností. Stabilita určitou roli hraje, ale daleko více hraje celkové naladění a aerodinamika motorky. Hmotnost vždycky bude nepřítel a vždycky přinese jen negativa oproti pozitivům. U velkého endura zorhodně není hmostnost výhoda. Obzvláště advanture verze často opuští silnice a cestuje se na nich na dost špatných sectách a prát se tam s 300Kg, nebo s 250 už je podstatný rozdíl. GS je super univerzál, asi nejuniverzálnější velké neduro. KTM je rozhodně lepší v terénu. Jsem celkem zvědavý na Multistrada V4, ta by mohla být úplně skvělá.
ALE! Skůtr obratný do města nemůže mít rozměry toho GS a i jeho hmotnost. Skůtr má výhodu v tom, že se s ním protáhneš je to obratné jak nic podobného a tím ve městě jak štika vě vodě. Tohle je parametry hmotnosti a velikosti tak na cestování, ale ale tomu neodpovídá ani výkon, ani dojezd.
Mig_35
děkuju za vysvětlení
https://www.motorkari.cz/profil/?…
Avatar - kari.laz
kari.laz
Co na tom chceš vysvětlovat? Očekával bych, že s takovou zkušeností budeš věděť o čem je řeč.

Nebo chceš snad tvrdit, že supersporty jsou stabilní proto, že jsou těžké? Když patří k nejrychlejší kategorii? Nebo mi objasni, jakou kraje hmotnost vliv na ochraně proti větru.
Mig_35
To není zkušenost, většina jich je pořád v garáži. A proto vím, že ta nejlehčí je super, když jde o nákup do večerky pro rohlíky, ale tisíc km bych s ní jet nechtěl.
Elektromobily mají těžší baterie, ale viz níže - E-tron rozseká RS6ku na kousky. Když se bude hledat správný parametr, vždycky si najdeš, proč je něco lepší. Přivedeš si domů Miss World a babička ti řekne, že to je nevěsta k ničemu, protože neumí segedín... já netvrdím, že je něco lepšího, je to prostě alternativa, ale když vybrakovaná makovice řekne, že u skutru je nejdůležitější hmotnost... na to neumím reagovat.
Avatar - kari.laz
kari.laz
To samozřejmě nepopírám, to bylo jen tak mezi řečí. Také jsem psal, že to je jeden velký nesmysl.
PowerHouse
Co když mám 182 cm a ještě chytnu protivítr?

Jak známo, na kole se nikdo s výškou nad 180 neproslavil.
Avatar - SKAY
SKAY
Tak na C1 to nemá :D
Líbí se mi , Ale jestli se v ČR prodá kolem10% aut bmv s baterkou nějakou ,tak kolik prodají tohodle ....
Avatar - kari.laz
kari.laz
Velký, těžký, malý dojezd a předpokládám, že do 50 to zrychlí, ale pak bude elán prudce klesat. Ale zase to bude drahý a to se vyplatí :-[]
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Proč je to tak drahé, když to ná tak malou baterčičku? To je pořád řečí, že 1 kWh baterií už stojí kolem 100 USD a pak přijde střet s realitou...
Xylo
Asi proto, že chlapci z této továrny vyrábějí jenom luxusní věcičky pro chlapce a holky, kteří luxus mají rádi a rádi za to zaplatí. Prodejní cena nemá nic společného s výrobními náklady, tady se platí na image a prestige.
Mig_35
To je jako vydělit kila cenou u Dacie a BMW a divit se, že BMW asi kupuje dražší železo....
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
OK, tak to teda otočím. Proč to má za danou (přiměřeně vysokou) cenu tak malou kapacitu baterie a mizerný dojezd?
Mig_35
Protože je to BMW. Protože hledáš jeden pitomý parametr a podle jednoho pitomého parametru je tlačíková Nokia daleko lepší mobil, než poslední Iphone... protože vydrží bez nabíjení týden. mohli by udělat něco s větším dojezdem, ale moc by to vážilo. Mohli by udělat něco s větší maximálkou, ale pak by to daleko nedojelo.
V životě si neumím představit motorku na expedici do Afriky na baterky. Ale dost dobře si umím představit skutr do města na baterky. Jeden jsem měl, mohla na něm jezdit i mladá a plnil svoji funkci skvěle.
Mig_35
těžší E-tron vs RS6
https://www.ceskatelevize.cz/…221562221400004/
od cca páté minuty
Mig_35
je, že nejde v žádném případě o první elektrický skutr od BMW, to je totiž tento z roku snad 2014
https://www.idnes.cz/…0147_motorky_fdv