Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

V roce 2022 má v Česku otevřít 25 kilometrů nových dálnic. Které to budou?

34 komentářů

Avatar - Anonym
Anonym
Fakta jsou taková, že 4x větší Polsko má cca 4x více dálnic, než ČR. Srovnatelné Rakousko, kde nikdy nevládli komunisté, má o něco málo víc dálnic, než ČR. Češi (i Moravané, abych se někoho nedotknul) se vozili po dálnicích v době, kdy Polák musel za hranice své země, aby uviděl dálnici. A nebyla jen D1. Bylo mnoho rychlostních úseků se dvěma pruhy, s maximálkou 110 km/h, stejně jako tehdy dálnice.

Zároveň si tedy myslím, že 25 km za rok je výsměch. Je to však také důkaz toho, že nás zrovna hustota dálniční sítě opravdu nepálí. Kdyby jo, tak by se s tím něco dělalo.
mbrzda
Ale jde právě o to, že v Polsku před 15ti lety dálnice v podstatě neexistovala a dnes jak píšeš mají v poměru k velikosti srovnatelnou síť s námi. Dnešním tempem 25km za rok by jsme těch současných 1300 km stavěli 52 let. Poláci to dali za 15. A to je sakra rozdíl. Navíc se podívej na kvalitu těch dálnic, nehledě na to, že větší část je tam zdarma......
Avatar - Anonym
Anonym
Vždyť to píšu. Nemůžu za to, že máte všichni problém pochopit psaný text.
topten
romiku, rakusaci maj neco malo pres 1700km dalnic a skoro 500km rychlostnich silnic, z toho skoro 300km s dalnicnimi parametry, tedy celkem v podstate 2tis km dalnic.
ten rozdil 700km proti nam znamena u nas prijemensim dostaveni D1, D3, D4, D6, D35, D52 a pripadne stredocekyho okruh, tedy dostaveni skoro kompletni dalnicni site. navic rakusaku je skoro o 2mil min, a maj mnohem vic horskych uzemi s malou hustotou obyvatel, tady logicky mensi potrebu dalnic.

rakusaci meli v 1989 vpodstate dostavenou kompletni dalnicni sit, komousi u nas nebyli schopni dostavet ani jednu kompletni dalnici, vetsina dalnic nebyla snad ani na papire.
za komousu v 1989 D1 koncila za brnem, D3 nebyla vubec, D4 za pribrami, D5 za berounem, D6 vubec, D7 vubec, 😱 vubec, D10 za turnovem, D11 za podebradama, D35 postaveno jen par km pred olomouci, a pak jeste dalsich par kilometru na morave od nikud nikam.

dalsi vec je nesmyslne koncipovana dalnicni sit, kdy vse vede do a prahy, kdyz vezmu budouci D3, tak do 9 smeru. pro porovnani mnohem, vetsi berlin ma do 6 smeru, mnichov do 7 smeru.
Avatar - Anonym
Anonym
O tobě je známo, že nechápeš psaný text. Nemusíš se pokaždé přihlásit.
topten
srovnavas rakousko s nama romiku, kdy podle tebe maj o neco malo kilometru vic nez my, coz navozuje dojem, ze ve srovnani s rakouskem jsme na tom podobne.
ve skutecnosti maj cca o polovinu vic dalnic nez my a dalnicni sit davno postavenou narozdil od nas.

romiku, ty snad ani nechapes co sam napises
Avatar - Anonym
Anonym
Tato síť představuje 26 km dálnic na 1000 km² (nejvyšší hustotu dálnic na 1000 km² mají v Evropě Lucembursko 56,8 km, Nizozemsko 56,4 km a Belgie 53,7 km – údaje k roku 2005[1]). Česko má hustotu (údaje k 11.7.2011) dálnic a rychlostních silnice 15,1 km na 1000km².

Co přesně ti připadá nesrovnatelného na hustotě dálniční sítě ČR a Rakouska?
topten
26km rakouskych vs 15km nasich je dost podstatny rozdil.
mnohem podstatnejsi problem je, ze ty dalnice nejsou a dostat se treba z ase do ostravy je rychlejsi jet pres nemecko a polsko nez pres cesko, i kdyz to je o 100km delsi.
naprosto zasadne chybej ty dalnice co jsem vyjmenoval.
kdykoliv jedu ven, tak problemy koncej na hranicich a zase na hranicich zacinaj kdyz se vracim.
tedy snad krome D2, D5 a 😱, tam problemy zacinaj dale ve vnitrozemi
Avatar - Anonym
Anonym
Z Aše do Ostravy je rychlejší přes Polsko - ty jsi chlape hlava. Jak jinak, když hranice jsou tak jak jsou?
topten
romiku, az jednou bude komplet hotova D6, okruh kolem phy a D35 nebo D1 a nebudes travit cas v zacpach, tak tech cca 550km z ase do ostravy udelas bez problemu do 4.5 hodiny a nebudes mit zadnej duvod jezdit o 100km delsi trasou pres nemecko a polsko
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ale má pravdu. I ze Sokolova jsem takhle několikrát jel.
Renoo
Jel jsi někdy v Rakousku po dálnici? To není rovná cesta, pohodička žádný tunel, ale vede i v Alpách = peklo na stavbu a údržbu a drahé tunely. Jen nakreslit to na papír muselo být o hubu.

V Polsku staví rychlostí, jakou se staví v Číně a jsou to krásné dálnice. Začali prakticky z ničeho. U nás se postaví pár km a vyhrávají se díky tomu volby. Kvalita navíc nic moc.
Avatar - Anonym
Anonym
V Rakousku jsem po dálnici nejel. Jenom v Německu a ve Francii.
O kvalitě - vždyť se podívej, jaký jsme národ vandalů a nepořádníků. Každá dopravní značka je ohnutá, případně už od instalace nakřivo. Na každém roku nabořené zábradlí a vyrytý obrubník. Silnice samá díra, nová silnice (i dálnice) křivá. To je bohužel taková národní vlastnost, že nemáme zájem mít svoji zemi čistou a upravenou. Třeba v Anglii bydlí klekací čč...áci ale zemi si udržují čistou a upravenou.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Přesně tak. Je to o lidech a kultuře. Bohužel lidi tu krutě poznamenala totalita. ;-\
ryccardo
Souhlas, ale chtělo by to trochu přidat. Doufám, že uvolněný kapacity techniky a lidí z rekonstrukce D1, která letos končí umožní stavět víc nových dálnic, které chybí. Prodloužení D11, D3 a D35 rozhodně vítám, ale kdyby těch úseků otevřeli letos jednou tolik, tak bychom si jako řidiči mohli pískat. Tak snad se brzo dočkáme i dalších úseků.
Avatar - Anonym
Anonym
Přidat by to tedy chtělo hodně moc. Na takovou vyspělou ekonomiku je to tempo výstavby opravdu směšné.
ryccardo
Když to by asi chtělo nějak vyřešit hlavně ne výstavbu jako takovou, ale omezit možnost blokovat stavby. Tam vidím kámen úrazu.

https😐/www.lidovky.cz/…0_ln-doprava_ele
topten
ANO, ale omezeni blokovani nam sliboval andrej z ANO-bude-lip uz pred 8 lety jestli se nepletu. a nejen to.
podle me se s blokovanim vystavby v ramci zakona musi pocitat a podle toho ty stavby navrhovat a klidne i udelat nejakej ustupek a ne to tlacit silou
ryccardo
Bojím se, že když narazíš na to, že ty Děti Země tam tu stavbu nechtějí vůbec, tak těžko navrhneš podobu, která by jim vyhovovala. Tam je varianta, aby se to blokovat dalo co možná nejblběji. Ve stávající byrokracii asi problém.
topten
mozna se s nima nedohodnes, ale je potreba se vyporadat se vsema jejima pripadnejma budoucima namitkama uz prubehu navrhy stavby a ne se s nima tahat po soudech
ryccardo
A v tom právě spočívá to zdržování přípravy výstavby dálnice. To máš na pár let vystaráno.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Kdysi před začátkem oprav na D1 tu zaznělo, že než se začne s opravami na D1, by se měla postavit/dostavět D35 a pak D1 během oprav a úprav úplně uzavřít. Tím by se práce na D1 podstatně urychlily. Problém byl v tom, že nebylo a stále u Prahy není vhodné propojení z D11 na D0 a dál. I když, jak se píše jinde, hlavní problém je vlastně v tom, že všechny dálnice v Čechách jsou nasměrovány do Prahy. Baťa o tomto budoucím problému pro Prahu dobře věděl, a proto v jeho plánech pro páteřní dálnici (http😐/www.ceskedalnice.cz/…historie-dalnic/) se dálnice Praze vyhnula. Ale pražští páni to viděli jinak a tak v Praze mají s přetíženými silnicemi dodnes problémy. 😒
topten
to se rikalo, jenze D1 se uz rozpadala a D35 v nedohlednu (soucasnej termin HK-mohelnice je 2027).
rekonstrukce D1 mela byt podle puvodniho harmonogramu z 2013, kdy se za stanjury zacalo s rekonstrukci 40km D1, hotova v 2018, tedy uz skoro pred 3 lety. jenze koncem 2013 prisli kluci a holky z ANO-bude lip a v 2014 se nezacalo s rekonstrukci ani kilometru D1, v 2015 asi jen 15km, pak 20km a vysledek je ten, ze D1 nebude opravena ani letos, i kdyz babis s havlickem tvrdej opak
ryccardo
No to ale chtělo před 20 lety stavět D35 a ne až teď. Propojení D1 a D11 je taky zoufalost. Tak já doufám, že se to povede nějak administrativně dořešit, aby se mohlo začít stavět. Je tam na tom myslím 47 nějakých odovolání od různých spolků obcí atd.
mbrzda
Nemyslím, že by to bylo jen o nedostatku pracovní síly a techniky. Myslím, že největší problém u nás je už samotná příprava staveb. Příklad za všechny - MÚK Nošovice. Tato MÚK měla být původně postavena již při stavbě továrny Hyundai, která začala na podzim 2006 (slib vlády, který byl součástí pobídek pro stavbu fabriky). JESTLI bude MÚK zprovozněna v roce 2026, jak udává současný leták ŘSD, tak je to jen necelých dvacet let zpoždění - to je jediná malá téměř bezvýznamná MÚK. Zmiňované Polsko připravilo a postavilo za kratší dobu co? Wiki: "Dálnice a rychlostní silnice v Polsku jsou součástí národní silniční sítě. K 21. červnu 2021 zde bylo 1712 km dálnic a 2583,4 km rychlostních silnic. Po ukončení všech plánovaných úseků bude v Polsku asi 2100 km dálnic a asi 6077 km rychlostních silnic." Rychlostní silnice v Polsku, tedy drogi szybkiego ruchu označené S jsou v podstatě o kousek užší a klikatější dálnice. Jsou stejně jako většina dálnic (A - autostrada) zdarma. Povolená rychlost na A je 140, na S 120.....
ryccardo
A co je špatně v Nošovicích? Tam není dodělaný sjezd?
mbrzda
Jak píšu, celá MÚK se začne stavět až 2025 a zprovozněna má být 2027. Dnes prostě neexistuje a to měla být původně postavena před dvaceti lety.....
https😐/mapapp.rsd.cz/…nosovice-muk.pdf
ryccardo
To se tam ovšem dost blbě sjíždí. Nechápu proč to ještě nestojí. Je to drobná stavbička.
Avatar - Stejsn
Stejsn
že mávnutím kouzelného proutku přibyly desítky kilometrů dálnic prostě tím, že se přeznačily některé silnice?
Cenduro
Nebude, alespoň co se týče Frýdku-Místku.
PowerHouse
Tak příští rok bude rozestavěných 200 km dálnic, to je vzdálenost Praha - Brno.

Těch 200 km jenom dálnic je parádní tempo.
Jsou lidi, kterým se zdá 200 km málo, ale soudný člověk uzná, že rekordních rozestavěných 200 km je dost.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Spíš jsi měl napsat: "Paráda - rozestavujeme velmi rychle....dokončujeme velmi pomalu".... :-!
topten
je otazka, co je realita a co je zbozne prani a mazani medu kolem huby pred volbama.

ted ma byt rozestaveno 150km dalnic a do konce roku ma byt zprovozneno skoro 50km.
tedy pristi rok by se melo zacist s vystavbou 100km dalnic aby bylo 200km ve vystavbe, cemuz az tak moc neverim ...
aby to nebylo jako s cenou dalnic, kdy babis jeste nedavno tvrdil, ze kalousek kilometr stavel za 350mil, zatimco on stavi za 150 mil. kolik tvrdi ted nevim, ale real konkretnich useku je neco mezi 200-700 milionu za kilometr.
napr D11 HK-jaromer 23km v prumeru za 181mil/km, D35 opatovice - ostrov 27km v prumeru za 288mil/km, ale treba D3 usilne-trebonin 20km v prumeru za 680mil/km.
a dostavba D3 z phy na novou hospodu 59km odhad v prumeru 961mil/km, trebonin - rakousko 24km v prumeru 447mil/km, D11 jaromer-polsko 41km v prumeru 637mil/km, D35 jicin-HK 36km v prumeru 277mil/km, a ostrov - mohelnice 80km v prumeru 393km.

tedy nova dalnice prumer 500mil/km se blizi realite mnohem vic, nez babisovych 150mil.
ale i tak postavit dejme tomu 500km novych dalnic by znamenalo nejakych 250mld korun, coz je min, nez schodek statniho rozpoctu jen za letosni prvni polovinu roku a urcite by bylo lepsi neco postavit, nez to prozrat a rozdat pred volbama
Freddka
A kolik kilometru je 25 kilometru?
To je jako 12,5km v obou smerech?
Nebo je to 6km a 4 pruhy?

Nejak jsem uz zapomnel, jak se v tomhle podvadi, ale jsem si na 100% jisty, ze kdyz postavi 25km dalnice, tak to ve skutecnosti neni 25km ale nanejvys 12,5km.