Možno tu v EU sa ideme zblázniť aby sme boli "ekologický". N iných trhoch by mohli celkom uspieť, na druhej strane práve tu pohoria automobilky s elektro-autami. Predpokladám, že je to cca 75% Zeme. Na druhej strane - väčšina ľudí žijúcich v daných krajinách nemá na 6 valcovú Mazdu :-!
Človek nikdy nevie, ako sa "pokriví" trh. Aby raz neboli spomínaní "Japonci" + Toyota na koni a silní "elektro hráčí" na pokraji krachu. Nič v zlom...
Poznámka: poniektoré firmy sa správajú tak trochu "farizejsky". Napr VW - vyhlasuje prechon na elektrinu, ohlasuje koniec spaľovacích motorov, ale do krajín "3.sveta + Rusko..." stále predáva staré motory. Predpokladám, že trhy si len tak nepustí a bude ich tam predávať aj o 10 rokov. A u nás? Iba elektro...
Snad zakazu v Europe predavat produkty automobilkam, ktore predavaju produkty vo svete, co nicia zivotne prostredie. Nikdy nepochopim, ako moze jedna automobilka tu predavat ekologicke auta a niekde 200 km dalej na Ukrajine veselo znecistuje nase spolocne zivotne prostredie. Ked uz raz maju vyvinute ciste produkty, nech ich predavaju globalne.
To je, do ***e, skvělá zpráva. Jako hrdý majitel Mazdy CX-5 KF v top verzi mi občas chybí výkon pod pedálem. S novou generací motorů to bude jiné kafe. Díky Mazdo za inovativní a svérázný přístup. Pro remcaly - když to nebude v Evropě v nabídce, alternativní dovozce vám to rád doveze.
Jenže evropské nemá šestiválec. Nebo má ale k tomu navíc minimálně 2 turba a dalších X věcí, které jen čekají na den, kdy se rozbijou a finančně zruinujou majitele :D
Tohle by mělo být údajně bez turba a pokud tam něco vzduch foukat bude, pak jen jedno turbo nebo kompresor jako u Sky-X. A to je sakra rozdíl.
Jedno turbo je typické řešení, většina motorů má jedno turbo.
Více turb je lepší dražší řešení s cílem zlepšit reakci na plyn (minimalizovat prodlevu turba tím, že se nemusí čekat na roztočení jednoho velkého turba).
Kompresor je teoreticky ještě lepší, protože se neroztáčí výfukovými plyny... ale v praxi se ukázalo, že je to turbo vesměs lepší (myšleno za méně peněz +- stejně muziky).
Kdyby všichni nekončili se spalováky, tak by se možná prosadila elektrická dmychadla...
Taky jsem o tom uvažoval, ale Mazda je mi sympatická. Navíc spolehlivost je na vyšší úrovni. Zrovna včera jsem potkat nové Bávo i s lodí na přívěsu jak jeli na odtahovce :-[]:-[]
Nabízí se však otázka, zda se nové šestiválcové Mazdy dostanou do Evropy, která se ke spalovacím motorům staví stále odmítavěji.
Lež! Ne Evropa, ale z.k.u.r.v.e.n.ý Brusel ovlivňovaný ekofašisty... :-[]:-[]:-[]
V reálu 6 válec možná bude mít stejné emise ale podle NEDC jistě větší leda by to byl full hybrid a lhal stejně jako u Toyoty.V Evropě nejspíš nebude leda dovoz z USA a skrz ty ceny je lepší vzít X3 apod
Tak ja som síce k jej objaveniu sa v EU rovnako skeptický ako pradeda, ale inak veľký palec hore Mazde. Radová šestka v mainstreame, to je paráda. A ak nová 6ka pôjde jazdne v stopách tej aktuálnej, tak tej R6ke bude stíhať aj podvozok. Z môjho pohľadu ideálne skĺbenie garáží. :D
M6 s R6 by bolo fakt potešenie pre človeka čo sa rád zvezie svižnejsie, len aby to už cenovo nezasahovalo do vôd D3. To by už kupovali asi iba skalný Mazďáci.
CX-5 je mi celkem buřt, ačkoliv věřím, že pro automobilku to bude žádanější model. Nicméně taková šestka s atmo šestiválcem, čtyřkolkou, mmmm to by bylo :)) Je to tak dobrý, že se mi tomu ani nechce věřit, že se toho ještě můžeme dožít :D
Dožiť dožijeme, ale oficiálne zrejme nekúpime. A dovoz z USA nebude pri cenách Mazdy zaujímavý, Mazda nie je ako lowcost Dodge, ktorý aj s dovoznými poplatkami stále finančne vychádza dobre.
Ak sa do Europy fakt dostane nova Mazda6 so 6-valcom, tak to bude moje dalsie auto. Prisambohu! A je mi jedno kolko bude stat. Nie som dako vysadeny na japoncov, ale takato kombinacia by ma presvedcila...
jen aby to Mazda stihla vůbec uvést na trh, Euro 7 se kvapem blíží a o tom motoru se už příliš dlouho jen mluví a zatím skutek utek.... ale uvidíme. ;-)
Jinak palec nahoru za "Nová platforma, o které se původně psalo především ve spojitosti s Mazdou 6 sedan, by kromě nových řadových šestiválců měla nabídnout i vznětové motory a údajně se pracuje i na hybridech"
to je přesně opačný směr než kterým jdou jiné automobilky jakop např PSA/Stelantis a Renault :yes:
škoda že je Mazda v tomhle takový solitér
PS: šestiválec stejně v Evropě nebude, nechají to jen do USA