Příští Mazda CX-5 dostane novou platformu a řadový šestiválec
Nejpopulárnější model v nabídce japonské značky čekají zajímavé novinky.
Modernizovaná verze druhé generace Mazdy CX-5, jednoho z nejprodávanějších modelů v nabídce japonské značky, byla představena teprve v minulém roce, podle některých zpráv už ale automobilka testuje první prototypy třetí generace populárního SUV. A ta by měla nabídnout několik zajímavých novinek.
Mezi ty nejdůležitější přitom patří použití zcela nové platformy, vyvíjené pro vozy s pohonem zadních nebo všech kol, a osazení vozu novým mild-hybridním řadovým šestiválcem. Obě informace měl podle kolegů z australského CarSales potvrdit Vinesh Bhindi, šéf australského zastoupení automobilky Mazda.
„Mazda pokračuje v investicích do vysoce efektivních spalovacích motorů, jako je SkyActiv-X nebo nová generace řadových šestiválců, které budou pohánět novou generaci produktů na velkých platformách, což je CX-5 a vyšší,“ cituje web CarSales projev Bhindiho během prezentace pro novináře.
Oficiálních informací o nové platformě a řadových šestiválcích je prozatím poměrně málo, některé dřívější zprávy ze zahraničí však naznačovaly, že výroba nových modelů Mazda s pohonem zadních kol a řadovým šestiválcem pod kapotou by mohla odstartovat již v první polovině příštího roku.
Nová platforma, o které se původně psalo především ve spojitosti s Mazdou 6 sedan, by kromě nových řadových šestiválců měla nabídnout i vznětové motory a údajně se pracuje i na hybridech. Konkrétní informace však prozatím chybí a pohybujeme se převážně v rovině spekulací. Ostatně zatím ani není známo, kdy se dočkáme představení nové Mazdy CX-5.
Mazda tak ale opět potvrzuje své unikátní postavení ve světě automobilového průmyslu, kde se jako jedna z mála staví proti moderním trendům ubírání válců, zmenšování objemů a masivní elektrifikace. Nabízí se však otázka, zda se nové šestiválcové Mazdy dostanou do Evropy, která se ke spalovacím motorům staví stále odmítavěji.