Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Závěr dlouhodobého testu: Ford Kuga 2.0 EcoBlue (140 kW) AWD AT ST-Line X – Taková auta nám budou chybět

Na 32.362 km s Fordem Kuga budeme s neodvratnou elektrickou ofenzívou rádi vzpomínat. Spotřeba jen šest litrů nafty, ujel skoro 1000 km na tankování a nezastavil se ani před lehčím terénem. Byl vzorově spolehlivý – až na překvapení v závěrečném servisu.
Zpět na článek
23. 7. 2021 08:16
23. 7. 2021 10:15
23. 7. 2021 10:18
23. 7. 2021 12:00
23. 7. 2021 12:05
23. 7. 2021 13:17
23. 7. 2021 13:19
23. 7. 2021 15:11
23. 7. 2021 12:04
23. 7. 2021 13:54
23. 7. 2021 15:15
23. 7. 2021 19:08
23. 7. 2021 20:04
23. 7. 2021 10:22
23. 7. 2021 17:38
23. 7. 2021 10:54
Avatar - Ozzman
23. 7. 2021 08:16
Nic moc
No jak to tak čtu, tak nové motory EcoBlue nejsou asi úplně výhra, jestli jsem to správně pochopil. Jestli je kritika na vstřikovače už z osobních Fordů a ne z Tranďáku, kde se vyskytují v jinych verzí a jezdí mnohem déle, tak je to super …

Kugu znám jen v hybridní verzi, jako auto je to na SUV proste výborně jezdící celek, nelibi se mi co se s ni stalo v případě použitelnosti ( z SUV crossover), ale jestli maji prohlematicke motory a AWD, jsem fakt rád, že mám ještě posledni TDCi od PSA a tu odolnější ctyrkolku haldexoveho typu.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - idam.i
23. 7. 2021 10:15
Re: Nic moc
Oceňujem snahu o pozitívny pohľad na auto s dieslom,no tých problémov pri tak nízkom nájazde je viac než dosť. :-(
Avatar - Ozzman
23. 7. 2021 10:18
Re: Nic moc
To bezpochyby, otázkou je, jak to autor článku myslel, jestli se kazí ty diesly v Tranzitech, které od roku 2016 už mohou mít statisíce km na hrbu, mívají jiné výkonnostní verze a asi i ty motory budou trochu více odlišné (tam se to pak dá asi brát, že po určitých km dříve či později ty vstřiky stejně příjdou na výměnu, má to tak každý diesel), nebo se toto projevilo v osobních Fordech, kde je motor teprve druhým rokem a troufnu si říct, že aut nad 100 tisíc km nájezdu nebude moc, takže se to vše kazí už takto malých km ? To je fakt průser měnit vstřiky a ostuda Fordu.
23. 7. 2021 12:00
Re: Nic moc
Problém se vstřiky u Transitů s EcoBlue je pouze u motorů z roku 2019. Tam jsou údajně měněny za nové v rámci záruky.

Jako takový průser a ostudu bych to neviděl. Každý automobilka na něčem sem tam pohoří. Průser a ostuda je, když se k tomu nepostaví čelem, ale kličkuje a lže. Navíc on ten problém není nijak neřešitelný. Jsou motory, kde problém řešitelný není a je i problém pak auto prodat a těžce na tom netratit.
Avatar - Ozzman
23. 7. 2021 12:05
Re: Nic moc
Jde o to, že Ford vyhořel s nástupem jejich TDCi hned nazacatku u Mondea MK3, pak je radši zacali nakupovat od PSA. Ted se chlubily novymi svymi motory a ejhle. Tyka se to i osobnich aut ?
23. 7. 2021 13:17
Re: Nic moc
To je pravda, že MK3 na začátku mělo problém se vstřiky, ale od roku 2003-04 je změnili a motory jsou skoro nesmrtelné.
Avatar - Ozzman
23. 7. 2021 13:19
Re: Nic moc
Vždyť 2003 teprve přešli z TDDi na TDCi naplno, četl jsem, že ty poslední 2006 a možná i 2005 jsou trochu lepší, ale HDI je HDI :D
23. 7. 2021 15:11
Re: Nic moc
V principu nevyhořel Ford, ale Delphi, který byl dodavatelem vstřikovacího systému common rail. Systém dokázal fungovat jen na kvalitní naftu s mazivostními přísadami.
Ford pak nejen kupoval motory od PSA, ale své vlastní motory prodával PSA, kde je montovali do dodávek Jumper/Boxer/Ducato.
Avatar - lamal
23. 7. 2021 12:04
Re: Nic moc
Tranzit ponuka heavy duty verzie tychto motorov, kto vie co vsetko maju odolnejsie, mozu to byt aj vstrekovace. Spatne vstrekovace su celkom pruser, cena je sice OK, no nevis co sa moze poskodit pri prevadzke s vadnymi vstrekmi, moze to znizit mechanicku zivotnost.
Este horsie mi vsak pride to, ze sa nevie zahriat, dnes vodici nemaju chut cakat na zahriatie motora a tak ten diesel bude prakticky furt dostavat na studeno, co prevadzka v zime ? uch... s 2 rocnym olejom, alebo s olejom co ma 30 tis km, to si neodnesie len turbo, ale aj mechanika. Skoda no, za tychto podmienok to malo mat EL prihrev chladiacej kvapaliny, toto zase osudili vo Forde, neuveritelne.
23. 7. 2021 13:54
Re: Nic moc
Ozzy všechny nové tdi jsou háklivé na kvalitu nafty a pokud se jezdí krátké trasy v kombinaci klidná jízda ještě v automatu a neprobíhá italská údržba tak i po 50tkm je vymalováno i u Vw. Tetě u cadyyny 1.6d kolem 45tisících 2 vstřikovače a nemáš šanci jím to vysvětlit že je to jejich chyba.No co teď má 2008 tak zase bude benzín v oleji
Avatar - Ozzman
23. 7. 2021 15:15
Re: Nic moc
Ja jako vlastni tdi nikdy neprovozoval, tak nemohu soudit :)
Avatar - xxc
23. 7. 2021 19:08
Re: Nic moc
Mne 1.6 hdi funguje uz 45 000 km, prevadzka cisto mesto a kratke trasy. Ale vcera som siel tankovat a zahrial sa skoro. Ci to nebude len mytus a strasenie o dieseloch v meste.
Avatar - Mikesus
23. 7. 2021 20:04
Re: Nic moc
Neboj. Taky na tebe dojde.
Avatar - Roman Horký
23. 7. 2021 08:38
Tafna, je tady Tafna
budeme milionáři.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - JirkaVejrazka
23. 7. 2021 09:03
Topeni za priplatek pobavilo
Uz jsem toho videl hodne, ale "dokupte si priplatkove topeni, abyste nemrzli" je pro me novinka.

Jinak je to velmi prijemne auto - jezdili jsme pul dne s PHEV verzi a az na cukani pri rozjezdu z nuly a cenu mu v podstate nebylo co vytknout.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Ozzman
23. 7. 2021 09:29
Re: Topeni za priplatek pobavilo
Za mě měla 2 chyby mimo tvaru karoserie, která dle mne neodpovídá dle mne SUV kategorii:

1 - jiné ovládání na volantu, než ostatní Fordy (typické, mění to pořád)

2 - váha byla cítit, ale to je problém PHEV verze :)
Avatar - Midlosek
23. 7. 2021 09:42
Re: Topeni za priplatek pobavilo
Tak ona nafta nikdy nevynikala tím, že by topila dobře a hned. Jen ohřát ta kila litinového bloku, to chvíli trvá. No a pokud mrzne, tak se ten motor nemusí ohřát za celý den, to už jsem si v pořádném mrazu také vyzkoušel. A také to není žádná vlastnost moderních naftových motorů, tím trpěla i stará naftová atmosféra.
A za sebe musím říct, že cukání při rozjezdu je docela zásadní věc a těžko bych potom napsal, že je to auto příjemné.
Avatar - WinDiesel
23. 7. 2021 10:21
Re: Topeni za priplatek pobavilo
Mám několikáté dieselové auto a všechna topila dostatečně, v žádném jsem nemrznul a zahřála se i při pomalé jízdě.
Ford škrtá elektrické vyhřívací články a doškrtá se k nulovým prodejům.
Soudruzi u Fordu se domnívají že se proškrtají ke krásné elektrické budoucnosti ale dříve se doškrtají ke krachu.
Avatar - Ozzman
23. 7. 2021 10:35
Re: Topeni za priplatek pobavilo
Máme několikáty Ford, v benzínu i naftě a taky všechny topily a topí...
Avatar - twistedTSD
23. 7. 2021 11:12
Re: Topeni za priplatek pobavilo
Asi tam máš PTC. Nepoužít ho u moderního dieselu je zvláštní.
Avatar - Ozzman
23. 7. 2021 11:23
Re: Topeni za priplatek pobavilo
Nemám tak účinný diesel, který má dost odpadního tepla, já mam a měl jen TDCi od PSA :D

Ale s tím netopením jsem se setkal u O3 2.0TDI po fl, kdy jak byly ty obrovské mrazy v zimě (tedy na naše poměry), tak jsem ujel asi 20 km městem na samý okraj Prahy a auto pořád netopilo a byla mi tam zima a vůbec celou cestu po D1 to nebylo ono..
Avatar - twistedTSD
23. 7. 2021 11:47
Re: Topeni za priplatek pobavilo
No i blbý Rapid TDI měl PTC, takže je to zvláštní. Možná má nějaké podmínky spuštění.
Avatar - lamal
23. 7. 2021 12:08
Re: Topeni za priplatek pobavilo
Kedysi nas golf 4 variant mal ohrev chladiacej kvapaliny s 1.9tdi rotačka.
Avatar - Ozzman
23. 7. 2021 12:13
Re: Topeni za priplatek pobavilo
Tak je ten motor asi hrozně účinný :D

Fakt netuším, čím to bylo, bylo - 19 celý den, ale muj starý benzinový Renault, kterým jsem dojel k té oktávce topil hned a parádně :D

Mne tohle příjde zvláštní, že by Ford něco takového ošulil, vždyť ta auta jezdí po celém světě, je to globální model, tak by na to asi přišli i dříve.
Avatar - lamal
23. 7. 2021 12:22
Re: Topeni za priplatek pobavilo
no tak si vyber, neosudil a je to tam, ale nefunguje to :D
Avatar - Ozzman
23. 7. 2021 12:24
Re: Topeni za priplatek pobavilo
No, asi jo :D Neumím na to nic říct, neměl jsem tu zkušenost a nikdy se mi tohle v žádném jiném Fordu nestalo, ale vzhledem k tomu, že jim vytekl olej z čtyřkolky, tak u toho testovaného auta se asi není čemu divit :D
Avatar - lamal
23. 7. 2021 13:20
Re: Topeni za priplatek pobavilo
Asi tak ako Subaru a niektore automobilky co maju problem s EU normami sa aj Ford tesi na EV... akurat ktovie co za baterie tam bude, este by som nekrical hop :-!
Avatar - Ozzman
23. 7. 2021 13:24
Re: Topeni za priplatek pobavilo
No každopádně ty hybridy umí fakt dobře, navíc potenciálně spolehlivé řešené ala Toyota je velká výhoda.... A kdo to nechce, Fokus se dá pořád koupit s 2.3 ecoboostem, to si myslim bude stačit :D
Avatar - Mikesus
23. 7. 2021 18:14
Re: Topeni za priplatek pobavilo
Měl jsme několik naftových aut a většina topila příšerně. Vrcholem byl TDI ve fabii, který se v mrazech pod -10 stupňů snad ani nikdy nezahřál.
23. 7. 2021 12:13
Re: Topeni za priplatek pobavilo
Za rozumný příplatek dává topení i koncern, protože ony i ty jejich diesly taky moc netopí. Fyzika se obejít nedá. Když chceš z nafty dostat co nejvíc energie do pohybu, tak holt zbývá míň jiné účely. Navíc řešení, které zahřívají přednostně motor, kradou teplo posádce.
Kuga je už fakt velké auto. A ten objem vytopit odpadním teplem z 2,0 není tak jednoduché. V zimě jsem jel v Kodiaqu cca 20 km a pořádně začal topit až když jsem parkoval.
23. 7. 2021 09:52
Výmena oleja
30 000 km alebo 2 roky = blbosť. Ak máš svoje auto a peňaženku rád, tak max. polovičný interval.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ozzman
23. 7. 2021 09:58
Re: Výmena oleja
Jojo, měním rok/10-20 tisíc dle nájezdu konkrétního auta.
23. 7. 2021 18:40
Re: Výmena oleja
To je prekliatie tejto doby: vyrobcovia pouzivaju kadejake long-life oleje, a predlzuju interval vymeny na nezmyselne dlhu dobu. Este "lepsie" je to u prevodoviek, kde sa niektori vyrobcovia tvaria, ze je tam dozivotna napln a netreba ju menit vobec.
23. 7. 2021 09:57
6L/100 km = 60kW/100km
Tak vyzdvihovat nízkou spotřebu 6L/100km (ekvivalent 60kW/100km elektrické energie) s vysokou účinností dieselu je dobrá legrace. A i přes ty tepelné ztráty to ještě netopí, nekup to předpotopní auto.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Roman Horký
23. 7. 2021 10:27
Re: 6L/100 km = 60kW/100km
Podle tvých výpočtů patrně ovládáš technologii přeměny energie v naftě na kinetickou energii se 100 procentní účinností. Jestli nejsi už miliardář, tak děláš někde chybu. Ale vzhledem k tomu, že měříš energii v kW, tak to asi nebude na pořadu dne že?
Avatar - twistedTSD
23. 7. 2021 11:14
Re: 6L/100 km = 60kW/100km
A stejně to dojede dvakrát dál než elektro. :-|
23. 7. 2021 18:42
Re: 6L/100 km = 60kW/100km
A tu elektricku energiu si vyrobil s akou ucinnostou?
Avatar - Mikesus
23. 7. 2021 20:03
Re: 6L/100 km = 60kW/100km
A tu naftu s jakou účinnosti?
23. 7. 2021 10:22
wtf???
To Curious: To auto váži 1700 kilo, spotreba 6L je úplne super. A nerozumim řeči tvého kmene, co znamená ekvivalent 60kW/100km energie?? Odkdy se energie měří ve wattech??
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Mikesus
23. 7. 2021 17:38
Re: wtf???
6l nafty na 1700kilo jako super a bonus, že to vůbec netopí? Teď jezdím s 2,2t autem za podobnou spotřebu, jen benzínu.
https://www.spritmonitor.de/…ail/1268344.html
Ale jinak souhlas s jednotkami, měl tam mít kWh
Avatar - 3_diamanty
23. 7. 2021 10:54
Dizajn
Explorer ci bronco sú krásne... ale pri novej kuge sa Ford dizajnovo vrati kdesi do Číny na začiatku milenia ( netuším dôvod ) ... strasna ropucha .. to ešte aj ta úplne prva kuga dodnes lepšie vyzerá ako táto nafuknuta knedľa ...
Rozbalit vlákno
0
23. 7. 2021 20:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
proč
Proč v tom není manuální převodovka?
Rozbalit vlákno
0
24. 7. 2021 07:26
velmi moderní systém pohonu 4x4 ?
..... Když zadní kola nejsou poháněna, mohou se poloosy protáčet volně a kardan stojí. Pokud je potřeba přenést výkon dozadu, nejdříve lamelová spojka připojí pravou poloosu, čímž se od kol roztočí kardan. A až srovná své otáčky s přední nápravou, připojí se vpředu zubová spojka a dojde k přenosu výkonu....


Možná je takové řešení oproti Haldexu nepatrně úspornější, je však asi jasné že bude mít podstatně pomalejší reakce. A pokud během připojování zrovna prokluzují přední kola, nemůže vůbec ani dojít ke zmírněnému srovnání otáček.
Já bych z tak špatně navrženého pohonu moc unešený asi nebyl.
Zlatý Haldex....
Rozbalit vlákno
2
24. 7. 2021 09:22
Re: velmi moderní systém pohonu 4x4 ?
Jj, snaha ušetři 0,001 g CO2 za každou cenu. Mimo jiné ke srovnání otáček nemůže dojít nejen při prokluzu předních kol, ale ani v oblouku, kdy přední a zadní kola opisují jiný poloměr.
24. 7. 2021 22:52
Re: velmi moderní systém pohonu 4x4 ?
V oblouku není až takový rozdíl otáček, ale pravdu určitě máš, otáčky se nesrovnají

Celý tenhle "moderní systém" je vlastně na způsob quattro ultra, akorát ještě horší