Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Poprvé za volantem Audi Q4 e-tron: Luxusní bratr Enyaqa má jednu zásadní výhodu

Audi uvedlo na český trh model Q4 e-tron, který je sourozencem elektromobilů Škoda Enyaq iV a Volkswagen ID.4. Při prvních jízdách s ním jsme se ptali, zda má proti nim nějakou zásadní výhodu.
Zpět na článek
16. 7. 2021 08:20
16. 7. 2021 10:15
16. 7. 2021 10:43
16. 7. 2021 10:31
16. 7. 2021 10:44
16. 7. 2021 14:46
Avatar - _Karel_
16. 7. 2021 08:20
Smutné
Audi - značka, jež mohla být pyšná na své parádní interiéry. :-(
Aspoň, že volant se dá koupit i normální.
Masky elektrických audi jsou taky velice "povedené",gratuluji k skvělému výběru designérů. :-(
Rozbalit vlákno
2
16. 7. 2021 10:15
Re: Smutné
No vidíš a mne sa páči.
Avatar - Ji/Ri
16. 7. 2021 10:43
Re: Smutné
Souhlasím, Karle. že to nelisují rovnou jako jeden plastový hnus a dávají si i práci to slepit z více plastů.
16. 7. 2021 08:27
Sazka na elektromobilitu
I prodejni cisla EV v D3 ukazuji, ze veci je lepsi delat poradne.

Elektricke platformy :yes:

17.7% of Porsche USA Sales Electric, 4.8% of Volkswagen USA Sales Electric — Crushing BMW, Ford, Nissan, & Chevrolet Figures
Rozbalit vlákno
0
Avatar - _EQS_
16. 7. 2021 08:54
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
2
16. 7. 2021 09:42
Re: Hvězda jménem Audi Q4 e-tron
Twl "lehkosti" ... nemluv o provaze v dome obesencove!!

:-!
Avatar - Ji/Ri
17. 7. 2021 10:57
Re: Hvězda jménem Audi Q4 e-tron
Ten styl psaní mi neco rika :-) ;-) :yes:
16. 7. 2021 09:23
V max. 160 km/h, .....
.....ale poslední číslo tachometru nese hrdých 220. :-)
Rozbalit vlákno
7
16. 7. 2021 10:35
Re: V max. 160 km/h, .....
S tou hmotností se to z kopce klidně může rozfičet víc, ne ? :-)
17. 7. 2021 13:54
Re: V max. 160 km/h, .....
Jj

Hmotnost muze byt i vyhoda.

https://electrek.co/2021/07/16/tesla-model-x-survives-tornado-films-sentry-mode/
16. 7. 2021 11:05
Re: V max. 160 km/h, .....
Nemají to tak náhodou všechna auta? Na Civicu s vmax 185 jsem měl 240, teď na Golfu s vmax 200 tam je 260. Jako je to blbost (hlavně u digitálních tachometrů), ale nic zvláštního ne? :D
16. 7. 2021 18:22
Re: V max. 160 km/h, .....
A Felicia mala/má 200 km/h ;-)
16. 7. 2021 14:24
Re: V max. 160 km/h, .....
Když mi bylo asi tak osum, jako první když jsme viděli nějaký bourak (treba Simcu), běželi jsme si přes sklo přečíst, kolik to “vytáhne” :-)
16. 7. 2021 14:34
Re: V max. 160 km/h, .....
- - - - - - -
16. 7. 2021 19:52
Re: V max. 160 km/h, .....
Možná počítají i s "drobnou" nepřesností tachometru :-)
16. 7. 2021 09:41
No, a tohle je presne to, o cem mluvim.
Ma to byt ekologicke?
Cesta k zachrane planety?
Tak proc je to tak obri a tezky?
:-(
Rozbalit vlákno
33
16. 7. 2021 09:47
Re: No, a tohle je presne to, o cem mluvim.
Obávám se, že většina současných majitelů Q5 není ochotná udělat pro záchranu víc, než přesednout do odpovídajícího vozu, jen na elektřinu.

Chtěl bys to zakázat?
Resp. nařídit malou a lehkou Dacii Spring?

Jaké je tvé doporučení?

PS Ekvivalent spotřeby paliva je u Q4 E-Tron 2,1 litru / 100km.
Mně to přijde výrazný posun. Spotřebovávat (dejme tomu) u dieselu 6 litrů nebo 2 litry u EV!
https://ev-database.org/…udi-Q4-e-tron-40
16. 7. 2021 10:38
Re: No, a tohle je presne to, o cem mluvim.
Doporučení ? Já bych doporučil vyrábět v prvé řadě levné elektrické nákupní tašky pro jízdy po městě a kolem komína, pro široké masy

A delší dojezdy realizovat teprve až to výrobci budou umět trochu elegantněji než dnes
16. 7. 2021 10:47
Re: No, a tohle je presne to, o cem mluvim.
Ale levne tasky se vyrabeji / vyrabeli.
Citroen C-Zero, Dacia Spring, VW E-up.
Renault Zoe a Honda e a BMW i3 taky nejsou zrovna obrovsky.
Ale lidi chteji velka EV.

Co s tim udelas?
16. 7. 2021 10:59
Re: No, a tohle je presne to, o cem mluvim.
Nejsem si jistý jestli jmenované auta patří mezi levná
A lidi když už maji vyvalit balík radší vezmou něco většího

Já s tím nebudu dělat nic, jen jsem psal co bych doporučil
16. 7. 2021 11:43
Re: No, a tohle je presne to, o cem mluvim.
Možná by to chtělo upřesnit - lidé, kteří mají příjmy chtějí velké vozy (i EV). Souhlasím s Othellem, že lepší je asi čínská cesta, tedy umožnit lidem za poměrně levný peníz koupit nové auto (byť s omezeným dojezdem a samozřejmě i výkonem). V Číně si to mohou dovolit, protože tam vládne císař a ten rozhoduje. U nás je (dle mého názoru) přechod k EV iniciován a řízen oligopolem velkých automobilem a ty se samozřejmě vůbec neřídí tím, co je pro lidi (zákazníky) dobré, ale co přinese největší zisk akcionářům.
16. 7. 2021 11:48
Re: No, a tohle je presne to, o cem mluvim.
U elektromobilů je trochu problém, že ani za velké peníze neumí fungovat bez kompromisů. Nevidím preferování těch ingiotů jako příliš šťastnou cestu
16. 7. 2021 12:33
Re: No, a tohle je presne to, o cem mluvim.
Ok.

Ale bylo by fajn uznat alespon ten rozdil ve spotrebe.

Co se tyce ekogie, ma prinos i "ingot", v porovnani s primou spalovaci konkurenci obzvlast.
16. 7. 2021 13:05
Re: No, a tohle je presne to, o cem mluvim.
Ani ten rozdíl ve spotřebě není černobílý. Problém je že v energetickém řetězci spalováků i elektřiny je vždy prvek s mizernou účinností, ale pokaždé jinde. U spalováku je to samotný motor, takže jeho neúspornost je vidět na první pohled.

U elektřiny je kritický prvek už v samotné elektrárně. Když pominu nepatrný podíl vodních nebo větrných typů tak všechny ostatní pracují také s prachmizernou účinností parního stroje. Tepelné, jaderné, plynové prostě všechny promrhají dvě třetiny drahé vstupní energie už u sebe a jsou na tom tedy podobně jako spalováky.
Akorát se o tom nemluví a rádo se to přehlíží, hlavně zastánci elektroaut
16. 7. 2021 13:22
Re: No, a tohle je presne to, o cem mluvim.
A opravdu jsi nikdy neslyšel o tom, že těžba a zpracování ropy sebou nese taky spotřebu energie?
16. 7. 2021 13:28
Re: No, a tohle je presne to, o cem mluvim.
Slyšel, stejně jako že energii spotřebovává i těžba a úprava surovin pro jaderné elektrárny, těžba uhlí pro tepelné elektrárny apod. Dokonce i samotná stavba elektráren je hodně náročná na zdroje, podobně jako budování rafinérií, výroba fotopanelů, stavba přehrad atd.

Můžeme to vzít opravdu komplexně a zgruntu, ale upřímně, ztrácet tím tolik času se mi fakt nechce. Tobě jo, že to sem taháš ?
16. 7. 2021 13:41
Re: No, a tohle je presne to, o cem mluvim.
Tak je možnost vyrobit ele energii a využít ji k pohonu ev a nebo vyrobit ele energii tu spotřebovat na výrobu paliva a to pak neefektivní spálit.

Jistě není to energeticky vyrovnané, ale je to pro představu co se děje a co argumentem zastánců ev.

Druhá věc je, že právě baterie ev aut dávají smysl ve spojení například s FVE a nakonec is klasickou elektrárnou.
Avatar - KANKUNEN
16. 7. 2021 13:50
Re: No, a tohle je presne to, o cem mluvim.
Jednoduchá myšlenka. Těžbou uhlí víc energie získáš než spotřebuješ na těžbu. Výrobou elektřiny z uhlí více energie spotřebuješ než získáš. Nač teda investovat do těžby, když tu energii mohu rovnou použít. Sluníčkový bezuhlíkový svět.
16. 7. 2021 14:06
Re: No, a tohle je presne to, o cem mluvim.
Asi vím kam miris i když to vysvětlení pro mě není moc jasné.
Z mého pohledu nelze ev oddělovat o celkové nové koncepce energetiky. Dnes je vše založeno na velkých neregulovatelnych zdrojích. Z toho pak vzniká potřeba mareni energie jako je princip hdo, technologická minima atd. To vše ale pomáhají baterie ev řešit. V první řadě akumuluji špičky oze a nakonec i přebytky velkých klasických zdrojů.

Tohle je směr kam automotiv i energetika směřují.
17. 7. 2021 11:35
Re: No, a tohle je presne to, o cem mluvim.
Ten rozdil mezi fosilem a ev pomerne cernobily je.

Pochybnosti muzou vznikat snad nekde v Polsku s jeho energetickym mixem.

U lidi, co "tankujou" z OZE (napr. vlastni fotovoltaika) je to naprosto jednoznacny!
16. 7. 2021 18:35
Re: No, a tohle je presne to, o cem mluvim.
Spomínam si na nedávny slogan Fordu - ,,Vy navrhujete, my realizujeme" ;-)
16. 7. 2021 13:13
Re: No, a tohle je presne to, o cem mluvim.
Mýlíš se, drtivá většina lidí nechce ŹÁDNÁ EV! :-[] :-[] :-[]
16. 7. 2021 13:24
Re: No, a tohle je presne to, o cem mluvim.
Zdroj této informace?
Avatar - twistedTSD
16. 7. 2021 14:43
Re: No, a tohle je presne to, o cem mluvim.
Běž se zeptat kohokoli na ulici, jestli chce kupovat EV za 800+ tisíc Kč.
16. 7. 2021 15:16
Re: No, a tohle je presne to, o cem mluvim.
Tak za prvé to asi lidi chtějí když to kupují a za druhé to bylo tvrzení že nikdo nechce ev, o ceně tam nic nebylo.
Avatar - twistedTSD
16. 7. 2021 18:18
Re: No, a tohle je presne to, o cem mluvim.
Cena je dost zásadní parametr nákupu. Jednou to i EV maniaci pochopí, až se rozhodnou si EV koupit.
17. 7. 2021 10:49
Re: No, a tohle je presne to, o cem mluvim.
Takže jedině co považuješ za problém s rozšířením ev je cena?
Avatar - ssaresak
16. 7. 2021 13:24
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
16. 7. 2021 12:43
Re: No, a tohle je presne to, o cem mluvim.
Souhlasím, ovšem jen pro ty široké masy, které buď s nákupní taškou vystačí jako s jediným autem nebo si budou chtít držet druhé auto pro delší cesty s rodinou a nějakým tím herberkem v kufru.

A to už se potom ta šířka mas poněkud zužuje. :-)
Avatar - twistedTSD
16. 7. 2021 14:48
Re: No, a tohle je presne to, o cem mluvim.
Řekni mi jediný důvod, proč mi má stát zakázat koupit si Suzuki Swift, a E-tron přitom naopak dotovat.
17. 7. 2021 11:15
Re: No, a tohle je presne to, o cem mluvim.
Tak zaprve: Ja urcite nejsem pro dotace luxusnich aut. A kupovat luxusni auta bez dane je zverstvo mozne snad jen v Cesku (drive se to tykalo alespon jen "uzitkovych" vozu).
https://ec.europa.eu/info/sites/info/files/eb026_en.pdf

Za druhe: Swift a Q4 si obvykle kupuje jina klientela. A jak pisu jinde, presednout z dieselove q5 do elektricke q4 urcite ma svuj prinos.
17. 7. 2021 14:02
Re: No, a tohle je presne to, o cem mluvim.
To je možné prakticky všude, kde mají DPH. To jen tady byla výjimka na osobáky, která jinde nebyla. Pokud bys věděl, jak funguje DPH, tak bys věděl, že je naprosto v pořádku, když na všech výstupech jsi povinnen zaplatit DPH, tak na vstupech jsi oprávněn DPH odečítat. Proto se DPH říká DAŇ Z PŘIDANÉ HODNOTY a ne třeba daň z obratu. A FÚ má právo kontroly, zda auto (a je jedno, zda je to Ferrari nebo Dacia) je používáno k podnikatelským účelům. A pokud nalezne nesrovnalosti, mají právo ti neuznat část nebo celou DPH a i náklady na údržbu vyhodit z nákladů (i s DPH samozřejmě).
Když si přečteš ten odkazovaný dokument pořádně, tak zjistíš, že je správně doporučeno umožňovat odpočet DPH u služebních vozidel: VAT deductibility should be limited to the actual business use of the car. As only professional users can deduct VAT, the VAT deductibility should be proportional to the business use of the car.
Není tam nic o tom, že nad určitou cenu vozu si nemůžeš DPH odečíst. Tak trochu přání otcem myšlenky...
17. 7. 2021 19:25
Re: No, a tohle je presne to, o cem mluvim.
Mas pravdu, ze jsem nenasel uplne spravny odkaz.

Jde o to, ze ve vetsine zemi mas jeste dalsi dane na porizeni auta a hlavne mnohem vyssi naklady na provozovani auta. Napr. podle kategorie.
https://www.nimblefins.co.uk/cheap-car-insurance/average-cost-run-car-uk

Mel jsem spis uvest tento odkaz:
https://www.numbeo.com/…y_price_rankings?…
17. 7. 2021 20:31
Re: No, a tohle je presne to, o cem mluvim.
Ano, můžeme se bavit o dalších daních, které jsou na vlastnictví auta (ať už soukromě a/nebo firemně) navázány v dalších státech, jako třeba silniční daň pro soukromá auta, která tady nic neplatí, atd., atd.
Ale s DPH to nemá nic společného a je naopak v pořádku, že zrušili výjimku, která to tady léta otravovala život a neměla podporu v principu fungování DPH. Protože pokud bys měl nějaký limit na vstupu, tak bys měl mít i nějaký limit na výstupu a ne být takto diskriminován (protože stát tě nutí být plátcem DPH) a z DPH dělat kočkopsa.
Avatar - 3_diamanty
16. 7. 2021 12:46
Re: No, a tohle je presne to, o cem mluvim.
Mňa by zaujímalo ako je to s výmenou baterky ... životnosť , cena, dostupnosť... u tohto auta... a a
potom si treba spočítať ci sa to vlastne vyplati takéto nieco... a keby to náhodou zbohatlika majiteľa nezaujímalo a vymenil takéto auto uz po 3 ci 4 rokoch tak potom zbohom ekológia... cele sa to potom mina účinku... a aj jedno 30 ročne auto potom poškodí planéte menej ako keď ma mat jeden té istý človek každých pár rokov nove "EKO" auto ...
Avatar - xxc
16. 7. 2021 17:20
Re: No, a tohle je presne to, o cem mluvim.
Ved ludia menia taketo auta aj po 3-4 rokoch, len doteraz menili spalovacie.
Avatar - twistedTSD
16. 7. 2021 18:20
Re: No, a tohle je presne to, o cem mluvim.
Nízká životnost se totiž určitě neprojeví na propadu hodnoty a tím schopnosti auta točit.
17. 7. 2021 10:50
Re: No, a tohle je presne to, o cem mluvim.
Proč počítáš s nízkou životnosti?
A není to tak, že čím dražší auto tím vyšší propad hodnoty s časem?
17. 7. 2021 11:26
Re: No, a tohle je presne to, o cem mluvim.
Dostupna data ohledne Tesly odpurci EV radi prehlizeji...

A porad se drzi problematickych Leafu s chybejicim battery-thermo-managementem.

Doufam, ze problemy typu Leaf uz se nebudou opakovat.
16. 7. 2021 10:31
Môže byť
Bol som si Q4 pozrieť v Mooncity a asi sa mi z trojice spolu s ID.4 a Enyaqom najviac páči. Naviac je to Audi, takže tam sa tá cena oveľa ľahšie akceptuje. Úplne nerozumiem, prečo by si mal niekto kupovať škodovku za 55-tis. eur, keď môže mať s rovnakou technológiou prémiové Audi.

Doteraz som veľmi Audi nerozumel a od A4 dole sa naň pozeral ako na predražené Volkswageny, ktoré nemú okrem značky veľmi čo ponúknuť, ale takto mi to príde celkom rozumné. Aj s príplatkami vyjde verzia Q4 40 e-tron do 60-tisíc eur.

Toto nie je o vnucovaní elektromobilov tým, čo na to nemajú, ale o celkom logickej ponuke pre tých, čo mali Q3 alebo Q5 a väčšinu času auto aj tak využívajú na jazdenie po meste alebo občas na výlet či chatu/chalupu. Majú rodinný dom a teda nie je žiaden problém pre nich spraviť si wallbox. Aj tak by podobnú sumu vysolili pri najbližšej kúpe ďalšej Q3/Q5.
Rozbalit vlákno
1
16. 7. 2021 15:17
Re: Môže byť
Právě Q4 je reprezentant předraženého VW stejně jako třeba A3 vs Golf, stejná platforma jako ID4 nebo Enyaq, stejné motory, baterky, prostě celý technický základ. Pár jiných plastů v interiéru z toho prémii nedělá. Pokud někdo chce skutečně prémiové auto od Audi, tak musí do A4 a výše nebo pokud chce EV tak do e-tronu GT .
Avatar - Ji/Ri
16. 7. 2021 10:41
... a zase ta kabina...
Ještě nedávno byly interiéry audi neoje.bané. Dneska je to kus hnusného levného plastového šajzu. Cenovku skoro podobnou se škodou i chápu. Sundej znaky a vyjde to nastejno.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - JeanLucPicard
16. 7. 2021 11:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
16. 7. 2021 11:20
Re: ... a zase ta kabina...
I kdyby jezdil Trabantem... Fakt je, že propracované MMI se nahradilo displayi, spousta krásných věcí z interiérů Audi zmizela. Nyní oslňují obrazovky.

P.S.: že novější není vždy lepší ale ukazují i BMW s přístrojovými štíty nebo MB s MBUX, který je lepší ovládat hlasem nebo patlat.
Avatar - Ji/Ri
16. 7. 2021 13:07
Re: ... a zase ta kabina...
... přesně jak píšeš. Audi byla radost užívat. Prostě ty nenápadné oje.by /madla dveří, .../ VELKÉ HNUSNÉ LEVNÉ ČERNÉ VELKOPLASTOVÉ PLOCHY .... bohužel tyhle šmakulády najdeš i v 992... ten je prostě špatně snad ve všech ohledech.
Ale tyhle displejové zvěrstva páchají i jinde... a ano, před fl modely nebo vysloužilé jsou na tom líp... např. amg gt - místo těch krásných sportovně vyhlížejících a skvěle intuitivně ovládaných otočných mačkatelných koleček tam je zas pár podsvícených miniplastových tlačítek.
K tomu bmw ... až na ten divnopřístrojový štít je to stále vpořádku a sedíš v prémiové kantýně.
Avatar - Ji/Ri
16. 7. 2021 12:59
Re: ... a zase ta kabina...
Bentley mě vůbec neoslovuje. Jinak souhlas s webpajou níže.
Avatar - JeanLucPicard
16. 7. 2021 13:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ji/Ri
16. 7. 2021 16:56
Re: ... a zase ta kabina...
Dekuji za tvuj čas věnovaný nezajímavé figuríně se sklony k demagogii. Ano, tohle včetně q7, q8 na me působí levné a po letech užívání Audi uz nechci.
17. 7. 2021 04:05
Re: ... a zase ta kabina...
A co je ti do toho čím jezdí a co to změní na vypovídací hodnotě jeho názoru? Demagog a šmudla a plácal jsi sám. Jestli je tohle tvůj standard, tak si uprav nick, umaž si poslední dvě písmenka.
Avatar - Ji/Ri
17. 7. 2021 08:51
Re: ... a zase ta kabina...
:yes: :D :D :D lip bych to ani nenamaloval ;-)
Avatar - JeanLucPicard
17. 7. 2021 12:58
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ji/Ri
17. 7. 2021 14:57
Re: ... a zase ta kabina...
Pokud se nam pokousis neustále sdělit, ze jsi mamlas, tak uz nemusis, my to pochopili hned napoprvé. ;-)
Ale Diky za bavendo. Hezky ses toho ujal. Rikat ti, čím jezdím nema smysl, stejne bys nevěřil. A s přihlédnutím k faktu, ze jsme na autowebu tak bys napr. v případě Webpaji si mel vzít zápisnik, uvařit si kafe a tiše soupat podrazkama. ;-) :-!
16. 7. 2021 10:44
podivné WLTP
Co je vlastně důvodem tak velkého rozptylu spotřeb a dojezdů podle WLTP v té porovnávací tabulce ? Já myslel že jízdní režim je u WLTP striktně předepsaný

Navíc u ani jednoho auta z tabulky vůbec nesedí dojezdy s udanou spotřebou a kapacitou akumulátoru.
WLTP je norma nebo jen nějaká hromádka hausnumer na oblbnutí lidí ?
Rozbalit vlákno
3
16. 7. 2021 12:37
Re: podivné WLTP
V tomto pripade presne nevim, nezjistoval jsem to.

Ale obvykle to byva podle vybavovych stupnu a ovlivnuje to predevsim sirka kol.

Muze to byt i jiny nastaveni podvozku, nizsi svetla vyska = obvykle lepsi aerodynamika.

Potom virtualni zrcatka? Nevim jestli je tam option.
16. 7. 2021 13:12
Re: podivné WLTP
No jo ale lítá to tam i o 16%, docela hodně

A proč teda nesedí ty dojezdy se spotřebou ?
17. 7. 2021 11:45
Re: podivné WLTP
Tak to je spis na redakci :-)

Jinak na udaje ve zdejsich tabulkach ja uz radsi ani moc nekoukam.
Je to casto plny chyb a chybi zakladni udaje.
U klasickych aut treba neni v tabulce ani carka o prevodovce, takze v nekterych zdejsich testech, kdyz chces vedet, kolik ma auto prevodovych stupnu, tak musis hledat jinde. :no:

Ohledne EV a jejich parametru doporucuju tuhle stranku:
https://ev-database.org/…udi-Q4-e-tron-40

I z vlastni zkusenosti vim, ze ty udaje budou (pravdepodobne) poradku.

Pro tohle Q4:
Real Energy Consumption Estimation
between 128 - 261 Wh/km
City - Cold Weather * 188 Wh/km
Highway - Cold Weather * 261 Wh/km
Combined - Cold Weather * 220 Wh/km

City - Mild Weather * 128 Wh/km
Highway - Mild Weather * 205 Wh/km
Combined - Mild Weather * 164 Wh/km

Takhle se neco dozvis o spotrebe.
Jedno cislo je hodne orientacni.
6 cisel uz je pomerne vypovidajici.

Ale samozrejme podle stupne vybavy se budou porad lisit.
16. 7. 2021 11:57
Pro utvoření komplexního názoru.....
...... je zde další z pohledů na situaci v energetice u nás v příštích letech, jako jeden z kamínků do mozaiky pro argumentaci v záležitosti horečného přechodu na EV.
https://www.stream.cz/…-penize-64193662?…
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
16. 7. 2021 12:00
Snáď do r 2030
Ju aj pustia do predaja.... a dozijeme a dočkáme sa... ja neverím alfe ani prd... ze plugin.. haha.. možno v r 2050 najskôr pri ich leharo tempe
Rozbalit vlákno
0
Avatar - twistedTSD
16. 7. 2021 14:46
LOL
Z tlačítkového ovládání je prémiová specialita Audi. Nezbývá, než Diessovy digitální a dotykové šroty ignorovat.
Rozbalit vlákno
0