Audi uvedlo na český trh model Q4 e-tron, který je sourozencem elektromobilů Škoda Enyaq iV a Volkswagen ID.4. Při prvních jízdách s ním jsme se ptali, zda má proti nim nějakou zásadní výhodu.
Audi - značka, jež mohla být pyšná na své parádní interiéry. :-(
Aspoň, že volant se dá koupit i normální.
Masky elektrických audi jsou taky velice "povedené",gratuluji k skvělému výběru designérů. :-(
Nemají to tak náhodou všechna auta? Na Civicu s vmax 185 jsem měl 240, teď na Golfu s vmax 200 tam je 260. Jako je to blbost (hlavně u digitálních tachometrů), ale nic zvláštního ne? :D
Obávám se, že většina současných majitelů Q5 není ochotná udělat pro záchranu víc, než přesednout do odpovídajícího vozu, jen na elektřinu.
Chtěl bys to zakázat?
Resp. nařídit malou a lehkou Dacii Spring?
Jaké je tvé doporučení?
PS Ekvivalent spotřeby paliva je u Q4 E-Tron 2,1 litru / 100km.
Mně to přijde výrazný posun. Spotřebovávat (dejme tomu) u dieselu 6 litrů nebo 2 litry u EV! https://ev-database.org/…udi-Q4-e-tron-40
Ale levne tasky se vyrabeji / vyrabeli.
Citroen C-Zero, Dacia Spring, VW E-up.
Renault Zoe a Honda e a BMW i3 taky nejsou zrovna obrovsky.
Ale lidi chteji velka EV.
Možná by to chtělo upřesnit - lidé, kteří mají příjmy chtějí velké vozy (i EV). Souhlasím s Othellem, že lepší je asi čínská cesta, tedy umožnit lidem za poměrně levný peníz koupit nové auto (byť s omezeným dojezdem a samozřejmě i výkonem). V Číně si to mohou dovolit, protože tam vládne císař a ten rozhoduje. U nás je (dle mého názoru) přechod k EV iniciován a řízen oligopolem velkých automobilem a ty se samozřejmě vůbec neřídí tím, co je pro lidi (zákazníky) dobré, ale co přinese největší zisk akcionářům.
Ani ten rozdíl ve spotřebě není černobílý. Problém je že v energetickém řetězci spalováků i elektřiny je vždy prvek s mizernou účinností, ale pokaždé jinde. U spalováku je to samotný motor, takže jeho neúspornost je vidět na první pohled.
U elektřiny je kritický prvek už v samotné elektrárně. Když pominu nepatrný podíl vodních nebo větrných typů tak všechny ostatní pracují také s prachmizernou účinností parního stroje. Tepelné, jaderné, plynové prostě všechny promrhají dvě třetiny drahé vstupní energie už u sebe a jsou na tom tedy podobně jako spalováky.
Akorát se o tom nemluví a rádo se to přehlíží, hlavně zastánci elektroaut
Slyšel, stejně jako že energii spotřebovává i těžba a úprava surovin pro jaderné elektrárny, těžba uhlí pro tepelné elektrárny apod. Dokonce i samotná stavba elektráren je hodně náročná na zdroje, podobně jako budování rafinérií, výroba fotopanelů, stavba přehrad atd.
Můžeme to vzít opravdu komplexně a zgruntu, ale upřímně, ztrácet tím tolik času se mi fakt nechce. Tobě jo, že to sem taháš ?
Jednoduchá myšlenka. Těžbou uhlí víc energie získáš než spotřebuješ na těžbu. Výrobou elektřiny z uhlí více energie spotřebuješ než získáš. Nač teda investovat do těžby, když tu energii mohu rovnou použít. Sluníčkový bezuhlíkový svět.
Asi vím kam miris i když to vysvětlení pro mě není moc jasné.
Z mého pohledu nelze ev oddělovat o celkové nové koncepce energetiky. Dnes je vše založeno na velkých neregulovatelnych zdrojích. Z toho pak vzniká potřeba mareni energie jako je princip hdo, technologická minima atd. To vše ale pomáhají baterie ev řešit. V první řadě akumuluji špičky oze a nakonec i přebytky velkých klasických zdrojů.
Souhlasím, ovšem jen pro ty široké masy, které buď s nákupní taškou vystačí jako s jediným autem nebo si budou chtít držet druhé auto pro delší cesty s rodinou a nějakým tím herberkem v kufru.
Tak zaprve: Ja urcite nejsem pro dotace luxusnich aut. A kupovat luxusni auta bez dane je zverstvo mozne snad jen v Cesku (drive se to tykalo alespon jen "uzitkovych" vozu).
https://ec.europa.eu/info/sites/info/files/eb026_en.pdf
Za druhe: Swift a Q4 si obvykle kupuje jina klientela. A jak pisu jinde, presednout z dieselove q5 do elektricke q4 urcite ma svuj prinos.
To je možné prakticky všude, kde mají DPH. To jen tady byla výjimka na osobáky, která jinde nebyla. Pokud bys věděl, jak funguje DPH, tak bys věděl, že je naprosto v pořádku, když na všech výstupech jsi povinnen zaplatit DPH, tak na vstupech jsi oprávněn DPH odečítat. Proto se DPH říká DAŇ Z PŘIDANÉ HODNOTY a ne třeba daň z obratu. A FÚ má právo kontroly, zda auto (a je jedno, zda je to Ferrari nebo Dacia) je používáno k podnikatelským účelům. A pokud nalezne nesrovnalosti, mají právo ti neuznat část nebo celou DPH a i náklady na údržbu vyhodit z nákladů (i s DPH samozřejmě).
Když si přečteš ten odkazovaný dokument pořádně, tak zjistíš, že je správně doporučeno umožňovat odpočet DPH u služebních vozidel: VAT deductibility should be limited to the actual business use of the car. As only professional users can deduct VAT, the VAT deductibility should be proportional to the business use of the car.
Není tam nic o tom, že nad určitou cenu vozu si nemůžeš DPH odečíst. Tak trochu přání otcem myšlenky...
Jde o to, ze ve vetsine zemi mas jeste dalsi dane na porizeni auta a hlavne mnohem vyssi naklady na provozovani auta. Napr. podle kategorie.
https://www.nimblefins.co.uk/cheap-car-insurance/average-cost-run-car-uk
Ano, můžeme se bavit o dalších daních, které jsou na vlastnictví auta (ať už soukromě a/nebo firemně) navázány v dalších státech, jako třeba silniční daň pro soukromá auta, která tady nic neplatí, atd., atd.
Ale s DPH to nemá nic společného a je naopak v pořádku, že zrušili výjimku, která to tady léta otravovala život a neměla podporu v principu fungování DPH. Protože pokud bys měl nějaký limit na vstupu, tak bys měl mít i nějaký limit na výstupu a ne být takto diskriminován (protože stát tě nutí být plátcem DPH) a z DPH dělat kočkopsa.
Mňa by zaujímalo ako je to s výmenou baterky ... životnosť , cena, dostupnosť... u tohto auta... a a
potom si treba spočítať ci sa to vlastne vyplati takéto nieco... a keby to náhodou zbohatlika majiteľa nezaujímalo a vymenil takéto auto uz po 3 ci 4 rokoch tak potom zbohom ekológia... cele sa to potom mina účinku... a aj jedno 30 ročne auto potom poškodí planéte menej ako keď ma mat jeden té istý človek každých pár rokov nove "EKO" auto ...
Bol som si Q4 pozrieť v Mooncity a asi sa mi z trojice spolu s ID.4 a Enyaqom najviac páči. Naviac je to Audi, takže tam sa tá cena oveľa ľahšie akceptuje. Úplne nerozumiem, prečo by si mal niekto kupovať škodovku za 55-tis. eur, keď môže mať s rovnakou technológiou prémiové Audi.
Doteraz som veľmi Audi nerozumel a od A4 dole sa naň pozeral ako na predražené Volkswageny, ktoré nemú okrem značky veľmi čo ponúknuť, ale takto mi to príde celkom rozumné. Aj s príplatkami vyjde verzia Q4 40 e-tron do 60-tisíc eur.
Toto nie je o vnucovaní elektromobilov tým, čo na to nemajú, ale o celkom logickej ponuke pre tých, čo mali Q3 alebo Q5 a väčšinu času auto aj tak využívajú na jazdenie po meste alebo občas na výlet či chatu/chalupu. Majú rodinný dom a teda nie je žiaden problém pre nich spraviť si wallbox. Aj tak by podobnú sumu vysolili pri najbližšej kúpe ďalšej Q3/Q5.
Právě Q4 je reprezentant předraženého VW stejně jako třeba A3 vs Golf, stejná platforma jako ID4 nebo Enyaq, stejné motory, baterky, prostě celý technický základ. Pár jiných plastů v interiéru z toho prémii nedělá. Pokud někdo chce skutečně prémiové auto od Audi, tak musí do A4 a výše nebo pokud chce EV tak do e-tronu GT .
Ještě nedávno byly interiéry audi neoje.bané. Dneska je to kus hnusného levného plastového šajzu. Cenovku skoro podobnou se škodou i chápu. Sundej znaky a vyjde to nastejno.
I kdyby jezdil Trabantem... Fakt je, že propracované MMI se nahradilo displayi, spousta krásných věcí z interiérů Audi zmizela. Nyní oslňují obrazovky.
P.S.: že novější není vždy lepší ale ukazují i BMW s přístrojovými štíty nebo MB s MBUX, který je lepší ovládat hlasem nebo patlat.
... přesně jak píšeš. Audi byla radost užívat. Prostě ty nenápadné oje.by /madla dveří, .../ VELKÉ HNUSNÉ LEVNÉ ČERNÉ VELKOPLASTOVÉ PLOCHY .... bohužel tyhle šmakulády najdeš i v 992... ten je prostě špatně snad ve všech ohledech.
Ale tyhle displejové zvěrstva páchají i jinde... a ano, před fl modely nebo vysloužilé jsou na tom líp... např. amg gt - místo těch krásných sportovně vyhlížejících a skvěle intuitivně ovládaných otočných mačkatelných koleček tam je zas pár podsvícených miniplastových tlačítek.
K tomu bmw ... až na ten divnopřístrojový štít je to stále vpořádku a sedíš v prémiové kantýně.
A co je ti do toho čím jezdí a co to změní na vypovídací hodnotě jeho názoru? Demagog a šmudla a plácal jsi sám. Jestli je tohle tvůj standard, tak si uprav nick, umaž si poslední dvě písmenka.
Pokud se nam pokousis neustále sdělit, ze jsi mamlas, tak uz nemusis, my to pochopili hned napoprvé. ;-)
Ale Diky za bavendo. Hezky ses toho ujal. Rikat ti, čím jezdím nema smysl, stejne bys nevěřil. A s přihlédnutím k faktu, ze jsme na autowebu tak bys napr. v případě Webpaji si mel vzít zápisnik, uvařit si kafe a tiše soupat podrazkama. ;-):-!
Co je vlastně důvodem tak velkého rozptylu spotřeb a dojezdů podle WLTP v té porovnávací tabulce ? Já myslel že jízdní režim je u WLTP striktně předepsaný
Navíc u ani jednoho auta z tabulky vůbec nesedí dojezdy s udanou spotřebou a kapacitou akumulátoru.
WLTP je norma nebo jen nějaká hromádka hausnumer na oblbnutí lidí ?
Jinak na udaje ve zdejsich tabulkach ja uz radsi ani moc nekoukam.
Je to casto plny chyb a chybi zakladni udaje.
U klasickych aut treba neni v tabulce ani carka o prevodovce, takze v nekterych zdejsich testech, kdyz chces vedet, kolik ma auto prevodovych stupnu, tak musis hledat jinde. :no:
...... je zde další z pohledů na situaci v energetice u nás v příštích letech, jako jeden z kamínků do mozaiky pro argumentaci v záležitosti horečného přechodu na EV. https://www.stream.cz/…-penize-64193662?…