Novinky
iHoven
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Manuál už dnes obecně není tak žádán. Ano, emise jsou problém, ale největší technický problém pro integraci manuální převodovky do moderních aut je nemožnost jejího ovládání asistenčními systémy.
"nemožnost jejího ovládání asistenčními systémy"
To je jen další + pro manuál.
Podívej se jak dopadlo Subaru. Ten jejich Eyesight. Montují do toho CéééééééééVéééééééééééTééééééééé protože údajně si to s manuálem "nerozumí"
Takže pokud by manuál eliminovaů tyhle asistenční nesmysly, tak jen dobře. Ale to se v dnešní době nenosí.
To je jen další + pro manuál.
Podívej se jak dopadlo Subaru. Ten jejich Eyesight. Montují do toho CéééééééééVéééééééééééTééééééééé protože údajně si to s manuálem "nerozumí"
Takže pokud by manuál eliminovaů tyhle asistenční nesmysly, tak jen dobře. Ale to se v dnešní době nenosí.
Tým nechcem povedať, že by som manuál do 2er nechcel, presne naopak, ak niečo vyslovene pýta manuál, tak je to malé športové kupé pre zábavu. Holt ale doba je taká a vytýkať to práve BMW, ktoré najdlhšie drží autá pre zábavu je trochu nefér.
Každopádně, když se bmw vymlouvá a manuál ve dvojkovém kupé nenabídne, a ty ho za to po xté sepsuješ, máš možnost si něco takového koupit u jiných automobilek, těch zadokolkových kupé s manuálem a ručkou je mimo toho hloupého bmw jistě přehršel, tak stačí zajít do fiatu, alfy nebo kamkoliv jinam, veškerá konkurence přece má taková auta. Nebo ne?
That being said, sám som nešťastný, že tie manuály ustupujú (napr. do 230i RWD by sa to maximálne hodilo) a výber sa mi prudko zužuje asi len na tie čisté M modely. Ale stále tam tú možnosť mám a že nemám na M2, M3 či M4 je môj problém 😒]
320i automat: spotreba 5,3-5,8l 124-134 g/km
a pri 340i bol rozdiel ešte citeľnejší v prospech automatu😒br /> 340i manuál: spotreba 5,5-5,9l, emisie: 172-179 g/km
340i automat: spotreba 5,3-5,8l 152-159 g/km.
Teda pri šesťvalci bol rozdiel v emisiách 20 g/km, to je z hľadiska "euroúradníka" dramatický rozdiel. Fakt sa nedivím, že BMW automaty tlačí všade, jednak platí nižšie emisné pokuty, jednak predáva drahšie autá a teda má väčší zisk.
Možná s funkci plachtění, která dřív nebyla běžná, se to změnilo - ale spis bych si vsadil pořád na manuál coby úspornější variantu
https😐/www.autorevue.cz/…klus-rozdil-nedc
Že je Ford (lépe řečeno zákazník) připraven zaplatit pokutu za překročení spotřeba/emise WLTP limitu je jejich věc. Někde se to vyplatí, ale jak vidíme v případě nové BMW 2, tak zde ne.
Samozřejmě došlo ke stažení z nabídky.
Toliko odpověď na řidičské vozy s manuálem.
PS: hanba BMW.
Bolo by zaujímavé mať štatistiku pri 2er minulej generácie, aký tam bol pomer M/T vs A/T. Som presvedčený, že manuál viedol.
S tím bych si nebyl tak jistý. Určitě ne v ČR. Když sem v roce 2016 kupoval 1er, tak v Brně neměli v manuálu ani jednu předváděčku. To samé platilo o 2er.
Ale jinak máš pravdu v tom, že v AU se vozy s A/T prosazovaly na trhu hned po WW2. Bylo to dané tím, že 2 největší výrobci Holden-GM a FORD, byli v US rukou.