Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nové BMW 2 si už můžete nakonfigurovat. Jak vypadá v základu a ve vyšperkované verzi?

Novou generaci BMW řady 2 zatím můžete pořídit s některým ze tří nabízených motorů. Vedle základního čtyřválce 220i (135 kW) a turbodieselu 220d (140 kW) je tu šestiválec M240i xDrive.
Zpět na článek
22. 7. 2021 15:57
22. 7. 2021 16:18
22. 7. 2021 16:41
23. 7. 2021 09:44
22. 7. 2021 20:38
22. 7. 2021 13:26
Co s ním, když nenabízí manuál?
Absence možnosti si zvolit manuální převodovku je v případě takového zážitkového auta pro řidičské labužníky naprosto neomluvitelné selhání výrobce. Když ji BMW nabízí pro novou M3, tak proč probaha chybí u nové dvojkové řady, když má být údajně vrcholně řidičský stroj?!! :-O :-( :-( :-( :no: :no: :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
26
Avatar - ssaresak
22. 7. 2021 14:22
Re: Co s ním, když nenabízí manuál?
Potrestej je - nekupuj jejich vyrobky, budou smutni bez tebe, vrcholneho ceskeho zavodnika :-O :-( :'-(
Avatar - iudex
22. 7. 2021 15:04
Re: Co s ním, když nenabízí manuál?
Nezostáva iné len počkať si na M2, tam manuál bude. A inak ak si odmyslíme Porsche Cayman, čo je koncepčne odlišné auto (dvojmiestny športiak s motorom v strede), tak ani konkurencia neponúka manuál už dávnejšie, naviac väčšinou neponúka ani viacvalec (s výnimkou R5 v Audi TT a Supry, ktorá má ale bavorácky R6). Manuál by mohol mať nový Nissan Z400, ale ten ešte nebol predstavený.
Tým nechcem povedať, že by som manuál do 2er nechcel, presne naopak, ak niečo vyslovene pýta manuál, tak je to malé športové kupé pre zábavu. Holt ale doba je taká a vytýkať to práve BMW, ktoré najdlhšie drží autá pre zábavu je trochu nefér.
22. 7. 2021 15:12
Re: Co s ním, když nenabízí manuál?
Ne, to vůbec není nefér, BMW klidně mohlo nabídnout manuál i pro běžné verze dvojkové řady, na M2 bude mít málokdo. A s manuálem by to auto dokonce mělo nepatrně nižší emise CO2, než s automatem!
Avatar - pradeda777
22. 7. 2021 15:26
Re: Co s ním, když nenabízí manuál?
Ano, máš pravdu ohledně těch emisí. Ale bohužel s M/T se emise nedají přes ECU kontrolovat za všech okolností a to je ten problém. A právě proto se i ostatní výrobci manuálům vyhýbají.... :-(
22. 7. 2021 15:42
Re: Co s ním, když nenabízí manuál?
A jak má tedy "kontrolované emise" takový Ford Mustang 5.0 V8 s manuální převodovkou, homologovaný pro EU? Když se chce, všechno jde, ostatní jsou jen hloupé výmluvy! :-( :no:
Avatar - Dinar
23. 7. 2021 10:19
Re: Co s ním, když nenabízí manuál?
Tak dvojka s výkonem V8 mustangu bude právě M2, a ta mít manuál bude, protože to auto si koupí někdo, kdo nechce jen malé kupé, ale chce malé sportovní auto, takže pro M2 bmw nabídne i manuál. U těch běžných verzí to prodejně nedává smysl, reální kupci nějaké 220i coupe mají to auto jako daily car, a v tom už nikdo (což potvrzují prodeje) kvedlat nechce.

Každopádně, když se bmw vymlouvá a manuál ve dvojkovém kupé nenabídne, a ty ho za to po xté sepsuješ, máš možnost si něco takového koupit u jiných automobilek, těch zadokolkových kupé s manuálem a ručkou je mimo toho hloupého bmw jistě přehršel, tak stačí zajít do fiatu, alfy nebo kamkoliv jinam, veškerá konkurence přece má taková auta. Nebo ne?
Avatar - iudex
23. 7. 2021 11:30
Re: Co s ním, když nenabízí manuál?
Nebo ne. ;-) Presne ako píšem, BMW opúšťa manuály asi najpomalšie z konkurencie (minimálne v rámci D3), pričom pre vybrané modely ich stále drží. Ale aj tak si odnesie najviac kopancov od petrolheadov (najmä papierových), že manuály nie sú dostupné pre všetky motorizácie.
That being said, sám som nešťastný, že tie manuály ustupujú (napr. do 230i RWD by sa to maximálne hodilo) a výber sa mi prudko zužuje asi len na tie čisté M modely. Ale stále tam tú možnosť mám a že nemám na M2, M3 či M4 je môj problém :-[]
Avatar - iudex
22. 7. 2021 16:37
Re: Co s ním, když nenabízí manuál?
S tými emisiami sa mýliš, 8st. automat má nižšiu spotrebu a teda aj emisie, ako manuál. Ono porovnanie sa dnes nájde ťažko, lebo rovnaké modely sa už u BMW nerobia alternatívne s MT a AT, ale našiel som nejaké dáta k minulej trojke, tak tam mal 320i s manuálom spotrebu 8,7l, kdežto 320i s automatom malo 8,4l. No a o tom to je, 0,3l na sto je dosť citeľný rozdiel v emisiách, keď sa za každý gram CO2 navyše platí.
22. 7. 2021 16:40
Re: Co s ním, když nenabízí manuál?
Za manuál u BMW by si řada lidí i ráda připlatila, ale to by ho nejdřív ty tupci museli nabízet! :-)
Avatar - iudex
22. 7. 2021 16:47
Re: Co s ním, když nenabízí manuál?
To si nie som istý. Rozdiel MT - AT je (resp. .bol) cca. 2500 eur, to je solídna úspora, ak si vyberieš manuál. Ale ak by si mal za manuál ešte priplácať, silne pochybujem, že by to spravilo väčšie než zanedbateľné percento ľudí.
Avatar - ssaresak
22. 7. 2021 17:05
Re: Co s ním, když nenabízí manuál?
Drive bejvavalo +2K€ priplatek za automatickou prevodovku, ted to same za fofrklacek.
Nech se vysetrit, dedku :-[] :-[] :-[]
Avatar - iudex
22. 7. 2021 16:57
Re: Co s ním, když nenabízí manuál?
Opravujem tie údaje o spotrebe/emisiách (našiel som katalóg F30):
320i manuál: spotreba 5,5-5,9l, emisie: 128-138 g/km
320i automat: spotreba 5,3-5,8l 124-134 g/km
a pri 340i bol rozdiel ešte citeľnejší v prospech automatu:
340i manuál: spotreba 5,5-5,9l, emisie: 172-179 g/km
340i automat: spotreba 5,3-5,8l 152-159 g/km.
Teda pri šesťvalci bol rozdiel v emisiách 20 g/km, to je z hľadiska "euroúradníka" dramatický rozdiel. Fakt sa nedivím, že BMW automaty tlačí všade, jednak platí nižšie emisné pokuty, jednak predáva drahšie autá a teda má väčší zisk.
22. 7. 2021 17:04
Re: Co s ním, když nenabízí manuál?
Za normálního slušného kapitalismu platilo okřídlené "Náš zákazník, náš pán", to ale ještě Západ nebyl zničený neobolševismem, gretismem a "politickou korektností". :-O :-( :no: :no: :no:
22. 7. 2021 21:47
Re: Co s ním, když nenabízí manuál?
Pamatuju si, jaky byl problem v prémii prodat auto bez kůže nebo s manuálem druhému majiteli
22. 7. 2021 21:46
Re: Co s ním, když nenabízí manuál?
Pamatuju si srovnani spotřeby automat vs manuál cca 2 roky zpátky v Autobildu - z deseti srovnani v sedmi nebo osmi případech měl vyšší spotřebu automat.
Možná s funkci plachtění, která dřív nebyla běžná, se to změnilo - ale spis bych si vsadil pořád na manuál coby úspornější variantu
Avatar - pradeda777
23. 7. 2021 09:19
Re: Co s ním, když nenabízí manuál?
Ano, manuál by byl úspornější, ale musel by si s ním jezdit jako s automatem.... ;-)
Avatar - pradeda777
23. 7. 2021 09:06
Re: Co s ním, když nenabízí manuál?
Se zavedením WLTP se změnily pravidla hry a pro vozy s manuální převodovkou obzvláště. Manuální převodovka totiž dovoluje řidiči motor libovolně vytáčet a tím zvyšovat spotřebu/emise. To samé není možné u automatů, kde řídící jednotka nedovolí vytáčení a to ani v manuální mode, na což si u testů novináři často stěžují.
https://www.autorevue.cz/…klus-rozdil-nedc
Že je Ford (lépe řečeno zákazník) připraven zaplatit pokutu za překročení spotřeba/emise WLTP limitu je jejich věc. Někde se to vyplatí, ale jak vidíme v případě nové BMW 2, tak zde ne.
Avatar - pradeda777
23. 7. 2021 09:16
Re: Co s ním, když nenabízí manuál?
Ano, 8sp A/T má nižší spotřebu, ale jen díky tomu, že ve vozech post WLTP, ti řídící jednotka brání ve vytáčení motoru. Nejefektnější je v tomto směru CVT převodovka, která se stále častěji ve vozech objevuje.
22. 7. 2021 16:13
Re: Co s ním, když nenabízí manuál?
V Austrálii BMW nabízelo Z4 s manuální převodovkou, prodaly se 2 (DVA) kusy.

Samozřejmě došlo ke stažení z nabídky.

Toliko odpověď na řidičské vozy s manuálem.
Avatar - fOE
22. 7. 2021 16:21
Re: Co s ním, když nenabízí manuál?
No jo ale to je chyba u tebe, ze pocitas skutecne prodeje. Musis pocitat ty diskusni a tam se manualni zadokolky BMW i jine prodavaji jako housky na krame. :yes: :-)
PS: hanba BMW.
Avatar - iudex
22. 7. 2021 16:40
Re: Co s ním, když nenabízí manuál?
Za prvé Austrália, ktorá má americký prístup k autám, t.j. silná preferencia automatov, a to dlhé desaťročia. Za druhé roadster, auto trošku aj na pózovanie, tam som presvedčený, že preferencia automatov je väčšia ako pri kupé.
Bolo by zaujímavé mať štatistiku pri 2er minulej generácie, aký tam bol pomer M/T vs A/T. Som presvedčený, že manuál viedol.
22. 7. 2021 18:51
Re: Co s ním, když nenabízí manuál?
Sportovní roadster, zrovna u něj si manuál umím představit ;-)
Avatar - pradeda777
23. 7. 2021 09:35
Re: Co s ním, když nenabízí manuál?
Bolo by zaujímavé mať štatistiku pri 2er minulej generácie, aký tam bol pomer M/T vs A/T. Som presvedčený, že manuál viedol.
S tím bych si nebyl tak jistý. Určitě ne v ČR. Když sem v roce 2016 kupoval 1er, tak v Brně neměli v manuálu ani jednu předváděčku. To samé platilo o 2er.
Ale jinak máš pravdu v tom, že v AU se vozy s A/T prosazovaly na trhu hned po WW2. Bylo to dané tím, že 2 největší výrobci Holden-GM a FORD, byli v US rukou.
22. 7. 2021 16:41
Re: Co s ním, když nenabízí manuál?
EU a Austrálie jsou zcela nesrovnatelné trhy. :-)
22. 7. 2021 18:49
Re: Co s ním, když nenabízí manuál?
Tak proč je nabídlo BMW právě tam? Asi banda idiotů, že? ;-)
Avatar - pradeda777
23. 7. 2021 09:26
Re: Co s ním, když nenabízí manuál?
Tady je třeba podotknout, že o tom kolik se takových vozů (Z4) s M/T prodá rozhodují kupci, kteří se v tomto segmentu pohybují. Bohužel se do tohoto segmentu "nevejdou" ti, co by manuál preferovali. To je v tomto případě docela jasné. :-!
Avatar - iHoven
22. 7. 2021 13:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - mariov8
22. 7. 2021 15:57
Manuál
Manuál už dnes obecně není tak žádán. Ano, emise jsou problém, ale největší technický problém pro integraci manuální převodovky do moderních aut je nemožnost jejího ovládání asistenčními systémy.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - kari.laz
22. 7. 2021 16:18
Re: Manuál
"nemožnost jejího ovládání asistenčními systémy"
To je jen další + pro manuál.
Podívej se jak dopadlo Subaru. Ten jejich Eyesight. Montují do toho CéééééééééVéééééééééééTééééééééé protože údajně si to s manuálem "nerozumí"
Takže pokud by manuál eliminovaů tyhle asistenční nesmysly, tak jen dobře. Ale to se v dnešní době nenosí.
Avatar - 3_diamanty
22. 7. 2021 20:38
Výzor auta
Nič moc
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud