Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové BMW 2 si už můžete nakonfigurovat. Jak vypadá v základu a ve vyšperkované verzi?

David Bureš
Diskuze (33)

Novou generaci BMW řady 2 zatím můžete pořídit s některým ze tří nabízených motorů. Vedle základního čtyřválce 220i (135 kW) a turbodieselu 220d (140 kW) je tu šestiválec M240i xDrive.

BMW v posledních desetiletích sice široce rozkročilo svoji nabídku, stále však nabízí i tradiční modely, které mu daly jeho sportovní renomé. V portfoliu tak nadále zůstává i kompaktní kupé s podélně uloženým motorem vpředu a pohonem zadních kol, které letos přichází v nové generaci. BMW řady 2 generace G42 si už můžete nakonfigurovat.

Základem je verze nazvaná 220i, což není nic jiného než dobře známý benzinový čtyřválec o objemu dvou litrů, který je naladěn na 135 kW. Dáte za něj minimálně 958.100 Kč, přičemž standardem je kombinace pohonu zadních kol a osmistupňové automatické převodovky. Manuál pro novou dvojku nepořídíte.

Video se připravuje ...

Základní výbava mimo jiné čítá diodové světlomety, 17“ kola z lehkých slitin, BMW Live Cockpit, sportovní sedadla, sportovní kožený volant, čalounění kombinující látku s umělou kůží, tempomat nebo klimatizaci.

Bezpříplatkovou barvou je buď bílá Alpine White nebo černá Black. Za metalízu si připlatíte 21.684 korun, včetně fialové Thundernight z propagačních snímků.

Výbavu pak lze rozšířit třeba o zvýhodněné pakety. Business Class za 43.862 Kč nabízí elektricky ovládaná přední sedadla s elektricky nastavitelnou bederní opěrkou a vyhříváním nebo bezklíčový vstup. First Class za 64.506 Kč pak má vedle těchto prvků také automatický parkovací asistent se zadní parkovací kamerou. Samostatně lze pak pořídit třeba ambientní osvětlení (+9.490,-), vyhřívaný volant (+5.408 Kč), adaptivní tempomat (+12.194 Kč) nebo adaptivní LED světlomety (+14.898 Kč).

Komu by pak výchozí benzinový dvoulitr nevyhovoval, je tu ještě turbodiesel 220d. Má 140 kW a jde o agregát nové generace, což konkrétně znamená nasazení mildhybridního ústrojí, tedy doplnění o malý elektromotor. Za něj dáte už přes milion, jeho první cena činí 1.040.000 Kč.

Aktuálním vrcholem je pak šestiválcové M240i xDrive s výkonem 275 kW za 1.405.300 korun. I v jeho případě jde o mildhybrid, standardní kombinací je pak automatický osmikvalt a pohon všech kol.

V tomto případě logicky dostanete prvky od divize M, ať už specifický aerodynamický paket, kožený volant, kryty zrcátek nebo sportovní podvozek s diferenciálem, variabilním řízením a účinnějšími brzdami.

Nové BMW řady 2 už můžete objednávat nyní, první kusy tohoto kupé však na trh vstoupí až na začátku roku 2022. Nabídka se má navíc postupně rozšiřovat, už nyní je pro rok 2022 potvrzen třeba příchod silnějšího zážehového čtyřválce 230i s výkonem 180 kW.

Nové BMW řady 2 Coupé: Technická data a ceny motorů k uvedení na trh
Motor 220i 220d M240i xDrive
Zdvihový objem [cm3] 1998 1995 2998
Válce/ventily 4/4 4/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 135/5000-6500 140/4000 275/5500-6500
Točivý moment [N.m/min] 300/1350-4000 400/1750-2500 500/1900-5000
Převodovka 8A 8A 8A
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,5 6,9 4,3
Max. rychlost [km/h] 236 237 250
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,3-6,8 4,7-5,1 8,1-8,8
Objem nádrže [l] 52 51 52
Provozní hmotnost [kg] 1565 1655 1765
Základní cena [Kč] 958.100 1.040.000  1.405.300
David Bureš
Diskuze (33)

Doporučujeme

Avatar - iudex
23. 7. 2021 11:30
Re: Co s ním, když nenabízí manuál?
Nebo ne. ;-) Presne ako píšem, BMW opúšťa manuály asi najpomalšie z konkurencie (minimálne v rámci D3), pričom pre vybrané modely ich stále drží. Ale aj tak si odnesie najviac kopancov od petrolheadov (najmä papierových), že manuály nie sú dostupné pre všetky motorizácie.
That being said, sám som nešťastný, že tie manuály ustupujú (napr. do 230i RWD by sa to maximálne hodilo) a výber sa mi prudko zužuje asi len na tie čisté M modely. Ale stále tam tú možnosť mám a že nemám na M2, M3 či M4 je môj problém :-[]
Avatar - Dinar
23. 7. 2021 10:19
Re: Co s ním, když nenabízí manuál?
Tak dvojka s výkonem V8 mustangu bude právě M2, a ta mít manuál bude, protože to auto si koupí někdo, kdo nechce jen malé kupé, ale chce malé sportovní auto, takže pro M2 bmw nabídne i manuál. U těch běžných verzí to prodejně nedává smysl, reální kupci nějaké 220i coupe mají to auto jako daily car, a v tom už nikdo (což potvrzují prodeje) kvedlat nechce.

Každopádně, když se bmw vymlouvá a manuál ve dvojkovém kupé nenabídne, a ty ho za to po xté sepsuješ, máš možnost si něco takového koupit u jiných automobilek, těch zadokolkových kupé s manuálem a ručkou je mimo toho hloupého bmw jistě přehršel, tak stačí zajít do fiatu, alfy nebo kamkoliv jinam, veškerá konkurence přece má taková auta. Nebo ne?
Avatar - pradeda777
23. 7. 2021 09:44
Re: Manuál
WLTP..... :-(
Avatar - pradeda777
23. 7. 2021 09:35
Re: Co s ním, když nenabízí manuál?
Bolo by zaujímavé mať štatistiku pri 2er minulej generácie, aký tam bol pomer M/T vs A/T. Som presvedčený, že manuál viedol.
S tím bych si nebyl tak jistý. Určitě ne v ČR. Když sem v roce 2016 kupoval 1er, tak v Brně neměli v manuálu ani jednu předváděčku. To samé platilo o 2er.
Ale jinak máš pravdu v tom, že v AU se vozy s A/T prosazovaly na trhu hned po WW2. Bylo to dané tím, že 2 největší výrobci Holden-GM a FORD, byli v US rukou.
Avatar - pradeda777
23. 7. 2021 09:26
Re: Co s ním, když nenabízí manuál?
Tady je třeba podotknout, že o tom kolik se takových vozů (Z4) s M/T prodá rozhodují kupci, kteří se v tomto segmentu pohybují. Bohužel se do tohoto segmentu "nevejdou" ti, co by manuál preferovali. To je v tomto případě docela jasné. :-!