Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Video: VW Golf GTI Clubsport vs. Golf R na letišti – Jak velký je rozdíl v dynamice?

41 komentářů

Avatar - Emel
Emel
Možná záleží na zadání? Ve "sportovním" autě ať to tam klidně kopne trošku na hulváta...
Avatar - kari.laz
kari.laz
Takže by to mělo vteřinu prokluzovat, aby to bylo komfortní? Tohle má.byt hlavně rychlý, takže očekávám, že tomu upravili i řídící jednotku.
ACE.
Až to dokážou i na okruhu, proč ne.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ja myslel, že DSG už necuká. A u obou je vidět, jak po přeřazení to hodí celým autem. V tom chápu Areseho, že u koncernu chce manual.
chytrak1
Tak to je smutný příběh, když jsi toho projel tolik a stále nepochopil jak převodovka funguje. Máš tu v diskuzi spoustu konkrétních příkladu a tak já ti dam jedno obecné školení. Pokud má být přeřazení hladké, tak obecně trvá delší dobu (na plynulý přechod z kvaltu na kvalt). A pokud rychle tak pro zamezení ztráty tahu je míň hladké. Protože proste kazdy motor táhne jinak na 3 než na 4 (například). A ve sportovním režimu se hraje víc na rychlost a miň na komfort. Proto ty převodovky mají různé režimy. To platí pro všechny typy převodovek, vzájemně se liší tím jak moc rychlé nebo hladké umí být. Takže ze sportovního režimu dsg u sportovního auta odvozovat jak moc dokáže byt komfortní - to chce fakt Fištrona. :D
Avatar - Ham.
Ham.
No třeba v tom Golfu R určitě necuká. A od toho má mokré spojky aby byl možný bezproblémový prokluz. Všude kde je mokrá dsg DQ381, DQ400e nebo DQ500 tak necuká. A necukají ani mokré DSG pro podélnou zástavbu, DL382, DL501, DL800. Takže pokud chceš něco dostupného na projetí, tak třeba Octavie RS jak v benzínu, tak v naftě, které mají DQ381 a nakonec i RS PHEV, která má DQ400e určitě necukají.
Avatar - lordlord
lordlord
Proč v erku jednou řadil sám?
chytrak1
Ty si taky onlinovej kovboj. Svez se konečně v nějakým autě, vyzkoušej si různé režimy, možná tě pak opustí hloupé otázky.
Avatar - hugino
hugino
Toto sú králi mainstreamového hoth hatch segmentu. :yes: Zabudnite na Civic R-type alebo Focus ST.
Avatar - hugino
hugino
Mynule testovali BMW X2 a tam bola prevodovka HDM a takisto cukala a redaktor napísal že bol z toho sklamaný a bola to pritom prémia za 1 500 000 kč.Takže aj dvojspojky aj HDM prevodovky majú tendenciu cukať a je v podstate jedno od ktorého výrobcu akurát o DSG sa o tom hovorí najviac lebo ich aj najviac behá.Tam dokonca napísal že pomer cena/výkon je Tiguan R lepšia volba.
Avatar - hugino
hugino
Tiež som si to všimol.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Přesně tak, hrábl do toho a proto měření není směroplatné. :-!
Avatar - Mokrous
Mokrous
Běž si projet nový Passat. Necuká ani náznakem. Klidně výjezd z garáže do kopce na dvojku prokluzem. Naprosto sametovej posun. A proč by měla jít životnost rapidně dolů. Spojky jsou v lázni a vydrží hromadu tisíc km. A pak se prostě vymění, jako každej spotřebák. Navíc v tom prokluzu se netráví většina času. Pokud člověk není taxikář v Praze.
Avatar - Ham.
Ham.
No ono je tam několik modů, v komfortních módech skutečně sekundu prokluzuje a je velice komfortní, v Race nebo v Nürburgring modu to tam sází jako 911ctka. Takže bez problémů zvládá klobouk, kdy převodovka využívá velký kroutící moment motoru a nijak jej dramaticky nevytáčí a přeřazení je pomalé jako s HDM nebo s manuálem i ostrou jízdu, kdy se maximálně zrychlí řazení a posílá motor do otáček pro maximální výkon včetně jiné logiky podřazování.
Avatar - hugino
hugino
Ja osobne by som tiež radšej bral manuál / GTI ho má / ale čo sa týka rýchlosti radenia DSG smerom hore je vraj podľa viacerych testov výborná a vlastne dokazuje to aj toto video.Ináč gratulujem k novému Highlanderu nech slúži.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Naprostá blbost. DSG je konstrukčně OK, vše záleží na naladění konkrétního modelu a jeho softwaru, jako dnes u všeho. Jezdím 4. měsíc DSG DQ381 a 99,9% času necuká vůbec a zbytek je sotva znatelný v situacích, kdy člověk střídavě brzdí a přidává v režimu "S" a zrovna se to potká v okamžiku, kdy software vyhodnotí řazení nahoru, ale moje noha si řekne o řazení dolů. 8 st. AT8 HDM od Aisinu cukalo mnohem víc.
V mém voze v režimu "D" o převodovce v podstatě nevím. Pochopitelně, když na to člověk dupne jak na rýč, tak se spojka spojí a zátah je bezprostřední a ne jako na gumě. Krom ZF8 v BMW bych už nic jiného nikdy nechtěl. Akorát se člověk musí s DSG naučit spolupracovat a to nejde za 10 minut projížďky. Ve VW ale šlape parádně.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak to jsi úplně netrefil. Aut jsem možná projel už víc, než ty budeš mít moct jezdit za celý svůj život.
Až budeš mít firmu s vlastním vozovym parkem, taky se dostaneš třeba k pár autům. Já si vzdy rád projedu alternativy před nákupem nového auta.
A kdyz se snažíš být "chytrak", projel jsem auta s HDM, dvouspojkou, robotem, CVT i eCVT, a to v autech od Ayga po MB S600L. Třeba takový HDM v audi allroad 55tdi byl výborný. A líbil se mi víc než ten v S klasse. Co jsi projel ty? Rapida a scalu?
Kdyz vezmu obecne mainstream, tak tam automaty moc komfortní nejsou. V tom má výhodu CVT, ovšem subjektivně mi přišlo, že se tam ztrácí vykon. Takze v mainstreamu na komfort mi jako nejlepší přijde eCVT ( planetovka ). Ale v Lexusu už je to takové no...nedůstojné. v té kategorii ten dobře udělaný HDM mi sedí víc.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Předpokládám, že to bylo HDM od ZF a ne od Aisinu. A asi správnej ročník a software. Tak samozřejmě, že principielně bude silný třílitrový šestiválec se špičkovým HDM ještě o fous příjemnější, než lidové DSG s dvoulitrovým čtyřhrnkem. Ale opět jde o konkrétní model a naladění softwaru. Jezdí mnoho podobných Audin, kde je reakce na sešlápnutí plynu nekonečná a reálně nebezpečná. A já bych raději zvolil bezprostřední reakci, než sametovej zátah se zpožděním 2 sekundy a místo svižného vjezdu na kruháč řešit srážku. Spousta těchto vozů doplácela na tlak na emise a nezvládnuté naladění přechodových stavů motorů pod plným plynem. Za mnoho problémů s rozjezdy a reakcemi na plyn, nemůže převodovka, ale naladění plynu a emisí. A s tím je potřeba se naučit pracovat. Každý auto chce to svoje.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Zajímavý, já jsem kritický hodně a ke všemu. Svoji garáž nevyjímaje. Nadávám hlavně na podvozek a elektroniku. Vím, že hybridní Toyota umí být jemnější a lineárnější, ale já ji jezdil, protože jsem o ní uvažoval a nevyhovovalo mi to. Jezdil jsem TDI i TSI i HDI a další. Jezdil jsem manuály, ZF i Aisin a taky škubající suchý DSG a taky škubající mokrý DSG v Octavii. Proto píšu, že je to otázka konkrétních modelů. Překvapuje mne ale rodinný Alltrack TDI 147kW, jelikož mám tento motor také, ale předokolku. A to DSG prostě funguje parádně. Otázkou je možná pojem "škubání" a co si pod tím kdo představuje. Jestli to, že spojka v záběru už neklouže a tudíž je přímá reakce pohonu na motor a to je lehce cítit, narozdíl od eCVT, kde není cítit nikdy nic. Rozhodně ale mě v mém autě nic neškube. Typicky při dobržďování ze stovky do vracečky, nebo ke křižovatce, jak Octavia, tak i Aisin škubaly jako čert, ale moje DSG vůbec nevím, že tam je. Prostě nic. Možná jsi jen hnidopich, který naopak obhajuje svoji hybridní garáž a srovnává nesrovnatelné. Prostě konstrukčně není DSG to stejné, jako HDM, nebo eCVT. A proto se vždy bude chovat krapet jinak, ale neznamená to, že špatně.
ACE.
Teď jsem nasel článek zde na auto.cz a tam píší že Honda byla zcela sériová, narozdil od té předchozí.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tak až pojedeš přes Svitavy, můžu tě povozit :-)

Každopádně nejlíp to auto jede v manuálním režimu. Zrovna včera jsem si dával výjezd do serpentýn v "M" ku a držel jsem to mezi 3 a 4 tisíci a jelo to neskutečně. Zcela jinak, než v "S" a nechtělo se mi věřit, že jedu v 2 l naftě. Ano, jsou silnější a rychlejší vozy a je jich dost, ale tohle je prostě na obyčejný rodinný kombi něco.
Avatar - hugino
hugino
Ty si myslel Hondu Civic Type R ? Tak tá bola rychlejšia ale bol to predprodukčný tip na špec. pneumatikách s bodykitom odlahčené a nie auto zobraté so sériovej výroby.Áno s časom 7.43.8 z predokoliek druhá najrýchlejšia po Megane RS Trophy.Honda išla evidentne po rekorde a skoro sa jej to podarilo.Rychlejšia na Nurburgringu bola to je pravda.Ale treba si aj pozrieť video na Slovakia Ringu kde jeden jazdec v jeden deň testoval na kratšom okruhu Type R,Golf TCR,i 30 N a Megane RS Trophy a tam v zrýchlení Golf TCR deklasoval všetkých / Honda má pri manuáli problém keď radíš z 1.rýchlosti do druhej tak prevodovka občas zadrhne / a na okruhu bola o málo rýchlejšia voči Golfu TCR.Tam bol hlavný rozdiel v pneumatikách.Pozri to video.Pre niekoho je Type R naj Hot hatch / aj keď skôr Hot lift / ale vo všeobecnosti je to skôr špeciál/ je strašne tvrdá / kdežto Golf Clubsport alebo R je daily car.Okruh nie je ale všetko a tu si myslím že Clubsport je použitelnejšie auto na každodenný život preto je pre mňa Golf GTI král Hot hatchov.
ACE.
Díky za info. Ale aniž bych se chtěl pouštět do nějakej sporů jakej cas je realnej (což nedokážu posoudit), tak na žebříčku časů vidim CTR 7.43.8 a to mi připadá jako lepší čas.
Avatar - Mokrous
Mokrous
... a tak čísla v tabulce jsou zase naopak.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ty nižší řady BMW, z tech jsem byl zklamaný. Takze nedivím se a tam tech kompromisů taky je dost.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Je to smutné, že pořád nechápeš, že je spoustu druhů převodovek. Ta moje třeba nemá ani tu spojku, která by prokluzovala. Zmíněné HDM netrpělo na odezvu plynu a přesto necukalo.
Ale ano, napsal jsem to předtím špatně. Nevidím důvod, proč by měla vteřinu prokluzovat.
Avatar - hugino
hugino
Myslím že to dá.Už TCR vo videu na Slovakia Ringu bol vyrovnaný Type-R tam bola Honda zvýhodnená hlavne obutím a Clubsport bol na Nurbugringu rýchlejší ako TCR o takmer 4s a voči GTI o 13 s.Čakám v tomto teste minimálne 4 a1/2 hviezdičky.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Proč by to mělo prokluzovat? U těchto dvou aut tato vlastnost DSG zajisté ve sport režimu nevadí tolik. Jen to ukazuje, jak se dsg chová.
Avatar - Emel
Emel
Pro mě je univerzálus maximus kombík. Takže R Variant. Což je pro mě možná už trochu overkill, výkonem i cenou... i když poměr kW/Kč mi pořád vychází a nový pohon 4x4 tomu přidává atraktivitu.
O level níž - Octavia RS Combi TSI MT a ještě spíš její konkurent Focus ST combi MT - tam někde bude můj univerzál. Takže nic nového :)
ACE.
To sem viděl, ale Honda měla převodovku v háji a tuším i pneu nebo tak něco. No vsak už bude nová.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Super, budu rád, díky.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ano, CVT převodovky beru jako ty nejproblematictejsi.
Ten problém při dlouhodobe konstantni rychlosti není prakticky ředitelný. Může lehce měnit otacky, ale to by bylo pak dost nekomfortni si myslim.
Avatar - hugino
hugino
Ale ani prevodovky CVT nie sú bezproblémové.Majú síce hladke rozjazdy ale prenos výkonu nie je povedzme ideálny a takisto pri konštantnej rýchlosti sa trie reťaz o kužel a vzniká na jednom mieste opotrebenie / drážka / do nej reťaz zapadne a už sa jej moc nechce von a potom už vzniká problém s hladkým radením.Treba jednoducho na dialnici meniť rýchlosť na tempomate.Táto prevodovka je najvhodnejšia do mesta a kolón.
Avatar - hugino
hugino
Dokonca som to zle vyrátal.V článku na ACZ z 14.10.2020 keď predstavovali Clubsport je napísané že na Nordschleife mal Clubsport čas 7:54.Na You Tube si daj TCR Nordschleife a video robilo Sport Auto supertest a tam malo TCR čas 8:04,92 takže Clubsport je rýchlejší takmer o 11 s a to je teda dosť.Priznám sa že neviem ako sa posielajú tie linky.Pozri to.Samozrejme záleží aj na vodičovi,brzdách,gumách atď.G VIII GTI s 245 k bol dokonca len o necelé 3 s pomalší ako G VII TCR s 290 k čo dokazuje že G VIII má vylepšený podvozok voči G VII ako to aj písali a tak by to malo byť že novší model by mal byť aj lepší aj rýchlejší.Nie vždy to tak ale je.
nope
No tak se z toho hlavne neposssser :D
ACE.
Nenašel jsem Golf s lepším časem než CTR, dáš sem odkaz, kde to jde dohledat?
Avatar - Mikesus
Mikesus
O reakcích na plyn při rozjezdu mi nemluv. Ozzman mne takhle chtěl zabít v Outlanderu PHEV. :-[]
Na křižovatce dal plnej a ono se to sotva sunulo, přičemž se na nás už ritilo auto.
Proto říkám, že bych rád projel DSG, které necuká. To štěstí jsem ještě neměl.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ano jsem hnidopich, obhajuju svoji garáž a proto se mi moc líbilo A6 allroad 55tdi a jeho HDM.
Chapu, ze se nekomu nemusí líbit projev eCVT v zátěži a ti co jezdí brzda plyn budou s tím mít problém ( akustický i ekonomický). Ti co jezdí normálně, s vytocenym motorem se setkají mnohem víc v běžném autě. Pokud nedáš plný plyn, nad 3000ot se motor nepodiva.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak mi pověz, ve kterém modelu. Rád si konečně projedu DSG, které necuká. A tedy necuká, protoze prokluzuje? Takže životnost jde rapidně dolu?
Avatar - Mikesus
Mikesus
To nerozporuji, že dokáže řadit rychle. Jen škoda,
že pohodlně jako žák autoškoly.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Passat s DSG máme v rodině. Alltrack 2.0TDI 147kw. Cuká to téměř pořád. Jen jsem zatím o necukání slyšel od majitelů, a pak když jsem se projel i jako spolujezdec, tak to cukalo v cca 80% přeřazení. Zatím mi to potvrzuje, že majitele koncernu jsou vůči němu nekritičtí, ale věřím, že to někde mají naladěné dobře. Jen jsem na ten kus zatím nenarazil. Ale přiznám, maloobjemove TSI s DSG jsem nezkoušel ještě .
Takze co tam máš další, abych vyzkoušel?