Plug-in hybridní Mercedes-Benz třídy S nabízí kombinovaný výkon 375 kW, na stovku zrychlí za 5,2 sekundy a na elektřinu zvládne ujet až 100 km, jeho cena však začíná od 3,1 milionu korun.
510k, 750 Nm. a zrychleni za 5.2s? Kam se ten vykon podel? No ale hlavne, ze to ma skoro nulovou spotrebu za 3.2 mil bez extra vybavy.
Great new green deal!
Odpurcum elektromobility se nelibi velke a tezke baterky napr. EQS.
Tohle je cesta, jak jezdit lokalne bezemisne a s relativne malou baterkou (a az s nulovou spotrebou benzinu).
A co na to odpurci EV? Volaji, ze to je podvod. :-O
Znam nekolik majitelu PHEV a vsichni poctive dobijeji doma a jezdi casto kolem deklarovanych hodnot spotreby...
Normalni clovek, podle me, kdyz si zvoli PHEV, tak proste nabijet bude a pak ty auta davaji smysl.
Kdyz bych nechtel nabijet, tak si snad koupim levnejsi HEV...
Zrovna vcera jsem na to nahodou koukal - podle PP ujelo auto 63% z najetych cca 60 tisic km na elektrinu. Tzn. na benzin jen nejakych 22 tisic km a to jeste se spotrebami typicky mezi 3,5-4,5 litru na sto. Pravda, jsou i extremy - do Alp s rakvi na strese po nemeckych dalnicich jsme jeli jednu nadrz za rovnych sedm.
Az nekdo bude tvrdit, ze PHEV nedavaji smysl, rad si s nim o tom popovidam.
Za to, ze ty ten rozdil nevidis, ja nemuzu.
Jezdit ve meste bezemisne je kazdopadne chvalyhodne.
Kdyby takto jezdili vsichni, tak by se ve mestech dychalo jinak.
Je rozdil jet za dymajicim dieselem a za (PH)EV.
Zajimavy, jak moc ti uhli vadi v EV, ale to ze sam elektrinu z uhli spotrebovavas te netrapi vubec...
PS Spousta majitelu EV i PHEV jezdi na vlastni solarni zdroj.
Upřímně, zrovna u těchto velkých lodí mi hybridní pohon smysl dává, ale spíš HEV, aby se o to majitel nemusel starat a dobíjet. Přece jen je to velká těžká kráva, co žere i trávu kolem silnice. Tady je pomoc elektromotoru pro jízdě po městě smysluplná ;-)
jezdim s PHEV vic jak rok a pul a nikdy sem nemel vic jak 50% km na benzin. A to jezdim docela dalky a taham vlek.
Ale hlavne PHEV je i v luxusnim aute hlavne o komfortu, pohode a navic fungovani s prevodovkou. A dat to kazdej den do zasuvky mi zabre maximalne par vterin.
Jak se dá ujet třeba Ph-Ostrava 300km-chápu první 100km je nabitá baterka ale dalších 200km to jako každých 100km musíš někde nabíjet?nebo zadáš trasu do navigace a ev to rozpočítá na celou trasu(hlavně stoupání,rozjezdy)a pojedeš třeba za 6l s vlekem
Vetsina lidi jezdi delsi trasy jen obcas.
A obvykle nabiji kazdy vecer doma.
Na delsich trasach se nabijeni nemusi resit vubec (to by bylo absolutne nesmyslny pouzivani PHEV, to by sis mel koupit EV...).
I tak ti muze klidne vyjit z celkovyho ;-) najezdu vic jak 50% elektricky.
někdy jsou ty dotazy až nepochopitelně prostoduché že? já s PHEV třeba 14 dní jezdím čistě na elektriku když se to sejde (není žádná služebka) a dám třeba 80 e-km denně.... No a pak jedu do Itálie s rakví za 10.... a průměr mám dlouhodobě 3.... tak prosté a efektivní to je :-)
Stejne, jako u jakehokoli jineho auta. Sednes za volant a dojedes z Prahy do Ostravy (pokud dalnice dovoli ;-)
U vetsiny PHEV si muzes vybrat - bud budou postupne spotrebovavat baterku po trase a dojedes do cile s prazdnou, nebo pojedes v hybridnim rezimu (auto pojede primarne na spalovak a elektrina misty vypomaha, ale jen tak aby se baterka nevybijela) a pred cilem se muzes prepnout na cistou elektriku a vyuzit nabitou baterku na jizdy po meste a okoli.
U PHEV zadne nabijeni po trase neni potreba, takze zadne nucene zastavky. Nabijeni ti jen snizi spotrebu a zvysi komfort, ale i bez nej to jezdi s lepsi spotrebou nez srovnatelny spalovak (o kolik, to zalezi na vyrobci a technice).