Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jak se vyvíjely hodnoty aerodynamického odporu? Vzduch řezali už průkopníci ve čtyřicátých letech

Auta se přizpůsobují svému okolí. Vstřícnost vůči proudění vzduchu není moderní výstřelek, ale chytré řešení používané už po druhé světové válce. Vynikající aerodynamiku nepotřebovala pouze letadla.  
Zpět na článek
29. 7. 2021 19:33
Jen pro pořádek....
.....autor a grafik použili o dvě generace starší fotografie u Audi 100, jak v článku, tak v galerii. Textu a uvedené hodnotě Cx odpovídá model C3 a ne C1.
Tahle je ta pravá https://www.auto.cz/…ehdy-jako-hybrid?…
Rozbalit vlákno
0
29. 7. 2021 22:54
a co čelní plocha ?
Titulek slibuje informace o vývoji hodnot aerodynamického odporu, text článku se ale zaměřuje pouze na součinitel odporu a zcela přehlíží druhý a stejně významný parametr, kterým je velikost čelní plochy.
Byť se jedná o méně dostupný údaj, pro opravdu seriózní porovnání by asi bylo dobré čelní plochu do hodnocení zahrnovat také. Jinak je to jen na půl...


EDIT: osm palců dolů ? No pánové myslel jsem že jste ve fyzice trochu zdatnější :-)
Rozbalit vlákno
5
Avatar - KANKUNEN
30. 7. 2021 07:05
Re: a co čelní plocha ?
Z toho si nic nedělej, přečti si test S classe, autor píše: přestože má auto velkou čelní plochu má nízké cx. Mínusáři jsou zdatní tupci, ale to udělal jen jeden nějaký multinick. Takové články nikdo nečte.
30. 7. 2021 08:01
Re: a co čelní plocha ?
Nojo nedávno mi windiesel psal, že negativní palce jsou výchovným nástrojem. Teď jsem se docela zasmál, když jsem pročítal diskuzi u konceptu elektrického Audi A6 - všichni tam mají tak normálně palců, ale EQS má 17 + a 17 mínus, WinDiesel - 21+ a 22+, jeho (asi) kámoš Modrý blesk 21+ a 20+, VII 21+ a Šimpanz 21 + :D
Avatar - Mikesus
30. 7. 2021 08:28
Re: a co čelní plocha ?
To neřeš palce. Je to pár lidí s několika nicky. Kdyz tím chtějí ztrácet čas. Viz co psal Xylo.
Avatar - Emel
2. 8. 2021 10:40
Re: a co čelní plocha ?
No... asi se má za to, že velikost auta je svým způsobem daná... prostě Tesla S má nějakou šířku a nějakou výšku... a samozřejmě by se to auto dalo udělat užší, ale s dopadem na uživatelské vlastnosti.
Vývoj hodnot čelní plochy automobilů asi není moc zajímavý...
3. 8. 2021 15:38
Re: a co čelní plocha ?
Podle mě zajímavý je, protože se pořád zvětšuje. Auta jsou vyšší, hlavně díky SUV, a taky širší. A to aerodyanmiku zase likviduje
Avatar - stevosk
30. 7. 2021 08:18
Nerozumiem výberu
Ste český web a rozhodli ste sa napísať článok o vývoji aerodynamického odporu osobných vozidiel. Preto absolútne nechápem, prečo ako prvé vozidlo vo výbere absentuje Tatra 77, ktorá bola prvým autom na svete, ktorého aerodynamické vlastnosti optimalizovali a testovali v aerodynamickom tuneli. Zároveň auto, ktoré vo verzii 77A už v roku 1935 dosiahlo súčiniteľ aerodynamického odporu 0,212 (aj keď uvedenú hodnotu treba brať s rezervou nakoľko testovanie prebehlo v zmenšenej mierke - každopádne aj sériových vozidiel išlo o hodnoty okolo 0,3). Tak či onak už na začiatku 30. rokov tu máme prelomovú konštrukciu a opomeniete ju v článku.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Mikesus
30. 7. 2021 10:09
Re: Nerozumiem výberu
Taky jsem ji čekal na prvním místě. Ale nedivím se u některých autorů.
Avatar - Roman Horký
30. 7. 2021 10:53
Re: Nerozumiem výberu
Čemu se divíš? Mazal je pseudonym pro články, které vzniknou překladem googlem, maximálně kompilací několika překladů googlem. Svět nezná Tatru 77, nezná ani třeba Čapka. Svět zná Hulka, Mickey Mouse a Santaklause.
Avatar - Mikesus
30. 7. 2021 10:55
Re: Nerozumiem výberu
Proto říkám, že se u některých autorů nedivím.kdyz vidím "Mazal", většinou to ignoruji, pokud to není téma, které mne zajímá hodně.
30. 7. 2021 15:23
Re: Nerozumiem výberu
Také jsem marně čekal, že se něco nového dozvím. Přitom téma zajímavé a dodnes mimořádně živé. Ani zmínky o již známých skutečnostech, jen malé brnknutí o Kammovu záď a jinak nic.
Chybějící Tatra 77 je velká chyba. Hodnota Cx zejména v kontextu doby mimořádná. Druhá věc je, že zdánlivě ideální proudnicový tvar má sice velmi nízké Cx, ale díky tomu, že je to vlastně profil křídla na kolech, generuje při vyšších rychlostech nepříznivé vztlakové síly.
A ostatní taky nic Edmund Rumpler, Paul Jaray, Camill Jenatzy, Chrysler Airflow, Wikov 35 Kapka nebo A.L.F.A. 40/60 HP Aerodinamica. Téma aerodynamiky by vydalo na seriál článků, kdyby se někomu chtělo něco víc než kopírovat.
Avatar - Emel
2. 8. 2021 10:30
Re: Nerozumiem výberu
Jo, Tatra určitě.
Já jsem zase čekal, že se trošku rozepíše o aktuální produkci... nové Mercedesy... ale konec konců i O4 s 0,24.
Taky by mě zajímalo, kolik třeba udělají aerodynamicky optimalizovaná kola.

Ale... ono už ten text u Calibry zní jako z google
"Profil Calibry dává důvěru v Cd 0,26, kromě přívětivého tvarování kabiny.."