Novinky
Pominu-li můj odpor ke všemu, co se pohybuje na silnici a přitom to má pod kapotou blíže k vibrátoru než k autu, tak tohle je navíc docela hnusný. Celá silueta je dost divná a ten předek je vyloženě ohavný, ještě jak ho mají "skleněný". U Audi nebo Porsche tyhle vybrátory vypadají pěkně. U mercedesu se jim ne a ne podařit udělat hezký mixer.
jak se to dělá, že se jednou napíše vibrátor a o dva řádky níže vybrátor?
jinak, vibrace jsou vlastní spíše spalovacímu motoru, elektromotor je jich prost😊
jinak, vibrace jsou vlastní spíše spalovacímu motoru, elektromotor je jich prost😊
Raději se věnuj srovnání Tesly s F1 😉
Tesla Plaid S 0-60 mph - 1,98 s
F-1 0-60 mph - 2,6 s
😉
F-1 0-60 mph - 2,6 s
😉
Budu hnidopich - Tesla ten cas realne neudela, je to trochu marketingove upravene, aby to bylo pod dve sekundy. Ale je fakt, ze to realne cislo je jen o trochu horsi, zhruba kolem 2,15s.
Která F1 a ze kdy? Dokáže se Tesla dostat jen s RWD pohonem taky dostat na 200kph pod 5s?
Tyhle dětské srovnávačky snad nepatří úplně sem ne?
Podotýkám, že jde o starší F1.
https😐/formulaf1results.blogspot.com/…ation-0-200.html
A myslíš tu Teslu co má místo volantu berany a ani nadšenci nevědí jak je držet a zatáčet? 😲
Tyhle dětské srovnávačky snad nepatří úplně sem ne?
Podotýkám, že jde o starší F1.
https😐/formulaf1results.blogspot.com/…ation-0-200.html
A myslíš tu Teslu co má místo volantu berany a ani nadšenci nevědí jak je držet a zatáčet? 😲
Chtěl jsem reagovat v podobném duchu jako ty.
Nicméně s tím nesmyslem tu začal kari.laz.
Ale jinak ty berany, to je příšernost. Stačilo mi vidět jediné video
Nicméně s tím nesmyslem tu začal kari.laz.
Ale jinak ty berany, to je příšernost. Stačilo mi vidět jediné video
Pak je tu ještě jedno srovnani - monopost F-1 stoji kolem 40M.
S tím nesmyslem začal Mig pod článkem o novém volantu Tesly, kdy ji přirovnal k formuli.
Neumíš psát a neumíš číst. Co ty vlastně umíš? 😉
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Ok. U toho jsme nebyl, takže jsem nechápal.
Ten volant možná je jako v F1, je se s ním musí točit 3x vic 😒]
Ten volant možná je jako v F1, je se s ním musí točit 3x vic 😒]
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Doporučuji přečíst, dozvíš se "zajímavé" věci zjistíš že vlastně to má podobné řízení jako F1 a nebo AMG one 😁
Díky za info. Ale radši si to nechám na jindy až budu potřebovat zvednout náladu.
Tenhle asijský design nemá s Mercedesem nic společného a tím "televizním studiem" před cestujícími to zabili úplně ... :no:
Já být Mercedesem, prodej bych zaměřil v prvé řadě na oblasti, kde to dovolí netržní prostředí. Na to tržní budou určitě čekat o dost déle
Jinak super Cx, zajímavé že k tomu nepotřebovali kamery místo zrcátek
Palubovka je za mě dost katastrofa
Jinak super Cx, zajímavé že k tomu nepotřebovali kamery místo zrcátek
Palubovka je za mě dost katastrofa
Kdyby použili místo zrcátek kamery, nemuselo to auto být tak obludně hnusná bezpohlavní scheisse aby tou ultra aerorozteklostí doháněli to, co zkazil CWert zrcátek, možná právě ty dvě desetiny Cw, které ho dělí od W223, které ještě aspoň působí méně roztekle
vysoky manazer z MB priznal, ze kamery namiesto zrkadiel na EV zatrhli, pretoze ich prinos k dojazdu bol vdaka mensiemu odporu nizsi ako vyssia spotreba kamier a obrazoviek znizovala dojazd ... som to napisal ako madar, ale snad sa sa pochopit 😊
Proč to vypadá jako nějaká napuchlá Honda civic???? To neumí udělat pořádný design, jako treba v ingolstadtu? Vždyť těm Mercedesům z nejlepších let je podrobější i enyaq, než tenhle rozteklý nanuk
_EQS_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Pobavilo mě to rozpětí spotřeby od 16,9 do 20 kilowatthodin. Asi to bylo myšlené trochu jinak, ale z téhle poněkud stupidní formulace mi vyplývá že to nemůže být nikdy víc 😄
Předpokládám, že jde o rozptyl WLTP hodnot, které souvisí s výbavou, která má vliv na hmotnost a aerodynamiku (což jsou primárně zvolená kola).
Každá seriózní tabulka už by to takto měla uvádět.
Každá seriózní tabulka už by to takto měla uvádět.
_EQS_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
_EQS_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Všecek ten elektro blázinec brzy skončí, ale o to elektro lobby vlastně šlo. Přinutit všechny na přesednutí do elektroaut a potom postupně zdražovat elektřinu, která učiní provoz eauta několikanásobně dražší než provoz spalováku. Výjimku budou tvořit jen ti, co budou mít na baráku vlastní elektrárnu...ale i zde si na ně brzy vláda posvítí a náležitě celou věc zdaní. https😐/zpravy.aktualne.cz/…106ac1f6b220ee8/
1. Jestli je někde silná loby tak je to ta petrolejářská, všichni kdo se podílejí na výrobě a distribuci benzínu a nafty na tom královsky bohatnou. A že jich je hodně. Takže ten blok k přechodu na alternativu je jasný.
2.Elektroblázinec rozhodně neskončí. Stačí totiž jediný údaj, kůli kterému se budou snažit všichni přetrhnout a negativa elektřiny vyřešit - spotřeba energie spalováku je někde od 50 kWh (5l nafty) na 100 km. U elektra je to od ca. 15 kWh. Zefektivnit provoz aut trojnásobně je tak lákavý, že fosil prostě přestává dávat smysl. Takový energetický skok se totiž v celé 140 leté historii auta ještě neudál.
2.Elektroblázinec rozhodně neskončí. Stačí totiž jediný údaj, kůli kterému se budou snažit všichni přetrhnout a negativa elektřiny vyřešit - spotřeba energie spalováku je někde od 50 kWh (5l nafty) na 100 km. U elektra je to od ca. 15 kWh. Zefektivnit provoz aut trojnásobně je tak lákavý, že fosil prostě přestává dávat smysl. Takový energetický skok se totiž v celé 140 leté historii auta ještě neudál.
Tohle mě vždy přívádí k šílenství. Pak se někteří divte, že reaguju podrážděně a posílám diskutéry do hoven. Proč sem píšeš nesmysl o 50kWh na 100 ICE versus 15kWh na 100 EV? To jsi někde četl a zapoměl jsi zapojit mozeček? Jako kde se vyrábí elektřina se 100 procentní účinností? Kde se přenáší až do baterie se 100 procentní účinností? Můžeš to kurwfa nějak vysvětlit?
Přesně ! Chytrý člověk by si napřed zjistil, kolik enegie v palivu spotřebuje elektrárna pro výrobu těch 15 kWh. Aby tady ze sebe nedělal blbce
Presne! A stejne tak by si zjistil, kolik energie spotrebuje vytezeni, rafinace a doprava ropy a paliva od mista tezby na to benzinku, kde si ji pak muze koupit. Aby tady ze sebe nedelal blbce.
Ale jo, chapu - vytezeni a doprava paliva do elektrarny taky neni zadarmo 😊
Ale jo, chapu - vytezeni a doprava paliva do elektrarny taky neni zadarmo 😊
No moc asi ne , když benzín i nafta stojí včetně těžby, dopravy a rafinace 10 Korun a ropné společnosti neví co s prachama a kupují si značky na auto za mega dolarů
Vejražka: ano můžeme to rozpitvávat do posledních detailů, ale pro zjednosušení stačí porovnat účinnosti když máme už hotová paliva - tj. naftu nebo benzín pro ICE, a uhlí, plyn nebo uranové tyče pro nejrozšířenější druhy elektráren.
Fakt by mě zajímalo co vychází líp, ale moc velký rozdíl tam asi nebude
Fakt by mě zajímalo co vychází líp, ale moc velký rozdíl tam asi nebude
moc nechápu, co tě přivádí k šílenství. jako koncového uživatele mě zajímá, kolik zaplatím na benzínce a kolik zaplatím EONu. ostatní mi může být šumák. a provoz elektrického vozu je skutečně zhruba za třetinu, servis nejspíš az ještě méně.
U mého pidiEV to zatím vychází na 55 Kč na 100 km. Jednou jsem zkušebně dobil na veřejné stanici něco trochu přes 3 kWh a platil jsem fakturu na 18,54 Kč. Pylový filtr si koupím v eshopu (za 170 kaček) a vyměním sám. Diagnostiku baterie provádím vždycky, když otočím klíčkem ve spínací skřínce.
Romane, občas se zdáš jako inteligentní člověk a pak přijdeš s takovou blbostí, takže zase srovnáváme výrobu elektřiny, včetně těžby uranu a převozu solárních panelů, ale opět ponecháváš čistou spotřebu u auta?? Opravdu? Tak už jen to, že na rafinaci je potřeba další zdroje energie, cca kolem 1,5-2kWh, ať už se jedná o tu ze sítě, která přichází se stejnou účinností, jako do baterky, tak i tu tepelnou.
Ale on to počítá správně. Zanedbava výrobu a přenos elektriky, stejne tak jako výrobu a dopravu benzinu/nafty
Opravdu správně?
Spalovák: 50kWh (5l nafty). Spálením 5l nafty jsme získali 50kWH energie. Veškeré energie, tedy té kinetické a té tepelné.
EV: 15kWh elektrické energie. To odpovídá zhruba tolik, kolik potřebuje na ujetí 100km velmi efektivní elektromobil. Ale my jsme přece nevyrobili 15kWh elektrické energie jen tak z 15kWh jiné energie.
Spalovák: 50kWh (5l nafty). Spálením 5l nafty jsme získali 50kWH energie. Veškeré energie, tedy té kinetické a té tepelné.
EV: 15kWh elektrické energie. To odpovídá zhruba tolik, kolik potřebuje na ujetí 100km velmi efektivní elektromobil. Ale my jsme přece nevyrobili 15kWh elektrické energie jen tak z 15kWh jiné energie.
Nediv se, že reagují na tebe jak reagují, když reaguješ přehnaně a ještě k tomu s nepřesným srovnáním.
Tady je studie o efektivitě výroby benzinu a nafty
https😐/better-energy-llc.com/…gasoline-diesel/
Dle toho je na výsledný produkt potřeba 25% energie navíc.
Tedy benzin ma v litru cca 9kWh, je potřeba na natankovani jednoho litru cca 2.2kWh.
Diesel ma cca 10kWh, takze tam to je cca 2.5kWh.
Co2 z benzinu je cca 2392 z litru a z nafty 2640 z litru
https😐/ecoscore.be/en/inf👋ecoscore/co2
Při průměrné spotřebě 6l benzinu máme na 100km cca 14352g a 13.2kWh.
U nafty při průměru 5 l máme na 100km cca 13200g a 12.5kWh.
Energetický mix v CR ma cca 420g ( prosím o opravu, jeslti si to špatně pamatuji ) na kWh
Takze při spotřebě benzinu 6l/100km máme 14352+5544= 19896g CO2.
U nafty spotřeby 5l/100km je to 13200+5250=18450g CO2.
Spotřeba EV je cca 18kWh/100km. Ovšem ztráty pri přenosu jsou cca 10%, pri nabíjení dalších 16%. Některé elektrárny stojí přímo u uhelných dolu, do jiných se musí dovážet. Navíc u některých se již započítává do emisích vypoustenych, u jiných ne. Nikde jsem nenašel emise z dopravy do elektráren, budu počítat polovinu toho co je potřeba pro benzin a naftu, tedy 12%. Takze nám to hned naroste o cca 38% navíc.
Při průměrné spotřebě 18kWh máme tedy spotřebováno cca 25kWh. To z hlediska CO2 na 100km vychází v našem mixu 10500g.
Pokud jsem na něco zapomněl, prosím o připomenutí
Tady je studie o efektivitě výroby benzinu a nafty
https😐/better-energy-llc.com/…gasoline-diesel/
Dle toho je na výsledný produkt potřeba 25% energie navíc.
Tedy benzin ma v litru cca 9kWh, je potřeba na natankovani jednoho litru cca 2.2kWh.
Diesel ma cca 10kWh, takze tam to je cca 2.5kWh.
Co2 z benzinu je cca 2392 z litru a z nafty 2640 z litru
https😐/ecoscore.be/en/inf👋ecoscore/co2
Při průměrné spotřebě 6l benzinu máme na 100km cca 14352g a 13.2kWh.
U nafty při průměru 5 l máme na 100km cca 13200g a 12.5kWh.
Energetický mix v CR ma cca 420g ( prosím o opravu, jeslti si to špatně pamatuji ) na kWh
Takze při spotřebě benzinu 6l/100km máme 14352+5544= 19896g CO2.
U nafty spotřeby 5l/100km je to 13200+5250=18450g CO2.
Spotřeba EV je cca 18kWh/100km. Ovšem ztráty pri přenosu jsou cca 10%, pri nabíjení dalších 16%. Některé elektrárny stojí přímo u uhelných dolu, do jiných se musí dovážet. Navíc u některých se již započítává do emisích vypoustenych, u jiných ne. Nikde jsem nenašel emise z dopravy do elektráren, budu počítat polovinu toho co je potřeba pro benzin a naftu, tedy 12%. Takze nám to hned naroste o cca 38% navíc.
Při průměrné spotřebě 18kWh máme tedy spotřebováno cca 25kWh. To z hlediska CO2 na 100km vychází v našem mixu 10500g.
Pokud jsem na něco zapomněl, prosím o připomenutí
Horkoň žije v představách, že benzín do jeho mongolského lidového priusu vniká v lesní tůni a těžba, logistika, rafinace a distribuce nepotřebují žádnou energii, to pouze EV potřebují elektrickou energii. Ale ostatní posílá úrovní díky jeho intelektu do hoven, ze kterých se skládá obsah jeho hlavy, protože jinak by mu pršelo do krku.
Té energie potřebné pro distribuci je mnohem méně, než kolik spotřebuje EV.
Netvrdím, že tam máš něco špatně. Ale ukaž mi, kde počítáš u spalovacího motoru s 50kWh na 100km? Uvádíš hodnoty kinetické energie okolo 12-13kWh. Já jsem reagoval na slinty o 50kWh (ICE), které byly nesprávně porovnány s 15kWh (EV). Čemu na tom nerozumíš?
Průměrná spotřeba nafty je cca 5l na 100km. Litr nafty obsahuje 10kWh. 5x10kWh je snad 50kWh.
Průměrnou spotřebu EV na 100km počítám 18kWh.
Průměrnou spotřebu EV na 100km počítám 18kWh.
Takže ty tvrdíš, že je správné srovnat 50kWh energie, kterou se muselo (spotřebovat PLUS ztratit) na ujetí 100km u spalováku s číslem 18kWh pro EV?
Kdyz vezmu jen spotřebu. EV potřebuje na 100km cca 18kWh. Nafta cca 5l. 1l nafty má v sobě cca 38MJ energie. Což odpovídá 10kWh. Je to pouhý převod jednotek. Takze kdyz 1l obsahuje 10kWh energie, pak na 100km potřebujeme 5x10kWh neboli 190MJ neboli 5l nafty.
https😐/www.sustainabilityexchange.ac.uk/files/cambridge_regional_college_sus_how_much_energy_do_you_use_pdf.pdf
https😐/www.sustainabilityexchange.ac.uk/files/cambridge_regional_college_sus_how_much_energy_do_you_use_pdf.pdf
Tak v mém chápaní světa započtu na obou stranách buď vše (čistě spotřebovanou energii plus odpadní energii) a nebo jen čistě spotřebovanou energii. Tvrdit, že spalovák spotřeboval 50kWh je nefér, protože on z těch 50kW spotřeboval cca 1/4. Ostatní šlo do pryč ve formě tepla. Chudákoví spalováku to přičteš celé. A pro EV máš nefér výjimku, že mu započteš co spotřeboval plus ztráty při přenosu, ale už nikde nemáš to, co se celkem spotřebovalo v elektrárně. To bude totiž zhruba zase těch dalších 35kWh. Nevím, co tě vede k tomuto pojetí, ale správné není. Ano, toto pojetí se líbí jedincům typu JFK, ale nechápu, proč ho obhajuješ zrovny ty.
Kdyby byl spalovak efektivnější, tak bude mít nižší spotřebu. Proč bych měl ignorovat odpadní energii?
Z tech 18KWh bude taky něco odpadní teplo. Je to prostě celková potřebná energie daného pohonu na 100km.
Abych byl tedy přesnější, nespotreboval 50kWh, ale potřeboval je na vstupu na ujetí 100km. Stejne tak EV nepotřeboval 18kWh, ale potřeboval je na ujetí 100km
Efektivitu elektráren mám zapocitanou do dopravy, tedy dalších 12% navrh. Pokud mi dáš relevantnejsi data, budu rád. Jelikož u elektráren se vyuziva i odpadní teplo pro vytápění sídlišť, továren atd., některé elektrárny naopak nemají žádné vstupní energie pro výrobu ( solární, větrná), jine minimální ( vodní), nevím jaká je přesná hodnota. Některé uhelné mají svůj vlastní důl, tak jsem nebyl schopen najít konkrétní data a hodnoty. Mohu tedy jen odhadovat podle potřebné energie pro dopravu a zpracování ropy.
Z tech 18KWh bude taky něco odpadní teplo. Je to prostě celková potřebná energie daného pohonu na 100km.
Abych byl tedy přesnější, nespotreboval 50kWh, ale potřeboval je na vstupu na ujetí 100km. Stejne tak EV nepotřeboval 18kWh, ale potřeboval je na ujetí 100km
Efektivitu elektráren mám zapocitanou do dopravy, tedy dalších 12% navrh. Pokud mi dáš relevantnejsi data, budu rád. Jelikož u elektráren se vyuziva i odpadní teplo pro vytápění sídlišť, továren atd., některé elektrárny naopak nemají žádné vstupní energie pro výrobu ( solární, větrná), jine minimální ( vodní), nevím jaká je přesná hodnota. Některé uhelné mají svůj vlastní důl, tak jsem nebyl schopen najít konkrétní data a hodnoty. Mohu tedy jen odhadovat podle potřebné energie pro dopravu a zpracování ropy.
Ale jak jsi získal těch 18kWh? Kolik energie jsi potřeboval k jejich výrobě? Ty v těch 18kWh nemáš započtenou účinnost přeměny v elektrárně. Nebo v jaké elektrárně to takto dokážeš?
Promiň, ale tvrdit, že některé elektrárny nemají žádné vstupní energie (solární, vodní), to už je těžce
přes čáru. Připadá mi, že chceš říct, že když má elektrárna vlastní důl, tak má 100 procentní účinnost. To tedy klobouk dolů, na to nemám.
Promiň, ale tvrdit, že některé elektrárny nemají žádné vstupní energie (solární, vodní), to už je těžce
přes čáru. Připadá mi, že chceš říct, že když má elektrárna vlastní důl, tak má 100 procentní účinnost. To tedy klobouk dolů, na to nemám.
Takze ještě jednou. Kdyz zapocitam pouze, opakuji pouze spotřebu energie. Pak nafta je cca 5l a EV 18kWh. To beru jenom spotřebu na 100km a podle dostupných testů a obecného povědomí o spotřebě.
Kdyz budu tedy počítat jenom energii potřebnou pro 100km zatim bez ohledu na jeho vyrobu (ano, ani nafta neroste na stromech ani elektřina ne ), tak mi vychází, že na 100km nafta potřebuje 50kWh ( I když realne na kinetickou energii to je cca 30%, tedy kolem 16kWh, zbytek je odpadní nevyužitá energie ) a EV 18kWh ( na kinetickou energii je to cca 16kWh také a zbytek jsou ztráty). Kdyz pak zapocitam výrobu, po výpočtech a těch odkazech se dostaneme a cca 63kWh u dieselu a 25kWh u EV. Pokud mi tam chybí něco, klidně jsem ochoten přidat dalších 10kWh, takze by to bylo 35kWh oproti 63kWh. Tedy stále polovina
Kdyz budu tedy počítat jenom energii potřebnou pro 100km zatim bez ohledu na jeho vyrobu (ano, ani nafta neroste na stromech ani elektřina ne ), tak mi vychází, že na 100km nafta potřebuje 50kWh ( I když realne na kinetickou energii to je cca 30%, tedy kolem 16kWh, zbytek je odpadní nevyužitá energie ) a EV 18kWh ( na kinetickou energii je to cca 16kWh také a zbytek jsou ztráty). Kdyz pak zapocitam výrobu, po výpočtech a těch odkazech se dostaneme a cca 63kWh u dieselu a 25kWh u EV. Pokud mi tam chybí něco, klidně jsem ochoten přidat dalších 10kWh, takze by to bylo 35kWh oproti 63kWh. Tedy stále polovina
Nemá smysl další diskuse. Tak malé ztráty, které ty uvažuješ pro výrobu el. energie nejsou za současného stavu poznání možné. Nikde na světě a z žádných zdrojů.
S využitém "odpadní" energie to taky nevysvětlíš, protože i ta se musela nějak vyrobit.
Vyznáš se dobře v technologii pohonů aut, ale ohledně výroby energie a ztrát při její výrobě trváš na nesmyslech. Mrzí mě to.
Rýpnu si, že můžeš pokračovat v diskusi s inteligentním a vzdělaným JFK - zde si porozumíte. Fakt mě to mrzí a hodně.
S využitém "odpadní" energie to taky nevysvětlíš, protože i ta se musela nějak vyrobit.
Vyznáš se dobře v technologii pohonů aut, ale ohledně výroby energie a ztrát při její výrobě trváš na nesmyslech. Mrzí mě to.
Rýpnu si, že můžeš pokračovat v diskusi s inteligentním a vzdělaným JFK - zde si porozumíte. Fakt mě to mrzí a hodně.
Myslis jako ztráty 50%, že je málo? Kolik to je tedy dle tvého?
Ja na ničem netrvam a v každém prispevku jsem napsal, ať mne tedy opravis. Čerpám z dostupných informací.
Ja na ničem netrvam a v každém prispevku jsem napsal, ať mne tedy opravis. Čerpám z dostupných informací.
Ještě se zeptám. Kdyz ma elektrárna účinnost cca 40%, coz je přeměna uhlí na elektrickou energii, odpadní teplo ( řekněme dalších 40😖 se využije na vytápění sídliště. Kdyz bylo tedy potřeba na 40kWh elektřiny 100kWh v uhlí, na to teplo na vytápění tedy nebylo potřeba žádné uhlí, protoze si přeci už spotřeboval 100kWh na tu elektriku, ale teplo se objevilo samo. Nebo to je tak, ze 40 kWh je na elektriku a 40kWh na teplo, tedy výsledná efektivita elektrárny není 40%, ale 80%? Nebo řekněme 75%, protoze se nějaké teplo ztratí po cestě. Ale to vlastně už je ztráta přenosové soustavy a to už je zase něco jineho.
Ted mne neber za slovo s těmi čísly, vzal jsem je jen pro názornost.
Ted mne neber za slovo s těmi čísly, vzal jsem je jen pro názornost.
Tak opravdu poslední reakce ode mě na toto téma. Ty neustále podsouvas, že při výrobě El. Energie žádný odpad neni, protože buď zadarmo že sluníčka nebo vytápěné město. Ano, až to bude tak to bude. Ale argumentovat s tím teď jako by to bylo všude běžné, to není fér. Když se vrátím k mému úplně původnímu reagování na 50kwh versus 15kwh tak mám pravdu. Nicméně mám Prius a nebojím se používat ostrá slova, proto nemůžu být brán vážně. Amen.
50kwh vs 15 (já tedy píšu 18 ) je pouze spotřeba na 100km a nemá s výrobou nic společného. Kdyz zapocitam výrobu a ztráty, máme cca 63 vs 35. To porad nějak michas jablka a hrušky.
Celou dobu a v každém příspěvku píšu ze se jedná pouze o spotřebu na 100km. A pak ti vypočítávám celý řetězec. Co je na tom k nepochopení. Nebráním se jinému pohledu, jen to nechápu jak to myslíš.
EDIT: nebo ty to myslíš tak, ze se má u ICE počítat pouze tech 12.5kWh potřebných pro zpracování 5l nafty a ta nafta se nemá počítat, protoze ta energie se tam uložila v průběhu času a člověk do ní energii nevložil?
Celou dobu a v každém příspěvku píšu ze se jedná pouze o spotřebu na 100km. A pak ti vypočítávám celý řetězec. Co je na tom k nepochopení. Nebráním se jinému pohledu, jen to nechápu jak to myslíš.
EDIT: nebo ty to myslíš tak, ze se má u ICE počítat pouze tech 12.5kWh potřebných pro zpracování 5l nafty a ta nafta se nemá počítat, protoze ta energie se tam uložila v průběhu času a člověk do ní energii nevložil?
Vybral sis srovnání o spotřebě energie. Logicky chybné tvrdíš, že ICE spotřebuje 50kwh (protože jsi je přeci natankoval) a EV 18 kwh ( protože tohle jsi natankoval). Nevím, jak ti mám vysvětlit, že to je špatně. Pan Othello fyzice rozumí a v podstatě potvrzuje to co se ti snažím vysvětlit. Ty chceš vidět (ne)účinnost spalováku ale nechceš vidět (ne)účinnost elektrarny. Klidně si k těm
50kwh přidej energii nutnou na těžbu a refinaci. Pořád ti na straně EV chybí ta elektrárna (a těžba).
50kwh přidej energii nutnou na těžbu a refinaci. Pořád ti na straně EV chybí ta elektrárna (a těžba).
Kolikrát to mám napsat. Po výpočtu, který jsem tu už několikrát napsal, vychází cca 63kWh vs 35kWh.
Jo chápu. Já fyzice nerozumím, naposledy jsem ji studoval na vysoké škole. Par let už to bude. Co tam mám tedy špatně? Určitě nepřesné odhady budou, tak pokud jsou nepřesné, opravte mne. Zatím ty, othello i twistedTSD tvrdíte, že to tak není, ale výpočet, odkaz, reference nedáte ani jeden.
Výroba 5 litrů nafty (100km) = 12,5kWh bez přenosové ztráty (tj. pouze energie nutná pro rafinaci 5,4kg CO2* + 13kg CO2 ze spálení nafty) = 18,4kg CO2/100km (při zanedbání emisí z komínu rafinerií a tankerů + provoz čerpadla, skladování, distribuce, prodej...)
K výrobě 18kWh elektriky (100km) = 18kWh bez přenosové ztráty = 7,74kg CO2/100kg*
*výroba el.energie 1kWh v ČR = 430g CO2, v zemích kde se těží ropa, bude to číslo u potřebné energie výrazně vyšší.
Proto je nutná celá tahle CO2 šaškárna a zjednodušení procesu s bonusem omezení drancování podzemí a lokálních emisí. Výroba komponentů do spalovacího motoru s převodovkou a vším příslušenstvím, olejům vs. jednoduchý elektromotor a baterie bude asi podobná.
K výrobě 18kWh elektriky (100km) = 18kWh bez přenosové ztráty = 7,74kg CO2/100kg*
*výroba el.energie 1kWh v ČR = 430g CO2, v zemích kde se těží ropa, bude to číslo u potřebné energie výrazně vyšší.
Proto je nutná celá tahle CO2 šaškárna a zjednodušení procesu s bonusem omezení drancování podzemí a lokálních emisí. Výroba komponentů do spalovacího motoru s převodovkou a vším příslušenstvím, olejům vs. jednoduchý elektromotor a baterie bude asi podobná.
Není efektivita plynu asi 60 % a jádra 40 %? I kdybys podstatnou část odpadního tepla uměl uplatnit, v létě je ti to k ničemu. A spalovák dělá to samé přímo v kabině vozu.
Nevím jaká je účinnost konkrétních elektráren. A kdyz jsem to hledal jen u uhlí lze to pohybovalo mezi 35 a 55%. Plyn jsme našel 45-75. To je takový rozptyl, že nejsme schopen z toho něco určit a beru to tak ve středu. Do toho máme elektrárny s minimálními vstupy jako solar, vítr a voda, pak pár bioplynek a výsledná účinnost je jen k odhadu. Kdybychom měli jen uhlí, tak je to jednoduché. Ale takhle, to mi řekněte jakou máme prumernou ucinnost všech elektráren v CR.
Řekl bych, že se dá odhadnout, že to bude tak 50 % maximálně. A něco ze zbytku se zužitkuje. Každopádně má EV ten ztrátový proces v elektrárně.
Tak můžeme se držet toho středu na 45 procentech? Jako že účinnost elektrarny? Tak na výrobu 15kwh potřebuješ 15/0.45 to je 33kwh. Uvažujme účinnost nabíjení a přenosu každý 90 procent a máme 41 kWh. Porovnejme tedy cca 63kwh s cca 41 kWh a vyšlo poměrně příznivé pro EV. Ale znovu připomínám, že moje původní reakce byla na 50 versus 15. To je zatraceně jiný poměr . Jo a a straně elektrárny jsem nezapocetl přípravu a získání paliva. U spalováku to tam máš protože je to tvých 63
Výborně. V mém prvním příspěvku je "35kWh oproti 63kWh", takze jsme to upřesnili na 41vs63. Super, konečně jsme se něčeho dobrali.
Jsou 2 různé věci srovnavat jen spotřeby a srovnavat řetězec.
Pokud srovnam spotřeby, pak je to opravdu 50vs18 (15 mají ti nejlepší, proto radši beru tech 18 ). Pokud vezmu reálnější srovnání, je to 63vs41. Tedy pořád o 33% lepší.
EDIT:A díky za připomenutí, vlastně jsme zapomněli k těm 12.5kwh na výrobu 5l nafty ještě započíst ty ztráty tedy 45% účinnost, přenos 10% ztráty, nějaké dalsi drobné ztráty zanedbám. Takze z 12.5kWh máme cca 28kWh ve výrobě a s přenosem cca 31kWh.
Takze to je tedy 81vs41.
Jsou 2 různé věci srovnavat jen spotřeby a srovnavat řetězec.
Pokud srovnam spotřeby, pak je to opravdu 50vs18 (15 mají ti nejlepší, proto radši beru tech 18 ). Pokud vezmu reálnější srovnání, je to 63vs41. Tedy pořád o 33% lepší.
EDIT:A díky za připomenutí, vlastně jsme zapomněli k těm 12.5kwh na výrobu 5l nafty ještě započíst ty ztráty tedy 45% účinnost, přenos 10% ztráty, nějaké dalsi drobné ztráty zanedbám. Takze z 12.5kWh máme cca 28kWh ve výrobě a s přenosem cca 31kWh.
Takze to je tedy 81vs41.
Kdyžtak 78 že? Nikoli 81.
Horkoni, nech toho dojemného blábolení o chudákovi spalovákovi a těch tvých tendenčních vylhaných nesmyslech o spotřebě 1/4 z celkové energie, protože neuznáváš tepelné ztráty, které do výpočtu samozřejmě patří...
Všimnul sis, že ty tepelné ztráty započítávám? Nebo jak přesně bych to mohl vysvětlit, abys to i ty pochopil?
Jestli si v tom výpočtu od Mikesuse nevšiml, ztráta za výrobu el.energie i její využití tam zmíněna je. A i tahle samá energie se využívá i pro těžbu a zpracování a logistiku u fosilních paliv, zapomeň na to, že se do nádrže auta dostane za 0 kWh. Ještě bych pochopil, že když budeš hodně velkej demagog, tak řekneš, že díky energii nutné pro těžbu, dopravu i zpracování ropy vzniká jako odpad asfalt a další uhlovodíky, potřebné pro výrobu polystyrenu, léků nebo plastu a ty jsou pak do opuštění rafinerie za 0...
Pro mě je úplně bezpředmětné řešit, co má jaké ztráty, protože to má pro každodenní použitelnost minimální relevanci. Nikdy to nebudeš schopen srovnat, protože EV má ztráty při nabíjení a v elektrárně, nicméně v současnosti není pravda, že EV má 90+ % a spalovák 20 %, jak často od EV fanatiků čteme. Energie pro EV se musí vyrobit a ztrátově načerpat.
Při provozu to je cca 30% vs 90%, ale to je jen z toho natankovaneho. Takze tam jsou samozřejmě ty další ztráty navíc vic v neprospěch EV. To nikdo snad nerozporuje.
V této diskusi možná ne, ale často je tento argument používán ve smyslu, že EV je technologická špička, aniž by se braly v úvahu mnohem vyšší ztráty při výrobě energie, a přijde mi vhodné poukázat, jak je celý princip debatování o účinnosti absurdní a málo vypovídající.
Tak něco takového piš do té diskuze, kde to píšou. Tady se pak akorát motaji jablka a hrusky a pořádně nikdo neví o čem kdo právě píše.
Buď chci srovnavat spotřebu natankovanou 18vs50, nebo celý řetězec odhadnuty na 41vs81. Srovnání napříč oběma je nesmysl u jakékoliv varianty. V tom se snad shodneme
Buď chci srovnavat spotřebu natankovanou 18vs50, nebo celý řetězec odhadnuty na 41vs81. Srovnání napříč oběma je nesmysl u jakékoliv varianty. V tom se snad shodneme
Průměrná spotřeba EV na 100km je cca 18kWh
https😐/en.m.wikipedia.org/…EPA_fuel_economy
Je to stejné, jako průměrná spotřeba nafty na 100km je 5l, tedy 50kWh.
https😐/en.m.wikipedia.org/…EPA_fuel_economy
Je to stejné, jako průměrná spotřeba nafty na 100km je 5l, tedy 50kWh.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ani to nepomoze. uz dnes sa planuje zavadzanie "cestnych dani" podla najazdenych km u BEV. cize kym nevyriesia ako zvysit cenu za EV pouzivanu doma na nabijanie BEV ( rozvod sa detekuje, ci sa nabija auto, alebo spotrebovana elektrina pred domacnost ), tak vypadok z dani z pohonnych hmot budu od majitelov EV vyberat podla najazdenych km ... cize na "pohonnych hmotach" zaplatia / zaplatime rovnako a mozno este viac ( aby sa zaplatila infrastruktura ) ako majitelia aut na benzin / diesel
Jako technologicky fajn (otazka kvality a delky zivota zustava), ale ten design - kde jste nechali oci, MB?
Vypada to jako mix Hondy, Kie a dodavky - opravdu skarede. Uvnitr mi to osobne prijde jeste snad horsi.
Pusobivy udaj cx, pravda - ale to by mozna dosahli i s mnohem hezcim designem. Treba obycejne auto jako A4 ma cx 0,23.
Bude velke, mohutne - ale taky uplne nevyrazne bezpohlavni auto. Nechci sem tahat dnesni lgbtq abcdefgh propagandu, ale vlastne to hezky zapada 😁
Vypada to jako mix Hondy, Kie a dodavky - opravdu skarede. Uvnitr mi to osobne prijde jeste snad horsi.
Pusobivy udaj cx, pravda - ale to by mozna dosahli i s mnohem hezcim designem. Treba obycejne auto jako A4 ma cx 0,23.
Bude velke, mohutne - ale taky uplne nevyrazne bezpohlavni auto. Nechci sem tahat dnesni lgbtq abcdefgh propagandu, ale vlastne to hezky zapada 😁
Zatímco malé městské EV mě svým způsobem baví a fandím jim, u těch velkých tomu nějak nemůžu přijít na chuť.... Jedna věc je cena (ta je absurdní a koupí to asi fakt jen fanda), ale hlavně pořád ten dojezd....
Tento MB by měl být úplně TOP... v článku se píše, že auto má (v long-range verzi) baterku 110kWh. Dobrá, dle odkazu níže berou nejefektivnější auta ve 130kmh kolem 20kWh. Berme to tak že tento těžký, ale aerodynamický MB to dá taky. Pak teda na dálnici vidím dojezd 550km.... To mi prostě přijde pořád málo - od 450km už budu nervně hledat nabíječku... a to je dojezd v létě, v zimě to bude ještě podstatně míň....
Jako beru, tímhle asi bude jezdit smetánka pro své potěšení, do práce, občas nějaký výlet, tohle asi už není klasický služebák kam skočím a jedu 300km někam řešit a pak se otočím a jedu zpět.... ani s tím asi rodinka nepojede s rakví na lyže.... ale prostě furt je to auto a ta universálnost mu chybí.... 😢
vím že i po cestě se dá nabíjet, že to asi tak netrvá... ale za ty prachy jezdit na spotřebu a pak ještě někde čekat? no nevim nevim.... to by mě asi fakt nebralo....
https😐/electrek.c👋2019/05/28/tesla-ev-efficiency-test-kona-ev-audi-e-tron/#jp-carousel-93643
Tento MB by měl být úplně TOP... v článku se píše, že auto má (v long-range verzi) baterku 110kWh. Dobrá, dle odkazu níže berou nejefektivnější auta ve 130kmh kolem 20kWh. Berme to tak že tento těžký, ale aerodynamický MB to dá taky. Pak teda na dálnici vidím dojezd 550km.... To mi prostě přijde pořád málo - od 450km už budu nervně hledat nabíječku... a to je dojezd v létě, v zimě to bude ještě podstatně míň....
Jako beru, tímhle asi bude jezdit smetánka pro své potěšení, do práce, občas nějaký výlet, tohle asi už není klasický služebák kam skočím a jedu 300km někam řešit a pak se otočím a jedu zpět.... ani s tím asi rodinka nepojede s rakví na lyže.... ale prostě furt je to auto a ta universálnost mu chybí.... 😢
vím že i po cestě se dá nabíjet, že to asi tak netrvá... ale za ty prachy jezdit na spotřebu a pak ještě někde čekat? no nevim nevim.... to by mě asi fakt nebralo....
https😐/electrek.c👋2019/05/28/tesla-ev-efficiency-test-kona-ev-audi-e-tron/#jp-carousel-93643
... uz viem, pripomina mi dizajn Toyoty
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Mercedes, zakladatel automobilismu představil svůj absolutní TOP model a je to EV.
Opravdu si někdo myslíte, že víte o tom co bude v následujících letech s budoucností EV a spalováků víc než lidé kteří o tomto u Mercedesu rozhodují?
Opravdu si někdo myslíte, že víte o tom co bude v následujících letech s budoucností EV a spalováků víc než lidé kteří o tomto u Mercedesu rozhodují?
Na fotkach to vypada jako chciplotina, nazivo je to pekne auto.