Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mercedes-Benz EQS poprvé naživo: Technická špička v lecčems překonává třídu S

EQS přichází na trh jako elektrická vlajková loď Mercedesu. Výrobce v jeho případě používá špičkovou techniku, díky níž v některých ohledech překoná dosavadního krále luxusu, třídu S.
Zpět na článek
28. 7. 2021 08:13
28. 7. 2021 12:20
28. 7. 2021 13:03
28. 7. 2021 13:54
28. 7. 2021 15:38
28. 7. 2021 16:01
28. 7. 2021 17:36
29. 7. 2021 08:27
28. 7. 2021 18:12
28. 7. 2021 18:18
29. 7. 2021 02:02
28. 7. 2021 18:48
29. 7. 2021 02:05
29. 7. 2021 07:56
29. 7. 2021 08:27
29. 7. 2021 08:33
29. 7. 2021 16:02
29. 7. 2021 15:52
28. 7. 2021 15:20
29. 7. 2021 02:07
28. 7. 2021 08:14
28. 7. 2021 09:21
28. 7. 2021 10:15
28. 7. 2021 22:06
28. 7. 2021 13:29
28. 7. 2021 11:17
28. 7. 2021 16:14
28. 7. 2021 16:40
28. 7. 2021 19:48
29. 7. 2021 01:42
29. 7. 2021 09:02
Avatar - Stejsn
28. 7. 2021 08:04
z toho předního pohledu
mi to připomíná UFO Civic.
Rozbalit vlákno
4
28. 7. 2021 08:36
Re: z toho předního pohledu
Jj design je dost “japonský” a nebýt tam hvězda, klidně by to mohlo být cokoli z japonský/korejský/čínský produkce… :no:
Avatar - twistedTSD
28. 7. 2021 15:50
Re: z toho předního pohledu
Ten design je nekompromisně aerodynamický, takže se to dá chápat.
29. 7. 2021 01:48
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 7. 2021 12:10
Re: z toho předního pohledu
Ja uz jsem videl nazivo stribrne, je to paradni kus auta. Majestatni :-!

Na fotkach to vypada jako chciplotina, nazivo je to pekne auto.
Avatar - kari.laz
28. 7. 2021 08:13
Ošklivé
Pominu-li můj odpor ke všemu, co se pohybuje na silnici a přitom to má pod kapotou blíže k vibrátoru než k autu, tak tohle je navíc docela hnusný. Celá silueta je dost divná a ten předek je vyloženě ohavný, ještě jak ho mají "skleněný". U Audi nebo Porsche tyhle vybrátory vypadají pěkně. U mercedesu se jim ne a ne podařit udělat hezký mixer.
Rozbalit vlákno
20
28. 7. 2021 12:20
Re: Ošklivé
jak se to dělá, že se jednou napíše vibrátor a o dva řádky níže vybrátor?
jinak, vibrace jsou vlastní spíše spalovacímu motoru, elektromotor je jich prost:)
Avatar - kari.laz
28. 7. 2021 13:03
Re: Ošklivé
Raději se věnuj srovnání Tesly s F1 ;-)
28. 7. 2021 13:54
Re: Ošklivé
Tesla Plaid S 0-60 mph - 1,98 s
F-1 0-60 mph - 2,6 s
;-)
Avatar - JirkaVejrazka
28. 7. 2021 15:23
Re: Ošklivé
Budu hnidopich - Tesla ten cas realne neudela, je to trochu marketingove upravene, aby to bylo pod dve sekundy. Ale je fakt, ze to realne cislo je jen o trochu horsi, zhruba kolem 2,15s.
28. 7. 2021 15:38
Re: Ošklivé
Která F1 a ze kdy? Dokáže se Tesla dostat jen s RWD pohonem taky dostat na 200kph pod 5s?

Tyhle dětské srovnávačky snad nepatří úplně sem ne?

Podotýkám, že jde o starší F1.

https://formulaf1results.blogspot.com/…ation-0-200.html

A myslíš tu Teslu co má místo volantu berany a ani nadšenci nevědí jak je držet a zatáčet? :-O
Avatar - Mikesus
28. 7. 2021 16:01
Re: Ošklivé
Chtěl jsem reagovat v podobném duchu jako ty.
Nicméně s tím nesmyslem tu začal kari.laz.
Ale jinak ty berany, to je příšernost. Stačilo mi vidět jediné video
28. 7. 2021 17:36
Re: Ošklivé
Pak je tu ještě jedno srovnani - monopost F-1 stoji kolem 40M.
29. 7. 2021 08:27
Re: Ošklivé
Migu, opravdu tu chceš dětsky srovnávat F1 s Teslou na základě jednoho parametru? :-!
Avatar - kari.laz
28. 7. 2021 18:12
Re: Ošklivé
S tím nesmyslem začal Mig pod článkem o novém volantu Tesly, kdy ji přirovnal k formuli.
28. 7. 2021 18:18
Re: Ošklivé
Neumíš psát a neumíš číst. Co ty vlastně umíš? ;-)
29. 7. 2021 02:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mikesus
28. 7. 2021 18:48
Re: Ošklivé
Ok. U toho jsme nebyl, takže jsem nechápal.
Ten volant možná je jako v F1, je se s ním musí točit 3x vic :-[]
29. 7. 2021 02:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - kari.laz
29. 7. 2021 07:56
Re: Ošklivé
Doporučuji přečíst, dozvíš se "zajímavé" věci zjistíš že vlastně to má podobné řízení jako F1 a nebo AMG one :D
Avatar - Mikesus
29. 7. 2021 08:33
Re: Ošklivé
Díky za info. Ale radši si to nechám na jindy až budu potřebovat zvednout náladu.
29. 7. 2021 16:02
Re: Ošklivé
Jestli mají Tesly tak strmý převod řízení, může to s výjimkou asi tak 3% situaci být naprosto v pohodě. Ale kdyby to bylo tak neovladatelne, těžko by to šlo do série.
29. 7. 2021 15:52
Re: Ošklivé
Napsal jsem, ze stejně tvarovaný volant má F-1, Ford GT, nová Corvette a mnoho dalších vozů. Neridil jsem to a tam mohu těžko dělat závěry. A ostatní posmesky od trubce co napíše “vybrator” jsou asi tam zranujici jako když nezdravis jezdce na elektrokole ;-)
Avatar - del42sa
28. 7. 2021 15:20
Re: Ošklivé
je to hnusnej paskvil se špičkovou technikou ;-)
29. 7. 2021 02:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 7. 2021 08:14
:-(
Tenhle asijský design nemá s Mercedesem nic společného a tím "televizním studiem" před cestujícími to zabili úplně ... :no:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Filip Šerý
28. 7. 2021 09:21
Re: :-(
A jaký design má s Mercedes všechno společné?
28. 7. 2021 10:15
Re: :-(
Nezabúdaj, že Mercedes je z 20 % čínsky.
28. 7. 2021 22:06
Re: :-(
A to má být jako důvod, aby takhle vypadal?
28. 7. 2021 08:18
opět to tržní prostředí
Já být Mercedesem, prodej bych zaměřil v prvé řadě na oblasti, kde to dovolí netržní prostředí. Na to tržní budou určitě čekat o dost déle

Jinak super Cx, zajímavé že k tomu nepotřebovali kamery místo zrcátek
Palubovka je za mě dost katastrofa
Rozbalit vlákno
3
Avatar - JFK
28. 7. 2021 11:18
Re: opět to tržní prostředí
Kdyby použili místo zrcátek kamery, nemuselo to auto být tak obludně hnusná bezpohlavní scheisse aby tou ultra aerorozteklostí doháněli to, co zkazil CWert zrcátek, možná právě ty dvě desetiny Cw, které ho dělí od W223, které ještě aspoň působí méně roztekle
29. 7. 2021 09:04
Re: opět to tržní prostředí
vysoky manazer z MB priznal, ze kamery namiesto zrkadiel na EV zatrhli, pretoze ich prinos k dojazdu bol vdaka mensiemu odporu nizsi ako vyssia spotreba kamier a obrazoviek znizovala dojazd ... som to napisal ako madar, ale snad sa sa pochopit :)
Avatar - JFK
29. 7. 2021 15:00
Re: opět to tržní prostředí
No, to teda nevim nevim... našel bys to, pls?
Avatar - JFK
28. 7. 2021 08:25
Může být lepší jak W223, ale
Proč to vypadá jako nějaká napuchlá Honda civic???? To neumí udělat pořádný design, jako treba v ingolstadtu? Vždyť těm Mercedesům z nejlepších let je podrobější i enyaq, než tenhle rozteklý nanuk
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Filip Šerý
28. 7. 2021 09:23
Re: Může být lepší jak W223, ale
------
Avatar - _EQS_
28. 7. 2021 09:14
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
5
28. 7. 2021 10:56
Re: Třída S na baterie - vítej Králi!
Pobavilo mě to rozpětí spotřeby od 16,9 do 20 kilowatthodin. Asi to bylo myšlené trochu jinak, ale z téhle poněkud stupidní formulace mi vyplývá že to nemůže být nikdy víc :-)
28. 7. 2021 11:11
Re: Třída S na baterie - vítej Králi!
Předpokládám, že jde o rozptyl WLTP hodnot, které souvisí s výbavou, která má vliv na hmotnost a aerodynamiku (což jsou primárně zvolená kola).
Každá seriózní tabulka už by to takto měla uvádět.
28. 7. 2021 11:31
Re: Třída S na baterie - vítej Králi!
Ano já to předpokládám stejně, proto jsem na to i upozornil.
Ale tak jak to prezentuje EQS to vyznívá jinak, jako by těch 20 kWh byla absolutně mezní provozní spotřeba
28. 7. 2021 13:13
Re: Třída S na baterie - vítej Králi!
Můžeš mi prosím poslat oficiální údaje u S classe, jaká je tam mezní hodnota spotřeby? Nebo to může být jakákoliv automobilka. Jsi pokrytec, nemáš rád něco, čemu nerozumíš a jedeš "argumenty", které se stejně tak mohou týkat i spalováku.
Avatar - _EQS_
29. 7. 2021 13:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _EQS_
28. 7. 2021 09:16
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
57
28. 7. 2021 10:19
Re: Třída S na baterie - vítej Králi! - pokračování
Ten článok si mal napísať ty.😀..... Ceny nevieš?
Avatar - pradeda777
28. 7. 2021 10:24
Re: Třída S na baterie - vítej Králi! - pokračování
Všecek ten elektro blázinec brzy skončí, ale o to elektro lobby vlastně šlo. Přinutit všechny na přesednutí do elektroaut a potom postupně zdražovat elektřinu, která učiní provoz eauta několikanásobně dražší než provoz spalováku. Výjimku budou tvořit jen ti, co budou mít na baráku vlastní elektrárnu...ale i zde si na ně brzy vláda posvítí a náležitě celou věc zdaní. https://zpravy.aktualne.cz/…106ac1f6b220ee8/
28. 7. 2021 10:39
Re: Třída S na baterie - vítej Králi! - pokračování
1. Jestli je někde silná loby tak je to ta petrolejářská, všichni kdo se podílejí na výrobě a distribuci benzínu a nafty na tom královsky bohatnou. A že jich je hodně. Takže ten blok k přechodu na alternativu je jasný.
2.Elektroblázinec rozhodně neskončí. Stačí totiž jediný údaj, kůli kterému se budou snažit všichni přetrhnout a negativa elektřiny vyřešit - spotřeba energie spalováku je někde od 50 kWh (5l nafty) na 100 km. U elektra je to od ca. 15 kWh. Zefektivnit provoz aut trojnásobně je tak lákavý, že fosil prostě přestává dávat smysl. Takový energetický skok se totiž v celé 140 leté historii auta ještě neudál.
Avatar - Roman Horký
28. 7. 2021 10:46
Re: Třída S na baterie - vítej Králi! - pokračování
Tohle mě vždy přívádí k šílenství. Pak se někteří divte, že reaguju podrážděně a posílám diskutéry do hoven. Proč sem píšeš nesmysl o 50kWh na 100 ICE versus 15kWh na 100 EV? To jsi někde četl a zapoměl jsi zapojit mozeček? Jako kde se vyrábí elektřina se 100 procentní účinností? Kde se přenáší až do baterie se 100 procentní účinností? Můžeš to kurwfa nějak vysvětlit?
28. 7. 2021 11:06
Re: Třída S na baterie - vítej Králi! - pokračování
Přesně ! Chytrý člověk by si napřed zjistil, kolik enegie v palivu spotřebuje elektrárna pro výrobu těch 15 kWh. Aby tady ze sebe nedělal blbce
Avatar - JirkaVejrazka
28. 7. 2021 11:44
Re: Třída S na baterie - vítej Králi! - pokračování
Presne! A stejne tak by si zjistil, kolik energie spotrebuje vytezeni, rafinace a doprava ropy a paliva od mista tezby na to benzinku, kde si ji pak muze koupit. Aby tady ze sebe nedelal blbce.

Ale jo, chapu - vytezeni a doprava paliva do elektrarny taky neni zadarmo :)
Avatar - KANKUNEN
28. 7. 2021 12:33
Re: Třída S na baterie - vítej Králi! - pokračování
No moc asi ne , když benzín i nafta stojí včetně těžby, dopravy a rafinace 10 Korun a ropné společnosti neví co s prachama a kupují si značky na auto za mega dolarů
28. 7. 2021 19:06
Re: Třída S na baterie - vítej Králi! - pokračování
Vejražka: ano můžeme to rozpitvávat do posledních detailů, ale pro zjednosušení stačí porovnat účinnosti když máme už hotová paliva - tj. naftu nebo benzín pro ICE, a uhlí, plyn nebo uranové tyče pro nejrozšířenější druhy elektráren.

Fakt by mě zajímalo co vychází líp, ale moc velký rozdíl tam asi nebude
28. 7. 2021 12:18
Re: Třída S na baterie - vítej Králi! - pokračování
moc nechápu, co tě přivádí k šílenství. jako koncového uživatele mě zajímá, kolik zaplatím na benzínce a kolik zaplatím EONu. ostatní mi může být šumák. a provoz elektrického vozu je skutečně zhruba za třetinu, servis nejspíš az ještě méně.
28. 7. 2021 13:29
Náklady
U mého pidiEV to zatím vychází na 55 Kč na 100 km. Jednou jsem zkušebně dobil na veřejné stanici něco trochu přes 3 kWh a platil jsem fakturu na 18,54 Kč. Pylový filtr si koupím v eshopu (za 170 kaček) a vyměním sám. Diagnostiku baterie provádím vždycky, když otočím klíčkem ve spínací skřínce.
28. 7. 2021 13:11
Re: Třída S na baterie - vítej Králi! - pokračování
Romane, občas se zdáš jako inteligentní člověk a pak přijdeš s takovou blbostí, takže zase srovnáváme výrobu elektřiny, včetně těžby uranu a převozu solárních panelů, ale opět ponecháváš čistou spotřebu u auta?? Opravdu? Tak už jen to, že na rafinaci je potřeba další zdroje energie, cca kolem 1,5-2kWh, ať už se jedná o tu ze sítě, která přichází se stejnou účinností, jako do baterky, tak i tu tepelnou.
28. 7. 2021 14:02
Re: Třída S na baterie - vítej Králi! - pokračování
Co se zdá je sen :-) :-) :-)
Avatar - Mikesus
28. 7. 2021 15:21
Re: Třída S na baterie - vítej Králi! - pokračování
Ale on to počítá správně. Zanedbava výrobu a přenos elektriky, stejne tak jako výrobu a dopravu benzinu/nafty
Avatar - Roman Horký
28. 7. 2021 16:53
Re: Třída S na baterie - vítej Králi! - pokračování
Opravdu správně?
Spalovák: 50kWh (5l nafty). Spálením 5l nafty jsme získali 50kWH energie. Veškeré energie, tedy té kinetické a té tepelné.
EV: 15kWh elektrické energie. To odpovídá zhruba tolik, kolik potřebuje na ujetí 100km velmi efektivní elektromobil. Ale my jsme přece nevyrobili 15kWh elektrické energie jen tak z 15kWh jiné energie.
Avatar - Mikesus
28. 7. 2021 16:54
Re: Třída S na baterie - vítej Králi! - pokračování
A taky jsi nevyrobil tech 50kwh jen tak.
Viz můj další příspěvek, kd eto máš prepocitane. Včetně ztrát při průměru 18kWh to vychází na cca 25kWh. Pořád méně než polovina oproti 50kWh plus 12.5kWh potřebných pro výrobu.
Avatar - Mikesus
28. 7. 2021 15:32
Re: Třída S na baterie - vítej Králi! - pokračování
Nediv se, že reagují na tebe jak reagují, když reaguješ přehnaně a ještě k tomu s nepřesným srovnáním.

Tady je studie o efektivitě výroby benzinu a nafty
https://better-energy-llc.com/…gasoline-diesel/
Dle toho je na výsledný produkt potřeba 25% energie navíc.
Tedy benzin ma v litru cca 9kWh, je potřeba na natankovani jednoho litru cca 2.2kWh.
Diesel ma cca 10kWh, takze tam to je cca 2.5kWh.
Co2 z benzinu je cca 2392 z litru a z nafty 2640 z litru
https://ecoscore.be/en/info/ecoscore/co2

Při průměrné spotřebě 6l benzinu máme na 100km cca 14352g a 13.2kWh.
U nafty při průměru 5 l máme na 100km cca 13200g a 12.5kWh.
Energetický mix v CR ma cca 420g ( prosím o opravu, jeslti si to špatně pamatuji ) na kWh
Takze při spotřebě benzinu 6l/100km máme 14352+5544= 19896g CO2.
U nafty spotřeby 5l/100km je to 13200+5250=18450g CO2.

Spotřeba EV je cca 18kWh/100km. Ovšem ztráty pri přenosu jsou cca 10%, pri nabíjení dalších 16%. Některé elektrárny stojí přímo u uhelných dolu, do jiných se musí dovážet. Navíc u některých se již započítává do emisích vypoustenych, u jiných ne. Nikde jsem nenašel emise z dopravy do elektráren, budu počítat polovinu toho co je potřeba pro benzin a naftu, tedy 12%. Takze nám to hned naroste o cca 38% navíc.
Při průměrné spotřebě 18kWh máme tedy spotřebováno cca 25kWh. To z hlediska CO2 na 100km vychází v našem mixu 10500g.

Pokud jsem na něco zapomněl, prosím o připomenutí
Avatar - JFK
28. 7. 2021 16:03
Re: Třída S na baterie - vítej Králi! - pokračování
Horkoň žije v představách, že benzín do jeho mongolského lidového priusu vniká v lesní tůni a těžba, logistika, rafinace a distribuce nepotřebují žádnou energii, to pouze EV potřebují elektrickou energii. Ale ostatní posílá úrovní díky jeho intelektu do hoven, ze kterých se skládá obsah jeho hlavy, protože jinak by mu pršelo do krku.
Avatar - twistedTSD
28. 7. 2021 16:38
Re: Třída S na baterie - vítej Králi! - pokračování
Té energie potřebné pro distribuci je mnohem méně, než kolik spotřebuje EV.
Avatar - Mikesus
28. 7. 2021 16:41
Re: Třída S na baterie - vítej Králi! - pokračování
Viz.
https://better-energy-llc.com/…gasoline-diesel/
Na 1l nafty cca 2.5kWh.
Avatar - JFK
28. 7. 2021 17:13
Re: Třída S na baterie - vítej Králi! - pokračování
No není to mnohem, bude se to blížit a navíc bez těch brutálních procesů těžby, tankerů nebo rafinace ropy... taky se mi EV nelíbí, ale spalování je přežitek, nedá se nic dělat, taky bych nechtěl volat z pevné linky.
Avatar - twistedTSD
28. 7. 2021 19:47
Re: Třída S na baterie - vítej Králi! - pokračování
Však nemusíš.
Avatar - Roman Horký
28. 7. 2021 16:56
Re: Třída S na baterie - vítej Králi! - pokračování
Netvrdím, že tam máš něco špatně. Ale ukaž mi, kde počítáš u spalovacího motoru s 50kWh na 100km? Uvádíš hodnoty kinetické energie okolo 12-13kWh. Já jsem reagoval na slinty o 50kWh (ICE), které byly nesprávně porovnány s 15kWh (EV). Čemu na tom nerozumíš?
Avatar - Mikesus
28. 7. 2021 16:57
Re: Třída S na baterie - vítej Králi! - pokračování
Průměrná spotřeba nafty je cca 5l na 100km. Litr nafty obsahuje 10kWh. 5x10kWh je snad 50kWh.
Průměrnou spotřebu EV na 100km počítám 18kWh.
Avatar - Roman Horký
28. 7. 2021 17:00
Re: Třída S na baterie - vítej Králi! - pokračování
Takže ty tvrdíš, že je správné srovnat 50kWh energie, kterou se muselo (spotřebovat PLUS ztratit) na ujetí 100km u spalováku s číslem 18kWh pro EV?
Avatar - Mikesus
28. 7. 2021 17:03
Re: Třída S na baterie - vítej Králi! - pokračování
Kdyz vezmu jen spotřebu. EV potřebuje na 100km cca 18kWh. Nafta cca 5l. 1l nafty má v sobě cca 38MJ energie. Což odpovídá 10kWh. Je to pouhý převod jednotek. Takze kdyz 1l obsahuje 10kWh energie, pak na 100km potřebujeme 5x10kWh neboli 190MJ neboli 5l nafty.
https://www.sustainabilityexchange.ac.uk/files/cambridge_regional_college_sus_how_much_energy_do_you_use_pdf.pdf
Avatar - Roman Horký
28. 7. 2021 17:08
Re: Třída S na baterie - vítej Králi! - pokračování
Tak v mém chápaní světa započtu na obou stranách buď vše (čistě spotřebovanou energii plus odpadní energii) a nebo jen čistě spotřebovanou energii. Tvrdit, že spalovák spotřeboval 50kWh je nefér, protože on z těch 50kW spotřeboval cca 1/4. Ostatní šlo do pryč ve formě tepla. Chudákoví spalováku to přičteš celé. A pro EV máš nefér výjimku, že mu započteš co spotřeboval plus ztráty při přenosu, ale už nikde nemáš to, co se celkem spotřebovalo v elektrárně. To bude totiž zhruba zase těch dalších 35kWh. Nevím, co tě vede k tomuto pojetí, ale správné není. Ano, toto pojetí se líbí jedincům typu JFK, ale nechápu, proč ho obhajuješ zrovny ty.
Avatar - Mikesus
28. 7. 2021 17:14
Re: Třída S na baterie - vítej Králi! - pokračování
Kdyby byl spalovak efektivnější, tak bude mít nižší spotřebu. Proč bych měl ignorovat odpadní energii?
Z tech 18KWh bude taky něco odpadní teplo. Je to prostě celková potřebná energie daného pohonu na 100km.
Abych byl tedy přesnější, nespotreboval 50kWh, ale potřeboval je na vstupu na ujetí 100km. Stejne tak EV nepotřeboval 18kWh, ale potřeboval je na ujetí 100km
Efektivitu elektráren mám zapocitanou do dopravy, tedy dalších 12% navrh. Pokud mi dáš relevantnejsi data, budu rád. Jelikož u elektráren se vyuziva i odpadní teplo pro vytápění sídlišť, továren atd., některé elektrárny naopak nemají žádné vstupní energie pro výrobu ( solární, větrná), jine minimální ( vodní), nevím jaká je přesná hodnota. Některé uhelné mají svůj vlastní důl, tak jsem nebyl schopen najít konkrétní data a hodnoty. Mohu tedy jen odhadovat podle potřebné energie pro dopravu a zpracování ropy.
Avatar - Roman Horký
28. 7. 2021 17:24
Re: Třída S na baterie - vítej Králi! - pokračování
Ale jak jsi získal těch 18kWh? Kolik energie jsi potřeboval k jejich výrobě? Ty v těch 18kWh nemáš započtenou účinnost přeměny v elektrárně. Nebo v jaké elektrárně to takto dokážeš?
Promiň, ale tvrdit, že některé elektrárny nemají žádné vstupní energie (solární, vodní), to už je těžce
přes čáru. Připadá mi, že chceš říct, že když má elektrárna vlastní důl, tak má 100 procentní účinnost. To tedy klobouk dolů, na to nemám.
Avatar - Mikesus
28. 7. 2021 17:31
Re: Třída S na baterie - vítej Králi! - pokračování
Takze ještě jednou. Kdyz zapocitam pouze, opakuji pouze spotřebu energie. Pak nafta je cca 5l a EV 18kWh. To beru jenom spotřebu na 100km a podle dostupných testů a obecného povědomí o spotřebě.
Kdyz budu tedy počítat jenom energii potřebnou pro 100km zatim bez ohledu na jeho vyrobu (ano, ani nafta neroste na stromech ani elektřina ne ), tak mi vychází, že na 100km nafta potřebuje 50kWh ( I když realne na kinetickou energii to je cca 30%, tedy kolem 16kWh, zbytek je odpadní nevyužitá energie ) a EV 18kWh ( na kinetickou energii je to cca 16kWh také a zbytek jsou ztráty). Kdyz pak zapocitam výrobu, po výpočtech a těch odkazech se dostaneme a cca 63kWh u dieselu a 25kWh u EV. Pokud mi tam chybí něco, klidně jsem ochoten přidat dalších 10kWh, takze by to bylo 35kWh oproti 63kWh. Tedy stále polovina
Avatar - Roman Horký
28. 7. 2021 17:35
Re: Třída S na baterie - vítej Králi! - pokračování
Nemá smysl další diskuse. Tak malé ztráty, které ty uvažuješ pro výrobu el. energie nejsou za současného stavu poznání možné. Nikde na světě a z žádných zdrojů.
S využitém "odpadní" energie to taky nevysvětlíš, protože i ta se musela nějak vyrobit.
Vyznáš se dobře v technologii pohonů aut, ale ohledně výroby energie a ztrát při její výrobě trváš na nesmyslech. Mrzí mě to.
Rýpnu si, že můžeš pokračovat v diskusi s inteligentním a vzdělaným JFK - zde si porozumíte. Fakt mě to mrzí a hodně.
Avatar - Mikesus
28. 7. 2021 17:37
Re: Třída S na baterie - vítej Králi! - pokračování
Myslis jako ztráty 50%, že je málo? Kolik to je tedy dle tvého?
Ja na ničem netrvam a v každém prispevku jsem napsal, ať mne tedy opravis. Čerpám z dostupných informací.
Avatar - Mikesus
28. 7. 2021 18:01
Re: Třída S na baterie - vítej Králi! - pokračování
Ještě se zeptám. Kdyz ma elektrárna účinnost cca 40%, coz je přeměna uhlí na elektrickou energii, odpadní teplo ( řekněme dalších 40%) se využije na vytápění sídliště. Kdyz bylo tedy potřeba na 40kWh elektřiny 100kWh v uhlí, na to teplo na vytápění tedy nebylo potřeba žádné uhlí, protoze si přeci už spotřeboval 100kWh na tu elektriku, ale teplo se objevilo samo. Nebo to je tak, ze 40 kWh je na elektriku a 40kWh na teplo, tedy výsledná efektivita elektrárny není 40%, ale 80%? Nebo řekněme 75%, protoze se nějaké teplo ztratí po cestě. Ale to vlastně už je ztráta přenosové soustavy a to už je zase něco jineho.
Ted mne neber za slovo s těmi čísly, vzal jsem je jen pro názornost.
Avatar - Roman Horký
28. 7. 2021 18:43
Re: Třída S na baterie - vítej Králi! - pokračování
Tak opravdu poslední reakce ode mě na toto téma. Ty neustále podsouvas, že při výrobě El. Energie žádný odpad neni, protože buď zadarmo že sluníčka nebo vytápěné město. Ano, až to bude tak to bude. Ale argumentovat s tím teď jako by to bylo všude běžné, to není fér. Když se vrátím k mému úplně původnímu reagování na 50kwh versus 15kwh tak mám pravdu. Nicméně mám Prius a nebojím se používat ostrá slova, proto nemůžu být brán vážně. Amen.
Avatar - Mikesus
28. 7. 2021 18:49
Re: Třída S na baterie - vítej Králi! - pokračování
50kwh vs 15 (já tedy píšu 18 ) je pouze spotřeba na 100km a nemá s výrobou nic společného. Kdyz zapocitam výrobu a ztráty, máme cca 63 vs 35. To porad nějak michas jablka a hrušky.
Celou dobu a v každém příspěvku píšu ze se jedná pouze o spotřebu na 100km. A pak ti vypočítávám celý řetězec. Co je na tom k nepochopení. Nebráním se jinému pohledu, jen to nechápu jak to myslíš.
EDIT: nebo ty to myslíš tak, ze se má u ICE počítat pouze tech 12.5kWh potřebných pro zpracování 5l nafty a ta nafta se nemá počítat, protoze ta energie se tam uložila v průběhu času a člověk do ní energii nevložil?
Avatar - Roman Horký
28. 7. 2021 19:24
Re: Třída S na baterie - vítej Králi! - pokračování
Vybral sis srovnání o spotřebě energie. Logicky chybné tvrdíš, že ICE spotřebuje 50kwh (protože jsi je přeci natankoval) a EV 18 kwh ( protože tohle jsi natankoval). Nevím, jak ti mám vysvětlit, že to je špatně. Pan Othello fyzice rozumí a v podstatě potvrzuje to co se ti snažím vysvětlit. Ty chceš vidět (ne)účinnost spalováku ale nechceš vidět (ne)účinnost elektrarny. Klidně si k těm
50kwh přidej energii nutnou na těžbu a refinaci. Pořád ti na straně EV chybí ta elektrárna (a těžba).
Avatar - Mikesus
28. 7. 2021 19:54
Re: Třída S na baterie - vítej Králi! - pokračování
Kolikrát to mám napsat. Po výpočtu, který jsem tu už několikrát napsal, vychází cca 63kWh vs 35kWh.
Avatar - Mikesus
28. 7. 2021 20:12
Re: Třída S na baterie - vítej Králi! - pokračování
Jo chápu. Já fyzice nerozumím, naposledy jsem ji studoval na vysoké škole. Par let už to bude. Co tam mám tedy špatně? Určitě nepřesné odhady budou, tak pokud jsou nepřesné, opravte mne. Zatím ty, othello i twistedTSD tvrdíte, že to tak není, ale výpočet, odkaz, reference nedáte ani jeden.
Avatar - JFK
28. 7. 2021 20:38
Re: Třída S na baterie - vítej Králi! - pokračování
Výroba 5 litrů nafty (100km) = 12,5kWh bez přenosové ztráty (tj. pouze energie nutná pro rafinaci 5,4kg CO2* + 13kg CO2 ze spálení nafty) = 18,4kg CO2/100km (při zanedbání emisí z komínu rafinerií a tankerů + provoz čerpadla, skladování, distribuce, prodej...)

K výrobě 18kWh elektriky (100km) = 18kWh bez přenosové ztráty = 7,74kg CO2/100kg*

*výroba el.energie 1kWh v ČR = 430g CO2, v zemích kde se těží ropa, bude to číslo u potřebné energie výrazně vyšší.

Proto je nutná celá tahle CO2 šaškárna a zjednodušení procesu s bonusem omezení drancování podzemí a lokálních emisí. Výroba komponentů do spalovacího motoru s převodovkou a vším příslušenstvím, olejům vs. jednoduchý elektromotor a baterie bude asi podobná.
Avatar - twistedTSD
28. 7. 2021 19:56
Re: Třída S na baterie - vítej Králi! - pokračování
Není efektivita plynu asi 60 % a jádra 40 %? I kdybys podstatnou část odpadního tepla uměl uplatnit, v létě je ti to k ničemu. A spalovák dělá to samé přímo v kabině vozu.
Avatar - Mikesus
28. 7. 2021 20:09
Re: Třída S na baterie - vítej Králi! - pokračování
Nevím jaká je účinnost konkrétních elektráren. A kdyz jsem to hledal jen u uhlí lze to pohybovalo mezi 35 a 55%. Plyn jsme našel 45-75. To je takový rozptyl, že nejsme schopen z toho něco určit a beru to tak ve středu. Do toho máme elektrárny s minimálními vstupy jako solar, vítr a voda, pak pár bioplynek a výsledná účinnost je jen k odhadu. Kdybychom měli jen uhlí, tak je to jednoduché. Ale takhle, to mi řekněte jakou máme prumernou ucinnost všech elektráren v CR.
Avatar - twistedTSD
28. 7. 2021 20:15
Re: Třída S na baterie - vítej Králi! - pokračování
Řekl bych, že se dá odhadnout, že to bude tak 50 % maximálně. A něco ze zbytku se zužitkuje. Každopádně má EV ten ztrátový proces v elektrárně.
Avatar - Roman Horký
28. 7. 2021 20:32
Re: Třída S na baterie - vítej Králi! - pokračování
Tak můžeme se držet toho středu na 45 procentech? Jako že účinnost elektrarny? Tak na výrobu 15kwh potřebuješ 15/0.45 to je 33kwh. Uvažujme účinnost nabíjení a přenosu každý 90 procent a máme 41 kWh. Porovnejme tedy cca 63kwh s cca 41 kWh a vyšlo poměrně příznivé pro EV. Ale znovu připomínám, že moje původní reakce byla na 50 versus 15. To je zatraceně jiný poměr . Jo a a straně elektrárny jsem nezapocetl přípravu a získání paliva. U spalováku to tam máš protože je to tvých 63
Avatar - Mikesus
28. 7. 2021 20:57
Re: Třída S na baterie - vítej Králi! - pokračování
Výborně. V mém prvním příspěvku je "35kWh oproti 63kWh", takze jsme to upřesnili na 41vs63. Super, konečně jsme se něčeho dobrali.
Jsou 2 různé věci srovnavat jen spotřeby a srovnavat řetězec.
Pokud srovnam spotřeby, pak je to opravdu 50vs18 (15 mají ti nejlepší, proto radši beru tech 18 ). Pokud vezmu reálnější srovnání, je to 63vs41. Tedy pořád o 33% lepší.
EDIT:A díky za připomenutí, vlastně jsme zapomněli k těm 12.5kwh na výrobu 5l nafty ještě započíst ty ztráty tedy 45% účinnost, přenos 10% ztráty, nějaké dalsi drobné ztráty zanedbám. Takze z 12.5kWh máme cca 28kWh ve výrobě a s přenosem cca 31kWh.
Takze to je tedy 81vs41.
Avatar - Roman Horký
28. 7. 2021 21:32
Re: Třída S na baterie - vítej Králi! - pokračování
Kdyžtak 78 že? Nikoli 81.
Avatar - Mikesus
28. 7. 2021 21:53
Re: Třída S na baterie - vítej Králi! - pokračování
To máš jen výrobu, a přenos 10% nic?
12.5/0.45 je cca 28. No a přenos dalších 10%, takže cca 31kWh. Nebo mi něco uniklo?
Avatar - Roman Horký
28. 7. 2021 23:00
Re: Třída S na baterie - vítej Králi! - pokračování
Jo, nemusíš nabíjet takže 10 procent nabíjecích ztrát zmizí.
Avatar - Mikesus
29. 7. 2021 06:07
Re: Třída S na baterie - vítej Králi! - pokračování
A přenosová soustava? Máš 10% přenos a 10%nabíjení. Nabíjení jsem nepočítal.
Avatar - JFK
28. 7. 2021 17:19
Re: Třída S na baterie - vítej Králi! - pokračování
Horkoni, nech toho dojemného blábolení o chudákovi spalovákovi a těch tvých tendenčních vylhaných nesmyslech o spotřebě 1/4 z celkové energie, protože neuznáváš tepelné ztráty, které do výpočtu samozřejmě patří...
Avatar - Roman Horký
28. 7. 2021 17:23
Re: Třída S na baterie - vítej Králi! - pokračování
Všimnul sis, že ty tepelné ztráty započítávám? Nebo jak přesně bych to mohl vysvětlit, abys to i ty pochopil?
Avatar - JFK
28. 7. 2021 17:44
Re: Třída S na baterie - vítej Králi! - pokračování
Jestli si v tom výpočtu od Mikesuse nevšiml, ztráta za výrobu el.energie i její využití tam zmíněna je. A i tahle samá energie se využívá i pro těžbu a zpracování a logistiku u fosilních paliv, zapomeň na to, že se do nádrže auta dostane za 0 kWh. Ještě bych pochopil, že když budeš hodně velkej demagog, tak řekneš, že díky energii nutné pro těžbu, dopravu i zpracování ropy vzniká jako odpad asfalt a další uhlovodíky, potřebné pro výrobu polystyrenu, léků nebo plastu a ty jsou pak do opuštění rafinerie za 0...
Avatar - twistedTSD
28. 7. 2021 20:13
Re: Třída S na baterie - vítej Králi! - pokračování
Pro mě je úplně bezpředmětné řešit, co má jaké ztráty, protože to má pro každodenní použitelnost minimální relevanci. Nikdy to nebudeš schopen srovnat, protože EV má ztráty při nabíjení a v elektrárně, nicméně v současnosti není pravda, že EV má 90+ % a spalovák 20 %, jak často od EV fanatiků čteme. Energie pro EV se musí vyrobit a ztrátově načerpat.
Avatar - Mikesus
28. 7. 2021 20:25
Re: Třída S na baterie - vítej Králi! - pokračování
Při provozu to je cca 30% vs 90%, ale to je jen z toho natankovaneho. Takze tam jsou samozřejmě ty další ztráty navíc vic v neprospěch EV. To nikdo snad nerozporuje.
Avatar - twistedTSD
28. 7. 2021 21:52
Re: Třída S na baterie - vítej Králi! - pokračování
V této diskusi možná ne, ale často je tento argument používán ve smyslu, že EV je technologická špička, aniž by se braly v úvahu mnohem vyšší ztráty při výrobě energie, a přijde mi vhodné poukázat, jak je celý princip debatování o účinnosti absurdní a málo vypovídající.
Avatar - Mikesus
28. 7. 2021 21:58
Re: Třída S na baterie - vítej Králi! - pokračování
Tak něco takového piš do té diskuze, kde to píšou. Tady se pak akorát motaji jablka a hrusky a pořádně nikdo neví o čem kdo právě píše.
Buď chci srovnavat spotřebu natankovanou 18vs50, nebo celý řetězec odhadnuty na 41vs81. Srovnání napříč oběma je nesmysl u jakékoliv varianty. V tom se snad shodneme
Avatar - Mikesus
28. 7. 2021 19:20
Re: Třída S na baterie - vítej Králi! - pokračování
Průměrná spotřeba EV na 100km je cca 18kWh
https://en.m.wikipedia.org/…EPA_fuel_economy
Je to stejné, jako průměrná spotřeba nafty na 100km je 5l, tedy 50kWh.
29. 7. 2021 01:53
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
29. 7. 2021 09:09
Re: Třída S na baterie - vítej Králi! - pokračování
ani to nepomoze. uz dnes sa planuje zavadzanie "cestnych dani" podla najazdenych km u BEV. cize kym nevyriesia ako zvysit cenu za EV pouzivanu doma na nabijanie BEV ( rozvod sa detekuje, ci sa nabija auto, alebo spotrebovana elektrina pred domacnost ), tak vypadok z dani z pohonnych hmot budu od majitelov EV vyberat podla najazdenych km ... cize na "pohonnych hmotach" zaplatia / zaplatime rovnako a mozno este viac ( aby sa zaplatila infrastruktura ) ako majitelia aut na benzin / diesel
28. 7. 2021 11:17
Vzhled?
Vevnitř revoluce, ale venkovní vzhled naprosto fádní na premium od MB
Rozbalit vlákno
0
28. 7. 2021 12:16
Design, design, design
Jako technologicky fajn (otazka kvality a delky zivota zustava), ale ten design - kde jste nechali oci, MB?
Vypada to jako mix Hondy, Kie a dodavky - opravdu skarede. Uvnitr mi to osobne prijde jeste snad horsi.

Pusobivy udaj cx, pravda - ale to by mozna dosahli i s mnohem hezcim designem. Treba obycejne auto jako A4 ma cx 0,23.

Bude velke, mohutne - ale taky uplne nevyrazne bezpohlavni auto. Nechci sem tahat dnesni lgbtq abcdefgh propagandu, ale vlastne to hezky zapada :D
Rozbalit vlákno
1
28. 7. 2021 12:31
Re: Design, design, design
Nelíbi se mi taky. A to MB design umi.
28. 7. 2021 16:14
Dojezd
Zatímco malé městské EV mě svým způsobem baví a fandím jim, u těch velkých tomu nějak nemůžu přijít na chuť.... Jedna věc je cena (ta je absurdní a koupí to asi fakt jen fanda), ale hlavně pořád ten dojezd....

Tento MB by měl být úplně TOP... v článku se píše, že auto má (v long-range verzi) baterku 110kWh. Dobrá, dle odkazu níže berou nejefektivnější auta ve 130kmh kolem 20kWh. Berme to tak že tento těžký, ale aerodynamický MB to dá taky. Pak teda na dálnici vidím dojezd 550km.... To mi prostě přijde pořád málo - od 450km už budu nervně hledat nabíječku... a to je dojezd v létě, v zimě to bude ještě podstatně míň....

Jako beru, tímhle asi bude jezdit smetánka pro své potěšení, do práce, občas nějaký výlet, tohle asi už není klasický služebák kam skočím a jedu 300km někam řešit a pak se otočím a jedu zpět.... ani s tím asi rodinka nepojede s rakví na lyže.... ale prostě furt je to auto a ta universálnost mu chybí.... :'-(

vím že i po cestě se dá nabíjet, že to asi tak netrvá... ale za ty prachy jezdit na spotřebu a pak ještě někde čekat? no nevim nevim.... to by mě asi fakt nebralo....

https://electrek.co/2019/05/28/tesla-ev-efficiency-test-kona-ev-audi-e-tron/#jp-carousel-93643
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Mikesus
28. 7. 2021 16:40
Re: Dojezd
Vidím to podobně. Není potřeba ani obrovský dojezd ani supervýkonný motor. EV není univerzál jako ICE, ale prakticky dokonalý pro město.
Bohužel cena je vyšší a aby se to zakrylo, cpou se tam silné motory.
28. 7. 2021 19:48
Toyota
... uz viem, pripomina mi dizajn Toyoty
Rozbalit vlákno
1
29. 7. 2021 01:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
29. 7. 2021 09:02
EV revoluce
Mercedes, zakladatel automobilismu představil svůj absolutní TOP model a je to EV.

Opravdu si někdo myslíte, že víte o tom co bude v následujících letech s budoucností EV a spalováků víc než lidé kteří o tomto u Mercedesu rozhodují?
Rozbalit vlákno
0