Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
Mokrous
…jak nás před těmi cca 20 lety vezli kolegové v Žilině Ceedem s tímhle motorem a jak jsme byli překvapení, jak to pěkně táhlo a jak to bylo kultivovaný oproti dvojkový Ovci 1,9 TDI, se kterou jsme tam přijeli.
Mel hyundai vyssi kroutak?
Kultivovany diesel?
Kultivovany diesel?
Samozřejmě, že měl a taky v mnohem větším rozsahu otáček.
A na to druhé téma již diskutovat odmítám. Tyhle hospodský témata už mne unavují.
A na to druhé téma již diskutovat odmítám. Tyhle hospodský témata už mne unavují.
Nu dobrá. Je to vysoce subjektivní pojem.
Pro malé a lehké auto stacila 1.6.
Ani nevím, zda se dnes vyrábí 1.6d
Pro malé a lehké auto stacila 1.6.
Ani nevím, zda se dnes vyrábí 1.6d
Už prvá Ceed ka mala dvojliter CRDi v dvoch výkonových verziách, ten silnejší s 6 kvaltom. Keď ju uvádzali na trh bol som sa previezť. Kultivovanosťou strčila 1,9 TDI do kapsy, jazda bola ale taká húpavá, riadenie menej presné. Teda aspoň také mám matné spomienky ja.
Navyse crdi uz bolo so systemom common rail... na rozdiel od 1,9tdi... ale vw to potom dohnalo az to nakonies cele prehnalo... vid dizelgate... uprimne som ale rad ze drtivu vacsinu aut v C segmente uz dnes vidim v benzine.... a casy dizlovych fabii , accentov ci 207ciek su uz fuc...
Áno malo to common rail a pokiaľ mám správne informácie tak sa to ani moc nekazilo.
Ale je fakt, že neskôr mal svokor Ceedku s benzínovou 1,4 a to čo sa jazdných vlastností bolo diametrálne odlišné auto. Jasne chýbal mu ten výkon a krútiaci moment, ale zase mi prišla lepšie vyvážená a jazdne istejšia ako tá dieslová, o hluku od motora nehovoriac.
Ale je fakt, že neskôr mal svokor Ceedku s benzínovou 1,4 a to čo sa jazdných vlastností bolo diametrálne odlišné auto. Jasne chýbal mu ten výkon a krútiaci moment, ale zase mi prišla lepšie vyvážená a jazdne istejšia ako tá dieslová, o hluku od motora nehovoriac.
Za mě šlo celkově o tu kultivovanost jízdy. Ovládací síly spojky a řadicí páky skoro jako u benzínu, slušný rozsah využitelných otáček, akceptovatelný hluk a dobře rozvržené zpřevodování šestistupňové převodovky. Mělo to jen jednu nevýhodu, že to nebylo moc úsporné, k 5 litrům se nedalo dostat ... měl jsem přímé srovnání s Fabií 1.6 TDI a tam byla kultivovanost jízdy o řád horší ... no a co teprve takové 1.9 TDI PD nebo nedej bože 1.4 TDI PD.
Pred 20 rokmi ziadny ceed este neexistoval...
Psal jsem cca. No tak to bylo 2006, nebo 2007. Byla to novinka.
Jestli si pamatuji, takbprisel na přelomu 2006 a 2007, pár kusů ještě v 2006 a pak až 2007 naplno. Takze prakticky už to těch 20 let skoro bude.
Nebud zas tolik detailista. Bylo to 2006/2007, takže ano, je to 18 let, ale zaokrouhlit na cca 20 let není snad zas tkaovej problém.
Ozzman
Já tedy bohužel i30 první generace nezkoušel, jezdil jsem až druhou a třetí a to ještě sporadicky, nicméně jsem díky brigádě v roce 2007/08 projel všechny Ceedy se všemi motorizacemi a že jich tenkrát bylo, takže předpokládám, že podobnost k i30 nebude zas až tak mimo.
I základní 1.4 s autem jela velmi dobře, oproti 1.6 to nebylo o tolik horší, vrcholem byl dvoulitr, který v proceedu (tehdejší proceed byl 3dv HB) už s autem cvičil velmi snadno, ale nejrychlejší s mohutným zátahem v tom lehkém autíčku byl 2.0 turbodiesel (tuším 103kw). Ta auta působila proti evropské konkurenci té doby tak nějak lehce, nechci říct lowendověji (jo, ty interiéry nebyly nic extra a ve srovnání s tehdejším VW to bylo lacinější (hodně tvrdé plasty, nevzhledná oranžová grafika přístrojů) - ale VW byl tehdy na vrcholu z kterého minimálně v nižších třídách spadl) , ale díky té lehkosti mne to přišlo i se základními atmomotory jako živější, než třeba tehdejší 16tka od VW (měli jsme ji domal, tak jsem měl srovnání).
Další generace i30 jsem zkoušel když byla nová, interiér mi přišel až odpudivý, paradoxně kamarád si před pár roky koupil uplně poslední pofaceliftovanou i30 2.generace (2016) a tam ten interiér byl o dost lepší, navíc dobře utlumené a jinak slušně jezdící auto od kterého asi nečekat zázraky. Třetí generace pak je plnohodnotný zástupce C segmentu, já kdysi zkoušel jen liftback 1.0TGDi, jako pasažér pak pár set km v 1.4T kombi (ta jela o dost lépe) a jinak má zkušenost je více s aktuálním Ceedem (ProceedGT), který je za mne o kus lepší a hezčí, byť tedy docela hlučný od podvozku.
I základní 1.4 s autem jela velmi dobře, oproti 1.6 to nebylo o tolik horší, vrcholem byl dvoulitr, který v proceedu (tehdejší proceed byl 3dv HB) už s autem cvičil velmi snadno, ale nejrychlejší s mohutným zátahem v tom lehkém autíčku byl 2.0 turbodiesel (tuším 103kw). Ta auta působila proti evropské konkurenci té doby tak nějak lehce, nechci říct lowendověji (jo, ty interiéry nebyly nic extra a ve srovnání s tehdejším VW to bylo lacinější (hodně tvrdé plasty, nevzhledná oranžová grafika přístrojů) - ale VW byl tehdy na vrcholu z kterého minimálně v nižších třídách spadl) , ale díky té lehkosti mne to přišlo i se základními atmomotory jako živější, než třeba tehdejší 16tka od VW (měli jsme ji domal, tak jsem měl srovnání).
Další generace i30 jsem zkoušel když byla nová, interiér mi přišel až odpudivý, paradoxně kamarád si před pár roky koupil uplně poslední pofaceliftovanou i30 2.generace (2016) a tam ten interiér byl o dost lepší, navíc dobře utlumené a jinak slušně jezdící auto od kterého asi nečekat zázraky. Třetí generace pak je plnohodnotný zástupce C segmentu, já kdysi zkoušel jen liftback 1.0TGDi, jako pasažér pak pár set km v 1.4T kombi (ta jela o dost lépe) a jinak má zkušenost je více s aktuálním Ceedem (ProceedGT), který je za mne o kus lepší a hezčí, byť tedy docela hlučný od podvozku.
Ozzman
Chtěl jsem ještě editovat svůj příspěvek výše a nejde to, takže : Ceed 1.4 po představení měl 80kw, což pak zařízli a po faceliftu motor uškrtili na 66kw, tak prosím jen neplést, když jsem říkal, že základní motor s tím dobře cvičil, myslel jsem tu 80kw verzi
Oni tie diesle neboli zlé, ale spotrebu mali o čosi horšiu ako mali koncernové 1,9 TDI.
×
Sdílení komentáře
×
Ale jinak jo, prodeje od roku 2007 zdvojnásobili. Koukal jsem, že tehdy měli prodeje Hyundai a kia v Evropě 308 a 252tis.
Loni už to bylo 533 a 572tis.
Nekoukal jsem na čísla... ale hodně to bude modelová ofenziva, asi víc než že by vyrostl Ceed + i30, ne?
V 2007 se v Evropě prodalo cca 22tis i30, v 2010 bly na vrcholu s cca 115tis a loni cca 40tis.