Novinky
_EQS_
Audi А6 e-tron. Bavíme se o konvenčním vozidle, kde vůz je 4,96 m dlouhý, 1,96 m široký a 1,44 m vysoký. Je to pětidveřový liftback, ale ukazuje obecný styl budoucího sedanu a kombi A6 i pětidveřové A7, samozřejmě.
Koncept Audi A6 e-tron, ohlašující šestou generaci rodiny Audi A6, byl představen na autosalonu v Šanghaji. Byl to také debut elektrické platformy Premium Platform Electric (PPE), vyvinuté ve spolupráci s Porsche. Ingolstadt tam hodlá uvést několik produkčních modelů a první z nich bude představen ve druhé polovině roku 2022. Koeficient odporu vzduchu je 0,22, což je jeden z nejlepších ukazatelů v oboru, ale stále není rekordní, včerejší článek o Mercedes-Benz EQS je tomu důkazem.
V závislosti na baterii a pohonu budou zástupci modelů OOP schopni na jedno nabití ujet více než 700 km v kombinovaném cyklu WLTP a zrychlit z nuly na stovku za méně než čtyři sekundy (což bude případ -RS verze elektromobilu Audi e-tron GT). Koncept je zejména vybaven 800voltovou baterií o kapacitě přibližně 100 kWh, kterou lze nabíjet ze stejnosměrného sloupce o výkonu až 270 kW. Nabíjení z 5% na 80% trvá 25 minut. Deset minut dává přes 300 km cesty. Velikost ráfků je 22 palců. Lak karoserie Heliosilver nejen zlepšuje vyrobitelnost vozidla, ale také odráží velkou část infračerveného záření, což snižuje náklady na klimatizaci.
Představený vůz dostal dva elektromotory (jeden vpředu a jeden vzadu) s celkovým výkonem 350 kW (476 k), točivým momentem 800 Nm. Obecně nový „podvozek“ OOP s pětičlánkovým designem vpředu a víceprvkovým vzadu, adaptivní tlumiče a vzduchové odpružení vám umožňuje stavět modely s různou základnou a délkou (platforma bude použita v různých třídach), s různou světlou výškou, zejména crossovery. A zde můžete také měnit pohon. Jednodušší verze budou zadní, s jedním elektromotorem na zadní nápravě. Takové úpravy na OOP budou optimalizovány pro jízdu na dlouhou vzdálenost, ale dynamika zůstane stále dobrá: rychlejší do sedm sekund na sto.
Velká pozornost je věnována světelným technologiím: zde a maticovým světlometům Digital Matrix LED, které mohou fungovat jako digitální projektory. Koncept dostal po stranách tři LED projektory. Ukazují dynamické obrázky a pozdravy při otevírání dveří a také varují před otevíráním dveří pro cyklisty a chodce, kteří jdou kolem. V rozích vozů jsou umístěny další čtyři projektory. Promítají směrovky na asfalt. Na parkovišti světlomety ukazují na zdi videohru vyvinutou samotným Audi. Můžete jej ovládat ze smartphonu, stát vedle auta a sledovat obraz široký několik metrů. OLED světla jsou také jakýmsi displejem. Prostřednictvím počítače vám umožní vytvořit neomezený počet verzí světelných efektů a dynamických signálů, dokonce je lze přizpůsobit vkusu každého klienta.
Minimalistický interiér je zatím zobrazen pouze v náčrtu.
Továrny společnosti v Evropě i společný podnik s FAW v továrně v Changchun, která je nyní pro tento úkol přestavována, budou vyrábět modely Audi na platformě PPE.
Velice se těším na skutečnou premiéru A6 e-tron, který jistě bude klenotem supermanažerské třídy.
BRAVO AUDI
Z celého srdce přeji všem krásné slunečné a elektrizující odpoledne 👋🏾
Koncept Audi A6 e-tron, ohlašující šestou generaci rodiny Audi A6, byl představen na autosalonu v Šanghaji. Byl to také debut elektrické platformy Premium Platform Electric (PPE), vyvinuté ve spolupráci s Porsche. Ingolstadt tam hodlá uvést několik produkčních modelů a první z nich bude představen ve druhé polovině roku 2022. Koeficient odporu vzduchu je 0,22, což je jeden z nejlepších ukazatelů v oboru, ale stále není rekordní, včerejší článek o Mercedes-Benz EQS je tomu důkazem.
V závislosti na baterii a pohonu budou zástupci modelů OOP schopni na jedno nabití ujet více než 700 km v kombinovaném cyklu WLTP a zrychlit z nuly na stovku za méně než čtyři sekundy (což bude případ -RS verze elektromobilu Audi e-tron GT). Koncept je zejména vybaven 800voltovou baterií o kapacitě přibližně 100 kWh, kterou lze nabíjet ze stejnosměrného sloupce o výkonu až 270 kW. Nabíjení z 5% na 80% trvá 25 minut. Deset minut dává přes 300 km cesty. Velikost ráfků je 22 palců. Lak karoserie Heliosilver nejen zlepšuje vyrobitelnost vozidla, ale také odráží velkou část infračerveného záření, což snižuje náklady na klimatizaci.
Představený vůz dostal dva elektromotory (jeden vpředu a jeden vzadu) s celkovým výkonem 350 kW (476 k), točivým momentem 800 Nm. Obecně nový „podvozek“ OOP s pětičlánkovým designem vpředu a víceprvkovým vzadu, adaptivní tlumiče a vzduchové odpružení vám umožňuje stavět modely s různou základnou a délkou (platforma bude použita v různých třídach), s různou světlou výškou, zejména crossovery. A zde můžete také měnit pohon. Jednodušší verze budou zadní, s jedním elektromotorem na zadní nápravě. Takové úpravy na OOP budou optimalizovány pro jízdu na dlouhou vzdálenost, ale dynamika zůstane stále dobrá: rychlejší do sedm sekund na sto.
Velká pozornost je věnována světelným technologiím: zde a maticovým světlometům Digital Matrix LED, které mohou fungovat jako digitální projektory. Koncept dostal po stranách tři LED projektory. Ukazují dynamické obrázky a pozdravy při otevírání dveří a také varují před otevíráním dveří pro cyklisty a chodce, kteří jdou kolem. V rozích vozů jsou umístěny další čtyři projektory. Promítají směrovky na asfalt. Na parkovišti světlomety ukazují na zdi videohru vyvinutou samotným Audi. Můžete jej ovládat ze smartphonu, stát vedle auta a sledovat obraz široký několik metrů. OLED světla jsou také jakýmsi displejem. Prostřednictvím počítače vám umožní vytvořit neomezený počet verzí světelných efektů a dynamických signálů, dokonce je lze přizpůsobit vkusu každého klienta.
Minimalistický interiér je zatím zobrazen pouze v náčrtu.
Továrny společnosti v Evropě i společný podnik s FAW v továrně v Changchun, která je nyní pro tento úkol přestavována, budou vyrábět modely Audi na platformě PPE.
Velice se těším na skutečnou premiéru A6 e-tron, který jistě bude klenotem supermanažerské třídy.
BRAVO AUDI
Z celého srdce přeji všem krásné slunečné a elektrizující odpoledne 👋🏾
Zajímalo by mě, kde zase readkce vyhrabala takovou pi.... Audi od roku 2028 určitě nebude prodávat pouze elektromobily, akorát už nebude vyvíjet novou generaci spalovacích motorů.
Já myslím, že bude vyvíjet i nové generace spalovacích motorů, jenom je nebude nabízet v EU. Audi prodává víc aut mimo Evropu než prodává v EU a okolní svět neorganizuje hromadné šílenství přechodu na EV a pochybuji, že by byli v Audi takoví tupci, že by si zařízli 60% prodejů.
Jasně ale chápeš že o tom prostě nesmí mluvit, jinak by je aktivisté ukřižovali a přišli by o zaměstnání a už by žádné jiné nenašli?
Prostě se čeká až se to zhroutí, to bude tak za 3 až 4 roky.
Kamarádi, to vydržíme !!!
Prostě se čeká až se to zhroutí, to bude tak za 3 až 4 roky.
Kamarádi, to vydržíme !!!
Spíše kdyby zveřejnily, kolik Watů uloží do jednoho kila váhy baterie, pokud to bude stav současnosti, přibližně 230 W/Kg, tak baterie bude zase mít půl tuny, tedy opět těžký krám, který maximální výkon poskytne do 88 % kapacity, pak půjde hodně dolů, a nabíjet kvůli životnosti doporučí do 80 % kapacity, a vybíjet nejlépe do hranice 20 % kapacity, tedy 40 % co nelze využít, tj. při kapacitě baterie 100 kW/h, využití reálně pouze 60 kW/h. A ztráty při rychlonabíjení to bude mít také stále jak nyní 35-50 % z odebrané elektřiny? Tohle jsou podle jednoho z vedoucích unie ty moderní, ekologické a levnější vozy...,
Kde si vzal tech 35-50%? Pokud vím, tak nabíjení má ztráty 10-16%.
10 - 16 % jsou ztráty při "pomalém" dobíjení např. z walboxu. Při rychlonabíjení ztráty rychle rostou, protože vzniká hodně tepla, akorát tohle propagátoři EV opomenou, zřejmě ze své skromnosti, sdělit.
no já ti nevím.
https😐/www.caranddriver.com/…charging-losses/
Tady píšou, že z wallboxu to je 12-15%, z rychlonabíječek pod 10%
"DC fast charging cuts out the AC-to-DC conversion losses and is more efficient still. According to data from our Model 3, it's averaging 99 percent efficiency at our most frequented local Supercharger, which operates at 400 volts, although it's not possible to independently verify that figure. At other fast chargers we've seen efficiency figures above 90 percent."
Můžeš hodit zdroj tvých procent?
https😐/www.caranddriver.com/…charging-losses/
Tady píšou, že z wallboxu to je 12-15%, z rychlonabíječek pod 10%
"DC fast charging cuts out the AC-to-DC conversion losses and is more efficient still. According to data from our Model 3, it's averaging 99 percent efficiency at our most frequented local Supercharger, which operates at 400 volts, although it's not possible to independently verify that figure. At other fast chargers we've seen efficiency figures above 90 percent."
Můžeš hodit zdroj tvých procent?
cim nizsi hodnoty voltaze pri nabijeni jsou, tim vetsi jsou ztraty 😉 takzvane pomale nabijeni ma tedy ztraty vesmes nejvetsi, naopak ultrarychle nabijecky maji pri nabijeni ztraty nejnizsi prave diky vysojke voltazi 😉
Ucinnost nabijeni urcuje vic faktoru.
Neefektivni AC nabijeni je dane vetsinou predevsim vlastni spotrebou vozu.
Vyssi nez standardni napeti ma zatim jen H/K s nejnovejsimi modely a Taycan/E-GT.
Jinak co se tyce baterky samotny, cim vyssi proud (nabijeci vykon), tim vetsi ztraty.
PS Hejteri elektromobilu tak nejak opomijeji to, jak se jim vlastne palivo dostalo do nadrze...
https😐/fdrive.cz/…lovaci-auta-7478
Citace😒br /> "Proti běžným benzinovým autům činí rozdíl 66 až 69 % v Evropě, 60 až 68 % v USA, 37 až 45 % v Číně a 19 až 34 % v Indii. A to jsme uprostřed velké dekarbonizace energetiky i prudkého vývoje elektromobilů samotných i jejich baterií. Proto bude v roce 2030 rozdíl ještě mnohem větší než dnes."
EV jsou vyrazne ekologictejsi - tady a ted.
:yes: :yes: :yes😒br /> I s veskerymi nabijecimi ztratami...
Neefektivni AC nabijeni je dane vetsinou predevsim vlastni spotrebou vozu.
Vyssi nez standardni napeti ma zatim jen H/K s nejnovejsimi modely a Taycan/E-GT.
Jinak co se tyce baterky samotny, cim vyssi proud (nabijeci vykon), tim vetsi ztraty.
PS Hejteri elektromobilu tak nejak opomijeji to, jak se jim vlastne palivo dostalo do nadrze...
https😐/fdrive.cz/…lovaci-auta-7478
Citace😒br /> "Proti běžným benzinovým autům činí rozdíl 66 až 69 % v Evropě, 60 až 68 % v USA, 37 až 45 % v Číně a 19 až 34 % v Indii. A to jsme uprostřed velké dekarbonizace energetiky i prudkého vývoje elektromobilů samotných i jejich baterií. Proto bude v roce 2030 rozdíl ještě mnohem větší než dnes."
EV jsou vyrazne ekologictejsi - tady a ted.
:yes: :yes: :yes😒br /> I s veskerymi nabijecimi ztratami...
Jak to tedy je?
V odkazu co jsem dával výše tak píšou, že rychlé nabíjení je efektivnější.
V odkazu co jsem dával výše tak píšou, že rychlé nabíjení je efektivnější.
Zalezi na ucinnosti on-board-chargeru a ztratach auta (predevsim v zime, baterka nejde poradne nabijet, kdyz ma min nez 5°C) behem pomaleho AC nabijeni.
Jde taky o to, ze pri AC nabijeni vznikaji ztraty az v aute (takze je muze kazdej trouba vycislit), kdezto u DC nabijeni vznikaji konverzni ztraty taky, ale v rychlonabijecce mimo auto...
Co se tyce baterky, tam je to proste jasny, cim mensi proud, tim lip.
Ale je spousta dalsich faktoru, treba vytapeni baterky v zime, ktery maji na ucinnost presne opacny vliv.
Tzn. v zime, cim dyl budes nabijet (prestoze s nizsimi ztratami baterky diky nizkemu proudu), tim bude ucinnost nizsi, protoze potrebujes topit delsi dobu.
Ja bych tipoval, ze nejvyssi realna ucinnost bude pri pokojove teplote s DC nabijenim tak pri 15-30kw.
Jde taky o to, ze pri AC nabijeni vznikaji ztraty az v aute (takze je muze kazdej trouba vycislit), kdezto u DC nabijeni vznikaji konverzni ztraty taky, ale v rychlonabijecce mimo auto...
Co se tyce baterky, tam je to proste jasny, cim mensi proud, tim lip.
Ale je spousta dalsich faktoru, treba vytapeni baterky v zime, ktery maji na ucinnost presne opacny vliv.
Tzn. v zime, cim dyl budes nabijet (prestoze s nizsimi ztratami baterky diky nizkemu proudu), tim bude ucinnost nizsi, protoze potrebujes topit delsi dobu.
Ja bych tipoval, ze nejvyssi realna ucinnost bude pri pokojove teplote s DC nabijenim tak pri 15-30kw.
Ano, nejde o zaslepence a o to je to horší. Jde o účelné překračování použití vybraných ukazatelů tak, aby autor dokázal svou "pravdu".
Těch chyb je v článku opravdu hodně.
Těch chyb je v článku opravdu hodně.
Presne, treba toto😒br />
https😐/www.ivl.se/english/ivl/topmenu/press/news-and-press-releases/press-releases/2019-12-04-new-report-on-climate-impact-of-electric-car-batteries.html
Videl jsem jeden rozhovor s Mackem.
Z peti udaju o EV tak ctyri byly spatne.
Ten clovek nezna cenu baterii a zamerne uvadi nepriznivou studii z roku 2017 :no: :no: :no: prestoze STEJNI autori - IVL vydali aktualizaci.
Jenze kdyby ten diletant pouzil aktualizovanou studii, tak uz mu to nevyjde.
According to new calculations, the production of lithium-ion batteries on average emits somewhere between 61-106 kilos of carbon dioxide equivalents per kilowatt-hour battery capacity produced.
Current figures for climate emissions are lower than they were in the 2017 report where the average was 150-200 kilos of carbon dioxide equivalents per kWh of battery capacity.
Proc pan akademik siri zastarele informace a odkazuje se na starsi studii?
61kg a 150kg je totiz rozhodujici rozdil.
Nehlede na to, ze on jiste pouzil 200...
Dnes jsou elektromobily ve srovnani s fosily vyzname cistejsi.
Skoda ze si pan Macek uz neni schopny pecist novejsi studii, nez z roku 2017.
https😐/fdrive.cz/…lovaci-auta-7478
Macek je velka ostuda pro akademickou obec.
https😐/www.ivl.se/english/ivl/topmenu/press/news-and-press-releases/press-releases/2019-12-04-new-report-on-climate-impact-of-electric-car-batteries.html
Videl jsem jeden rozhovor s Mackem.
Z peti udaju o EV tak ctyri byly spatne.
Ten clovek nezna cenu baterii a zamerne uvadi nepriznivou studii z roku 2017 :no: :no: :no: prestoze STEJNI autori - IVL vydali aktualizaci.
Jenze kdyby ten diletant pouzil aktualizovanou studii, tak uz mu to nevyjde.
According to new calculations, the production of lithium-ion batteries on average emits somewhere between 61-106 kilos of carbon dioxide equivalents per kilowatt-hour battery capacity produced.
Current figures for climate emissions are lower than they were in the 2017 report where the average was 150-200 kilos of carbon dioxide equivalents per kWh of battery capacity.
Proc pan akademik siri zastarele informace a odkazuje se na starsi studii?
61kg a 150kg je totiz rozhodujici rozdil.
Nehlede na to, ze on jiste pouzil 200...
Dnes jsou elektromobily ve srovnani s fosily vyzname cistejsi.
Skoda ze si pan Macek uz neni schopny pecist novejsi studii, nez z roku 2017.
https😐/fdrive.cz/…lovaci-auta-7478
Macek je velka ostuda pro akademickou obec.
Zajímal by mě důvod proč pan profesor Macek tak moc hledá argumenty proti ev i za cenu, že se dostává argumentaci až na hranu fake news.
Argumentaci se dostava daleko ZA hranu fake news...
Bud je zaplaceny nebo je o tom tak silne presvedceny, ze kvuli tomu novejsi data prehlizi - prekrucuje/lze.
Videl jsem vloni, jak mluvil o cene baterek 400€/kWh. Kdyz realita automobilek je maximalne polovicni.
To je brutalni ohybani reality - lez.
Macek je ostuda.
Bud je zaplaceny nebo je o tom tak silne presvedceny, ze kvuli tomu novejsi data prehlizi - prekrucuje/lze.
Videl jsem vloni, jak mluvil o cene baterek 400€/kWh. Kdyz realita automobilek je maximalne polovicni.
To je brutalni ohybani reality - lez.
Macek je ostuda.
Víš proč? Protože člen dozorčí rady hytep, tedy společnost, zabývající se vodikem. https😐/www.hytep.cz/…izacni-struktura
Mne príde trochu trápne, ako Audi zaspalo s elektromobilmi. Je rok 2021 a mimo SUV e-tronov majú jedno GT, ktoré je tiež prezlečeným Porsche (uznávam, veľmi pekným), ale nič viac a teraz prídu so správou že "už o dva roky" príde elektrická A6. To už má Mercedes EQS a BMW i4 a už vôbec nehovoriac o Tesle. Možno sa nie je kam ponáhľať, ale vidím v tom nenaplnený potenciál.
PS: aktualni A6 s klidem na dusi obchazim, a neni to jen pro techniku, i vzhled je takovy, meh...
U Audi se mi libi jen elektricky modely.
To je nahoda.
Klidne se rozepis, jaky Audi se libi tobe. 😉