nejde o to že vzbuzují faleěný pocit, ale o to že si nikdo neuvědomuje že je to v rychlosti pouze 64KM/H, a když si vemeš že v poslední době strašně nehod čelních to jest když pojedou dvě auta proti sobě povolenou rychlostí mimo obec tak je střetová rychlost 180KM/H pak je jasné že ti nic nepomůže
jen tak to pustit z hlavy nejde, proč myslíš že se malým autem nadržuje?, jedná se o to, že tento test je proveden v určité rychlosti do určité překážky tyto věci jsou pro všechna auta stejný. Pak už se hodnotí poranění figuríny nezastávám se jen smarta protože ho mám, ale jde o to že při této fingované nehodě dopadl dost dobře na svojí velikost atd. Když to budeš porovnávat v BMW7 to má nejspíš 5hvězd, ale je to jen test pokaždý stejný, ale každá nehoda je sama osobě specifická, pokud to BMW7 se všemi airbagy napálí čelně do staršího vozu bez pytlů tak je jasné, že má super deformační zóny a pokud člověk bude připoután tak se mu nemusí nic stát, ale pokud stejnou nehodu bude absolvovat proti zdi nebo mostnímu pilíři tak můžeš jen hádat co se stane. A to samé máš u každého auta. Proč by jinak tyto testy dělali???
JC!! Tak toto ma velmi velku vypovedaciu hodnotu o schopnosti karoserie absorbovat kineticku energiu (vlastnu) daneho autička pri náraze na prekážku, ktora ale bohuzial v praxi nema ziadne uplatnenie.. pri strete s hociakym vecsim aj tazsim autom aj ked len s trojhviezdickovym AMEN >:-[] Bolo by velmi naivne sa domnievat ze Smart je rovnako bezpecny ako Q7 >:-[] >:-[] Mala by sa konecne prehodnotit metodika EURONCAP-u!
Já si tedy myslel, že hvězdičky jsou navzájem porovnavatelné mezi třídami - čili náraz do zdi ve Smartu a Octavii by měl mít pro posádku "stejné" následky. Avšak rozdíl už by byl, kdyby do sebe tato dvě auta narazila čelně - pak by na tom byla lépe posádka těžšího auta vlivem větší kinetické energie.. Ne?
Pokud vím, tak body a potažmo hvězdičky se vždy počítají pro danou kategorii aut. To znamená, že ve 4* Octavii budeš mít při čelním nárazu samozřejmě větší výhodu. Vždy se dá porovnávat pouze v rámci třídy.
A co se týká nárazu, tak je to do deformovatelné překážky, která by měla nasimulovat právě čelní srážku dvou aut, tzv. offset ze 40%.
To je přesně ono. Octavia je průměrným vozem co se týká bezpečnosti, proto jsem ji uvedl, každý ví, jak vypadá. Myslím, že má taky tak 4 hvězdy, ne? Opravdu si myslíš, že SMART je bezpečnější, nebo aspoň stejně bezpečný?
K té mé ex-post metodice, jen tak jsem to plácnul, to hodnocení by samozřejmě muselo brát v úvahu, kde se nehoda stala (město/dálnic), v jaké rychlosti atd. BMW asi průměrně havarují ve vyšších rychlostech, než SMARTi ve městech.
Ještě jednou zdůrazňuji, že malým autům do měst fandím.
Nemyslim si, ze se jiz stalo 1000 havarii Smartu. "Smrtaku" taky asi mnoho nebylo. 4* pro Smarta je velikym uspechem. Nevim jak moc muzeme temto crash testum duverovat, ale kdo by to do toho "prditka" rekl.
Nevim, jestli muzes toto porovnavat s Octavii. Octavia je prinejlepsim prumernym vozidlem co se tyce bezpecnosti.
Né že bych malým autům jako městské alternativě nefandil, ale Smart využívá deformační zóny ostatních aut, což mi příjde trochu jako sviňárna. A vůbec, ten crash test se dělá do zdi, nebo do jiného auta? :-) a jestli do zdi, to mi někdo chce tvrdit, že to auto je podle hvězd stejně bezpečný, jako třeba octávka?
Euro NCAP je úplná blbost. Bezpečnost aut by se dala hodnotit ex-post, podle skutečných dopravních nehod, ne? Kolik lidí se při tisíci haváriích zabije, zraní ve Smartech, Octávkách a kolik v BMW 7?
Když to po sobě čtu, tak si uvědomuju, že kdyby v těch testech malým autům nenadržovali, tak by se asi malá auta prodávala míň a to to asi nikdo nechce, že? Půsťte můj příspěvek z hlavy :-)