Euro NCAP: Smart ForTwo si vysloužil 4 hvězdy
V době, kdy se ani některým 4,5 m dlouhým automobilům konkurenčních značek nedaří dosáhnout na maximální počet bodů, získává Smart ForTwo za ochranu dospělé posádky od Euro NCAP velmi dobré čtyřhvězdičkové vysvědčení. Prostorový rám Tridion, který designéři Smartu zabudovali i ve druhé generaci do vnějšího vzhledu minivozítka, zůstal během nárazu stabilní. Podle Euro NCAP díly přístrojové desky představují riziko pro posádku, pro kolena a stehna řidiče a spolujezdce. Při čelním nárazu nasbírat 750 kg těžký Smart ForTwo 1.0 l 13 bodů ze 16 možných.
Při bočním nárazu se dostala hlava cestujícího do kontaktu s rámem dveří, což se projevilo jako vysoké zatížení hlavy náhlým lokálním zpomalením. Airbagy chránící hruď a hlavu jsou sice pro Smart ForTwo v nabídce, ale nebyly instalovány na testovaném vozidle (bez dalšího komentáře Euro NCAP). Za ochranu cestujících při bočním nárazu si ForTwo odvezl 14 bodů (ze 16), za připomínač nezapnutých pásů 1 bod a celkem tedy 28 bodů, odpovídajících 4 hvězdám za ochranu posádky. První Smart odjel v roce 2000 s 22 body a třemi hvězdami.
Protože je Smart pouze dvoumístný, nemohly být na zadní sedadla umístěny dvě obvyklé dětské sedačky a automobil v této kategorii nebyl hodnocen. Za příplatek je možné objednat úchyty ISOFIX pro přední sedadlo spolujezdce a vypínač spolujezdcova airbagu. Varovné označení před umístěním sedačky proti směru jízdy při nevypnutém airbagu spolujezdce je podle bezpečnostní autority nedostatečné.
V disciplíně ochrana chodců získal přední nárazník ForTwo maximum bodů za kolizi s dolními končetinami, ale přední hrana kapoty nezískala ani jediný bod a ani místa potenciálního kontaktu s hlavou chodce na tom nebyla o mnoho lépe.