Tesla Model 3 se za červen 2021 stala s přehledem nejprodávanějším elektromobilem v Evropě. Dařilo se jí tak, že patří mezi vůbec nejžádanější auta na kontinentu.
Jak se to vezme, někde je po dotacích levnější než ten Golf... to ale není chyba Tesly, ta prostě hraje podle pravidel a výsledek je výborný (zatím jen měsíční... ale v ty cenový je TM3 prostě dobrá). A to si ještě myslím, že jí škodí karoserie sedan, být tu kombík...
:yes: Na bednu ne, ale pořád jsou to slušná čísla.
Je teda zvláštní... jestli jsou to registrovaná auta objednaná za předchozí čtvrtletí, nebo naopak předregistrovaná na dealery.
Tak to souhlasím, 11tis ks měsíčně je slušný zátes do EU trhu. Otázkou je jak by to vypadalo bez dotací a daňového zatížení spalováků na hlavních trzích Tesly.
Mimojiné TM3 je opravdu designová zoufalost, zvlášť přední část. iD3 je proti tomu krasavec (ač k němu mám také výhrady)...
Mně ten design nevadí... je to svoje, proporčně je to v pořádku a je to celkem elegantní, v nějaké takovéhle konfiguraci bych vůbec neměl problém https://autobible.euro.cz/…sla-model-3.jpeg
Mnohem hůř bych si zvykal na interiér.
Hm... napíšu trošku podobnou věc jako u Mercedesu - aerodynamika funguje... a pro mě je vždycky bonus, když věci hlavně fungujou, než když jsou to samoúčelné kudrlinky. Tohle je evidentně pokus hrát na Apple-notu... zvenku to řeší kola a barva, zevnitř je to pro mě na hraně akceptovatelnosti.
Třeba mám i výhrady k falešným výfukům... a pak si člověk říká, jestli falešné masky nejsou vlastně totéž ;-)
Není pravda, že je Tesla po dotacích levnějších jak Golf. Model 3 je boužel drahý a tak se na něj vztahuje nižší dotace a to 7500 euro. Na elektromobily s cenou do 40 000 je dotace už hezkých 9000 euro. Čili takový Zoe je přímo terno. Elektrický e-Golf je logicky tak mnohem lepší nabídkou než Tesla, pokud chce zákazník dotaci 9000 euro. Jenže kdo chce opravdu jezdit na elektriku hodně, tak musí jít do Tesly a ne do srandoelektromobilu á la Golf.
Zkus se podívat na Norsko... a zohlednit registrační poplatky a dotace na EV. Ale jen jsem to někde zahlédl, ruku do ohně za to nedám... mohlo to být tak, že se srovnávala zakládní TM3 s nějakým nabušeným Golfem.
Hele, narychlo...
Volkswagen Golf od 350.900kr
https://www.volkswagen.no/no/biler/golf-8.html
Tesla Model 3 Standard Range Plus 349.990kr https://www.tesla.com/…no/model3/design#…
(Je to celé norsky a v detailu jsem to nestudoval... tak třeba v tom je nějaký háček... ale obecná myšlenka je, že dotace na EV spolu se zdaněním ICE v některých státech jsou jedním z hlavních důvodů růstu EV)
Na nic. Jen by mne zajímalo, kde se prodává TM3 levněji než Golf. Protože to je pro mne naprosto nová informace.
Co myslíš tím wine? Tohle wine? https://www.winehq.org/
Jojo, už jsem to také našel. Tak jestli je TM3 v základu levnější (byť jen) o 1000 norských korun, tak to tedy v Norsku mají ty daně na spalováky dobře vohulený...
Ale aspoň je vidět, že až se ceny pomalu srovnají (neřeším teď jak, zda přes daně nebo zlevněním technologie), tak lidé vybírají více a více elektriku, takže technologicky stačí pro potřeby lidí. Což je dobře.
Bylo by hodně blbý pro elektriku, kdyby stála stejně (nebo levněji než ICE) a neprodávala se. Takhle to jen znamená, že je technologicky životaschopná a jen musí zlevnit masovou výrobou, stejně jako jiné technologie...
No ale TM3 je konkurent minimálně střední třídy, s přimhouřenýma očima i prémiové střední... a pokud ji dostaneš za cenu Golfa 1.0TSI DSG s torzkou... tak není divu, že lidi vybírají elektriku.
Docela zajímavé je že v Německu se prodalo za 1-6/2021 jen asi 14 tisíc Tesel, což v porovnání se skoro 26 tisíci registracemi za červen (jen modelu 3) je docela málo.
Zatím jsem čísla za EU nenašel, ale v březnu mělo více registrací než Německo (3703) jen UK (6585) a Francie (4524). Holandsko má za 1-5/2021 jen necelých 500 Tesel, Norsko přes 3000. Zdroj: https://www.tesmanian.com/…ew-by-almost-240
Ale nerjsou nikde vidět, tento minulý týden jsem jel přes Německo 2x a potkal jsem na dálníci slovy dvě, v Berlíně jsem nepotkal ani jednu. Tak kde asi jsou? V západní části? ;-)
A kto nám to tu valcuje konkurenciu ,Zas ten výnimočný model VW Golf.Najbližší konkurent v segmente C je kto ?V prvej desiatke ho nevidno... :-):-):-):-):-) Ďalší pekný deň keď sa dlhodobo potvrdzujú moje slová.Ale aj Polo zabralo.No a teraz sa môžem ťešiť.Ja som si zavaril...
Článok je o predaji v EUROPE.Posledný krát ti vysvetlujem že mňa ako Európana zaujima predaj áut v Europe a nie v Azii,Amerike,Austrálii alebo Afrike.Na ostatných svetadieloch majú iné nároky na auto aj vkus.Ale dobrý pokus už to začína.
Co mas z toho? Sam vlastnim golf, ale ma nejak nezaujima, ako sa predava. Kupujem si auta podla mojich potrieb a penazenky a nie podla predajnosti, to o kvalitach auto nic nevypoveda. Robis tu zo seba iba debila
Tebe ne, ale Hugina jo, protože to je jedinej argument, kterým se řídí při výběru auta. Cítí se tak být lepším člověkem a i dle jeho slov u sousedů to pak působí lépe, že má Golfa a né třeba Toyotu, nebo Ford...
To som postrehol. odo mňa to zas bola taká skrytá narážka na spaľovák. Je fuk, že je najpredávanejší alebo najlepší - aj tak je dnes jednoznačne najhorší, nie? ;-)
Děláš jak když sem chodíš týden. Smrt je zde jednoznačně tříletý diesel a jedna Octavia otráví na volnoběh během pár minut celou školku dětí venku na zahradě :D
Zrovna si dva dávám, krásně čerstvé, v transfuzní stanici :D
Čaj a dva rohlíky jsou u nás při darování krve standard. Jedou za ty cca dva měsíce se na něj upřímně těším :D
Určitě se někdo těší i na toho Golfa jednou za dva měsíce :D
A to si po odběru vychutnavám šálek turka kávy Standard a Milu. Odměna za odběr. To si člověk taky nedává denně :D
Akorát tuker Standard bude spíše obdoba UAZ :D , na Golfa by seděla spíše kapsle Dolce Gusto. Pije to "každý" , každý to nějak bez větších keců vypije a moc na to nepindá, ale znalec si stejně radši dopřeje pravou kávu a ne "konfekci", jako je Dolce Gusto (v překladu Golf) :D
Ale vesinický buran ze Slovenska bude sedět na zahrádce, popíjet Dolce Gusto a tvářit se povýšeně na sousedy, jako kdyby pil cibetkové kafe a zapíjel to luxusním koňakem...
Nejbližší konkurent vyrostl ve vlastní stáji ... VW T-Roc se drží nečekaně v závěsu.
Golf ve verzi hatchback už s T-Rocem prohrává a jen díky kombíku, který VW před 17 lety zrušil a zákazníci si jej doslova vydupali zpět, se Golf drží na prvním místě. BTW Kde je Golf Plus, které dle marketingového oddělení VW měl tvořit 2/3 prodejů řady Golf?
V Německu je asi nejvyšší dotace - mělo by jít asi o 7 500 Euro, tedy necelých 200 tisíc Kč. Podle mého názoru už prodeje Tesly 3 dotace až tolik neovlivňují. Vezmi si, že DPH na nejlevnější Teslu 3 je ve výši cca 235 000 Kč.
V různých formách skoro všude - spotřební daň na palivo, daně za registraci auta, daně za výkon (třeba na Slovensku), konec konců i ty pokuty za CO2. Já teda myslel ty registrační poplatky v Norsku nebo Dánsku třeba.
Ale EV je neplatí, ne? Nebo jsou výrazně nižší? Po pravdě jsem to detailně nezkoumal...
Každopádně... podstatný je, kolik stát / EU shrábne z prodaného auta.
Hele já to teď ani tak nehodnotím, spíš konstatuju stav a řeším, jaký dopad to má na prodeje - Tesla by se neprodávala tak dobře, kdyby nebyla masivně podporovaná různými způsoby.
Jinak jestli se ptáš mě, tak by měla být z litru nafty stejná daň jako z litru benzínu... jen si myslím, že na tom výhodnost nafty nestojí - i při stejném zdanění bude 530d pořád jezdit levněji než 530i a 2.0TDI než 2.0TSI.
Zvýhodnenie jedného druhu pohonu predsa nie penalizáciou druhého. Dane z palív a ďalšie poplatky tu boli dávno pred EV. ja neviem o žiadnom poplatku, ktorý by cielene znevýhodňoval spaľováky voči EV. Leda tak tie pokuty za CO2, ale to sú nepriame náklady, neplatia sa automaticky, ale len za prekročenie limitov. Takže o penalizácii ICE by som bol asi opatrný.
To je slovíčkaření. Pokud dáš jednomu pěstiteli jablek dotaci a jinému ne, tak toho druhého sice nepenalizuješ, ale zároveň je na tom fakticky hůř, než kdybys neudělal nic.
Různé země mají na spalováky různé registrační poplatky, v Dánsku to u některých aut znamená klidně dvojnásobnou cenu proti ČR (např. https://zpravy.aktualne.cz/…6662d136a1a5b5a/ ). Slovensko má poplatek za výkon, Norsko zase něco jiného...
Cíl znevýhodnit (a časem zakázat) spalovací motory a naopak podpořit EV je ze strany EU (i jiných zemí) jasně deklarovaný.
Omyl. Ak jedného zvýhodníš voči druhému, tak jeden je na tom tak ako bol a druhý o niečo lepšie. Hlavnú úlohu tu hrá závisť a pocit krivdy, a preto sa ten, čo dotácie nedostal, cíti byť znevýhodnený a penalizovaný - ale je to len pocit.
Cieľ znevýhodniť spaľováky tak jasne nevnímam - iba snahu EV zvýhodniť. Vnímam rastúce ceny palív - ale pochybujem, že ide o záujem znevýhodňovať spaľováky.
Záleží na uhle pohľadu - pokiaľ nebudeš medzi tými, ktorí berú výhody, proste to budeš brať tak ako to berieš.
Když spolu dva soupeří a ty jednomu pomůžeš, tak ten druhý je na tom rázem hůř. V Evropě jsou učebnicové příklady zemědělské dotace - bez nich bys nebyl schopný konkurenceschopně vyrábět, tví konkurenti s dotacemi by prodávali za méně, než ty jsi vůbec schopný to vyrobit.
Ten základní Golf 1.0TSI stojí v Norsku 850t. Proč asi? No protože tam je odhadem třeba 300t nějaký registrační poplatek, který ta Tesla neplatí. Náš trh je v tomhle relativně čistý, resp. je deformovaný pouze pokutami za CO2 a spotřební daní na palivo... no a výsledky jsou jaké jsou, za pololetí má EV 1,01% trhu. No ale pokud bude Enyaq za cenu Golfu... tak se holt bude prodávat Enyaq víc a Golf míň. Pokud nevidíš, že to ten Golf poškozuje, tak už nevím.
Ja by som povedal, že je rozdiel, koho dotuješ.
Ak dotuješ výrobcu, tak ho zvýhodňuješ oproti konkurencii, ktorá je na tom logicky horšie (má vyššie náklady).
Ak dotuješ konečného spotrebiteľa, tak ten, čo využil dotáciu nakúpil lacnejšie (a možno má niečo, na čo by inak nedosiahol), ale vplyv na suseda je nulový (teda okrem jeho závisti). Rovnaké dotácie sme tu mali na obyčajné autá, tzv. šrotovné, aby sa obnovil vozový park a zvýšila spotreba. To moc ľudí neprotestovalo, určite menej, ako keď je rovnaká vec na elektrické auto.
Jenže ta dotace není podle toho spotřebitele, ale podle toho produktu. Pokud já jako spotřebitel můžu dostat dotaci na EV, ale nikoli na spalovák... tak je pro mě EV relativně zvýhodněné tou dotací... a to ICE, potažmo jeho výrobce, je znevýhodněné.
PS: To ale není kritika... stát má právo svou politikou nějaké produkty zvýhodňovat a jiné penalizovat... je to jen odpověď těm, co se radují z konkurenceschopnosti EV - ta konkurenceschopnost stojí a padá (zatím) se státní podporou.
Chápem čo hovoríš, ale nemusí to platiť. Dám príklad z praxe: ak Tesla na každom aute zarába a VW má na každom EV stratu, tak tento tradičný ICE výrobca nestráca kvôli dotácii, ale kvôli tomu, že sám nie je schopný vyrábať EV efektívnejšie. Ak by využil svoje viac ako 80-ročné skúsenosti s výrobou áut a rokmi vybudované fabriky, tak by to predsa malo byť naopak, nie?
Ale obaja sa zhodneme - akékoľvek dotácie deformujú trh :-)
No ono to taky je naopak - Tesla je v zisku zatím spíš výjimečně, VW má za první pololetí rekordních 11MLD€. Já ale nemluvil o výrobcích, ale o modelech... nebo chceš-li o palivech. Dotace na EV pomáhá EV a poškozuje ICE. Takže díky dotacím se budou hůř prodávat Passaty a Focusy atd. a naopak lépe Tesly a ID.3 atd.
je potřeba vědět, že prodeje se koncentrují do tří nebo čtyř měsíců v roce a ostatní měsíce jsou prodejně velmi slabé. Daleko více vypovídající jsou zvláště u Tesly výsledky za 6 měsíců, kdy dodala na evropský trh celkem 67 578 aut, převážně Modelu 3, tedy v průměru cca 11 000 měsíčně a to už je číslo, které by nestačilo ani na první dvacítku nejprodávanějších modelů v EU.
Som rád, že je tu tento koment, lebo je to tak. V každom prípade, sú to super čísla a zároveň hanba pre nemeckú prémiu, že Tesla je aj po desiatich rokoch o krok vpred.
Európske predaje Tesly Model 3 (1.-6. 2021)
január 1 458 ks
február 5 344 ks
marec 23 507 ks
apríl 1 531 ks
máj 8 810 ks
jún 25 934 ks
To máme za polroka 66 584 ks (áno, len ďalších 994 ks tvoria Modely S a X)
Renault Zoe: 31 356 ks
VW. ID.4: 23 637 ks
Mať vo výrobe jeden model 14 rokov a stále sa s ním dostávať do desiatky najpredávanejších, to musí byť sen každej automobilky. Je to fascinujúci úspech Fiatu a nebyť 500-ky, už tu táto značka asi nie je. Normálne aj po tých rokoch predávajú v Európe ročne okolo 180-tisíc áut, úžasné niečo, veľmi obdivujem.
Čítal som, že nárast predajov v posledných mesiacoch spôsobili požičovne áut, ktoré po lockdownoch obnovujú činnosť a nakupujú nové autoparky s naštartovaním turistického ruchu.
Z dlhodobého hľadiska to podľa mňa nestojí na autopožičovniach, jednoducho nič štýlovejšie za tie peniaze nekúpite. Ale zaujímalo by ma, či predaje nepriškrtili aj emisné limity a čakanie na rozbeh predaja elektrickej verzie.
Ono to není stále se dostávat... spíš znovu se dostat. F500 dle Focus2Move:
2016 #24
2017 #22
2018 #23
2019 #25 https://www.focus2move.com/…lling-cars-2019/
To na dřívějšího krále B-segmentu není žádná sláva... vzhledem k tomu, že Clio, Polo i Fiesta vesměs bývaly v top 5.
Makovník makovník, Ty tuším žiješ s klapkami na očiach, čo? Koľko dostal Volkswagen úľavy, keď u nás rozbiehal svoje fabriky? Len tak z hlavy hádam, že sú to vyššie desiatky miliónov. Keď spustili výrobu v USA, tak zobrali cca miliardu. A to sa bavíme o dvoch štátoch a jednej automobilke. Ako to bude v iných štátoch? A koľko zobrali ostatné ICE automobilky? A koľko je to na dotáciách paliva? Keď už si to vytiahol, tak sa iste vyznáš, hoď nám sem porovnanie nech vieme, či sa viac nabalili tí, čo chcú zelené pastviny, alebo tí, čo milujú fetovať výpary?
Vysvetlí mi niekto, ako to, že sa v júnovej desiatke vôbec neobjavuje Peugeot 208 aj 2008? Veď minimálne dva mesiace sa držali na prvých miestach. Ako je takýto výkyv možný? Je to nedostatkom čipov alebo sa ukazuje riadené priškrcovanie predajov kvôli emisiám? Renaultu to asi dosť pomáha vybalasovať príchod hybridov pre Clio aj Captur.
Austrálie se potýkala s dalším požárem. Ve státě Victoria hoří síť baterií od Tesly. Hasiči se ohněm zabývali od pátečního rána, od pondělí je požár pod kontrolou. Australská vláda chce prošetřit, proč se bateriové pole vzňalo.
Článek
Poměrně nový bateriový systém Tesly ve státě Victoria, takzvaný Victorian Big Battery Megapack, od pátečního rána hořel. Až dnes se hasičům podařilo dostat oheň pod kontrolu, vyšetřovatelé tak mohou začít prozkoumávat místo.
Požár začal v pátek ráno v australském Mooraboolu, informoval server The Guardian. I když se ho v pondělí podařilo „zkrotit“, hasiči zůstanou na místě z preventivních důvodů ještě jeden den a každé dvě hodiny budou měřit teplotu.
To se pak není čemu divit, že nemčouři dělají všechno možné i nemožné, jak zpomalit a nebo zastavit stavbu Giga Berlin. Až to tam spustí, tak si veleslavné cágny naporcuje jak salát.