Ta Mazda je fajn, má však jedno ale. V HB provedení je to strašlivě prťavé. To je však jediné ale. Projížděl jsem při výběru Ma3 v sedanu a taky prťavec, jinak auto, do kterého se snadno zamiluješ... ale zbytek rodiny byl vzadu vystaven "tlaku" a i na turba, která Mazda nemá, si člověk tak nějak zvykne a pak má problém vracet se k atmosférám. Pocitově byla Mazda líná, i když fakticky to zas až tolik pravda není.
Řidičsky však bez debat špička.
No, ja jezdil 90kw verzi a ten motor mo vubec nevadil, ale vysledna cena je srovnatelna s mnohem zivejsimi turby. Mne by ten motor asi stacil, slaby neni, jen ostatni budou rychlejsi .
U mazdy velmi nie je co kupit, napriek sirokemu sortimentu.
6 doziva, fajn auto, hoci skoro 10-rocne, ale firmy kupuju skody/vw.
cx3 doziva, o nahrade sa zatial nevie
2 je kvoli cene nepredajna, opat fajn auto, ale konkurencia je lacnejsia a vybavenejsia
3 je ako hatch velmi neprakticka, kombi nie je, ostava iba sedan, a este je dost draha a kanibalizova cx30.
Ostavaju im dva predajne uspesne modely - cx30 a cx5, inak nemaju velmi co predavat. A prakticky uplne vyprazdnili priestor pod 500000 Kč, jedine, ze by si niekto chcel kupit mazdu2 v cene lepsie vybavenej i30, takych ludi ale nie je vela.
Z tych dvoch modelov je otazna cx5 - nova zadokolka bude omnoho drahsia, ak z nej nespravia 2 modely, t.j. cx5 dnesnu s prednym pohonom a cx50 novu so zadnym pohonom, v podstate nebudu mat okrem cx30 ziaden masovy model na predaj v EU...
Tak ten Superb mě docela zarazil -68,7%
Slova prodejce z června, kdy říkal že se bude podle konfigurace čekat až devět měsíců, asi budou minimálně částečně pravdivá.
Také říkal, že zatím není problém třeba Kamiq, což zdá se, tabulka také potvrzuje.
Na stránkách mají prodejci u Superba do výroby termín 31.12.2021, tedy teď je to kolem pěti měsíců.
Na jaře se čekalo měsíce tři a hlavně auto stálo průměrně o několik desítek tisíc míň.
Scala bez zbytečných fičur, ve výbavě Style, konfigurovaná na dvakrát (protože změny v konfigurátoru), objednaná v květnu, bude pravděpodobně až v listopadu, spíše v prosinci. Ne každému se chce čekat. Nevím, jestli to je napříč všemi automobilkami. Já si počkám, protože se mi Scala náramně hodí a líbí, ale asi ne každý tu trpělivost má.
Scala je za mě opravdu pohledné auto. Změny v konfigurátoru jsou bohužel skoro stejně časté, jako to zdražování. Tak snad se to uklidní a ceny budou aspoň chvíli stagnovat.
Na předchozí Mondeo jsem čekal 6 měsíců, že prý v Genku nějaké stávky ohledně přesunu výroby do Španělska.
Myslim, ze cast kritiky byla samozrejme opravnena, ale dalsi veci se na to nabalily jako takove urban legends. Cely vtip je v tom, ze zmenilo zamereni k cestaku a cekal se od nej sportovni charakter. Jestli je to dobre, to si kazdy musi rozhodnout, mne jizdne vyhovuje :)
Zmena charakteru je to posledni co bych vycital, to je proste jen zmena charakteru, ktera muze a nemusi sednout kazdemu. Co ale bylo na kritiku je misto, ktereho je mezigeneracne min, vnimana kvalita (hlavne vnitrku), sync2 atd atd. Bylo toho dost.
A tohle prodejne pohrbilo jinak jizdne / technikou velice zajimave auto, tu vam dam za pravdu s tou nedocenenosti.
Jo... může to být doklad toho, že výrobci při nedostatku čipů preferují vozy s nižšími emisemi CO2. Každopádně je propad až věcí července, dejme tomu června... za 1-5 aj 1-6 je Superb zatím na svém.
Tak to pro to že pro ČR jsou omezené kusy co se dováží. Letos jsou všechny vyprodané. Já mám posledního ceeda a jsem spokojenej, ze začátku mě obtěžoval hluk od podvozku, ale v ahifi to vyřešili a paráda. Autu nemám skoro co vytknout.
Začal sa predávať Variant tak bude to čoraz lepšie. Som nevedel že geniálny Focus sa prestal v ČR predávať alebo je chyba v top 20 tabuľke.A ten japonský zázrak z 222 predanymi kusmi je na menej ako 1/2 predajoch Golfa.Niekde musí byť chyba. :-)
Už ten golf těmi 200ks navíc dohnal prodeje corolly? Aha, nějak nedohnal, pořád ztrácí asi 450tis kusů. https://www.focus2move.com/…ng-compact-cars/
Byly doby, kdy ji šlapal na paty a měl přes milion prodaných kusů. Jsem zvědav, jak za 2.pololetí zvládne ten super úspěšný golf prodat 800tis kusů, když za pololetí dal sotva 200tis. https://www.focus2move.com/…-50-in-the-2015/
Ten propad přes 60% je velký úspěch nebo malý úspěch? tedy golf je o 40% horší auto než corolla dle tvých vyjádření. To se asi moc nepovedl.
Ty jo. V roce 2015 se prodalo 648tis golfů v Evropě https://www.focus2move.com/…lling-cars-2015/
Zatímco Aurisu 138tis, corolla nebyla ani v top100.
V první polovině 2021 https://carsalesbase.com/…lf-compact-cars/
Golf 128tis a corolla 75tis. Tzn cca 250tis a 150tis za rok. Takže golf je o cca 60% dole. To je ukázka dobrého auta, propad o tolik v 5 letech? Golf spadl o 60%, corolla roste.
Kdybych byl GTI, tak bych ti napsal, že Golf 7 GTI byl dokonalý... a zlepšit něco dokonalého je těžký... zatímco zlepšit Auris by zvládl i Bertoňák v garáži za odpoledne s kladivem a lahví rumu.
No, ale nejsem... takže - nedoporučuje se srovnávat Focus2Move a carsalesbase, protože carsalesbase je víceméně JATO, zatímco Focus2Move je Evropa vč. Bulharska, Srbska, Ruska, Turecka, Ukrajiny atd. Dle carsalesbase jsou prodeje Golfa 2015 535t a Aurisu 130t.
Dlouhodobá dominance Golfu v Evropě byla podpořená tím, že VW neměl ani kompaktní SUV (Tiguan je cena + technika Passatu)... ani EV (i když to teda zatím velkou roli nehraje). Teď je tu ale T-něco a ID.3, takže se ty prodeje trošku rozpliznou přes více modelů (co se prodává v Číně nebo Brazílii neřeším).
Dík za vysvětlení tech rozdílu.
Přesto je to obrovský propad o nějakých 50%. Předtím Tigi nebyl? Ano id3 nebyl, ale to podle mého zas tolik neubírá zrovna golfu