Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v červenci 2021: Opět nastal pád registrací, můžou za to čipy

David Bureš David Bureš 5. 8. 2021 • 23:41
42
27
Zobrazit náhledy (42)
Kia Ceed SW 1.6 CRDi Kia Ceed SW 1.6 CRDi Kia Ceed SW 1.6 CRDi Kia Ceed SW 1.6 CRDi Kia Ceed SW 1.6 CRDi Kia Ceed SW 1.6 CRDi Kia Ceed SW 1.6 CRDi Kia Ceed SW 1.6 CRDi Kia Ceed SW 1.6 CRDi Kia Ceed SW 1.6 CRDi Kia Ceed SW 1.6 CRDi Kia Ceed SW 1.6 CRDi Kia Ceed SW 1.6 CRDi Kia Ceed SW 1.6 CRDi Kia Ceed SW 1.6 CRDi Kia Ceed SW 1.6 CRDi Kia Ceed SW 1.6 CRDi Kia Ceed SW 1.6 CRDi Kia Ceed SW 1.6 CRDi Kia Ceed SW 1.6 CRDi Kia Ceed SW 1.6 CRDi Kia Ceed SW 1.6 CRDi Kia Ceed SW 1.6 CRDi Kia Ceed SW 1.6 CRDi Kia Ceed SW 1.6 CRDi Kia Ceed SW 1.6 CRDi Kia Ceed SW 1.6 CRDi Kia Ceed SW 1.6 CRDi Kia Ceed SW 1.6 CRDi Kia Ceed SW 1.6 CRDi Kia Ceed SW 1.6 CRDi Kia Ceed SW 1.6 CRDi Kia Ceed SW 1.6 CRDi Kia Ceed SW 1.6 CRDi Kia Ceed SW 1.6 CRDi Kia Ceed SW 1.6 CRDi Kia Ceed SW 1.6 CRDi

Registrace nových automobilů v červenci meziročně klesly o bezmála sedm procent. Třeba Hyundai a Kia ale zaznamenaly výrazný nárůst.

Český trh s novými automobily opět zaznamenal pokles registrací. V červenci 2021 bylo u nás registrováno 18.405 automobilů, o bezmála sedm procent méně než před rokem. Oproti červenci 2019, kdy prodeje ještě nebyly ovlivněny pandemií koronaviru, červencové registrace osobních aut spadly dokonce o 15 %. Vyplývá to ze statistik zveřejněných Svazem dovozců automobilů (SDA).

SDA přitom vysvětluje, že se v tomto směru mimo jiné projevuje i vliv chybějících komponentů pro výrobu nových automobilů. Potíž je hlavně s polovodiči, jejichž nedostatek už negativně ovlivnil produkci množství automobilek. Ty navíc kvůli přísným emisním normám v Evropské unii preferují ponechat nedostatkový komponent pro nějaký nízkoemisní model, což dále ovlivňuje odbyt.

Červencový pokles registrací je už znatelný na výsledcích domácí Škody. Ta sice zůstává jedničkou na trhu, 6.628 registrací je však o 13,3 % méně než před rokem. Naopak druhý Hyundai meziročně vyskočil o 29,1 % na 1.772 registrovaných aut. Rostl i třetí Volkswagen, o 12,3 % na 1.447 automobilů.

Vyskočila rovněž Kia, která se díky 1.013 registracím (+21,3 %) vyšvihla na čtvrté místo mezi značkami. Jde přitom o poslední značku, která za červenec překonala tisícovku registrovaných kousků. Největší procentuální nárůst v top 10 nicméně hlásí celkově devátý Seat, jehož 581 registrovaných kusů je o 127 % více než před rokem.

Jiné značky však v červenci výrazněji spadly. Platí to pro Peugeot (-34,5 %) nebo Dacii (-31,6 %). Právě u rumunské značky však odbyt ovlivnil i konec na českém trhu oblíbených modelů Dokker a Logan MCV.

Český trh – registrace nových aut v červenci 2021 podle značek
Poř. Značka Registrace 7/2021 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Škoda 6628 -13,3 36,0
2. Hyundai 1772 +29,1 9,63
3. Volkswagen 1447 +12,3 7,86
4. Kia 1013 +21,3 5,50
5. Toyota 859 -0,7 4,67
6. Peugeot 807 -34,5 4,38
7. Dacia 773 -31,6 4,2
8. Mercedes-Benz 630 -16,2 3,42
9. Seat 581 +127,0 3,16
10. Ford 520 -16,1 2,83
11. BMW 415 -16,0 2,25
12. Renault 380 -43,6 2,06
13. Opel 373 +31,8 2,03
14. Citroën 298 -23,8 1,62
15. Audi 254 +0,8 1,38
16. Suzuki 252 +14,6 1,37
17. Mazda 214 +41,7 1,16
18. Volvo 165 -14,5 0,9
19. Mitsubishi 112 -30,0 0,61
20. Honda 95 -32,6 0,52
- CELKEM 18.405 -6,9 -

Co se týče pořadí modelů, tak i v červenci si první příčku udržela Škoda Fabia, a to přestože je za rohem její mezigenerační výměna. Jejích 1.455 registrací nicméně bylo o 6,3 % méně než před rokem. Druhá je Škoda Octavia, která se meziročně propadla dokonce o 29 %, na 1.345 registrací. Třetí je za červenec Škoda Kamiq, jejíchž 1.238 registrovaných kusů je naopak o 95 % více než před rokem.

Po loňském pádu kvůli mezigenerační proměně opět roste za červenec celkově devátý Volkswagen Golf – meziročně o 134,5 %. Stejně tak se letos daří Seatu Arona, v červenci byl dvanáctý, s meziročním skokem o 668,9 %.

Český trh – registrace nových aut v červenci 2021 podle modelů
Poř. Model Registrace v 7/2021 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Škoda Fabia 1455 -6,3 7,91
2. Škoda Octavia 1345 -29,0 7,31
3. Škoda Kamiq 1238 +95,0 6,73
4. Hyundai i30 847 +27,4 4,6
5. Škoda Kodiaq 801 +22,5 4,35
6. Škoda Scala 718 -21,4 3,9
7. Škoda Karoq 675 -26,2 3,67
8. Hyundai Tucson 502 +49,0 2,73
9. VW Golf 483 +134,5 2,62
10. Dacia Duster 469 +34,8 2,55
11. Kia Ceed 436 +24,2 2,37
12. Seat Arona 346 +668,9 1,88
13. Peugeot 2008 320 -27,1 1,74
14. Škoda Superb 302 -68,7 1,64
15. Dacia Sandero 261 +3,6 1,42
16. Toyota Corolla 222 +62,0 1,21
17. Opel Crossland 216 +83,1 1,17
18. VW Tiguan 191 +2,7 1,04
19. Peugeot 3008 185 +23,3 1,01
20. Ford Puma 182 +16,7 0,99

Za sedm měsíců roku 2021 registrace nových automobilů na českém trhu zatím rostou, činí 131.210 aut, o 14,3 % více než před rokem. Vede domácí Škoda, následovaná Hyundaiem a Volkswagenem, které mají na svém kontě takřka 12.000 registrací. Čtvrtá je Toyota, následovaná Mercedesem, který letos zatím roste o 37,4 %.

V top 20 jsou pak jenom tři značky, kterým registrace meziročně klesají, konkrétně Dacia, Renault a Mitsubishi. V případě rumunské značky za to může výše zmíněný důvod konec oblíbených modelů, u tří diamantů zase zato nepochybně může stárnoucí nabídka.

Český trh – registrace nových aut v období leden-červenec 2021 podle značek
Poř. Značka Registrace 1-7/2021 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Škoda 46727 +4,7 35,27
2. Hyundai 11997 +28,0 9,14
3. Volkswagen 11910 +33,0 9,08
4. Toyota 5989 +18,7 4,56
5. Mercedes-Benz 5575 +37,4 4,25
6. Kia 5401 +14,4 4,12
7. Peugeot 5321 +10,9 4,06
8. Ford 4704 +61,4 3,59
9. Seat 4341 +82,0 3,31
10. Dacia 3983 -31,9 3,04
11. Renault 3151 -21,1 2,4
12. BMW 3140 +9,6 2,39
13. Citroën 2694 +8,9 2,05
14. Opel 2400 +32,5 1,83
15. Audi 1807 +41,5 1,38
16. Suzuki 1543 +11,8 1,18
17. Volvo 1525 +36,2 1,16
18. Mazda 1413 +49,2 1,08
19. Nissan 968 +115,1 0,74
20. Mitsubishi 826 -27,6 0,63
- CELKEM 131.210 +14,3 -

Související články

Témata
Avatar - Ozzman
8. 8. 2021 11:00
Re: -68,7% to není málo
Vsak jsem psal, že negativa má :) Já je znám, s místem bojuji denně.
Avatar - fOE
7. 8. 2021 08:50
Re: -68,7% to není málo
Zmena charakteru je to posledni co bych vycital, to je proste jen zmena charakteru, ktera muze a nemusi sednout kazdemu. Co ale bylo na kritiku je misto, ktereho je mezigeneracne min, vnimana kvalita (hlavne vnitrku), sync2 atd atd. Bylo toho dost.
A tohle prodejne pohrbilo jinak jizdne / technikou velice zajimave auto, tu vam dam za pravdu s tou nedocenenosti.
Avatar - Emel
6. 8. 2021 22:26
Re: Golf +134.5%
Tiguan ano, ale jak píšu, Tiguan je cenou i technikou spíš Passat.
300t ks ročně mají T-Roc a T-Cross.
Avatar - Mikesus
6. 8. 2021 11:22
Re: Golf +134.5%
Dík za vysvětlení tech rozdílu.
Přesto je to obrovský propad o nějakých 50%. Předtím Tigi nebyl? Ano id3 nebyl, ale to podle mého zas tolik neubírá zrovna golfu
6. 8. 2021 08:51
Re: -68,7% to není málo
Tak to pro to že pro ČR jsou omezené kusy co se dováží. Letos jsou všechny vyprodané. Já mám posledního ceeda a jsem spokojenej, ze začátku mě obtěžoval hluk od podvozku, ale v ahifi to vyřešili a paráda. Autu nemám skoro co vytknout.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud