Zatímco počet zpráv o elektrických novinkách roste jako houby po dešti, na vývoj spalovacích motorů se v poslední době tak trochu zanevřelo. Světlou výjimkou budiž Renault.
Osmnáctistovky byly u Laguny II spolu s dvoulitry a turbodvoulitry nejlepší motory, co Renault vyrobil. Pokud se vrací k benzínové atmosférické 1.8, tak to dává smysl pouze s Atkinsonovým cyklem, což ale může být drastický režim pro motor jako takový a jeho životnost. To žádné technologie nevyřeší, když spalování probíhá u chudé směsi. EGR ventily a problémy s ními jsou pádným varováním.
To je fakt.
Moc se o tom nemluvi, ale spalovaci motor vzniknul jako zpusob vyuziti uhelneho prachu.
Takze ano, prvni motory bezely skutecne na tuha paliva. :-)
Pístová rychlost je dána pouze součinem otáček a zdvihu, vrtání nehraje roli.
(Samozřejmě, že v praxi nemůže mít spalovací prostor tvar dlouhé nudle, nebo naopak úzké bramborové placky a mívá plus minus čtvercovou konfiguraci).
Honda měla u motoru řady K o objemu 2.4 zdvih 99 mm a Pmax byl někde v 7000 rpm. Ono s moderními řídkými oleji a dalšími opatřeními ke snížení tření jde i takový motor udělat točivý.
Tak nějakou chvíli: asi dva roky. To se s Toyotou nedá srovnat. Ale pravdou je, že je to odlišný systém a technicky zajímavý, nicméně celkem drahý. V elektromobilitě je paradoxně podle mě R-N dost zaostávající.
Chudak zena, ale to bude asi ten starsi, ked ma 12 rokov. Moja zena by sucasny Renault nechcela :-) Po skusenostiach s Citroenom. Este aj na Skode sa naucila jazdit a poziciava si ju, aj ked spociatku ohrnala nos.
k tomu co pise hammuna - spotrebni dan litru benzinu 12.84, spotrebni dan litru nafty 9.95.
a protoze nafta ma vyhrevnost o 10% vyssi, tak 1 litru nafty odpovida 1.1 litru benzinu, tedy spotrebni da 12.84*1.1 = 14.124kc.
a tedy benzin je spotrebni dani zatizenej o (14.124-9.95)/9.95 * 100 = 41.9% vic nez nafta.
Neorientujes se. Diesel muze spalovat i uhelny mour, pokud je k tomu motor zkonstruovan. Jinak receno -> vsechno, co hori. A metan mezi horlaviny nepochybne patri. Principem vznetoveho motoru je vysoka komprese, ktera palivo zapali stlacenim (a tedy ohratim smesi se vzduchem na zapalnou teplotu). To, ze soucasne trapne predelavky autobusu (vetsinou) na plyn maji svicky jen znamena, ze to nejsou diesely, konstruovane primarne na plyn a nemaji tedy tu zasadni vyhodu dieselu -> vyrazne vyssi energetickou ucinnost, plynouci zejmena z vyssiho kompresniho pomeru. Je to fyzika stredni skoly, zopakuj si ji.
Můžu pokračovat z vlastni zkusenosti, corolla/chr, megane/cadjar, fabia/kamiq, A4/Q5, superb/kodiaq, p308/3008,passat/tiguan allspace, golf/tiguan, astra/grandland, ač někteří mají papírové větší kufr, věci se tam nakládají hůř, nebo vůbec se nevejdou.
Ono obecne, kdyz koukam na ten výčet aut, spíš to budou výjimky, kde to je lepší. A bude to častěji v těch největších velikostech, kde už se kombiky moc nedělají.
Tak ono F4R, tiez nie je tocivy motor v zmysle tych japonskych, ma vysoky zdvih az 93mm co je na 2.0 objem vela. Tym padom je to motor skor na nizsie a stredne otacky, kde ma 90% tociveho momentu uz niekde pri 2500ot.
Ozz myslel atmo verzie Renault Sportu, F4R 830/832 ktore su aj napriek jeho zakladnym danostiam vysokootackove na pomery EU skoly (Pmax=7100ot). Honda si chodila pre vykon vyssie :-)
Ale keď už toto píšeš, patrí sa dodať, že hybrid od Nissanu e-Power má inú technológiu ako Renault E-Tech. V Nissane spaľovací motor už vôbec nepoháňa kolesá.
Jasné, že o tri roky tu nebudú už len elektromobily. Ale čudoval by si sa, ako toto masírovanie na ľudí pôsobí. Poznám takých, čo už uvažujú nad elektrom, lebo sa boja nezmyslov o emisných zónach.
V každom prípade hybridy vnímam ako rozumný kompromis pre nasledujúcu dekádu a preto sme sa aj doma pre jeden nedávno rozhodli.
Když nevezmeš první co leží, tak se dá najít i velmi krásná ojetina s malým nájezdem. Když bude roční či dvouletá, je tam malá pravděpodobnost manipulace (samozřejmě né nulová!), ale já koupil v loni pro přítelkyni Megana, co celých 12 let jezdil jen do autorizaku rok co rok a měl 62 tisíc najeto, pak je ti fuk, že to není přesně to auto, co chceš i když já tedy zrovna něco takového sháněl, jen to nemuselo být zase kombi a s velkym motorem :D
Win dostal like dnes, pretoze by nestalo vela prace uviest aspon to, ze 1.6 Sce je motor Nissanu a na jeho zakladoch stoji 1.6Tce aj 1.8tce. Tato "nova" atmosfera jednorozec dnesnej doby bude len dalsia varianta poriadneho zeleza od Nissanu.
No vidíš, doma máme 8-ročné Verso a jediná vec, ktorá občas vŕzga je, keď sú operadlá zadných sedadiel spustené nižšie a opierajú sa o konštrukciu roletky kufra.
nikdy som nebol moc za jazdenky ale po tom co brat kupil v roku 2019 uz svohjho druheho lancera... ale teraz uz nie noveho ale jazdeneho 4 rocneho ( r v 2015 ) ... mal 50 000km... sportovy paket.. metaliza.. elektrony... cuvacia kamera v spatnom zrkadle ... dazdovy senzor... hmlovky... a auto skoro ako nove.. a cena uz skoro polovicna voci tomu co stal jeho prvy ale uplne novy lancer ktory bol v zaklade takmer bez vybavy ... tak pri mojom najazde sa dalsie nove auto uz neoplati.... samozrejme treba vymaknut dobry kus ... skusal asi 3 lancery takto cez inzeraty a uz vie co od nich cakat a ktory je salat a ktory sa mu zdal ok.... tak uvidim mozno pojdem rovnakou cestou ... a poobzeram si uz nieco jazdene...
White label ti to rozmluvi. Posledně mi psal, ze tomu tak není a že tomu nerozumím.
Ale my, co jsme to museli řešit a měli srovnání, tak víme, že to SUV musí být o veliksot větší.
Rozumím, proto nekupuji nová auta :D Já jsem zakomplexovaný, když jsem si koupil místo nového Golfu TSI radši zánovní Mondeo za stejné peníze :D Ale to máš fuk, vyber, co se ti líbí, jen občas buď trochu soudnější, než budeš vyzdvihovat to či ono auto do nebes :D
v mojom pripade slo aj o financie... za 12-13 tisic proste golfa nekupis ani astru.... takze bolo jasne ze to bude nejake male auto ... ale nastastie v mojom pripade zatial ani vacsie nie je treba... a nastastie na to co potrebujem staci... samozrejme na jazdenie k svagrinej do nemecka to uz nie je ... ale kym maly kusok vyrastie a bude treba nieco vacsie a rodinnejsie tak este male auto postaci... a potom sa uvidi... ja to vidim na ASX v 2.0 jazdenka v dvojkolke manual... nieco od nejakeho deda co s tym bude jazdit len do kostola a k lekarovi a na cintorin a zase k doktorovi a zase do kostola a tak.... 8-s .. proste vymaknut nejake taketo par rokov stare ale este relativne nove auto... lebo 18 tisic za leona s 1.0kou uz fakt nedam .. je to uz na hlavu toto kam to speje.. normalny clovek aby uz vsetko len vrazal do auta... ach jaj
To je už fuk, jde o třídu auta i zvolenou benzinovou motorizaci. I kdyby sis koupil dvoulitr, protože se ti prostě líbí větší motor a výkon, není to nic proti ničemu.
poviem to takto... keby som vedel ze s nim spravim po 4,5 roku 34 000 tak mozno kupim aj to rio s 1,4 .... ale som rad aspon je to zive... a neplanujem to mat dalsich 10 rokov... pojazdim .. ked bude treba vymenim...
Opustiť zaužívaný segment a hodiť tak za hlavu celý image a všetku dovtedy vykonanú prácu, to je tá najhoršia voľba. Fiat aj Nissan by mohli rozprávať...
I když tu velebíš kdesi a cosi a vynášíš moudra o autech, která neznáš ,tak pro sebe sis vybral jako málokdo auto, které opravdu využiješ správně. Pak tu jsou borci s velkými naftovými SUV, co je prohání po Praze a nebo Barici s šestiválci, co jezdí na plyn, aby to moc nežralo :D
kombi je priestronejsie pretoze crossy su vajcoidnejsie... maju kratsi previs ako kombik.. tym padom aj mensi kufor.. aj zadky sa im viac zvazuju ako u kombikov... nejeden cross ma sikmy zadok defakto ako hatch... kdezto kombik ma fakt poriadny previs.....ja som bol takto tiz prekvapeny ked som sadol do CX-3 od mazdy.. a vzadu mas menej miesta a ako v moj malom aute... prisaham... to moje polo je vzadu vacsie... ci ide len o nejaky subjektivny dojem neviem... ale tie crossy su fakt akesi az klaustrofobicke miestami... navonok objemne ale vnutsi si doslova vpasovany .. nie je to take vzdusne.. to aj nejaky yaris druhej generacie je dnes vzdusnejsi ako navonok podstatne vacsia CX 3
Nevyzerá ružovo pre teba, pre mňa, pre neho... Ale dnešných puberťákov už málo zaujíma, či budú benzínové, hybridné alebo elektrické autá. Majú iný svet a zaujíma ich najviac ak konektivita a možnosti pripojenia na internet. Jazdiť je pre nich už iba nutnosť, nič zaujímavého...
s polom zatial najdalej v tatrach... inak vsetko len tu po okoli jazdim... a nadalej v 90 percentach sam... takze nakoniec som fakt rad ako to je... lebo svokor ma tlacil na golfa... a aj ja som rozmyslal aj o tom ufo civicu 1,4.... svojho casu bol aj pod 13 tisic eur ( polo s tsi stalo 12 tisic ) ... ale tak uz bratova 1,6tka v lanceri je vykonovo tak akurat takze od mensej 1,4ky ttazko cakat nieco svizne a zive.... no a 1,8 civic bol fakt uz inde cenou... nakoniec som teda spokojny s tym co mam... ale je mi jasne ze to nebude naveky... casom bude treba nieco vacsie aj silnejsie ked maly bude vacsi .... len preboha... nech to bude nadalej mat aj volant a nebude stat melon... :'-( mam teraz uz dost inych vydavkov a neplanujem sa dobuducna vybijat na nejakom supermodernom drahom a superrychlo starnucom kusku
( automobilkam samozrejme vyhovuje kazdych 5 rokov robit novy model ) len preto lebo nam ho niekto nanuti ze tymto mame jazdit a to je to najlepsie pre beznu rodinu ....
Nojo Japonsko Korea ale i Čína a samozřejmě USA = nejen nabídkou a výrobou hybridních EV i vodíkových modelů byli a JSOU před EUropou = i tak se mnohým tady zdá = že to tu probíhá MOC RYCHLE :-!
nechodime nikam... casom mozno pojdeme aj dalej ale momentalne fakt nechodime nikde... autom furikujem .. praca .. nakupy... obcas presov a pod.. ale to je vsetko v okruhu 50km od bydliska ( tatry pred dvoma rokmi sme boli najdalej https://img4.auto.cz/…d3de2132fb55.jpg ) .... nakoniec som aj rad ze som nekupoval nic velke a drahsie... dnes by som lutoval tie peniaze aj to nevyuzitie takehoto kusku... predsa len pola az taka skoda nie je ked v nom jazdim sam a malo .. je to male auto.. a ani nestalo nejak vela... aj ked som cakal ze predsa len viac najazdim..... takze vidis.. mne sa neajky passat za melon v kombiku ani neoplati aj kebyze na neho mam....
To je to o čem mluvím, do ASX ho dáš taky a už moc věcí nenaložíš, ale tak pokud nejezdíte na dovolené autem, tak to asi moc řešit nebudeš. Autosedačku velkou pak dáš do jakéhokoliv auta, my už vajíčko nepoužíváme asi 3 měsíce, z něj nám vyrostl kolem 1 roku :D
tak ono doteraz stale jazdime s malym tak ze on je vo vajicku ked ideme niekam na kontrolu k doktorke a tak..... a aj ten novy sportovy kocik ktory ma v ktorom uz sedi do kufra vojde... lebo sa da pekne zlozit... samozrejme okrem neho uz do kufra vela toho nedam ale zatial sme ani ten kocik nikde neprenasali.... uvidime casom... zatial v podstate jazdim nadalej sam v aute... vlastne este viac sam ako ked manzelka chodila do prace a hcodil som po nu... kedze ona je doma s malym ... mementalne by mi stacila aj panda... samozrejme... momentalne... o 3 roky uz asi nie
No vidíš a i přesto je tam s tím kočárkem problém, to se ti snažím celou dobu říct. Musíš to vyzkoušet, aby si pak nemusel shánět tažné :D Ženy rychle vyplní prostor, který jim dáš k dispozici a jestli ji teď držíš zkrátka s Polem, tak to pak bude v sedmém nebi :D
tu je to vybrate dno v ASX... takto je objem az 488L.... celkom by to mohlo stacit https://img.auto.cz/…pbWc/6112444.jpg?… .. na podobnom podoryse tazko najdem vacsi kufor... ale ako som uz neraz spominal.. nie som z tych co nahanaju litre... obzvlast velky kufor je skor prijemny bonus.. aj tych 430L v bayone by mi malo stacit az az pre 3 ludi.....
PS: moj aktualny stav Km z konca jula https://img4.auto.cz/…110e92c65223.jpg;-) .. uz mam nejaku stovku navyse... ale stejne jazdim malo... do konca roka mozno sotva dam 36 tisic...
To je právě ten omyl, který z tabulek nevyčteš, oni mohou mít litry zavazadelníku dobré, ale třeba ho mají jinak uspořádaný. Typicky mají lepší výšku, ale horší půdorys a pokud tam skládáš třeba kočárek, tak je rozdíl dát dvě části vedle sebe a pak máš v kombíku ještě místo skládat na kočárek, nebo podvozek i korbu na sebe a pak ti už moc místa nezbyde nikde. Chce to fakt vyzkoušet.
Já nás taky naskládal do 3dv Clia, ale to bylo fakt zoufalství na výlet, který by byl více, než jednodenní :D
kombik je samozrejme ako rodinna alternativa vzdy fajn ... ale mne by kufrom mohol stacit aj nejaky cross ako bayon ( 430L ) alebo SUV ASX ( s vybratym dnom kufra co je paradoxne za priplatok ma az 480L ).. pritom su to vsetko auta podorysom na urovni beznych hatchov...golf ceed a pod.... nechcem velke auto lebo ho nemam kde vyuzit a aj s parkovanim je u nas problem... a aj tak vacsinu casu jazdim v aute defakto sam... a na nejake tie cesty s malym dietatom ako pisem .. k rodine.. na vylet.. do zoo a tak.. tu tiez postaci prave nieco podorysom na urovni C segemntu.... ( maly bude mat tento mesiac uz 1 rok :-) ... manzelka na materskej .. momentalne teda jazdim stale povacsinou sam ... mam len nieco cez 34 000km na 4,5 rocnom auta.... ale je jasne ze casom sa to moze zmenit a budem treba nieco vacsie a zacnem aj viac jazdit.. cas ukaze.. )
Ok, že ekonomicky nedává smysl pro každého kupovat nové auto, tomu naprosto rozumím, já spíš pořád nedovedu představit, jak by mi mohlo takové auto nahradit kombík, když mám rodinu (popravdě už řeším rakev na střechu na Mondeo, abychom se na delší dovolenou vešli :D). Sám pokud si dobře pamatuji, máš také malé děcko, poskládat se dá do ledasčeho, ale dle mé zkušenosti bude kombík vždy o kus lepší, než srovnatelné SUV. Láme se to někde u těch vělkých SUV, Touareg, X5 či ten Highlander, které mají už fakt velké kufry, ale to jsme v jiných cenách.
To nemusí být teorie, v praxi se to u některých motorů tak dělá, ale znamená to daleko složitější rozvody s variabilním řízením jak na straně sání, tak na straně výfuku a tudíž drahý motor, který by nebyl vhodný do levných Dacií. A navíc, pořád to znamená, že v určitých otáčkách je motor mrtvý a neduživý a jenom v určitých otáčkách ožije, což pořád není ideál, který nastínil Ozzman odkazem na F4R.
ano.. chcem casom aj nieco s vyssou svetlostou... ale na benzin... jednoduche... sikovne... povedme bayon... a pritom je kasnou nizsi ako nejaky prerasteny hatch pulsar.... nemam zaujem o elektricky sportage ani vodikovy tucson ci raketovy F pace.... chcem normalne jednoduche auto .. proste auto... nie pojazdny jukebox s 3D kinom... normalne auto na nakupy ... do prace... na vylet s malym .. alebo s nim skocit k babke alebo do zoo ... vidim to casom na nieco ako bayon.. alebo jazdene ASX... alebo nieco podobne uvidime... ale pri dnesnych cenach a dobe... uz sa obavam ze ani nejake nove auto ( ktoreho hodnota stejne pada stale rychlejsie a je jedno ci s tym jazdis len po rohliky alebo na zahranicke sluzobky ) .. ze uz nejake nove nebudem riesit.. neoplati sa mi... ale ok kto jazdi vela a ma aj na elektro za melon... nech si kupi.... automobilky z niecoho musia zit.. a jazdenky to samozrejme nie su.... a vies jak to je.... za kazdou jazdenkou je niekto kto to auto musel kupit ako nove a podporit tak danu znacku .... inak jazdenaka vznikne .... ale tak snad aj to moje tiez za par supov casom predam ... a potom sa uvidi co dalej.... ci bude mat zmysel opat este niekoho kupou aj podporit alebo uz kupit jazdenku ktora by mi ako zistujem do buducna mohla stacit.... aj vitara sa mi paci.... a jazdena by mohla byt este s tou 1,6tkou ktora uz nejaky ten rok v ponuke nie je ... ale tak zase nechcem 10 rocne auto... cas ukaze co v dany cas vlastne ako jazdenka bude vhodne...
Pravda pravda. Prvně se zdálo že na to doplatí PSA. Jenže v PSA to nějak dělají dobře. Renault "experimentuje" s příliš velkým počtem elektrifikací v momentě, kdy Korejci nabízejí všechno a jsou v podstatě jedinými značkami, kde je na výběr ze všeho.
typuju 120 pridusenejch benzinovejch koni + 100 koni elektrickejch.
podle me to v dacii nepojede spatne.
lepsi nez turbo 1.2tce s elektromotorem v meganu
chcem verit ze nejake tie jednoduche auta po boku elektoroaut ako dostupna mobilita pre ludstvo nadalej ostanu aj v buducnosti ... neverim ze vsetko bude uz v elektrike... nedava to zmysel ani to nie je cesta k trvalo udrzatelnemu rozvoju nakolko vyroba bateriek strasne zatazuje ZP ( nehovoriac o este problemovejsej likvidacii bateriek ) ... a ak sa dopyt po nich s rozmachujucim sa elektro bude aj nadalej zvysovat tak paradoxne si planetu este skor dobabreme ako keby nadalej ostali len ciste spalovaky....
Na druhou stranu, ty Crossoverum fandíš ne ? Říkal si sám, že by si něco takového chtěl.
Já neám nic proti SUV, ale když vidím, že si někdo má rodinu a jde si koupit SUV místo kombíku ( teď neberu ty velká SUV, ale klasické kompaktní či subkompaktní SUV a Crossovery) a tváří se, jaké to má rodinné auto, tak je to prostě na hlavu postavené. V sobotu jsem potřeboval naložit nějaké věci + 3 lidi do SUV a bylo to zatrest.
auta boli autami... bolo to proste ine ako dnes ked auta uz su pojazdynmi hernami nahravacimmi studiami domacimi kinami a pod... dnes aby clovek po rohliky jazdil 2 tonovym elektrom za melon lebo uz pomaly ani jednoduche miniauto nekupis.. vivat ekologia....
S tím se dá jedině souhlasit, ale teoreticky (opravdu s tím nepočítám), je možné Atkinsona kombinovat s jinou variantou od určitých otáček, takže opět čistě teoreticky by se vlk nažral...
tiez to tak nejak podobne vidim uz dlhsiu dobu bohuzial.... budu uz len vajca roznych velkosti a vykonov... ale snad aspon klasicky volant im este nejaku tu dekadu dve ostane.... a clovek bude moct nadalej to vajce ( pardon auto ) riadit sam :-|
Já už tady před asi pěti lety říkal, že jednou se to vše unifikuje a bude na výběr jeden typ karoserie, která bude třeba i trochu modulární a bude v několika velikostech.
Prostě crossover, bude na elektriku, vybereš výkon, velikost, pohon, počet dveří, sedaček a jedeš domu v "ideálním" autě... dost blízko tomu mají nové VW ID...uvidíš...
to je pravda..... tie crossy a SUVecka casom vsetky ine segmenty mozno pozeru ... tiez sa toho obavam..... ale raz aj tento boom musi skoncit... verim ze klasicke hatche B a C segmentu preziju....otazne je co bude s miniautami aj s nejakymi sedanmi kombikmi a pod... rovnako miznu MPvecka aj kupatka/kabria..... divna to doba... samotnych aut aj znaciek je na vyber daleko viac ako inokedy ale napriek tomu je v hre coraz menej segmentov a karosarskych verzii an vyber
Já s tebou souhlasím, ale obávám se, že se za chvíli smažou segmenty s nástupem různých crossoverů a elektroaut. Ty pak budou krájet prodeje z tradičních tříd, až jednou vymizí, nebo se omezí.
Podívej, jak dopadl třeba Citroen, tam by si klasické auto pohledal..
to ze mu sucasny megane moc nevysiel predajne je fakt... ale nikde nie je povedane ze nemozu opat sa vratit aj v C segmente na vysplnie tak ako sa to podarilo cliu v B segmente... nie kazda generacia sa proste vydari ... ani astra nemala vzdy top predaje.. a aj golfik mal slabsie roky... ( vid golf 5 ) .. ale uplne odpisat hatch v C segmente podla mna renaultu nemoze pomoct ale naopak... strati kopec zakaznikov aj predajne cisla ... ved uvidime...
ja som kedysi skusil par jazd este na tej uplne prvej ravke ... v 3 dveraku ( vtedy bola aj ako trojdverak ) .... mala 2.0 benzin a 110kw... na 100ku za 10s.. velkostou mensia jak dnesna kompaktna vitara... proste to bolo delo na tu dobu ( a vlastne este aj dnes ) ... ved este aj dnes by polovicu SUVecok vyprasila ( lebo z vacsiny SUVecok su dnes uz velke a tazke kravy ) ... ale tak bola ina doba.... auta boli rste lahucke sikovne neprerastene... a tak nejak sympatickejsie celkovo ako dnes
To asi nemůžeš dobře srovnávat. Sám Atkinson bude línější, protože je to Atkinson. Proto bude mít u sebe elektrického pomocníka a to prostě srovnat nejde.
Problém je, že Renaultu ten Megan zase tolik netvoří tržeb, oni jedou hlavně Clio a Captur, to jsou ve svých segmentech prodávaná auta na špičce třídy (Clio se drží asi 20 let v TOP3 v prodejích v EU samozřejmě +/- ). Uvidíme, Megana by byla škoda, po faceliftu prý vychytali některé mouchy a zdá se být velmi slušným zástupcem C segmentu.
Jo tak, "odborné" kecy "odborníků" z českých servísů. :-) Znám, proto tam nejezdím když aspoň trošku nemusím, i. e. když to zvládnu před barákem s heverem sám.
Jo, špatná kostra :D Ale zase žádná koroze... o tom si koncerovky mohou nechat jen zdát :D Teď jezdí na druhé straně Prahy.
Ale na Cliu jsem dělal i přední pružiny, to byla asi mimo té kostry jediná nadstandartní investice mimo rozvody a oleje.
Jasně, je brzo hodnotit, jak bude spolehlivý, ale vysmívat se Renaultu, že něco neumí zvláště u těch hybridů, mi nepříjde fér dokud nebude několik let nazpět možné zhodnotit, jak je prověří čas.
ved to.... ale uz som tusim spominal ze napr vw ma v C segmente okrem spalovaka golfa aj elektro ID.3.... ale ak renault vsadi v C segmente len na elektro a kasicky megane uz skonci tak strati neskutocne cisla..... tomu neverim zeby toto dospustili... rovnako ako vw nadalej este nemoze odpisat golfa ... rovnako po boku el. nira mas ceed.... ioniq je po boku i30... ale nikto si tu spalovak hatch nemoze dovolit len tak pustit k vode ... to by mali v globale uz strasne poklesy v predaji a to nikto v tejto tazkej dobe si nemoze dovolit taketo nieco
Abych byl upřímný, jednu H11 za stovku jsem v Toyotě taky měnil. Přiznávám, že jsem u toho nadával jako špaček, protože i v tom Peugeotu je líp přístupná. Dokonce jsem si u toho spálil prst.
A taky jediné co se na něm mohlo rozbít byly žárovky. A stejně to vzadu blikalo jako cirkus. Tedy spíš každou chvíli nefungovalo cele světlo :-[]:-[]:-[]
U toho hybridu bych se tedy ještě obaval, že budu pokusných ktalikem
Jako svým způsobem ma pravdu. V tom EV asi ten atkinson nebyl. Ale stourat do toho nemá smysl.
Ta 1.8 vypadá docela nadějně, uvidíme jestli ji vůbec stihnou uvést, než začne velké omezování ICE.
za 3 roky uz vsetko v elektrike ako sa pise vsade... je jasne ze spalovaky tu nejaku dekadu dve este budu uplne v pohode... len uz ich nebude mat kazda automobilka 5-6 ako dnes ale po jednom dvoch strategicky posadenych tak aby vyplnili pozadovany segment vykonovo aj dostupnostou cize cenovo.... na masove elektro nie je proste este v dohladnej dobe pripravena vo vacsine sveta nielen infrastruktura spojena s nabijackami ale aj nejaky ten servis... nasledna likvidacia bateriek... a pod.... to ze par luxusnych znaciek uz presedla coskoro len na elektro a machruju s tym uz dnes je ok.... ale zvysnych 80 percent aut na svete bude este aj o10 rokov mat spalovak... vsadim sa...
PS: a dat tu 1,8 do capturu meganu aj clia a je zarobene.... to nebudu stihat vyrabat :yes:
No, já hybridní Renault nikdy nevlastnil a vlastně ani neřídil, takže na to neumím odpovědět. Jinak mám jeden 12 let starý Renault v benzínu v krásném stavu a měnil jsem asi 3 žárovky za necelý rok. Čím bude starší, určitě se tu a tam něco objeví, s tím se počítá. Míval jsem i jiné Renaulty, jeden problematický, druhý spolehlivý, ale starý, takže se stářím přišly investice do věcí, které se u dvacetiletých aut stávají (taky ale to auto stálo 13 tisíc :D)
A co spolehlivost? Já už mám hybridní Toyotu skoro 5 let a kromě pravidelné údržby a pojištění mě nestála ani korunu. Stáří od 9 do 14. Dobře si pamatuju, co všecho se ve stejném stáří pokazilo na Peugeotu. Kolikrát mě nechal stát a kolik to stálo peněz. Jak tady někdo trefně psal, zakoupením Toyoty poznáš, že auto nemusí prostát celý život v servisu.
Budu-li objektivní, obě auta jsem jezdil, byť Clio s jiným motorem.
Hodnotí se auto jako celek a Clio 5 je dle mne nejlepší Bčkový hatchback na trhu, dobře zatáčí, má hezký interiér, může mít i super sedačky, má slušný podvozek a řízení. Yaris je taky fajn, ale myslím, že mu třeba chybí místo vzadu, tam je Clio trochu štědřejší, Clio má pak více hybridních koní (115 vs 140) a stojí +/- podobně, takže proč by nemohlo vyhrát test?
Pro Toyotu určitě boduje pověst a tradice u hybridů, s benzínem bych dal jednoznačně přednost Cliu
oni mají a montují hybridní systém do aut už nějakou chvíli, dokonce prodávají i elektromobil, myslím ,že byl aktuálně třetím nejprodávanějším v Evropě jak jen se mi to auto nelíbí, jestli si ten článek četl, tak víš, že vyvíjí nový motor. Že doteď používají jiný objem do hybridu, bud 1.6 či 1.2turbo neznamená, že jsou nějak pozadu. Ač bych v hybridech dal přednost Toyotě, tak Clio hybrid tu porazilo v testu Yaris hybrid.. jen tak mimochodem o tom, jak moc pozadu jsou.
právě začal vyvíjet motor, který Toyota dává do svých hybridů od roku 2009. Takhle fungovali komunisti, když v 80. letech minulého století vynalézali (spíše kopírovali) procesor Intel 8080. Který se v té době už na Západě dávno nepoužíval.
Ale teď vážně, bylo BY super něco takového postavit, výkonem kolem 150-180k, hezky točivou, jako byly dvoulitrové F4R...ale tak i jako hybrid to asi bude dobré :)