Renault chystá nový spalovací motor. Bude to atmosférická osmnáctistovka
Zatímco počet zpráv o elektrických novinkách roste jako houby po dešti, na vývoj spalovacích motorů se v poslední době tak trochu zanevřelo. Světlou výjimkou budiž Renault.
O novém spalovacím agregátů francouzské značky Renault informoval s odkazem na své zdroje český magazín RNews.cz. Potvrdil, že automobilka připravuje zcela nový atmosférický čtyřválec s objemem 1,8 litru. Takový motor jsme přitom naposledy mohli vidět u původní dvojkové Laguny.
Nová jednotka 1.8 SCe (HR18) má vycházet ze stávajícího motoru 1.6 SCe H4M (HR16) a poslouží coby termická část další generace hybridní platformy E-Tech. Motor poběží v Atkinsonově cyklu a slibuje pořádnou porci nejmodernějších technologií. Bez hybridního systému byste jej však pod kapotou nových produktů Renaultu (a aliančních partnerů) hledali marně.

Již z dřívějška víme, že příští generace hybridní platformy Renaultu vsadí na nový tříválec 1.2 TCe, který má v kombinaci s plug-in hybridním pohonem nabídnout systémový výkon přes 200 koňských sil.
Zpřísňující se emisní limity však co nevidět doženou automobilky do situace, kdy se bez elektrifikovaných pohonných jednotek neobejdou. A Renault potřebuje i cenově dostupnější provedení hybridu, které nasadí pro své dostupnější modely, hlavně pak pro značku Dacia. Právě pro ni má být nová osmnáctistovka určena primárně.
Podle informací magazínu RNews.cz se má agregát poprvé objevit ve třetí generaci Dusteru, jejíž příjezd lze očekávat v roce 2024.