Elektromobilita
Arese
4
Hybridy jsou zcela absurdní technický výmysl, prosazovaný jen a pouze na byrokraticko-ideologických základech, likvidující pravou radost z jízdy. Fuj! :😉 😢 :no:
Přejít do diskuze
Sami výrobci neví, jaký hybrid je optimální. PHEV se dělá jen kvůli podfuku s výpočtem spotřeby, namísto aby byl zatížen daní za hmotnost a náročnost výroby. Za mě je nejzelenější hybrid ve slylu Toyoty. Nabíjí sám sebe a neváží tuny. Mazda prodává hybridy a hybrid nemá a tak se šulí tabulky.
...kdy jezdit na elektřinu bude dražší než jízda se spalovákem....https😐/echo24.cz/…ktraren-vnemecku
„Zdražování silové elektřiny v Německu se projevuje růstem její ceny v Česku, jelikož Česko je de facto součástí německé energetické soustavy. Takže ceny silové elektřiny v ČR vlastně „kopírují“ ty německé. Češi tak nesou náklady za německou čistou energii, ačkoli sami do očištění své elektřiny zdaleka tolik neinvestují,“ uvedl k tomu pro deník Echo24 hlavní ekonom Trinity Bank Lukáš Kovanda.
„Zdražování silové elektřiny v Německu se projevuje růstem její ceny v Česku, jelikož Česko je de facto součástí německé energetické soustavy. Takže ceny silové elektřiny v ČR vlastně „kopírují“ ty německé. Češi tak nesou náklady za německou čistou energii, ačkoli sami do očištění své elektřiny zdaleka tolik neinvestují,“ uvedl k tomu pro deník Echo24 hlavní ekonom Trinity Bank Lukáš Kovanda.
Různě výkonná na papíře, v reálu ta 1.5 nadělí hybridu na okruhu skoro 7 sekund a to Leon bude ještě o pár kilo lehčí než ten Golf. Takže hybrid může být zábavnější leda když si za kritérium dáš heslo "vždy a všude poslední".
https😐/zeperfs.com/…uel7902-8369.htm
https😐/zeperfs.com/…uel7902-8369.htm
Však se jedná o různě výkonná auta (i jiný objem) a radost z jízdy se zvětšuje při větším zapojení řidiče.
A uz jsme tam zas. Stejna debata znovu a znovu. Elektrina se vyrabi za vzniku spousty emisi, zatimco benzin se na benzinkach objevuje naprosto bezemisne, ze?
Je mi jedno, co tvrdi EU a jak pitome se rozhodli pocitat spotrebu. Nize jsem napsal, ze s tim dlouhodobe nesouhlasim a najdes tenhle muj nazor i v dalsich diskusich tady na webu. Pro me je podstatne to, ze PHEV funguji a realne spotrebuji na provoz mene energie, nez bezne spalovaky. A proste si nemyslim, ze je vyrobci delaji jen proto, aby splnili nejake limity EU.
Je mi jedno, co tvrdi EU a jak pitome se rozhodli pocitat spotrebu. Nize jsem napsal, ze s tim dlouhodobe nesouhlasim a najdes tenhle muj nazor i v dalsich diskusich tady na webu. Pro me je podstatne to, ze PHEV funguji a realne spotrebuji na provoz mene energie, nez bezne spalovaky. A proste si nemyslim, ze je vyrobci delaji jen proto, aby splnili nejake limity EU.
Pokud tuto hybridní Toyotu už začali vyrábět s manuální převodovkou, rád se s ní půjdu k dealerovi svézt, abych si tvé tvrzení vyzkoušel v praxi! 😄
A co je mi do emisí? Emise budou a já nebudu. Nebudu se pokrytecky chvástat s nízkými emisemi, ačkoli v mém autě a při mém nájezdu jich udělám zlomek oproti průměrnému řidiči v ČR. Mě se líbí, že se v hybridu hezky jede.
Tak jistě to funguje, ale nemůžeš říct jen, že jezdíš jen za 2,5 litru na sto. To je pravda jen částečně. Je to 2,5 litru plus ta elektřina. Tobě se PHEV vyplatí, protože se snažíš maximalizovat jízdy na elektřinu a dobíjet. Jsi pro takové auto ideální zákazník a rozumím tomu, že tací si PHEV i kupují. Vyšší hmotnost tě nijak trápit nemusí. Ono když s tím nejezdíš závody, tak je celkem jedno jestli má auto 13 nebo 16 metráků, ale jinak souhlasím s Kankunenem v tom, že je to trošku podvod, aby vycházely emise CO2 co nejméně a euro úředník vrněl blahem.
Nemá. Citace z jejich stránek. Toto NENÍ žádný hybrid v pravém smyslu. Je to takový lepší Start Stop systém.
Jedná se o naši Mild Hybrid technologii. Ta využívá malý integrovaný startovací generátor (ISG), jenž zachytí energii z brzdění, která jinak zůstává nevyužita, a uloží ji pro účely napájení elektrických systémů vozu; snižuje tak zátěž motoru a šetří pohonné hmoty.
Jedná se o naši Mild Hybrid technologii. Ta využívá malý integrovaný startovací generátor (ISG), jenž zachytí energii z brzdění, která jinak zůstává nevyužita, a uloží ji pro účely napájení elektrických systémů vozu; snižuje tak zátěž motoru a šetří pohonné hmoty.
Mám rád vůni benzínu, ale musím se přiznat, že v posledních letech mám pocit, že už se po silnicích skoro nedá pořádně jezdit pro radost. Kde není kolona, je radar, bodů máš jen dvanáct, sestřelit taky nikoho nechceš...
Letos jsem poprvé vzal na dovolenou rodinného hybrida (Honda CRV), abych si vyzkoušel, jak dá delší cestu. Předtím jsem tyhle dovolenkové trasy jezdil v naftovém Superbu. Spotřebu hybrid na dálnicích předvedl horší, při tempomatových 140 km/h všude, kde to šlo, jsem najel 1000 km s konečnou spotřebou cca 7 litrů. Superb tohle uměl za 4.5 (pravda, byl to ročník 2014, čili zrovna ten, který šidil s emisemi v rámci Dieselgate, ale ty současné by to daly třeba za 5.5, pořád dobrý). Nicméně je to nejslabší disciplína pro hybrid (po městě jezdí levněji, než TDIčko), navíc má pohon 4x4, je to vysoké auto takže vyšší odpor vzduchu, má 190 koní (Superb měl 140)... čili obstál se ctí.
Ale - když jsme čekali na trajekt, byl přede mnou Mercedes E aktuální generace v naftě a protože se chtěl chladit, točil celou dobu motorem na místě. Nemít zapnutou cirkulaci vzduchu, nemohl bych tam sedět, museli bychom se s dětmi proplést mezi auty a jít dýchat někam jinam. Hybrid krásně utáhne klimu z baterky (pravda, jednou za několik minut na pár vteřin nastartuje - možná aby nevystydl motor?) a voní po fialkách. Jak si na to člověk zvykne, připadal by si tam v té koloně s nastartovaným nafťákem blbě - jako nemít deodorant v nacpaném MHD.
Takže jakže? Cestování je super i dnes, navíc v době, kdy auto se řídí samo (Honda mě tímhle nadchla, člověk fakt jen kontrolně přidržuje volant, prý je v tom dál než Tesla - to neumím posoudit, ale určitě paráda). Hybrid se projevil jako bezvadný parťák, tichý, dostatečně výkonný, obstojně úsporný a bez jakýchkoli nevýhod oproti srovnatelnému naftovému motoru.
A že mi chybí vůně benzínu? To se dá řešit třeba takhle😒br />https😐/www.bikes.cz/…04507O0854O3.jpg
Letos jsem poprvé vzal na dovolenou rodinného hybrida (Honda CRV), abych si vyzkoušel, jak dá delší cestu. Předtím jsem tyhle dovolenkové trasy jezdil v naftovém Superbu. Spotřebu hybrid na dálnicích předvedl horší, při tempomatových 140 km/h všude, kde to šlo, jsem najel 1000 km s konečnou spotřebou cca 7 litrů. Superb tohle uměl za 4.5 (pravda, byl to ročník 2014, čili zrovna ten, který šidil s emisemi v rámci Dieselgate, ale ty současné by to daly třeba za 5.5, pořád dobrý). Nicméně je to nejslabší disciplína pro hybrid (po městě jezdí levněji, než TDIčko), navíc má pohon 4x4, je to vysoké auto takže vyšší odpor vzduchu, má 190 koní (Superb měl 140)... čili obstál se ctí.
Ale - když jsme čekali na trajekt, byl přede mnou Mercedes E aktuální generace v naftě a protože se chtěl chladit, točil celou dobu motorem na místě. Nemít zapnutou cirkulaci vzduchu, nemohl bych tam sedět, museli bychom se s dětmi proplést mezi auty a jít dýchat někam jinam. Hybrid krásně utáhne klimu z baterky (pravda, jednou za několik minut na pár vteřin nastartuje - možná aby nevystydl motor?) a voní po fialkách. Jak si na to člověk zvykne, připadal by si tam v té koloně s nastartovaným nafťákem blbě - jako nemít deodorant v nacpaném MHD.
Takže jakže? Cestování je super i dnes, navíc v době, kdy auto se řídí samo (Honda mě tímhle nadchla, člověk fakt jen kontrolně přidržuje volant, prý je v tom dál než Tesla - to neumím posoudit, ale určitě paráda). Hybrid se projevil jako bezvadný parťák, tichý, dostatečně výkonný, obstojně úsporný a bez jakýchkoli nevýhod oproti srovnatelnému naftovému motoru.
A že mi chybí vůně benzínu? To se dá řešit třeba takhle😒br />https😐/www.bikes.cz/…04507O0854O3.jpg
Jak jeden podfuk, ja vidim minimalne tri.
prvni je emisni protoze majitele ty auta nedobijeji
druhy je danovy, protoze majitele auta dobijeji a tak se vyhybaji potrebnim danim
a to nevis o tretim, ze plati povinne ruceni jenom ze spalovaku, to znamena ze treba RAV4 PHEV plati jen 134kW a z elektrickych 140 kW uz povinne ruceni neplati.
Akorat nevim kam zaradit ty PHEV na ktere se vyhody nvztahuji, protoze neplni limit 50g/km.
prvni je emisni protoze majitele ty auta nedobijeji
druhy je danovy, protoze majitele auta dobijeji a tak se vyhybaji potrebnim danim
a to nevis o tretim, ze plati povinne ruceni jenom ze spalovaku, to znamena ze treba RAV4 PHEV plati jen 134kW a z elektrickych 140 kW uz povinne ruceni neplati.
Akorat nevim kam zaradit ty PHEV na ktere se vyhody nvztahuji, protoze neplni limit 50g/km.
Ale na řidičskou zábavu mimo závodní okruh (tedy v rámci platných rychlostních limitů) fakt nemusíš mít nějaký extra silný motor! Mnohem důležitější je dobré naladění podvozku, řízení a nízká hmotnost. Samozřejmě to auto nesmí být líná lemra, ale to poměrně lehký Leon 1.4 TSI opravdu není! 😄
Bohužel jsi to vzal za úplně špatný konec - ve skutečnosti dost potenciálně zábavných aut svoji zábavnost ztratilo a ztrácí povinnou montáží automatu. 😒 :no😒br />
P.S. Leon 1.4 TSI se 6st. manuálem jezdí výborně, ovšem na skutečně parádní řidičské slasti mám Alfu 156! 😄 Doufám, že tady nehodláš tvrdit, že hybridní Corolla je zábavnější, než tento klasický sportovní sedan! 😒]
A myslím, že na reálnom aute je najlepšie poukázať na zvláštnu metodiku / podvod, ktorý zmieňuje KANKUNNEN😒br />
- podľa katalógu má PRIUS PHV spotrebu 1,2-1,3 l/100 km a emisie 28-29 g.
- reálne máš 2,59 l/100 km + elektrina (16,6 kWh/100 km), tj. emisie cca 115 g-120 g
- takže u Tvojho auta EU uznáva emisie cca 4 x nižšie ako sú v skutočnosti
PS😒br /> - elektrinu rátam 326 g/kWh pre ČR z https😐/www.electricitymap.org/zone/CZ aktuálny stav
- emisie z l benzínu podľa Google
- podľa katalógu má PRIUS PHV spotrebu 1,2-1,3 l/100 km a emisie 28-29 g.
- reálne máš 2,59 l/100 km + elektrina (16,6 kWh/100 km), tj. emisie cca 115 g-120 g
- takže u Tvojho auta EU uznáva emisie cca 4 x nižšie ako sú v skutočnosti
PS😒br /> - elektrinu rátam 326 g/kWh pre ČR z https😐/www.electricitymap.org/zone/CZ aktuálny stav
- emisie z l benzínu podľa Google
Ten podvod zmiňuje třeba Lubo. Velké SUV mají nesmyslně uváděnou spotřebu 1,2-1,7 litru reál je 3-4 násobek. U tvého auta to tak markantní není. jestli 2,5 plus elektřina nebo 5 bez dobíjení vidím jako v pohodě. Ta auta nejsou primárně vyráběná pro EU to je pravda, ale tady se ta spotřeba (emise) nejvíc hrotí a přiohýbají se výsledky do absurdních hodnot. Přitom by v mých očích to hybridní SUV nijak nekleslo, kdyby výrobce deklaroval reálnější třeba 4 litry spotřeby
Nemusim, pres 20kWh se dostanu v zime. https😐/moje.auto.cz/?…
Za posledni 3 mesice mam prumer pod 13kWh/100 pri jizde na hranici predpisu.
O emisich nemluvim, to je dlouha a slozita diskuse. Chapu, ze nekomu se PHEV nelibi a dokazu se vzit do kuze nekoho, kdo chce sportak s ruckou, nebo nekoho jineho kdo chce elektromobil. Nemam s tim problem. Jen me nadzvedava formulace, ze PHEV vznikly jen za ucelem podfuku s vypoctem spotreby (idealje jeste "kvuli EU").
Ano, taky neverim tomu, ze SUV bude jezdit za spotreby pod 4 litry. Ale nemuzu se zlobit na vyrobce, ze uvadeji spotreby tak, jak jim je nakazano. Dlouhodobe tvrdim, ze by se spotreby PHEV mely uvadet jako v USA, tj. spotreba elektriky v ciste elektrickem rezimu a pak separatne spotreba v hybridnim rezimu (tj. "s vybitou baterkou na startu")
Za posledni 3 mesice mam prumer pod 13kWh/100 pri jizde na hranici predpisu.
O emisich nemluvim, to je dlouha a slozita diskuse. Chapu, ze nekomu se PHEV nelibi a dokazu se vzit do kuze nekoho, kdo chce sportak s ruckou, nebo nekoho jineho kdo chce elektromobil. Nemam s tim problem. Jen me nadzvedava formulace, ze PHEV vznikly jen za ucelem podfuku s vypoctem spotreby (idealje jeste "kvuli EU").
Ano, taky neverim tomu, ze SUV bude jezdit za spotreby pod 4 litry. Ale nemuzu se zlobit na vyrobce, ze uvadeji spotreby tak, jak jim je nakazano. Dlouhodobe tvrdim, ze by se spotreby PHEV mely uvadet jako v USA, tj. spotreba elektriky v ciste elektrickem rezimu a pak separatne spotreba v hybridnim rezimu (tj. "s vybitou baterkou na startu")
Aha, takze kdyz mam s PHEV dlouhodobou spotrebu na temer 60 tisic najetych km 2,5 litru na sto a auto ujelo pres 60% tech kilometru jen na elektriku, tak je to kvuli podfuku s vypoctem spotreby. Jasne.
Mnoho e😜ertů ti bude oponovat - se současnými AdBlue diesely můžeš strávit noc v garáži s běžícím motorem a nebudeš o nem vědět.
😉
😉
Kdyz bych ji měl jako modlu, budu tu hlásat, jak ji naměřili 200, i když 200 jet nikdy nemůže.
A co ta vteřina 50-60 u golfu? To ti přijde jako normální a správný údaj?
A co ta vteřina 50-60 u golfu? To ti přijde jako normální a správný údaj?
Zalezi co máš na mysli ze funguje. No jezdi, ale spotřebou na HEV se nechytá.
Mazda 3 sky-x průměr 6.7
https😐/www.spritmonitor.de/…Mazda/250-3.html?…
Corolla 2.0HSD průměr 5.5
https😐/www.spritmonitor.de/…olla_Hybrid.html?…
Mazda 3 sky-x průměr 6.7
https😐/www.spritmonitor.de/…Mazda/250-3.html?…
Corolla 2.0HSD průměr 5.5
https😐/www.spritmonitor.de/…olla_Hybrid.html?…
To je ta stránka, kde naměřili Camry s hybridem zrychlení na 200, kdzy ma omezovač na 180? 😒]
https😐/zeperfs.com/…y-2-5-hybrid.htm#…
A tomu TSI trvá 50-60 vteřinu? Jako vážně sem hází tyhle hodnoty?
Někdy si do toho sedni a udělej si přímé srovnání, bez nějakých nesmyslných čísel ( tím myslím tuhle stránku, protoze tech nesmyslů tam mají hodně).
PS: Já vím, že máš VW jako modlu, ale někdy si zkus udělat realné přímé srovnání, ne na papíře, resp.internetu.
https😐/zeperfs.com/…y-2-5-hybrid.htm#…
A tomu TSI trvá 50-60 vteřinu? Jako vážně sem hází tyhle hodnoty?
Někdy si do toho sedni a udělej si přímé srovnání, bez nějakých nesmyslných čísel ( tím myslím tuhle stránku, protoze tech nesmyslů tam mají hodně).
PS: Já vím, že máš VW jako modlu, ale někdy si zkus udělat realné přímé srovnání, ne na papíře, resp.internetu.
Tu jsem nejel, můžu jen srovnavat co mám k dispozici. A co na to prime vyzkouseni říkají i ostatní.
To souhlasim, ale 1.4 tsi neni zabavny motor, neni pomaly, ale jede to jako diesel 😊 Takze se to moc nelisi od toho hybridu. A o tom podvozku, klasicky Leon umi jen na hezkem povrchu, jinak drnca.
Nemusíš 😅.
Len si písal viackrát, že nerozumieš kde je ten podvod, tak to bol pokus o vysvetlenie kde ho možno vidí niekto iný:
- pre EÚ je malé auto so spaľovacím motorom a emisiami 100 g zlé a treba ho zakázať
- môj diesel so 170g na diaľnici je úplne zlo
- Prius so 120 g (príp 140 po diaľnici) alebo X5 PHEV s 150-200 je super. Dajme im zelené značky a stavajme na tom budúcnosť
Len si písal viackrát, že nerozumieš kde je ten podvod, tak to bol pokus o vysvetlenie kde ho možno vidí niekto iný:
- pre EÚ je malé auto so spaľovacím motorom a emisiami 100 g zlé a treba ho zakázať
- môj diesel so 170g na diaľnici je úplne zlo
- Prius so 120 g (príp 140 po diaľnici) alebo X5 PHEV s 150-200 je super. Dajme im zelené značky a stavajme na tom budúcnosť
Já jsem skočil na jiné téma? Ale to bych nemohl, kdyby mi tam Ozzman nenastrčil ironickou poznámku o líbivostí Priusu.
Tvůj diesel mohl a může. Ale můj LPG nemohl a zatím skoro nikde nemůže. O tom to je. Mě už je to jedno, LPG už nemám.
Tohle není ale vůbec podstatné při diskuzi, že hybrid může do podzemních garáží, tam může vše mimo LPG a CNG žejo, takže to není žádná výhoda 😁 to byla pointa. Jemu o emise nejde, psal výše.
Hm.. zvláštní, ještě jsem se nesetkal s garáží, kam by nesměl muj diesel, co tráví vše kolem cest 😊
Ten můj vždycky 😄 :yes: A nesmrdí na chodce na semaforu a nesmrdí v podzemní garáži. A může tam bez omezení vjet.
115 až 120? To s obyč HEV corollou jezdim za 4-4.5, tj 92-107.
No Jirko...... 😒] 😒] 😒] 😒]
Jen škoda, že nikdo nepočítá WTT ( well-to-tank ) emise u fosilních paliv. Jen u elektráren
No Jirko...... 😒] 😒] 😒] 😒]
Jen škoda, že nikdo nepočítá WTT ( well-to-tank ) emise u fosilních paliv. Jen u elektráren
Bohužel počítají i mild. A pak nějaká automobilka k tomu dobastlí startovací generátor na 24nebo 48V a říkají tomu hybrid. I když jediné co to umí, že jednotkami koní dokaze trochu pomoct spalovaku, který se ani nedokáže odpojit při té výpomoci.
- O aké auto ide a čo má v oficiálnych papieroch, akú spotrebu?
- Kvôli komu sú primárne vyrábané. Mal som zato, že hlavne kvôli emisným norám EÚ, ale rád sa poučím 😊
Zaujímavé je, že pri dieseli EU vadí každý liter nadspotreby, alebo nademisií a sprísňuje metodiku.
A pri PHEV a EV metodika nie je až taká dôležitá 😊
- Kvôli komu sú primárne vyrábané. Mal som zato, že hlavne kvôli emisným norám EÚ, ale rád sa poučím 😊
Zaujímavé je, že pri dieseli EU vadí každý liter nadspotreby, alebo nademisií a sprísňuje metodiku.
A pri PHEV a EV metodika nie je až taká dôležitá 😊
To je ta stránka, kde nikdy nic nenaměřili, je to ta francouzská stránka, kde shromažďují údaje z evropských auto redakcí, které měří dynamické parametry aut. Čili daleko důvěryhodnější zdroje než testy na auto.cz a nesrovnatelně důvěryhodnější zdroje než anonymní nicky v diskuzi na auto.cz.
V případě Camry jsou to údaje od redakcí Auto Bildu, Auto Plus, Auto Zeitung, Automobile Magazine a Le Moniteur Automobile. A že jelo Camry 200, no asi ledabyle nastavený omezovač, řada aut dokáže jet rychleji než má napsáno v papírech.
PS: já vím, že máš Toyotu a hybridy jako modlu, ale někdy zkus sundat klapky z očí, uleví se ti.
V případě Camry jsou to údaje od redakcí Auto Bildu, Auto Plus, Auto Zeitung, Automobile Magazine a Le Moniteur Automobile. A že jelo Camry 200, no asi ledabyle nastavený omezovač, řada aut dokáže jet rychleji než má napsáno v papírech.
PS: já vím, že máš Toyotu a hybridy jako modlu, ale někdy zkus sundat klapky z očí, uleví se ti.
Vidis, porad nevidim ten "podvod" nebo "podfuk".
Neni to treba tak, ze jsou preferovana auta, ktera jsou realne schopna jezdit s nizsi spotrebou a lokalnimi emisemi, nez ciste spalovaky stejne velikostni kategorie?
Dusledek (mozna necekany a nechteny) je pak ten, ze lide (kteri si to mohou dovolit) si koupi auto, ze ktereho jim plynou nejake vyhody. Typicky parkovani v jinak obtiznych zonach apod. To je samozrejme spatne. Bohuzel je jednodussi (a pro vyrobce vynosnejsi) snizit spotrebu u velkeho auta typu SUV, nez u maleho mestskeho vozitka. Tam me napada snad jen Yaris, kde se to realne povedlo.
Neni to treba tak, ze jsou preferovana auta, ktera jsou realne schopna jezdit s nizsi spotrebou a lokalnimi emisemi, nez ciste spalovaky stejne velikostni kategorie?
Dusledek (mozna necekany a nechteny) je pak ten, ze lide (kteri si to mohou dovolit) si koupi auto, ze ktereho jim plynou nejake vyhody. Typicky parkovani v jinak obtiznych zonach apod. To je samozrejme spatne. Bohuzel je jednodussi (a pro vyrobce vynosnejsi) snizit spotrebu u velkeho auta typu SUV, nez u maleho mestskeho vozitka. Tam me napada snad jen Yaris, kde se to realne povedlo.
Protoz eto bylo dřív všem jedno, neboť se tvrdilo, že jediné CO2 je důležité. Proto byl diesel "eko". No a pak se zjistilo, že vypouští takové rakovinotvorne látky a jedy, co žádný jiný motor v autech. Ale na plošné omezování už bohužel bylo pozdě. Tak se aspoň postupně regulují limity, které mají problém splnit. A kdyz to zvládnou, jsou tak složité a poruchove, že je zákazníci přestávají chtít.
V corolle 2.0hsd je zábavnější jezdit než v leonu 1.5tsi. Zatím to potvrdil každý, kdo si u nás za sebou ty 2 auta vyzkoušel. 😒]
K danej spotrebe gratulujem. Ale k tomu zrejme treba pripočítať cca 20kWh/100 km v tej elektrine. Ak to bolo z domácej fotovoltaiky, super. Ak to bolo zo siete, tak bezemisné to fakt nebolo. Nerátam emisie na tú baterku, apod.
Podvod podobne ako KANKUNNEN vidím v tom, že takýmto autám aj veľkým SUV uznávajú spotrebu 1,7 - 1,2l/100 km a emisie pod 50g. A to proste podvod je, oficiálne posvätený EÚ.
https😐/www.bmw.sk/…nicke-udaje.html
BMW X5 45e oficiálne Emisie CO2, CO2 vážené: 39 - 27, Spotreba 1,7-1,2 l
Podvod podobne ako KANKUNNEN vidím v tom, že takýmto autám aj veľkým SUV uznávajú spotrebu 1,7 - 1,2l/100 km a emisie pod 50g. A to proste podvod je, oficiálne posvätený EÚ.
https😐/www.bmw.sk/…nicke-udaje.html
BMW X5 45e oficiálne Emisie CO2, CO2 vážené: 39 - 27, Spotreba 1,7-1,2 l
Ano, jezdim za 2,5 litru benzinu na 100. Kdyz nenabijim, jezdim za v prumeru za ctyri, v horsich pripadech (zima, dalnice) za pet. Porad nevidim ten podvod.
A prestante uz blbnout s EU. Ta auta nejsou primarne vyrabena kvuli EU.
A prestante uz blbnout s EU. Ta auta nejsou primarne vyrabena kvuli EU.