Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodej hybridů se do konce července zdvojnásobil na 13.036 aut

ČTK ČTK 9. 8. 2021 • 04:19
96
60
Zobrazit náhledy (96)
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Ford Kuga 2.5 Duratec Hybrid Ford Kuga 2.5 Duratec Hybrid Ford Kuga 2.5 Duratec Hybrid Ford Kuga 2.5 Duratec Hybrid Ford Kuga 2.5 Duratec Hybrid Ford Kuga 2.5 Duratec Hybrid Ford Kuga 2.5 Duratec Hybrid Ford Kuga 2.5 Duratec Hybrid Ford Kuga 2.5 Duratec Hybrid Ford Kuga 2.5 Duratec Hybrid Ford Kuga 2.5 Duratec Hybrid Ford Kuga 2.5 Duratec Hybrid Ford Kuga 2.5 Duratec Hybrid Ford Kuga 2.5 Duratec Hybrid Ford Kuga 2.5 Duratec Hybrid Ford Kuga 2.5 Duratec Hybrid Ford Kuga 2.5 Duratec Hybrid Ford Kuga 2.5 Duratec Hybrid Ford Kuga 2.5 Duratec Hybrid Ford Kuga 2.5 Duratec Hybrid Ford Kuga 2.5 Duratec Hybrid Ford Kuga 2.5 Duratec Hybrid Ford Kuga 2.5 Duratec Hybrid Ford Kuga 2.5 Duratec Hybrid Ford Kuga 2.5 Duratec Hybrid Ford Kuga 2.5 Duratec Hybrid Ford Kuga 2.5 Duratec Hybrid Ford Kuga 2.5 Duratec Hybrid Ford Kuga 2.5 Duratec Hybrid Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV

Prodej aut s hybridním pohonem se za sedm měsíců letošního roku více než zdvojnásobil na 13.036 vozů. Z toho plug-in hybridy do zásuvky rostly o 185 procent na 2445 aut. Odbyt elektromobilů se zvýšil jen o necelá čtyři procenta na 1426 vozů.

Podíl aut s bateriovým pohonem na celkových prodejích se tak zvýšil z loňských 6,4 procenta na 11 procent. "Registrace vozů s alternativním pohonem jsou letos téměř dvojnásobné oproti loňsku," uvedl tajemník svazu Josef Pokorný s tím, že celkem se prodalo 16.037 aut na alternativní pohon, tedy elektromobilů, hybridů nebo vozů na plyn.

Nejprodávanější značkou hybridů je Toyota s 3255 vozy, následuje Ford s prodejem 1837 hybridů a Škoda, která prodala 1481 hybridních vozů. Nejprodávanějším hybridním modelem byla Škoda Octavia před Toyotou Corolla.

"Hybridy rostou aktuálně mnohem výrazněji než elektromobily. Dokládá to preference zákazníků, které u elektromobilů prozatím odrazuje vyšší cena a omezené použití kvůli nižšímu dojezdu a dlouhému dobíjení. Naopak cena tzv. full hybridů je v podstatě již srovnatelná s diesely s automatickou převodovkou a není potřeba je dobíjet," uvedl generální ředitel Toyota a Lexus ČR Martin Peleška. Podíl hybridů na prodejích Toyoty letos přesáhl 50 procent.

Mezi elektromobily vede značka Škoda s 501 registrovanými vozy, následuje Volkswagen s prodejem 173 aut a značka Hyundai, která prodala 146 elektromobilů. O deset vozů méně prodala americká Tesla.

Celkový prodej nových osobních vozů od ledna do konce července meziročně vzrostl o 14 procent na 131.210 vozů. Proti roku 2019 jde však stále o téměř 13procentní pokles.

Související články

Témata
11. 8. 2021 05:27
Re: Auto pro 21. století?
Mnoho expertů ti bude oponovat - se současnými AdBlue diesely můžeš strávit noc v garáži s běžícím motorem a nebudeš o nem vědět.
;-)
10. 8. 2021 13:53
Re: Hybridy nebrat!
A co jako? :-)
10. 8. 2021 12:03
Auto pro 21. století?
Mám rád vůni benzínu, ale musím se přiznat, že v posledních letech mám pocit, že už se po silnicích skoro nedá pořádně jezdit pro radost. Kde není kolona, je radar, bodů máš jen dvanáct, sestřelit taky nikoho nechceš...

Letos jsem poprvé vzal na dovolenou rodinného hybrida (Honda CRV), abych si vyzkoušel, jak dá delší cestu. Předtím jsem tyhle dovolenkové trasy jezdil v naftovém Superbu. Spotřebu hybrid na dálnicích předvedl horší, při tempomatových 140 km/h všude, kde to šlo, jsem najel 1000 km s konečnou spotřebou cca 7 litrů. Superb tohle uměl za 4.5 (pravda, byl to ročník 2014, čili zrovna ten, který šidil s emisemi v rámci Dieselgate, ale ty současné by to daly třeba za 5.5, pořád dobrý). Nicméně je to nejslabší disciplína pro hybrid (po městě jezdí levněji, než TDIčko), navíc má pohon 4x4, je to vysoké auto takže vyšší odpor vzduchu, má 190 koní (Superb měl 140)... čili obstál se ctí.

Ale - když jsme čekali na trajekt, byl přede mnou Mercedes E aktuální generace v naftě a protože se chtěl chladit, točil celou dobu motorem na místě. Nemít zapnutou cirkulaci vzduchu, nemohl bych tam sedět, museli bychom se s dětmi proplést mezi auty a jít dýchat někam jinam. Hybrid krásně utáhne klimu z baterky (pravda, jednou za několik minut na pár vteřin nastartuje - možná aby nevystydl motor?) a voní po fialkách. Jak si na to člověk zvykne, připadal by si tam v té koloně s nastartovaným nafťákem blbě - jako nemít deodorant v nacpaném MHD.

Takže jakže? Cestování je super i dnes, navíc v době, kdy auto se řídí samo (Honda mě tímhle nadchla, člověk fakt jen kontrolně přidržuje volant, prý je v tom dál než Tesla - to neumím posoudit, ale určitě paráda). Hybrid se projevil jako bezvadný parťák, tichý, dostatečně výkonný, obstojně úsporný a bez jakýchkoli nevýhod oproti srovnatelnému naftovému motoru.

A že mi chybí vůně benzínu? To se dá řešit třeba takhle:
https://www.bikes.cz/…04507O0854O3.jpg
Avatar - Mikesus
10. 8. 2021 10:30
Re: Re: Hybridy nebrat!
Kdyz bych ji měl jako modlu, budu tu hlásat, jak ji naměřili 200, i když 200 jet nikdy nemůže.
A co ta vteřina 50-60 u golfu? To ti přijde jako normální a správný údaj?
Avatar - Roman Horký
10. 8. 2021 08:49
Re: Re: Hybridy nebrat!
Camry 200 nejelo a nepojede. S tím se smiř.
https://www.youtube.com/watch?…

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud