Elektromobilita
Mazda3 a jiné má mildhybrid v sérii nebo počítají jen Toyotu jako full hybrid
Hybridy jsou zcela absurdní technický výmysl, prosazovaný jen a pouze na byrokraticko-ideologických základech, likvidující pravou radost z jízdy. Fuj! :😉 😢 :no:
V corolle 2.0hsd je zábavnější jezdit než v leonu 1.5tsi. Zatím to potvrdil každý, kdo si u nás za sebou ty 2 auta vyzkoušel. 😒]
Pokud tuto hybridní Toyotu už začali vyrábět s manuální převodovkou, rád se s ní půjdu k dealerovi svézt, abych si tvé tvrzení vyzkoušel v praxi! 😄
Ja vím, ty bez manuálu se neumíš ani rozjet 😒]
To bohužel přijdeš o dost zábavných aut.
To bohužel přijdeš o dost zábavných aut.
Bohužel jsi to vzal za úplně špatný konec - ve skutečnosti dost potenciálně zábavných aut svoji zábavnost ztratilo a ztrácí povinnou montáží automatu. 😒 :no😒br />
P.S. Leon 1.4 TSI se 6st. manuálem jezdí výborně, ovšem na skutečně parádní řidičské slasti mám Alfu 156! 😄 Doufám, že tady nehodláš tvrdit, že hybridní Corolla je zábavnější, než tento klasický sportovní sedan! 😒]
Nez Leon TSi jo, to bys musel mit nejakou zabavnejsi motorizaci
Ale na řidičskou zábavu mimo závodní okruh (tedy v rámci platných rychlostních limitů) fakt nemusíš mít nějaký extra silný motor! Mnohem důležitější je dobré naladění podvozku, řízení a nízká hmotnost. Samozřejmě to auto nesmí být líná lemra, ale to poměrně lehký Leon 1.4 TSI opravdu není! 😄
Však se jedná o různě výkonná auta (i jiný objem) a radost z jízdy se zvětšuje při větším zapojení řidiče.
Různě výkonná na papíře, v reálu ta 1.5 nadělí hybridu na okruhu skoro 7 sekund a to Leon bude ještě o pár kilo lehčí než ten Golf. Takže hybrid může být zábavnější leda když si za kritérium dáš heslo "vždy a všude poslední".
https😐/zeperfs.com/…uel7902-8369.htm
https😐/zeperfs.com/…uel7902-8369.htm
To je ta stránka, kde naměřili Camry s hybridem zrychlení na 200, kdzy ma omezovač na 180? 😒]
https😐/zeperfs.com/…y-2-5-hybrid.htm#…
A tomu TSI trvá 50-60 vteřinu? Jako vážně sem hází tyhle hodnoty?
Někdy si do toho sedni a udělej si přímé srovnání, bez nějakých nesmyslných čísel ( tím myslím tuhle stránku, protoze tech nesmyslů tam mají hodně).
PS: Já vím, že máš VW jako modlu, ale někdy si zkus udělat realné přímé srovnání, ne na papíře, resp.internetu.
https😐/zeperfs.com/…y-2-5-hybrid.htm#…
A tomu TSI trvá 50-60 vteřinu? Jako vážně sem hází tyhle hodnoty?
Někdy si do toho sedni a udělej si přímé srovnání, bez nějakých nesmyslných čísel ( tím myslím tuhle stránku, protoze tech nesmyslů tam mají hodně).
PS: Já vím, že máš VW jako modlu, ale někdy si zkus udělat realné přímé srovnání, ne na papíře, resp.internetu.
To je ta stránka, kde nikdy nic nenaměřili, je to ta francouzská stránka, kde shromažďují údaje z evropských auto redakcí, které měří dynamické parametry aut. Čili daleko důvěryhodnější zdroje než testy na auto.cz a nesrovnatelně důvěryhodnější zdroje než anonymní nicky v diskuzi na auto.cz.
V případě Camry jsou to údaje od redakcí Auto Bildu, Auto Plus, Auto Zeitung, Automobile Magazine a Le Moniteur Automobile. A že jelo Camry 200, no asi ledabyle nastavený omezovač, řada aut dokáže jet rychleji než má napsáno v papírech.
PS: já vím, že máš Toyotu a hybridy jako modlu, ale někdy zkus sundat klapky z očí, uleví se ti.
V případě Camry jsou to údaje od redakcí Auto Bildu, Auto Plus, Auto Zeitung, Automobile Magazine a Le Moniteur Automobile. A že jelo Camry 200, no asi ledabyle nastavený omezovač, řada aut dokáže jet rychleji než má napsáno v papírech.
PS: já vím, že máš Toyotu a hybridy jako modlu, ale někdy zkus sundat klapky z očí, uleví se ti.
...kdy jezdit na elektřinu bude dražší než jízda se spalovákem....https😐/echo24.cz/…ktraren-vnemecku
„Zdražování silové elektřiny v Německu se projevuje růstem její ceny v Česku, jelikož Česko je de facto součástí německé energetické soustavy. Takže ceny silové elektřiny v ČR vlastně „kopírují“ ty německé. Češi tak nesou náklady za německou čistou energii, ačkoli sami do očištění své elektřiny zdaleka tolik neinvestují,“ uvedl k tomu pro deník Echo24 hlavní ekonom Trinity Bank Lukáš Kovanda.
„Zdražování silové elektřiny v Německu se projevuje růstem její ceny v Česku, jelikož Česko je de facto součástí německé energetické soustavy. Takže ceny silové elektřiny v ČR vlastně „kopírují“ ty německé. Češi tak nesou náklady za německou čistou energii, ačkoli sami do očištění své elektřiny zdaleka tolik neinvestují,“ uvedl k tomu pro deník Echo24 hlavní ekonom Trinity Bank Lukáš Kovanda.
Mám rád vůni benzínu, ale musím se přiznat, že v posledních letech mám pocit, že už se po silnicích skoro nedá pořádně jezdit pro radost. Kde není kolona, je radar, bodů máš jen dvanáct, sestřelit taky nikoho nechceš...
Letos jsem poprvé vzal na dovolenou rodinného hybrida (Honda CRV), abych si vyzkoušel, jak dá delší cestu. Předtím jsem tyhle dovolenkové trasy jezdil v naftovém Superbu. Spotřebu hybrid na dálnicích předvedl horší, při tempomatových 140 km/h všude, kde to šlo, jsem najel 1000 km s konečnou spotřebou cca 7 litrů. Superb tohle uměl za 4.5 (pravda, byl to ročník 2014, čili zrovna ten, který šidil s emisemi v rámci Dieselgate, ale ty současné by to daly třeba za 5.5, pořád dobrý). Nicméně je to nejslabší disciplína pro hybrid (po městě jezdí levněji, než TDIčko), navíc má pohon 4x4, je to vysoké auto takže vyšší odpor vzduchu, má 190 koní (Superb měl 140)... čili obstál se ctí.
Ale - když jsme čekali na trajekt, byl přede mnou Mercedes E aktuální generace v naftě a protože se chtěl chladit, točil celou dobu motorem na místě. Nemít zapnutou cirkulaci vzduchu, nemohl bych tam sedět, museli bychom se s dětmi proplést mezi auty a jít dýchat někam jinam. Hybrid krásně utáhne klimu z baterky (pravda, jednou za několik minut na pár vteřin nastartuje - možná aby nevystydl motor?) a voní po fialkách. Jak si na to člověk zvykne, připadal by si tam v té koloně s nastartovaným nafťákem blbě - jako nemít deodorant v nacpaném MHD.
Takže jakže? Cestování je super i dnes, navíc v době, kdy auto se řídí samo (Honda mě tímhle nadchla, člověk fakt jen kontrolně přidržuje volant, prý je v tom dál než Tesla - to neumím posoudit, ale určitě paráda). Hybrid se projevil jako bezvadný parťák, tichý, dostatečně výkonný, obstojně úsporný a bez jakýchkoli nevýhod oproti srovnatelnému naftovému motoru.
A že mi chybí vůně benzínu? To se dá řešit třeba takhle😒br />https😐/www.bikes.cz/…04507O0854O3.jpg
Letos jsem poprvé vzal na dovolenou rodinného hybrida (Honda CRV), abych si vyzkoušel, jak dá delší cestu. Předtím jsem tyhle dovolenkové trasy jezdil v naftovém Superbu. Spotřebu hybrid na dálnicích předvedl horší, při tempomatových 140 km/h všude, kde to šlo, jsem najel 1000 km s konečnou spotřebou cca 7 litrů. Superb tohle uměl za 4.5 (pravda, byl to ročník 2014, čili zrovna ten, který šidil s emisemi v rámci Dieselgate, ale ty současné by to daly třeba za 5.5, pořád dobrý). Nicméně je to nejslabší disciplína pro hybrid (po městě jezdí levněji, než TDIčko), navíc má pohon 4x4, je to vysoké auto takže vyšší odpor vzduchu, má 190 koní (Superb měl 140)... čili obstál se ctí.
Ale - když jsme čekali na trajekt, byl přede mnou Mercedes E aktuální generace v naftě a protože se chtěl chladit, točil celou dobu motorem na místě. Nemít zapnutou cirkulaci vzduchu, nemohl bych tam sedět, museli bychom se s dětmi proplést mezi auty a jít dýchat někam jinam. Hybrid krásně utáhne klimu z baterky (pravda, jednou za několik minut na pár vteřin nastartuje - možná aby nevystydl motor?) a voní po fialkách. Jak si na to člověk zvykne, připadal by si tam v té koloně s nastartovaným nafťákem blbě - jako nemít deodorant v nacpaném MHD.
Takže jakže? Cestování je super i dnes, navíc v době, kdy auto se řídí samo (Honda mě tímhle nadchla, člověk fakt jen kontrolně přidržuje volant, prý je v tom dál než Tesla - to neumím posoudit, ale určitě paráda). Hybrid se projevil jako bezvadný parťák, tichý, dostatečně výkonný, obstojně úsporný a bez jakýchkoli nevýhod oproti srovnatelnému naftovému motoru.
A že mi chybí vůně benzínu? To se dá řešit třeba takhle😒br />https😐/www.bikes.cz/…04507O0854O3.jpg
A prestante uz blbnout s EU. Ta auta nejsou primarne vyrabena kvuli EU.
- Kvôli komu sú primárne vyrábané. Mal som zato, že hlavne kvôli emisným norám EÚ, ale rád sa poučím 😊
Zaujímavé je, že pri dieseli EU vadí každý liter nadspotreby, alebo nademisií a sprísňuje metodiku.
A pri PHEV a EV metodika nie je až taká dôležitá 😊
- podľa katalógu má PRIUS PHV spotrebu 1,2-1,3 l/100 km a emisie 28-29 g.
- reálne máš 2,59 l/100 km + elektrina (16,6 kWh/100 km), tj. emisie cca 115 g-120 g
- takže u Tvojho auta EU uznáva emisie cca 4 x nižšie ako sú v skutočnosti
PS😒br /> - elektrinu rátam 326 g/kWh pre ČR z https😐/www.electricitymap.org/zone/CZ aktuálny stav
- emisie z l benzínu podľa Google
Je mi jedno, co tvrdi EU a jak pitome se rozhodli pocitat spotrebu. Nize jsem napsal, ze s tim dlouhodobe nesouhlasim a najdes tenhle muj nazor i v dalsich diskusich tady na webu. Pro me je podstatne to, ze PHEV funguji a realne spotrebuji na provoz mene energie, nez bezne spalovaky. A proste si nemyslim, ze je vyrobci delaji jen proto, aby splnili nejake limity EU.
No Jirko...... 😒] 😒] 😒] 😒]
Jen škoda, že nikdo nepočítá WTT ( well-to-tank ) emise u fosilních paliv. Jen u elektráren
Len si písal viackrát, že nerozumieš kde je ten podvod, tak to bol pokus o vysvetlenie kde ho možno vidí niekto iný:
- pre EÚ je malé auto so spaľovacím motorom a emisiami 100 g zlé a treba ho zakázať
- môj diesel so 170g na diaľnici je úplne zlo
- Prius so 120 g (príp 140 po diaľnici) alebo X5 PHEV s 150-200 je super. Dajme im zelené značky a stavajme na tom budúcnosť
Neni to treba tak, ze jsou preferovana auta, ktera jsou realne schopna jezdit s nizsi spotrebou a lokalnimi emisemi, nez ciste spalovaky stejne velikostni kategorie?
Dusledek (mozna necekany a nechteny) je pak ten, ze lide (kteri si to mohou dovolit) si koupi auto, ze ktereho jim plynou nejake vyhody. Typicky parkovani v jinak obtiznych zonach apod. To je samozrejme spatne. Bohuzel je jednodussi (a pro vyrobce vynosnejsi) snizit spotrebu u velkeho auta typu SUV, nez u maleho mestskeho vozitka. Tam me napada snad jen Yaris, kde se to realne povedlo.
Podvod podobne ako KANKUNNEN vidím v tom, že takýmto autám aj veľkým SUV uznávajú spotrebu 1,7 - 1,2l/100 km a emisie pod 50g. A to proste podvod je, oficiálne posvätený EÚ.
https😐/www.bmw.sk/…nicke-udaje.html
BMW X5 45e oficiálne Emisie CO2, CO2 vážené: 39 - 27, Spotreba 1,7-1,2 l
Za posledni 3 mesice mam prumer pod 13kWh/100 pri jizde na hranici predpisu.
O emisich nemluvim, to je dlouha a slozita diskuse. Chapu, ze nekomu se PHEV nelibi a dokazu se vzit do kuze nekoho, kdo chce sportak s ruckou, nebo nekoho jineho kdo chce elektromobil. Nemam s tim problem. Jen me nadzvedava formulace, ze PHEV vznikly jen za ucelem podfuku s vypoctem spotreby (idealje jeste "kvuli EU").
Ano, taky neverim tomu, ze SUV bude jezdit za spotreby pod 4 litry. Ale nemuzu se zlobit na vyrobce, ze uvadeji spotreby tak, jak jim je nakazano. Dlouhodobe tvrdim, ze by se spotreby PHEV mely uvadet jako v USA, tj. spotreba elektriky v ciste elektrickem rezimu a pak separatne spotreba v hybridnim rezimu (tj. "s vybitou baterkou na startu")
Jedná se o naši Mild Hybrid technologii. Ta využívá malý integrovaný startovací generátor (ISG), jenž zachytí energii z brzdění, která jinak zůstává nevyužita, a uloží ji pro účely napájení elektrických systémů vozu; snižuje tak zátěž motoru a šetří pohonné hmoty.
Mazda 3 sky-x průměr 6.7
https😐/www.spritmonitor.de/…Mazda/250-3.html?…
Corolla 2.0HSD průměr 5.5
https😐/www.spritmonitor.de/…olla_Hybrid.html?…
prvni je emisni protoze majitele ty auta nedobijeji
druhy je danovy, protoze majitele auta dobijeji a tak se vyhybaji potrebnim danim
a to nevis o tretim, ze plati povinne ruceni jenom ze spalovaku, to znamena ze treba RAV4 PHEV plati jen 134kW a z elektrickych 140 kW uz povinne ruceni neplati.
Akorat nevim kam zaradit ty PHEV na ktere se vyhody nvztahuji, protoze neplni limit 50g/km.