Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
3_diamanty
Teda mne sa popravde viac paci 1,6tgdi verzia v 4kolke ako tato supervykonna dvojkolka... to uz potom radsej i30N .... celkovo tieto nadupane crossy neviem na koho cielia... pridu my kusok zbytocne a velku buducnost im ani nedavam
Taková auta se kupují hlavně kvůli vzhledu, takže se najde dost zájemců, kterým se nelíbí i30N, ale Kunda ano.
Navíc jsou i tací, co mají raději vyšší posez, lépe se z toho vystupuje, lépe se dítě poutá do sedačky, je z toho lepší výhled apod.
Navíc jsou i tací, co mají raději vyšší posez, lépe se z toho vystupuje, lépe se dítě poutá do sedačky, je z toho lepší výhled apod.
Taky nějak nechápu smysl těchto jakože sportovních a přitom vysokých aut. Ale je možné že se brzy bude na okruzích jezdit MS SUVček a podobných krabic 🤔
Ked konu... tak mne dava ovela vacsi zmysel 4kolkova verzia ... a ked sa chciet pretekat tak potom i30N ... ale kombinacia vytuneneho crossu v dvojkolke je proste blud... toto nemoze fungovat... nedava to zmysel...
pradeda777
....mě se líbí a i cenově, na to jak je vybavená, to nevidím zle. 206 kW FWD je sice na hraně, ale s e-LSD a automatem by to neměl být problém. :-!
fazer8
Na Slovensku je cenový rozdiel i30 N s automatom a Kona N iba 1.100euro. Kona N má naviac adaptívny tempomat, head up displej a odvetrávané sedacky. Takže nakoniec je cena výhodnejšia u Kony🤪👍.
Ale I30 N performance v manuálu je u nás v CZ asi o 4000-4500euro levnější než na Slovensku
Cena cz je 770.000 krat kurz eura je cca 30.200euro. Cenovy rozdiel je 2.200euro a to je celkom dost. Otazka je či je rovnaká výbava alebo má tá slovenská niečo viac proti cz variantu...
No ale mi na SK mame ešte ďalšiu úchylku. Prihlasenie Nka do evidencie 2.333euro. Dakujeme našim úchylákom vo vlade. Inak to bola ešte socialna vláda Ficková...ale to je debata na iný portál🤦♂️
Máte i jiný kurz eur👋koruny takže mejch +4500+evidence +2400=skoro 7000tisíc a to se vyplatí-státu.U auta do 81kw se nic neplatí?
Neviem či máš svoju zmenáreň z lepším kurzom ale kurz narodnej banky slovenska a česka je úplne rovnaký...🤦♂️
Golf i Tiguan volbu má a v max konfigu vychází oba na 1.6M.
Zdravím zo slovenských pastvín do českého veľkomesta. 😉
T-Roc R stál cca o 100k CZK méně (!!) než Golf R ačkoliv má totožnou techniku. Teď z nějakého důvodu nevidím ceník žádného T-Rocu, ale to je asi jen dočasná záležitost importéra.
Cenový rozdíl T-Roc R vs Kona N je tak cca 120k CZK, otázkou co slevy atd...
To s dovolením budu využívat, to je parádní
Prostě k přesnemu nebo k přesnějšimu srovnani by se musel vzit Tucson N, ale to jaksi nejde.
Ale je jasne, že cenove nužky mezi i30N a Tucson N by se ještě vic rozevřely než v připadě i30N vs Kona N.
A dalši věci je vychazeni z ceniku a zatim co u VW se dostaneš u nas realně na slevu od prodejce někde mezi 11-15% což k sobě cenově modely od VW realně přibliži tak u Hyundaie mužeš zapomenout. Když to přeženu tak budeš rad, když k N modelum dostaneš max gumove koberečky na zimu. U kony to muže byt však jine.
MQB A0[edit]
Audi A1 Mk2 (2018–present)[19]
SEAT Arona (2017–present)[20]
SEAT Ibiza Mk5 (2017–present)[21]
Škoda Kamiq (global) (2019–present)[22][23]
Škoda Scala (2019–present)[24]
Škoda Fabia (2021–present)[25]
Volkswagen Taig👋Nivus (2020–present)[26]
Volkswagen Polo Mk6 (2017–present)[27]
Volkswagen T-Cross/Tacqua (2019–present)[28]
Volkswagen Virtus (2018–present)[29]
Škoda Kushaq (2021–present)[30]
Volkswagen Taigun (2021–present)[31]
MQB A1[edit]
Jetta VS5 (2019–present)[32]
SEAT Ateca (2016–present)[33]
Škoda Karoq (2017–present)[34]
Volkswagen Bora Mk4 (2018–present)[35]
Volkswagen Jetta/Sagitar/Vento (A7) (2018–present)[36]
Volkswagen Lavida Mk3 (2018–present)[35]
Volkswagen T-Roc (2017–present)[37]
T-Roc Cabriolet (2020–present)
Volkswagen Taos/Tharu (2018–present)[38]
MQB A2[edit]
Audi Q3 Mk2 (2018–present)[9]
Audi Q3 Sportback (2019–present)[9]
Jetta VS7 (2020–present)[39]
SEAT Tarraco (2018–present)[40]
Škoda Kodiaq (2016–present)[40]
Kodiaq GT (2018–present)
Volkswagen Tayron (2018–present)[41]
Tayron X (2020–present)
Volkswagen Tiguan Mk2 (2016–present)[42][43][44]
Tiguan Allspace/L (2017–present)
Tiguan X (2020–present)
Volkswagen Viloran (2020–present)
MQB Evo (2019)[edit]
Audi A3 Mk4 (2020–present)[45]
Cupra Formentor (2020–present)[46]
SEAT León Mk4 (2020–present)[47]
Škoda Octavia Mk4 (2020–present)[48]
Volkswagen Caddy Mk4 (2020–present)[49]
Volkswagen Golf Mk8 (2019–present)[50]
Volkswagen Talagon (2021–present)[51]
MQB A1[edit]
Jetta VS5 (2019–present)[32]
SEAT Ateca (2016–present)[33]
Škoda Karoq (2017–present)[34]
Volkswagen Bora Mk4 (2018–present)[35]
Volkswagen Jetta/Sagitar/Vento (A7) (2018–present)[36]
Volkswagen Lavida Mk3 (2018–present)[35]
Volkswagen T-Roc (2017–present)[37]
T-Roc Cabriolet (2020–present)
Volkswagen Taos/Tharu (2018–present)
Nicméně Golf je MQB Evo.
Tiguan byl vždycky cenově i technikou na úrovni Passatu. Dneska se to pravda lehce promíchalo, ale pořád je to Golf cca. od 550t s litrem a torzkou a Passat + Tiguan cca. od 800 s 1.5TSI 6MT.
Takhle je to v pořádku - T-Roc je Karoq a Tiguan je Kodiaq (co se platformy týče).
Jasně, Golf je Evo... ale ne proto, že by byl větší, ale proto, že je novější. Dá se předpokládat, že nástupce Karoqu (T-Rocu) bude stát opět na stejné platformě jako Octavia (Golf).
Kona je velikostně tak akorát na úrovni T-Rocu (délka 4,2m, rozvor 2,6m). Jestli je to ekvivalent Golfu a i30, to těžko říct... u Hyu jsem to vždycky bral tak, že kompaktní SUV je Tucson...
Tiguan je o kus větší... a hlavně technicky to je spíš ekvivalent Passatu (Tiguan = Kodiaq = Superb = Passat).
Možná je Kona o půl třídy menší než kompakt a Tigi o půl větší... mezi Tigim a Konou každopádně rozdíl třídy je.
Tiguan Allspace = Kodiaq = Seat Tarraco (kratky Tiguan ma o ~10cm kratsi razvor ako tieto)
Aj ja beriem Tiguan Allspace (t.j. o pol triedy väčší než základný Tiguan a súdodenec Kodiaqu a Taracca) ako esúvéčkový ekvivalent Passatu. Ale krátky Tigi vnímam ako bližší tomu Golfu, je to stále kompaktné SUV.
Tak jako tak pleteš se v tom porovnávání s Konou, na to je tu T-Roc R a ten nabízí lepší techniku než Kona za velmi blízkou cenu, takže cenová výhoda jakou má i30 N se zde nekoná.
Když by byl Tucson N, ten pojďme srovnávat s Tiguanem...pokud by vůbec měl 4x4 😊
Co se těch rozměrů týče - i krátký Tiguan má 4,5m a je o 30cm delší než Kona a T-Roc.
T-roc vnímam ako taký medzistupeň medzi Polom a Golfom, vväčší ako Polo, ale o chlp menší ako Golf (narp. rázvor 2,59m vs. Golf 2,62m), ale hlavne kvalitatívne, materiálovo bližší Polu než Golfu, ten pocit z T-rocu je fakt lacný. Aj súčasný Golf išiel vnímanou kvalitoui dolu, ale ak to beriem tak, že T-roc vznikol v dobe minulého Golfu, tak tam ten pocitový kvalitatívny rozdiel (pol)triedy bol.
a) o 30cm delší než Kona a T-Roc (a naopak Kona s T-Rocem jsou si hodně blízko)
b) technikou, cenou i postavením na trhu jednoznačně na úrovni D segmentu
Jak říkáš... Golf patří k nejmenším kompaktům, Passat k nejmenším autům D segmentu... a podle mého názoru krátký Tiguan sice k nejmenším, ale pořád SUV-D.
České SDA je ale schopné hodit všechna škodovácká SUV do kompaktních... tak asi no stress.