Pokud jste si brousili zuby na plug-in hybridního sportovce z Francie, dost možná zůstanete zklamáni. S příjezdem Peugeotu 508 PSE na český trh to nevypadá růžově.
Za plugin lift v strednej triede od pezota ( tu sa niekto fakt pomiatol ) ... toto nemoze fungovat.... tak to uz rovno mercedes E alebo A6 allroad.... pripadne touareg s V6 tdi... alebo paradny jaguar F pace... v tejto cenovke ( 60-70 tisic eur ) sa uz fakt daju vyberat ine znacky ( jaguar, range rover, lexus, D3 ) a ine kusky a nie nejaky vytuneny pezot.... ja u nas pritom ani klasicku 508 za nejakych 25 tisic eur nikde nevidim ... to ovela skor stretnem arteona alebo aj mondeo... alebo dokonca aj stinger... 508 ale akoby sa pod zem prepadla.. u nas celkovo nepredajne auto ( vzhladom aj na v priemere vysoko posadenu cenu a aj ten bajecny i cocpit sa ani nedivim ze to u nas nik nechce ) ....
Za 65 môžeš mať aj jazdené Bentley a čo teraz? Uvedom si, že toto je okrajová verzia modelu, akýsi cenový strop. Tak isto, ako sa budeš chytať za hlavu pri Kodiaqu RS za 50. Rozumieš tomu? Ich to veľa nestojí, je to ako keby len upravili existujúci model, teda akýsi vlastný tuning. Nie je to samostatný model, vtedy by to bol fakt úlet.
A nehnevaj sa, ale argumentovať tým, že niekde v Košiciach nestretávaš 508 je smiešne. Predalo sa ich na Slovensku 422 ks. Áno, oproti Superbu či Passatu je to slabota, ale aspoň netrep, keď máš prehľad len o svojom najbližšom okolí.
A za prvý polrok má 508 v Európe 14125 registrácií, viac, ako Arteon. Nevydávaj svoje dojmy za fakt, dík.
Tak ani ja ich prakticky vôbec nestretávam a 422 ks na auto ktorého základ stojí 29 990 € je slušný výsledok ale kde tie autá jazdia keď som každý deň na cestách tak to fakt netuším.Dať za 508 65 000 € je totálna hlúposť a šéf českého zastúpenia to povedal jasne takže nehovor tu o okrajovej záležitosti pre fajnšmekrov.A neporovnávaj 508 s Arteonom lebo ten je min o 5 000 € v základe drahší ako 508 treba ho porovnávať s Passatom a tam tie jeho predaje voči Passatu sú žalostné.Za 65 000 € sú úplne iné autá a nemusíš ako hlupák naťahovať pri Tescu kábel.A ešte odkiaľ si zobral že v SK sa predalo 422 ks a hlavne za aké obdobie ? Ak to je za tri roky čo je na trhu tak to zase moc nie je.Za 1-6 2021 sa v ČR predalo 990 Passatov , 529 Arteonov a 105 Insignii a v prvej šestke nejaký Peugeot ani nie je.Tak rátam že v SR sa ich tak predalo max 30 ks tak tu bude vysvetlenie prečo ich na cestách ani nevidno.Však kto by dal za francúza 35 000 € + a za 65 000 € je to ne-pre-daj-néééé.
Tak to je jasný, když se jich prodalo málo, je to auto na odpis, myslím ,že by sis měl koupit zase Golf, to je jistota, toho si kupuje pořád dost lidí... stojí teď v ČR 4 500 na operák měsíčně (to je polovina toho, co jsme kdysi platili za Jettu, která byla ceníkově dražší - to koukáš, že jsme taky měli nejlepší auto dokonce v sedanu co? Bývali jsme v ulici smetánka...), to je skoro zadarmo, to značí kvalitu !
508ček mi jezdí kolem chalupy na vesnici několik. Koukám na ně shora, já mám před chalupou zaparkovaný Prius. Ještě trapnější situace je, když přijedu "náklaďákem", tedy starou 406kou pro špinavou práci. Pak dojde k tragickému srovnání, že ta stará 406ka je hezčí.
Pisal som to uz v inej diskusii, ze sa na to nemozes pozerat z pohladu ceny, ale z pohladu pohonu. Mne to pride vela tiez, avsak ak si das do konfiguratora aj nejake to E alebo A6, tak ako PHEV nizsieho vykonu tie auta len zacinaju bez vybavy za take sumy. Takze ano v kontexte ceny je to fakt dost, v kontexte vsetkych faktorov budu cenovo pod konkurenciou a to znacne.
Za prvé A6 a E jsou o třídu výš, dal jsem je do srovnání jen proto, že i s normálním a pořádným motorem se dají koupit za cenu tohoto PSE.
Za druhé to není výhoda PSE a nebo chyba mnou vybraných. Já to beru naopak jako výhodu, že jsou auta se správným motorem, bez zbytečného závaží, s celkově lepším pohonným řetězcem a za podobné ceny. Naopak to beru jako selhání PSA, že do DS nebo právě tohoto Peugeotu nemají žádný odpovídající motor a to ani naftový ani benzínový. Dělali 1,6PT 225 koní (i ten 1,6 bez elektriky zrušili). Evidentně by tak nebyl takový problém vyladit 2.0 na výkon okolo 300 koní, se kterým by celá 508 vážila okolo 1,5t a ne okolo 2t. Jelo by to lépe, alespoň jako celek.
Rezignovali na všechny použitelné pohonné řetězce a na poptávce to je vidět.
Ako som ti pisal nizsie, mozes to tak porovnat ale nejde o ferove porovnanie, lebo neporovnavas porovnatelne. A6 ci MB E narozdiel od ich nizsich radov disponuje aj PHEV a tie len na cenovke pezotu zacinaju a to s nizsim vykonom. BMW ma jedine v triede 330e, ktore startuje na yrochu nizsej cene. Naviac tema vyssich objemov u pezotu je uplne ina diskusia a znovu zamienas dosledok s pricinou. Pezot zrusil tie motory, ktore sa jednoducho predavali najmenej. Ono nestaci mat len nazor, niekedy sa treba pozriet aj na realitu a pezot svojich zakaznikov ocividne pozna lepsie ako internetovi predpovedaci. AKo hovorim, za mna je to tiez drahe a necakam velke predaje, skor ziadne, ale ta adekvatna konkurencia nie je o nic lacnejsia, skor naopak.
Za to PHEV se prodávají jak teplé housky :D:D:D
Mají to maximálně jako predváděčky na salónech. 2.0 HDI byl zaručeně nejprodávanější motor v 508 a přesto ho zrušili.
Obhajuješ neobhajitelné
Na tvoje zarucene sa mozem uplne vykaslat, ked nepoznas realne cisla a len si domyslas podla svojho nazoru. 2.0hdi nedominoval ani v 5008 a mal ledva uroven benzinovej 1.6. V 308 nemal ani 10%, v 3008 ledva 5%, U 5008 mal cca 22% a aj to preto, lebo 20% si zobralo GT ako take a tam si si iny motor vybrat nemohol. Podobne u 508. Takze ked sa rozhodli to skrtnut u 3x-x/8, tak asi vedeli preco to malo zmysel zarezat aj v 508. Ja tento stav neobhajujem, ale narozdiel od teba som si dal namahu to zistit a da sa takyto krok potom pochopit. Netvrdim, ze suhlasit, ale da sa pochopit.
Stejně by si ten nesmysl nikdo nekoupil. Dražší jak prémiová konkurence se správným motorem a ne "mrzáckou" 1,6 a elektrikou co musí do zásuvky a co zrovna v tomto případě přidá opravdu znatelně kilo. Nejvhodnější motory pro to zruší (2.0HDI a 1,6 PT bez elektrozávaží) prodávají je předražený nesmyslný PHEV (a 1,5 HDI což snad nejde ani považovat za motor hodný 508) a pak se diví, že prodeje jsou mizerný. Tak krásné a pěkně jezdící auto totálně zabité výběrem motoru.
Mám od Pezotu já. Zítra dostane holčička nové blatníky a taky tyčky stabilizátoru. Jo, ty u Pezotu vždycky odcházely. Už s tím soudruzi z Francie něco udělali?
Nová 508 je fakt dobré auto, PSA se posnažilo, bohužel ho zabil i cockpit, protože to je objektivně jediná chyba na kráse.. Jinak jsem musel uznat, že i francouzi dokáží udělat podvozek jistý, přitom docela komfortní, o vzhledu se nemá smysl bavit, ten liftback v nejvyšší výbavě je nádherný kus,který se nemusí stydět ani v nejdražších ulicích v Prahé či v Monaké. Ještě malé rýpnutí bych měl k HDM, jelikož mám stejný motor (mnou ježděné 508) v jiném autě s jinou převodovkou, tak vím, jak umí vystřelit z křižovatky, ale za jízdy to bylo dobře fungující a plynulé.
Chápu tvou nostalgii po 406, mam ji taky rád (obvzláště krásnou 406coupé), nádherný počin ve své době, jen jinak zaměřený, zatímco 406 byla prostorná limuzína nižšího managementu (ten vyšší začínal Pežoty s počáteční 6tkou v označení), ale nová 508 liftback už pro plnohodnotnou přepravu 4 pasažerů nedoporučuji, vzadu se svažuje střecha, takže se vyšší postavy neposadí moc pohodlnně (a ten kufr, ten je jak v Priusu.. na notebook :D ), takže je to spíše auto na reprezentaci.. jako služebák bych ji chtěl, jako své auto... asi ne, nemám pro ni využití.
Tvůj popis vlastností 508 (dobrý podvozek) mi zní jako scifi ale nemůžu ti nevěřit. Možná se Peugeot po 2 dekádách tápání tedy zase našel. Nicméně, kufr Priusu ten jsi asi zblízka neviděl.
Budeš se divit, ale já Prius i řídil a myslím, že jeho majitel ti to potvrdí :D Občas sem chodí a je to jeden z mála slušných diskutérů zde, který řídí hybridy a je přísně objektivní :) A netrpí komplexem ze Škodovek!
Ano, fakt se podvozek povedl na poměry francozských aut, jezdil jsem 406,407 a 508 až tu aktuální, udělali velký skok. Nejhorší mi přišla 407.
Říká se, že 407 byla jeden z nejméně povedených Pežotů. Paradoxně jako nástupce jednoho z nejpovedenějších. Designově taky nic moc, ten dlouhý předek se nelíbil.
Ale ona 406ka jezdí slušně. Pro klidného řidiče jako jsem já stačí. Je velmi pohodlná, akorát nesmíš chtít rychleji projet zatáčku. Proč bych nemohl hodnotit podle modelu, který vlastním a který má pověst velmi povedeného auta?
406tka je za mna dodnes asi najlepsi najelegantnejsi pezot este svojou cistokrvnou pezotackou aurou... a kupatko od pininfariny ani nevravim... dodnes jedno z najkrajsich kupatok vovec.. dnesny predrazeny tazkotonazny pezot s tym bajecnym i cocpitom uz taketo paradne kusky nikdy nespravi ;-\
406 po LF 2.0 HDI jsem taky vlastnil, na tu dobu to bylo skvělé auto. Pohodlné, prostorné a hlavně vzhledově velice nadčasové. Motor byl na tu dobu skvělý, oproti nýtovadlům 1,9 TDI byl krásně tichý, kultivovaný a netrpěl na kopance od turba.
Ja jsem kufr priusu zblizka videl mnohokrat, protoze je to to nejlevnejsi taxi v londyne, proste usmudlane auto, co se pohybuje mestem za co nejmin benzinu. Jak to vyjede mimo mesto, je to bida, hluk, proste spatny. A muzu ti s klidem potvrdit, ze me znovu a znovu udivovalo, jak blbej ten kufr v priusu je.
Jsme meli problem tam hodit dva velky 60l batohy kdyz jsme jeli cestovat… :-!
Kdyz priletite dva a mas velky kufr plus prirucni kufr tak se to tam nevejde a neco budes mit v aute.
To se vejde i do kratkyho Golfa! https://i5.walmartimages.com/…54db8a5710d.jpeg?…
Ačkoli s tebou tady bude už z principu 90 procent diskutérů souhlasit, kecáš celkem velké nesmysly. Ale přeber si to sám, nebudu 100x někoho přesvědčovat, že Prius je tichý vůz, protože má elektromotor a že jsi mi vyfotil poloprázdný kufr se dvěma taškama na kraji. Takových tašek tam běžně dáváme 8 každý pátek. Zdravím Londýnostán.
Jistě, je to identický pohon. Akceleruju na vysavač asi tak 4x za 180 trasu? Víc to nebude. A kromě vysavače absolutně tichý vůz, i když je spalovák zapojen.
K cemu ti je elektrika kdyz jedes 80 na spalovak, odhlucneni od podvozku nad 80 kmh je fakt spatny.
Staci se projet jakymkoliv jinym autem. Golf s 90kW je za dve tretiny penez, je mnohem tissi, rychlejsi a jezdi za 5-6 litru.
Prius ma vyhodu jen a pouze ve meste, tam se neni o cem bavit.
A na tom kufru trvam, protoze s tim mam celkem slusnou zkusenost.
Co se tyka "vysavace", s kazdou generaci se to znatelne zlepsuje. Podle mne 4. generace (ta aktualni) neni pro akceleraci vyrazne horsi nez benzinovy spalovak na trojku a ten motor slysis jen par vterin pri akceleraci.
Pokud jedu 90-100 po rovine nebo do mirneho kopce, tak motor neslysim ani s vypnutym radiem. Hluk od kol nedokazu posoudit, nemam rozumne srovnani s jinym autem.
PHEV asi bude mít menší, to nevím. V tom mém trojkovém je vzadu taková veliká letištní plocha, že se tam vejde víc pytlů cementu, než do Peugeotu. Za mě spokojenost na maximu, je to asi nejvetší kufr co jsem kdy v nějakém svém autě měl.
Nezlobte se na mě, já mám opravdu problém porozumět, proč bych měl kufr trojkového Priusu chápat jako malý.
Z Peugeotu mám takový pocit, že schválně cpe PHEV kam může a spoléhá na to, že to při emisním zdražování lidé překousnou a koupí si to, i kdyby nechtěli nabíjet. A vůbec se mi to nelíbí.
V zahraničních testech dopadla 508 PSE katastrofálně, to auto je prý kvůli své obludně vysoké hmotnosti naprosto nesportovně jezdící a o nějaké radosti z jízdy na okruhu či okreskách nemůže být ani řeč. Který petrohead by si takovou (a navíc šíleně předraženou) hrůzu koupil?! Když si vzpomenu třeba na legendární 405 Mi16, je 508 PSE k smíchu, či spíš k pláči. A novou 208 GTi a 308 GTi ti magoři neudělali vůbec! Asi proto, aby všechny své zákazníky nahnali k Hyundai, Fordu a Toyotě! :-O:-(:-(:no::no::no::no::no: Hanba, Peugeote! (a Renaulte!)
Ford ani Toyota nemá Dsegmentový sedan, který by byl sportovně založen, nebo né v EU. Toyota snad nemá nic takového vůbec, ta sportovnější auta dělá s jedním párem dveří, Ford také a jediný příbuzný je (a spíš asi byl, protože ho aktuálně v ceníku nevidím) USA Mondeo/Fusion s 2.7EB V6 AWD a 325k.
Já jsem s těmi konkurenty samozřejmě myslel hot Hatchet B a C segmentu - moje reakce se netýkala jen 508 PSE, ale toho, že Francouzi si kompletně zlikvidovali své ostré modely. Přitom v této kategorii byli po desetiletí skvělí! :-O:-O:-O:no::no:
No, z aktuálních sportovnějších aut BYCH si šel pro pozérského Mustanga GT, mne se to prostě líbí, navíc je to Ford.. víš jak, taky držím vlajky! :D
Zajímavý možná bude ten Nissan 400Z, ale kdybych k tomu Stangu měl ještě mít nějaké další auta pro zábavu, z nových bych k velkému Coupé bral nějaký malý HH, třeba FieSTu, nebo kabriolet, tedy Roadster - MX5
Takhle, Lexus se mi nelíbí, byť bude jezdit zajímavě, navíc Mustang můžeš mít i s manuálem, doporučuje 10 z 10ti Arese a asi bych takové auto chtěl, at si mohu vytáčet motor čistě pro radost :)
FieSTa je dobrá, ja bych dal přednost HH z Francie, ale ti už nějak nic takového nevyrábí dnes.... bohužel.
ale ekonomického, snaží se nesmyslnou cenu elektrickobenzínového auta zakrýt výkonem. Ale Peugeot si to nevymyslel, to zelení papaláši vymysleli výpočet pro emise. Je to stejné jako s emisním podvodem u dieslů, měřící cyklus byl tak nereálný, že automobilky měly prostor to ošidit, aby auta byly úspornější a výkonnější. No Vejražka mi zase dá.
Jak je teda možné, že VW přišlo s novým Arteonem R, Golfem R, Tiguanem R, Formentorem apod. které mají normální 2l benzín, taky přes 300hp a cenově vycházejí ještě levněji než ten Peugeot??
Tohle je prostě jen neochota/neschopnost Peugeotu takové auto vyvinout, homologovat a prodávat, EU s tím nemá co dělat. Vzít existující hybridní techniku a trochu ji potunit je mnohem jednodušší a proto to taky takhle očurali, dali pár zelených nálepek a nesmyslnou cenovku.
Ale to vše má logiku, VW má řady ID, které snižují flotilové emise, Peugeot má akorát el. odvozeniny a proto musí snižovat emise pomocí kočkopsa elektrickobenzínového.
Peugeot má elektrickou 208, 2008 a Traveller. K tomu mraky plug- in hybridů, takže nevidím jediný problém, proč by nemohli emise plnit i tak.
Když si vezmeš šíři mainstream portfolia VW group, tak mají akorát 2* ID, jednou Enyaq a 3* prcci z Blavy, kterých se prodá pár ks. Plug-in verzí mají míň než PSA .
Protože jiné auta téhle třídy, s 2l benzínem s výkonem okolo 300hp, tu stovku udělají rychleji než 360hp v hybridním Peugeotu proto bída. Navíc ten rozdíl ve vyšších rychlostech bude ještě markantnější.
Sám sis odpověděl. Nejvýkonnější Superb, který má o 80koní míň, tu stovku udělá za stejný čas jako ten Peugeot.
Pokud vezmu střední třídu, tak tam máš Passat 280k, Arteon R 320k, Superb 280k. Když vezmu střední SUV, tak Tiguan R 320k, Formentor 310/390k, Ateca 310k .
O třídu níž Golf R Variant 320k, Cupra Leon ST 310k,
Mercedes CLA AMG 35/45 306/422k.
Ano takhle silné 2l dělá prakticky už jenom koncern, ale jsou levnější než Peugeot a reálně rychlejší i přes nižší výkon.
Vyšší rychlost beru třeba zrychlení 80-160, 100-200 apod.
Na váze mu naměřili jenom 2 tuny (přesně 1981 kg) a zrychlení měl v testu 5,9 (s plně nabitou baterkou, s vybitou 8,5) ve verzi SW. To jsou na objem 1.6 litru celkem slušné hodnoty. Koukat na udávaný výkon hybridu nemá smysl, to je jenom číslo na papíře.
"Jenom" 2 tuny... kde jsou ty časy, kdy jsme se vztekali nad obézní 159, která vážila podstatně méně. Zrychlení shodné s o 80k slabším ICE, a to pouze v případě, že baterie není vybitá, je taky fail.
Presne ako si napísal.Za tie prachy sú ďaleko lepšie aj priestranejšie autá ako volaký P 508.To auto je strašne nízke /1,4 m/ a vzadu prakticky len pre deti. :no: A to ešte nemusíš vláčiť kábel a ťažkú baterku.
A to tady bylo ještě keců, že když máš auto za milion, tak tě 2 litry spotřeby navíc při benzínu nezruinují. Teď tu máme auto za mega 3/4 a to proto, aby šetřilo 2 litry benzínu. Za tuhle hrůzu zaplatíš jen pojistku 40t, a 4 roky ztratíš půl hodnoty auta. Celého nového pažouta v čistém benzínu.
Lenze porovnavas iba voci spalovaku, porovnaj -e verzie tvojich spomenutych a budeme na ale ze uplne inych cislach. Porovnat to sice tak mozes, ale porovnavas neporovnatelne, resp zameral si sa len na jeden parameter.
Vždyť to je jejich ctnost, že to je díky bohu jen spalovák. A je to problém Peugeotu, že zazdili vše kromě 1,6 a tak tam musí narvat půl tuny elektrického balastu, aby z toho něco vydolovali. Benzínový dvoulitr +/- 300 koní by tomu slušel o hodně víc a ještě by to nevážilo tolik jak tři mrtvoly hrocha. Samotky 1,6 PT 225 koní je na 1420 kg, což je velice dobré. Tady už tě od dvou tun moc nedělí.