Novinky
Pri modeli, ktorý sa snaží mať nízky odpor kvoli spotrebe a zmenia mu prednú masku a nechajú tam také disky. Čakal by som tam nejaké plné hladké disky aby bol odpor čo najmenší. Ale inak má u mňa Kia jednotku mali by si z nej brať príklad aj iné značky :yes: :yes:
"vznětový čtyřválec CRDi o objemu 1,6l s výkonem 85 kW (115 k), který spotřebuje na 100 km jen 3,9 l" - tak toto bude silne lakadlo pre velmi vela zakaznikov + 7 rocna zaruka!!! Perfect! :yes: :yes: :yes:
A v co se bude ona rekuperovaná energie z brzd přeměňovat když to nemá mít ani pomocný elektromotor?
Tiez to je chaby popis a v internom company casopise sa o rekuperacii vobec nepisalo. Ale viem ti hned povedat v co by sa to mohlo menit. Svetlo, klima .... Vsetko co zerie el.energiu, ktorej vyroba zatazuje trocha motor a tym zvysuje spotrebu. Len nechapem preco len diesel ? rekuperacia pre ucely svietenia a klimy by pomohla aj benzinu na spotrebe. Pokial to teda nie je nejake zlozite velke a tazke zariadenie.
Je to tak preto, ze s benzinovym motorom nebude na zaciatku priemernej spotreby nikdy trojka. Teda aspon s tymi ktore maju momentalne v ceede v ponuke. Je to hlavne marketing.
Osobne si aj tak myslim, ze realna spotreba bude min o liter vyssia ako to uz byva ...
Osobne si aj tak myslim, ze realna spotreba bude min o liter vyssia ako to uz byva ...
Asi to bude stejný princip, jaký začalo používat BMW. Alternátor vyrábí elektrickou energii jenom tehdy, když se brzdí motorem. Pokud je motor v záběru, alternátor nic nevyrábí a nezatežuje tak motor a snižuje se spotřeba. V té chvíli jede všechno elektrické na baterku. Samozřejmě se musí hlídat, aby se baterka moc nevybila.
Jak se u tohoto auta vypořádávají s oxidy dusíku? Ukládací katalyzátor či selektivní redukce? Nikde to nemohu najit.
Nasa slovenska stranka o rekuperacii energie nic nepise (ved preco, to by musel byt hybrid). Auto dostalo specialne pneumatiky od michelinu (obuva ich aj P308 HDI), odlahcene 17palcove disky, zakrytovany podvozok, 6st. prevodovku, zakrytu masku (motor ma dvojity ventilator). A nieco sa da najst aj inde, vid zahranicna tlac.
Všetko je to pekné,ale obvykle takéto autá majú cenu o 25-50% vetšiu cenu.Napíklad VW Lupo,a tým pádom sú nepredajné v našich končinách.Dúfam že to nebude prípad tej Kia-e.
I ceska pobocka slavneho nejmenovaneho koncernu ma kocepty zeleneho auta. Ukazuje je na vsech vystavach, ale o vyrobe dosud nepadlo slovo. Ale taky proc. Slovutny koncern se zmohl jenom na lepsi zakrytovani a delsi prevody. StopnAndGo a rekuprece, jsou systemy prilis progresivni na to, aby je mohla nasadit ceska pobocka. Vzdyt je zatim nema ani nemecka matka. No a lepe zadeklovane auto s delsimi prevody, setrici par deci a cenou o nekolik desitek tisic vice - kdo by to kupoval? Korejci jedou. Ale musim rici, ze ja osobne bych take radeji benzinak s rekuperaci. Snad by to nebyl takovy problem, delat to alespon se dvema motory.
"I ceska pobocka slavneho nejmenovaneho koncernu" Bavit se s někým s touto argumentací a myšlenkovým pochodem je naprosto zbytečné.
Nejdřív nastuduj, co to je koncern, kdo vlastní jednotlivé světové automobilky (přestože jim národní příslušnost nikdo neubírá)? Pak má smysl se bavit!
Nejdřív nastuduj, co to je koncern, kdo vlastní jednotlivé světové automobilky (přestože jim národní příslušnost nikdo neubírá)? Pak má smysl se bavit!
Aby se nespustila mezi majiteli Ceedú(kterych stale vic a vic),,uprovomanie"jako za dob 120tek 😉
Ale vůbec nechápu, proč se to začíná objevovat až teď. Co je na zakrytování podvozku tak převratnýho? To se aerodynamika auta snad začíná řešit až teď???
(a to jestli to udělají snížením hmotnosti, vypínáním motoru, ubráním válce, přeplňováním, nebo lepší aerodynamikou ... tož už je v celku nepodstatné) 😉
CO: benzinove 1000, naftove 500 (vsetko v mg/km)
HC: benzin 75, nafta (HC+NOx 250)
NOx: benzin 60, nafta 200
pevne castice: benzin 5, nafta 5