Nebud uz taky vzruseny ze sa u nas vyraba toto auto. Ja mam tiez radsej japoncov ale aj Golf si zastane svoje miesto na trhu,inak by sa ho nepredalo kazdy rok take obrovske mnozstvo. A tento zeleny model vitam. Hlavne ak je zeleny tym ze ma nizku spotrebu lebo dnesne diesle uz pomali zacinaju mat rovnaku spotrebu ako benziny kvoli xy roznych filtrov aby splnili rozne normy. Ale ked ma nizsie emisie a skoro 2x vacsiu spotrebu tak to velky vyznam nema. Tato cesta so znizovanim spotreby je lepsi smer.
Nechci ti brát iluze, ale emise CO2 a spotřeba paliva spolu přímo ÚMĚRNĚ souvisí - takže při snižování emisí je nutné snížit spotřebu.
(a to jestli to udělají snížením hmotnosti, vypínáním motoru, ubráním válce, přeplňováním, nebo lepší aerodynamikou ... tož už je v celku nepodstatné) ;-)
Sorry ze sa do toho pletiem :-) ale ak si myslis ze benzinove motory vypustaju do ovzdusia cisty kyslik, tak sa velmi mylis. Vypustaju rovnako "sracky", a v niektorych parametroch viac ako naftove (napr. ten spominany CO). Mimochodom, navrh normy Euro5 je asi takyto:
Pri modeli, ktorý sa snaží mať nízky odpor kvoli spotrebe a zmenia mu prednú masku a nechajú tam také disky. Čakal by som tam nejaké plné hladké disky aby bol odpor čo najmenší. Ale inak má u mňa Kia jednotku mali by si z nej brať príklad aj iné značky :yes::yes:
"vznětový čtyřválec CRDi o objemu 1,6l s výkonem 85 kW (115 k), který spotřebuje na 100 km jen 3,9 l" - tak toto bude silne lakadlo pre velmi vela zakaznikov + 7 rocna zaruka!!! Perfect! :yes::yes::yes:
Tiez to je chaby popis a v internom company casopise sa o rekuperacii vobec nepisalo. Ale viem ti hned povedat v co by sa to mohlo menit. Svetlo, klima .... Vsetko co zerie el.energiu, ktorej vyroba zatazuje trocha motor a tym zvysuje spotrebu. Len nechapem preco len diesel ? rekuperacia pre ucely svietenia a klimy by pomohla aj benzinu na spotrebe. Pokial to teda nie je nejake zlozite velke a tazke zariadenie.
Je to tak preto, ze s benzinovym motorom nebude na zaciatku priemernej spotreby nikdy trojka. Teda aspon s tymi ktore maju momentalne v ceede v ponuke. Je to hlavne marketing.
Osobne si aj tak myslim, ze realna spotreba bude min o liter vyssia ako to uz byva ...
to je vzdycky. taky si myslim ze je to kvuli cislu 3 na zacatku. benzin by mel treba 4,5 a to uz neni na oko zase takovy zazrak :-) ja bych stejne radsi benzin >:D
Asi to bude stejný princip, jaký začalo používat BMW. Alternátor vyrábí elektrickou energii jenom tehdy, když se brzdí motorem. Pokud je motor v záběru, alternátor nic nevyrábí a nezatežuje tak motor a snižuje se spotřeba. V té chvíli jede všechno elektrické na baterku. Samozřejmě se musí hlídat, aby se baterka moc nevybila.
Dobrý den, nabijí se přímo baterie automobilu. (z oficiální tiskové zprávy): "This system (ISG) has regenerative braking, which automatically recharges the battery during deceleration, and switches the engine off when the car is stopped and the engine is at idle."
Nasa slovenska stranka o rekuperacii energie nic nepise (ved preco, to by musel byt hybrid). Auto dostalo specialne pneumatiky od michelinu (obuva ich aj P308 HDI), odlahcene 17palcove disky, zakrytovany podvozok, 6st. prevodovku, zakrytu masku (motor ma dvojity ventilator). A nieco sa da najst aj inde, vid zahranicna tlac.
Všetko je to pekné,ale obvykle takéto autá majú cenu o 25-50% vetšiu cenu.Napíklad VW Lupo,a tým pádom sú nepredajné v našich končinách.Dúfam že to nebude prípad tej Kia-e.
I ceska pobocka slavneho nejmenovaneho koncernu ma kocepty zeleneho auta. Ukazuje je na vsech vystavach, ale o vyrobe dosud nepadlo slovo. Ale taky proc. Slovutny koncern se zmohl jenom na lepsi zakrytovani a delsi prevody. StopnAndGo a rekuprece, jsou systemy prilis progresivni na to, aby je mohla nasadit ceska pobocka. Vzdyt je zatim nema ani nemecka matka. No a lepe zadeklovane auto s delsimi prevody, setrici par deci a cenou o nekolik desitek tisic vice - kdo by to kupoval? Korejci jedou. Ale musim rici, ze ja osobne bych take radeji benzinak s rekuperaci. Snad by to nebyl takovy problem, delat to alespon se dvema motory.
"I ceska pobocka slavneho nejmenovaneho koncernu" Bavit se s někým s touto argumentací a myšlenkovým pochodem je naprosto zbytečné.
Nejdřív nastuduj, co to je koncern, kdo vlastní jednotlivé světové automobilky (přestože jim národní příslušnost nikdo neubírá)? Pak má smysl se bavit!
VW Group: Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini ... chyba nieco? Teraz ale neviem, co si svojim prispevkom chcel presne povedat. Podla mna to vobec nic nemeni na tom, co napisal Mr. anonym hore ;-)
Ale vůbec nechápu, proč se to začíná objevovat až teď. Co je na zakrytování podvozku tak převratnýho? To se aerodynamika auta snad začíná řešit až teď???
Jo, jo. Uz se tesim, az si budu moci priplatit za eko-kit (zakrytovani podvozku, pneu Michelin Energy Saver, zmenena predni maska a aerodynamicke kryty kol) a usetrim tim cca. 0,5 l/100 km.