Vynikající podvozek, velikost na úrovni kompaktů, ale také vyšší cenovka nebo hůře fungující start-stop, to se zatím píše o nové Fabii po prvních jízdách s ní.
díky polákům rozjíždí Kolín výrobu yarise a tak by neškodilo to srovnat yaris versus fabia.....,ale nevím kdy se škodovka uráčí vyrobit hybrida. Budou se fábie skladovat na odstavných parkovištích s foliema nebo bez?
Písať o novej Fabii po tom, čo je tu MQB A0 už skoro 5 rokov je dosť otrocké. Nie je totiž veľmi o čom, skôr je to také, že No konečne. Volant z Octavie, predné sedadlá a panel klimatizácie zo Scaly, motory stále tie isté, tak čo o tom napísať?
Inak neviem prečo sa mnohým zdá predražená. Pozrite si takú Kiu Rio v strednej výbave s automatom. Prakticky rovnaká cena, ale Rio tam nemá žiadnych asistentov. Taký oldschool po technickej stránke. Nie je to zlé auto, ale už tak o pol generácie zaostáva.
Taký Renault, Toyota, Honda sú už v tomto segmente trochu inde, hoci teda Yaris je menší. Za mňa škoda, že to koncern VW neskúsil s hybridmi.
Kde jinde?
Osobně bych si jak Yaris, tak zejm. Clio vybral s nejsilnějším nehybridem (a u Toyoty nemyslím jen GRko, ale i běžnou atmošku). A Jazz jde v poslední generaci nějak mimo mě.
Ne že by u Renaultu byl ten hybrid špatnej, ale... o stovku dražší, o sto litrů menší kufr, o sto kilo těžší, o 25km/h menší maximálka... a v kombinovaném cyklu ušetříš litr na sto, což je návratnost v řádu 300tkm. Pokud ti teda nevadí manuál.
U Toyoty to asi vychází líp, hlavně ta dynamika je tam u hybridu jasně lepší...
No po me zkusenosti s Cliem a Yarisem musim rict, ze kazde je mirene na trochu jine kupujici. Yaris je diky skvelemu a lety vyvijenemu hybridu spise primarne mestske auto, uz ne tolik prvoplanove, jako minule generace, ale pokud shanis male auto na rozpocet a mas treba i dite/deti, pro Yarise bych nesel. Clio mi vzadu prislo vetsi, jezdi dobre a je za rozumne penize s obyc spalovaky a Fabie bude jeste vetsi. Tezko to rozseknout. Ale nemel sem ta auta u sebe, takze to muze byt zkreslene:D
Asi si to půjdu prohlídnout na Náplavku :-) Jako auto promárně do města se mi nejvíc líbí ten hybridní Yaris, Clio moc v oku nemám, právě jem z té poslední Náplavky, tam se mi líbilo, ale osobně jsem s tím nejel a v rpovozu potkávám spíš Captury. No a Fabia ... Rasťo to pojal takhle :)https://www.youtube.com/watch?… Jako sloužobáčik, případně rodinné auto asi bude mít Fabia navrch. A až přijde kombík, případně verze Scout, tak kdoví jak dopadne Scala, Kamiq se asi v prodejích udrží, i když kdyby byl tel Scout od Fabie Combi, tak pro něj moc důvod nevidím. Co se týče Fabie, tak z prvních záběrů to auto vypadá dobře, i když dost často se mi u Škodovek stává, že při představení je to wow, naživo to nadšení opadá. Té verzi co testoval Rasťo bych vytknul jen dvojramenný volant (přijde mi hnusnej ve všech autech, kde jsem ho zatím potkal, ne jen ve Škodovkách) a černý kola, to je taky hrozná móda, která vypadá blbě snad na všem. Snad už odladili palubní systém a bylo by fajn, kdyby asistent jízdy v pruzích šel vypínat tlačítkem, přes displej v Kamiqu je to na pěst.
To jsme se úplně nepochopili, myslel jsem to tak, že jako rodinné či služební auto, bude mít Fabia asi navrch proti Cliu a Yarisu. Co se týče Scouta, měl jsem na mysli, že až vyjede Fabia Combi, uvidíme jestli bude důvod kupovat Scalu, případně Kamiqa pokud bude ten Scout.
Yaris Cross sice je jako hybridní čtyřkolka, otázka je jak to bude vycházet cenově.
Tož combi Scout line by tak mohlo začínat někde... +70 Tkč oproti standartu stěmi cenami jak rostou... Což bude za jiný dyzajn kol potahu a plastové lemy hodně....
Clio je s E-Tech pri rozbehoch ako klasický elektromobil. Je to živé, agilné, dobre vyzerá, ale drahé a tvrdé. Yaris je príliš malý a zvnútra pôsobí lacno a to aj drahší cross. Plus pred útlmom výroby už bolo dodanie vo februári 2022, bohvie kedy teraz. No čuduj sa svetu, nakoniec sme skončili pri tom novom Jazze. :)
No... Jazz je někde jinde, je to krok směrem ke kompaktům... ale i za cenu kompaktu. Což jsme pak u podobné otázky jako u i10, tj. zda má smysl být nejprostornějším béčkem za cenu céčka (od 500t nebo kolik je aktuální cena).
Ale jo, já Jazz docela beru, první tři generace se mi celkem líbily... ne že bych si z nich sedl na zadek, ale bylo to šikovné, spolehlivé a pohledné autíčko. Ale čumák té čtyřky... podobně jako u Civicu XI jsem nepřišel na chuť tomu přesahu kapoty do masky.
Anyway... pokud si to člověk plánuje nechat dlouho a věří Hondě, tak asi proč ne...
Jezdím různá auta, služební i soukromá. dost město. A fakt nevím proč bych měl vypínat start stop a na každém semaforu smrdět 0,5 - 2 min úplně zbytečně. Zvyknout se na to dá v pohodě, spotřebu má auto menší a problémy žádný. A to včetně mého 10 let + starého auta, které má stále ještě původní baterii. 0 problémů kůli start stopu. S nájezdem 30 000 km ročně. a start stop mám v autech tak od roku 2012. To jen místní chytraci si hrají na rozumbrady a omílají klišé o nekomfortu a opotřebení, která se úplně míjí s realitou. Za to nám všem reálně smrdí pod nos. Fuj!
Nekecam. A dokonce neznám ani jeden případ lidi ze svého okolí, kdo by měl v souvislosti se s/s problém. A že se jinak vyskytnou různá klepani podvozku, nefunkční klíčky občas něco s el. Brzdou atd.
Jojo, má pravdu ale jen v tom,proč by nám měl s tím smrdutým benzínovým vehiklem otravovat okolí. Jinak je to lež jak vyšitá. Hlavně o té desetileté baterce.
Koukam ado, ze znáš stav mého vozu lip než já sám. Nechtěl bys mi dělat údržbáře?
Ale když už jsme v tématu, asi ani ty nevíš ze moje 2.0 tdi si za těch 5 let co s nim jezdím pomeste (koupeno jeté) řeklo pouze 2x nucenou regeneraci filtru. Coz bylo po 5 minutách jízdy vyřešeno. Což je druhý mýtus který nemůžu českým novinářům a pseudoodbornikům prominout - milionkrát napsáno kupujte ojetiny bez filtru. A my to tu pak dýcháme. Taková prasárna!
Nejsem údržbář. U mého 2.0 TDI od Mitsubishi žádná kontrolka regenerace filtru není. Takže netuším, kdy se vypaluje. Na motoru je 360 tis.km. V čem je problém? Mnohem víc smrdí muzeální benzínové vehikly když startují každých 20metrů při popojíždění v koloně.
A co se týče baterky: tu mojí zlomil Covid už po 2 letech, když auto stálo 6 týdnů před domem.
Protože jsem ve svém Priusu měnil 12V AKU v 11 letech stáří vozu (byl tam původní z výroby) tak nemám důvod nevěřit. Zavraždily ho až 2 zimy v Jizerkách.
To se nesmíš k autům chovat jako prase :-):-):-):-):-[]:-[]:-[]
Vždyť si vzpomínám (díky Jirko za připomenutí), že mi ten AKU umřel v příčinné souvislosti s tím, jak jsem ho vylágroval zapomenutými rozsvícenými světly.
Ja za 13 let dvakrat menil 12V baterku. Jednou za tim byl rodinny prislusnik, ktery mel auto pujcene na tyden. Nezapomnel zavrit dvere od garaze, ale zapomnel zavrit dvere od auta a za dva nebo tri dny byla baterka mrtva.
Podruhe za to mohla letosni zima, kdy se auto od prosince nehnulo a v dubnu odmitlo nastartovat. Tu baterku jsem jeste nakonec ozivil, ale pak jsem ji radeji stejne nechal vymenit.
To nevim, clovece. Auto i po 13 letech odmita predstirat, ze by s ni melo nejaky problem. Na diagnostice jsem byl cca pred tremi lety a byla nad 90% puvodni kapacity. Na aute uz je videt vek, ale na pohonu se to neprojevuje. Pri akceleraci kvili porad stejne, jako pred lety ;-)
Podle vetsiny Interentovych diskuteru, kterym se na vec za poslednich 12 let na tu baterku udelal nazor, uz jsem mel v lepsim pripade zajizdet treti baterku, v horsim melo auto shoret plamenem.
Tak pokud to praktikuješ u služebáků, a nebo u svých aut, která rychle obměňuješ, tak pak se ti problémy se Start/Stopem (nadměrné opotřebení motoru) opravdu netýkají. Vyžerou si je až ti chudáci po tobě... :-O https://www.autoforum.cz/…stinasobne-vice/
Chytrák má pravdu, je to jen plátek negativistických hlupáků, kteří nezřídka lžou tak strašným způsobem, že by už měla být většina automobilek pod drnem.
K řízení či testování novinek se léta nedostali, povědomí tedy nulové, jen snůška kydů. Trochu se nad jejich články zamysli...osobně si myslím, že jejich redakce sem pod různými nicky chodí opruzovat na diskuze a tvůj fanoušek bude patřit mezi ně.
já tam nikdy nic pořádně nečetl, vždy když jsem na něco narazil, už od počátku to byla evidentní snůška nesmyslů a domněnek, tak jsem to přestal číst úplně. Dík za potvrzení, že chyba nebyla na mé straně.
Já ti nevím člověče. Nerozporuji tvou poznámku o spolehlivosti systému, respektive o minimálním dopadu na zbytek techniky, ale takových 5 semaforů po tří stech metrech, to je docela vopruz, hlavně když se ti celej vozík zatřepe jak mokrej pes. Ve městě to vypínám vždycky.
Pří 5 semaforech na 300 metrech mi stop start chcípne auto na prvním, možná na druhým a dál na to dlabe a nechá to běžet. To samý v létě, když bylo potřeba auto klimatizovat, i když jsem zapomněl S/S vypnout, motor běžel dál. Tak to už tak nějak nechávám na inteligenci auta (Volvo V40) zas je možný, že novější auta jsou víc eko a vypínají motor častěji.
Jezdím koncernový auta, a byť si nemyslím, že maj nejlepší S/S tak se mi auto nijak zásadně netřepe. Ono v praze se díky kvalitě silnic "třepe" celý auto pořád a daleko víc než umí S/S. Vypínám to jedině v popojíždějící koloně kde zastavení na pár sekund (doslovně) nedává smysl.
A kolik ti to vypinani motoru realne usetri? Jinak koupit si diesel na jezdeni po meste a potom si stezovat na smrad od jinych, to je opravdu logika hodna chytraka…
jakou spotřebu může mít ten 59KW motor na dálnici, když redakce tvrdí, že je pro důchodce a do města.
Motor 59kW raději redakce na dálnici nevzala ve srovnání s tou 70 a 81.
Já bych tedy kupoval 6ti kvalt, ale ta spotřeba u nejslabšího motoru by mě zajímala.
Jsem překvapen jak se tu všichni bavíme o vysokých výkonech a v reálu pak každý druhý na silnicích zrychluje jako nákladní vlak.
Jsou to auta, co dokáží udržet dálniční rychlost a víc od nich očekávat nelze.
Do té doby, kdy je řídí někdo, kdo si je vědom absence výkonu na určité manévry, je to naprosto v pořádku a mne by takové auto na dojídžění do práce stačilo... horší je, když někdo s takovým autem předjíždí tam, kde na to očividně nemá, nebo ti to pošle před auto na dálnici... ale za to ta základní Fabie fakt nemůže...A to jsme u jiné diskuze :)
To jo, to je pravda... ale taková Panda nebo Thalia... fakt mi to spustí všechny mé vnitřní asistenty a čekám nějakou habaďuru... Nedej bože , když přede mnou tyhle kočárky vjíždějí na dálnici. A to jezdím civilním autem bez brutálního výkonu, přesto si myslím, že některé motorizace jsou už zkrátka málo.
Je to fakt o řidiči, jasně, že jsou situace, kdy mu to třeba nejede, typicky v kopci, ale pokud má rozum, tak se do takových situací nedostane, jen kolikrát žasne člověk, jak to nemyslí ostatním.
Já jezdil dva roky do práce s 43kw autem, stala se mi nehezká situace, kterou bych ovlivnil výkonem a nebo tím, že by ostatní řidiči měli mozek:
Praha - směr KV, začátek dálnice, prudší kopec a hned pár metrů za tím je nájezd z obchvatu. Já jel od Prahy, a slušně jsem uhnul do levého pruhu řadícím se autům v cca 100 km/h. Za normálních okolností bych řadící auta předjel a uhnul hned do pravého, ale oni začali akcelerovat, abych je předjet nemohl. Před nimi jel v pravém pruhu kamion podobnou rychlostí pár desítek metrů dál, který je "uzamkl". Jelikož jsem věděl, že mé auto nezrychlí, pustil jsem směrovku do prava a čekal, jestli mne někdo pustí. Nepustil, ve výsledku jsem dojel skoro na uroven kamionu a pořád čekal, jestli mi nějaký řidič pustí za kamion, který jsem prostě nemohl v kopci předjet, tři auta se na mne zavěsila, další tři byla vedle mne, vzteklí, že tam zůstali uzamčeni..... Po chvíli (přišlo mi to nekonečné :D), kdy jim došlo, že to jinak nepujde, mi nakonec uvolnili místo v pravo...
Takže já ctím pravidlo žij a nech žít, když vidím, že někdo předjíždí na dálnici a neblokuje nic úmyslnně, nechám ho jet, v 99 % případů uhne kde to jen jde, on taky chce jet a kolikrát nemá ani jinou šanci se před kamion dostat. Horší je, když někdo takový manévr udělá riskantně, bez směrovek (ale to je spíše nectnost řidičů jiných aut)...
no takové připojování na dálnici v 50 bez využití připojováku, to je výsada i mnohem výkonnějších aut. Nejdřív napojit hned jak začně přerušovaná čára a pak použít plynový pedál. Některé připojováky jsou dost krátké, ale většina z nich fakt i takové fabii stačí na zrychlení bez problému na nějakých 90-100.
Jo, v tu chvíli, kdy jedeš 80-100 a chceš přidat v kopci, tak ne, na to to bylo slabé (podřazoval jsem jak divej :D), kdybych to roztáhl od začátku, dal sem tam 140 nahoře na tom kopci (to jsem měl vyzkoušené), ale já nepředpokládal, že to bude potřeba a taky jsem se chtěl řadit do pravého, hned jak to šlo, což mi neumožnili
Tak o podobných manévrech, respektive nelibosti mnohých řidičů chápat, že v každé další železné krabici sedí taky člověk, by se dala napsat nekonečná kniha zvící velikosti Satanské bible. Svatej nejsem, ale to úmyslné nepouštění či údiv nad pravidlem zipu či nepoužívání směrovek je něco, co mi nebere rozum už mnoho let :)
Ozzy to tech 43kw mas ve 2t dodavce ze nemuzes v kopci predjet kamion ktery pres 90 takze 95 tacho v osobaku nemuze jit? takova paka je vedle ridice takze z 5 rovnou 3 a ten pedal vlevo dole ;-) a ten vpravo max
Hele chytraku, sice to uz auto nemam (Clio 2001), ale sezenu ti podobne a muzes mi ukazat jak by si z toho v tom kopci vydoloval vic ;) Asi si hodne dlouho v necem takovem nejel, ze nevis ze se na tenhle manevr musis taky trochu rozjet, protoze z 80ti (tam končí dvojka toho auta) na 130 v prudkem kopci ti nepomuze ani kdyz budes radit jak o zavod. Navic taky asi netusis, ze kamionaci dost casto jezdi i pres omezovac.
Prave ze jsem ibizou rocnik 99 s 44kw jezdil a 3rs pro predjizdeni kamionu jsem daval a to ze ti tachometr v aute ukazuje 100 neznamena ze tolik jedes.Kamiony vetsinou max 90 pokud to teda nepusti z kopce dolu ale to nebyl tento pripad.
Tak je asi jinak zpřevodovaná, já taky na okresce na trojku předjížděl a dokonce i osobáky, ale nepochopil si tu situaci.
Jedeš v prudkém kopci 80 třeba na pětku a v tu chvíli musíš auto zrychlit, takže nemáš dost otáček, na čtyřku je to mrtvé a na trojku ještě stále nechce točit dost otáček, kde máš výkon a nepomuže ti ani setrvačnost, kterou bys měl, kdyby si zrychloval již na rovince. Možná, kdyby ten kopec byl 5x tak dlouhej, bych ho nakonec předjel, ale fakt to skoro nezrychlovalo. Já s tím autem jezdil hodně, když si ho rozjel, tak na rovině jelo i tacho lehce nad 170, jenže musel si mít k tomu příhodný terén.
Jinak mám mezi kamionaky par kamarádů a 110 není problém ;) Záleží, jaký kamion.
No to bude tou ibizou. Měl jsem kdysi prevlecenou cordobu za polo se stejným motorem (44 kW) a pocitově to jelo jako auto s výkonem o 10 kw vyšším. až okolo 120 to začalo být línější. A pak přeskok (tehdy) do felicie s 50 kw, kterou jsem taky občas jezdil, byl šok. To auto nejelo (kromě toho že felicia byla obecně děsnej křáp). Takže věřím tomu, že to clio na tom bylo podobně.
Clio slo hezky do 80-100 protoze melo ani ne tunu, ale pak kopec dokazal udelat caru pres rozpocet :D A musel si drzet velky otacky, takze kdyz si tocil celou dobu, bylo to ok, ale jakmile si se ocitl v situaci vyse popsane, proste bez sance :D
Trošku technicky :-)
U turba je rozdíl, jestli jedeš na 4000 otáček pod plným plynem už minutu, nebo jestli podřadíš z 1500 na 4000 - protože v tom druhém případě není roztočené turbo a není ani dostatečný proud spalin, který by ho rychle roztočil, takže musíš nejdřív vygenerovat spaliny, ty roztočí turbo a turbo natlakuje motor. Tohle je to, čemu se říká turbolag.
Atmosféra podobný problém nemá, tam je rozdíl pouze v setrvačnosti samotného motoru, ale to je zanedbatelný. Čili pokud jedeš na 2000 otáček a podřadíš na 4000, tak bys měl mít k dispozici prakticky ihned stejné kW, jako bys měl v případě, že bys to na těch 4000 drtil už minutu.
Chápu že to při stovce do kopce už moc nejede... ale skoro si myslím, že třeba na trojku by se to ještě mělo být schopné před ten kamion dostat. Jezdil jsem litrový Saxo s nějakejma 37kW a když jsi to točil (jako že hééén, hééén, 80 :-D ).
Asi jo musela mít čistý vstřikování no jezdil jsem za 8-9l v průměru.Jela dobře jen chyběla klima a měla tu pěknou zelenou metlu.Brácha má starou Cordobu nevím 2010 s 1.4 59-60kw a to je líná mrcha a i v otáčkách skutek utek
Jestli jezdis podle nicku tak ani 1.5tsi ti nebude stacit :D ale tsi pri 130-140 nomalne kolem 6l a to mpi by melo zrat skoro stejne jen oproti turbu bude treba umet motor vytacet.
Ak bude nova Fabia taka kvalitna ako Scala tak to bude auto za .......
Co sa tyka motoru 1,0 TSi v Scale je taky nijaky, Dlhodoby priemer spotreby mam 5,3 l. Motor postacuje pre kludnu jazdu ale byt nalozeny na dovolenku je uz na zvazenie. Podvozok zadok v zatackach na nerovnosti odskakuje a to je dost poznat, Kvalita spracovania ???? alebo pouzite materialy vsetko vrzga , zatekaju svetla no proste ak bude taka kvalita novej Fabie tak zbohom.
Jedina vyhoda je fakt priestor vzadu a kufor.
Ja mám 85KW.
To vrzganie no neviem.
Vrzga A stlpik pred spolujazdcom
to krasne oblozenie na pristrojovke, tzv tablet ramcek okolo je uplne zle
Madla na dverach, tapacir dvier,
Vraj bezne v skodovkach tesnenie dvery vydava neprijemny zvuk pocas jazdy alebo ked sa zatlaci na dvere. V mojom pripade hlavne zadne
Nehovoriac o vodicovej sedacke ze pada a niektorym aj po vymene.
No a ten Infotainment to už vobec nechapem
Proste kvalita mizerna.
A není to moc dobrým sluchem?kolik km má naběháno 300tisíc a tachometr 60.Mě taky občas něco zavrzá ale těsnění ve dveřích to je snad nemožné.Zátky do uší nebo volume doprava
Auto má 2 roky a navrhnuté 17500 km
No neviem sledujem aj tu diskusiu https://forum.skodahome.cz/…C5%A1koda-scala/
A tie problémy proste su. Samozrejme keď dám hlas je to tiché zlaté auto :-)
Ako čo sa týka priestoru nemôžem namietat ani slovo super auto. Aj motor mne osobne postačuje a som zatiaľ spokojný. Ale tie chyby sú fakt na zamyslenie a robia škode zbytočnú hanbu. Ak nejakú majú.
Chybí mi v tvém komentu jedna zásadní informace. Koupils jako nové, nebo jako ojeté? Zatékání do světlometu nebo povrzávání u A sloupku může znamenat, že to auto bylo bouchnuté.
Kupil som ako nove. Na tom odkaze si mozete precitat problem majitelov novej Scaly.
A je ich tam dost.
Tiež som kupoval škodovku s myšlienkou že Škoda bude kvalitná značka a nové auto je lepšie ako z bazaru alebo predvádzacie. No mýlil som sa.