Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Volkswagen Arteon R Shooting Brake – Můj nový sen

Postupná expanze sportovní řady R se dotkla také Volkswagenu Arteon. V rámci jeho faceliftu totiž nabídku obohatila verze poháněná silným čtyřválcem o výkonu 235 kW. Jak jezdí?
Zpět na článek
23. 8. 2021 17:32
23. 8. 2021 18:21
23. 8. 2021 19:09
23. 8. 2021 19:19
23. 8. 2021 20:31
23. 8. 2021 20:52
23. 8. 2021 21:04
23. 8. 2021 21:17
23. 8. 2021 20:31
24. 8. 2021 01:46
24. 8. 2021 09:05
23. 8. 2021 13:56
23. 8. 2021 14:03
23. 8. 2021 14:16
23. 8. 2021 14:20
23. 8. 2021 14:24
23. 8. 2021 14:11
23. 8. 2021 14:22
23. 8. 2021 14:43
23. 8. 2021 14:13
23. 8. 2021 14:29
23. 8. 2021 14:46
23. 8. 2021 16:08
23. 8. 2021 17:57
23. 8. 2021 18:44
23. 8. 2021 19:28
24. 8. 2021 08:29
24. 8. 2021 08:37
24. 8. 2021 17:32
24. 8. 2021 23:21
25. 8. 2021 01:11
25. 8. 2021 10:01
24. 8. 2021 17:18
24. 8. 2021 21:21
25. 8. 2021 01:13
24. 8. 2021 08:27
24. 8. 2021 10:44
24. 8. 2021 13:52
24. 8. 2021 17:48
25. 8. 2021 07:32
24. 8. 2021 18:49
24. 8. 2021 09:45
23. 8. 2021 17:46
23. 8. 2021 18:41
23. 8. 2021 20:45
25. 8. 2021 14:35
24. 8. 2021 08:55
24. 8. 2021 10:24
24. 8. 2021 09:53
24. 8. 2021 10:21
24. 8. 2021 11:21
24. 8. 2021 12:45
24. 8. 2021 18:52
24. 8. 2021 12:49
24. 8. 2021 18:50
25. 8. 2021 10:08
25. 8. 2021 11:24
25. 8. 2021 16:31
24. 8. 2021 17:46
24. 8. 2021 23:08
24. 8. 2021 10:12
Avatar - Ozzman
23. 8. 2021 13:00
Vrchol potravinového řetězce
Z Mainstreamu...

Jako motorizace super, žádnou konkurenci v takovém autě už dnes asi nemá (leda ve svých řadách), napadá mne leda Stinger, který je v EU spíše okrajový a navíc jen jako liftback (byť se mi líbí víc), ale pokud BYCH chtěl rychlé benzinové kombi a z nějakého důvodu bych sice měl rozpočet 2 miliony, ale nechtěl kdovíproč BMW či Audi či jinou prémiovku, tak Arteon mne osobně fakt neláká, liftback ještě dejme tomu, ale tenhle banán, bez ližin (jo mne se to prostě nelíbí)...nic moc... zlatej Passat Rline či Superb Sportline, to jsou proti tomu krásná auta.
Rozbalit vlákno
52
23. 8. 2021 13:26
Re: Vrchol potravinového řetězce
Je to zajimava volba … Obecne je Arteon podle me zbytecne drahy, ale tato verze je naopak nacenena uplne spravne - vezmes bez priplatku za cenikovych 1,6 mil a mas vazne zajimave auto a premiova konkurence je budto mensi anebo o pul milionu vys (napr. MB E 53AMG je myslim 2,2 mil plus drazsi rezie … ikdyz samozrejme dostanes jeste hromadu koni navic)
Avatar - Ozzman
23. 8. 2021 13:32
Re: Vrchol potravinového řetězce
V tabulce je srovnáváno s 340i a S4, které stojí o cca 200 tisíc více v základu a mají taky o pár desítek kw více (třeba to BMW je hodně zajímavé). Za tu základní cenu je to asi ok, mne by stačil Passat, Arteon mne neoslovuje :)
23. 8. 2021 16:31
Re: Vrchol potravinového řetězce
Naprosto souhlasim, jen nevim jestli je rozumne srovnavat Arteon s trojkou nebo S4, protoze jsou to “o tridu” mensi auta.
Napr. vim z osobni zkusenosti, ze v Passatu je na zadnich sedadlech vic mista nez v Mercedesu E, ten ma zase o dost vetsi kufr.

Pro lidi, kteri nepotrebuji velikost Arteona, je to ale naprosto validni srovnani, to uznavam. Sam bych za ty penize asi jen velice obtizne odolal trojce / petce s trilitrovym benzinem, co si budeme povidat ... zvlast ted kdyz je to mozna predposledni nebo posledni generace, kdy je to vubec mozne, pak uz to bude vsechno elektricky :-)
Ja osobne velice vazne zvazuju jako sve dalsi auto prave benzinovy sestivalec... idealne radovy ... a hadej z kolika aut mas asi tak na vyber :-)
23. 8. 2021 17:43
Re: Vrchol potravinového řetězce
ale pozor. arteon není o třídu větší. to že má nějaké vnější rozměry samoosobě neurčuje kam patří. Arteon je typicky konkurent pro prímii typu bmw 4 GC, Audi A5 SB atd. Jinka je ve třídě s passatem a ten je léta letoucí ve stejné třídě s A4 BMW 3 a MB c. Jen jedno je prém,ie a druhé ne se vším co k tomu patří. Pro umístění do třídy je zásadní i cenové rozpětí, které indikuje i technickou stránku věci. To by jinak superb byl konkurent mercedesu E, a to fakt není.
23. 8. 2021 19:04
Re: Vrchol potravinového řetězce
Nevim, proc ti lide davaji minusy, mas samozrejme pravdu.

Proto jsem to taky daval do uvozovek. Jedna vec je kam se to radi na papire, jina vec je kde je to rozmery a realitou.
Ja mel na mysli rozmery. Kdyz jde nekdo pro auto velikosti passat / arteon kombi, ve vetsine pripadu (si myslim) ze mu trojka nebude svymi rozmery postacovat.
Avatar - Emel
23. 8. 2021 19:21
Re: Vrchol potravinového řetězce
No to záleží, z jakého pohledu se na to díváš. Pokud chceš řešit hmotnost vs. technika nebo prostornost, tak bys měl brát ohled na rozměry... asi není úplně fér chtít po Arteonu, aby byl zásadně lehčí než 3er, pokud je ta 3er o 15cm kratší a o 5cm delší (viz diskuse s iudexem).

Formálně vzato je to prémiová a mainstreamová střední, jasně... ale já na nějaké formální třídy moc nedám a při srovnání main vs. prémie je potřeba to holt brát s rezervou - podle mě.
24. 8. 2021 11:36
Re: Vrchol potravinového řetězce
Ale E 53 AMG přece není konkurence Passatu/Arteonu. Čtyřválec vs šestiválec, 235 kW vs 320 kW, střední vs vyšší střední třída, mainstream vs premie. Ten Mercedes je v tom "potravinovém řetězci" tak vysoko nad Arteonem, že rozdíl v ceně půl milionu je ještě hodně umírněný. To vážně nejde vůbec srovnávat.
Avatar - Tielman
23. 8. 2021 13:31
Re: Vrchol potravinového řetězce
Když tedy jsme u toho BYCH, navzdory vcelku čtivému článku a solidně autorem seskládaným "proč bych?", přece jen by má volba padla spíše na Volvo V60 (v tabulce porovnání jest uvedené). Audi a BMW jsou mimo oblast mých zájmů a ten Arteon mi trochu přijde do toho Shootingu nastaven "násilím". Je to samozřejmě především věcí řidičského vkusu. Asi to nebude jen tak nějaké sériové plácnutí... ale prostě to Volvo je - jiné.
Avatar - Ozzman
23. 8. 2021 13:34
Re: Vrchol potravinového řetězce
Když to Volvo má jednu strašnou nectnost, je to PHEV, bude těžké a upřímě i když se mi líbí, tak k čemu auto s 287kw, které má Vmax na 180ti? Nestačila by mi nějaká střízlivější a levnější verze? O Artenou se shodneme, každému do vkusu prostě nepadne, ale liftback v Rpaketu jo, proč ne, to pochopit umím, jen by bylo zajímavé nakonfigurovat s tímto motorem třeba Audi, jak moc se bude lišit při srovnatelné výbavě.
Avatar - Tielman
23. 8. 2021 13:39
Re: Vrchol potravinového řetězce
Ozzy, 180kmph už opravdu nejezdím ani v DE. Volvo by tak nějak více odráželo můj životní styl, respektive vnímání designu. Hele, jenom bychařím. Nejsem ochotern dát za auto půldruhého milionu ani náhodou :)
Avatar - Ozzman
23. 8. 2021 13:47
Re: Vrchol potravinového řetězce
Mne ten omezovač taky reálně nepříjde tak strašnej, třeba u těch klasických hybridů, reálně to stejně jede o trochu víc a nad 200 se v ČR jezdit nedá, já jelikož mám těžkou mrchu, které ta akcelerace chvíli trvá, tak abych odehnal dotěrný hmyz malorážek, tak to nad ty dvě kilča občas rozjedu (když je kdy a kde), ale je to vlastně uplně zbytečné, udělám to tak 1x za čas, abych si připoměl, že to trochu jede :D

Ale tady se bavíme o autě, které nějaký ten výkon na rozdíl od mého auta má a na těch 180ti jsi hned, už jsem to tu párkrát psal, jezdil jsem s několika PHEV a když už tam jsou ty KW, na omezovači jsi hned, když máš plnou baterku a pak konec.. je to škoda :D
Avatar - Tielman
23. 8. 2021 13:55
Re: Vrchol potravinového řetězce
Tak na to ujetí těm "ujetejm čichačům pr...lí", jak říkám opořidičům, kteří nechápou, že držet si odstup má význam především pro jejich čumáky, je to Volvo podle mne úplnej ideál.
Avatar - Ozzman
23. 8. 2021 13:57
Re: Vrchol potravinového řetězce
Jo, to jo, jen díky provozu stejně nevyužiješ výkon a když se ti otevře dálnice, jsi na omezovači a za tebou ti čichá k nárazníku i skorozákladní Fabie TSI :D To je realita.
Avatar - Tielman
23. 8. 2021 14:01
Re: Vrchol potravinového řetězce
Když se otevře dálnice, nechávám úchyláky předjet... abych je v kopcích zasejc předjel... a pořád dokola... MPS doby a léta hovězí už mám za sebou. Ale také jsem divočil, ne že ne.
Avatar - Ozzman
23. 8. 2021 14:04
Re: Vrchol potravinového řetězce
A to mne nebaví, rád si jedu v klidu ve svém pruhu a nemám rád, když mne někdo omezuje, pořád mne musí předjíždět a tak...když jedou, ať si jedou, ale ne že předjedou a zpomalí na 120 :D Což se děje dost často, nebo ať mne nechají předjet kamion a neblokují pruh a pak mi zase musí dokazovat, že jim to taky jede. Jak jsem psal v minulé diskuzi, já se snažím být tolerantní a to stejné bych rád od ostatních řidičů, pak se jede tak strašně příjemě, když si lidé dají přednost, pustí se a je vše v klidu :) Proto občas poodjedu a zařadím se do prava, dám tempomat na 130-140 a jedu si v klidu.

Míval si MPS? Jakou ? Já nikdy rychlé auto neměl, třeba k tomu ještě dospěji, ale mne baví rychlost trochu jinak, spíše vytáčení motoru a zatáčky.
Avatar - Emel
23. 8. 2021 14:07
Re: Vrchol potravinového řetězce
"spíše vytáčení motoru a zatáčky"
Proto taky zásadně bereš TDCi, žejo :-)
Avatar - Ozzman
23. 8. 2021 14:09
Re: Vrchol potravinového řetězce
Jistěže ! :D Já ale nikdy o dieslu nepsal, že je to motor na zábavu :D To si mne pleteš s Ádou a Aresem, ti chtějí manuál i na dieslovém kombi, aby si to užívali :D Já to mám jako cesťák.
Avatar - Tielman
23. 8. 2021 14:13
Re: Vrchol potravinového řetězce
Nejprve Ma3 MPS 2008 s 2.3 190 kW a poté Ma3 MPS 2010 totožných výkonů. Raketka spíše do kopců, jako šternberské ecce homo nebo prostě cokoliv kopcovitého se serpentínami. Na dálnici (tehdejší - čili schodiště) se s tím moc jezdit nedalo, protože to bylo tvrdé. Ale za volantem jsem se nenudil.
Avatar - Ozzman
23. 8. 2021 14:14
Re: Vrchol potravinového řetězce
Pěkné, MPS tu moc vidět není a té nové Mazdě 3 by MPS verze slušla :) :yes:
Avatar - Tielman
23. 8. 2021 14:19
Re: Vrchol potravinového řetězce
Víš kolik "Mazdařů" by udělalo výjimku a klidně by toho půldruhého milionu za tu MPS dalo? Já bych v takovém případě tu výjimku udělal.
Avatar - Ozzman
23. 8. 2021 14:26
Re: Vrchol potravinového řetězce
Tomu věřím :) Ale asi vás nebude tolik, aby to Mazda vyrobila... škoda každého takového auta.
Avatar - Tielman
23. 8. 2021 14:32
Re: Vrchol potravinového řetězce
Dnes se stejně automobilový průmysl dere vpřed jinou cestou, více méně k tomu, aby už auto ani nepotřebovalo řidiče. Za třicet let se budeme potkávat leda tak někde na uzavřených okruzích, abychom si mohli vypnout autopilota a ještě před tím zaplatíme pár set EUR (inflace a tak) eko daň za to, že vůbec zmáčknem knoflík startéru spalovacího motoru. :)
25. 8. 2021 14:31
Re: Vrchol potravinového řetězce
Volvo rovná se Čína :no: takže životní styl dle vkusu :-)
Avatar - Emel
23. 8. 2021 13:54
Re: Vrchol potravinového řetězce
Taky se mi kombík tolik nelíbí. No... já bych bral trojkovýho kombíka
https://www.sauto.cz/…rada-3/150277734
Avatar - Ozzman
23. 8. 2021 13:55
Re: Vrchol potravinového řetězce
:yes: Jo, jen bych asi vyměnil kola, jinak je to přesně takové auto, jaké bych si přál... osobně ale dnes něco takového kupovat, jdu se podívat na prostornost, abych se tam vešel, né jako když jsem kupoval předposlední auto a neřešil kufr, který mne nepříjemě překvapil :D A BMW není zrovna přeborníkem...
Avatar - woody-alien
23. 8. 2021 16:33
Re: Vrchol potravinového řetězce
Vzpomněl jsem si na to, když jsem nedávno potřeboval v koncernu převézt rodinu i se strašlivým množstvím bagáže (aneb ženská představa o důležitých věcech na pět dní pobytu ;-) ) a k tomu jsem potřeboval naložit 3/4 kolo a koloběžku. No, nezbylo mi než rozložit rekreační přesouvadla na prvočinitele, roletku samozřejmě vyhodit...a poprvé jsem v interiéru osobního auta používal gumicuky. :-[] Ale zvládli jsme to.

Když jsem pak doma při opětovné montáži náhradních dílů do původní podoby přemýšlel, jestli mi to za to stojí a nemám zase koupit dodávku, dospěl jsem k závěru, že radši se trápit jen jednou za čas než pořád. Ostatně já jsem na "umění nějak to tam nacpat" už zvyklej a za mě tedy rozhodně ten Emelův tip.
Avatar - white label
23. 8. 2021 17:32
ARteon
Cena ARteonu je prostě "zu viel" a lépe vypadá ve verzi liftback/fastback.
Avatar - woody-alien
23. 8. 2021 18:21
Re: ARteon
Nj, dá se to napsat i na jeden řádek a nepouštět se hned do slohového cvičení jako já. :-[] ;-)
23. 8. 2021 19:09
Re: ARteon
Ono plati jakysi Murphyho zakon, ze zeny maji ten dar, ze vzdy najdou zpusob jak je nezbytne potreba tolik veci aby zaplnily 150% zavazadloveho prostoru - bez ohledu na velikost automobilu.

Kdyz koupis vetsi auto, nepomuze ti to, proste je nezbytne potreba vic veci :-!

Mam Mercedes E kombi, sestra ma S-Max … a toto pravidlo stale plati :-! (pravda my se oba pohybujeme napric pres celou evropu s rodinami a na nekolik tydnu)
Avatar - woody-alien
23. 8. 2021 19:19
Re: ARteon
:D Je to tak. Pro sebe jsem si vytvořil vysvětlení , že žena (nebo rodina, chceš-li) se v autě chová jako vysokoexpanzní PUR pěna. Vyplní vždy celý prostor, který je k dispozici. ;-)
Avatar - xxc
23. 8. 2021 20:31
Re: Re: ARteon
Stačí objednať pobyty s práčkou a sušičkou a zrazu bude stačiť jedna taška vecí.
Avatar - Ozzman
23. 8. 2021 20:52
Re: Re: ARteon
Ježiši tak tohle udělat své drahé polovičce, tak jsem single... aby prala na dovoleny, to by určitě ocenila :D
Avatar - xxc
23. 8. 2021 21:04
Re: Re: ARteon
ved pracka perie :-) rovno aj vysusi idealne
23. 8. 2021 21:17
Re: Re: ARteon
Jeste pred par lety jsme cestovali 4 mesice v kuse s jednim batohem… ale jak prijde rodina, vsechno je jinak :-!
Avatar - Ham.
23. 8. 2021 20:31
Re: ARteon
Cena Arteonu je "zu viel" jenom pro plačky co teoretizují doma u počítače nad ceníkem. Reálné ceny za které se to ve skutečnosti kupuje jsou úplně jinde a jsou velmi konkurenceschopné (i u tohoto Rka) a v každém případě je v těch reálných cenách dostatečný odstup od prémie aby si udrželi zájem. Vidět je to na prodejích, s náskokem třetí nejprodávanější auto střední třídy a třeba v červenci dokonce lepší prodeje než Passat. S přihlédnutím k tomu, že je to jenom voňavka od Passatu, jsou ty prodeje velice nadstandardní.
http://portal.sda-cia.cz/stat.php?n
Avatar - white label
24. 8. 2021 01:46
Re: ARteon
Co kdybys ubRal diskusní omáčky a Rovnou napsal za kolik (sleva v %) se dá u nás Reálně ARteon koupit? ;-) :-)
Avatar - Ham.
24. 8. 2021 09:05
Re: ARteon
Napíši to asi tak, že bych si připadal jako blbec, kdybych testovanou sestavu (1,92) nedostal za základní cenu (1,58), což platí u R jakožto novinky, u konfigurací/motorizací, které jsou na trhu déle je ta sleva ještě o cca 5% větší.
Avatar - Ozzman
23. 8. 2021 20:51
Re: Vrchol potravinového řetězce
Doufám, že máš fotku! :D

Ale tak Leoš není zase tak marný s kufrem, co si pamatuji, jen já už si pobrečel v minulé recenzi pod Broncem, kočárek, postýlka, to už moc rozložit víc nejde :/ Tak nějak až nám odroste ratolest, tak chci sedan a hezky si všichni zase zvyknou, že nemáme vozit blbosti !


a nebo koupim zase zahrádku no :'-( :-[]
Avatar - Mikesus
24. 8. 2021 06:47
Re: Vrchol potravinového řetězce
Nejhorší to bylo, kdzy se ještě vozil kocarek, postýlka, vanička...To byla náročné na prostor a clovke musel hodně vybírat auto, kam se to veslo. Stačilo kdyz kočárek měl 80x100x40 ve složeném stavu a aby se ještě vešla ta postýlka, vypadlo z toho 99% aut ( všechny SUV C segmentu a spoustu D segmentu), Pak už se to jen začalo zlepšovat. A kdyz uz to nepotrebuju, tak pořídím auto s obrovským kufrem ;-\
Asi mi to chybí :-[]
Avatar - Ozzman
24. 8. 2021 07:47
Re: Vrchol potravinového řetězce
Alespoň se uklidníš a budeš jezdit pomaleji s tou stodolou :D
Avatar - Mikesus
24. 8. 2021 08:49
Re: Vrchol potravinového řetězce
No do zatáček určitě. Na dalnici je to horší
Avatar - woody-alien
24. 8. 2021 08:16
Re: Vrchol potravinového řetězce
To je jako bych napsal, že mi auto kleklo někde v pustině 100 km od nejbližší civilizace a ty na to: Doufám, že máš fotku.

Ne, svá neštěstí si nedokumentuji. :D
Avatar - Ozzman
24. 8. 2021 08:28
Re: Vrchol potravinového řetězce
:-[] Já bych chtěl vidět, jak se tváříš, když to kolo rozebíráš do posledního šroubku a přitom myslíš na to, jak si měl tu prostornou Dacii :D :D :D
Avatar - Emel
24. 8. 2021 08:39
Re: Vrchol potravinového řetězce
Věřím, že rozebíraje kolo u Leona bych se při vzpomínce na Dacii nostalgicky usmíval... spokojený se životem :-)
Avatar - Ozzman
24. 8. 2021 08:43
Re: Vrchol potravinového řetězce
Pro tyhle případy mám nosiče na střechu :D Mohu se usmívat a nemusím rozebírat :D
Avatar - Mikesus
24. 8. 2021 08:52
Re: Vrchol potravinového řetězce
Tak až budu potřebovat dát kolo na střechu, aspoň vím na koho nejpovolanejsiho se obrátit :D
Avatar - Ozzman
24. 8. 2021 08:55
Re: Vrchol potravinového řetězce
Na tvoje auto kašlu, tam si lez na štaflích sám! :D Nosiče ti pujčim :D
Avatar - Mikesus
24. 8. 2021 11:17
Re: Vrchol potravinového řetězce
:-[] :-[] :-[]
Nějak jsem si myslel, že se na mne vybodneš.
Avatar - wakantanka
24. 8. 2021 12:51
Re: Vrchol potravinového řetězce
Prečo na strechu? Ja som kúpil nosič na 5 dvere. Nahodím a zhodím za pár minút. Používam len keď potrebujem. Po dojazde do cieľa v pohode hodím do kufra a nelákam nenechavcov. :-)
Avatar - Ozzman
24. 8. 2021 13:04
Re: Vrchol potravinového řetězce
Když jsem je kupoval, neměl jsem na autě tažné a nebylo to tak rozšířené (jsou tak 13-14 let staré). Dnes na hlavním autě také tažné nemám, tak je používám stále, přeci je nevyhodím a kupovat jiný nosič je blbost, protože fungují, jsou od Thule a na to naše rekreační cyklo***ství to stačí :D
Avatar - wakantanka
24. 8. 2021 13:50
Re: Re: Vrchol potravinového řetězce
Ja tiež nemám na súčasnom aute ťažné a na strechu sa mi to fakt dávať nechce. Totiž auto vysoké, ja šedý priemer 🙂 Ten nosič na piate dvere bol také najľahšie riešenie.
Avatar - Mikesus
24. 8. 2021 08:50
Re: Vrchol potravinového řetězce
:-[] :-[] :-[] :-[]
Avatar - hugino
23. 8. 2021 13:17
Arteon Shooting Break
Za mňa super auto a mne by úplne stačilo s výkonom 140 kw.Shooting Break je niečo medzi lift a combi a tento štýl karosérie sa mi páči a je aj praktický.Na to že je to redaktorov sen tak tam chýba 1/2 hviezdičky. :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Emel
23. 8. 2021 13:56
Šestiválec
"Přestože vás při koupi nepochybně bude hlodat myšlenka, proč za tu cenu nemá Arteon R šestiválec (údajně by s ním byl těžkopádný)"

Tak... skoro je mi trapně to psát, ale s jakým šestiválcem by byl těžkopádný? Je všeobecně známé, že koncern žádný vhodný šestiválec pro příčnou zástavbu nemá...
Rozbalit vlákno
8
Avatar - iudex
23. 8. 2021 14:03
Re: Šestiválec
Ja by som to otočil inak: je tento štvorvalec nejak ľahký, že by bol taký citeľný prínos oproti (síce teoretickému, neexistujúcemu, ale predsa) výkonnejšiemu šesťvalcu? Už tento dvojliter má 1,8 tony (!), takže o nejakom ľahkonohom aute, ktoré profituje z menšieho a ľahšieho motora sa moc nedá hovoriť.
Avatar - Emel
23. 8. 2021 14:16
Re: Šestiválec
Mě vůbec zaráží ta věta...On snad VW tvrdí, že tam šestiválec nedává kvůli hmotnosti? Nebo kde je ten zdroj informace?

Jinak... 340 Touring má 1,880 a je o 15cm kratší a o 5 užší, takže ta hmotnost asi není taková trága.
Avatar - iudex
23. 8. 2021 14:20
Re: Šestiválec
Ako že nie, to "ťažké šesťvalcové" BMW má 1,88t a "ľahký štvorvalcový" VW má 1,8t. To u mňa nie je vôbec úspora.
Avatar - Emel
23. 8. 2021 14:24
Re: Šestiválec
No ale musíš vzít v potaz, že Arteon je o půl třídy větší auto...
23. 8. 2021 14:11
Re: Šestiválec
Ale má... ve VW Talagon je 2.5 VR6 TSI: https://www.auto.cz/…nekoupite-138863

V Atlasu je 3.6 VR6: https://www.auto.cz/…-v-evrope-130983

Pro Arteon R byla původně uvažována 3.0 VR6 se 400k: https://www.carthrottle.com/…hp-vr6-arteon-r/
Avatar - Emel
23. 8. 2021 14:22
Re: Šestiválec
Hm hm... to je zajímavé... ta 2.5 sice není pro Evropu, ale nepřekonatelný problém by to teda asi nebyl. 3.6 atmo cca. 200kW vypadá jako nějaká evoluce toho, co bylo v Superbu nebo Passatu, tudy asi cesta nevede.
23. 8. 2021 14:12
Re: Šestiválec
Volkswagen má pořád svoji "VR6" nabízenou v americkém Atlasu nebo čínském Teramontu. Loni tu přitom byly zprávy, že právě tento šestiválec byl testován i v Arteonu R.
Avatar - Emel
23. 8. 2021 14:43
Re: Šestiválec
Aha, tak ty zprávy šly nějak mimo mě, já měl za to, že to byly tak maximálně spekulace diskutérů... ok, díky.
Avatar - iudex
23. 8. 2021 14:00
Odpoveď na otázku
Odpoveď na otázku v závere je jasná: radšej prémiu, takéto peniaze na mainstream sú z môjho pohľadu neobhájiteľné. Takže buď šesťvalec, alebo prémiu, ideálne šesťvalcovú prémiu. :D
Je jasné, že M340i touring je na papieri ešte drahší, ale reálne zľavy tie ceny priblížia tak, že Arteon stráca opodstatnenie. V prípade liftbacku by som zase uprednostnil kórejský "supermainstream" či "poloprémiu" v podobe Stingera, V6 + RWD platforma, ergonomický interiér a k tomu exotickejší vzhľad.
A napokon neulietavam na výzore shooting braku na rozdiel od autora; ako píše kolega vyššie, ten kufor a zadná časť sú trochu nasilu. Takže buď by som rovnakú techniku zvolil v lacnejšom Golfe kombi, alebo naopak Arteon preskočil a išiel rovno do prémie.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - wakantanka
23. 8. 2021 15:19
Re: Odpoveď na otázku
Za tie peniaze by hádam vyšlo aj na Golf R či? A ten je síce o triedu nižšie, ale kufor lepší, 4 to odvezie ...
Avatar - xxc
23. 8. 2021 20:35
Re: Odpoveď na otázku
Skôr otázka, aký zmysel má toto auto. Jedine na dlhé cesty do Ruska, kde nie sú nabíjačky. Pred panelák to ľudia asi nekupujú v tej cene.
Avatar - twistedTSD
24. 8. 2021 00:10
Re: Odpoveď na otázku
wtf jaké zas nabíječky :D
Avatar - Mikesus
24. 8. 2021 06:48
Re: Odpoveď na otázku
Asi to myslel tak, ze by jinak kupovali EV.
23. 8. 2021 14:10
nezlobte se na mne
jako auto to je vcelku pěkný, z venku. Má pěknou barvu. na unifikovanej interiér vw začínám bejt alergickej. No ale nezlobte se na mě, ale testovanej kousek za 2 mio je mojí optikou o půl mega přestřelenej. Za Headup na sklíčko bych se styděl. Ale asi to pěkně jezdí a to je nejdůležitější.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - iudex
23. 8. 2021 14:16
Re: nezlobte se na mne
Tak to je gól, ja som nevedel, že v dnešnej dobe ešte VW robí HUD touto lacnou formou, myslel som, že to už dávno robia na čelné sklo. A oni to dajú do "prémiového" Arteonu. :-[] :-[] :-[]
Avatar - Mikesus
23. 8. 2021 16:01
Re: nezlobte se na mne
Je to vidět třeba tady.
https://www.auto.cz/…ake-muj-novy-sen?…
U Toyoty tak nějak clovke počítá, že je schopna 20 let používat stejná tlačítka, ale ze něco takového u VW, to bych nečekal.
23. 8. 2021 14:13
Individualizace
Arteon R je za mě prostě ber nebo nech ležet. Zcela absentuje jakákoliv možnost individualizace. V českém konfigurátoru jsou dostupné vlastně 4 barvy - černá, bílá, šedivá a testovaná modrá. Interiér může být výlučně černý, na cokoliv jiného zapomeňte, kola jsou na výběr taky jen jedny základní 18ky, jedny 19ky a jedny 20ky.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - iudex
23. 8. 2021 14:17
Re: Individualizace
Klasika u Rkových Volkswagenov, buď berieš typickú modrú lapiz, alebo máš smolu (rozumej b&w). :-(
23. 8. 2021 19:17
Re: Individualizace
Tohle je problem napric vsemi mainstream automobilkami. Dnes malokdo objednava auto do vyroby a dealeri objednavaji to, co se nejsnaz proda (rozumej seda mys).
A kdyz uz to teda je do vyroby a objednas si tam priplatky, budes za trest cekat 2-3x tak dlouho, takze i pri objednavani do vyroby se na to mnoho lidi vykasle.
Je to smutny, ale je to tak.
(dobre dneska je jina doba, dneska to objednas a mozna za pul roku to bude, pokud jim nahodou prijdou ty chipy a budes mit stesti)
Avatar - caliban
23. 8. 2021 20:48
Re: Individualizace
Dealeři mají u výrobce STÁLE předobjednaný/zablokovaný určitý počet vozů. A ty se následně pouze doupravují dle přání zákazníka (barva, výbava, atd.) a až potom se vyrobí.

Tak to fungovalo, dokud bylo všeho dostatek.
24. 8. 2021 20:47
Re: Individualizace
Takze rikas ze dealer ma napr. "zablokovany" Golf R a jen se ceka na zakaznika az prijde a rekne ze tam chce kozeny sedacky a az pak se to vyrobi?

At nad tim premyslim jak premyslim, to nedava absolutne vubec zadny smysl.

To by totiz znamenalo jen to, ze prisel zakaznik a vyrobce zadal to auto do vyroby. Zadny "zablokovani" nebo "predobjednani" o kterem mluvis v tomto pripade neexistuje.

Treba si jen nerozumime, muzes to rozvest?
23. 8. 2021 14:22
ja si auto s dotykovym ovladanim vseho proste nekoupim....
..... dokud nebudu muset.... nehodlam za jizdy matlat po displejich a rozptylovat se takovyma hovadinama.... proste uzit si jizdu pro me znamena i to, ze se mi auto dobre obsluhuje, nemusim vypinat milion asistentu atd....

Co se tak pise tak treba BMW je v tomto ohledu OK a to by pro me byl jasny argument.... a klidne par kW obetuju.... nejaka mene vykonna 5er se asi za cenu vymazleneho Aertonu koupit uz da ne?
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Dinar
23. 8. 2021 14:30
Re: ja si auto s dotykovym ovladanim vseho proste nekoupim..
Za 1,9 si už poskládáš i 540i, ve které nic zásadního chybět nebude.
23. 8. 2021 18:04
Re: ja si auto s dotykovym ovladanim vseho proste nekoupim..
.... pak není vůbec o čem.... :yes:
23. 8. 2021 19:20
Re: ja si auto s dotykovym ovladanim vseho proste nekoupim..
Jj je to tak :yes:
Avatar - Dinar
23. 8. 2021 14:29
Nic proti
arteonu, jezdí jich dost, je to úspěšné auto, ale jen díky tomu, že dostane výkonný motor, se premii nevyrovná. Švagr si min. týden pořídil R-line s tím slabším dvoulitrem, včera s tím byl u nás, tak jsem rád zkusil. A ne, opravdu ne, tím myslím srovnání s premií, někdo to nahoře porovnává s éčkem, ale sorry, to je jiný svět. Arteon jede hezky, jako každý passat, ale netlumí nerovnosti jako premie (nechápu p. Bureše, který tu kritizoval v min testu 5er a teď vychvaluje v tomto směru arteon, protože už na 19" je arteon výrazně tvrdší než 5er), není zdaleka tak dobře odhlučněný a ta kabina je prostě "moderní" mainstream. K tomu velmi syntetické řízení, slušná, ale opět v každé jednotlivosti horší převodovka (oproti MB 9g nebo ZF 8st). Dobré auto, ale ne premie, v ceně kolem dvou milionů jsou tu auta s lepšími jízními vlastnostmi a šestiválcem.
Rozbalit vlákno
22
Avatar - Tielman
23. 8. 2021 14:46
Re: Nic proti
Tak sláva, Dinar sem do diskuze taky ještě chodí. Stejně tak webpaja, ozzy, emel, iduex a i ten přelétavec topper. Tak to je bezva.
23. 8. 2021 16:08
Re: Nic proti
Btw, docela hezky mluvil o S60. Já po zklamání z aktuální XC90 ještě do ničeho od Volva nevlezl.

Ale k tomuto stylovému Passatu...slušná výbava bude za 1,7M, to je bez diskuze teritorium prémie a nad ní bych vedle Arteonu vůbec neváhal. Za 10% navíc mám R6 v 5er, nebo pěkně vybavený kombík M340i. Nebo sice naftovou, ale V6 jako S4 Avant.
23. 8. 2021 17:57
Re: Nic proti
Myslím že srovnání s éčkem je úplně mimo. tam arteon vůbec nemíří. je to alternativa k prémii BMW 4GC, Audi A5 SB atd. A Arteon SB přímého konkurenta nemá, ale pokud něco tak spíš MB SLA SB (který je ale menší a už se vlastně nedělá). Nicméně myslím že cílí právě na kombíky 3 a c třídy které mají prémivou image ale obyčejnější design, arteon zase stylový design s image lepší masovky. Ale při přestupu se člověk za to auto nestydí. A v tomhle srovnání je myslím konkurenceschopný. teda s adaptivním podvozkem. Za mne tedy :yes:
Avatar - fOE
23. 8. 2021 18:44
Re: Nic proti
Napsals to za me.
Nevidim jediny duvod pro porizeni arteonu za nabizene penize. Jo kdyz na to byla pred tusim 2 lety sleva 37% a sel do firem poridit levneji nez passat, pak se muzeme zacit bavit, ale za aktualni penize bych tomu nedal prednost pred 3er, a uz tuplem ne pred vyssi stredni, ktera jak pises, za 2mil uz nebude hola.
Cena naprostej ulet, leda pro vw fanbojs.
23. 8. 2021 19:02
Re: Nic proti
... a to se nabavíme o jízdních vlastnostech, kdy se lepší vyvážení BMW (motor podél, blíž ke kabině) musí projevit jak na komfortu, tak na agilitě....
23. 8. 2021 19:28
Re: Nic proti
Arteonem jsem, přiznávám, nejel. Ale i kdyby byl opravdu hodně dobrý, kladu si otázku, o kolik by musel být reálně levnější, abych si ospravedlnil, že si nekoupím BMW, které dnes nabízí (při správné konfiguraci) opravdu skvěle dotažená auta, u nichž mám pocit, že vím, zač jsem zaplatil. A to nejsem žádný skalní fanoušek, měl jsem auta různých značek. Nemůžu se zbavit dojmu, že tenhle drahý Arteon si koupí jen někdo, kdo chce "ušetřit", protože tohle je jeho horní cenový limit a dalších 10% navíc "už je moc". A navíc musí milovat VW. Takovým lidem bych ale doporučil svézt se i něčím jiným a zjistit, zda by si třeba u BMW nedokázali domluvit lepší cenu. A ještě bych dodal, že zatímco BMW se dle mé zkušenosti ke každé záruční opravě postavilo čelem (i když to byl třeba prasklý xenon po 4,5 letech, půl roku před koncem záruky), s koncernem mám naopak zkušenost dost bídnou. Jsou schopni se handrkovat i o věci, které zjevně nedotáhli a kazí se masově, a přesto volí styl "zatloukat, zatloukat...". To se pak to "šetření" za neprémii může nepěkně prodražit.
24. 8. 2021 08:29
Re: Nic proti
teda ja u VW nebo Audi byl schopnej v ramci zaruky nebo kulance (auta hodne daleko najezdem za koncem zaruky) vyresit cokoliv. To se mi u MB fakt nestalo a BMW je kapitola sama pro sebe...
Avatar - Emel
24. 8. 2021 08:37
Re: Nic proti
Na Bávo jsem slyšel taky spoustu špatnýho... dokonce jeden kolega přešel kvůli přístupu servisu od 4er právě k Arteonu (vysypala se převodovka nějak těsně po záruce). Ale možná to je spíš o lidech...
24. 8. 2021 17:32
Re: Nic proti
S tou převodovkou je to zajímavé. Kamarád, který je už dlouho vedoucím technikem autorizovaného BMW servisu, mi říkal, že s 8st. ZF automaty mají naprosté minimum problémů. Vzpomněl si na jediný, která selhal, a to po velkém nájezdu s častým taháním přívěsu. Tím spíš bych ale čekal, že to tvému kolegovi bez keců uznají přinejmenším jako pěknou kulanci.
Avatar - Emel
24. 8. 2021 23:21
Re: Nic proti
Ne, tohle byl typickej služebák - delší trasy, hodně dálnice, občas rychlé... ale nic, co by mělo převodovku odrovnat. Můžu se poptat na detaily.
A pak jsem slyšel hodně problémů s motorama tak cca. generaci zpátky... ale zdá se, že ty poslední generace už jsou zase ok.
25. 8. 2021 01:11
Re: Nic proti
No pokazit se může určitě cokoli, i ZF :) Pokud jde o motory, hodně mě překvapilo, že jako nejspolehlivější se u BMW jevily třílitrové diesely. Naopak V8 byly velmi poruchové, může tam být ale i podíl špatného zacházení u silného motoru. Nicméně ta konstrukce "hot V" nebyla dobře zvládnutá.
Avatar - Emel
25. 8. 2021 10:01
Re: Nic proti
V8 byly špatný... ale i 20d bylo celkem problematické. A ty malé benzíny taky - 116i, 118i. Můj dojem byl, že nejlepší bylo 3.0i. U 3.0d byly nějaké problémy v X5 (hlavně US), ale nevím přesně...
24. 8. 2021 17:18
Re: Nic proti
Respektuji tvou zkušenost, já jsem udělal opačnou (koncern versus BMW). Možná je to opravdu, jak píše Emel, hlavně o lidech, tedy o tom, co si autorizovaný servis dokáže domluvit a prosadit. Kdybych si ale myslel, že jsem v právu a oni mi nevyhověli, měli by starosti, protože by to dost rychle skončilo u právníka.
Jinak co píšeš o 520d je svým způsobem zajímavé, ale upřímně, já bych si základní motor do tohoto typu auta buď vůbec nedal nebo bych si musel předem udělat jasno v tom, co od toho auta přesně chci, abych pak nelitoval. Totéž se týká sedaček, ty jsou pro mně naprosto zásadní a ty komfortní od BMW mi vyhovují zatím nejlépe. Ale každopádně bych si každé auto před koupí důkladně projel v dané specifikaci. Pak už člověk, co trochu rozumí autům, přeci zásadní chybu udělat nemůže, ne?
24. 8. 2021 21:21
Re: Nic proti
ja ve svym mam komfortni a jsem nadsenej, pixlama s 20d jsem jezdil proto, ze mi to davali jako nahradni behem martiria zarucnich oprav. 5er byla vzdycky v 20d :(
25. 8. 2021 01:13
Re: Nic proti
No jo, tak to je bohužel jiná. Aspoň máš jistotu, co nebrat :-) A díky za info!
24. 8. 2021 08:27
Re: Nic proti
Je to o rozpoctu. Tohle je novinarsky auto za 1,9. Jezdil sem cca 7tis km s 520d v mpaketu s cenou tesne pod 2. Kuze tvrda bida, totalne nedotazenej mhev, vedle kteryho je dsg balzam ja dusi, sportovni rizeni v arteonu je urcite lepsi nez zaklad v 5er, sedacky ma arteon predpokladam vetrany a o tom jak odporne ta 520d nejela ani nemluve. Ja bych vzal rozhodne v tyhle volbe Arteon. Jo pokud je rozpocet 2,4 tak neni co resit. Jenze realne je arteon opravdu za jiny penize nez porovnatelne vybavena 540i. A jako mit 5er bez vetranejch sedacek, no to snad ne
Avatar - Dinar
24. 8. 2021 10:44
Re: Nic proti
520d za 2 mil, která nemá nic navíc (brzdy, řízení, větrané sicny), to je čistě ukázka neschopnosti toho, kdo auto konfiguroval, totální nonsens, 500 tis. extras vyhozených... za co?
Avatar - Ji/Ri
24. 8. 2021 13:52
Re: Nic proti
... za přejeté kilometry, ptže se mu nechtělo auto vracet a jezdil a jezdil a..... :D
24. 8. 2021 17:48
Re: Nic proti
to jsem presne rekl kdyz sem to vracel, prej to je nejprodavanejsi specifikace (mpaket, xdrive, 520d). Ja bych si vzal radsi superba/passata s motorem nez todle
Avatar - Dinar
25. 8. 2021 07:32
Re: Nic proti
520xd stojí teď, po zvýšení cen 1,49 mil, mpaket 147tis, ty mluvíš o dvou milionech, co tam bylo za těch 350tis., když to auto nemělo řízení, brzdy, adaptiv...? Co píšeš, prostě nedává smysl.
Avatar - fOE
24. 8. 2021 18:49
Re: Nic proti
To je taky umeni, takhle blbe nakonfigurovat auto, aby nemelo / neumelo nic. :yes:
Avatar - Ji/Ri
24. 8. 2021 09:45
Re: Nic proti
Amen. Tohle je přesné. :yes:
Avatar - JanMicka
23. 8. 2021 17:46
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
23. 8. 2021 18:41
Re:
Všem si rozdal 5 mínusu a sobě 5 plusu ty vlhkej sne
Avatar - caliban
23. 8. 2021 20:45
BYCH
Kolega si to koupil před asi měsícem, má to teda v TDi a R packetem (jestli se to dá koupit). Je to fakt takový dlouhý a placatý banán. Ale jeho volba, já BYCH za tyhle prachy raději vzal Superba Scout v plný palbě.
Rozbalit vlákno
1
25. 8. 2021 14:35
Re: BYCH
Nic proti Superbu, ale větší kvalita bude vždy na straně VW, bohužel
Avatar - 3_diamanty
24. 8. 2021 08:55
dokonalost
Uz dlhsiu dobu povazujem arteon za topku od VW spolu s touaregom... avsak oproti touaregu je arteon rozhodne este stylovejsi a emocionalnejsi... v tomto "kombiku" ... v tomto nadupanom R-ku... v tej modrej a na tych elektronoch ... nemam slov.. takto nejako vyzera dokonalost .. krasa... a ze vw nevie pekne auta... vie ked chce .... tu aj nejaka udajne premiova A4ka nema taku auru ani gule ... o to viac zamrzi fakt ze arteon uz do buducna zrejme nedostane nastupcu... a tak drzim palce nech tento sucasny ostane vo vyrobe co najdlhsie... lebo je fakt dokonaly... je to jedno z tych aut.. presne ako v nadpise... auto snov... a vobec nevadi ze to nie je z katogorie aut snov ako lambo alebo rolls.... uplne by mi v beznom zivote postacil .. vlastne posluzil by mi este ovela lepsie ako nejake v praxi nepouzitelne lambo alebo megaobrovsky rolls ... klobuk dole pred arteonom... bude mi hodne chybat ked raz skonci... neskutocne auto... toto sa vw fakt podarilo.... uz teraz je legendou a to hned v jeho prvej a jedinej generacii :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - lamal
24. 8. 2021 10:24
Re: dokonalost
´´vlastne posluzil by mi este ovela lepsie ako nejake v praxi nepouzitelne lambo alebo megaobrovsky rolls´´ co na to napisat, v pripade uvah bez skusenosti to moze takto fungovat, ale s realom to nema nic spolocne, arteon a lambo...
24. 8. 2021 12:04
Re: dokonalost
to sis celkem slušne zaprehanel. dat do jednoho prispevku 4valcovej vwagen s bakelitovym interierem a rolls :D
Avatar - Ji/Ri
24. 8. 2021 09:53
Cena výkon
... v tomto parametru neobstojí. Ham tu argumentuje slevama... ok, stejnou optikou jsem u prémie jen o fous výš a o parník více auta.
Auto je sice prodávané, ale není to náhodou tím, že jsou narvané všude na operák za 13500 měsíčně bez dph s nájezdem 25 nebo 30 ročně v plné ve 4kolce. To je ten důvod velkých prodejů. Tím neshazuju auto, to je výborné, ale ne za 1,9.... je to prostě pořád mainstream se 4 válcem, nic víc, nic míň. Pro mě cokoliv nad 1 za passata je nesmysl.

Arteon jako kára - nádhera. Cenový jemnocit je ale úplně v invalidním důchodu.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Emel
24. 8. 2021 10:21
Re: Cena výkon
Pokud to tlačí na operák spíš než slevama... nevím sice proč by to dělali, ale možný to je... no tak je to svého druhu taky cenový jemnocit, ne?

PS: střední třída s motorem a nějakou výbavou za mega... bejvalo to v pohodě, ale v poslední době to bude asi tak tak
Avatar - Ham.
24. 8. 2021 11:21
Re: Cena výkon
U prémie jsi o fous výš v ceníku, ale v reálných cenách po slevě jsi u prémie u stejného výkonu a stejné výbavy o statisíce výš. A btw je mi úplně jedno jestli slevy dává prodejce na operák nebo napřímo, jediné co kupující zajímá je aby to vyšlo co nejlevněji v účetnictví firmy.
Avatar - Emel
24. 8. 2021 12:45
Re: Cena výkon
Fakt? Co jsem tak zaslechl, tak slevy u BMW jsou pořád hodně solidní, naopak u VW už je problém i to, co dříve bývalo běžné. Jinými slovy - měl jsem dojem, že ve slevách už se ty nůžky nerozevřou oproti ceníku.
Avatar - Ham.
24. 8. 2021 18:52
Re: Cena výkon
Slevy BMW jsou solidní, momentálně nejlepší z D3. To ale zdaleka neznamená, že jsou stejné jako u VW.
Avatar - Ji/Ri
24. 8. 2021 12:49
Re: Cena výkon
Operák máš cca. od 10500-18tis. To k těm výborným prodejům. Jinak dát za passata 1,9 je už úchylka. Prémie, např. 530i podobně vybavená, vyjde nastejno ceníkově. A se slevou jsi taky níž. Prostě tenhle Arteon, byt se mi moc líbí, je cenově úplně mimo. Samozřejmě, pokud je někdo velký fanda Passatu a nechce Passat jenom, tak se u tohohle pomodlí a jede. Proti tomu žádná. Osobně bych tak nevolil.
Avatar - Ham.
24. 8. 2021 18:50
Re: Cena výkon
1.9 za Passata nikdo v reálu nedává, pokud někoho takového znáš, tak mu řekni, že je blázen a vyhazuje zbytečně prachy oknem. Kdyby to bylo s těmi slevami na 530i tak jak říkáš, tak se jich prodávají stovky měsíčně a o Arteona nikdo ani nezavadí. Protože realita je jiná, tak i reálné ceny jsou jiné než píšeš, řečeno polopaticky, Arteon těžko může být cenově mimo, když je to třetí nejprodávanější auto střední třídy, kupci nejsou úplní blbci a tuhle třídu z 90% kupují firmy a ty počítat umí.
Avatar - Ji/Ri
25. 8. 2021 10:08
Re: Cena výkon
No, očividně se bavíme o dvou rovinách:
1. Normálně vybavený Arteon ... prostě mainstream konfigurace s cenou do 1mio včetně DPH. Tam ano, souhlasím s tebou.

2. Konfigurace a jeho cenová hladina v testu: tady je ten střet s např. 530kou tvrdý a dopředu prohraný.
Pro mě, pokud bych byl cílovka, je Arteon kolem 1mio parádní vůz a koupě a nad 1,2 už nesmysl a šel bych jinam. Natož nad 1,5... to už musí být ortodoxní a rodilý Vlkohraďan.
25. 8. 2021 11:24
Re: Cena výkon
Na 1 milionu s DPH ceníkových Arteon začíná, s 1.5 TSI a manuálem. To mi popravdě nedává smysl vůbec.
Avatar - Ji/Ri
25. 8. 2021 16:31
Re: Cena výkon
... no právě. Je to krasavec, ale pořád jen passat. Jediný smysl mi to dává za 11-13 na operák.
24. 8. 2021 17:46
Re: Cena výkon
Docela by mě zajímalo, kdo má jaké zkušenosti se slevami u různých značek. Jinak je to totiž dost akademická debata. Ale asi se o tom nikomu nebude chtít otevřeně mluvit. Za sebe řeknu jen tolik, že i u prémie si i soukromá osoba může domluvit velmi výraznou slevu. Je to otázka načasování, dostatku informací (jsou volně přístupné na webu), rozumné taktiky, komunikace apod., ale jde to a není to nic moc těžkého. Také je dobré nezapomínat, že auto za 1,9M se slevou 20% vyjde na 1,52M, a auto za 2,2M vyjde se slevou 20% na 1,76M. Z původního rozdílu 300 000 Kč je rázem 240 000 Kč. Rozpočítáno řekněme do osmi let užívání vozu je to 30 000 Kč ročně. Je to hodně za výborně vybavené (i motoricky) BMW 5 (MB...) místo Arteonu? Já bych tedy neřekl, ale je to na každém, že.
Avatar - Emel
24. 8. 2021 23:08
Re: Cena výkon
Nevím jak Arteon. Passaty jsme kupovali se slevou maximálně něco přes 20% a mám pocit, že dneska už bych to nedostal. U BMW jsem slyšel o slevách přes 30%, ale bylo potřeba víc hledat. Škodovka nám minule nabídla jen asi 10% (Superb), rozdíly mezi dealery malé. Opel s Insignií byl taky přes 20% (z běžných cen, akční ceny byly někde na půli cesty). Mazda se ještě třeba pět let zpátky tvářila, že 5% už nebudou mít děti co jíst... ale v poslední době se to asi trošku zlepšilo.
24. 8. 2021 10:12
cena
ten Arteon vypadá zvenkupríma, pojede to určite jak šlak, ale nedávno jsem prolezl v rámci výberu auta par aut od VW a ty interiéry fakt nemaj hodnotu 2mega. sorryjako
Rozbalit vlákno
0