Testy
Ten interiér je jednoduchej. To víme. Ale taky nudnej. Prostě to na mně působí chladným dojmem. :-!
Mám opely docela rád, a (i) tahle astra se mi líbí. Ale ten bhez naprosto nevkusně a otřesně tvarovanej středovej panel z černýho lakovanýho plastu, nebo v jinej verzích stříbrnej, ketrej vypadá spíš jako maskování u prototypu, a kterej by asi vyhrál akentu "nejhnusnější interiérový prvek v automiobilu všech dob" dělá z astry absolutně neobjednatelný auto. Taková maličkost a taková tragédie. Ach jo ... 😒
U Dacie má jednoduchej design logiku. U Opelu to ale nechápu, vypadá to tak lacině... no a ta přilepená pr..el, to asi okoukali u Thalie 😄
další chytrák 😃. zapomel jsi ještě napsat, že nechápeš jak to může někdo popsat jako povedenej design a že nerozumíš tomu, proč se Opely prodávají, když přece jak známou reznou a jsou poruchový 😄. Zapomel jsem něco? Určitě me s kolegou AG doplníte, viď že jo... 😉
K věci: interiér je strohej ale nedá se křivkam vytýkat že jsou nepovedený, prostě je to pojatý jinak a i to je dobře, prostě po svým. Vnější design se povedl ze všech úhlů, to auto prostě vypadá dobře a v jiné, než stříbrné to je sršeň. Nicméně čekám pořád na novou Vectru.
K věci: interiér je strohej ale nedá se křivkam vytýkat že jsou nepovedený, prostě je to pojatý jinak a i to je dobře, prostě po svým. Vnější design se povedl ze všech úhlů, to auto prostě vypadá dobře a v jiné, než stříbrné to je sršeň. Nicméně čekám pořád na novou Vectru.
Není snad horšího sedanu než Renault Thalia,na Clio přilepili kufr a výsledek je ...prostě hrozný.Toto s Astrou absolutně nemůžeš srovnávat. :no:
Nesmyslný text, tahle Astra patří svým designem mezi nejlepší deriváty hatchbacků nižší střední třídy, jestli ne úplně na první místo, krásně ztvárněný přechod k zadní části, nic "přilepeného".
Kompaktní sedan, to je vořech. Dokonale ho rozlouskla zatím jen Škoda s Octavií a VOLVO s S40... Ovšem obě auta přerůstají svou třídu. A i tak asi všichni při pohledu na ně tak trochu cítíme, že je to opravdu "na hraně"... že na dělku se nedostává deset čísel. Ovšem vše je u těchto aut ztvárněno v dokonalých proporcích. Nic naplat, kompakt je ideálním rozměrem pro hatchback a střední třída pro sedan. Vše ostatní je menší či větší kompromis.
Snad největším problémem karosářů je u sedanu partie přechodu do zádi, tedy návaznost na zadní blatník, tvar zadního bočního okěnka a cé sloupku...
Opel na mne v tomto kontextu nijak nepůsobí. Postrádám jistou lehkost, samozřejmost pokračování jistých předních linek. Přímý pohled na záď mě pak nebere vůbec. Ovšem, jak koukám na zadní světla, tak mě napadá, že šok, který jsme zažili u světel Golf Variant budeme muset rychle odžít, neb to řešení začíná být inspirací i pro jiné...
Co s nimi, s kompaktními sedany? Byly, jsou a budou. To je vše.
P.S. Také si velmi silně uvědomujete, jaké geniální dílo stvořila škodovka v obou octaviích? Byť tedy uživatelsky ještě příjemnější, neb je to liftback, pak siluetou, jakožto "sedan" je Octavia klenotem kompaktních aut s tímto druhem karoserie.
Snad největším problémem karosářů je u sedanu partie přechodu do zádi, tedy návaznost na zadní blatník, tvar zadního bočního okěnka a cé sloupku...
Opel na mne v tomto kontextu nijak nepůsobí. Postrádám jistou lehkost, samozřejmost pokračování jistých předních linek. Přímý pohled na záď mě pak nebere vůbec. Ovšem, jak koukám na zadní světla, tak mě napadá, že šok, který jsme zažili u světel Golf Variant budeme muset rychle odžít, neb to řešení začíná být inspirací i pro jiné...
Co s nimi, s kompaktními sedany? Byly, jsou a budou. To je vše.
P.S. Také si velmi silně uvědomujete, jaké geniální dílo stvořila škodovka v obou octaviích? Byť tedy uživatelsky ještě příjemnější, neb je to liftback, pak siluetou, jakožto "sedan" je Octavia klenotem kompaktních aut s tímto druhem karoserie.
Jak vidím,v případě Astry se asi neshodneme,ale u Octavie to je jednoznačné:vynikající dílo,nadčasové křivky,které jsou noční můrou pro konkurenci...
Určitě. Narozdíl od Astry, dokázal VW vtisknout Jettě jistou dávku elegance. Tam právě uplikoval zadní boční okno á la Phaeton (svého času revoluční řešení) a to právě ten vůz posouvá do elegantních vod. Ačkoli mě také Jetta nijak silně nebere, u Astry postrádám právě tu špetku šmrncu. Je to takové... příliš jednoduché.
Ovšem Jetta nemá tak podbízivé a jak jsem již výše psal rychle okoukatelné linie jako Astra,takže v tomto srovnání vychází jako jasný vítěz.Otázkou je,jak by se Octavia vyrovnala s klasickým sedanem,myslím ovšem,že přeci jenom o něco lépe.
Smrnc sa prejavi pri jazde, kde je Jetta ovela viac nedotacava ako Astra. Dovod? O desat kilov chromu viac na maske ;-\
A co myslíš, že má Opel vpředu místo chromu? Karlovarskou oplatku? Ostatně, pokud hovoříš o chromu jako o důvodu k větší nedotáčivosti, měl bys to napsat do Švédska. Protože až budou příští rok udělovat nobelovku za fyziku, máš velkou naději. Kopii pošli do Bohnic. Něco z toho vyjde určitě...
Pokud tohle napíšeš, je jasné, že jsi těmi auty nejel. Astra se Golfu/Jettě dokáže chováním podvozku vyrovnat jen pokud má IDS, to je jedna z věcí, která se Opelu opravdu povedla. Jenže, nevím o tom, že by se měla do sedanu dávat.
K tomu P.S.: Octavia I Combi je od pohledu skutečně ideálně vyvážený vůz, nepostrádá sportovní šmrnc a navíc působí maximálně harmonicky. Dvojka kombi už je tlustá a zdaleka ne tolik vyvážená. Liftbacky jsou na to oba subjektivně špatně. Jednička nemá šmrnc, dvojka je kombinací smutného předku s tlustým zbytkem. :-!
O1 Combi= 1
O2 Combi= 2-
O1 Lift= 3
O2 Lift= 3-
O1 Combi= 1
O2 Combi= 2-
O1 Lift= 3
O2 Lift= 3-
Zajímavé, dCi, mé hodnocení by vyznělo takto😒br />
O1 Combi: 1
O2 Combi: 2
O1 Lift : 1
O2 Lift : 2
Já jedničku lift cením pro jistou neokázalost až přidrzlost, považuji ji takřka za mainstreamový evropský zázrak, u combi se shodujem, to je velká trefa, a dvojka v obou mutacích mi přichází jako příliš "dohezka" a to "nafouknutí"... vnímám esteticky na hraně, podle mého ještě dobře vybalancované. Stejný problém spatřuji i u Volvo S40. Každopádně je to vizuální mainstreamová nižší střední špička Evropy. V porovnání s Meganem sedan či Focus, Jetta a nyní i Astra nijak nezaostává. Naopak. P.S. to "dohezka" se dá dnes výborně připepřit variací scout.
O2 Combi: 2
O1 Lift : 1
O2 Lift : 2
Já jedničku lift cením pro jistou neokázalost až přidrzlost, považuji ji takřka za mainstreamový evropský zázrak, u combi se shodujem, to je velká trefa, a dvojka v obou mutacích mi přichází jako příliš "dohezka" a to "nafouknutí"... vnímám esteticky na hraně, podle mého ještě dobře vybalancované. Stejný problém spatřuji i u Volvo S40. Každopádně je to vizuální mainstreamová nižší střední špička Evropy. V porovnání s Meganem sedan či Focus, Jetta a nyní i Astra nijak nezaostává. Naopak. P.S. to "dohezka" se dá dnes výborně připepřit variací scout.
O1 dávám 1* je to snad vůbec první pohledné kombi, dnes je elegantních kombi fůra, ale na konci 90.let ani jeden, liftback mě už tolik neoslovil
navíc 01 se vyrábí už více než 10 let bez výrazné změny!!! pokud si vzpomínám podobně nadčasové auto byl renault twingo I - 13 roků, myslím že 01 přežije i O2
02 je odvar
navíc 01 se vyrábí už více než 10 let bez výrazné změny!!! pokud si vzpomínám podobně nadčasové auto byl renault twingo I - 13 roků, myslím že 01 přežije i O2
02 je odvar
ty lojzo, kouknul ses někdy do toho tvýho zázraku dozadu? když posuneš přední sedačky dozadu tak se opíráš opěrákem o sedák což sem zatim viděl jenom u nisan micra!!! a když se maj do toho tvýho evropskýho přidrzlýho zázraku vejít 4 lidi tak maj všichni modřiny na kolenou...připomínám že oktáfka I má stejnej rozvor jako opel corsa...tak se probuď
Ty brepto, asi máš zkušenost jen s prvními O1. Sedadla byla následně upravena (zvětšeny výkroje pro kolena) a tento problém se podstatně odstranil. V O2 již problém s místem vzadu není v rámci své třídy žádný. Čtyři dospělí lidé se pohodlně vezou na všech čtyřech sedadlech. Současně. Rozvor je pouze jedním z ukazatelů prostornosti. Důležité je také umístění sedadel, sklon sedadla samotného, možnost zasunutí chodidel pod přední sedadlo atd. Ostatně porovnej si Passata a nové Mondeo, to má o 10 cm větší rozvor... a vzadu nezaznamenáš žádný rozdíl.
P.S. Jak vidím, zatím jsi toho v životě viděl hodně málo. Mrkni například do BMW1.
P.S. Jak vidím, zatím jsi toho v životě viděl hodně málo. Mrkni například do BMW1.
no jestli na tom první oktávky sou ještě hůř tak to musí bejt pocuc, já jezdím (naštěstí jenom) občas 1.8T combi rv 2002
Faceliftovaná Octavia (od roku 2001) je na tom opravdu o pověstný kousek lépe - teď nevím přesně, uvádělo se tuším asi 5 cm k dobru. Co se ale nezměnilo, je nepřirozený sklon zadního opěradla a velmi tvrdé polstrování. O pohodlném cestování vzdadu v O 1.1 s mými 185 cm nemůže být řeč, natož v O 1.0. Musím ale uznat, že se s tím Škoda něco pokusila udělat. VW se na to u "etalonu třídy", "slavného mezi slavnými", "sluníčka našeho jasného koncernového" atd. zcela vykašlal. A i německé testy musely za místo vzadu Golfu IV alespoň tak dva bodíky ubrat. Subjektivně je pro mě místo vzadu v Golfu IV nepoužitelné, Za řidiče 180 cm jsem se už prostě nevešel a měl jsem nohy šejdrem.
O2 je skutečně jeden z nejvyvedenějších sedanů. :yes:
Silueta O1 je jedna velka komedia a zaroven pokus o klamanie telom 😉 Zadne dvere s kluckou kdesi nad stredom kolesa :no: Dvojmetrovy previs pri 2,5 m razvore... Treba uznat, ze to bol prelomovy model Skodovky, dizajn zvlast kombiku sa vcelku vydaril, ale chce to realny pohlad
GTi píšeš😲všem, jak koukám na zadní světla, tak mě napadá, že šok, který jsme zažili u světel Golf Variant budeme muset rychle odžít, neb to řešení začíná být inspirací i pro jiné... ,ale niečo v podobnom duchu by si mohol napísať,že stávajúca VECTRA v kombi so svojimi zadnými svetlami mohla inšpirovať iných ...
Vectra caravan, komo, ta snad (při vší úctě) nemůže inspirovat nikoho k ničemu... Co se týká světel, tam inspiraci asi nevystopujeme, to je jiné řešení, zejména ta horní hrana, která není horizontální, ale upadá do středu.
... na Evropu to není špatný, ale jestli chcete opravdový sedan, tak jedině z Asie, stačí se podívat na Hondu Civic sedan anebo třeba na Toyotu Corollu sedan a i Mazdu 3 (a další slova jsou zbytečná)
Tak... po shlédnutí fotografií Astry sedan a Fiatu Linea říkám jednoznačné ano Astře. Ať se fiatisti nezlobí, ale Linea se designově naprosto nepovedla. Předek Grande Punta s krátkou přídí neladí s obrovským batohem zádi. Podivně působí i zadní sloupky a celá návaznost skel a pontonu. Fiat ne.
To je chyba všetkých "rodinných" sedanov na báze malých áut. Astra je napriek podobným rozmerom iná trieda.
Je to vidět hlavně na rozvoru, to já vím. Taky vím, že tohle je důsledkem ceny, která u Astry je nepoměřitelná s Lineou. Jen mě zarazilo vychvalování designu Liney ze strany auto.cz.
Dizajn Liney je fakt dobrý. Správny Talian. Astra zďaleka nemá také kvality, eleganciu môže Linee závidieť. Povedal by som, že jej dizajn dosť trpí na povestnú nemeckú strohosť a precíznosť. Isteže, Astra je iná trieda a ponuka Liney s tou jej sa dá len ťažko porovnávať. Iný svet. Povedal by som, že Linea je niečo ako Honda City, elegantnejšia, ale tiež stojí pod práporom "veľa muziky za málo peňazí". Astra je o stupienok vyššie. 😉
...ale stejně se mi nejvíc líbí sedan z Astry F. Jinak mě překvapilo, jak vstřícně k Opelu je článek napsán. Taky se mi líbí, kolik je tu vždycky v diskusích rozumprdů, "čtenářů časopisu", to je dokonalý 😄
Ad. teploměr, pokud někoho zajímá teplota chladící kapaliny, lze zjistit z palubního počítače a ještě tam je mnohem víc. Ano palubka je strohá. Popravdě taky bych spíš přivítal příjemné látkové čalounění dveří a přihrádek v nich látkou s "delším chlupem" jako to má Vectra B v lepších výbavách😉. Kapku lépe tvarovanou palubku . Ovšem tuhle plastovou strohost už mají snad všichni(hlavně německá auta). Celkem škoda, ale doba se hold mění no.
cenová politika byla příšerná, teprve od srpna je příznivá, od té doby ji máme. ten černý panel v nejvyšších verzích nechápu, vypadá hůř než ten stříbrný u enjoy
co se týče interiéru, tam vyhrála nad octavií díky středovému panelu(u oktávky šílená díra pokud si nekoupíte navigaci), dodací lhůtě a motoru 1.6 85 kW bez příplatku na rozdíl od Š Oct FSI, o příplatku za zadní stěrač nemluvím, v golfu něco zavazí na sedadlech, zvlášť při nastupování a vystupování, Focus II má židle místo sedadel, interiér slabší, C4 1.6 v benzínu u nás není(akce mají jen na skladovky), podobně u P 307 (ten se ze všeho jevil nejlepší, ale akce jen na skladovky😞 ), Renault po zkušenosti se servisem, kdy dáte funkční auto na prohlídku a při cestě ze servisu z vás leje olej, už ne, AR 147(komfort a výbava, super sedadla, ale vzadu a v kufru zoufale málo místa), Fiat Bravo - nemá adekvátní motorizaci, mazda, honda, toyota(dělá interiérem japoncům ostudu) - cenově úplně jinde, korejci nepřesvědčili -ceny jako evropa(nevedou akce) a celkově nuda
teď jsem byl ve švýcarsku(asi nejnáročnější evropský trh) a zas tak málo jich tam nebylo
za 2. myslim, ze jsi trosku zaspal dobu....opel odskocil na mile daleko od sve historie,Astra je lepsim autem nez Golf (to je jenom priklad),hodnoceni Opelu je v soucasne dobe spickove,at uz jde o testy spolehlivosti,nebo jizdnich vlastnosti.Asi jsi jen zaprisahly odpurce teto znacky a at udela co udela,pro tebe to bude spatne...