Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault Mégane 1.0 TCe vs. Škoda Scala 1.0 TSI – Taková normální rodinka

Když se díváme do statistik českých registrací, patří hatchbacky nižší střední třídy stále k žádaným modelům. Je to dobře, protože jak jsme po testu Renaultu Mégane se Škodou Scala zjistili, nabízejí vysokou užitnou hodnotu za relativně málo peněz.
Zpět na článek
27. 8. 2021 09:28
27. 8. 2021 10:39
27. 8. 2021 21:49
28. 8. 2021 19:13
29. 8. 2021 17:19
30. 8. 2021 11:10
27. 8. 2021 11:04
27. 8. 2021 11:33
27. 8. 2021 11:39
27. 8. 2021 12:09
Avatar - Ozzman
27. 8. 2021 08:30
Ach jo, už zase...
Tedy nestačím se zase divit. Ze začátku je jasně napsáno, že testovaná Scala je Style, tudíž má všechny serepetičky v interiéru, které Megan mít v této motoriaci nemůže, ale v tabulce je porovnání Ambition. Kolik tedy stojí testovaná Scala a v jaké byla konfiguraci, ať si uděláme přehled o tom, jaké auto porazilo základní Megan ?

Líbí se mi, jak je elegantně popsána nectnost 1.0TSI, která se chová spíše jako turbodiesel (ale vím, že ten motor na Scalu naprosto stačí, to zase jo). Litrové TCe jsem jezdil v Cliu s 74kw a mne byla jeho charakteristika průběhu výkonu milejší, mám u benzinu radši gradaci výkonu, než turbokopanec.

Taktéž je velmi elegantně napsáno, že Scala dává o změně povrchu vědět, realita je taková, že jí prostě bouchá torzka a odhlučnění je taky nic moc (řídil jsem ji), typická levnější Škodovka. Megane nemohu hodnotit, jezdil jsem předfaceliftem a ten taky nebyl zrovna nejlepším ve třídě v tomto ohledu, ale byl komfortnější.

S čím nemohu souhlasit je interiér, Scala dobrý, levnější auto řeknete si, ale Megan má dle mne útulnější interiér, více měkčených plastů a že nemá digitální přístroje? Protože jsete matláci netestovali srovnatelné verze, Scala Ambiton má takové budíky http://d19-a.sdn.cz/…gX_e/EupCI6.jpeg?…

Chtěl bych znát cenu testovaných verzí, osobně bych jasně vzal Megana, je to plnohodnotný zástupce C segmentu i pres to, ze neni nejvetsi a připlatil bych si za TCE 140, což je skvělý motor a dynamicky naprosto dostatečný i pro Megana kombi. S čím souhlasím je, že Megan má méně přesné řazení, to už měl i předfacelift, co jsme zkoušel, myslel sem, že se to zlepšilo (třeba Clio 5 mi přišlo lepší), ale asi ne.. Je to sice piha na kráse, za mne zkousnutelná zvláště v kontextu pořizovací ceny, kdy takového Megana seženete i s TCE140 do 0,5milionu a i jako kombík.
Rozbalit vlákno
46
27. 8. 2021 09:20
Re: Ach jo, už zase...
Důležité je, že ten šílený turboefekt v tom textu zmíněný je, protože v bodovém hodnocení v tabulce má ten motor samé jedničky.
U normálních testů cenu zkoušeného kusu mají, u srovnávacích bohužel ne.
Avatar - Ozzman
27. 8. 2021 09:24
Re: Ach jo, už zase...
Tak to TSI se Scalou hýbe pružněji, než TCe s Meganem, že to není zrovna příkladná charakteristika je asi vedlejší, nýbrž třeba to někomu vyhovuje. Jen je smutné, že zatímco o jednom se nebojí napsat, že je to horší (Megane) tak u těch horších vlastností Scaly se píše opatrně :D
27. 8. 2021 11:05
Re: Ach jo, už zase...
Vyhovovat by to mělo těm, co jsou zvyklí na turbodiesely.
Avatar - WinDiesel
27. 8. 2021 12:05
Re: Ach jo, už zase...
... a proto si zase koupíme turbodiesely :-) i když ne ve Scale
Avatar - lamal
1. 9. 2021 09:17
Re: Ach jo, už zase...
Megane je proste lepsi, ale skalka to musela vyhrat. Tam kde mal zhodny prevod stihal skalke aj v pruznosti v reale tak nie je o nic slabsi a pri tom ma lepsiu charakteristiku a omnoho lepsi zvuk... proste o triedu lepsi. SM je koncernove sadomaso, takze neprekvapi ich zufalost. Skala okrem kufra a miesta na nohy v zadu nema co ponuknut, je to nalestena bieda.
Avatar - Emel
1. 9. 2021 10:57
Re: Ach jo, už zase...
Pokud má horší dynamiku i spotřebu, tak je jako komplet hnací řetězec (motor + převodovka) horší (a kvalita té převodovky to podtrhuje). Znatelně horší je i brzdná dráha.
Scala Megane poráží i v německých nebo francouzských testech, není to jen SM (moje volba by nebylo ani jedno).
Avatar - lamal
1. 9. 2021 19:43
Re: Ach jo, už zase...
Nema horsiu dynamiku podla mna, ma dlhsiu prevodovku, ale ked nepotrebujes predbiehat na 6ke s litrom asi ti to je jedno a mrtvolny prejav tsi pod 2tis je daleko otravnejsi. Aj ten zvuk vytocenej kosacky. Radsej rychlejsie reakcie na plyn a lepsi charakter ako rozdiel 3dc v spotrebe. Brzdna draha boli urcite pneumatiky, snad nemyslis ze megan ma o tolko horsie brzdy ako namerali v tabulke.

Scala ho poraza velkym kufrom a pozdlznym miestom v zadu. Asi aj nevkusnym hmyzim dizajnon. Ten lepsi 6kvalt by som veril, viac by mi vadilo to tsi.
Avatar - Emel
2. 9. 2021 09:02
Re: Ach jo, už zase...
Dynamika jsou měřitelný disciplíny... a ve všech je Scala lepší, ať to je Vmax nebo 0-100 nebo pružnosti. Někde o trošku, někde o hodně.

Možná má Megane horší gumy... z fotek to vypadá na GY Efficientgrip vs. Bridgestone Turanza. No... tak až to prvomajitel po 5 letech vymění, tak se třeba dostane na srovnatelnou brzdnou dráhu (a ještě se zvětší rozdíl ve spotřebě).

Tímhle novým TCe jsem nejel, jen tím starým litrem... tak to osobně hodnotit nemůžu.
Avatar - lamal
2. 9. 2021 18:46
Re: Ach jo, už zase...
Vmax je zbytocnost, 0-100 budis ale asi tiez a pruznost vid prevody 60-100 je to jasne vidiet, merat 80-120 na 5 a 6 pri rozdielnych prevodoch co by clovek cakal ? Komentujem z napisaneho v teste, s tsi 85 kW som jazdil s renaultim litrom nie.

Moje sympatie aj tie medzi riadkami ma Megane, Scala nie je zla akurat od jej prichodu sa mi spolu s Kamiqom nepaci a jej klasicke hodnoty (spolu s drncavym a hlucnym podvozkom, lacnym interierom) mna vobec neoslovuju. Pre praktikov to vsak bude simply clever, pre mna simply never.
Avatar - Emel
3. 9. 2021 09:27
Re: Ach jo, už zase...
Vmax je hodnota ilustrující schopnosti auta... ale ok, tady není až tak zásadní rozdíl.

Kratší kvalty ti dají lepší dynamiku, pocitovou i reálnou. U delších kvaltů bys měl výměnou za slabší dynamiku dostat lepší spotřebu... jenže v tomhle případě nedostaneš.

Sympatie k Meganu jsem poznal :-), moje sympatie nemá ani jedno a objektivně na papíře je to spíš pro Scalu. Když Megane, tak v kombíku s 1.3TCe za nějakou akční cenu, to bych si asi představit uměl... v tomhle duelu spíš ta Scala (ale neoslovuje mě ani jedno).

PS: mně se teda u Scaly interiér dost líbí... klidně i bez digi budíků. Pro mě je tam akceptovatelně zabudovaný tablet, přiměřený množství čudlíků, hezkej volant a sedačky...
27. 8. 2021 10:25
Re: Ach jo, už zase...
Není to jen turboefekt, i když i ten tam je, ale velice nepříjemné mapování plynu kvůli emisím.
27. 8. 2021 10:53
Re: Ach jo, už zase...
A co jiného než turboefekt to je?
Mitsubishi Lancer Evo X mělo standardně turbodmychadlo s plnicím tlakem 1.0 baru. Pro tunery či závodníky nabízí Mitsubishi upgrade kit s turbodmychadlem s plnicím tlakem 1.3 baru.
No a rodinný vůz Škoda Scala má turbodmychadlo s plnicím tlakem 1.6 baru. To zákonitě musí mít turboefekt.
Avatar - Emel
27. 8. 2021 11:31
Re: Ach jo, už zase...
Ne, takhle jednoduché to není. U turba není tlak jediný parametr. Malá turba pro malé motory mají často poměrně vysoké plnící tlaky... jenže je taky potřeba sledovat... my tomu říkali flow, nevím jestli to má nějaký český název, prostě množství vzduchu, průtok. Kdybys dal turbo ze Scaly na Evo, tak by nedokázalo ten motor "nakrmit", určitě je menší a má menší flow. Samo o sobě by mělo menší turboefekt.

Klasický turboefekt spočívá v tom, že se turbo roztáčí výfukovými plyny, ale pokud jedeš piánko a šlápneš na plyn, tak tam není těch plynů dost na to, aby se turbo rychle roztočilo... nejdřív se musí plyny vygenerovat, ty pak teprve roztočí turbo... a čím je turbo větší, tím větší má setrvačnost a tím dýl to trvá (to je taky důvod pro instalaci více turb).

Kdyby to byl u Scaly jen turboefekt, pak třeba při přeřazení 2-3 pod plynem a pádem k těm 1500 otáček by se to projevit nemělo, protože turbo je roztočené. Spíš to ale vypadá, že je to charakteristika motoru...
27. 8. 2021 13:30
Re: Ach jo, už zase...
Jasně, turbo pro Scalu a turbo pro kamion musí mít jiný flow.
V 1.0 TSI jsem jel jen jednou asi dvě minuty, takže jsem neměl čas si to nějak osahat, ale připomínalo to menší turbodiesely, dole smrt, nad 2000 otáček život.
Já osobně odděluju turboefekt a turbolag. Turboefekt beru jako to, že je nějaká hranice otáček, pod kterou se zatížený motor (nepříklad při jízdě do kopce) nenadechne, i když člověk stojí na plynovém pedálu třeba deset sekund. Turbolag beru jako to, že při jízdě konstatní rychlostí po rovině sešlápnu pedál na podlahu a sleduju, zda je mezi sešlápnutím pedálu a zátahem časová prodleva.
Mám 1.4 TSI 92 kW s 200 Nm a turbem 0,6 bar a turboefekt to z mého pohledu nemá. I třeba v 1300 otáčkách to umí zatáhnout jak atmosferický dvoulitr, ale musí se sekundu až dvě počkat (s otáčkami se prodleva samozřejmě zmenšuje). Ze začátku jsem byl zklamaný, protože v testech psali, že na tom motoru nejde poznat, že by měl turbo :-) Ale zvykl jsem si.
Avatar - Emel
27. 8. 2021 13:41
Re: Ach jo, už zase...
Turboefekt ve tvém podání slyším poprvé a přiznám se že nevím, co by mělo být jeho fyzikálním základem.
Respektive... pokud jedeš do kopce a motor ti v daných otáčkách dává právě tolik výkonu, aby to stačilo na udržení rychlosti, pak se "nenadechne"... to ale není žádná specialita turba, spíš naopak... z otáček pod 2000 se těžko sbírají ty atmosféry (však taky slušnej atmo dvoulitr má sice 200Nm, ale až okolo 4000).
27. 8. 2021 16:54
Re: Ach jo, už zase...
Takže turboefekt znamená, že turbo nefunguje pod 1500 otáček? Zajímavé :) já myslel, že turboefekt je gradace vykonu od určitých otáček - a turbolag je prodleva, než výfukové plyny roztočí turbo
27. 8. 2021 18:50
Re: Ach jo, už zase...
V daných otáčkách (řekněme 1500 při 50 km/h) nedokáže najít sílu, aby začal do kopce zrychlovat, ale v o něco větších otáčkách na daný převod (řekněme 1800 při 60 km/h), se po pár sekundách nadechne a začne živě zrychlovat. Atmosféra se takhle nechová, nemá otáčky, kde by se to vyloženě "lámalo". Pokud nechce zrychlovat do toho kopce na 1500 otáček, tak nebude chtít zrychlovat ani na stejném převodu při 2500 otáčkách a ten kopec musí vždy jet na nižší převodový stupeň.
Samozřejmě, jsou různé atmosféry s různým průběhem momentu. Já jsem měl atmo dvoulitr s 170 Nm při 2400 otáčkách. S těmi vysokootáčkovými nemám zkušenost.
Avatar - lamal
1. 9. 2021 09:13
Re: Ach jo, už zase...
Treba pocitat aj s intercoolerom, cim je vacsi tym viac navysuje dobu turbolagu, pretoze sa neplni plynmi hned turbo, ale samotny cooler. Preto sa uzivaju vodou chladene dnes, su ucinnejsie tj mensie.

Ta reakcia na plyn nie je len o turbe, SW skrtenie je citelne, zalezi od celku aj rozptyle hodnot emisii aby to fungovalo v X modeloch kde sa pouziva, v tom najmensom a najlahsom by sa dalo nastavit lepsie, v najvacsom a najtazsom sa musi obmedzovat viac. Voli sa kompromis nemozu to ladit na kazdy model, takze sa skrti aj softwarovo aby tie emisie nerastli. Samotny HW pohonnej jednotky by mal na ovela lepsie reakcie a podanie vykonu aka chip tuning.
Avatar - Emel
27. 8. 2021 09:48
Re: Ach jo, už zase...
Když tě to divení baví... testuje se tak pořád už spoustu let.

Co se podvozku týče - tohle ti nepřijde dost jasně napsané?
"Renault je na hladkém povrchu plavnější. Menší hrboly a výmoly filtruje na jedničku a lehce ho rozhodí až větší díry. Kladné body získává také za odhlučnění podvozku a podběhů kol, tedy alespoň v přímém porovnání se scalou. Škodovka nám totiž mnohem výrazněji dává vědět, jak se mění kvalita vozovky. Na hladké ploše je také tichá, ale jakékoliv zdrsnění znamená pronikání hukotu do kabiny. Ani práce tlumičů není tak sametová jako u renaultu. Při přejíždění některých nerovností jejich stlačení doprovází ťukání a cvakání. Nejsou to sice žádné velké rány, ale slyšet to je. Možná i proto nám připadá renault komfortnější, i když scala také tlumí drobné nerovnosti velmi dobře. O náskoku renaultu nás přesvědčil až takový malý tankodrom, který jsme objevili na jedné vedlejší silničce. Mégane ho zvládl se ctí, škodovka na ostrých výmolech kopne zřetelněji. Při rychlejších průjezdech zatáčkou také její zadní část znatelněji uskakuje."
Avatar - Ozzman
27. 8. 2021 09:53
Re: Ach jo, už zase...
Nevím, některé testy mi příjdou poslední dobou objektivnějš, ja si od Scaly pamatuji tlučení tyče a tohle je na muj vkus napsáno velmi citlivě :D Ale tím neříkám, že je Megan o moc lepší..
Avatar - Emel
27. 8. 2021 10:20
Re: Ach jo, už zase...
No mně přijde, že je napsáno dost jasně, že je podvozkový komfort (zejm. akustický) u Meganu lepší... a že Scala více kope i uskakuje na nerovnostech. Není to odbyté jednou větou, ale je to rozepsané na celý odstavec...
27. 8. 2021 09:56
Re: Ach jo, už zase...
Megane nejenom že není největší, ale on je fakt uvnitř hodně stísněný. Zadní sedačky jsou tak pro děti, ale jenom pro ty, co už sedí po směru jízdy. Taky kufr je hodně malý. Jako auto pro jednoho nebo dva lidi to asi stačí, ale to bych se radši asi podíval na Clio, které má za mě mnohem hezčí interiér (Megane se mi zevnitř fakt hodně nelíbí).

Na druhou stranu se mi Megane zase pořád líbí zvenku.
Avatar - Ozzman
27. 8. 2021 10:02
Re: Ach jo, už zase...
Já hatchbackem nejezdil, jen kombíkem, pro rodinu naprosto dostatečné mi to přišlo, vzadu v kompaktu dospělé 2 lidi často asi nikdo nevozí, ale vím, že je to trochu horší, než některá konkurenční auta (a to nemluvím o Oktávii) na to jsou jiná auta. Clio se povedlo, to jsem tu psal mockrát.

Mne se Megan docela líbí v interiéru, není tam nic, co by mne rozptylovalo, jen prý po faceliftu přišel o ovládání tempomatu typické pro Renault, které mi vyhovuje, stejně jako ovládání rádia pod volnatem, na což nedám dopustit :D
Avatar - twistedTSD
27. 8. 2021 21:35
Re: Ach jo, už zase...
Mégane kombi s hb srovnávat nelze. V kombi je samozřejmě místa dost. A nevím, proč bych nevozil v kompaktu dospělé vzadu, ale to je jedno.
Avatar - Mikesus
28. 8. 2021 15:42
Re: Ach jo, už zase...
Ja bych řekl, že v kompaktech se dospělí vzadu vozi naopak asi často. Vzdyt je to nejběžnější třída
27. 8. 2021 11:04
Re: Ach jo, už zase...
Sedačka jde po i proti směru - ozkoušeno v hatchbacku a dokonce se základnou (Pebble Pro, Pearl One, 3wayFix). Grandtour zcela jistě taky, protože je vzadu delší. Problémem jsou otočné základny, ale to je tak spíš do SUV.
Avatar - Emel
27. 8. 2021 11:13
Re: Ach jo, už zase...
Megane to má prostě hozené tak, že hb je fakt malý auto... a kdo to chce pro rodinu, tak holt Grandtour. Škoda že už se nedělá to GT...
Avatar - Ozzman
27. 8. 2021 11:21
Re: Ach jo, už zase...
GT i RS odvál čas... přitom tyhle auta Renault uměl perfektně.
Avatar - Emel
27. 8. 2021 11:33
Re: Ach jo, už zase...
Tak kombík v RS nikdy nebyl, ale to GTčko jsem zvažoval... bylo to trošku na efekt, ty sedačky a volant a spoilery... a právě se mi to celkem líbilo.
Avatar - Ozzman
27. 8. 2021 11:38
Re: Ach jo, už zase...
Vím, že nebyl, ale od toho tu byla GTčka, ta čtyřka je fajn, ale mne se moc líbil a doteď líbí ten trojkový GT220, měl stejný motor jako RS jen s jinou mapou a měl mít i trochu poštelovaný podvozek, škoda, že nebyl v automatu, protože by to bylo krásný nástupce pro naše druhé auto, takhle to neprojde :D

p.s. věděl si, že i Renault dělal RS s dieslem? Našel jsem Megana 2 s 2.0dci cca 175k :D Zjistil jsem to až nedávno
Avatar - Emel
27. 8. 2021 12:07
Re: Ach jo, už zase...
Jo, silné kombíky, to je něco pro mě :-)
27. 8. 2021 09:56
Re: Ach jo, už zase...
No, ono je to Scalou takové podivné. Je navržená a vyrobená jako vcelku levná rozpočtovka, čemuž odpovídá i kvalita interiéru, podvozek, odhlučnění náprav atd. Jenže jakmile se vám utrhne ruka v konfigurátoru, najednou se začnete drbat na hlavě, protože to začíná neladit. Měl jsem chvíli jako náhradní auto Scalu v "plné", tedy 1.5 TSI, DSG, panoráma, ceníková cena minimálně hodně přes 600. Jenže když pak člověk poslouchá tlučení náprav, sleduje kvalitu materiálu v interiéru a tak vůbec, začně přemýšlet, jestli by neměl peníze utratit někde jinde.
Avatar - twistedTSD
27. 8. 2021 21:38
Re: Ach jo, už zase...
No dobře, ale na 600 se dnes v pohodě dostaneš s B segmentem. Proč by ses na tu cenu nedostal se Scalou s čtyřválcovým turbomotorem, automatem a panoramou?
27. 8. 2021 10:09
Re: Ach jo, už zase...
Asi jsi nepochopil metodu srovnávacího testu, kde redakce definje výbavu kterou auto musí mít a tu nejlvnější verzio takového auta pak hodnotí cenově. Že auta která měli mají prvky navíc je jasné a v testu dost zřetelně napsané vč. hnusného volantu škody ambition. Kdyby chtěli po škodovce do testu scalu výbavu žebrák tak by asi žádný test nebyl. škodovka tradičně má auta ve full výbavě.
Avatar - Ozzman
27. 8. 2021 10:34
Re: Ach jo, už zase...
To je sice fajn, ale jakmile budeš hodnotit dojmy z interiéru jedné nadupané verze vs té základní, dochází ke zkreslení a to nemluvím kolikrát i o tom, že lepší verze některých automobilek mohou být lépe odhlučněny a podobně.
Avatar - Emel
27. 8. 2021 11:03
Re: Ach jo, už zase...
Jo, je to tak... s tím odhlučněním teda nevím, to byl případ Megane Generation, u Scaly ani Meganu si toho vědomý nejsem... ale v tom interiéru je to určitě znát.
Ideální by bylo si do testu naspecifikovat auta vč. velikosti kol a výbavy... ale že to tak nefunguje je mnohokráte probrané téma.
PS: ne vždycky to musí být ku prospěchu věci... Scala by možná jezdila líp na 16" než na 17"...
Avatar - Ozzman
27. 8. 2021 11:19
Re: Ach jo, už zase...
Jo, já neříkám, že zrovna Megan či Scala jsou tyto případy, ale obecně se to v hodnocení vždy projeví. Pamatuji si na test Oktavie vs i30, kdy i30 byla nějaka Trikolor a Oktávka LaK nebo tak něco a hned první dojem z interiéru lítaly body ve prospěch Škodovky :D

No s těmi koly souhlasím, včera jsem zkusil slavnou Pumu, jakožto fanoušek Fordu musím říct, že docela zklamání a právě na nízkoprofilových R17 to muselo zákonitě dostat na frak od pražské dlažby.
Avatar - twistedTSD
27. 8. 2021 21:41
Re: Ach jo, už zase...
To bylo ale v době, kdy Vošický nepůjčoval auta na testy, takže vzali Octavii z novinářské flotily a obyčejnou i30 z mototechny. Možná v tom byl i trochu záměr, se Vošickému za ty obstrukce pomstít.
Avatar - Emel
27. 8. 2021 11:09
Re: Ach jo, už zase...
Pokud bys věděl, kde čísla dle motorizací najít, tak dej vědět. Jediný zdroj o kterém vím já jsou čísla za Německo... ale proklikat se k tomu je martyrium. Česká ani celoevropská čísla na téhle úrovni podle mě neexistují (resp. nejsou veřejně dostupná).
S tím litrem je to divný... ten motor se v Meganu objevil koncem května, teď ale v ceníku není...
Avatar - Mikesus
27. 8. 2021 12:27
Re: Ach jo, už zase...
Megane byl hroznej, jediné dobré na tom autě byl motor 1.3Tce.
Nebuď tak zaslepenej k Renaultu, ta Scala kromě akustiky byla příjemnější. Aspon se nevlnila v zatáčkách.
Avatar - Ozzman
27. 8. 2021 12:41
Re: Ach jo, už zase...
To ty si zaslepenej vůči všemu, co není Toyota.... a už si to moc nepamatuješ, auto se nevlnilo, ale odskakoval zadek a byl tam akustický hluk a nechtělo se mu moc do zatáček, což jsem i psal, auto mělo gumové řízení a řazení, což jsem taky psal. Bylo to před faceliftem a tady se o komfortu po faceliftu píše pozitivně, takže tyto hlavní neduhy, zdá se, asi zlepšili... můžeš tvrdit opak? Po faceliftu jsi nejel, ani já ne..proto věřím testu... . Pak se vyjadřuji k interiéru a k autu v kontextu do 0,5milionu to pro Megan nevypadá vůbec špatně, zvláště proti Scale, která uvnitř ten lowcost nezapře a to si říkal i ty a píše to tu dost lidí... můžeš mi ukázat tu zaslepenost, nebo co jsem konkrétně uvedl špatně ? Já ve svém příspěvku narážím hlavně na to, jak se opatrně píše o negativách Škodovky, že Megan není top ve třídě tu snad ví každý, kromě Rohypnola, který ho tu chválil...

Scalou pokud vím jsme po takto rozbité silnici nejeli a i tak jsme tyč slyšeli na běžných nerovnostech.
Avatar - xxc
27. 8. 2021 19:11
Re: Re: Ach jo, už zase...
Po facelifte možno jazdili nové auto, že im akusticky nebuchal podvozok :-) včera som bol po scenic v servise, má novú prevodovku a vyzerá, že to ide znova super jemne, ale ten podvozok ma prekvapil, ako búcha. Ale tyčky stabilizátora budú mať už 20 000 km, asi je čas na výmenu. Ktovie koľko mal najazdené ten megane v teste.
Avatar - Ozzman
28. 8. 2021 07:40
Re: Re: Ach jo, už zase...
Podvozek na tvém konkrétním autě, dle toho jak říkáš, že jezdíš, musí být rád, že po 20 tisících km není KO :D
Avatar - Mikesus
28. 8. 2021 15:49
Re: Ach jo, už zase...
Vybírat z tehle dvou, beru scalu. Aspon pokud FL nezlepsil podvozek. To byla tragédie a vlnilo se to hrozně. I ten obchoďák to tehdy povtrzoval.Bylo to cítit i od spolujezdce. Naopak odskakovani si vůbec nepamatuju.
Megane byl jedna velká tragédie, scala je lowcost a ke to na tom znát. Megane měl smysl, když býval ještě levnější
Avatar - twistedTSD
27. 8. 2021 21:27
Re: Ach jo, už zase...
Pro kolik zákazníků litrového hb je nectnost, že postrádá vysokootáčkový charakter?

Analogové budíky článek chválí, takže nevím, co tě popudilo.
27. 8. 2021 08:31
Nechápu, kde autor...
sebral informace o "prodejních úspěších" Meganu hatchback. Vidět jeho současnou generaci na českých silnicích a ulicích je totiž opravdu svátek. A není divu, je to totiž hatchback C segmentu se suverénně nejstísněnějším interiérem na zadním sedadle na trhu. Pokud autor čerpal z prodejních statistik SDA, ve valné většině se musí jednat o reexporty do zahraničí. Když už se někde současný Megane v ČR objeví, z 90 % se jedná o kombík (který díky mírně prodlouženému rozvoru nabízí alespoň trochu slušný prostor pro nohy zadních pasažérů). Jinak Scala samozřejmě taky není žádný prodejní trhák, ale prodeje Meganu na našem trhu logicky překonává v násobcích. Je sice dost drahá, ale v Čechy ostře sledované disciplíně místo na zadním sedadle + objem kufru exceluje! :-) :yes:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ozzman
27. 8. 2021 08:38
Re: Nechápu, kde autor...
Mas pravdu, ze hatchbacku moc neni, ale kombiku jezdi dost. Prodejne to hit neni, ale stale je ho videt, hodne i ve firemnich barvach.
27. 8. 2021 08:57
Re: Nechápu, kde autor...
A já jsem snad napsal, že u nás není vidět ani kombík? :-O
Avatar - Ozzman
27. 8. 2021 09:00
Re: Nechápu, kde autor...
No nenapsal, jen konstatuji, že kombík jezdí :)
27. 8. 2021 09:12
Re: Nechápu, kde autor...
O.K. :-)
Avatar - KANKUNEN
27. 8. 2021 08:57
Test jsem nečetl pozorně
uvádí se tam, že je Rencek nepřímovstřikový a teda vhodný na krátké trasy více. V tom případě je ta spotřeba super.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Ozzman
27. 8. 2021 08:59
Re: Test jsem nečetl pozorně
Jojo, litrové TCE a 0,9TCE v Cliu jsou nepřímý vstřik, za to :yes:
Avatar - twistedTSD
27. 8. 2021 21:44
Re: Test jsem nečetl pozorně
Ne, v této výkonové verzi by měl být přímovstřik. Aspoň mi to tu někdo (lamal?) psal v diskusi.
27. 8. 2021 09:17
Re: Test jsem nečetl pozorně
Ta 85 kw verze je přímovstřiková. Navíc v hacthbacku a combi se už nedá koupit, protože Renault osekal nabídku o levnější specifikace a sedan si asi koupí málokdo.
Avatar - Ozzman
27. 8. 2021 09:25
Re: Test jsem nečetl pozorně
To není to stejný co v Cliu 74kw TCe, které zmizelo ? 8-s
27. 8. 2021 09:52
Re: Test jsem nečetl pozorně
megane ho mal fakt krátko(v cenníku už nie je), a áno 85kW je priamovstrekový motor a momentálne sa montuje do nissan juke
Avatar - Ozzman
27. 8. 2021 09:53
Re: Test jsem nečetl pozorně
To zase bude nařezeného oleje... :D
27. 8. 2021 09:11
Megane vs scala?
Co to je za blbost? To akoze scalu niekto povysil na golf klasse? A nabuduce octa vs passat a superb vs E-klasse.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Ozzman
27. 8. 2021 09:14
Re: Megane vs scala?
Superb vs Eklasse tu bylo a myslím, že vyhrál :D
27. 8. 2021 10:03
Re: Megane vs scala?
Ten test si pamatuju a vyhrál ho mercedes poměrně jasně s tím že vůči němu se superb chytá pouze v rozměrech. jinak vůbec. Což ale znalého nepřekvapí.
Avatar - Ozzman
27. 8. 2021 10:48
Re: Megane vs scala?
Zas tak jasné vítězství to nebylo, doslova o prsa asijské ženy

https://www.auto.cz/…mie-za-to-123560
27. 8. 2021 09:22
Re: Megane vs scala?
Prostorově a cenově Scala v nižší střední třídě jednoznačně je.
Avatar - 3_diamanty
27. 8. 2021 10:00
Re: Megane vs scala?
Megane je od B stlpika smerom dozadu male auto... tu ho aj scala jasne drti ... pritom este predosly megane bol jak paradny... aj dizajnom aj praktickostou.... ale nie vzdy vsetko vyjde... zase clio sa fakt podarilo a hoc je od megana kusok mensie bral by som radsej clio 1,3tce ako megane 1,0tce v podobnej cene.. tu nie je o com... david tu vyskolil goliasa
Avatar - KANKUNEN
27. 8. 2021 09:26
Re: Megane vs scala?
No kam bys to zařadil ty, já právě mezi Golfy.
27. 8. 2021 10:02
Re: Megane vs scala?
A proti čemu bys chtěl stavět scalu, která má na délku 4,4 metru. Proti yarisovi či 208?
27. 8. 2021 10:32
Re: Megane vs scala?
Scala ve všech rozměrech přerůstá aktuální golf, takže proč povýšil?
27. 8. 2021 09:28
Spotřeba?
Zajímala by mě spotřeba Fabie, Scaly, Octavie na stejném okruhu, se stejným motorem.

Fabie dosáhla na testovacím okruhu s 81kW spotřebu 5,4 a nyní Scala 5,1. Za kolik by to udělala Octavia?

Oktavia váží o 40kg více než Scala, zato je aerodynamičtější.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
27. 8. 2021 10:25
Re: Spotřeba?
Octavka ale zase moze mat sirsie pneumatiky ( to najviac ovplyvni spotrebu ) ako scala s rovnakym motorom... ale ci je tomu tak to treba pozriet do tabuliek technickych udajov....
27. 8. 2021 10:42
Re: Spotřeba?
Tak 16 palců a 205ky mohou mít všechna tři zmiňovaná auta ... pravda Scalu bohužel zařízli, že přes 205mm se člověk nedostane. Přitom nová Fabia zase bude mít i 215, jak Rapid :)
27. 8. 2021 09:37
Cena testovanych modelov
Zaujimave, ze sa bojite napisat cenu testovaných áut. Asi by to nevyzeralo tak dobre pre Scalu. Pre mna je Scala lepsie auto, dokonca aj 1.0tsi mi sedí viac ako 1.0TCE. Avsak si nemyslim, ze Scala stojí za tých povedzme 100tis. navyse. Vzdy zalezi na cene, ak by stala skala skoro 500, tak uz beriem megane. Nakoniec som ho vlastne aj zobral :D kombik, automat, 140Tce
Rozbalit vlákno
1
Avatar - WinDiesel
27. 8. 2021 12:07
Re: Cena testovanych modelov
Napíše se co se hodí. Nezapomeň že Škoda Auto.CZ mocně "sponzoruje" a tak musí být na ni chlapci z redakce moc hodní.
Avatar - 3_diamanty
27. 8. 2021 09:54
Re: Nechápu, kde autor...
Suhlas.. ani u nas megane uz nikde nevidim... vsade samy ceed i30 corolla este aj to neviditelne tipo vidim castejsie ako megane.... no a scale ( ktoru tiez nevidim moc casto na pomery skody ) zase zrejme zlomi vaz nova fabka... scala uz nema buducnost.... z tychto testovanych aut ma nezaujalo ani jedno... daleko radsej i30 alebo corollu .... pripadne zvyseny kamiq za podobne prachy ... ale je to individualne ok... ja pisem len za seba
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ozzman
27. 8. 2021 09:55
Re: Nechápu, kde autor...
Corolla za podobné peníze horkotěžko
Avatar - Mikesus
28. 8. 2021 19:10
Re: Nechápu, kde autor...
On má částečně pravdu. Toyota je na Slovensku o dost levnější než u nás, a tam v přepočtu, nějakých 17tis euro, corollu už poridis
27. 8. 2021 10:39
Hmm
Problém Scaly je v tom, že zvenčí je to možná celkem velké auto a zapadající k I30, Golfu a podobným hatchbackům ... tak trochu se to blíží oktávce bez zadku ... ale když si sednete dovnitř, tak zjistíte, že je to jenom přifouknutá Fábie. Z pohledu interiéru a vnitřní výbavy je Scala prostě na úrovni levné Fábie a nedá se postavit a srovnávat s klasickými vozy nižší střední třídy jako Golf, Megane nebo i30, případně Ceed. Scala je proti těmto vozům uvnitř takový chudý příbuzný. Auto spadající do nižší střední, kam ale nacpali interiér Fabie.
Ale bohužel cena tomu moc neodpovídá. Pokud chcete fungl nové auto, tak i30, Ceed, Megane ... jakákoli hatch v nižší střední třídě bude mít kvalitnější interiér a nižší cenu.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - twistedTSD
27. 8. 2021 21:49
Re: Hmm
Proti Rapidu je interiér mnohem lepší, samozřejmě i proti F3 a proti F4 taky. Ceed mi uvnitř nepřijde hodnotnější.
Avatar - Mikesus
28. 8. 2021 19:13
Re: Hmm
Scala že má lepší interiér proti F4?
Avatar - Mikesus
30. 8. 2021 11:10
Re: Hmm
F4 jsem videl staticky a prisle mi lepší. Ale je to subjektivní a ukaze se až v provozu, jak bude nebo nebude drnčet.
27. 8. 2021 11:04
Scala vs Megane
Je pravda že autor článku mal napísať aj cenu testovaných áut.Ja keď som v r. 2018 vyberal auto tak Megane Grandtour / hlavne kvôli väčšiemu rázvoru voči Megane hartch/ bol horúci konkurent ale po jazde a detailnejšom preskúmaní som od toho upustil.Scala za mňa tiež nie je žiadna topka ale čo sa týka priestoru je vzadu jednoznačne priestranejšia ako Megane.Aj po facelifte ostali Meganu problémové veci ako riadenie / preposilované / a gumená prevodovka.Treba ešte vedieť že na Meganoch odchádzajú po 30 000 km stabilizačné tyčky a vymenia ti ich za tie isté a viem o čom hovorím lebo kolega si ho mesiac po mne v 2018 kúpil vo výbave Intense, bol zo začiatku nadšený ale po roku ho to prešlo / tyčky v ***i,okolo B stĺpika mu zatekalo tam je problém zo zošuvereným tesnením u každého Meganu a hlavne keď natankoval plnú tak nemohol naštartovať a znovu musel vystúpiť a otvoriť nádrž takže asi sa mu zavzdušňoval palivový systém a v Renaulte mu s tým aj napriek záruke nevedeli pomôcť / tak po roku zobral skladovku O IV 1.5 tsi 150 k v plnke /je pravda že stála o 4 000 € viac / a povedal že to auto je úplne niekde inde ako Megane vo všetkom priestor,dynamika aj spotreba.Takže Megane je za mňa také priemerné auto na odvoz z bodu A do bodu B a keď sa človek pozrie na aktuálny cenník kde Megane dokonca neuveritelne zdražel kde za Megane s 1.33 tce 140 k pýtaju okolo 20 000 € tak za to mám lešie autá ako napr. Leon FR Family alebo Golf Limited 1.5 tsi 130 k.Tak tu absolutne nie je o čom.A už fakt nechápem odkiaľ autor článku zobral že Megane sa dobre predáva ? Ľudia asi vedia prečo ho moc nekupujú pri tých cenách čo zaň pýtajú.To už fakt sa viacej oplatia tý kórejci.Megane je za mňa v segmente C také priemerné auto aj keď designovo je celkom fajn ale cenu teda napálili poriadne.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ozzman
27. 8. 2021 11:17
Re: Scala vs Megane
Je vidět, že alespon tim Meganem si někdy jel... aspon jedno auto mimo Golfu (od faceliftu prý ale už nemá takové gumové řízení, psalo se jinde, já jel ale taktéž předface a ten to měl) :D Ale cenově v ČR ten Golf, Oktávka i Leon jsou pořád o dost výše.

TCe 140 seženeš do 0,5M (nejlevnější 460 tisíc) v nějaké nižší výbavě, třeba ZEN, dokonce i jako kombi.

Srovnatelný:
Golf, nejlevnější skladovka Life s 96kw 1.5TSI je za 552 tisíc hatchback
Oktavia 1.5TSI liftback 552 taktéž
Leon 520, ten je zajímavější.

Takže reálně ten Megan je prostě o řád níže a v této cenové to hrát roli může. Zajímavé srovnání by bylo s Ceedem a i30, protože tato auta stojí podobně.
Avatar - Emel
27. 8. 2021 11:20
Re: Scala vs Megane
Mrkni na SK
https://cdn-sk.volkswagen.at/media/Kwc_Basic_DownloadTag_Component/42410-paragraphs-496674-text-d14/default/6cf6d007/1625067882/golf-8-limited-1-7-2021.pdf
Avatar - Ozzman
27. 8. 2021 11:24
Re: Scala vs Megane
Hm, tak pak to dává smysl.... on ten Golf s 1.5TSI není ani tak strašně drahej v ČR, když nechceš super výbavu, tak jak se zvedají ceny aut a kompaktů, Golf i Oktávka jsou překvapivě rozumě naceněné, není divu, že se prodávají dobře.

Mimochodem, tohle taky není marná nabídka

http://www.sauto.cz/…t/leon/149378749
Avatar - xxc
27. 8. 2021 19:16
Re: Re: Scala vs Megane
Práveže preposilovné riadenie je jedna z mála dobrých vecí, síce nepresné a gumové, ale ľahké a to sa počíta.
Avatar - Emel
27. 8. 2021 11:20
Re: Scala vs Megane
Ten Golf Limited docela čumím - když si vezmu, že v běžném ceníku je 1.0TSI Life za 20,5t€, tak je těch 19,5t€ za 1.5TSI Limited s víceprvkem a slušnou výbavou pecka. Navíc se dá i dál konfigurovat (AGR, iQ LED apod.), což občas bývala slabina akčních modelů (takový Touareg Nomad byl za hubičku, ale nedalo se připlatit nic).
Avatar - Barrichello
27. 8. 2021 11:32
Rodinka s motory ze sekačky
pro stádní ovce co jedou z A do B , maj zapojený kabel, kdy to na volnoběh nic nedobíjí, protože šetříme emise :-) :-) :-) a baterka je za 2 roky v háji a kochají se žejdou za 5 na sto mámo.

5*35 = 175

Za stejné prachy jde drandit s V6 co má 300 Hp na LPG nebo mimo město i s V8 :-) :-) :-)

Tak užijte tříhrnků co maj zrychlení 15 s a kopci s rodinkou, puštěnou klimou a 3 pytlema rašeliny na zahrádku předjíždíte autobus 3 kilometry :-) :-) :-)
Rozbalit vlákno
38
Avatar - Ozzman
27. 8. 2021 11:40
Re: Rodinka s motory ze sekačky
Přesně, každej chce jezdit s LPG, který nesmí ani do garáže v nějaké velké ojeté americké stodole.

Prosím, hoď mi sem odkaz na tu ten petidveřový kompakt V6 s 300HP či V8 za cenu testovaných aut. Díky
Avatar - Barrichello
27. 8. 2021 11:47
Re: Rodinka s motory ze sekačky
Kolikrát si byl za poslednící 2 měsíce v podzemní garáži? Já přesně ani jednou.

Naposled sem tam byl někdy loni :-) Překvapivě s Chargerem na LPG :-)
Když je někdo lakomej koupit odvětrávání za 200 litrů a radší koupí zakázovou ceduli za 300 kč, tak holt to jde i bez vylepné nálepky :-)

Elektromobil je v podzemních garážích 10x nebezpečnější a přesto tam smí, divný vid
Avatar - SKAY
27. 8. 2021 11:52
Re: Rodinka s motory ze sekačky
Já tam s LPG normálně jezdím....anejsem jediný polovička či všeci nejen na macho karách na LPG nálepky nevozí... Až se něco stane je věc druhá každého boj
Avatar - Ozzman
27. 8. 2021 11:52
Re: Rodinka s motory ze sekačky
Já já já.. celý svět musí mít potřeby jako já, jenom já, dál než za zahradu vlastního baráku nedohlídnu, proto jen já a já :D .A ten kdo to má jinak než já já já, ten je idiot, ovce a tak...


No, budeš se divit, ale za poslední dva měsíce alespoň 10x ? Možná víckrát, protože JÁ mám jiné potřeby, cesty a vůbec jiný život, než TY, tak proto mne nevyhovuje auto na LPG... těžký oříšk na zkousnutí, viď ?

Charger je ekvivalentem Scaly a Meganu? V jakém světě ? Nemá smysl ti tu asi po stopadesátépáté vysvětlovat, že někdo nechce jezdit ve velkém sedanu, třeba kvuli parkování když už nechápeš spotřebu, protože někdo jezdí víc, než ty a nechce platit dvojnásobek za palivo, protože má i jiné výdaje, či chce jen šetřit.., ale to ty ve své bublině, kde žiješ taky nechápeš což?

Díky za ty 2 odkazy na kompaktní 5dv hatchbacky s V6 a V8 za 400-450 tisíc, což je cenová těchto aut ;)
Avatar - Barrichello
27. 8. 2021 12:34
Re: Rodinka s motory ze sekačky
Krom Chargeru se dělá třeba Durango pro ty co potřebujovou stěhovat celou rodinu nebo 4 psy a půl domácnosti nebo pro milovníky offroadu třeba Wrangler s Pentastarem nebo Gladiator s Pentastarem. Nebo RAMky, tam odvezeš/odtáhneš všechno včetně jachty nebo 2 koní.

Kdo neumí parkovat a potřebuje Smart to má blbý no. Zvládaj to i holky, tuhle sem potkal paní v dlouhým Sprinteru, nebo madan v Géčku a jak se hezky motala uličkama.

Těm pak nezbyde než hopsat v uskákaném tříválci a tankovat za 35 kč litr u kartelové lobby Benzina, omv, shell, mol atd (naprosto shodné ceny na desetník v praze u všech) a platit tak za km stejně jako nějakej zoufalec v obří popelnici s V6 :-)

PS:Jdu si pustit Olympic - Já :-) :-) :-)

A nezapomen plachtit na volnoběh nebo odpojit kabel :-) :-)
https://zpravy.aktualne.cz/…305ac1f6b220ee8/
Avatar - Ozzman
27. 8. 2021 12:44
Re: Rodinka s motory ze sekačky
Ty už piješ takhle kolem poledne? Nebo nějak nechápu, co píšeš za hovadiny :D

Durango je ekvivalnet k 5dv hatchbacku nižší střední třídy? :D :D To je ještě větší pitomost a ukaž mi prosím to Durango za 440, to je zase nějaká ojetina, žejo a dost stará...

Umět zaparkovat a mít kam zaparkovat, to je rozdíl...


Radši jdi ;)
Avatar - Barrichello
27. 8. 2021 13:13
Re: Rodinka s motory ze sekačky
I 40 let stará ojetina je lepší než tyhle jebky s motorem ze sekačky , narvané ekoku*vítky, bez zvuku, charakteru a tabletem :-)

Co jde koupit za půl mega ti tu nebudu postavovat, googlit umíš.

PS: od rána piju čistou vodu a dávám si chlorellu :-)
Avatar - twistedTSD
27. 8. 2021 21:59
Re: Rodinka s motory ze sekačky
Zatáhnout do diskuse o levných kompaktech RAM může fakt jedině Barik.
Avatar - Barrichello
27. 8. 2021 22:21
Re: Rodinka s motory ze sekačky
Ozzman tu furt brečí že do sedanu se nic nevejde, tak když potřebuješ odstěhovat stodolu i s konma, nic lepšího než RAM není :-)

Já odvezl v sedanu všechno, i 4 kompletní 20" disky s pneu na Charger, když sem vyhodil zadní sedačky. Matraci, koberec, 8 pytlů cementu kdysi se Sebringem a Alerem, koberce, komodu do předsíně atd atd.

Kdo je chudej, tak holt LIAZ 300 :-) :-) :-) Ale musíš mít papíry na nákladák.

A koho je jak Hujerovic, tak jedině autobus Karosa :-) A ještě si můžeš připadat jak Vašík Kopta
Avatar - Ozzman
28. 8. 2021 07:42
Re: Rodinka s motory ze sekačky
Co to plácáš ? My sedany mívali, vím, co se dá naložit a upřímě až mi odroste ratolest, klidně si ten sedan koupím.

Já tu brečím, že do crossoveru se toho nevejde tolik, co do kombi.

Ale pořád s malým děckem je ten kombík lepší volba...
Avatar - Mikesus
28. 8. 2021 19:19
Re: Rodinka s motory ze sekačky
Ja jsem v podzemní garáži 2x denně minimálně
Avatar - Barrichello
28. 8. 2021 20:38
Re: Rodinka s motory ze sekačky
Tak to ti nezávidím....Já tak 4x do roka
Avatar - Mikesus
30. 8. 2021 11:05
Re: Rodinka s motory ze sekačky
Náhodou je to super místo vždy, auto není promrzlé. Nemusím škrábat nebo odklizet sníh ani doma ani v kanclu.
Avatar - Barrichello
31. 8. 2021 13:54
Re: Rodinka s motory ze sekačky
Sníh je tu někdy 3 dny v roce, jindy max 3 týdny. To přežiju, místo škrábání mam omdrazovač skel , postříkám a pak setřu :-)
Avatar - Barrichello
27. 8. 2021 11:50
Re: Rodinka s motory ze sekačky
Ale kdyby ti jeden tříválec zbyl, motor, tak ho beru, náhradní motrek do ostřikovačů se vždycky HODÍ

#OBEJM NICIM NENAHRADIS
#VALCE NICIM NENAHRADIS
:-) :-) :-)
27. 8. 2021 16:41
Re: Rodinka s motory ze sekačky
Bež k doktorovi nech ti predpíše silnejšie prášky. Vyťahovať koľko V8 si kúpiš za cenu týchto nových je mimo, ale nesklamal si.

Na to aby si niekto kúpil niečo vylietané sa musí stále nájsť niekto, kto si kúpi niečo nové.

Nebudem tu riešiť počet valcov, mňa osobne auto s týmito jazdnými výkonmi neuráža a ani nen@si€ra. Výkony súčasných základných motorov, spolu s jazdnou dynamikou zásadne prevyšujú základné motory spred jednej, nedajbože dvoch dekád a tieto motory sú tu len ako základ.

Spomeň si ešte na svoje šaškovanie napríklad tu: https://www.auto.cz/…-hemisfera-60834

To je príklad V8 čky, podľa teba oužasnej, ktorá len o chlp utečie týmto žebráckym trojvalcom a malým steroidovaným r4 asi neutečie už vôbec. Kde asi bude chyba :-[]

Ako píše nižšie Ozzman, daj odkaz na kompaktné auto s V6 v cenovej relácií vyššie testovaných
Avatar - Barrichello
27. 8. 2021 21:55
Re: Rodinka s motory ze sekačky
Ta V8 má krouták jako některé diesly, nepotřebuje turbo, nepotřebuje přímý vstřik, ta moje nemá ani start/stop , funguje v pohodě na to LPG a servis stojí možná méně jak na nějaký nadopovaný oturbený 4válec......

A hlavně to jezdí mimo město za stejné náklady, pokud jde o cenu za palivo na 100 km. V tom je ta sranda, na co budu jezdit oturbenou R4 když můžu jezdit V8, notabene když visí ve vzduchu zákaz spalováků.

A dědečku, čím si jezdi než ty spalováky zakazali? Litrovým tříválcem Maruško :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Avatar - twistedTSD
27. 8. 2021 22:01
Re: Rodinka s motory ze sekačky
Třeba se nechci štvát s plynem, chci to mít v použitelné záruce a nečekat tři měsíce na díly z USA.
Avatar - Barrichello
27. 8. 2021 22:15
Re: Rodinka s motory ze sekačky
Díly sou tu za 3-4 dny Fedexem a dhl, a základní spotřebák drží prodejci ND, nebo Fiat či někteří dealeři MB skladem. Navíc tu máš i ofiko servisy jako Tucar a United cars (Cadillac, Chevrolet, Dodge, RAM) , Jeep přes fiat, řadu neofiko i na gmc, lincoln atd

Na nový auta od ofiko dealerů je EU homologace a plná záruka. RAM, Dodge, Cadillac, Chevrolet, Mustang, Explorer, Jeepy, není nač se vymlouvat. Kdo chce exotiku bez ofiko dovozce tak někteří dealeři dávaj vlastní záruku jako auto outlet atd.

Samozřejmě nová V8 nestojí 500, ale cca 1,1 a výše. V6 se daj sehnat i pod milion.
Samozřejmě ted je špatná situace a auta spíš zdražují. A to kompletně všechna
Avatar - twistedTSD
27. 8. 2021 23:20
Re: Rodinka s motory ze sekačky
ok, zapomněl jsem, že GM nebo RAM mají oficiální zastoupení, nicméně se bavíme třeba o jednom servisu v republice, kde můžu uplatňovat záruku. A ta cena je mimo možnosti většiny lidí.
28. 8. 2021 16:24
Re: Rodinka s motory ze sekačky
jedna amerika v rodine bola, nie je to tak dávno a 1) hodne často stále v servise pre problémy všetkého možného druhu (elektronika, mechanika) a 2) dostupnosť dielov cez oficialnu cestu bola fakt úžasná. Majiteľ sa ho po 4 rokoch zbavil a vrátil sa k eu autám (chápem, mal smolu na blbý kus). Momentálne máš za 3-4 dni k dispozícii veľké trt a tri oriešky

V6 se daj sehnat i pod milion - to je úplne úžasné, že porovnávaš auto za tesne pod milión s autami hodne pod 1/2 miliónu :-[] :-[]
Avatar - Barrichello
28. 8. 2021 18:36
Re: Rodinka s motory ze sekačky
Fedex a DHL stále fungují výborně. Můžeš to vyzkoušet - www.rockauto.com

Jde si tam předplatit i celní poplatky...
Avatar - Barrichello
28. 8. 2021 18:52
Re: Rodinka s motory ze sekačky
Milý mladý příteli, porovnávám spotřebu.

Já mam 400 HP benzínák se spotřebou 5,8 litru.

Když to přepočtu kolik mě stojí 100 km a kolik bych za to měl benzínu

16x12,50 = 200 tolik mě stojí 100 km když jezdí do práce. Kdybych jel na výlet do horní dolní a vynechal města a kochal se, stojí mě to 163 kč

Za to mam 5,7 resp. 4,7 litru benzínu. Takovou spotřebu maj ty tvoje tříválce a 4válce.

To se vyplatí ne, drandit foukaným R4 za cenu V8 v atmosféře. :-) :-) :-)
A baví mě, jak si ti majitelé prdítek myslí, kolik neušetří a jak mě stojí cesta do práce 700 :-)

Ta instalace LPG už je dávno zaplacená a ted už jezdím za náklady jako ty s R4 :-)
29. 8. 2021 00:09
Re: Rodinka s motory ze sekačky
Porovnávaš spotrebu, alebo náklady na palivo? Pozri sa za svoje dvere a zisti si, koľko je napríklad u nás registračná daň za tak výkonné auto ako máš ty. Pomôžem ti, je to 3900€. To je aj pri kúpe auta za +-15-20000€ dosť zásadná suma. Takže celý svet sa netočí len okolo lpg a porovnávania nákladov na palivo.
Poprosím opätovne vymenovanie nových vozidiel s V6 alebo V8 prerobiteľných na lpg v cenovej relácií do 20000€. Ďakujem.
Mimochodom, ja som na lpg nejaké roky jazdil, nemám s ním problém momentálne je to pre mňa nepoužiteľné (okrem iného aj skrz fakt, že nové auto s prerobiteľným motorom na lpg v nižšej strednej už asi neexistuje). Zároveň musím chodiť aj do podzemných garáži)
Avatar - Barrichello
29. 8. 2021 20:36
Re: Rodinka s motory ze sekačky
Existuje - Lada Vesta 1,6 a 1,8 , Lada Granta 1,6 a Lada Xray 1,6 a 1,8
https://lada-granta.noveauto.sk/…a-sk-170132.html?…
https://www.autobazar.eu/lada-xray-cross-luxe-prestige-id19691506.html
https://lada-vesta.noveauto.sk/…-luxe-90674.html?…
Avatar - Barrichello
27. 8. 2021 22:09
Re: Rodinka s motory ze sekačky
10 let starej článek o Grandčíru, který už se sem ani nevozí. Jasně. 90% toho co sem tam napsal je pravdu a stojím si za tím i po těch 10 letech.

BMW hlavně z banglovy éry maj velmi hodnotné materiály v interiéru :-) :-) :-) :-) To je etalon. Kvalita je taky známá, X5 coby ojetina je kasička na peníze, před kterou všechny recenze na ojetiny varují a slavné motory jako BMW N63 4,4 biturbo z modelů F01, F10, G11 a G30 sou ležáky bazarů a profláklé nespolehlivé plečky https://www.eeuroparts.com/…vee-hot-garbage/

I ten můj starej RR je proti tomu o 60 levelů jinde - kvalitou materiálu interiéru :-) :-) :-) :-)

Já sem chodím mimochodem už 21 let, takže znam všechny co sem kdy chodili a většina z nich už nechodí nebo se schovává pod jinými nicky. Já se nemam potřebu schovávat a stojím si za tím co píšu. Samozřejmě u každého se vyvíjí názory, ale ze základních tezí sem nikdy neuhnul.
28. 8. 2021 16:17
Re: Rodinka s motory ze sekačky
Ten vylietaný GC je možno teraz cenovou konkurenciou vyššie testovaných. Pomohol som si s ním, lebo si nám tu konkurenciu s V6, alebo V8 v cenovej relácii cca 15000€ nevymenoval
a zároveň porovnávaš olietane autá s cenou nových :-[] Elementárna logika veci, je táka, že keď si nikto nekúpi nové, nekúpi si nikto ani jazdené.
Ja tvoju voľbu čo sa týka automobilov chápem, nechápem že sa pozastavuješ nad tým, Že niekto kúpi nové
No nič nesklamal si.

Ja sem 21 rokov nechodím, možno len 15 a fakt, je že si sa nezmenil :-[] :-[]
Avatar - Barrichello
28. 8. 2021 18:35
Re: Rodinka s motory ze sekačky
Nevím jak si došel k tomu, že 10 let stará kára musí být vylítaný vrak. Tvůj názor, já ti ho neberu, je to silně individuální, je to o péči o auto a výběr správného auta a pokud si vybereš správně, staráš se o to - tak je to samozřejmě absolutní nesmysl...

Nové si vždycky někdo koupí, prodeje třeba Dodge/RAM jsou tady lepší než Tesly, obavu mít nemusíš, navíc se sem toho hormady vozí jako 1-5 let staré oejtiny z USA/CAN. Moje auto bylo taky dovozené přímo z USA do ČR.
28. 8. 2021 23:58
Re: Rodinka s motory ze sekačky
Nikde som nepísal, že 10 ročné auto musí byť vylietaný vrak, aj keď je to pravdepodobnejšie (lebo tam už je aspoň druhý majiteľ, alebo tretí majiteľ, až na výnimky) a riziko bude väčšie ako keď si zoberieš niečo nové....
Avatar - Barrichello
29. 8. 2021 20:31
Re: Rodinka s motory ze sekačky
U aut z usa je výhoda, že si můžeš prověřit online, jestli to bylo bouraný, jak moc, a kolik to mělo najeto když to opouštělo USA.
Avatar - twistedTSD
27. 8. 2021 21:56
Re: Rodinka s motory ze sekačky
Jaký má prosímtě smysl srovnávat Mégane 1.0 s vylítaným V8 v plynu? A které litrové turbo má zrychlení 15 s? Možná ta hrůza v Capturu.
Avatar - Barrichello
27. 8. 2021 22:16
Re: Rodinka s motory ze sekačky
třeba nová Fabia v litru má mít zrychlení 15 s :-)
Avatar - Tielman
27. 8. 2021 22:49
Re: Re: Rodinka s motory ze sekačky
Bariku, ja ti nerozumim. Propagator ruske produkce, pak 20 let vylitanejch kramu, ze kterych vsude chcije olej... sekacky, vysavace, vysmech vsemu modernimu... pripominas mi sykorky u krmitka. Prileti, vyzobou vysuseny slunecnice a na nejblizsi vetvi se vy...rou... Bejvals vetsi frajer. Samozrejme mi po tom nic neni, ale nestacim se divit, jak preslapujes na miste a meles porad dokola totez.
Avatar - Barrichello
27. 8. 2021 23:33
Re: Re: Rodinka s motory ze sekačky
Mě z ničeho olej neteče, rozhodně ne u Chargeru :-)

A tyhle káry nejdou klidně půl milionu km.

Ruská produkce je to jednoduché auto s atmosférickým R4, bez tuny elektroniky a volovin, po kterém tu mnozí tak volaj. Typicky Vesta a Granta.
Evropa už nic takového nedělá. Takže tak.

Já mam rád samozřejmě i vojenskou techniku nebo nákladáky nebo limuzíny ZIL.

Stará auta maj duši.

Nová už moc ne, asi tak.
https://www.gallery-aaldering.com/collection/

Kdo by si vybral novej foukanej R3/R4 místo něčeho u Aalderinga není pro mě fanda aut, asi tak.
Každej to holt máme jinak
Avatar - twistedTSD
27. 8. 2021 23:20
Re: Rodinka s motory ze sekačky
To je atmosféra.
Avatar - Barrichello
27. 8. 2021 23:43
Re: Rodinka s motory ze sekačky
Vidíš, bez turba to nejde vid.

Takže zase Objem ničím nehradíš, Jedině turbem :-) :-)
Avatar - twistedTSD
28. 8. 2021 00:23
Re: Rodinka s motory ze sekačky
Mno, a tím turbem dost efektivně.
Avatar - Barrichello
28. 8. 2021 18:53
Re: Rodinka s motory ze sekačky
Za náklady na palivo jako ta V8 :-) :-) :-)
27. 8. 2021 11:33
Megane:Ručná brzda a anténa...
Až teraz som si pozrel tú fotogalériu to Megane má stále ten katastrofálny tvar ručnej brzdy a anténu z minulého storočia ? Však to je low-cost. :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - lordlord
27. 8. 2021 11:33
kup
scala - název od renaultu, v Itálii se 30 let prodává toaleťák značky Scala, na trhu jsou i záchody značky Scala...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Barrichello
27. 8. 2021 11:39
Re: kup
Vida, kvalita infotaimentu ve Scale tomu dokonale odpovídá :-) :-) :-)
Avatar - WinDiesel
27. 8. 2021 12:09
Re: kup
Není náhodou E-TRON nebo tak nějak francouzsky guwno?
Potom by to zapadalo do koncernové strategie :-)
Guwno spláchne WC. :-)
27. 8. 2021 12:14
Všetko je relatívne..
K megane sa nemôžem vyjadriť, ale so Scalou mam celkom dosť skúsenosti 85kw verzia.

1. Motor pri štarte točí cca 40 sekúnd vysoké otáčky. Asi nejaká eko ficura? Je to otravné.

2. Stredová opierka nie je výškovo nastaviteľná. Je to nepohodlné.

3. Spracovanie je slabé. Plasty sú síce na vrchu makcene, ale digi budíky pukaju a vrzgaju pri prejazde nerovnosti. Je to na nervy.

4. Vnútorná šírka je zjavne menšia ako pri iných modeloch, ale nijako vážne to neprekáža. Je fajn, že zostalo madlo nad dverami vodiča.

5. Vzadu občas sedim a je to nepohodlné. Miesta na nohy je síce dosť, ale operadlo ma malý sklon a nesedí sa tam pohodlné. Škoda tiež chýbajúceho otvoru na lyže.

6. Spotreba pri firemnom používaní cca okolo 6 litrov dlhodobo podľa nákladov a km. Počítač ukazuje o cca 3 dl menej ako je účtovná realita.

7. Hlučnosť je ok, rovnako tlmenie nerovnosti. Subjektívne nie je v hlučnosti rozdiel proti G7 a to a i na diaľnici.

8. Oceňujem slušné softwarové vybavenie - adaptívny tempomat, senzor mŕtveho uhla, asistent vyparkovania. Veci, ktoré konkurencia stále nevie ponúknuť v základnej verzii.

Za mňa, Scala je úplne normálne auto, ktorého hlavnou výhodou je sw výbava. Ktorú konkurencia stále neponúka v danej cenovej relácii.

Pokial niekto hľadá stare auto bez asistentov, potom inde kúpi lepšie.

Pokial chce človek auto modernejsie, potom je scala ok.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - rohYpnol
27. 8. 2021 14:46
Re: Všetko je relatívne..
1. tohle je snad celkem běžná věc ne? Předpokládám, že konstrukce je furt stejná, takže tam bude napínák napínaný tlakem oleje s pružinou, která má zajistit napnutí dokud není tlak oleje. Vyšší otáčky byly podle mě právě kvůli napínáku, aby nedošlo k přeskočení řetězu. Tady je už zpět řemen pokud si pamatuji, ale podle mě to funguje stejně.
27. 8. 2021 15:01
Re: Všetko je relatívne..
Neviem, naposledy som to registroval na starom benzine od toyoty.
Diesle to nerobia, ani cca 6 roční Korejci. Tak neviem.
Avatar - Tielman
27. 8. 2021 22:54
Re: Všetko je relatívne..
Solidni koment. Jen ty asistenty uz musis konfigurovat jako doplnkovou vybavu od konce kvetna 2021. Ani ve vybave Style uz nejsou samozrejmosti.
27. 8. 2021 12:52
Proc ja sem furt chodim?
Auta za 450 tisic jsou pry levna, nacpany elektronikou, co nikomu a nicemu nepomaha, krome vyrobce.
Ten auto levneji vyrobi, a draz proda.

Ja chci ctyrmetrovy auto s ctyrvalcovou 1.6.
Chapu tlak na emise: tak at ma takovy vykon, jakej dokaze mit pri nizkych emisich.
Stejna nakonec vsichni jezdime 30 ve meste a 80 po okreskach.
Rozbalit vlákno
7