Na výstavě Auta na náplavce pořádané časopisem Svět motorů samozřejmě nesměl chybět ani jeho technický specialista Martin Vaculík. Sobotní beseda se točila hlavně kolem elektromobilů.
Raději 100 x chytrý skoro důchodce, než jeden mladý absolvent sociálních věd nebo lépe gender studies, který hlásá alektromobilitu. S těmi mladými a "chytrými" absolventy směřuje Evropa postupně do kytek.
Ty tomu jistě rozumíš lépe, než všichni 4 pánové dohromady, že? ostatně jako všemu ostatnímu. Takový ideální expert je čerstvý absolvent, který co postrádá ve zkušenostech, dohání zápalem pro věc. Málo co mě na internetu pobaví, nicméně občas se zadaří.
Ano, souhlasím. Ze sekty elektromobilistů tam moc zástupců nebylo. Docela by mě zajímal jejich názor na to, kde vezmeme dostatek ebonitových tyčí a liščích ocasů. Podle většiny z nich totiž vzniká elektřina v zásuvce.
Pro mne podnětná beseda. Věřím, že elektropříznivci budou argumenty cupovat na hadry, ale uvedené argumenty dle mého mají hlavu a patu. Pro odpůrce toto budiž hozená rukavice pro protiargumenty. Pokud se třeba zamyslím nad direktivou EU, o které se zmínil p. Smutný - totiž že Vaše elektroauto bude fungovat i reverzně a bude dávat do sítě energii, nemohu s tímto zásadně souhlasit. Vy byste si nepřipadali okradení? Draze například nabijete své elektroauto - berte nyní energii jako komoditu, a v době potřeby, kdy je komodita vzácná, ji dobrovolně odevzdáte do sítě? Pokud by předání do sítě generovalo zisk, tak budiž, ale na to zapomeňte... I toto je z mého pohledu takové zrnko socialismu v systému...
Myslím, že se snaží jen rozdělit fanatiky a normálně smýšlející lidi. Nejde apriori o EV. Je naprosto jasné, že dříve či později to bude rovnocenná alternativa se spalovacími motory bez většího omezení.
Problém je, že EV jsou předkládány jako jasný způsob jak zásadně změnit klima zeměkoule. Jsou to nesmysly, neřešící zásadní problémy.
...fanatických elektropošuků je naprostá neschopnost pochopit smysl sdělení a totální ignorace práva jiných na vlastní názor. Naštěstí takových tragédů je jenom pár. Sice o to více řvou, ale věřím normálním jsou pouze k smíchu...
;-) Nejsutnější je, že oni o nich jen čtou, ale do krve se tu za ně perou, jako za jediné a nejdůležitější řešení proti klimatickým změnám ve světě.
A je to taková banda ignorantů, že tu dokáže ještě adorovat nové a nové spalovací elektrárny v Číně. Ty problém nejsou ;-)
Tak zatím tady v té diskusi fňukà jen osamocená partička zdejších fanatických příznivců EV. Přitom ta hlavní myšlenka, co v diskusi zazněla, je naprosto správná a logická - elektromobilitu ano, ale jen do města a okolí, zatímco na delší cesty je zkratowůz už ze své podstaty naprosto nevhodný. A úplně největší chyba je lidem zakazovat normální auta a EV jim přikazovat. Tím ti bruselští rudozelení šílenci jen spolehlivě nás..ou i ty, kteří by o koupi EV skutečně uvažovali! :-O:no:
A jsou tlačeny "silou" v nesmyslných časových horizontech. Přechod měl být postupný, nenásilný.Říst od roku X to bude tak, i když je jasné, že to přinese obrovské problémy se samotným používáním daného auta.
Tohle je naprosto relevantní. A směřuje k tomu co jsem psal o Číně a Indii. Dvě nejlidnatější země na světě vesele staví elektrárny na tuhá paliva tempem, které sotva odpovídá vyřazováním ve zbytek země.
Ekologická Tesla staví první fabriku v Evropě na pozemcích, které byly lesem atd...
Jezdit jen po městě a okolí, nemám problém mít EV a nabíjet si ho doma, ideálně elektřinou vyrobenou na svém pozemku z obnovitelných zdrojů. Masivní ohýbání výše uvedeného do polohy, že Evropa svým přechodem na elektromobilitu zásadně zvrátí klimatické procesy je hloupost.
pozval bandu užitečnejch idiotů a nazval je expertama. :D V automobilkách se tomudle dědkovskýmu fňukání smějou, protože Vaculíka a všechny ostatní zavalej elektroautama a spalováky jim postupně pohřběj před vočima. Už i šéf Ferrari vítá nástup elektromobilů. Fňukeje si dál, stejně je vám to houno platný. :-!:D:D:D
Nenabízí. Není to žádná paralela. Lidi jen šáhli po tom, co jim bylo hozeno jako kost psovi s výhružkou, když kotel nezměníš, tak si tě najdeme po tom, co tě nabonzuje soused. Je třeba se ale podívat na to, co bylo výsledkem. Kolega koupil kotel na peletky. Přišly dotace a stejný kotel stál najednou o třetinu více.
Jen pro pořádek. Já jsme svůj dům postavil za své. Topení původně na uhlí jsem nechal předělat na plyn také za své. Okna a zateplení domu jsem dělal taky za své. Jo, a auto mám taky za své a není a nebude to BEV.
Nikomu nic nedlužím takže pokud se jedná o dotace, tak mám svědomí čisté.
Promiň, ale srovnat Norsko s Českem je opravdu hodné elektromobilisty s humanitním vzděláním. Zkus si nejdřív zjistit, jak Norové elektřinu vyrábějí a kolik mají zdrojů.
U hoření BEV souhlasím. Holt se to někdy stane a podle statistik hoří auta se spalovacím motorem častěji. Jenže i u těch statistik je třeba vzít srovnatelný vzorek. Pokud srovnám množství aut a množství BEV, tak tou statistikou srovnávám nesrovnatelné. Problém hoření ale není v četnosti, jak v důsledcích. Když blafne motor u normálního auta, tak pokud nejsem tydýt, tak ho uhasím malým hasičákem ve spreji. Když blafne BEV, tak je to pro auto konečná a pro posádku výzva, jestli stačí včas utéct. Viz požár ID.3, kdy po odpojení od nabíječky matka stačila vyrvat děcko ze sedačky na poslední chvíli.
Co se týká jestli elektřina vadí nebo ne, tak to jsme také ve shodě. Mi také BEV nevadí. Jako technologii tomu fandím. A pokud by se prosadila cestou evoluce, tak dokonce toho tleskám. Vadí mi ty tanečky kolem toho a to, že kvůli BEV méně movití lidé přijdou časem o možnost individuální dopravy. K tomu vyjádření nových vlastníků, kteří mají o technice minimální povědomí. U mnohých z nich to podle vyjadřování vypadá, že elektřina skutečně vzniká v zásuvce. Navíc dotace na stromech nerostou a často uváděný případ, že u nás nejsou, není pravda. Byly pro podnikatele a jsou i dnes. Nabíječky by bez nich nerostly a nevím o tom, že by bylo dotace při stavbě běžných pump na PHM. Navíc dotace je krytá z daní a ty platí i ti, kterým se dotace nikdy pod nehet nedostane. Jinak řečeno, chudí přispívají na hračky bohatým.
Klasické auta v bazarech jednou dojdou, BEV je nenahradí. 15leté klasické auto jezdí pokud se o ně starám stejně, jak tomu bylo když bylo nové. Dojezdová vzdálenost se nemění. O BEV toto může tvrdit snad jen ignorant. Mimoto už samotná existence BEV v současné době požadavkem na suroviny zdražuje všechno co se dá. A nejen v automotive. Podívej se na ceny mědi a zkus si zjistit z čeho se dělají rozvody elektřiny v domech, když už vynechám elektroniku obecně. A že ceny aut rostou i proto že si automobilky musí vytvořit polštář pro to, aby BEV byly prodejné, o tom snad nepochybuje už nikdo.
V německu nezrušili ve fabrice VW maso? V Berlínské menzy neškrtají maso z jídelníčku?
Všichni kterých se stravování v těchto podnicích týká jsou vegetariáni, nebo vegani?
LGBT nejsou na každém rohu? respektive jejich podppora, jejich zvyšování požadavků s příslibem, že nic dalšího chtát nebudou? Znám firmu, kde pravidelně pořádají sbírky a kde zaměstnancům přispívají nemalé částky například na psychologické poradny, na změny pohlaví, ale nikdy tam nebyl asbírka například na podporu rodin, není tam přípěvek na léčbu nemocného dítěte zaměstnance a podobně.
Jak říkám, všem bez rodílu čeholi by se mělo měřit stejným metrem.
Nechci ti kazit radost, ale žiješ v době, kdy hlasitě řvoucí menšína dostává přednosti před většinou, která se jen snaží danou oblast tolerovat. Pár procent vegetariánů křičí, že nechtějí maso, neudělají vegetariánský pokrm, ale zruší maso úplně, podobné to je například v LGBT+ komunitě (nic proti nim nemám). Těch je menšina, v dnešním světě, alespoň v civilizovaných státech rozhodně nejsou diskriminovaní, naopak poslední dobou spíše naopak, ale stejně je toho všude kolem plno. Toto je bohužel fakt dnešní doby. A stejné to je i s rádobyekology, kteří budou hlásat jak musíme tohle a tohle a všichni osttaní rozumní se to busou zase jen snažit tolerovat. Tohle se dříve nebo později vymstí a je jedno v jaké oblasti.
Tady se Migu pleteš, není to boužel blábol.
Jsou to přesně ty témata která jsou vytahována populisty k rozdělení společnosti a k získání vlivu v politice. Ty témata jsou velice pečlivě vybíráná a následně, po náležité významové korekci, používána k radikalizaci lidí.
Vybírá se právě to konfliktní - LGBT vs klasická správná rodina (kde je když 1/2 dětí žije v rozvedené domácnosti?)
Ev vs spalovák - v čechách je auto kult a je to dané komunistickou minulostí kdy jsi na auto šetřil celý život, pak jsi ho přes úplatky koupil a celý život udržoval.
atd.
Jak vidíš i zde v diskuzi, i vyvrácený argument o vegetariánství nemá vlastně žádný dopad na smýšlení o tématu..
Je sranda přejet české hranice a po tom šoku jak mizerné jsou najednou silnice přečíst na billboardu zprávu o tom jak nepoklekneme před EU a jak se maká:)
Tož přejel jsem zas po delší době hranice a ve 3 ráno na nejbližší benzíně se vystupuji protáhnout ze svého milovaného daily V6, kde ho po chvilce dochlazení chcípnu no a co nevidím, u vchodu stojí nějakej pepík s pupkem se založenejma rukama jako spasitel tvorstva a asi 3 metry od něj stojí a klepe se nastartovaná (nechápu důvod) stará fábie s dieslovým motorem a kecá s prodavačem jak je jim za Andreje nejlíp a přičuchávají k tomu ten rakovinomet. Když si při vchodu do vnitřních prostor benzínky nasazuji roušku tak nějak už automaticky, začnou se přiblble ušklebovat, ale potichu až za zády hrdinové. Welcome home v debilově napadlo mě jako první. Někdy člověk holt zapomene jak je tahle republika promořená primitivy, nevzdělanci co ani tu jeho slavnou psí boudu nedaj dohromady, pitomcema k ničemu.
Relevantni reakce v diskusi je konkrétní, věcná připomínka na konkrétní podnět.
Nenapsat konkrétního nic, ale jen se někoho snažit urazit - to zavání ignorací mnohem více.
Ti tři pánové, jistě vzdělaní a s přístupem k informacím k danému tématu, tím, že nedokázali jednoduše, přehledně a uceleně prezentovat a zargumentovat svůj názor, ať již je jakýkoliv, prokázali medvědí službu tomuto i tak citlivému tématu. Nemyslím, že by byl na vině jejich věk nebo nedostatek znalostí. Přednášet na veřejnosti by spatra raději však neměli, maximálně možná po důkladné přípravě.
Čtvrtý do party svojí úlohu citlivě řídit, pokud možno objektivně, tuto diskuzi nezvládl také ani trochu.
S nadějí jsem na tuto diskuzi čekal, ale zcela ztracený čas. Bylo by snad i lépe, kdyby se to celé vůbec nestalo. :-(
No hlavne vyber hostu byla tragedie.
Dva lobisti proti elektromobilite...
Milan Smutny byvaly mluvci Lady...
Macek odbornik na spalovaci motory.
Za odbornika na elektromobilitu by se dal oznacit jen prvni host, ktery ale nerikal nic, co chteji petrolheadi slyset...
Proč takhle trapně lžeš, elektrofašisto? V třídění odpadu jsou Češi ve světové špičce a opravdu jsem nikoho za ta léta neslyšel, že by proti této bohulibé činnosti někdo v ČR vystupoval či protestoval. A víš proč? Protože je (na rozdíl od EU násilně prosazované elektrodebility) smysluplná!
Je to jinak. Expert není ten, který nesouhlasí s Hamunou. Takže, když pánové objektivně shrnuli situaci a směr kterým se soudruzi v EU rozhodli řítit do průseru, tak jsou to senilové a ničemu nerozumí. Je to jednodušší než přiznat, že to co říkají dává smysl.
"hodnotí to kdo?"
Je dost smutné, že sám nepoznáš, kdy by jsi měl "ubrat" nebo co už je za hranou.
Poděkuji ti za diskuze s tebou a raději se budu věnovat diskuzím s jinými
V mém úzkém rodinném kruhu máme opačně orientované dva čelny, jsou to skvělí lidé se kterými se velice často stýkám, i oni a všichni ostatní ze zdravým rozumem vědí, že těch pár jedinců, snažící se probojovat bůh ví k čemu, jim dělá medvědí službu.
Vim, že jsi hodně klesnul, za pár let jsi klesnul jak možná nikdo v diskuzi na ACZ, ale tobě to evidentně nedochází.
V diskuzi o rozmachu elektro jsi se taky vyjadřováním i stylem psaní vyznamenal. Jsou tu různí diskutující zastávající názory z jedné, či druhé strany, každý má svůj styl vyjadřování. Pak je tu pár, kteří spadli opravdu na dno a měli by si uvědomit ,že se v diskuzi můžeme popichovat, můžeme souhlasit a nesouhlasit, ale vše v určitých mezích.
Ty jsi se bohužel dostal hodně blízko ke dnu.
já nemám humanitní vzdělání, mám ekonomické. a z mojich studií ale spíše z reálného života vím jedno: když jsou někde prachy, všichni se snaží:) a tak si myslím, že většina problémů spojených s elektromobilitou se vyřeší ne proto, že by někomu tak moc záleželo na životním prostředí, ale protože z toho budou prachy...
Mně také největší smysl dává EV v top produktech, například supersporty jsou ideální aplikací, tam spalováky nutně skončí, dynamikou nemůžou konkurovat.
Jak do toho ale zapadají dotace? Proč jsou dotována 2.5tunová mostra, tedy současná top kategorie? Celé to je strašně poznamenané tím, že to není tažené zákazníkem, ale tlačené regulacemi, z toho se asi EV trh jen tak nevyvleče a je to myslím na škodu jak pro automobilky, tak pro nás, zákazníky.
nejlepší je, když někdo tvrdí, že ropy, o které víme, že jednou dojde a umíme syntetická paliva vyrobit zatím velmi draze a omezeně, tedy, že ropy je dostatek, ale elektřina, kterou vyrábíme poměrně lacino dlouhá léta a vyrábět ji budeme moci prakticky do nekonečna, tedy že elektřina bude zcela určitě chybět:)
tak pokud nevidíš obecný zájem, snahu změnit myšlení lidí, motivaci o snížení bordelu, který jde do vzduchu, nemohu ti pomoci. já ji vnímám v mnoha oborech a není pravda, že elektromobilita je jenom jeden, ve kterém se to řeší. ale dotýká se to průměrného člověka a tudíž v tom vidí ohrožení...
Protože automotiv je obor který je pro EU důležitý. A právě v tomto oboru je tedy potřeba podpořit transformaci tak aby zůstal konkurenceschopný.
Čína, asi nejvetší konkurent je v EV napřed a to právě i za cenu obrovských dotací. Myslíš, že má EU nechat vše na trhu který je deformován dotacemi jinde ve světě?
Nástup EV není jen o autech, je to nástup naprosto odlišné koncepce a otevírá spoustu možností v energetice atd. Pokavaď tohle automobilky nezachytí nebudou mít šanci. Opět téma Nokia.
Malý příklad, design - EV dává uplně nové možnosti designu aut které spalovací auto neumožňuje.
A nebo bych začal ještě jinak, co třeba kouknout kolik v roce 1996, který pan Smutný zmiňuje, stála jím zminovaná Octavia a kolik byl v té době median platů v ČR.
Pak by možná jeho řeč o drahých nedostupných EV a o tom jak myslí na "normální" lidi vyznívala trochu jinak.
Tak všichni tři jsou členem združení které má jako jeden bod programu odpor k EV. Lze tedy brát jejich vystoupení objektivně?
Vystoupení pana Smutného bylo opravdu neodborné a plné chyb. Klidně je můžeme rozebrat. I pan Vaculík se jeho vystoupení snažil přerušit.
Pan Macek a jeho kolega vedli debatu svým směrem který na kterém staví svou argumentaci proti EV. Na ostatní nedošlo. A i v jejich vystoupení se objevilo mnoho polopravd.
možná by bylo zajímavé ty emise řešit i z hlediska historie. řekl bych, že Evropa jakožto světadíl, kde se odehrála nejpodstatnější část průmyslové revoluce bude stát hodně vysoko...
"Platformu Autobidder úspěšně využívají v Hornsdale Power Reserve (HPR) v Jižní Austrálii. Prostřednictvím zadávání nabídek na trhu se zasloužila o nárůst konkurence, vedoucí ke snižování cen energie."
To, ze ty to neznas, neznamena, ze to nefunguje. :D
Vazne ty me oznacujes za naivniho??
Chces rict, ze vis o tematu vic?
PS Vlastne mas pravdu u nas to ZATIM "naivni" je. Protoze to nejde. Ale je to jen otazka nastaveni pravidel, resp. prevzeti tech zapadovropskych, ktery fungujou.
Popisujete aktuální stav. A jaká je budoucnost? Dukovany stárnou a my musíme vyřadit uhelné elektrárny. OZE nebudou stačit. Z exportéra se snadno staneme importérem. A situace u sousedů? Bude stejná - Německo odstavilo jaderky, nyní vypne i uhelné elektrárny (dokonce i nejmodernější pár let starou) a nahradí je plynovými, kdy se stane závislé na Rusku (Nord Stream). Navíc plyn bude dle EU také špatný, neboť fosil. Polsko má energetický mix velmi uhelně založený, Rakousku vodní zdroje také zdaleka nestačí. Takže, my nebudeme exportovat a sousedi také nebudou mít dost energie ani pro sebe. Ta tak výrazně zdraží... Celé je to postavené na hlavu...
Odpověď je jednoduchá. Měl jsem a mám tu "čest" se s nimi setkávat. Obvykle to jsou huby plné keců a v hlavě prázdno. Často jen opakují naučené fráze. Ale faktem je, že o nich umí vyprávět líp než technici. Technik práci odvede a nestráví většinu dne prázdným kecáním. U humanisty to je naopak.
Tak Norsko má EE přebytek díky vodním a přečerpávacím elektrárnám a VTE napobřeží. Je to dáno geograficky, polohou, my výkonné vodní toky a hory, kde bychom PVE budovali nemáme. A navíc, Norsko je evropský premiant v těžbě ropy a plynu, který vyváží a za to staví jak VE, PVE tak na pobřeží VTE. Nic z toho u nás jaksi nejde.
Co se týče celkové dopravní infrastruktury v ČR, tak jediné na čem se tedy maká je odklánění prachů z těchto staveb! Je neskutečné, jak málo se za 30 let po sametu postavilo kvalitních silnic, odpovídající republice! A bohužel, a to píšu fakt nerad, brzy tady bude čas na srovnání se 39 roky socíku a jejich výstavbou dopravní infrastruktury. bude to tristní pohled! Všechny ministry dopravy za tu dobu nakopat do řiti, celé ŘSD by měli vyházet do posledního, protože současná mizerie je jejich "vizitka" neschopnosti, hlouposti a lenosti, i troufám si říct, zlodějin!
čtyři pánové v pokročilém věku nezaujmou tolik, jako zapálená mladá dvojice, která ukazuje poutavou prezentaci, kde na titulní straně je lední medvěd na poslední kře severního pólu. Ale v zásadě se dobrali k tomu, s čím souhlasím - chybí tady malý elektromobil do města, klidně s menším dojezdem. Ať mi nikdo nevysvětluje, že elektro maistream evropských automobilek je ekologický, pokud přemisťuji 2.5 tuny (ID4, Enyaq, ...), tak co je na tom sakra ekologického. Stačí se podívat na i3 - to má spotřebu 12kWh/100km a hmotnost 1250 kg. Proč sakra nikdo z evropských automobilek menší EV nenabídne? Myslím něco důstojného, co využije výkonový potenciál EV, tj. Spring nepočítám.
Nikdo ti nic nezakazuje, klidně si zaveď vejfuk do kabiny a jezdi s tím rakovinometem dál. Mozkový buňky už máš stejně zničený tak už tě to víc poškodit nemůže.
Přesně tak. Mladí absolventi se mají učit od těch starších s praxí a zkušenostmi a maximálně doplňovat novými poznatky co se naučili, jestli by se věci nemohly dělat o něco lépe, ale rozhodně by neměli něco zásadního řídit nebo rozhodovat do té doby, než získají zkušenosti a rozhled.
jsi technik, jsi nadřazen těm humanitním a neschopným takže dobrá rada: vymysli řešení pro problémy spojeny s elektromobilitou a budeš mít mnoho velbloudů ;-)
Ne, ta změna je v naprosto každém odvětví lidské činnosti. Najdi obor kde se v moderní společnosti neřeší dopad na životní prostředí.
Tady jde spíš o to, že na odporu proti EV se tu staví politika nenávisti proti EU. Je to součást předvolebního boje. Sám zde v diskuzi a i v tom videu můžeš najít spoustu dokola se opakujících falešných argumentů proti ev. Proč se opakují stále dokola i když je skutečnost jiná?
Tak a sám si teď uvedl dva naprosto překroucené argumenty.
Čína staví OZE daleko více než EU. Samozřejmě staví i elektrárny na fosil, ale procentuálně jejich podíl klesá. Je to ale zase dáno jejich zdroji a rostoucí ekonomikou.
Tesla - továrna je na úkor lesa, ale ten les byl stejně určen ke kácení a Tesla jako náhradu vysázela les jinde.
V tom je ten problém, proti EV jsou neustále opakované argumenty které vycházejí z jednostranné iterpretace některých zpráv. V tom je ten problém.
Ono Ev totiž znamená pro mnoho starých odvtví konec, ale zároveň dává obrovský prostor pro nové.
Jiriku, v Evropě má největší zastoupeni elektromobilu Norsko, to jen odhaduju. My jsme za nimi asi tak o dvacet let. Četl jsem nějaké články o nedostatku elektřiny v Norsku? Nevzpomínám si. Čtu tady varování o požárech elektromobilu. A taky jsem zjistil, že v Česku zatím žádný nehořel. Kdyby někdo zakazoval provozovat diesely staré 15-20 let, chápal bych tu paniku, ale ani to se bohužel neděje. Takže mi řekni, je silnější adorace elektromobilu místními fanoušky, nebo panika jejich odpůrců?
Mne je to celkem jedno, další auto je zase benzinové a až přijde čas a nebude na vyber, elektřina mi vadit nebude, dívám se na to pragmaticky - nezakazují mi jezdit, tak o co jde…
Jinak:
"Masivní ohýbání výše uvedeného do polohy, že Evropa svým přechodem na elektromobilitu zásadně zvrátí klimatické procesy je hloupost."
Co to je proboha za zvast?
Zkus se zajimat i o neco jinyho nez o auta a pak nebudes psat tyhle pitomosti. ;-)
Viz výše - elektromobilita bude v roce 2050 zcela běžná - a to ty už buď budeš prdět do hlíny, nebo jezdit po domově důchodců na vozíku. Jezdit s nimi bude aktuální generace mladých, kteří nemají takové předsudky. A někteří z nich o auto ani nestojí.
Jinak ty bezvadny vozy zminovane panem Smutnym jsou aktualne brutalni jedomety.
Dekuji kazdemu, kdo svoji Oct.I TDI konecne sesrotuje a prestane vypoustet jedovate emise a saze.
Protoze obvykle byva motor s vice nez 300.000km v havarijnim stavu.
Takových ignorantů je tady většina. Přitom já jsem asi tak poslední zastánce elektromobilu na světě, jen se mi příčí ty hejty největších místních primitivů, kteří jezdí 20 let starým smradlavým dieselem a dožadující se svobody smrdět kde je napadne za co nejmenší náklady…
Prý experti. :D Za experta na problematiku považuji někoho, kdo se opravdu tématu věnuje. Macek není žádný expert na elektromobilitu, kdy si načetl pár článků, jen povrchně se o téma zajímá a nikdy v tom ani nejel, pak by totiž nemlel takové blbosti. Je to čistý teoretik, který o tom napsal nesmyslnou "studii", odkazuje se na autoforum a podobnou žumpu, kteří jsou stejní odborníci. Nebo snad testoval alespoň jedno auto a zjišťoval s měřákem dodávanou a dodanou elektřinu do auta a její následné vyježdění?
Pokud budu chtít pěstovat okrasné květiny, půjdu raději přímo k odborníkovi na dané téma, nebo k někomu, kdo to pěstuje roky a má s tím zkušenosti, ne za kovářem, který vykoval dvě železné růže a doma mu neumřel kaktus a něco si vyčetl na netu z deseti článků.
Nešiřte prosím hoaxy typu že ropa dojde, to je na úrovni sdělení, že každý BEV jednou shoří. Lidstvo nikdy ropu nevyčerpa, zeptejte se geologu kteří se tím zabývají. Dobývání ropy omezí základní kapitalisticky pilíř a to je nabídka a poptávka. Když vám cena suroviny neustále poroste přestane být atraktivní a nahradí ji i bez ideologii jiná náhražka, třeba syntetická paliva. Evropa dříve nebo později z čistě bateriové elektromobility ustoupí protože nedostatek surovin.
Teď jste udeřil hřebíček na hlavičku. Za současným bezskrupoloznim tlakem na elektromobilitu i přes mrtvoly jsou peníze. Z hlediska boje proti změnám klimatu je to na úrovni boje proti neštovicim pomocí napalmu. Říkám to proto že mám nejen technické vzdělání, ale dělal jsem technologa v polovodicich, byl jsem na stáži u jednoho z největších výrobců baterii LG Chem, dělal jsem mnoho let ve fotovoltaické průmyslu.
Mě se to líbilo. Co se týká účinnosti elektromotoru, není to tak přímočaré a jednoduché, a pánové to správně zmínili. Doporučuji VOREL, P., HUTÁK, P., PROCHÁZKA, P. Maximum Efficiency of an Induction Machine Operating in a Wide Range of Speed and Torque – Part 1 (Theoretical Analysis). In ISIE 2010: International Symposium on Industrial Electronics. Bari: Politecnico di Bari, 2010. s. 1364-1371. ISBN 978-1-4244-6391-6.
Zrušení vuřtů v jídelně VW a dnes jsem k tomu ještě někde četl, že na vysokých školách v germánii přestanou mít v jídelnách maso. To je jen začátek. Kam až ekoteroristi zajdou ví Bůh. 8-s
Obecný zájem postavený na tom, že co se dotuje najednou o třetinu zdraží? Tak to je fakt pecka.
Jinak já jsem přešel z uhlí na plyn když ho u nás v ulici natáhli. Důvodem je má pohodlnost. Ne každý má ale příjmy na to, aby si mohl tu pohodlnost dovolit. viz https://vytapeni.tzb-info.cz/…energii-tzb-info
Že energeticky mix má velkou roli v tom, jak je elektromobil ekologický je stará známá věc.
A jestli je pravda co tvrdí Barik, už se jaderné palivo recykluje a recyklovat se bude.
paralela s vytápěním obydlí se zde přímo nabízí.
Přišel někdo o možnost vytápět? Dávaly se dotace na kotle? Zakázaly se kotle na pevná paliva hned zkraje? Zvýhodňovali se ekologicky smýšlející zákazníci? Přišla změna hned, nebo byl čas na ni zareagovat?
...a bouřil se někdo ze zdejších?
a to je otop domácnosti tématem, které se dotýká úplně všech, ne jen automobilistů...
Samozřejmě že EV neznamená top výrobek, ale je pozicován do top kategorie jako nejmodernější produkt. Jde o výrobek s velkou vývojovou cenou a vývojové náklady se nejsnadněji rozpustí u dražších produktů.
Opakuji, vemte si příklad z ostatních produktů na trhu. Nové je vždy uváděno nejdříve u top produktů. Je jedno jestli je to elektronika, auta, oblečení atd.
ABS a ESP atd taky nezačalo v kategorii nejvíce prodávaných aut.
a proto máme jaderné elektrárny. A přebytky prodáváme. Dle slov EONu není žádný problém s nedostatkem elektřiny. Podle mého je problém s nedostatkem elektromobilů, když to nadnesu. Zkrátka mnoho povyku pro nic. Reálné nebezpečí - prozatím nulové. Dává to takový smysl jako křičet, že hasiči neumí hasit elektromobily, když u nás ještě žádný nehořel.
kari: hodnotí to kdo? komise složená z tebe, Jerryho Pistolníka a Areseho?
a to je přesně ono. napis věcně, k čemu se vyjadřuješ, reaguj konkrétně na ten který podnět. přestaň mi dávat nějaké vysvědčení a hodnotit mě.napsal jsi, jak jsou zvýhodňováni vegetariáni. moje právnička je vegetarián, ve většina restaurací je odkázána na smažák s bramborem, v lepším případě, jinak hranolky. okamžitě ti to tři lidi vyvrátili, už jsi nereagoval. a takhle je to se vším. slušný člověk napíše "tak to jsem nevěděl, to jsem se spletl". ty držíš hubu. nebo dáš mínus.
mám kamaráda, velmi vzdělaný člověk, leč starší ročník. z jeho lékařské praxe v Německu má averzi k muslimům, kvůli jejich chování v jeho ordinaci, to bych ještě třeba pochopil. ale když mi napíše, že ty teplomety v poslední době v televizi furt propagujou, a že jim snad jde vo to, aby jich bylo co nejvíc... to je trochu legrační, jako by se to dalo nějakým způsobem dopředu ovlivnit...
To je takové obvyklé téma. Covid, očkování, uprchlíci, lesby, elektromobily. Ale můžeš mě překvapit a říct, že ti uprchlíci nevadí. Hodně by mě to překvapilo. Bydlí u vás nějaký homosexuál aspoň v domě a chodí v růžovém oblečení, aby tě to správně omezovalo na tvých právech?
oni jenom slyší na křik většiny, že když to nebude mít dojezd 800 km, tak to vůbec nemá smysl kupovat /ačkoliv většina z nich jezdí denně do 50 km/. ale můžeš mít Leaf a další...
dokud se řeší emise ve fabrikách, v nákladní dopravě, řeší se odpady ve velkém, všechno je v naprostém pořádku. ale jak ti dají před barák čtyři popelnice a máš začít třídit odpad, začneš vyřvávat, že co je to za spravedlnost, že ty nic nezměníš a ať se zaměří na ty velké... :yes:
A jsi ochotný změnit názor a nebo tomuhle prostě věříš?
Hned první bod - "ve VW fabrice zrušili maso" - skutečnost je taková, že pouze jednu ze stovek jídelen ve VW předělali na vegetariánskou - to je podstatný rozdíl od toho co tvrdíš.
Ne, v Německu v jedné restauraci VW zrušili maso. A je to krok velmi ojedinělý. Jestli soukromá firma někomu přispívá na nějaký účel, je to čistě její rozhodnutí. Všem stejným metrem? To znamená sponzoring všem bez rozdílu? Zajímavý pohled.