Testy
Chceš v autě jakýsi flašinet, co by měl šetřit sotva kapky benzínu, já ne. Musí se to vyrobit a pak roste váha a to celé musíš neustále rozpohybovávat a brzdit. A ta jízda v pruzích to už je úplně katastrofa. Jak autu přišlápneš, žere 20, na volnoběh 0,7 litru a když dojíždíš na kvalt tak 0 a to se hrozně řeší.
radši atmosféru než tenhle motor
Presne takto vyzerajúce Rio, len s dvojspojkovým automatom si kúpila kamarátka. Za mňa síce veľa peňazí, keďže to je myslím stredná výbava Extra a z moderných jazdných asistentov tam absolútne nič nie je, denné svietenie obyčajné halogény, ale infotainment ok, klíma...jednoducho také auto do mesta. Je neskutočne živé a aj fajn radilo. Fakt som z toho auta nemal pocit, že je to lacný črep. Ale teda je smutné, že si dnes Kia neváha vypýtať 17-tis. eur za také Rio. Nakoniec tá nová Fabia nie je drahá.
Jen mi přijde, že Rio strašně rychle zestárlo. Předchozí generace odolávala zubu času lépe.
Velmi dobre zhrnute a uplne pravdive.
Pomer cena/vykon sa u korejcov v poslednych rokoch VELMI zhorsil
Pomer cena/vykon sa u korejcov v poslednych rokoch VELMI zhorsil
Co všichni máte s těmi asistenty? To se bez nich opravdu neobejdete? Vždyť už těch povinných je až až, co víc by jsi tam potřeboval za asistent?
Neber to jako útok, jen mě to opravdu zajímá. Protože u mě převažuje pocit, že většina z nich je spíše otravná.
Neber to jako útok, jen mě to opravdu zajímá. Protože u mě převažuje pocit, že většina z nich je spíše otravná.
Tiez som mal podobny nazor. Novinari s tym obvykle maju problem, taha ich to za volant a podobne reci.
Ja som vsak bezny vodic, vela jazdim po rychlostnych cestach, alebo naopak po meste. Po okreskach a zakrutach pre radost z jazdy - nejazdim. Ked idem po okreske, tak je plna aut a "santit" sa na nej neda a vacsina ludi ide tacho 85kmh, cize realne cca 80 kmh.
Preto asistentov mimoriadne ocenujem😒br /> lane asist proti ospalosti,
adaptivny tempomat pre pohodlie na dialnici,
senzor priblizenia (nudzove brzdenie) v meste a na okreske proti hlupym cyklistom, chodcom a proti vlastnej nepozornosti,
senzor mrtveho uhla proti dialnicnym stihacom pri predbiehani,
asistent vyparkovania pri manevrovani v meste,
automaticke dialkove svetla na tmavej okreske,
parkovacie senzory s automatickym brzdenim pre rychlejsie a pohodlnejsie parkovanie v nakupnych centrach.
Ano, nic z toho nie je nutne. Ale, ked je to dobre naladena a funkcne - je jazda ovela prijemnejsia a som presvedceny o tom, ze aj bezpecnejsia.
A problem korejcov je, ze aistentov sice ponuknut vedia, ale len k automatom a len k najvyssim vybavam a za mastny priplatok. ;-\
Ja som vsak bezny vodic, vela jazdim po rychlostnych cestach, alebo naopak po meste. Po okreskach a zakrutach pre radost z jazdy - nejazdim. Ked idem po okreske, tak je plna aut a "santit" sa na nej neda a vacsina ludi ide tacho 85kmh, cize realne cca 80 kmh.
Preto asistentov mimoriadne ocenujem😒br /> lane asist proti ospalosti,
adaptivny tempomat pre pohodlie na dialnici,
senzor priblizenia (nudzove brzdenie) v meste a na okreske proti hlupym cyklistom, chodcom a proti vlastnej nepozornosti,
senzor mrtveho uhla proti dialnicnym stihacom pri predbiehani,
asistent vyparkovania pri manevrovani v meste,
automaticke dialkove svetla na tmavej okreske,
parkovacie senzory s automatickym brzdenim pre rychlejsie a pohodlnejsie parkovanie v nakupnych centrach.
Ano, nic z toho nie je nutne. Ale, ked je to dobre naladena a funkcne - je jazda ovela prijemnejsia a som presvedceny o tom, ze aj bezpecnejsia.
A problem korejcov je, ze aistentov sice ponuknut vedia, ale len k automatom a len k najvyssim vybavam a za mastny priplatok. ;-\
Tak z toho co jsi vypsal je polovina věsí o tom, že stačí, ab yřidič řídil a nedělal jiné věci a nebo pokud už nemůže tak si šel odpočinout. Spoléhat se na asistent, pokud jsem unavený, nebo dokonce ospalý mi nepřijde jako ideální stav. A jak ty píšeš, mám z toho pocit, že na to opravdu částečně spoléháš, že ti to v té situaci pomůže, než jí aktivně předejít. To je podle mě hlavní problém všech podobných asistentů, na které lidi spoléhají, místo aby se soustředili na předejetí právě situací, které by ten asistent musel řešit.
Hlídání mrtvého úhlu, parkovací senzory, nebo i s kamerou beru, to je užitečná věc. Nějaké samobrždění už může být i zlý pán ne jen dobrý sluha.
Adaptivní tempomat ještě beru, pokud jedeš po dálnici, tak se to může hodit. Já tedy obecně i když jedu hodně daleko, tak nepoužívám tempomat povětšinou vůbec, raději si udržuji bystrost tím, že opravdu sleduji provoz, chování řidičů a podobně.
Hlídání mrtvého úhlu, parkovací senzory, nebo i s kamerou beru, to je užitečná věc. Nějaké samobrždění už může být i zlý pán ne jen dobrý sluha.
Adaptivní tempomat ještě beru, pokud jedeš po dálnici, tak se to může hodit. Já tedy obecně i když jedu hodně daleko, tak nepoužívám tempomat povětšinou vůbec, raději si udržuji bystrost tím, že opravdu sleduji provoz, chování řidičů a podobně.
To je uhol pohladu.
Nieco ako nosenie prilby na bicykli, alebo priputanie sa pri jazde.
Ano, mozem ist opatrne a prilbu ani pas potrebovat nebudem. :😉
Ja si vsak priblu na bike beriem, hoci nejazdim nijako extremne a tiez pouzivam bezpecnostny pas.
A tito asistenti ma nijako neobtazuju, naopak, dokazu byt velmi uzitocni.
Nemal by som probelm, keby boli pri aute za priplatok.
U korejcov vsak dvihli ceny "holych" aut a asistentov maju za priplatok len k navyssej vybave a automatom. 😲 😒 😒
Nieco ako nosenie prilby na bicykli, alebo priputanie sa pri jazde.
Ano, mozem ist opatrne a prilbu ani pas potrebovat nebudem. :😉
Ja si vsak priblu na bike beriem, hoci nejazdim nijako extremne a tiez pouzivam bezpecnostny pas.
A tito asistenti ma nijako neobtazuju, naopak, dokazu byt velmi uzitocni.
Nemal by som probelm, keby boli pri aute za priplatok.
U korejcov vsak dvihli ceny "holych" aut a asistentov maju za priplatok len k navyssej vybave a automatom. 😲 😒 😒
Ne, nepomůže ti jet opatrně, protože tě může sejmout někdo jiný. S tím ti asistenti nepomůžou.
Leda by ten jiný měl taky asistenty :-!
A za chvíli se po silnicích budou pohybovat asistenti místo řidičů a lidi za volantem budou svádět vinu na asistenty 😁
Asistenty vypínám vyjma parkovacích senzorů, slepého úhlu, asistenta světel a v případě kolon ocením i adaptivní tempomat.
Nejhorší jsou pre-kolizní asistenty a lane asist.
Nejhorší jsou pre-kolizní asistenty a lane asist.
Lane assist vypinam (resp. nezapinam) take, ale s pre-koliznimi asistenty jsem nemel problem ani jednou za tri roky vlastnictvi auta s tim asistentem, tak ho nechavam zapnuty.
Na to, že automobilky s nový modelem natestují statisíce km, tak mě dokážou některé (ne)funkčnosti vždy překvapit.
To len BMW vie pipat na zaparkovane auta vedla cesty, taky Renault s tym problem nema 😄
Záleží, kde s autom jazdíš. Ja väčšinu času v meste a okolí a úprimne si myslím, že sledovanie mŕtveho uhla a núdzové brzdenie mali byť už dávno povinnou výbavou. Áno, párkrát sa mi už stalo, že auto začalo brzdiť aj keď som mal situáciu pod kontrolou, ale tiež mi už dvakrát zachránilo nárazník a pokrčenú kapotu. Mŕtvy uhol je tiež dobrá vec.
Máš to ako keby si sa ma teraz pýtal, načo sú mi v aute airbagy, či neviem bez nich jazdiť. No viem a našťastie som ich nikdy ani nevidel vybuchnuté. Ale zlepšovanie bezpečnosti áut považujem za prirodzené a pri výbere auta to zohľadňujem do svojich nárokov, takže oceňujem, keď to pri dvíhaní cien nových áut vie nejaký výrobca brať ako samozrejmosť (napr. Suzuki) a nedáva to za príplatok ešte aj pri najvyššej výbave (Kia, Hyundai).
Máš to ako keby si sa ma teraz pýtal, načo sú mi v aute airbagy, či neviem bez nich jazdiť. No viem a našťastie som ich nikdy ani nevidel vybuchnuté. Ale zlepšovanie bezpečnosti áut považujem za prirodzené a pri výbere auta to zohľadňujem do svojich nárokov, takže oceňujem, keď to pri dvíhaní cien nových áut vie nejaký výrobca brať ako samozrejmosť (napr. Suzuki) a nedáva to za príplatok ešte aj pri najvyššej výbave (Kia, Hyundai).
Sorry, ale když vždy od stoupenců asistentů čtu, kolikrát jim zachránily plechy, tak si říkám, že asi jsem nesmírně vyježděný řidič, nebo oni tragičtí.
bez asistentov si clovek nechava viac miesta pred sebou a musi na to mysliet 😄 ale zvyknut sa da na vsetko
Neviem, možno si. Ak áno, gratulujem. Chceš teraz medailu za to? Čo ty vieš, koľko ja týždenne najazdím a či som mal niekedy nehodu. Takéto paušalizovanie zbožňujem. :no:
Pokud ti plechy zachraňují asistenti, jak jsi psal, tak se nediv, že si o tobě pak člověk udělá jistý obrázek.
Nech si urobí, kolízne situácie o ktorých píšem nevznikli mojou vinou. Pointa bola v tom, že jazdných asistentov nezmyselne neodsudzujem len preto, aby som mohol niekde v diskusii machrovať, že ich nepotrebujem. Poznám ľudí, ktorí nepoužívajú ani adaptívny tempomat, lebo veď načo, nepotrebujú ho. Potom sa ukáže, že sa ho len nikdy nenaučili používať a len ich to znervózňuje. 😊
Neber to osobně. Nepředpokládám, že skutečně řídit neumíš, ale možná tomu, že ti sem tam zpanikaří AEB, přikládáš přehnanou důležitost. Nenapadá mě lepší vysvětlení toho, že polovina lidí na fórech mu vděčí pomalu i za svůj život.
Takový E-Traveller mě před nárazem zachraňoval půl trasy, naštěstí ne aktivně. Nechtěl bych vidět, co by dělal, kdybych si fakt dal s brzděním na čas.
Takový E-Traveller mě před nárazem zachraňoval půl trasy, naštěstí ne aktivně. Nechtěl bych vidět, co by dělal, kdybych si fakt dal s brzděním na čas.
Můj názor na problematiku asistentů je, že můžeme být rádi, že se do aut povinně rozšiřují. Jasně, jsou otravné. Ale jen pro toho, kdo má lepší odhad než ti asistenti a za volantem se skutečně věnuje řízení. A kolik takových lidí na silnicích skutečně jezdí? To vidíte sami kolem sebe každý den. Špatné řidiče ze silnic vyhnat nemůžete, tak jim alespoň aktivně braňme v páchání nehod, které by bez asistentů páchali. Dobří řidiči si koneckonců se zmatkujícími asistenty dokáží poradit a "plechy zachraňují" nejen těm ostatním ale i vám, pokud byste byli účastníky takové nehody.
nevím co má nebo nemá. Rozhodně z asistentů, které jsou hodně užitečné bych vyjmenoval: adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v kolonách, sledování mrtvého úhlu, parkovací senzory/kamery, udržování v jízdním pruhu ( v podání Toyoty, u ostatních na to slyším víc negativ ), sledování provozu za autem a i ten přednárazový systém, který nijak nepanikaří, nechává vše na poseldní chvíli a více spoléhá na řidiče a jeho rakce při upozornění.
Jsou věci, který neotravujou a jízda s nima je pohodlnější, někdy možná i bezpečnější - kamery, slepý úhel, senzory nebo kamery pro vyparkování z podélného stání. Já bych ještě přivítal, kdyby palubní kamery uměly i záznam.
A pak jsou věci, který jsou z mého pohledu víc škody než užitku - udržování jízdy v pruhu (a jsem si dost jistej, že u Toyoty bych na to špačkoval úplně stejně jako u Škodovky) nebo adaptivní tempomat (bez možnosti tu adaptivnost vypnout).
PS: v principu souhlasím s twistedTSD - řidič musí bejt schopen jezdit bezpečně i s autem bez nich... no... z některých aut je dozadu vidět fakt mizerně a člověk pak může třeba psa nevidět.
A pak jsou věci, který jsou z mého pohledu víc škody než užitku - udržování jízdy v pruhu (a jsem si dost jistej, že u Toyoty bych na to špačkoval úplně stejně jako u Škodovky) nebo adaptivní tempomat (bez možnosti tu adaptivnost vypnout).
PS: v principu souhlasím s twistedTSD - řidič musí bejt schopen jezdit bezpečně i s autem bez nich... no... z některých aut je dozadu vidět fakt mizerně a člověk pak může třeba psa nevidět.
Kamery možná záznam umí a nevíš o tom. Já mám v manuálu tohle😒br />
Vaše vozidlo je vybaveno kamerami.
Pro informace o umístění nahrávacích
kamer kontaktujte kteréhokoliv autorizo-
vaného prodejce nebo servis Toyota,
nebo kterýkoliv spolehlivý servis.
Zaznamenaná data se liší podle
úrovně výbavy vozidla, příslušen-
ství, kterým je vozidlo vybaveno
a destinací.
Tyto počítače nezaznamenávají
konverzace nebo zvuky, a v určitých
situacích zaznamenávají pouze ob-
rázky vně vozidla.
Použití dat
Toyota může použít zaznamenané úda-
je v tomto počítači pro diagnostiku po-
ruch, provádění výzkumu a vývoje
a zlepšování kvality.
Toyota nesděluje zaznamenané údaje
třetím stranám, kromě😒br /> • Se souhlasem majitele vozidla nebo
se souhlasem nájemce, pokud je vozi-
dlo v pronájmu
• Odpověď na oficiální požadavek poli-
cie, soudu nebo státního úřadu
• Pro použití vozidla Toyota při soudním
procesu
• Pro výzkumné účely, kde tato data ne-
mají vztah k určitému vozidlu nebo
majiteli vozidla
Vaše vozidlo je vybaveno kamerami.
Pro informace o umístění nahrávacích
kamer kontaktujte kteréhokoliv autorizo-
vaného prodejce nebo servis Toyota,
nebo kterýkoliv spolehlivý servis.
Zaznamenaná data se liší podle
úrovně výbavy vozidla, příslušen-
ství, kterým je vozidlo vybaveno
a destinací.
Tyto počítače nezaznamenávají
konverzace nebo zvuky, a v určitých
situacích zaznamenávají pouze ob-
rázky vně vozidla.
Použití dat
Toyota může použít zaznamenané úda-
je v tomto počítači pro diagnostiku po-
ruch, provádění výzkumu a vývoje
a zlepšování kvality.
Toyota nesděluje zaznamenané údaje
třetím stranám, kromě😒br /> • Se souhlasem majitele vozidla nebo
se souhlasem nájemce, pokud je vozi-
dlo v pronájmu
• Odpověď na oficiální požadavek poli-
cie, soudu nebo státního úřadu
• Pro použití vozidla Toyota při soudním
procesu
• Pro výzkumné účely, kde tato data ne-
mají vztah k určitému vozidlu nebo
majiteli vozidla
To by mne zajímalo. Ozzman si toho 150km ani nevšiml, že to má aktivni. Až když na dalnici chvíli pustil volant a ono mu to začala v zatáčkách držet pruh.
Opět se ukazuje, že korejský 1.0 MHEV je v praxi celkem k ničemu, protože za stejnou spotřebu jezdí konkurenti bez hybridu. Možná ve městě by poznat byl. Dokonce zvládli nevyladit i start stop, který by zde měl fungovat nepostřehnutelně. Na druhou stranu, cena není špatná.
Za těch 420? No není vyloženě špatná, na druhou stranu u samotné Kie za to koupíš Ceeda se stejným motorem...
Musel bych je srovnat, Cedník býval v základu celkem holobyt.
Tohle je akční verze Spin - 16", klima, vyhřívané sedačky... celkem solidní standard.
https😐/www.kia.com/…d-SPIN-cenik.pdf
EDIT: aha, jen skladovky... no ale stejně.
https😐/www.kia.com/…d-SPIN-cenik.pdf
EDIT: aha, jen skladovky... no ale stejně.
Normální motor, převodovka, výbava, cena 400k. Nikdo si testu snad ani nevšiml. Brát zpět svojí připomínku nebudu, ale nutno zapřemýšlet, zda-li byla 100% realistická.
Btw: ani Topper tu není!
Sranda ze Kia fanatici si nekupia ziadnu Kiu, a ja anti-korejec som skoncil pri Ceed (banujem).
Ja napriklad mam s korejskymi autami celkom dost skusenosti, ale z aktualnej ponuky nadseny nie som - a aj sucasne vozidla, ktore jazdim su inej znacky.
Korejci aktualne su generaciu pozadu, predovsetkym v oblasti asistencnych systemov a naladenia modernych motorov.
V tomto ohlade ma dost sklamal Tucson a predpokladam, ze podobne na tom bude aj novy Sportage.
Slaba vybava za vysoke ceny a s vysokou spotrebou.
Nizsie vybavy su uz len pre konzervativnych vodicov, ktori toho vela od auta nechcu.
Ale pokial clovek chce lepsiu vybavu za primeranu cenu, u korejca aktualne nema co kupit.
Nové Smartstream motory na tom nejsou se spotřebou zdaleka tak špatně jako předchůdci (i když koncern je stále vepředu, to je pravda).
A když jsem nacenil podobně vybaveného Karoqa, tak cena Karoqa byla větší a přitom je to o trochu menší auto s horším designem (věc názoru) a mizerným interiérem.
Lenze H/K si vybudovala image (za velke peniaze), a teraz sa na tom iba vozi.
Tiez som sa nechal ukecat na Ceed lebo v testoch ju chvalili, ale az neskor clovek zisti ze ta nizsia cena sa musela niekde prejavit.
Clovek si kupi Ceed za 20tis EUR a nakoniec mu povedia ze mas iba Kiu. Fakt sa oplati priplatit si a kupit koncern alebo nieco z PSA (stelantis).
S/S, line assist, hlídání řidiče, automatické brždění...to vše povětšinou je jen a jen ke vzteku. Ať to v jednom autě funguje lépe a v jednom hůře, VŽDYCKY se najde situace kdy to vyloženě otravuje.
čest výjimkám těm asistentům, které opravdu k něčemu jsou jako například hlídání mrtvého úhlu.
Například Ceed a jeho klony se mi opravdu líbí a člověk si i vybere motor. Pro "znalce" například i dostatečně silný motor s MT (1,5 TGDI 6MT) to je silně ohrožený druh. I menší modely jako i10, udělali velice povedeně. Ve vyšších třídách nemají co nabídnout, ale A,B,C segment rozhodně dneska dobré volby ať KIA, či Hyunday. A to nemluvím o "N" .
Stačí kouknout na jeho další příspěvky. Chlapec má zjevně nějaký mindrák a pouze kope do Korejců.
Proto ten divení.
Já k tomu autu celkem nemám co říct... nikdy jsem tím nejel, nějak zvlášť mě nezajímá, za těch 420t mi to přijde poměrně drahý - na to, jak třeba vypadá interiér s tím "náhradním" tabletem. Za stejný peníze je Ceed Spin se stejným motorem...