Čtvrtá generace modelu Kia Rio se v minulém roce dočkala modernizace, která přinesla několik zajímavých novinek – včetně 48V mild-hybridu a chytré manuální převodovky.
Nejvíc mně to prudí vždycky ve městě, kde občas řežu kolem přes čáru záměrně a zároveň je to situace, kdy by blinkr mohl být špatně pochopen. Ale pokud to Toyota přechází s buddhistickým nadhledem... :-)
U Insignie mi to zaduplo brzdu hned při první testovačce, 2km od salonu (popojíždějící kolona, lehký deštík a podjíždějící skútr). Ale s "produkčním" autem už se mi to nestalo, tak to nejspíš od té doby vyladili.
To by mne zajímalo. Ozzman si toho 150km ani nevšiml, že to má aktivni. Až když na dalnici chvíli pustil volant a ono mu to začala v zatáčkách držet pruh.
Kamery možná záznam umí a nevíš o tom. Já mám v manuálu tohle:
Vaše vozidlo je vybaveno kamerami.
Pro informace o umístění nahrávacích
kamer kontaktujte kteréhokoliv autorizo-
vaného prodejce nebo servis Toyota,
nebo kterýkoliv spolehlivý servis.
Zaznamenaná data se liší podle
úrovně výbavy vozidla, příslušen-
ství, kterým je vozidlo vybaveno
a destinací.
Tyto počítače nezaznamenávají
konverzace nebo zvuky, a v určitých
situacích zaznamenávají pouze ob-
rázky vně vozidla.
Použití dat
Toyota může použít zaznamenané úda-
je v tomto počítači pro diagnostiku po-
ruch, provádění výzkumu a vývoje
a zlepšování kvality.
Toyota nesděluje zaznamenané údaje
třetím stranám, kromě:
• Se souhlasem majitele vozidla nebo
se souhlasem nájemce, pokud je vozi-
dlo v pronájmu
• Odpověď na oficiální požadavek poli-
cie, soudu nebo státního úřadu
• Pro použití vozidla Toyota při soudním
procesu
• Pro výzkumné účely, kde tato data ne-
mají vztah k určitému vozidlu nebo
majiteli vozidla
Musím souhlasit. Doma máme Rio sedan z roku 2008, a Picanto GT-Line z roku 2019. Auta slouží spolehlivě. Všichni kolem řeší na svých ovcích špatné převodovky a motory a já jezdím bez problémů. Rio si koupil známý a musím říct, že se jedná o skvělé a spolehlivé auto. Velice řidičsky příjemné. A ta cena oproti konkurenci není nejhorší.
Jsou věci, který neotravujou a jízda s nima je pohodlnější, někdy možná i bezpečnější - kamery, slepý úhel, senzory nebo kamery pro vyparkování z podélného stání. Já bych ještě přivítal, kdyby palubní kamery uměly i záznam.
A pak jsou věci, který jsou z mého pohledu víc škody než užitku - udržování jízdy v pruhu (a jsem si dost jistej, že u Toyoty bych na to špačkoval úplně stejně jako u Škodovky) nebo adaptivní tempomat (bez možnosti tu adaptivnost vypnout).
PS: v principu souhlasím s twistedTSD - řidič musí bejt schopen jezdit bezpečně i s autem bez nich... no... z některých aut je dozadu vidět fakt mizerně a člověk pak může třeba psa nevidět.
Bla, bla, bla, mám dve Kie obe preskočili 240 tisíc km a podľa takých rozumbradov ako si ty už by mali byť dávno nepojazdné na šrotovisku. A zatiaľ čo mne robia služby a dostávajú len bežnú údržbu je kopa koncernových áut, ktoré sa sypú jedna radosť a majú nabehané ďaleko menej.
Já ten test četl....a na konci jsem taky nějak nevěděl, co vlastně napsat. Snad jen, že v tomhle konkrétním případě je Ceed podle mě prostě lepší volba. A taky jsem si musel najít ten Spin, protože nejdřív ve mně hrklo, že korejci vymysleli další typ karosérie. :D
nevím co má nebo nemá. Rozhodně z asistentů, které jsou hodně užitečné bych vyjmenoval: adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v kolonách, sledování mrtvého úhlu, parkovací senzory/kamery, udržování v jízdním pruhu ( v podání Toyoty, u ostatních na to slyším víc negativ ), sledování provozu za autem a i ten přednárazový systém, který nijak nepanikaří, nechává vše na poseldní chvíli a více spoléhá na řidiče a jeho rakce při upozornění.
no říct "je to jenom obyčejná Kia" je úplně stejné jako říct "je to jenom obyčejný VW". Už zase umí Golf otvírat a zavírat okna klíčkem na dálku, nebo už mu tu funkci nevrátili?
Můj názor na problematiku asistentů je, že můžeme být rádi, že se do aut povinně rozšiřují. Jasně, jsou otravné. Ale jen pro toho, kdo má lepší odhad než ti asistenti a za volantem se skutečně věnuje řízení. A kolik takových lidí na silnicích skutečně jezdí? To vidíte sami kolem sebe každý den. Špatné řidiče ze silnic vyhnat nemůžete, tak jim alespoň aktivně braňme v páchání nehod, které by bez asistentů páchali. Dobří řidiči si koneckonců se zmatkujícími asistenty dokáží poradit a "plechy zachraňují" nejen těm ostatním ale i vám, pokud byste byli účastníky takové nehody.
Tohle je akční verze Spin - 16", klima, vyhřívané sedačky... celkem solidní standard. https://www.kia.com/…d-SPIN-cenik.pdf
EDIT: aha, jen skladovky... no ale stejně.
Neber to osobně. Nepředpokládám, že skutečně řídit neumíš, ale možná tomu, že ti sem tam zpanikaří AEB, přikládáš přehnanou důležitost. Nenapadá mě lepší vysvětlení toho, že polovina lidí na fórech mu vděčí pomalu i za svůj život.
Takový E-Traveller mě před nárazem zachraňoval půl trasy, naštěstí ne aktivně. Nechtěl bych vidět, co by dělal, kdybych si fakt dal s brzděním na čas.
Nech si urobí, kolízne situácie o ktorých píšem nevznikli mojou vinou. Pointa bola v tom, že jazdných asistentov nezmyselne neodsudzujem len preto, aby som mohol niekde v diskusii machrovať, že ich nepotrebujem. Poznám ľudí, ktorí nepoužívajú ani adaptívny tempomat, lebo veď načo, nepotrebujú ho. Potom sa ukáže, že sa ho len nikdy nenaučili používať a len ich to znervózňuje. :)
Měl jsem dvě nezaviněné nehody. Jedno nedání přednosti, tam by mě zřejmě asistent přes další auta neviděl. Podruhé nacouvání v poměrně vysoké rychlosti, tam by asi maximálně přibrzdil.
Neviem, možno si. Ak áno, gratulujem. Chceš teraz medailu za to? Čo ty vieš, koľko ja týždenne najazdím a či som mal niekedy nehodu. Takéto paušalizovanie zbožňujem. :no:
Dovolím si tvrdit, že nemají. Už bych o tom slyšel. Ale třeba hodí odkaz. I když o tom pochybuji.
Stačí kouknout na jeho další příspěvky. Chlapec má zjevně nějaký mindrák a pouze kope do Korejců.
Ja viem presne o čom hovoríš.Tou vetou že " aj tak máš len KIU " si to presne vystihol.H/K urobili za povedzme 5-10 rokov riadny pokrok ale pre mňa image tejto značky ostáva na úrovni čínsky automobiliek tj. oni nemajú históriu,tradíciu / prvé auto začali predávať v 70 rokoch minulého storočia / jediné čo urobili tak si zaplatili európskych inžinierov aby im postavili auto / dovtedy vyrábali mikrovlnky alebo meteo stanice/ a potom podliezali cenu nových áut a dávaju 5 alebo 7 ročnú garanciu ale to znamená iba jedno že každý rok budeš min 5 rokov platiť za predražený servis min.300 € a keď to potom zrátaš tak to auto v konečnom dôsledku za 7 rokov prevádzky výjde drahšie ako koncernové pretože aj spotrebu ich motory majú voči koncernovým v priemere o 0/5-1 l/100 vyššiu.Takže pri ročnom nájazde povedzme 15 000 km je to ďalších cca. 200 €+.Takže v konečnom dôsledku tie autá nie sú až také lacné ako vyzerajú.Priznám sa ja som u nás v práci po mojich skúsenostiach nahovoril pri výbere nového auta troch kolegov na koncern / T-Cross,Ibiza aj O III po fl / a zatiaľ sú všetci spokojný.Takže môj záver je taký ak mám dať 20 000 € za nové auto tak určite koncern alebo Európan s tradíciou / Renault,Peugeot,Opel alebo Americký Ford/ kórejci idú totálne a aj pôjdu ďalej mimo mňa aj keď stále tvrdím že urobili velký posun vpred ale stále sú to pre mňa len kórejci.PS:Ale naopak nemám problém si kúpiť kórejský televízor alebo mobil. :yes:
Opět se ukazuje, že korejský 1.0 MHEV je v praxi celkem k ničemu, protože za stejnou spotřebu jezdí konkurenti bez hybridu. Možná ve městě by poznat byl. Dokonce zvládli nevyladit i start stop, který by zde měl fungovat nepostřehnutelně. Na druhou stranu, cena není špatná.
Sorry, ale když vždy od stoupenců asistentů čtu, kolikrát jim zachránily plechy, tak si říkám, že asi jsem nesmírně vyježděný řidič, nebo oni tragičtí.
Záleží, kde s autom jazdíš. Ja väčšinu času v meste a okolí a úprimne si myslím, že sledovanie mŕtveho uhla a núdzové brzdenie mali byť už dávno povinnou výbavou. Áno, párkrát sa mi už stalo, že auto začalo brzdiť aj keď som mal situáciu pod kontrolou, ale tiež mi už dvakrát zachránilo nárazník a pokrčenú kapotu. Mŕtvy uhol je tiež dobrá vec.
Máš to ako keby si sa ma teraz pýtal, načo sú mi v aute airbagy, či neviem bez nich jazdiť. No viem a našťastie som ich nikdy ani nevidel vybuchnuté. Ale zlepšovanie bezpečnosti áut považujem za prirodzené a pri výbere auta to zohľadňujem do svojich nárokov, takže oceňujem, keď to pri dvíhaní cien nových áut vie nejaký výrobca brať ako samozrejmosť (napr. Suzuki) a nedáva to za príplatok ešte aj pri najvyššej výbave (Kia, Hyundai).
Pravda je taková, že testy podobných aut si přečtou hlavně ti, kteří takové auto mají, nebo o něm uvažují a nebo jen tak monitorují trh levnějších aut, kdež to testy drahých silných a nedostupných aut si přečte většina už jen proto, že se s takovým autem nejspíše nikdy ani nesvezou a tak si mohou o tom přečíst a "zasnít" se, navíc ta auta nebudeš potkávat na každém rohu.
Lane assist vypinam (resp. nezapinam) take, ale s pre-koliznimi asistenty jsem nemel problem ani jednou za tri roky vlastnictvi auta s tim asistentem, tak ho nechavam zapnuty.
Ceně čeho? Jestli toho filtru, tak cenu jsem nehledal, ale u korejců byla vždycky až extrémní, jestli myslíš cenu i30/ceed tak tam zrovna proti konkurenci rozhodně má co nabídnout.
To je uhol pohladu.
Nieco ako nosenie prilby na bicykli, alebo priputanie sa pri jazde.
Ano, mozem ist opatrne a prilbu ani pas potrebovat nebudem. :*)
Ja si vsak priblu na bike beriem, hoci nejazdim nijako extremne a tiez pouzivam bezpecnostny pas.
A tito asistenti ma nijako neobtazuju, naopak, dokazu byt velmi uzitocni.
Nemal by som probelm, keby boli pri aute za priplatok.
U korejcov vsak dvihli ceny "holych" aut a asistentov maju za priplatok len k navyssej vybave a automatom. :-O:-(:-(
tiez som mal rovnaky nazor, ale po kupe Ceed som sa pridal do FB skupin, a realita je bohuzial ina, horsia. Napr. tie 1.5 tgdi nic moc, par tisic najazdenych a uz su v servisoch s filtrom pevnych castic, a ktovie aka je zaruka a o cene ani nehovorim. Fakt radsej koncern 1.5tsi.
Tak z toho co jsi vypsal je polovina věsí o tom, že stačí, ab yřidič řídil a nedělal jiné věci a nebo pokud už nemůže tak si šel odpočinout. Spoléhat se na asistent, pokud jsem unavený, nebo dokonce ospalý mi nepřijde jako ideální stav. A jak ty píšeš, mám z toho pocit, že na to opravdu částečně spoléháš, že ti to v té situaci pomůže, než jí aktivně předejít. To je podle mě hlavní problém všech podobných asistentů, na které lidi spoléhají, místo aby se soustředili na předejetí právě situací, které by ten asistent musel řešit.
Hlídání mrtvého úhlu, parkovací senzory, nebo i s kamerou beru, to je užitečná věc. Nějaké samobrždění už může být i zlý pán ne jen dobrý sluha.
Adaptivní tempomat ještě beru, pokud jedeš po dálnici, tak se to může hodit. Já tedy obecně i když jedu hodně daleko, tak nepoužívám tempomat povětšinou vůbec, raději si udržuji bystrost tím, že opravdu sleduji provoz, chování řidičů a podobně.
Tiez som mal podobny nazor. Novinari s tym obvykle maju problem, taha ich to za volant a podobne reci.
Ja som vsak bezny vodic, vela jazdim po rychlostnych cestach, alebo naopak po meste. Po okreskach a zakrutach pre radost z jazdy - nejazdim. Ked idem po okreske, tak je plna aut a "santit" sa na nej neda a vacsina ludi ide tacho 85kmh, cize realne cca 80 kmh.
Preto asistentov mimoriadne ocenujem:
lane asist proti ospalosti,
adaptivny tempomat pre pohodlie na dialnici,
senzor priblizenia (nudzove brzdenie) v meste a na okreske proti hlupym cyklistom, chodcom a proti vlastnej nepozornosti,
senzor mrtveho uhla proti dialnicnym stihacom pri predbiehani,
asistent vyparkovania pri manevrovani v meste,
automaticke dialkove svetla na tmavej okreske,
parkovacie senzory s automatickym brzdenim pre rychlejsie a pohodlnejsie parkovanie v nakupnych centrach.
Ano, nic z toho nie je nutne. Ale, ked je to dobre naladena a funkcne - je jazda ovela prijemnejsia a som presvedceny o tom, ze aj bezpecnejsia.
A problem korejcov je, ze aistentov sice ponuknut vedia, ale len k automatom a len k najvyssim vybavam a za mastny priplatok. ;-\
Někdo to holt musí diskusně začít :-)
Já k tomu autu celkem nemám co říct... nikdy jsem tím nejel, nějak zvlášť mě nezajímá, za těch 420t mi to přijde poměrně drahý - na to, jak třeba vypadá interiér s tím "náhradním" tabletem. Za stejný peníze je Ceed Spin se stejným motorem...
Co všichni máte s těmi asistenty? To se bez nich opravdu neobejdete? Vždyť už těch povinných je až až, co víc by jsi tam potřeboval za asistent?
Neber to jako útok, jen mě to opravdu zajímá. Protože u mě převažuje pocit, že většina z nich je spíše otravná.
Já byl ještě před pár lety vyloženě na Korejce vysazený. Jenže s postupem doby umí udělat nejen hezké, ale i dobře jezdící auto a v dnešní době i takové, jaké se už pomalu nevidí.
Například Ceed a jeho klony se mi opravdu líbí a člověk si i vybere motor. Pro "znalce" například i dostatečně silný motor s MT (1,5 TGDI 6MT) to je silně ohrožený druh. I menší modely jako i10, udělali velice povedeně. Ve vyšších třídách nemají co nabídnout, ale A,B,C segment rozhodně dneska dobré volby ať KIA, či Hyunday. A to nemluvím o "N" .
Pozadu v asistenčních systémech? Co by jsi si u auta představoval? Autopilota?
S/S, line assist, hlídání řidiče, automatické brždění...to vše povětšinou je jen a jen ke vzteku. Ať to v jednom autě funguje lépe a v jednom hůře, VŽDYCKY se najde situace kdy to vyloženě otravuje.
čest výjimkám těm asistentům, které opravdu k něčemu jsou jako například hlídání mrtvého úhlu.
To vi redakce ze statistik, ktere clanky se ctou a ktere ne, z diskuse se to uplne tak nepozna. Ja jsem treba tenhle clanek vcera cetl, ale nemel jsem duvod psat do diskuse.
Já se tomu zas tak moc nedivím. Jednu dobu jsem recenzoval fototechniku a po desátém obyčejném foťáku to člověka prostě začne nudit. Všechno se to ovládá a fotí podobně, brzy vyčerpáš zajímavé fráze a zjistíš, že nemáš co a jak psát, protože to je pořád dokola to samé. A pak jsi rád za každé zpestření v podobě něčeho drahého nebo netradičního, až to nakonec začneš vyhledávat. Pak tě to zase začne bavit, a když to baví tebe, je velká šance, že to bude bavit i čtenáře...
...bohuzial mas pravdu ohladne asistentov (bezpecnosti) aj motorov.
Lenze H/K si vybudovala image (za velke peniaze), a teraz sa na tom iba vozi.
Tiez som sa nechal ukecat na Ceed lebo v testoch ju chvalili, ale az neskor clovek zisti ze ta nizsia cena sa musela niekde prejavit.
Clovek si kupi Ceed za 20tis EUR a nakoniec mu povedia ze mas iba Kiu. Fakt sa oplati priplatit si a kupit koncern alebo nieco z PSA (stelantis).
Co konkrétně je na Tucsonu tak pozadu, pokud jde o asistenční systémy? Má to adaptivní tempomat až do zastavení a zase rozjezdu, hlídání mrtvého úhlu, asistent pro zabránění srážky při odbočování vlevo, asistent pro vyjíždění z parkovacího místa, varování při opouštění auta, front assist a udržování v jízdním pruhu, které narozdíl od koncernové konkurence nezmatkují. K tomu 360° kamery s rozlišením, které zahanbí i lecjakou prémii, středové airbagy... v podstatě chybí jen parkovací asistent.
Nové Smartstream motory na tom nejsou se spotřebou zdaleka tak špatně jako předchůdci (i když koncern je stále vepředu, to je pravda).
A když jsem nacenil podobně vybaveného Karoqa, tak cena Karoqa byla větší a přitom je to o trochu menší auto s horším designem (věc názoru) a mizerným interiérem.
Jo, za včerejší den ani jeden diskutér. Divné Sam o sobě. Ale z hlediska českého zákazníka jde o okrajovou specifikaci. Těch, co by za Kiu Rio dali přes 400 tisíc, bude minimum. Ani bych se nedivil, kdyby nejprodávanější byla ta úplně nejlevnější specifikace za těch 299 tisíc.
Doba sa meni.
Ja napriklad mam s korejskymi autami celkom dost skusenosti, ale z aktualnej ponuky nadseny nie som - a aj sucasne vozidla, ktore jazdim su inej znacky.
Korejci aktualne su generaciu pozadu, predovsetkym v oblasti asistencnych systemov a naladenia modernych motorov.
V tomto ohlade ma dost sklamal Tucson a predpokladam, ze podobne na tom bude aj novy Sportage.
Slaba vybava za vysoke ceny a s vysokou spotrebou.
Nizsie vybavy su uz len pre konzervativnych vodicov, ktori toho vela od auta nechcu.
Ale pokial clovek chce lepsiu vybavu za primeranu cenu, u korejca aktualne nema co kupit.
To snad nikdo nechce ani zpochybňovat. Šlo o mix testovaných aut v poslední době. Všichni víme, že zveřejňované testy nejsou v chronologické linii toho, jak vozy prošly rukama redaktorů.
Presne takto vyzerajúce Rio, len s dvojspojkovým automatom si kúpila kamarátka. Za mňa síce veľa peňazí, keďže to je myslím stredná výbava Extra a z moderných jazdných asistentov tam absolútne nič nie je, denné svietenie obyčajné halogény, ale infotainment ok, klíma...jednoducho také auto do mesta. Je neskutočne živé a aj fajn radilo. Fakt som z toho auta nemal pocit, že je to lacný črep. Ale teda je smutné, že si dnes Kia neváha vypýtať 17-tis. eur za také Rio. Nakoniec tá nová Fabia nie je drahá.
jop, suhlas, jedina Kia ktoru uznavam. Rio je vydarene auto.
Sranda ze Kia fanatici si nekupia ziadnu Kiu, a ja anti-korejec som skoncil pri Ceed (banujem).
Chceš v autě jakýsi flašinet, co by měl šetřit sotva kapky benzínu, já ne. Musí se to vyrobit a pak roste váha a to celé musíš neustále rozpohybovávat a brzdit. A ta jízda v pruzích to už je úplně katastrofa. Jak autu přišlápneš, žere 20, na volnoběh 0,7 litru a když dojíždíš na kvalt tak 0 a to se hrozně řeší.
...spousta z nás se tu rozepisovala o tom, jak redakce testuje jen dražší nebo okrajové modely a voilá, máme tu supermini.
Normální motor, převodovka, výbava, cena 400k. Nikdo si testu snad ani nevšiml. Brát zpět svojí připomínku nebudu, ale nutno zapřemýšlet, zda-li byla 100% realistická.