Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily

Zpět na článek

DS se hodlá stát čistě elektrickou značkou. Jako první použije novou techniku Stellantisu

55 komentářů

PowerHouse
Každopádně, 104kWh solid state baterky vypadají slibně.
Důležitá informace je, že Stellantis spolupracuje s Foxconnem.

Pro složité kritiky EV.
Proč dělat složité spalováky, když lze udělat jednoduchá EV?
Navíc, EV mají již dnes největší marže, viz. Enyaq.
V roce 2024 klesnou baterky pod 100 USD/kWh, takže DS dělá logický krok.
Avatar - Anonym
Anonym
Co je na spalováku složitého? Vyrábí se to přes 100 let 😄

Automobilky co sekaj jak Bata cvičky 😄

Že budou zázračné baterky slýcháme už 35 let, taky už sme před 40 lety měli lítat na dovolenou na Mars 😄 😄 😄 😄
Othello
Tak spalovací motory určitě složité jsou, v téhle podobě se sto let myslím nedělají
Avatar - Anonym
Anonym
Jak které.....někdo pořád dělá OHV MPI, bez turba, dpf, a další nesmyslů, že.

A na tom nic složité není, blok, válce, písty, ojnice, klikovka, hlava atd.
Othello
no i bez turba a dpf jsou furt složitější než elektro
Avatar - Anonym
Anonym
Sou na to zavedené technologie a továrny, vyrábí to je Babiš tousták...... pust si někdy video z amerických Assembly plant 😄 😄 😄

Uvidíš. Na elektro musíš mít kvalitní baterky, nejlépe co nehoří, což není případ LG https😐/zpravy.aktualne.cz/…322ac1f6b220ee8/

A musíš umět dělat kastle, což zas není případ Tesly (kvalita na úrovni Chevy Matiz) 😄

A hlavně za milion dostaneš elektrické prdítko, zatímco u spalováku 300 konovou V6 v kategorii fullsize (large cars) 😄
Othello
Že jsou na to zavedené továrny nijak spalováky nezjednodušuje
Spalovací pohon je komplikovanější než elektro
Ale samozřejmě tvrdit že elektromobil je jednoduchý je taky hloupost. Jednoduchý je princip, ale v reálu jsou taky pěkně komplikované
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
benzíny jsou velmi jednoduché, rozumbrado, diesely jsou pravda složitější

ale zesměšňuješ se svojí naivní vírou v jednoduchost elektrozkratů (se všemi chaldícími a ohřívacími okruhy, s milionem řídících jednotek, čipů a vodičů, s velmi složitým elektromanagementem ...

příklad za všechny: benzín hasiči uhasí za 15 minut s použitím 500 litrů vody, elektrozkrat hasí 3 hodiny a 2 až 3 dny ho musí hlídat, vody je zapotřebí 15 000 litrů
no dokonalá jednoduchost a ideální ekologie, woe
míra jednoduchosti = 1 elektrozkrat 😒] 😒] 😒]
Othello
co to tady plácáš ? Já někde píšu že jsou elektromobily jednoduché ?
Pokud jsi to přehlíd tak ti zopakuju co jsem napsal
....Ale samozřejmě tvrdit že elektromobil je jednoduchý je taky hloupost. Jednoduchý je princip, ale v reálu jsou taky pěkně komplikované....

Nauč se laskavě číst než budeš psát něco o zesměšňování a rozumbradech
Avatar - Beefcake
Beefcake
To su riadne nezmysly. Spalovacie auta maju rovnaky milion jednotiek a cipov. Ani nie tak kvoli pohonu ako kvoli kadejakym nezmyslom.
Preco asi tak stoji vyroba kvoli cipom ?
Avatar - Anonym
Anonym
Jenže jdou vyrobit i bez chipů, v rusku třeba výroba nestojí 😄
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Což je ale relativní, protože spalovák s sebou netáhne hromadu li-ion článků.
Othello
Můj příspěvek se týkal výhradně porovnání motorů. A pokud píšu že spalováky i bez turba a dpf jsou furt složitější než elektro, jsem si jistý že mám pravdu
Mig_35
No především, čím jednodušší spalovací motor (atmo benzin bez přímého vstřikování), tím nižší účinnost a větší spotřeba.
Othello
Proč dělat složité spalováky, když lze udělat jednoduchá EV?

Protože spalováky mají prakticky neomezený dojezd a navíc jsou výrazně levnější.
To jsi opravdu nevěděl ?
Mig_35
Spalovací motor je levnější než elektromotor?
Othello
Samotný motor ne
Avatar - kari.laz
kari.laz
A ty ten povoz s elektromotorem budeš tlačit, aby byl ve finále levnější, než obdoba se spalovacím motorem?
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Tak uvažuje naiva, operuje preřeknutím tiskového mluvčího, zanedbává fakta, že solidy nerady mráz ani rychlonabíjení. Navíc vstupní suroviny jsou v rukách Číny.
Mino21
A který solid máš konkrétně na mysli? Solidů se vyvíjí tolik typů s různými směsmi, že to rozhodně nemusí platit pro všechny. To je tak neskutečně široká skupina baterek, že to házet do jednoho pytle je jak přisoudit stejné vlastnosti pneumatikám na autíčku z Lega i těm na autobus.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Bude to spíše plno plánů než reálu.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Faxconn, to tu dlouho nebylo, už jsem myslel že jsi na to zanevřel 😁 😁 😁

EV jsou strašně výdělečné, to slyšíme ze všech stran, taky je vidět jak jde cena dolů, vždyť pidi EV pixly koupíš už za bratru milion, to je týden v práci běžného dělníka u technických služeb 😁 😁 😁
Xylo
Zase to tak nedramatizuj. Enyák je za 900 bez DPH a to pidiEV zrovna není.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
a proč se tedy pořád mluví o ceně 1,4 mil Kč? 😒] 😒] 😒]
ericn
Jasně, každý si může koupit auto bez DPH 😉 Realita Enyaqu je 1,2 -1,4mil Kč s DPH, tedy pro normálního člověka, který při průměrném platu nemá ani na Scalu 😒]
Xylo
Oni normální lidé (= nepodnikatelé) si kupují auta za 900 tisíc ? Za 1-7/2021 jsou registrace nových aut z 77,2 % na firmu.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Wtf odkud máš marži Enyaqu? Id.4 by měl být ztrátový.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Já ale věřím že automobilky lžou aby mohly shrábnout do jejich kapes 200 000 bonusu za 1 elektrozkrat od elektrozkratovaných států
Jinak si nedokážu vysvětlit obrovské zisky VAG
Avatar - Machýrek
Machýrek
Přesně. Složitý věci jsou fujtajxl. Na Vánoce k večeři housku se salámem, a je to :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Proč ne, pokud někomu stačí houska, at si jí klidně dá 😄

A možná to bude mít i zdravější, než přepálenej smaženej řízek, mastnej salát a sladký cukroví.

V jednoduchosti je genialita 😄
Avatar - Anonym
Anonym
pardon s elektrikou.

DS nikdo nekupuje, jako Ev to už nebude kupovat vůbec nikdo, jedině pár šílenců po dotacích.

Evropské trhy s auty se propadaj, druhý největší trh v Evropě už je Rusko, hned po Německu 😄
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Holandsko, dříve 3x větší trh než ČR, spadlo v prodejích nových vozů na 2/3 prodejů v ČR

objem ničím nenahradíš
prodeje spalováků prodeji elektrozkratů nikdy nenahradíš
:-! :-! :-!
Avatar - del42sa
del42sa
a to bude poslední hřebíček do rakve té šaškárny se jménem DS 😉
traveldrive
DS, to je krátky príbeh s pravdepodobne smutným koncom, alebo ako zničiť potenciál legendy s označením DS.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
DS4 zrovna nevypadá špatně, ale asi to nemá budoucnost.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
raději jsem viděl DS jako vozidlo Fantomase :yes:
Avatar - kari.laz
kari.laz
Udělat z toho nějaký pěkný retro, například na základech Giulie, tak by to nemuselo být marné. Odkaz na původní DS, přitom schopný základ i motor.
Avatar - del42sa
del42sa
jsou to francouzi, ti tohle nikdy neudělají 😉
ericn
JJ, aktuálně asi nejzbytečnější značka na trhu 😉
Arese
Přesně. 😄
Avatar - kari.laz
kari.laz
Místo aby použili základ například od Alfy včetně pořádného motoru, a udělali něco obdobného ale na pohodlnou notu, Alfu nechali do sportovna, tak už tak kolotočářský, cenu neospravedlnitelný DS, o kterém se jen píše, ale na silnici to je jak paní Colombová, nechají pohřbít úplně.
traveldrive
Keď to tak vezmeš, aj v Stellantise je už značný pretlak značiek, podobne ako vo VAG. Viac značiek ako voľných flekov. Ako sú podľa Teba podelené v Stellantise úlohy? . Prakticky všetky značky dnes stavajú na SUV, resp. crossoveroch, mne to príde všetko na jedno kopyto.
Avatar - kari.laz
kari.laz
je to tam natlačené hodně. I tak zrovna Alfa a teoreticky ten DS by si své místo našly. Alfa jako sportovnější premie a DS jako luxusnější pohodlnější premie. Mase už by se postavilo nad ně.
Kde je totálně přetlak je mainstream, tam se toho pere moc (Opel, Citroen, Peugeot, Fiat, Lancia) a vše na jedno brdo, respektive Fiat zatím jede na své pětistovce a Pandě a Lanci na Y. Ale do budoucna bude jedno auto pod několik aznačkami a jiným znakem na kapotě a volantu.
Avantime
Bude zaujímavé sledovať, ako to Stellantisu pôjde v C segmente, lebo tam majú Francúzi problém sa udržať na vyšších priečkach v predajoch.
Ale v B segmente sa im darí výborne, aj bez Talianov tam majú 208, 2008, Corsu, Mokku, C3, C3 Aircross, plus DS3 Crossback. Prakticky všetko s rovnakou technológiou (až na Citroeny) a vedia spraviť slušné čísla, takže asi sa im darí tie produkty dostatočne odlíšiť a ľudia moc neriešia, či to má rovnaké motory. To, že nemajú poriadny benzín v C segmente však bude zrejme dosť vadiť.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Stellantis potřebuje některé značky odstranit tak, aby to vypadalo že si za to mohou sami, aby neřvaly odbory v Itálii či Francii
Mají
1 nadbytečnou značku v Itálii (minimálně)
1 nadbytečnou značku v Německu (tu ale nemohou nechat padnout)
1 nadbytečnou značku ve Francii

Výrobní synergie jim velmi dobře funguje ale značek mají prostě moc
Avatar - JuhaKankkunen
JuhaKankkunen
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Vysvětli mi prosím pane Chytrý v čem vidíš ten pokrok
V dotacích?
V regulaci?
V příkazech a zákazech?

A čert vem evropskou komisi, to ano.
Avatar - JuhaKankkunen
JuhaKankkunen
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Spíš rusko a kazachstán, v našem případě 😄

Krásný fosilní den
Arese
Mig_35
Kolik už u nás v Česku shořelo elektromobilů? Ale děkujeme za varování.
Avatar - Anonym
Anonym
to nevím, ale pár domů a provozoven co měli fotovoltaiku už jo, škody stovky milionů kč
Avatar - Beefcake
Beefcake
Nerev a kup si domov aspon hrackarsky fofrklacek, kym su.
Avatar - del42sa
del42sa
Arese
:yes: :yes: :yes: