Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST BMW 430d xDrive – Gran turismo jak má být

Pohodlné, úsporné na dlouhých cestách a zároveň rychlé a zábavné, když máte chuť. Jestli přesně to očekáváte od vozu kategorie gran turismo, BMW má pro vás ideální automobil.
Zpět na článek
5. 9. 2021 20:12
5. 9. 2021 20:22
6. 9. 2021 10:26
6. 9. 2021 12:36
6. 9. 2021 14:19
8. 9. 2021 09:43
5. 9. 2021 21:00
5. 9. 2021 21:01
6. 9. 2021 07:34
6. 9. 2021 08:30
6. 9. 2021 08:52
6. 9. 2021 09:32
6. 9. 2021 10:19
6. 9. 2021 10:33
6. 9. 2021 14:01
6. 9. 2021 14:34
6. 9. 2021 15:22
6. 9. 2021 15:32
6. 9. 2021 15:53
6. 9. 2021 16:21
6. 9. 2021 17:38
5. 9. 2021 20:12
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
21
Avatar - Emel
5. 9. 2021 20:22
Re: Gran turismo
Holt jsi z lepší rodiny. Nám chudším musí stačit čtyřkové bávo.
Avatar - Alf1k
5. 9. 2021 20:32
Re: Gran turismo
Já mám spíš problém vidět vedle sebe napsáno: gran turismo jak má být - 30d.
Ale proti gustu žádný dišputát, alespoň, že ta nafta není 4válec.
5. 9. 2021 20:36
Re: Gran turismo
jako jo, ale 30d je opravdu super motor. Spis by me zajimalo, jestli je to s hlukem lepsi nez 3er?
5. 9. 2021 20:52
Re: Gran turismo
Obvykle se dieselu moc nezastavam, ale to be honest, aktualni 3er je mnohem tissi nez ten predchozi.

U predchoziho mne vadila prevodovka a hluk.
U aktualniho se prevodovka zlepsila trochu, hluk hodne... Ale porovnavam 320d.
6. 9. 2021 06:01
Re: Gran turismo
20d je otrok, dnes v lepším případě na úrovni 2,0TDI z hlediska kultivovanosti. 30d je o řád jinde. I v F30 byl rozhodně dominantním faktorem z hlediska hluku obtékající vzduch kolem A sloupků a zrcátek. Tam je G20 o něco lepší, jak je na tom 4er nevím.
Avatar - fOE
6. 9. 2021 10:26
Re: Gran turismo
Po svezeni v 4er mi na tom s odhlucnenim prijde jeste lepe, jakoby BMW svazane strachem co udelaji bezramova okna venovala odhlucneni tolik pozornosti az 4er posune nejen na ale dokonce nad uroven 3er (tenhle pocit nemam prvne). A rozhodne nejde jen o to ze ma 4er akusticke skla v zakladu, kde v 3er se priplaci, 4er mi prisla odhlucnena lepe i od kol (pravda, jestli srovnavam auta na stejnych pneu jsem zapomel omrknout, ale rozmer kol sedel).

PS: 20d je mozna delnik, ale neurazel me ani v 5er. Promeni to charakter toho auta k vic relaxovanemu svezeni, ale staci, slouzi, neobtezuje. Nedivim se ze je to nejprodavanejsi motorizace, tem 80% prumernych proste bude v souctu vlastnosti vyhovovat nejvic.
6. 9. 2021 12:01
Re: Gran turismo
Čerstvě mám na firmě 330i a za R4 naftu by to asi už kolega neměnil. Průměr má zatím kolem 8,2 s úplně syrovým motorem a zatím jen kukačky kolem komína. Dosud netočeno víc jak 4k RPM, tichounké, dostatek síly. Fakt nádhera, škoda, že už to není R6...to je ale asi jediná vada.
Avatar - fOE
6. 9. 2021 12:36
Re: Gran turismo
Tak k 20d je 30i krasna alternativa, ktera je celkove lepsi a k charakteru auta se hodi. Ona je to alternativa i k 30d, i kdyz tam uz "jen" sportovnejsi, ale ne lepsi celkove. Kolega musi byt spokojen :-)
Avatar - Dinar
6. 9. 2021 13:31
Re: Gran turismo
K 30d to plnohodnotně není, víš sám, je to pořád čtyřhrnek proti šestihrnku, oni už se i v bmw naučili, jak ten zvuk benz. dvoulitru udělat, aby to aspoň nějak (resp. aspoň někdy) znělo, ale proti tomu hlubokému bušení šesti dýzl válců, je to pořád takové nijaké. Ale ve srovnání se čtyřválcovým dýzlem naopak ušní lázeň, výrobci se pořád snaží ten zvuk nějak zlidštit, ale pořád je to otravné, a to i ty zvukově lepší R4 dýzly, např. od mercedesu. ;-)
Avatar - fOE
6. 9. 2021 14:19
Re: Gran turismo
Tak soudoba 30i je soudoba 30i, palivo aristokracie palene v plebejskem pocte valcu. Hledat hlavne a predevsim sportovni nacini, jedno jestli stredni sedan nebo coupe a mit limitovanej budget, tak ciste sportovnejsi motorizace je 30i a i ja bych ji uprednostnil. Zvukove jak pises uz to neni tragedie, gradace vykonu tam je, spotreba prijemna a za me nejprijemnejsi je jak je g20 s benzinovym ctyrhrnkem lehkonoha. Mel jsem moznost v RWD a proti 30d (jeste s xDrivem) je to uplne jine auto, takove chuliganstejsi. :-)
Abych to zkratil, ma volba po zvazeni vseho je furt 30d, ale pochopim kazdeho kdo sahne po 30i.
7. 9. 2021 10:29
Re: Gran turismo
Ještě bych někde dohledal ty ho… jak benzinový čtyřválec nejede, jak se trápí, jak má hrozny zvuk, ale jak se pořídí do firmy, hned je z něho klenot :yes:
7. 9. 2021 14:31
Re: Gran turismo
Nedávno jsem to tady psal, a málem jsem byl křižován. Zkoušel jsem 40i, 30i a 30d. A právě 30 i nakonec vyhrála, protože (nejen pocitově) byla stejná rychlá jako 30d ročník 2019, ale jak se píše zde, oproti 30d je to auta pocitově sportovnější, mezi 0 a 100 vám nezařadí asi 4 kvalty, a v zatáčkách působí výrazně lehčím dojmem. Chápu ale obě varianty, jen 30d, navíc v xdrivu už není zrovna "lehké" zábavné auto do zatáček (v rámci možností), ale spíše dálniční záležitost.
7. 9. 2021 21:55
Re: Gran turismo
Já jsem to tady psal už dávno… 30d je motor do SUV, ale v menším aute nemá co pohledávat…
Avatar - fOE
8. 9. 2021 09:43
Re: Gran turismo
No to je asi stejne pravda jako napsat ze 30i je motor do FWD jednicky a ve vetsim aute nema co pohledavat. :-)
9. 9. 2021 07:44
Re: Gran turismo
Tak dieselový šestiválec udělá z trojky tezkopadnou mrchu - což koneckonců píše i kolega. 30i pojede daleko líp - pokud někdo hledá auto, které kraluje na autobahnu, zklamán nebude.
9. 9. 2021 10:06
Re: Gran turismo
Pro úplnost - 330i má pohotovostní hmotnost 1580 kg, 330d má 1770 kg. Xdrive přidává dalších 70 kg.
Avatar - Emel
5. 9. 2021 21:00
Re: Gran turismo
Jo... reálně na brázdění autobahnu je to optimum, tak se proti tomu těžko něco namítá. Taky mám GT hozený spíš jako nějakej Jaguar s V12, ale ani tohle mě neuráží.
5. 9. 2021 20:36
Re: Gran turismo
Ja Ti neviem, človeče, nie sú tie ľadvinky nejaké choré? Tá ešpézetka na nich vyzerá ako náplasť...
Avatar - Emel
5. 9. 2021 21:01
Re: Gran turismo
Bobří zuby jsou úlet, no... ale tak to beru jako věc líbí / nelíbí. V týhle barevný kombinaci (tj. tmavý auto + ledviny bez chromu) mi to skoro nevadí.
6. 9. 2021 05:59
Re: Gran turismo
Porovnávat velikost 4er se Scalou může jen naprostý neználek.
6. 9. 2021 08:47
Re: Gran turismo
skor uplny hlupak
5. 9. 2021 23:04
Nebýt těch obludných megaledvin...
...a firemních log, člověk by vůbec nehádal, že jde o BMW, a to je špatně. Ani Hoffmajstrovu křivku ti ignoranti u zadního bočního okna nezachovali! Nejobludnější jsou ovšem ty stupnice rychloměru a otáčkoměru, na které se řidič bohužel pořád musí dívat. Už nejméně 2 roky slibují, že nabídnou i jejich tradiční design, a kde nic tu nic! :-( :no:
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Dinar
6. 9. 2021 07:22
Re: Nebýt těch obludných megaledvin...
Kam ten svět spěje. Tak třeba tady, https://www.youtube.com/watch?… udělají na tvou počest auto, a zas nic, žádný manuál, žádná ručka... :D ;-)
Avatar - iudex
6. 9. 2021 14:26
Re: Nebýt těch obludných megaledvin...
Arese má vlastnú značku, ale nemá manuál a ručnú?!! :D :-[] :-[]
6. 9. 2021 08:53
Re: Nebýt těch obludných megaledvin...
ak mas vo vybave HUD a automat, tak na pristrojovy stit sa fakt pozerat nemusis ( ak Ti tak strasne vadi ). osobne nechapem tie "hejty" na pristrojovy stit BMW ( mne vobec nevadi ) s cim ale velky problem mam, je novy dizajn, pocinajuc 4er, cez iX a tie obludnosti, co sa objavuju na webe ohladom novej 7er
6. 9. 2021 09:24
Re: Nebýt těch obludných megaledvin...
4er je ještě krasavec oproti tomu jak vypadá iX nebo co se chystá s 7er a X8. Hmyzí xichty dorazily do BMW.
6. 9. 2021 17:46
Re: Nebýt těch obludných megaledvin...
ja stale tak nejak dufam, ze rendre novej 7er, ci X8 su chybne a dizajn nebude tak neskutocne nechutny ... pretoze ak to mysli BMW vazne, tak som s touto znackou pre najblizsie 4 - 8 rokov skoncil ... toto si fakt nekupim. posledna sanca na kupu pekneho BMW bude este tak 3 - 4 roky ( kym pride nove 3er, 5er, ci X5 a X3 )

ps ... ja fakt ... ale fakt nedokazem pochopit, ak su rendre novej 7er realne, ako moze mat niekto tak nechutny vkus na dizajn ... nechapem
7. 9. 2021 00:09
Re: Re: Nebýt těch obludných megaledvin...
Videl som nejake maskovane 7micky na ceste a nejake vizualizacie, ale nejak som dufal, ze ten predok je iba zly zart... :-(
Avatar - speedfred
6. 9. 2021 09:29
Re: Nebýt těch obludných megaledvin...
Mne ten nový prístrojový štít v X5 tiež úplne nerezal. Je ale pravda že tam má nejaké zajímavé blbinky a dá sa to rôzne nastavovať ale i tak by som uvítal akoby klasické budíky.. No...asi som už starý.
6. 9. 2021 17:48
Re: Nebýt těch obludných megaledvin...
ja naprikald nemozem prist na chut farebnosti a dizajnu grafiky mercedesov ( asi mi vadia hlavne pouzite fonty a ako keby neostrost ) ... za mna je grafika BMW top, potom audi a nakoniec MB. iste, ten otackomer nemusel byt ala peugeot, ale zase taky problem to podla mna nie je
Avatar - fOE
5. 9. 2021 23:44
Vzhled kontra technika
S vzhledem 4er mam problem, ktery zatim nesvedl vylecit ani cas. Je to proste nevzhledne. A abych musel u coupe (auta co v lepsi staji udela i nejakou tu paradu) volit "vhodnou barvu", tedy neco v cem se u auta na paradu ztraci tvaryz je asi nejlepsi ilustrace toho absurdniho stavu.
Na druhou stranu tu ale mame auto, ktere funguje. Funguje ergonomii i kvalitou vnitrku, funguje podvozkem i prevodovkou, no a motor, ten je v aktualni inkarnaci perla (v ramci dieslovych moznosti). Ano, bawa nam ztloustla, ale tech 650nm je o 30nm vic nez u minule/jednoturbove 30d, jsou k dispozici asi o 500ot niz a k tomu el. moturek pridavajich mozna jen par dalsich koniku, ale na reakcich je to znat. Mel jsem moznost se setkat se vsemi 30d od casu E39 a nepamatuju lepsi. Co vic, do dnes si pamatuju 35d v e60, jake to bylo tehda zjeveni, jak se dalo rozplivat nad tim jak to (na naftu) pruzne reaguje a bez kopance zabira... To bylo prvni co mi po setkani s dnesnim 30d problesklo hlavou, 35d z e60, nasledovano pomyslenim, ze ten dnesni mildhybridni 30d je chovanim jeste o stupen dal a sazka na dve turba (i kdyz ne tak sofistikovana jako v 40d) proste vysla.

Takze nakonec ani to autorovo Gran turismo za me neni od veci. I ja jsem mel tenhle pocit ve 4er, a vic nez v 3er, z ktere technikou vychazi. 4er mi prisla navic tizsi, coz celkovy dojem cestaku dal umocnilo ( musim dodat ze ani 3er neni s 30d nijak hlucna). Pravoverni, tem tam ten diesel bude nejspis stale vadit, a minimalne pokud jde o zvukovy projev to vidim stejne = jednoznacne benzin, ale tem s omezenym budgetem nebo jen pragmaticky uvazujicim... pro ty muze byt tohle auto s 30d/40d ideal. Takove "Gran coupe pro chude" , ale taky nic za co by se majitel mel stydet.

PS: skoda ze se nedozvime kolik z tech pozitivnich vlastnosti 30d jde na vrub zelezu 30d a kolik na vrub mildhybridu.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Dinar
6. 9. 2021 07:31
Re: Vzhled kontra technika
Současné třílitrové dýzly (a nejen od bmw) jsou dokonalou demonstrací toho, jak to vypadá, když je nějaká "technologie" na svém vrcholu. Škoda, že se něco zakazuje právě ve chvíli, kdy to předvádí své nejlepší, třílitrový dýzl je akt. nejlepším univerzálním pohonem napříč. třídami aut, silný, úsporný, ekologický. ;-)
6. 9. 2021 07:46
Re: Vzhled kontra technika
"Škoda, že se něco zakazuje právě ve chvíli, kdy to předvádí své nejlepší..." - a nepredvádza BMW vždy to najlepšie s každou novou generáciou? ;-)
Avatar - Dinar
6. 9. 2021 08:12
Re: Vzhled kontra technika
Píšu o dýzlovém motoru, jmenovitě o jeho šestiválcové verzi, a netýká se to jen bmw, jsem přesvědčen o tom, že z dýzlového šestiválce už nikdo nic lepšího, než se akt. nabízí, nestvoří, tj. že R6 (V6) dýzl teď vidíme v jeho "nejslavnější hodině". A také, že to, co tyhle dýzly dnes umí, je nejlepším mixem výkonu, projevu a ekologie v rámci aktuálně dostupných pohonů aut.
6. 9. 2021 13:57
Re: Vzhled kontra technika
Co dodat? Jen mi to připomnělo "their finest hour", o níž píše W. Churchill - možná proto, že to byli taky Němci :D Jo, ty motory jsou skvělé, dnes už i reakce na plyn, zvuk apod., i spolehlivost je fajn. Taky nevím, jakou chybu najít.
Avatar - Dinar
7. 9. 2021 10:29
Re: Vzhled kontra technika
Ano, je to Churchillova "hláška". ;-)
6. 9. 2021 14:49
Re: Vzhled kontra technika
Souhlas. Ten motor nemá chybu a na cestování už vůbec ne. Letos narvaný auto až po střechu a spotřeba do HR 6,9l/100km... tempomat (+ neco málo navíc :-))... je mu jedno jestli je plně obsazeno nebo prázdno, síla jako hrom, krásně sladěno s převodovkou no a s Racechipem mi chybí fakt jen (občas) zvuk benzínu v otáčkách. Jako DD jsem neměl lepší auto.
Avatar - Dinar
6. 9. 2021 07:34
To auto
potřebuje pečlivě vybrat barvu a kola, aby nevypadalo divně. A to je u kupé špatně, ta kola ještě beru, má to tak devadesát procent aut (jen to nebylo obvyklé u bmw), ale že se musí něco (v tomto případě předek) zachraňovat barvou?! Akt. 4er je jízdně výborné auto, o kus agilnější než 3er, přitom pohodlné a tiché, jenom prostě vypadá tak nějak... že to musí zachránit barva. ;-\
Rozbalit vlákno
14
6. 9. 2021 07:50
Re: To auto
Žiaľ, to nám priniesla globalizácia a prevaha čínskeho trhu. Šikmé oči vnímajú dizajn proste inak, a ak s tým nedokážeme nič robiť, musíme sa prispôsobiť a prijímať kompromisy.
6. 9. 2021 08:30
Re: To auto
Ano, ale taky je důležité vidět to auto naživo. Nové ledviny na fotkách vypadají disproporčně, ale naživo to funguje mnohem lépe. Ještě lépe než u 4er, to platí u M3/M4. Byl jsem se projet s M3 v bílé a černými koly (na fotkách ekelhaft), ale v reálu nádhera. Totéž Sao Paulo žlutá. Na fotkách děs, ale v reálu nádhera. Jasně, trošku divočina, ale krásná divočina. :-)

Já zrovna taky vybírám a jak se mi moc líbí Isle of Man Green, zvolím nakonec Portimao. Krásná modrá, typicky BMW, jako bývala třeba Le Mans. :yes:
Avatar - Dinar
6. 9. 2021 08:52
Re: To auto
4er a M4 je rozdíl, stačí trochu víc šířky, líp usazená kola v blatnících a hlavně, ta maska, u emka bez orámování vypadá mnohem líp. S M4 nemám problém, s 4er ano, jde o to, že trojkové/čtyřkové kupé vypadalo vždycky dobře i na běžném rozměru kol a v základním karos. trimu, teď potřebuje tmavou barvu, černé ledviny, velká kola, prostě není to ono. ;-)
Avatar - speedfred
6. 9. 2021 09:32
Re: To auto
Klasické kupéčko by malo byť pekné už na prvý pohľad povezdme s lepšími kolesami. TSúčasné kupé od 4-er mi moc nešmakuje a toto je už druhé generácia pri M verziach kde mi sedan príde dizajnovo lepšie zvládnutý ako kupé.
Avatar - fOE
6. 9. 2021 10:19
Re: To auto
EDIT: :yes: pro tebe i pro webpaju dole.
6. 9. 2021 10:33
Re: To auto
Za nejkrásnější novodobá kupé BMW považuji e46 a e92, minulá generace byla hezká, až jako M4 ale působivá. Teď je situace, kdy M4 je koukatelnější, ale už ne přirozeně krásná, běžné kupé o stupínek horší.
7. 9. 2021 00:13
Re: Re: To auto
U mna e46 po fl
6. 9. 2021 14:01
Re: To auto
Taky mě na showroomu překvapilo, jak moc to bylo jiné, než na fotkách. To je sice vždycky, ale z fotek jsem vůbec nečekal, že by se mi to mohlo i líbit, a to ani v dobré barevné kombinaci a klepal jsem si na hlavu, co že to BMW vymyslelo. Jenže ty detaily, které to vše nakonec posouvají jinam, prostě na fotkách nevyniknou.
Avatar - iudex
6. 9. 2021 14:34
Re: To auto
Tak to tu asi bude prvá M3, blahoželám.
Ja by som sa farebne rozhodoval medzi Isle of Man green a Toronto red. IoMG je nenadarmo zvolená ako promo farba, má hĺbku, je zaujímavá a sedanu parádne sedí. Len jej problémik je, že asi všetci ju kupujú c tejto farbe a možno začína byť trošišku opozeraná (neplatí pre naše končiny). Preto by som pozeral po Toronto red, tiež pekne výrazná a po dlhej dobe u BMW pekná červená (všade je len Melbourne red, čo je naopak neveľmi vydarený odtieň červenej). Ale aj Portimao blue je parádna, tú by som volil na bežnú trojku, pri M3 by mi asi trošku vadilo, že nemám farbu špéci pre M model (akou je IoMG alebo TR).
Avatar - fOE
6. 9. 2021 15:22
Re: To auto
Portimao je 1) krasna a 2) okoukana. Trojky potkavam vlastne jen v bila/cerna/portimao. Naproti tomu seda (a ze jich byvalo) jakoby se ani nedelala. Zvlastni, kazdopadne by me tohle nalomilo OD portimao.
PS: Isle of Man jsem potkal 1 (slovy jednu), docela se divim ze na Slovensku ma (jakakoliv) zelena tolik kupcu.
Avatar - iudex
6. 9. 2021 15:32
Re: To auto
Ja mám momentálne zelenú ako najobľúbenejšiu farbu, pri BMW BY SOM rozmýšľal, ktorý odtieň zelenej, okrem Isle of Man sa mi páči expresívna Java green: https://f30.bimmerpost.com/…s/attachment.php?… a decentnejšia Verde Ermes: https://i.pinimg.com/…353beaa6c5d4.jpg
Inak súhlasím, že najčastejšia je 3er v Portimao blue (plus obvyklé nefarby). Celkom sa divím, že na cesgtách nie je Sunset orange, zjavne ľudia sa boja dať na sedan výraznejšiu farbu.
Avatar - fOE
6. 9. 2021 15:53
Re: To auto
Me se treba Sunset orange nelibi a to jsem pro kriklavejsi barvy jak vis jinak vsema deseti. Zajimava je Dravit, tu kdyz potkam tak vzdy hraje trochu jinak a cena je jeste z tech rozumnejsich.
Avatar - iudex
6. 9. 2021 16:21
Re: To auto
Sunset orange práve nie je krikľavá, ja by som prijal ešte výraznejšiu oranžovú, akou bola u Sakhir orange pre F80 M3/M4: https://cdn.bmwblog.com/…ce-Goodies-2.jpg
Dravit grey je najlepšia zo šedých, ako píšeš má v sebe trošku farebných tónov, ktoré vyjdú až na svetle. Ale to by som prijal pre bežnú služobácku 20d, pre M3 alebo aj pre M340i to chce niečo farebné, výraznejšie.
6. 9. 2021 17:38
Re: To auto
Jo, Toronto Red by se líbila ženě k té oranžové 1M, ale trval jsem na tom, že to je rodinné auto, takže barva bude nějaká méně extravagantní. M3 je sama o sobě svými tvary dost "vyzývavá", takže klasická modrá za mne akorát. Nechci na sebe zbytečně poutat víc pozornosti, než je se samotnou M3 dané. :-)
7. 9. 2021 10:30
Koupit si gran turismo
Za 2M+ a dat do něho diesel, to zavání sebepoškozovanim :yes:
Rozbalit vlákno
2
7. 9. 2021 17:53
Re: Koupit si gran turismo
Kdyby GT, ale v kabrioletu...co jsem letos viděl po Španělsku a Itálii, tak 2 z 3 kabrií jsou v naftě, nechápu :D
7. 9. 2021 21:56
Re: Koupit si gran turismo
Soused přes ulici má na léto E350CDI… fajnšmekr no:)
8. 9. 2021 23:17
Neinschmecker
Přemýšlím, co bych měl od auta chtít, aby mi to nejlépe splnila právě 430d xDrive, a nějak na to nemohu přijít. Auto, které vypadá sportovně, ale sportovní není (1.8 tuny, motor bez špičky, 4x4)? "Nerozumná" karoserie s extrémně "rozumným" pohonným ústrojím?

Možná kdybych to měl jen pro sebe a trávil 90% kilometrů na dálnici a zbylých 10% někde ve sněhu, a z nějakého důvodu nechtěl 530xd...?

Taková čtyřka pro "nefajnšmekry".

Edit: Kruci ale je to pěkný. Teď projíždím galerii a musím říct, že tahle čtyřka se mi líbí čím dál víc. 430i s pohonem na zadek mi přijde jako nebezpečně svůdná konfigurace.
Rozbalit vlákno
1
9. 9. 2021 07:45
Re: Neinschmecker
Existuje i M440i RWD.