Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nová Tesla Roadster má opět zpoždění. Elon Musk vysvětluje, že to nevadí

Tesla původně plánovala nový Roadster uvést v roce 2020. To však nevyšlo a nevyjde to ani letos, nebo příští rok.
Zpět na článek
3. 9. 2021 11:50
2. 9. 2021 15:33
2. 9. 2021 15:51
2. 9. 2021 16:00
2. 9. 2021 16:25
3. 9. 2021 12:47
2. 9. 2021 15:19
Redaktorskej, co měl z angličtiny?
Tak Elon Musk v tweetu určitě nevysvětluje, že "zdržení nevadí".

Vysvětluje, že kvůli omezením dodávek (supply chain shortages) by uvedení nových modelů nemělo smysl (wouldn't matter), protože by je stejně nebylo možné dodat (wouldn't ship).

Trošku si tu ájinu ještě promrskejte.
Rozbalit vlákno
15
2. 9. 2021 15:56
Re: Redaktorskej, co měl z angličtiny?
To podle mého názoru není neznalostí angličtiny, ale prostě někteří lidé Teslu z nějakého důvodu nesnášejí, takže překrucují slova, data a šíří hoaxy. Mám pár kamarádů s Teslama (jednoho se SuperChargerem na vlastním pozemku) a neslyšel jsem od nich žádnou stížnost.
2. 9. 2021 16:50
Re: Redaktorskej, co měl z angličtiny?
Nejlepší na tom je, že Teslu zpravidla nejvíc nesnášejí lidi, kteří v ní nikdy ani neseděli.
Avatar - peprnik
3. 9. 2021 08:55
Re: Redaktorskej, co měl z angličtiny?
Neslysel od nej zadnou stiznost... A neni to tim, ze bydlite od sebe pres 300 km, coz je na jeho teslu moc daleko? :-[]
Avatar - Barrichello
3. 9. 2021 11:07
Re: Redaktorskej, co měl z angličtiny?
Jestli to nebude tím, že Muskovi sektaři chyby tolerují :-)

Jinak těch závad, nedodělků a mizerného zpracování a dokonce chybějící komponety na autech - toho je o Tesle plný net. Tuny videí a obrázků
3. 9. 2021 12:09
Re: Redaktorskej, co měl z angličtiny?
Tím to nebude :D
2. 9. 2021 16:01
Re: Redaktorskej, co měl z angličtiny?
Já to především Muskovi nevěřím. Nemůže si dovolit říct pravdu :-) A ta je jiná, než chipy. Tesla je jedna z mála, která má s čipy relativně malý problém, protože používá čipy od různých výrobců a různých typů.
2. 9. 2021 16:54
Re: Redaktorskej, co měl z angličtiny?
Ba ne, i tak s čipy problém mají. Sice se jim povedlo problém částečně vyřešit nahrazením některých čipů čipy jednoho výrobce jinými, ale museli kvůli tomu přepsat firmware.

https://www.theverge.com/…ing-ev-processor
3. 9. 2021 19:25
Re: Redaktorskej, co měl z angličtiny?
PRoblém má každý, al Tesla minimální. Jsou automobilky, které díky nedostatku čipů prakticky stojí a stejně přicházejí v novinkami.
To, že přepsali firmware neznamená vůbec nic. Leda fakt, že Tesla ukazuje, jak pružně dokáže jednat. Obstarožní tradiční automobilky to řeší tak, že čekají a nebo vyrábějí nedodělky a ty skladují.
2. 9. 2021 16:08
Re: Redaktorskej, co měl z angličtiny?
No nechci se pouštět do nějakého slovíčkaření, ale "wouldn´t matter" rozhodně neznamená "nemělo smysl". To se spíš překládá jako "na tom nezáleží". V tomto případě v podstatě říká "mohli bychom mít třeba 17 nových modelů a stejně by to bylo jedno, protože bychom je nebyli schopni dodat."
2. 9. 2021 16:48
Re: Redaktorskej, co měl z angličtiny?
Nechceš, ale pouštíš :) "Na tom nezáleží" a "nemá to smysl" je v daném kontextu významově zaměnitelné, obojí vyjadřuje, že je dané jednání marné. Zatímco "nevadí to" vyjadřuje něco úplně jiného.

Překlad "nemělo by to smysl" ale narozdíl od "na tom nezáleží" zachovává podmiňovací způsob.

Věta říká, že by nemělo smysl na trh uvádět 17 modelů, když by je stejně nebylo možné dodat kvůli nedostatkovým dílům.

Ano, také by se dalo říct, že nemá smysl na trh uvádět 17 modelů, když je stejně nebude možné dodat zákazníkům.

Já v tom rozdíl nevidím.
2. 9. 2021 22:13
Re: Redaktorskej, co měl z angličtiny?
Ok já tam třeba vnímám rozdíl veliký.. "nemá smysl" v podstatě naznačuje, že někdo vyhodnotil, že je nesmyslné a zbytečné něco uvádět na trh a proto záměrně nic uvedeno nebylo (ač mohlo být). Jenže to on neřekl, on jen konstatoval, že je jedno, kolik modelů by byli schopni teoreticky uvést, protože by je stejně nemohli dodat. To znamená, že na tom roadsteru pracovali, ale nepodařilo se jim s vývojem pohnout podle plánu, ale vzhledem k okolnostem to vlastně není vyloženě neúspěch, protože by stejně nemohli rozjet výrobu na plné obrátky.. vlastně to byla taková výmluva, proč se roadster odkládá. Takže rozhodně roadster neodložili z důvodu, že by to letos nemělo smysl. Oni ho odložili, protože museli a nic jiného jim nezbylo.

No to je fuk, pokud v tom rozdíl necítíš, přít se nebudu, on ten jazykovej cit má stejně každej nastavenej trochu jinak, což je patrné i z hodnocení našich příspěvků.
Avatar - KomisarRex
2. 9. 2021 16:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
2. 9. 2021 16:34
Re: Redaktorskej, co měl z angličtiny?
Přesně, k takové chybě tady dochází nejvýše jednou za 3 roky :D
Avatar - KomisarRex
2. 9. 2021 16:37
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - WinDiesel
3. 9. 2021 11:46
Re: Redaktorskej, co měl z angličtiny?
No občas potřebujeme někoho aby nás poučil, Všeználku, že?
Avatar - Barrichello
2. 9. 2021 15:19
Slibotechna, LLC
slibem nezarmoutíš. Plácal, fanatik a trapák Musk opět v akci.

Kvalita zpracování Chevroletu Matiz za 10ti násobnou cenu :-)

Provedení interiéru k zblití.

Pro fananatické elektrofilní členy sekty. Jehovisti sou proti nim hadr :-)

A plakátový sen zelených bolševiků :-)
Rozbalit vlákno
12
2. 9. 2021 15:59
Re: Slibotechna, LLC
Ach jo, zase ty hloupé hejty a nebo nevědomost. Tesla má problém s tím, co dělají Němčouři a rozhodili mu komplet plán na výrobu. Němci dělají všechno proto, aby Giga Berlin nedostavil a nebo měl alespoň pořádné zpoždění. Tím pádem má vytíženou produkci v USA i Šanghaji a nemá šanci vyrábět Roadster. To ještě musí nějak zmáknout Model 2.
Holt německé automobilky vědí, že tohle je pro ně pořádný průs... a lobují u vlády co to dá a vymýšlejí se kraviny a lži.
Musk je blbej v tom ohledu, že fabriku staví v Německu. Mohl si vybrat země, které nebudou dělat problémy. Klidně ČR nebo Slovensko a nebo Polsko. Možná to Polsko by bylo ideální, někde v Katovické konurbaci. Vybral si asi nejhorší možnost.
Avatar - Barrichello
2. 9. 2021 16:23
Re: Slibotechna, LLC
Zajímavé jak tu všichni propagujete Polsko, ty, hamunák a přitom Polsko jde tvrdě do sporů s EU, odmítá tlak na uzavření uhelných dolů, odmítá kvoty na migranty, vzkazuje EU že si do vnitřních záležitostí nedá mluvit atd atd.

Čekám kdy začnete chvlit Orbána, to je tvrdší verze Polska :-) :-)
3. 9. 2021 07:25
Re: Slibotechna, LLC
Přemýšlím, kde Renoo propagoval Polsko. Napsal, že by podle nej bylo lepší, kdyby fabrika byla u nás, na Slovensku, nebo v Polsku. A nevím co to má společného s kvótama…
Avatar - Barrichello
3. 9. 2021 10:31
Re: Slibotechna, LLC
to že každou zemi je potřeba brát komplexně a Polsko a Madarsko žádní velcí uctívači EU fakt nejsou.

Naštěstí :-)
Avatar - WinDiesel
3. 9. 2021 11:49
Re: Slibotechna, LLC
Vzhledem k tomu že jedou na uhlí, elektromobilita nemá v Polsku smysl.
V Německu taky ne, protože se spaluje o 50% uhlí víc než před rokem, ale Helmuti si to nikdy nepřiznají.
3. 9. 2021 13:09
Re: Slibotechna, LLC
Ale má. Radši jeden pořádně udržovaný a hlídaný výfuk v uhelce než pod okny čuchat blby s černým nárazníkem od sazí, vykuchaným DPF filtrem a zaslepeným EGR.
3. 9. 2021 13:23
Re: Slibotechna, LLC
:-) :-) :-) :yes:
3. 9. 2021 19:28
Re: Slibotechna, LLC
A? To jakože ten, kdo prudí proti EU nesmí vyrábět elektromobily a nebo co jako?
Avatar - WinDiesel
3. 9. 2021 11:48
Re: Slibotechna, LLC
Ty přemýšlíš? Otevřeme šampáňo :-!
3. 9. 2021 12:41
Re: Slibotechna, LLC
Bohemka v akci není champagne.
Avatar - Jerry.Gunman
3. 9. 2021 14:22
Re: Slibotechna, LLC
Poláci a Uhři si dlouhodobě nenechávají foukat do polívky od nikoho cizího. :yes:
3. 9. 2021 19:27
Re: Slibotechna, LLC
A co jako? Sporů mohou mít kolik se jim zamane. Odmítat mohou co se jim zachce. Imigranty si klidně odmítat mohou. Ale když budou mít zájem vyrábět Tesly, tak je vyrábět budou a všichni budou spokojení.
Avatar - Jerry.Gunman
2. 9. 2021 15:21
Strategie Tesly v kostce
Elektrický roadster, který jsme slíbili a zatím nedodali, bude mít větší zpoždění, protože namísto něho se zaměříme na výrobu elektrického pickupu, který jsme taky slíbili a taky zatím nedodali - a tak má zpoždění i on.
Jak prosté ;-) ;-) ;-) ;-) ;-)
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Barrichello
2. 9. 2021 15:25
Re: Strategie Tesly v kostce
Výhledově, do nazimy to bude.

Milý mladý pionýre, až ti bude 30 let, poletíš na dovolenou na Mars!

ABC, rok 1960.

:-) :-) :-) :-)
Avatar - Jerry.Gunman
2. 9. 2021 15:28
Re: Strategie Tesly v kostce
A jak že vypadá další z projektů, kterými Tesla krmí své věrné?
Jak se zdá, Tesla Tunel - je prostě jenom tunel... A nikoli jenom ve smyslu "díra v zemi"

https://www.autoforum.cz/…sla-v-las-vegas/
Avatar - Diskuzni_roztleskavac
2. 9. 2021 16:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Jerry.Gunman
2. 9. 2021 17:14
Re: Strategie Tesly v kostce
Kopíruješ moje příspěvky, anonyme? ;-)
Avatar - Diskuzni_roztleskavac
2. 9. 2021 17:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Jerry.Gunman
2. 9. 2021 18:46
Re: Strategie Tesly v kostce
Myslím moje příspěvky, slinto.
Ať už za tímto účtem stojí Don Víto, Hendly, Mig nebo jinej wocas, ve spamovém koši ti bude dobře, tam si své příspěvky můžeš kompostovat do alelujá :D Tak šťastnou cestu a dobré pořízení
Avatar - Diskuzni_roztleskavac
2. 9. 2021 18:52
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - eLzyx
2. 9. 2021 15:33
jde o prd
spíše by bylo potřeba, aby rozjel produkci modelu S a X např. v Evropě nebo v Číně. Ne každý touží po modelu 3 nebo Y. A dodací lhůty na S a X se počítají na roky :-( Ještě by to vyřešilo problém s USA "kvalitou".
Roadster je stejně jen pro pár fajnšmekrů
Rozbalit vlákno
20
2. 9. 2021 15:51
Dodací lhůty
Odkud máš informace o dlouhých termínech dodání modelu S a X? Na českých stránkách Tesly jsou pro oba modely odhadované termíny dodání Q1 2022, to by mělo být maximálně sedm měsíců. Tak jako Roadster je pro fajnšmekry, tak i S (s cenou od 2.65 milionu Kč) a X (s cenou od 2.93 milionu) jsou dle mého názoru pro poměrně úzkou skupinu zákazníku třeba oproti modelu 3 (od 1.32 milionu s DPH, tedy 1.09 milionu bez DPH).
Avatar - eLzyx
2. 9. 2021 16:10
Re: Dodací lhůty
Vím o pár lidech, co mají objednané S, mezitím se změnila specifikace/cena, ale už to bude skoro rok, co na to auto čekají. Vypadá to, že upřednostňují ty, co si objednali auta po změně specifikace/ceny
2. 9. 2021 16:22
Re: Dodací lhůty
Teď jsem koukal na produkci a za prvních 6 měsíců vyrobila Tesla jen 2 340 X a S, oproti 384 tisícům modelu 3 a Y, takže to vypadá na preferenci levnějších modelů.
Avatar - eLzyx
2. 9. 2021 16:58
Re: Dodací lhůty
je to tak, navíc i ty ceny S a X jsou nastaveny tak, aby byly demotivující a regulovaly poptávku. Což vlastně platí i o 3 a Y. Už aby byl Berlín.
2. 9. 2021 23:03
Re: Dodací lhůty
Tak mě tedy naštěstí Tesla cenou "demotivovat" rozhodně nemusí! Není třeba! :-[] :-[] :-[]
Avatar - Barrichello
2. 9. 2021 16:24
Re: Dodací lhůty
Za cenu Tesly 3 je 300C/Charger 3,6 a 5,7 V8 a za cenu o málo vyšší ScatPack 6,4 nebo Daytona 6,4 :-)
2. 9. 2021 16:38
Re: Dodací lhůty
Já jsem Baryku už chycený a po autech se spalovacím motorem vůbec nekoukám.
Avatar - WinDiesel
3. 9. 2021 11:52
Re: Dodací lhůty
A kam tě umístili poté co tě chytili? :-!
Avatar - eLzyx
2. 9. 2021 16:53
Re: Dodací lhůty
já se zařekl, že už další spalovák nechci. Ne že by mi vadily, ale nějak mě nebaví ta údržba, kterou si dělám sám, protože českým mechanikům do těch zlatých ručiček leda nas :-[]
Taky mě nebaví takové ty kalkulace "potřebuju boty na běhání, bych mohl zajet do outletu v Praze ... jenže cesta je za 650Kč. Hm, kašlu na to, koupím je o 500Kč dráž tady v Teplicích", případně "helemese, díl co potřebuju na veterána. Správná varianta k roku výroby. Neposílá, jen osobní vyzvednutí? Kde to je? Hm, u Stuttgartu. Kua. To je bůra za díl, tři tácy za dopravu ... to nedám". Kecá mi to i do nákladů do baráku, kdy s Teslou budu o 5000Kč/rok za elektriku níž. A něco ušetřím i za dřevo, kterým topím v krbu. Leckdy mi volá strýc, že má dřevo zadarmo, ale je to tak daleko, že se mi pro to nevyplatí jet. Levnější si objednat Avii kulatiny s dovozem grátis.
S Teslou neřešim, kilometr za 0,4Kč z domácí zásuvky, resp. za nula po Evropě (pokud bude s free supercharge) resp. pod 2Kč/km pokud budu platit SC (teď jezdím za 4Kč/km). Navíc to utáhne 2t (ale to si budu muset dodělat řidičák na vleky).

Jinak spalováky budu mít i nadále v garáži. VW T2, Volvo 850 T-5R, možná si nechám i tu S60 2.4T protože je aktuálně docela dost bezcenná.
Avatar - Barrichello
3. 9. 2021 10:35
Re: Dodací lhůty
Tak si to užijte kucí ušatí, já dokud nebudu muset, že to někdo zakáže nebo nebude provoz spalováku finančně nemožný, tak mě do toho nikdo dobrovolně nedostane.
NIKDY

Tramvají sem jezdil 4 roky a metrem 13 let, to mi bohatě stačilo jako zážitky s elektrikou. A trolejbusem sem jel taky, v Ostravě a Plzni :-) :-) :-)
Avatar - eLzyx
3. 9. 2021 11:47
Re: Dodací lhůty
jo dík. Hele já bych si taky přál, aby spalováci dále koexistovaly vedle elektromobilů. Jenže jak to tak vypadá, tak už i rafinerka v Litvajzu oznámila, že někdy kolem 2050 skončí s produkcí PHM a bude produkovat vodík. Ale jak známe ekošílence, ekopolitiky, tak je možné, že to bude mnohem dříve. Prostě se na benzín a naftu nevyplatí jezdit, protože budou extrémně zatíženy emisní daní ...
Avatar - WinDiesel
3. 9. 2021 11:55
Re: Dodací lhůty
... a ta tvoje elektrika, jako jediný zdroj energie jako nebude zatížena daní, když bude mít stát výpadek 85 000 000 000 Kč?
Ty jsi tak krásně naivní a hloupoučkej.
Elektromobilizmus = psychiatrická diagnóza.
:-!
Avatar - eLzyx
3. 9. 2021 12:23
Re: Dodací lhůty
hloupoučkej je ten, co si myslí, že klasické PHM nezatíží emisní daní. Cíl je jednoduchý - omezit mobilitu plebsu.
A máš na výběr - buďto se podřídit a nejezdit, nebo se podřídit a vzdát se spalováku. Že na to nasypou taky daně? No tak to bude stejně provozně drahé jako nyní spalovák, a co? Proto je vhodné začít s elektrikou už teď, vytěžit výhody, být připraven.
Avatar - Barrichello
3. 9. 2021 12:05
Re: Dodací lhůty
Co budou dělat lidi s veterány? To si nechaj doma v garáži a budou se na to chodit koukat? Nebo pošlem všechny ferrari, porsche, lmaba, astony, rollse bentley do šrotu? Fakt? Fakt tohle podporuješ?

:-O :-O :-O :-O :-( :-( :-( :-( :-( :no: :no: :no: :no: :no: :no:
3. 9. 2021 12:10
Re: Dodací lhůty
pokud se podaří vyvinout uhlíkově neutrální palivo, jak přísahá Porsche, potom se spalovací motory budou dát provozovat i nadále. jen to asi bude dražší. Porsche je v tomhle pozitivní, takže doporučuji věřit.
3. 9. 2021 12:12
Re: Dodací lhůty
Baryku myslím, že to půjde do šrotu, protože to budou "zdraví poškozující výrobky" a nikdo to doma nebude chtít.
Avatar - eLzyx
3. 9. 2021 12:27
Re: Dodací lhůty
nepodporuji, sám mám v garáži dva veterány. U jednoho by mne konec benzinu sakra mrzel, protože zvuk oturbeného pětiválce je super.
U druhého je mi to docela jedno, klidně jej přestavím na elektriku. I proto jej udržuji na klasických značkách.
Jen prostě nejsem tak militantní. Pokud můžu využít výhod elektriky (nízká cena, parkování všude, dálnice grátis atp.), tak proč ne? Myslíš, že když to nekoupím a budu dál jezdit benzinem, že se něco změní? Hele, z toho jsem už vyrostl. Na tohle jsme malí páni, EU řídí kokrhání ...
3. 9. 2021 12:44
Re: Dodací lhůty
To je takový realisticky přístup. Auta mám rád, klidně bych platil víc za uhlíkově neutrální palivo, když nebude, budu jezdit na elektřinu.
Avatar - Jerry.Gunman
3. 9. 2021 13:54
Re: Dodací lhůty
eLzyxi, já bych ta politicky vyfutrovaná prohlášení zase tak nepřeceňoval. Komunisti plánovali na pětiletky - a vzal je ďas. Tohle EUro-Eko-Elektrofilní šílenství půjde k čertu stejně, jenom to bude víc bolet - a zasáhne to daleko více lidí.
V rámci "boje za ekologii až do roztrhání těla" budeme i nadále závislí na ropě (protože je to chemická surovina) - a k tomu si přidáme daleko vyšší závislost na ruském plynu (paroplynové elektrárny) a čínské výrobě fotovoltaiky.

Čína se nejbližších letech jistě také nezastaví, aby na nás počkala - a s téměř jisotou lze tvrdit, že po Putinovi přijde někdo razantnější. A proč Rusko mělo dodávat suroviny do EU, která je odsuzuje, když je může dodávat do Číny, která je potřebuje.

Pak budou stačit dva-tři větší black-outy a Evropa, ve které posledních 20 let probíhá výměna obyvatelstva skutečně razantním tempem, půjde totálně a definitivně do hýzlu

Á propos - jak dlouho, myslíš, že vydrží ty cenové výhody elektromobility?
Avatar - eLzyx
3. 9. 2021 23:32
Re: Dodací lhůty
Putin, Čína, Evropa ... všichni mi jsou u zadele, já se starám o sebe. Přijde mi něco výhodné pro mne? Beru. Ostatní to vidí jinak? Jejich problém. Nehraju si na žádného environmentalistu, neřeším jestli je ropa z Ruska nebo od Arabů. Je mi jedno jestli baterky vyráběly děti nebo stroje. Všechno má své pro a proti. Někdo nějak rozhodl, už se stalo, já to neovlivním. Kdybych se měl starat o každou potencionálně škodlivou vazbu, tak nedělám nic jiného. Základem duševního zdraví pro lidi pracující hlavou je umět takové kraviny odfiltrovat.

Black-out bohužel neznamená, že se spalovákem vyhraješ. Bez elektriky pumpy nefungují. Nefungují ani rafinerky, takže po black-outu následuje výpadek produkce. A pokud máš v nádrži zbytek, což všichni známe - aneb ráno natankuju, tak jsi dojezdil. Pokud plnou, vyhráls, asi to přečkáš, než se to zase rozjede. I když - já mám plnou na cirka 400km, což není nic extra.
Pravděpodobnost, že budeš mít FVe je taky malá a i kdyby, bude dimenzována spíše minimalisticky.

S elektrikou to sice taky není taková výhra, ale protože ji připojuješ každý den na nabíječku, tak před black-outem máš baterku vždy na 80% (Teslisti na víc nenabíjí, pokud nepočítají s tím, že pojedou nějaký delší roadtrip), což by mi v zimním provozu mělo dát s 85kWh baterií 250 reálných km, možná o chlup víc. Tedy pro mne 5 dní ježdění do práce. Plus každý den bych i při špatných zimních podmínkách měl být schopen vyrobit aspoň přebytečných 5kWh přes FVE, což je více jak 25km. Ano, za omezení chodu domácnosti, pračka off, myčka off, dohřev bojleru off (nicméně částečně ohřáto přes fototermiku), server off. Ale čerpadla pro fototermiku a kotel na dřevo on.
Nicméně stačí aby zasvítilo trochu víc a hned by to bylo veselejší.

Jak dlouho odhaduji podporu EV? Podle toho jak je to rozjeté, tak i kdyby mělo přijít nějaké vystřízlivění, tak to bude trvat tak 5 let než někdo zase začne hlásat jiná moudra. Do té doby se mi Tesla zaplatí, takže pak můžu jezdit klidně na oslí prdy, když na to někdo zkonstruuje auto.
2. 9. 2021 15:53
ošklivý auta od Tesly
Ta Tesla dělá tak ošklivý auta. Kam se poděli designéři? exteriér i interiér to je strašný nikde žádný nápad.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - KomisarRex
2. 9. 2021 16:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - WinDiesel
3. 9. 2021 11:59
Re: ošklivý auta od Tesly
Sami si ho vylili. V oddělení designu Tesly.
Ošklivé, špatně slícovaná auta s interiérem k zblití.
Ale když jim elektrozkrati platí, a NASA též, tak bude Mlask přežívat dál :-)
2. 9. 2021 16:00
...
Prodavač vzduchu. Už jezdí ten kamion?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Barrichello
2. 9. 2021 16:25
Re: ...
v testech, sériově nikoliv a ještě dlouho jezdit nebude.

Slibotechna Musk :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud