Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Tesla Roadster má opět zpoždění. Elon Musk vysvětluje, že to nevadí

David Bureš David Bureš 2. 9. 2021 • 19:09
19
65
Zobrazit náhledy (19)
Tesla Roadster Tesla Roadster Tesla Roadster Tesla Roadster Tesla Roadster Tesla Roadster Tesla Roadster Tesla Roadster Tesla Roadster Tesla Roadster Tesla Roadster Tesla Roadster Tesla Roadster Tesla Roadster

Tesla původně plánovala nový Roadster uvést v roce 2020. To však nevyšlo a nevyjde to ani letos, nebo příští rok.

Automobilka Tesla zahajovala svoji existenci modelem Roadster, elektřinou poháněným sporťákem vyráběným mezi lety 2008 a 2012. V roce 2017 pak Tesla oznámila, že chystá jeho druhou generaci, když tehdy dokonce šokovala představením i jeho konceptu, a to během prezentace náklaďáku Semi. Avizovaného sporťáku jsme se však zatím nedočkali a ani se ještě nějakou dobu nedočkáme.

Nový Roadster je totiž dalším modelem Tesly, jehož uvedení americký výrobce postupně odsouvá. Při představení konceptu automobilka avizovala jeho příchod na trh v roce 2020, k tomu však nedošlo, zřejmě i vlivem pandemie koronaviru.

Loni tak Elon Musk přiznal, že nejprve dostanou přednost jiné projekty. Podle loňského prohlášení Roadster měl být uveden až po Cybertrucku, plánovaného nejdříve pro rok 2021. Jenže nakonec nedojde ani ke spekulovanému příchodu sériového Roadsteru v roce 2022.

Elon Musk totiž na své oblíbené sociální síti Twitter nyní oznámil, že nový Roadster „by měl být předáván“ od roku 2023. Vysvětluje totiž, že letošní rok je „superbláznivý“ kvůli potížím s dodavatelským řetězcem (hlavně pro nedostatek výrobních komponentů), a tak posunutí zahájení produkce prý nevadí. V dnešní situaci by firma mohla podle jeho slov mít klidně 17 nových produktů a stejně by žádný z nich neměla jak dodávat.

Americký vizionář narozený v Jihoafrické republice tak nepřímo potvrdil, že také Tesla musí bojovat s nedostatkem komponentů. Přitom se dosud zdálo, že americké automobilce se zatím dařilo úspěšně řešit tyto problémy, její výroba letos dokonce rostla. Vedení vysvětlovalo, že nedostatek čipů výrobce vyřešil tím, že si vyvinul nové. Jen na přelomu února a března se v americkém Fremontu výroba na čas zastavila, kvůli nedostatku blíže nespecifikovaných dílů.  

Tesla tudíž raději vsadí na modely s větším obchodním potenciálem, jako je pick-up Cybertruck, který má zatím také zpoždění. Ve výsledku to ale znamená, že nová Tesla Roadster se k zákazníkům dostane nejdříve šest let od premiéry konceptu. Při jeho debutu přitom Musk avizoval, že půjde o nejrychlejší sériové auto světa, zvládající zrychlit z 0-96 km/h za 1,9 sekundy. Od té doby ale Tesle vyrostla konkurence třeba v podobě chorvatského Rimacu, a tak je otázkou, zda se tento cíl povede americké značce splnit.

Související články

Témata
Avatar - eLzyx
3. 9. 2021 23:32
Re: Dodací lhůty
Putin, Čína, Evropa ... všichni mi jsou u zadele, já se starám o sebe. Přijde mi něco výhodné pro mne? Beru. Ostatní to vidí jinak? Jejich problém. Nehraju si na žádného environmentalistu, neřeším jestli je ropa z Ruska nebo od Arabů. Je mi jedno jestli baterky vyráběly děti nebo stroje. Všechno má své pro a proti. Někdo nějak rozhodl, už se stalo, já to neovlivním. Kdybych se měl starat o každou potencionálně škodlivou vazbu, tak nedělám nic jiného. Základem duševního zdraví pro lidi pracující hlavou je umět takové kraviny odfiltrovat.

Black-out bohužel neznamená, že se spalovákem vyhraješ. Bez elektriky pumpy nefungují. Nefungují ani rafinerky, takže po black-outu následuje výpadek produkce. A pokud máš v nádrži zbytek, což všichni známe - aneb ráno natankuju, tak jsi dojezdil. Pokud plnou, vyhráls, asi to přečkáš, než se to zase rozjede. I když - já mám plnou na cirka 400km, což není nic extra.
Pravděpodobnost, že budeš mít FVe je taky malá a i kdyby, bude dimenzována spíše minimalisticky.

S elektrikou to sice taky není taková výhra, ale protože ji připojuješ každý den na nabíječku, tak před black-outem máš baterku vždy na 80% (Teslisti na víc nenabíjí, pokud nepočítají s tím, že pojedou nějaký delší roadtrip), což by mi v zimním provozu mělo dát s 85kWh baterií 250 reálných km, možná o chlup víc. Tedy pro mne 5 dní ježdění do práce. Plus každý den bych i při špatných zimních podmínkách měl být schopen vyrobit aspoň přebytečných 5kWh přes FVE, což je více jak 25km. Ano, za omezení chodu domácnosti, pračka off, myčka off, dohřev bojleru off (nicméně částečně ohřáto přes fototermiku), server off. Ale čerpadla pro fototermiku a kotel na dřevo on.
Nicméně stačí aby zasvítilo trochu víc a hned by to bylo veselejší.

Jak dlouho odhaduji podporu EV? Podle toho jak je to rozjeté, tak i kdyby mělo přijít nějaké vystřízlivění, tak to bude trvat tak 5 let než někdo zase začne hlásat jiná moudra. Do té doby se mi Tesla zaplatí, takže pak můžu jezdit klidně na oslí prdy, když na to někdo zkonstruuje auto.
3. 9. 2021 19:28
Re: Slibotechna, LLC
A? To jakože ten, kdo prudí proti EU nesmí vyrábět elektromobily a nebo co jako?
3. 9. 2021 19:27
Re: Slibotechna, LLC
A co jako? Sporů mohou mít kolik se jim zamane. Odmítat mohou co se jim zachce. Imigranty si klidně odmítat mohou. Ale když budou mít zájem vyrábět Tesly, tak je vyrábět budou a všichni budou spokojení.
3. 9. 2021 19:25
Re: Redaktorskej, co měl z angličtiny?
PRoblém má každý, al Tesla minimální. Jsou automobilky, které díky nedostatku čipů prakticky stojí a stejně přicházejí v novinkami.
To, že přepsali firmware neznamená vůbec nic. Leda fakt, že Tesla ukazuje, jak pružně dokáže jednat. Obstarožní tradiční automobilky to řeší tak, že čekají a nebo vyrábějí nedodělky a ty skladují.
Avatar - Jerry.Gunman
3. 9. 2021 14:22
Re: Slibotechna, LLC
Poláci a Uhři si dlouhodobě nenechávají foukat do polívky od nikoho cizího. :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud