Konečně debata, kde se šlo dovědět něco kloudnýho o EV.
Ta předešlá s těma zabedněnejma dědkama, který neviděli EV ani z rychlíku, byla teda slušná sňůška hovadin a nářků. :D
Vaculík je spalovací über geek. Bohužel jeho éra už nemá budoucnost protože zrovna končí. Už mu nic novýho nevyroběj a bude se muset přesunout do muzea. ;-)
Amatérka Kylie je jako chlap, co si vybral veselou holku, Všichni ví, že se peleší, ale Kylie i když z ní vytáhne cizího pořád říká, že to tak není ;-)
Tahle čísla jsou super, ale zapomínáš na jeden fakt, a to čelní plocha, která je potreba také započítat. Cx samo o sobě neznamená nic, I když je to dobrá indicie.
No 0,24 je hodně hodně super i dnes. To zase jako v tom Ioniq špatný není, ale na trhu jsou tvrdí protivníci. Tady se ukazuje jak daleko je Tesla před nimi, co je těchto baterií, aerodynamiky, platformy apod týče. Model X, čili kostkoidní SUV, má cx = 0,25, ID.4 už 0,28 a třeba i-Pace 0,29.
Hyundai Ioniq není žádné super vozítko se super nízkým odporem vzduchu. Jezdí za málo proto, že má maličkou baterii, sám o sobě je prťavý a doma nabíjí rychlostí max 7 kW.
Aktuálně je jediný a pro zápaďáky dostupný elektromobil s úžasným odporem vzduchu a solidní spotřebou jedině Model 3. Ten má součinitel odporu vzduchu 0,21 (Ioniq 0,24). Long Range měl naměřenou nižší spotřebu než Ioniq a nebo než Kona electric (ev-database).