Novinky
To vůbec nevypadá špatně a s cenou začínající na 15000euro zajímavé. Vyriabilita dobrá, kufr taky, sice pokud by někdo jezdil primárně v sedmi, tak mu bude chybět zavazadelník a popravdě i motor, ale pro pět lidí dotačující ve všech směrech se svěžím vzhledem.
Tuším další prodejní trhák, jako je Sandero.
Je škoda, že se nepíše o 1,3 TCe. Na sedmimístnou verzi by se určitě hodil, stejně jako 1,5DCi, který by byl vhodný na delší cesty.
celkově :yes:
Tuším další prodejní trhák, jako je Sandero.
Je škoda, že se nepíše o 1,3 TCe. Na sedmimístnou verzi by se určitě hodil, stejně jako 1,5DCi, který by byl vhodný na delší cesty.
celkově :yes:
je to super, klucove je slovo dostupnost. len jedna vec a to, ze dufam, ze zapracovali na bezpecnosti. ked vozis rodinu a v tom aute isto minimalne tri deti tak to je najdolezitejsie. pametam sa este na velmi tragicku udalost minuly rok, ked sa vlado dolonay s manzelkou zabili v logane. bol to tusim celny naraz zo starou kia sorento. kia sa pri predbiehani nestihla zaradit.
nárazové testy všech aut se dělají tuším v 64 km/h - jakože něco dobrzdíte před pevnou překážkou... pokud je ale kolize v 2x 90 km/h, tak je to špatný i pro volvo
To není tak úplně pravda. Někteří dělají konstrukci auta právě jen kvůli crash testům (64 km/h při 40 % přesazení, 50 km/h při 100 % přesazení do tvrdé překážky a případně americký small overlap). A není to tak dávno, co někteří výrobci šetřili na straně auta u spolujezdce, protože tam se nedělají crash testy (najděte si IIHS video). Rozdíly se lámou právě při nestandardních situacích nebo vyšších rychlostech, které crash testy nezachytí. Věřte tomu, že kdyby seděl ve Volvu, kolo s motorem by se při 90 km/h do kabiny nepodívalo. Možná by konstrukce náraz odvedla do strany a auto by ještě pár metrů pokračovalo dál, aby se energie rozptýlila do delšího času... Za tímhle je obrovský vývoj a Dacia tohle za dané peníze nemůže nikdy nabídnout.
to je sice pravda ale rozdiely tam su v tej kvalite materialov, ono aj kazdych 10km/h zbrzdenia ak maju obe auta AEB dost zavazi
kazdopadne pravdepodobnost takejto nehody, ze zrovna kvoli mierne lacnejsim materialom novej Dacie sa niekto zabije je uplne minimalna a aby bol rozdiel v sanci prezitia podstatne vyssi tak ta cena by bola neumerne vysoka - matematicko-statisticky sa drahsie auto neoplati lebo clovek potom viac cisteho casu zaraba na drahsie auto ako mu zachrani nejake mesiace zivota
kazdopadne pravdepodobnost takejto nehody, ze zrovna kvoli mierne lacnejsim materialom novej Dacie sa niekto zabije je uplne minimalna a aby bol rozdiel v sanci prezitia podstatne vyssi tak ta cena by bola neumerne vysoka - matematicko-statisticky sa drahsie auto neoplati lebo clovek potom viac cisteho casu zaraba na drahsie auto ako mu zachrani nejake mesiace zivota
Materiály jsou jeden díl skládačky. Volvo se zabývá bezpečností 50 let, Dacia má za úkol vyrábět levná auta. Rozdíly ve vývoji, designu, simulacích pro různé druhy postav, konstrukci skeletu, deformačních zónách... rozdílů budou mraky. Zajímal by mě třeba crash test Dacie zezadu.. Nové Sandero už na tom je lépe a masivní rozdíly jako před 15 lety určitě nejsou, ale i tak bych raději boural ve Volvu než v Dacii.
Na druhou část nereaguji, to je čirá demagogie a beru to jako názor 😄
Na druhou část nereaguji, to je čirá demagogie a beru to jako názor 😄
Prosim, jen ne to o tom jak se rychlosti udajne scitaji (ad 2x 90 km/h).
Pokud se srazí dvě stejná auta, tak je to jako kdyby každé narazilo do pevné absolutně nedeformovatelné překážky rychlostí 90. Pokud je to nějaká asymetrická situace (osobák x kamion), no tak to bude horší... v extrému asi až k tomu dvojnásobku rychlosti, ne?
Ano, v extremu, ktery nikdy nenastane (osobak vs. 100t kamion s betonovou deskou misto deformacnich zon), k tomu dojit muze. V realu se to ale bude motat kolem te tve prvni vety, tedy zadne scitani, ale 2 rychlosti pohlcene dvema deformacnima zonama (plusminusautobus 😄 ).
Jinak receno ten crashtest o 64kmph do pevne prekazky za me neni vubec mimo. Odpovida to narazu jak do pevne prekazky v te rychlosti tak do cca stejneho velkeho protijedouciho auta po cca 1s brzdeni (kdyz uz resime tech 90kmph).
Jinak receno ten crashtest o 64kmph do pevne prekazky za me neni vubec mimo. Odpovida to narazu jak do pevne prekazky v te rychlosti tak do cca stejneho velkeho protijedouciho auta po cca 1s brzdeni (kdyz uz resime tech 90kmph).
Mnohem lepší je držet se trochu při zdi, než dělat bizarnosti ve stylu Citroen a pak to prodávat s menší marží než Dačka, aby to někdo koupil.
kam se asi podělo?
twisted_LSD
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Zatím první dojem dobrý a parametry také nejsou špatné. I když jsem doufal i v motor 1,33 TCe.
Diesel nemá dneska pro takové auto smysl (složitost, cena a jen o málo lepší papírová spotřeba).
Diesel nemá dneska pro takové auto smysl (složitost, cena a jen o málo lepší papírová spotřeba).
to ma poriadny, to sa bude krutit a vrzgat 😄
Říkám to velmi nerad, ale tenhle segment si nechal takový VW G ujet.. Jestli je to záměr dozorčí rady, nebo absencí fabriky v regionech typu Rumunsko a Maroko bez různých Povšíků, těžko říct. Renault se s dáčií se konečně dostává na úroveň z podřadných kvalit na akceptovatelnou a koncern na tohle bohužel nemá žádnou odpověď, krom opuštění segmentu A0. Je vidět, jak třeba světla prodávají, led pásky rovnou v základu, zadní světla vypadají jako jako Volvo. A prodeje v EU jsou toho, že Renault levná auta umí, dokladem. Snad na tom bude líp i kvalitou než dosud.
.
.
Záleží co myslíš "tímhle segmentem". Pokud sedmimístné "něco jako SUV", tak to VW má... jen v jeho pojetí je to auto za mega+.
A ano, VW se nehrne do toho prodávat velká auta za málo peněz. Dacie je úspěšná co do kusů, už méně co do marže... a celé to závisí na tom, za kolik dostane techniku od Renaultu... a jestli pak takové Sandero třeba nepožírá Clio.
Každopádně - tohle je teď jen takové cvičení na dalších třeba 10 let... to už nemá pro VW cenu se v tom nějak moc angažovat.
A ano, VW se nehrne do toho prodávat velká auta za málo peněz. Dacie je úspěšná co do kusů, už méně co do marže... a celé to závisí na tom, za kolik dostane techniku od Renaultu... a jestli pak takové Sandero třeba nepožírá Clio.
Každopádně - tohle je teď jen takové cvičení na dalších třeba 10 let... to už nemá pro VW cenu se v tom nějak moc angažovat.
praveze ako kde, na inych svetovych trhoch lacne alternativy ma, len v EU akoby bol kartel cim samozrejme nechcem nic naznacovat
Okrem toho zvýšenia výkonu na 110 koní (Sandero má 91k) ma zaujalo, že už to nie je nepriamy vstrek, ale zase priamy. Aký je dôvod? Tuším to začali dávať aj do Méganu.
čekal jsem, že tato novinka už ponese nové logo Dacie (DC).... naco představovali nový design, když pak nové modely pokračují se starým logem? :no:
Škoda, že nemá 3x ISOFIX ve druhé řadě sedadel jako Dokker, snad alespoň bude možné dát na prostřední sedadlo dětskou sedačku montovanou na bezpečnostní pás.
Retrowave
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Nepředpokládám, že by běžný uživatel tohoto vozu potřeboval vzadu 3 isofixy...
Nie, kupi si velke auto a deti bude na 2x vozit 😁 Tiez som pozeral, ze to nema ani isofixy, ani v tretom rade ako Touran. Ani vpredu, ako ostatne Renaulty. Potom budu plakat, ze sa to nepredava.
Hele, zkoušel jsi někdy REÁLNĚ narvat 3 dětské sedačky na zadní lavici?
Víš, do kolika (jak málo) aut se skutečně vejdou?
Neteřinka s jejím chlapem mají 3 děcka, všechna "sedačkou povinná", takže vím, jak těžce sháněli něco, kam se dozadu ty 3 sedačky skutečně vejdou
Víš, do kolika (jak málo) aut se skutečně vejdou?
Neteřinka s jejím chlapem mají 3 děcka, všechna "sedačkou povinná", takže vím, jak těžce sháněli něco, kam se dozadu ty 3 sedačky skutečně vejdou
Jasne, realne vozim 3 autosedacky vzadu 😄 Teraz prezradim tajomstvo, existuju modely, ktore su na to prisposobene, maju odnimatelne bocne ochranne prvky a takto vedla seba vojdu asi dp kazdeho auta. Problem je v tom, ze skoro ziadne auto nema 3 isofixy vzadu (lebo by tam vraj nevosli 3 autosedacky, co je samozrejme blbost). Dalej je problem, ze nedali ani isofix dopredu, aj ked to platforma umoznuje, Clio a Captur to tak maju.
To se povedlo. Osobně si myslím, že Dacia udělala dobře, když nešla cestou "víc SUV", jak tipoval Emel a já bych si vsadil, že má pravdu. Tohle je opravdový ideový nástupce prvního Loganu MCV, rozhodně víc MPV, prostorné, s hodně dobrou variabilitou, velkým kufrem a mnoha možnostmi jak vyřešit přepravu nákladu i osob. Praktické auto jak má být.
Úlitbou fenoménu SUV je vlastně jen oplastování, což asi nikoho neurazí, a pak luxusní světlá výška, která se bude hodit jak živnostníkům, tak chalupářům a domkářům. A vlastně na našich tankodromech obecně. A na rozdíl od Lodgy, Jogger vypadá jako by se při vývoji přece jen nějaký designér zúčastnil.
Vadí mi (ne)výběr motorů, snad tam později tu 1.3 TCe nasadí. Jinak má ale Jogger podle mého nakročeno k úspěchu.
Úlitbou fenoménu SUV je vlastně jen oplastování, což asi nikoho neurazí, a pak luxusní světlá výška, která se bude hodit jak živnostníkům, tak chalupářům a domkářům. A vlastně na našich tankodromech obecně. A na rozdíl od Lodgy, Jogger vypadá jako by se při vývoji přece jen nějaký designér zúčastnil.
Vadí mi (ne)výběr motorů, snad tam později tu 1.3 TCe nasadí. Jinak má ale Jogger podle mého nakročeno k úspěchu.
Souhlasím s tebou Woody, tohle je trefa a ideový nástupce MCV. Jen ten výběr motorů dost kulhá. 1.3TCe 96/110kW bude citelně chybět. Hybrid bude určitě dost drahý…
no ten hybrid bude asi míněn místo toho dieselu. Ale taky si úplně nedovedu představit cenu. Uvidíme, až s tím přijdou.
Jj tomu rozumím, jenže např. Clio e-Tech začíná na 580tis Kč. Tj dát 600k za Dacii se asi nikomu chtít dát nebude, takže to bude v podstatě zbytečná investice. Ta 1,5 dCi by se s přehledem vešla do 500k a na rozdíl od hybridu by i něco utáhla 😉
no to uvidíme, jakou nasadí cenovku. A nevím jak to mají u Renaultu, ale není pravda, že hybrid nic neutáhne. Ten můj může 2tuny.
Tak nevím, čím jezdíš ty, ale technika Clia u verze e-Tech max 650kg nebržděný a max. 900kg bržděný, ani malý karavan to nedá 😉 Dost pochybuji, že na tom Jogger bude jinak… Jasně, ten kdo má tažný jen na držák na kola nebo malý vozík na sem tam převoz věcí z hobby marketu, tak tomu je to jedno 😉
A normální Clio utáhne kolik? Rychlým pohledem do Googlu to vypadá stejně. Obecně tahle kategorie aut asi není na tahání karavanů ne?
No jasně, ale Jogger by být mohl. Kdyby měl slušný motor, tak by menši karavan dát mohl 1000-1100kg 😉😂
Jestli Jogger bude nataženou technikou Clia se všemi negativy koncepce, tak bych to furt negativně nebral. Kdo chce “siláckou” Dacii, je tady Duster s 4x4 a silnějšíma motorama. Pokud chce někdo větší auto na tahání karavanu, Dacia na to jednoduše není vůbec zacílena…z principu na to musí být v nabídce nějaký Renault nebo X-Trail v alianci.
Proto říkám, že nevím jak to má renault. Ale je to ukázka, ze hybrid může táhnout i dostatečně těžké vleky. Jen to v rámci úspor nespíš renault neumožňuje. Toyota to u většiny taky dělá.
JE to divne. Vsichni opousti segment MPV a pritom prostorne auto jako byl espace vsichni chteji a z nouze ted kupuji vsechny ty travelery, Trafic spaceclassy, spoacetourery a pod. Zatimco drazsi automobilky (Ford, koncern, Renault) opousti prakticka (Galaxy, Sharan, Espace) auta, Dacia ten segment otevira a da se ocekavat, ze diru na trhu vyplni. Espace to sice neni, ten byl vetsi, ale ja bych se dnes uz Dacie rozhodne nebal. Koneckoncu i korejcu uz se dnes lide prestali bat. Po zkusenosti s chudobkou Rapidem jsem poslednimi Daciemi nadsen.
Myslím, že problém byl v ceně a malých prodejích.
Sharany se prodávaly za mega už před zdražováním a udělat takový auto teď jako novou generaci, tak by bylo ještě o hodně výš. VW to vyřešil šalamounsky a postavil novýho Multivana na MQB... no uvidíme.
S-Max je skvělý auto. Jeho konkurence buď skončila (C😄, zestárla (Sharan) nebo zešvihlila (Espace)... přesto je na 20t za rok v Evropě (2019 a 2018, pandemický rok nepočítám) - z toho se nedá vyžít asi.
Celý MPV jsou loni -43%, letos za 1-6 -19% při růstu trhu 26%.
Sharany se prodávaly za mega už před zdražováním a udělat takový auto teď jako novou generaci, tak by bylo ještě o hodně výš. VW to vyřešil šalamounsky a postavil novýho Multivana na MQB... no uvidíme.
S-Max je skvělý auto. Jeho konkurence buď skončila (C😄, zestárla (Sharan) nebo zešvihlila (Espace)... přesto je na 20t za rok v Evropě (2019 a 2018, pandemický rok nepočítám) - z toho se nedá vyžít asi.
Celý MPV jsou loni -43%, letos za 1-6 -19% při růstu trhu 26%.
no tam je hlavne problem ten, ze vsetky miliardy isli do vyvoja SUV/crossoverov a len vdaka tym miliardam z toho spravili znesitelne auta...do MPV by stacilo naliat mozno len tretinu toho co dali do vyvoja SUV a boli by to lepsie auta ako su SUV
takze zostali uz len SUV, MPV technologicky tak 10 rokov stare, automobilky ich uz len dotlacaju lebo vedia ze kto to potrebuje tak si to kupi tak na tom aj skusaju ryzovat
takze zostali uz len SUV, MPV technologicky tak 10 rokov stare, automobilky ich uz len dotlacaju lebo vedia ze kto to potrebuje tak si to kupi tak na tom aj skusaju ryzovat
Ani náhodou se to nevyrovná 7 místnému Subaru Tribeca v žádném z parametrů, možná snad spotřebě, ale jinak není o co stát.
Ovšem až na to to "na první dobrou" vypadá jako vcelku zajímavé, docela velké a snad nepříliš drahé auto, které za (doufejme) roztumný peníz převeze až 7 lidí a nebo 2 lidi a tři (_!_) nákladu
Doplňte do toho rozumný dízl motor, udržte cenu na rozumné úrovni - a máte zaděláno na prodejní hit :yes: :yes: :yes:
1292. Francie třeba je tradičně naftová tak tam to třeba bude víc, ale obecně si myslím, že cílovka naftu postrádat nebude.
Jinak souhlas - hezký ideový nástupce Logana MCV.
Jde o chovani toho motoru a jeho zivotnost.
Ty "udychane" 1.6 jezdi v pohode dodnes.
Proto je vyrobci prestali delat.
A co je na 100 konove 1.6 udychaneho?
To je uplne normalni motor.
Byly 1.6 s vykonem 55kW.
Vzdyt rikam, ze s 75kW je to normalni motor.
Uplne bez problemu.
Nicméně já měl a mám atmo benzíny rád a vím, na co je ten "klacek" u prostřed, abych podřadil, pokud vyžaduji zrychlení. Naopak dát si kousek prázdné silnice s vytočenou atmosférou je hodně zábavné.
Ale jak casto takovy presun clovek dela?
Nemluvim o obchadacich, co litaji denne mezi Prahou a Ostravou.
Ti si 1.6 urcite nekoupili.
Ale brzo jim nezbyde, nez si koupit elektromobil.
A vo tom to je... nevadi mi, ze elektromobily existuji!
Ale ze je tak drsne tlaci.
No já třeba docela často, pro mě nějaká dálnice patří i k běžnému rodinnému využití.
Elektromobily je potřeba tlačit, protože bez tlačení bys byl na 1% podílu, dobrovolně do toho půjde zanedbatelná menšina.
urcite je vacsi vykon lepsi, do takehoto auta idealne aspon 120/130k ale je to v podstate bonbonik pre toho, kto si to moze dovolit...neznamena to, ze dnes montuju do aut nepouzitelne motory
Určitě se s 3600 dá žít a určitě by dost kupců Dacie z opatrnosti sáhlo raději po 1.6 atmo... ale osobně si myslím, že i ten litr je uživatelsky lepší. A ideální byla 1.2TCe (stejně jako u koncernu byla asi lepší poslední 1.2TSI... i když podle čísel to nevypadá). 1.3TCe (i ve slabší verzi) by byla super.
Dobrá zpráva pro konkurenci.
Proč ty lidi takhle od sebe odhánějí? Možná že ani konkurence nebude mít diesel ale lidi by se ke konkurenci možná ani nepodívali, kdyby byl diesel.
A Renaulťácká 1.5 dCi je do tohoto typu aut skoro "jako dělaná". Vždyť ji do menších aut používali i u Mercedesů
Což já jsem vždycky pro větší pestrost... ale myslím si, že typický nájezd Dacie nebude dostatečný, aby tam ta nafta byla potřeba.
PS: zajímala by mě francouzská čísla, tam bude nafty určitě víc
Dieselů jsme měli ve firmě nespočet a ještě pár jich je, i v rodině. V porovnani s benzínem jsou ty náklady na servis rozdílné.
Kolik diesel dejme tomu do nájezdu 200 000 spotřebuje více, než benzín na nákladech? Respektive, co pesně se na něm tak nákldně servisuje?
Naklady na provoz dieselu je nasobne vyssi, nez dobreho benzinu.
Rozdily se snizuji tim, jak jsou "moderni" benziny slozity.
A 200 tisic km je jen zacatek. Nenechte si to do te hlavy natriskat!
Auto musi vydrzet minimalne trojnasobek.
Průměrné nájezdy jsou k dispozici v TUV reportech - čtyř- až pětiletý Logan má průměrně 77, Sandero 59, Duster 69. To je přiznám se víc, než bych čekal... ale ono se v Německu jezdí víc než u nás.
Za 10-11 let mají ta auta typicky 100 -150tkm... takovým tempem bys najel 600tkm za 40 let, to není vůbec relevantní.
Ta má ten 1.5 HDI od PSA, vezmu, že servis bude jednou ročně, častější bude ještě horší.
za 6 let to je cca 75tis na 6 prohlídkách.
U 1.2T to je cca 52tis. Ano, je tam častější výměna oleje, ale Dacia není auto k vysokým ročním nájezdům. A také, ty bys měnil olej po 30tis km?
Pokud sem hodíš servisní plán Dacie, můžeme se podívat. Diesel je a byl vždy náročnější na údržbu. Už to není takový rozdíl, ale v téhle cenové stále znatelný.
Pokud půjde o běžného prvouživatele do těch čtvrt milionu, pokud nebude zanedbávat pravidelný servis, nebude rozdíl v provozu nikterak zásadní, navíc pokud by to používal na delší cesty ušetří dost na palivu. Diesel nebud epro všechny, což není nikde, ale pokud s tím někdo plánuje jezdit (je hodně firem, řemeslníků, živnostníků) kteří potřebují větší auto a denně jezdí na kšefty, mají větší nájezd. Ti by to určitě uvítali.
A benzin v tom samém aute na 75 tis vychází na cca 36tis. Rozdíl v tomhle případě není takový, ale je. A proto narážím u toho, ze dacii si kupují z ekonomického hlediska, tedy protože je to levné a nechtějí platit dražší servis. Pokud sem dáš servisní plán dacia, můžeme se o tom pobavit lepe