Musí se obejít bez dízlu, který jí klimakteričtí aktivisté a jiní dobrosráczi zakázali :-O:-O:-O
Ovšem až na to to "na první dobrou" vypadá jako vcelku zajímavé, docela velké a snad nepříliš drahé auto, které za (doufejme) roztumný peníz převeze až 7 lidí a nebo 2 lidi a tři (_!_) nákladu
Doplňte do toho rozumný dízl motor, udržte cenu na rozumné úrovni - a máte zaděláno na prodejní hit :yes::yes::yes:
Tak u nás má Dacia za 2020 6800 benzín vs. 1800 nafta (a 1100 LPG)... za 2019 13129 vs.
1292. Francie třeba je tradičně naftová tak tam to třeba bude víc, ale obecně si myslím, že cílovka naftu postrádat nebude.
Jinak souhlas - hezký ideový nástupce Logana MCV.
Nafta by tam byla určitě platná, ale osobně bych se bez ní obešel, ale ta 1,3 by tomu určitě seděla. Jezdit s plným autem se sedmi lidmi to už bude pro jdnanulku celkem zápřah.
Není to sice žádný zázrak, ale 100 kobyl a 200Nm rozhodně není úplně slabý motor. Podívejte se pár let zpět na parametry udýchaných 16istovek, které se v podobných vozidlech běžně instalovaly.
Jde o chovani toho motoru a jeho zivotnost.
Ty "udychane" 1.6 jezdi v pohode dodnes.
Proto je vyrobci prestali delat.
A co je na 100 konove 1.6 udychaneho?
To je uplne normalni motor.
Byly 1.6 s vykonem 55kW.
Tak trhače asfaltu to nebyly. Na druhou stranu jak píšeš byly jednoduché a pokud něco na autě odešlo, nebyl to motor. Ono to celkem jelo, alespoň d kontextu doby, ale musel jsi tomu šlapat na krk, jinak to nezrychlovalo, ale mn adruhou stranu to byla vlastnost atmo motoru. Dnes to turbo bude mít pro většinu lidí příjemnější projev díky tomu, že i ne moc nad volnoběhem bude reagovat na plyn.
Nicméně já měl a mám atmo benzíny rád a vím, na co je ten "klacek" u prostřed, abych podřadil, pokud vyžaduji zrychlení. Naopak dát si kousek prázdné silnice s vytočenou atmosférou je hodně zábavné.
Jak říkáš, problém není 100k, ale těch třeba 150Nm při 4500 nebo kolik ty motory mívaly. Pokud to má se sedmimístným naloženým autem nějak hýbat, tak se musí dát krátké kvalty... a pak je to trošku otrava, pokud s tím jedeš někam na dovolenou a ono to při 130 točí 4000+. To mě asi u těch starších atmosfér typu Focus 2 1.6 prudilo nejvíc.
Jo, na dalnicni presuny 130+ neni 1.6 stavena.
Ale jak casto takovy presun clovek dela?
Nemluvim o obchadacich, co litaji denne mezi Prahou a Ostravou.
Ti si 1.6 urcite nekoupili.
Ale brzo jim nezbyde, nez si koupit elektromobil.
A vo tom to je... nevadi mi, ze elektromobily existuji!
Ale ze je tak drsne tlaci.
Ani 130 mínus.
No já třeba docela často, pro mě nějaká dálnice patří i k běžnému rodinnému využití.
Elektromobily je potřeba tlačit, protože bez tlačení bys byl na 1% podílu, dobrovolně do toho půjde zanedbatelná menšina.
zase neprehanajme, 130 je maximalka vo vacsine krajin nasho geo-priestoru a na taketo jazdenie to postacuje, ja chodim s rodinou dialnice pravidelne cca 170-180km vzdialenost, v najhorsom by som isiel 110-120 km/h a prisiel by som o kolko? 5-10 minut neskor? spotreba je tiez lepsia
urcite je vacsi vykon lepsi, do takehoto auta idealne aspon 120/130k ale je to v podstate bonbonik pre toho, kto si to moze dovolit...neznamena to, ze dnes montuju do aut nepouzitelne motory
Do nějaké míry jo... i30 má 3600 otáček. Jenže to je menší auto... kdybys tak zpřevodoval Joggera 1.6, tak pak s naloženým autem už budeš mít trošku problém. A na můj vkus je i těch 3600 dost... tak jasně, žít se s tím dá, jen říkám, co mi osobně vadilo.
Tak 3600 je podľa mňa na benzín v pohode. O trochu menej točí môj diesel pri 140 tacho a dá sa s tým žiť. :) Ak ten benzín rozumne odhlučnia, tak v danej cenovej kategórii to užívateľom veľmi vadiť nebude.
Co to je za diesel? Mám teď u benzínu 2500@150 a je to balzám na duši - ale jasně, to jsme někde jinde.
Určitě se s 3600 dá žít a určitě by dost kupců Dacie z opatrnosti sáhlo raději po 1.6 atmo... ale osobně si myslím, že i ten litr je uživatelsky lepší. A ideální byla 1.2TCe (stejně jako u koncernu byla asi lepší poslední 1.2TSI... i když podle čísel to nevypadá). 1.3TCe (i ve slabší verzi) by byla super.
Jako ano, ta LPG je docela zajímavá alternativa pro dostatečně dlouhý a ne příliš drahý dojezd. Za sebe bych tam ten dízl asi ponechal, přece jen, skoro 20% zákaníků se rozhodlo pro něj.
Bez dieselu to nejpraktičtější model rozhodně není.
Dobrá zpráva pro konkurenci.
Proč ty lidi takhle od sebe odhánějí? Možná že ani konkurence nebude mít diesel ale lidi by se ke konkurenci možná ani nepodívali, kdyby byl diesel.
naopak, v lowcostu je diesel překážkou. Lidi to kupují, protože to je levné, ale nechtějí/nemají na drahý servis složitého dieselu.Navíc tahle auta nejsou dálničním dostavníkem, tedy vyhození dieselu je naopak logickou volbou s tím, jak se dané auto má využívat.
Furt od sebe odstřiháváš (dle čísel, která uvádí Emel) cca 20% zákazníků, což není zase až tak málo :(
A Renaulťácká 1.5 dCi je do tohoto typu aut skoro "jako dělaná". Vždyť ji do menších aut používali i u Mercedesů
Ano, a preco mi BMW, Citroen a Volvo zerie menej na rovnakej trase? Aj ked Citroen len asi o menej, ale je to pod 6. BMW ma vykonnejsi dvojliter, tiez pod 6. Hmotnost bude priblizne rovnaka +- 100 kg.
Ty máš celkom špecifické problémy s tvojimi kosoštvorcami. Bývalý 1,2 tce s automatom jazdil dával priemer okolo 6,6. Súčasný megane grandtour 1,5 dci s adblue a manuálom má doteraz priemer 4,7 (prvých skoro 5000km) . Mesto alebo diaľnica, nič medzi tým. A s veľkými vlekmi to dáva do 9 na sto
V "posledním normálním" roce 2019 ale méně než 10% (v ČR).
Což já jsem vždycky pro větší pestrost... ale myslím si, že typický nájezd Dacie nebude dostatečný, aby tam ta nafta byla potřeba.
Na druhou stranu třeba Lodgy hodně používají firmy pro své zaměstnance (převážně dělníy) kteří se do toho ráno poskládají a jedou na kšeft. Ty s tím najezdí celkem dost a naložení. Pro ně tam je ta 1,5DCi celkem užitečná.
Ale tak jo, určitě po něm někomu bude smutno... ale prostě nabídka se osekává všude a s těmahle číslama je diesel postradatelnej - minimálně půlka si koupí Dačku stejně, ale třeba s LPG nebo benzínem... a 5% holt třeba půjde jinam.
PS: zajímala by mě francouzská čísla, tam bude nafty určitě víc
Mám pocit, že vůbec nemáš přehled o ničem.
Dieselů jsme měli ve firmě nespočet a ještě pár jich je, i v rodině. V porovnani s benzínem jsou ty náklady na servis rozdílné.
no tak se rozepiš?
Kolik diesel dejme tomu do nájezdu 200 000 spotřebuje více, než benzín na nákladech? Respektive, co pesně se na něm tak nákldně servisuje?
Pracoval jsem 14 let ve znackovem servisu.
Naklady na provoz dieselu je nasobne vyssi, nez dobreho benzinu.
Rozdily se snizuji tim, jak jsou "moderni" benziny slozity.
A 200 tisic km je jen zacatek. Nenechte si to do te hlavy natriskat!
Auto musi vydrzet minimalne trojnasobek.
Ale tak ono to auto vydrží, pokud teda nezrezne na prach. Je otázka, jestli to má smysl udržovat v provozu.
Průměrné nájezdy jsou k dispozici v TUV reportech - čtyř- až pětiletý Logan má průměrně 77, Sandero 59, Duster 69. To je přiznám se víc, než bych čekal... ale ono se v Německu jezdí víc než u nás.
Za 10-11 let mají ta auta typicky 100 -150tkm... takovým tempem bys najel 600tkm za 40 let, to není vůbec relevantní.
Pkud to bude člověk kupovat nové, nebude tolik těch, co by si to nechali o moc více než 200000-250000. Následný majitel už problémy mít může, to nepopírám. Sám jsem na jednom dieselu najezdil 550 000 a jediné, co jsem tam měnil bylo turbo (zlomila se osička). Jinak neměl o moc rozdílné náklady oproti benzínu. Obzvláště v dnešní době. Problém je, pokud člověk s tím neumí jezdit, nebo s tím "nechce" umět jezdit (podlaha hned za studena, olej v nesmyslných intervalech a pod).
tak, aby to bylo srovnatelné, vzal jsem Proace city. kde je diesel i přímovstřik turbo.
Ta má ten 1.5 HDI od PSA, vezmu, že servis bude jednou ročně, častější bude ještě horší.
za 6 let to je cca 75tis na 6 prohlídkách.
U 1.2T to je cca 52tis. Ano, je tam častější výměna oleje, ale Dacia není auto k vysokým ročním nájezdům. A také, ty bys měnil olej po 30tis km?
Pokud sem hodíš servisní plán Dacie, můžeme se podívat. Diesel je a byl vždy náročnější na údržbu. Už to není takový rozdíl, ale v téhle cenové stále znatelný.
Na žádném autě neměním olej v nesmyslných předepsaných intervalech a je jedno, jestli to je diesel, nebo benzín. Nehledě na to, že i dneska má většina benzínů turbo.
Pokud půjde o běžného prvouživatele do těch čtvrt milionu, pokud nebude zanedbávat pravidelný servis, nebude rozdíl v provozu nikterak zásadní, navíc pokud by to používal na delší cesty ušetří dost na palivu. Diesel nebud epro všechny, což není nikde, ale pokud s tím někdo plánuje jezdit (je hodně firem, řemeslníků, živnostníků) kteří potřebují větší auto a denně jezdí na kšefty, mají větší nájezd. Ti by to určitě uvítali.
Pro kupce novych aut ten diesel nebude o tolik vetsi zatez na servis (porizovaci cenu neresme), ale nuzky se zacnou rozevirat u ojetin , kde se tak nejak logicky zacne kaslat na tu udrzbu a pak to zacne coudit a kazit se i kdyz zrovna to dci od Renaultu je solidni diesel.
Tak nafta je nákladná až se něco s.re jinak do 200tkm se mění jen olej a ostatní věci stejně jako u benzínu takže ceny +- stejné.Po té vzdálenosti může být problém s dpf dřív než gpf u benzínu.Mikesus na prohlídku se jede jednou max 2roky/X tkm a pak všechno sám nebo s pomocí
No ja treba na dieslu menim minimalne oleje co 15 tisic km ci jednou za rok. Taky zalezi jak to provozujes, na kratke trasy po meste ta nafta bude problematicka uz drive, nez po 200 tisicich… on i primovstrikovy benzin…
Ja na servise byl pri 28tkm/2rok ale v pulce jsem taky olej delal sam a na nic neprisli.Tenhle slabsi litr ten primovstrik nema uz kvuli lpg verzi.Kdo by koupil naftu do mesta? ...po tom auto nekupovat i kdyby byl najezd i jen 20tkm
No tak se podivej na servisní plán mého prikladu. Oba mají max 1rok. To ze bekdo jezdi jednou za 2 roky nebo 30tis km na výměnu oleje, je jeho vec, že si ničí motor.
Seriózne mi vymenuj servisné náklady na dízel vs benzín na prvých napríklad 200000km. Budú podobné, daj čísla , nie len prázdne reči. Boli časy keď ťahal za kratší koniec dízel - vývoj cr systému, potom dpf a problémy s tým spojené. A potom hop, prišli priamovstrekové benzíny a v prvých generáciach boli nízke náklady na servis benzínov v prd€li. Momentálne už majú svoje novorodenecké chyby asi obe palivá za sebou, takže servis bude zase asi porovnateľný
Příklad tam máš už. A to nemluvím o tom, ze bych mohl třeba hodit servisní plán hybridu. U corolly mi to na 75tis km vyšlo na cca 20tis při výměně po 15tis km. Kdyz bych to srovnal s tím dieselem co jsem uvadel, je tam při výměně po 15tis km na cca 42tis. To uz je dvojnásobek.
A benzin v tom samém aute na 75 tis vychází na cca 36tis. Rozdíl v tomhle případě není takový, ale je. A proto narážím u toho, ze dacii si kupují z ekonomického hlediska, tedy protože je to levné a nechtějí platit dražší servis. Pokud sem dáš servisní plán dacia, můžeme se o tom pobavit lepe
Tak v prvom rade je to isté auto s tou istou výbavou s dieselom voči benzínu o dobrých 1500 € hneď drahšie + za tých povedzme 200 000 km prevádzky je veľmi reálne že ti odídu vstrekovače ,dvojhmota alebo PDF a pri diesli je toto vždy drahšie ako pri benzíne a aj samotná výmena oleja /väčšia olejova náplň /je drahšia ako pri benzíne takže prevádzka dieslu je určite drahšia.Dieslové auto je aj na predok o čosi ťažšie takže aj výmena gúm bude o čosi skôr.
Netrep hlúposti. S Kangoom mi za 250 tis. km neodišlo z toho čo píšeš vôbec nič. Ak je o pár eur drahšia výmena oleja alebo skôr ojazdené gumy (keď jazdíš jak magor, zošúchaš ich veľmi rýchlo na čomkoľvek), ušetríš to postupne nižšou spotrebou a nižšou cenou paliva voči benzínu. Náklady sú s benzínom plne porovnateľné.
To vůbec nevypadá špatně a s cenou začínající na 15000euro zajímavé. Vyriabilita dobrá, kufr taky, sice pokud by někdo jezdil primárně v sedmi, tak mu bude chybět zavazadelník a popravdě i motor, ale pro pět lidí dotačující ve všech směrech se svěžím vzhledem.
Tuším další prodejní trhák, jako je Sandero.
Je škoda, že se nepíše o 1,3 TCe. Na sedmimístnou verzi by se určitě hodil, stejně jako 1,5DCi, který by byl vhodný na delší cesty.
celkově :yes:
je to super, klucove je slovo dostupnost. len jedna vec a to, ze dufam, ze zapracovali na bezpecnosti. ked vozis rodinu a v tom aute isto minimalne tri deti tak to je najdolezitejsie. pametam sa este na velmi tragicku udalost minuly rok, ked sa vlado dolonay s manzelkou zabili v logane. bol to tusim celny naraz zo starou kia sorento. kia sa pri predbiehani nestihla zaradit.
nárazové testy všech aut se dělají tuším v 64 km/h - jakože něco dobrzdíte před pevnou překážkou... pokud je ale kolize v 2x 90 km/h, tak je to špatný i pro volvo
To není tak úplně pravda. Někteří dělají konstrukci auta právě jen kvůli crash testům (64 km/h při 40 % přesazení, 50 km/h při 100 % přesazení do tvrdé překážky a případně americký small overlap). A není to tak dávno, co někteří výrobci šetřili na straně auta u spolujezdce, protože tam se nedělají crash testy (najděte si IIHS video). Rozdíly se lámou právě při nestandardních situacích nebo vyšších rychlostech, které crash testy nezachytí. Věřte tomu, že kdyby seděl ve Volvu, kolo s motorem by se při 90 km/h do kabiny nepodívalo. Možná by konstrukce náraz odvedla do strany a auto by ještě pár metrů pokračovalo dál, aby se energie rozptýlila do delšího času... Za tímhle je obrovský vývoj a Dacia tohle za dané peníze nemůže nikdy nabídnout.
to je sice pravda ale rozdiely tam su v tej kvalite materialov, ono aj kazdych 10km/h zbrzdenia ak maju obe auta AEB dost zavazi
kazdopadne pravdepodobnost takejto nehody, ze zrovna kvoli mierne lacnejsim materialom novej Dacie sa niekto zabije je uplne minimalna a aby bol rozdiel v sanci prezitia podstatne vyssi tak ta cena by bola neumerne vysoka - matematicko-statisticky sa drahsie auto neoplati lebo clovek potom viac cisteho casu zaraba na drahsie auto ako mu zachrani nejake mesiace zivota
Materiály jsou jeden díl skládačky. Volvo se zabývá bezpečností 50 let, Dacia má za úkol vyrábět levná auta. Rozdíly ve vývoji, designu, simulacích pro různé druhy postav, konstrukci skeletu, deformačních zónách... rozdílů budou mraky. Zajímal by mě třeba crash test Dacie zezadu.. Nové Sandero už na tom je lépe a masivní rozdíly jako před 15 lety určitě nejsou, ale i tak bych raději boural ve Volvu než v Dacii.
Na druhou část nereaguji, to je čirá demagogie a beru to jako názor :-)
smutne ze overitelne matematicke a statisticke fakty beries za demagogiu, hold dnes je v kurze len "verit vede" a nie ju aj naozaj poznat, studovat si veci...skoda no
Pokud se srazí dvě stejná auta, tak je to jako kdyby každé narazilo do pevné absolutně nedeformovatelné překážky rychlostí 90. Pokud je to nějaká asymetrická situace (osobák x kamion), no tak to bude horší... v extrému asi až k tomu dvojnásobku rychlosti, ne?
Ano, v extremu, ktery nikdy nenastane (osobak vs. 100t kamion s betonovou deskou misto deformacnich zon), k tomu dojit muze. V realu se to ale bude motat kolem te tve prvni vety, tedy zadne scitani, ale 2 rychlosti pohlcene dvema deformacnima zonama (plusminusautobus :-) ).
Jinak receno ten crashtest o 64kmph do pevne prekazky za me neni vubec mimo. Odpovida to narazu jak do pevne prekazky v te rychlosti tak do cca stejneho velkeho protijedouciho auta po cca 1s brzdeni (kdyz uz resime tech 90kmph).
EuroNCAP má v metodice
a) 50kmh s polovičním překrytím do deformovatelné bariéry vážící 1400kg jedoucí také 50
b) 50kmh s plným překrytím do nedeformovatelné překážky.
Slušná byla i ta 1.2 TCe 85 kW v Dokkeru. Sice pětimístném, ale já jeho nosnost opravdu využíval. Když ne lidmi, tak materiálem, zbožím...A jezdilo to prostě slušně.
Zatím první dojem dobrý a parametry také nejsou špatné. I když jsem doufal i v motor 1,33 TCe.
Diesel nemá dneska pro takové auto smysl (složitost, cena a jen o málo lepší papírová spotřeba).
Říkám to velmi nerad, ale tenhle segment si nechal takový VW G ujet.. Jestli je to záměr dozorčí rady, nebo absencí fabriky v regionech typu Rumunsko a Maroko bez různých Povšíků, těžko říct. Renault se s dáčií se konečně dostává na úroveň z podřadných kvalit na akceptovatelnou a koncern na tohle bohužel nemá žádnou odpověď, krom opuštění segmentu A0. Je vidět, jak třeba světla prodávají, led pásky rovnou v základu, zadní světla vypadají jako jako Volvo. A prodeje v EU jsou toho, že Renault levná auta umí, dokladem. Snad na tom bude líp i kvalitou než dosud.
Záleží co myslíš "tímhle segmentem". Pokud sedmimístné "něco jako SUV", tak to VW má... jen v jeho pojetí je to auto za mega+.
A ano, VW se nehrne do toho prodávat velká auta za málo peněz. Dacie je úspěšná co do kusů, už méně co do marže... a celé to závisí na tom, za kolik dostane techniku od Renaultu... a jestli pak takové Sandero třeba nepožírá Clio.
Každopádně - tohle je teď jen takové cvičení na dalších třeba 10 let... to už nemá pro VW cenu se v tom nějak moc angažovat.
Těch úvah o "levném VW" bylo za posledních 20 let spousta... ale zřejmě jim to prostě ekonomicky nevychází. Ostatně, teď ta rentabilita "dostihla" už i Fabii kombi, která by se jistě prodávala s lepší marží, než něco takového (velké levné auto).
Na kombi v B segmente už nemá nikto odpoveď okrem Fabie Tour. Dacia to tiež posunula do C segmentu, takže to môže priestorovo konkurovať napríklad litrovej i30 Kombi.
Okrem toho zvýšenia výkonu na 110 koní (Sandero má 91k) ma zaujalo, že už to nie je nepriamy vstrek, ale zase priamy. Aký je dôvod? Tuším to začali dávať aj do Méganu.
Škoda, že nemá 3x ISOFIX ve druhé řadě sedadel jako Dokker, snad alespoň bude možné dát na prostřední sedadlo dětskou sedačku montovanou na bezpečnostní pás.
Nie, kupi si velke auto a deti bude na 2x vozit :-D Tiez som pozeral, ze to nema ani isofixy, ani v tretom rade ako Touran. Ani vpredu, ako ostatne Renaulty. Potom budu plakat, ze sa to nepredava.
Hele, zkoušel jsi někdy REÁLNĚ narvat 3 dětské sedačky na zadní lavici?
Víš, do kolika (jak málo) aut se skutečně vejdou?
Neteřinka s jejím chlapem mají 3 děcka, všechna "sedačkou povinná", takže vím, jak těžce sháněli něco, kam se dozadu ty 3 sedačky skutečně vejdou
Jasne, realne vozim 3 autosedacky vzadu :-) Teraz prezradim tajomstvo, existuju modely, ktore su na to prisposobene, maju odnimatelne bocne ochranne prvky a takto vedla seba vojdu asi dp kazdeho auta. Problem je v tom, ze skoro ziadne auto nema 3 isofixy vzadu (lebo by tam vraj nevosli 3 autosedacky, co je samozrejme blbost). Dalej je problem, ze nedali ani isofix dopredu, aj ked to platforma umoznuje, Clio a Captur to tak maju.
som skepticky, treba to vidiet nazivo a vyskusat, sirku to ma podobnu ako ine bezne kombi takze zazraky necakam...Berlingo ma na papieri +6cm sirky ale zase ide o to kde sa to meria, ako su robene vyplne dveri, ci su vzadu sedacky nejakoe tvarovane atd atd
To se povedlo. Osobně si myslím, že Dacia udělala dobře, když nešla cestou "víc SUV", jak tipoval Emel a já bych si vsadil, že má pravdu. Tohle je opravdový ideový nástupce prvního Loganu MCV, rozhodně víc MPV, prostorné, s hodně dobrou variabilitou, velkým kufrem a mnoha možnostmi jak vyřešit přepravu nákladu i osob. Praktické auto jak má být.
Úlitbou fenoménu SUV je vlastně jen oplastování, což asi nikoho neurazí, a pak luxusní světlá výška, která se bude hodit jak živnostníkům, tak chalupářům a domkářům. A vlastně na našich tankodromech obecně. A na rozdíl od Lodgy, Jogger vypadá jako by se při vývoji přece jen nějaký designér zúčastnil.
Vadí mi (ne)výběr motorů, snad tam později tu 1.3 TCe nasadí. Jinak má ale Jogger podle mého nakročeno k úspěchu.
Souhlasím s tebou Woody, tohle je trefa a ideový nástupce MCV. Jen ten výběr motorů dost kulhá. 1.3TCe 96/110kW bude citelně chybět. Hybrid bude určitě dost drahý…
Jj tomu rozumím, jenže např. Clio e-Tech začíná na 580tis Kč. Tj dát 600k za Dacii se asi nikomu chtít dát nebude, takže to bude v podstatě zbytečná investice. Ta 1,5 dCi by se s přehledem vešla do 500k a na rozdíl od hybridu by i něco utáhla ;-)
Tak nevím, čím jezdíš ty, ale technika Clia u verze e-Tech max 650kg nebržděný a max. 900kg bržděný, ani malý karavan to nedá 😉 Dost pochybuji, že na tom Jogger bude jinak… Jasně, ten kdo má tažný jen na držák na kola nebo malý vozík na sem tam převoz věcí z hobby marketu, tak tomu je to jedno 😉
Jestli Jogger bude nataženou technikou Clia se všemi negativy koncepce, tak bych to furt negativně nebral. Kdo chce “siláckou” Dacii, je tady Duster s 4x4 a silnějšíma motorama. Pokud chce někdo větší auto na tahání karavanu, Dacia na to jednoduše není vůbec zacílena…z principu na to musí být v nabídce nějaký Renault nebo X-Trail v alianci.
Proto říkám, že nevím jak to má renault. Ale je to ukázka, ze hybrid může táhnout i dostatečně těžké vleky. Jen to v rámci úspor nespíš renault neumožňuje. Toyota to u většiny taky dělá.
JE to divne. Vsichni opousti segment MPV a pritom prostorne auto jako byl espace vsichni chteji a z nouze ted kupuji vsechny ty travelery, Trafic spaceclassy, spoacetourery a pod. Zatimco drazsi automobilky (Ford, koncern, Renault) opousti prakticka (Galaxy, Sharan, Espace) auta, Dacia ten segment otevira a da se ocekavat, ze diru na trhu vyplni. Espace to sice neni, ten byl vetsi, ale ja bych se dnes uz Dacie rozhodne nebal. Koneckoncu i korejcu uz se dnes lide prestali bat. Po zkusenosti s chudobkou Rapidem jsem poslednimi Daciemi nadsen.
Myslím, že problém byl v ceně a malých prodejích.
Sharany se prodávaly za mega už před zdražováním a udělat takový auto teď jako novou generaci, tak by bylo ještě o hodně výš. VW to vyřešil šalamounsky a postavil novýho Multivana na MQB... no uvidíme.
S-Max je skvělý auto. Jeho konkurence buď skončila (C8), zestárla (Sharan) nebo zešvihlila (Espace)... přesto je na 20t za rok v Evropě (2019 a 2018, pandemický rok nepočítám) - z toho se nedá vyžít asi.
Celý MPV jsou loni -43%, letos za 1-6 -19% při růstu trhu 26%.
no tam je hlavne problem ten, ze vsetky miliardy isli do vyvoja SUV/crossoverov a len vdaka tym miliardam z toho spravili znesitelne auta...do MPV by stacilo naliat mozno len tretinu toho co dali do vyvoja SUV a boli by to lepsie auta ako su SUV
takze zostali uz len SUV, MPV technologicky tak 10 rokov stare, automobilky ich uz len dotlacaju lebo vedia ze kto to potrebuje tak si to kupi tak na tom aj skusaju ryzovat