Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Dacia Jogger je tady! Sedm míst časem doplní hybridní pohon

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 3. 9. 2021 • 10:13
42
119
Zobrazit náhledy (42)
Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger

Značka Dacia představuje svůj nejpraktičtější mode Jogger. Pojme až sedm cestujících a obejde se bez dieselu.

Automobilka Dacia dnes oficiálně představila dlouho očekávaný model Jogger, jenž má v hierarchii značky zaujmout roli praktického rodinného vozu a stát se nástupcem populárních praktiků jako Dokker či Logan MCV. Výrobce říká, že Jogger je po novém Sanderu, Dusteru a elektrickém Springu čtvrtým klíčovým pilířem značky. Do roku 2025 chce Dacia uvést na trh další dvě novinky.

„Dacia znovu mění pravidla hry, protože na trh opět uvádí všestranné a dostupné rodinné auto. Jogger s pěti nebo sedmi místy ztělesňuje ducha naší značky,“ říká šéf automobilky Denis Le Vot. „Díky všestrannosti, rekordnímu prostoru, modularitě a atraktivnímu robustnímu designu je Jogger jako stvořený pro dobrodružství. Zároveň vůz zdůrazňuje závazek naší společnosti, která chce zajistit mobilitu dostupnou pro všechny,“ dodává.

Dlouho se spekulovalo o tom, co přesně vlastně bude Jogger za vůz. Zdali se bude více podobat modelům kategorie SUV, nebo vsadí spíš na vymírající druh MPV. Nakonec je to takový zajímavý kříženec „empévéčka“ s kombíkem. Příď se designově výrazně neliší od nové generace Sandera, vzadu ale potěší velkými prosklenými plochami a nesvažující se střechou, což je samo o sobě příslibem praktické kabiny.

Novinka nabízí pět nebo sedm míst. V obou případech je 4547 mm dlouhá, 1784 mm široká a 1632 mm vysoká (včetně střešních ližin, které jsou po vzoru Sandera modulární). Rozvor má hodnotu 2897 milimetrů. Pětimístné provedení nabízí zavazadelník s objemem 708 litrů, sedmimístná verze zvládne 565 litrů, případně 160 litrů, je-li třetí řada vzpřímená. Kufr však lze maximalizovat na parádních 1819 litrů a pod otevřeným víkem vznikne prostor 2012 milimetrů, takže ani nakládání větších věcí by nemělo představovat zásadní problém.

Jogger sází na robustní styl, který podtrhují ochranné plasty kolem karoserie i světlá výška 200 milimetrů. Přední světlomety dostávají diodovou techniku a mají nový podpis ve tvaru písmene Y. O modulárních ližinách už byla řeč, na novince rumunské značky samozřejmě nesmí chybět ani promyšlené poklice Flex Wheel, které důvtipně ukrývají plechové kolo a na první pohled se tváří jako „liťák“. Tuhle inovaci si můžete připomenout videem níže:

video

Kabina se chlubí čtyřiadvaceti litry úložného prostoru. Ani pojetí interiéru se od Sandera výrazně neliší, všimnout si můžeme shodného multimediálního systému i dekoru na přístrojové desce. Líbí se nám zachování otočných ovladačů pro ovládání klimatizace, stejně jako klasická tlačítka obsluhující drtivou většinu důležitých funkcí vozu. Také Jogger zvládne v nejvyšší specifikaci infotainmentu služby Apple CarPlay a Android Auto bez kabelu, což dnes stále ještě není samozřejmost.

Jogger je posazen na moderní alianční architektuře CMF-B, díky čemuž se dočkal plejády bezpečnostních a asistenčních systémů. Posádka se může spolehnout na automatické nouzové brzdění, hlídání slepého úhlu, asistenta pro rozjezd do kopce či dokonce parkovacího asistenta!

Novinka se zatím představuje s přeplňovaným zážehovým motorem TCe 110. Jde o litrový tříválec s výkonem 81 kW (110 k) a 200 newtonmetry točivého momentu, jenž je spojen se šestistupňovou manuální převodovkou a parametry posílá na přední kola. Agregát dostává lehčí hliníkový blok, filtr pevných částic, variabilní časování ventilů či variabilní olejové čerpadlo. To všechno má zvýšit efektivitu a naopak snižovat spotřebu a emise CO2.

Alternativu ke klasickému benziňáku představuje provedení Eco-G, což není nic jiného než tovární zástavba LPG. Na podrobné technické podrobnosti si ještě musíme počkat, označení Eco-G 100 však avizuje, že pohon nabídne shodných 74 kW (100 koní) jako Sandero. Dvě nádrže (50 l na benzin, 40 l na LPG) mají obstarat dojezd až 1000 kilometrů bez nutnosti tankovat. Oproti srovnatelnému zážehovému motoru jsou prý emise „plynovky“ o asi 10 % nižší.

Ani tím ale Dacia nekončí. V roce 2023 přidá do nabídky hybridní pohon, ostatně se chce Jogger stát nejdostupnějším sedmimístným modelem s hybridním pohonem na trhu. Hybrid se bude skládat z atmosférické šestnáctistovky a dvou elektromotorů. V kombinaci s malou 1,2kWh baterkou má až 80 % cest po městě zvládnout v plně elektrickém režimu. Smutní tak nejspíš zůstanou jen fanoušci naftového pohonu, o dieselu nepadlo při představení novinky ani slovo.

Dacii Jogger si poprvé prohlédneme naživo příští týden na mnichovském autosalonu. Přímo z místa vám pak přineseme bezprostřední dojmy. Otevření objednávek je v plánu na podzim letošního roku, u prvních dealerů by se vůz měl objevit v únoru 2022. Do té doby automobilka jistě prozradí i české ceny.

Ohodnoťte Dacii Jogger jako ve škole:
  • 1
    81,5%
  • 2
    10,9%
  • 3
    4,7%
  • 4
    0,9%
  • 5
    2%
Děkujeme za váš hlas.
Celkem hlasovalo 1929 čtenářů.

Související články

Témata
20. 9. 2021 19:18
SUV
Ani náhodou se to nevyrovná 7 místnému Subaru Tribeca v žádném z parametrů, možná snad spotřebě, ale jinak není o co stát.
17. 9. 2021 11:13
Re: opousteny segment
no tam je hlavne problem ten, ze vsetky miliardy isli do vyvoja SUV/crossoverov a len vdaka tym miliardam z toho spravili znesitelne auta...do MPV by stacilo naliat mozno len tretinu toho co dali do vyvoja SUV a boli by to lepsie auta ako su SUV

takze zostali uz len SUV, MPV technologicky tak 10 rokov stare, automobilky ich uz len dotlacaju lebo vedia ze kto to potrebuje tak si to kupi tak na tom aj skusaju ryzovat
17. 9. 2021 11:05
Re: ISOFIX
som skepticky, treba to vidiet nazivo a vyskusat, sirku to ma podobnu ako ine bezne kombi takze zazraky necakam...Berlingo ma na papieri +6cm sirky ale zase ide o to kde sa to meria, ako su robene vyplne dveri, ci su vzadu sedacky nejakoe tvarovane atd atd
17. 9. 2021 10:39
Re: Obejde se bez dízlu??
zase neprehanajme, 130 je maximalka vo vacsine krajin nasho geo-priestoru a na taketo jazdenie to postacuje, ja chodim s rodinou dialnice pravidelne cca 170-180km vzdialenost, v najhorsom by som isiel 110-120 km/h a prisiel by som o kolko? 5-10 minut neskor? spotreba je tiez lepsia

urcite je vacsi vykon lepsi, do takehoto auta idealne aspon 120/130k ale je to v podstate bonbonik pre toho, kto si to moze dovolit...neznamena to, ze dnes montuju do aut nepouzitelne motory
Avatar - wakantanka
5. 9. 2021 21:33
Re: Re: Re: Re: Obejde se bez dízlu??
2,9 CRDi, 136 kW, prevodovke chýba 6, čo už, diaľničné tempo by dával aj plne naložený o 700 - 800 otáčok nižšie. :)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud