Novinky

Zpět na článek

Toyota ve velkém investuje do baterií, mají být levnější a vydržet déle

41 komentářů

vlacil
Zdá se, že Japonští úředníci a i technici jsou zdaleka chytřejší, než úředníci z Bruselu, kteří rozhodují v Evropě i o budoucím technickém vývoji. Bože jak může pouhý úředník, i když s tzv. vědecky podloženými výzkumy, ale které si dle vlastní potřeby sám vybral a použil, rozhodovat o vědeckém a technickém směřování, to mi hlava nebere? O rozumném přístupu asiatů svědčí i to, že jadernou energii nadále Japonci považují za tzv. čistou a v budoucnu využívanou a počítají s ní jako se stěžejní složkou v energetickém mixu své země. To tzv. Eurohujeři ne, tady v Evropě si raději podřežeme energetickou větev na které sedíme a doufáme, že celý svět nás bude zeleně následovat. Jak je vidět na Japoncích, tak se toho asi nikdy nedočkáme, řekl bych zaplaťpánbůch. A ještě dodám, že nejsem ale ani trochu protiekologický, ale pánové z Bruselu, takhle jak si to lajnujete, tak to určitě fungovat nebude!!!
Avatar - Beefcake
Beefcake
"Bože jak může pouhý úředník, i když s tzv. vědecky podloženými výzkumy, ale které si dle vlastní potřeby sám vybral a použil, rozhodovat o vědeckém a technickém směřování, to mi hlava nebere?" nahrad si slovo uradnik priemernym citatelom aj tohto fora.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Kdo tu říká, že má o technickém směřování Evropy rozhodovat čitatel fóra?
topten
ale houby s voctem
"Japonci ani po deseti letech od havárie Fukušimy nemají jasno, jak dál s jadernou energií"
https😐/ekonomickydenik.cz/…adernou-energii/

a pamatujes na dieselgate pred 6 lety?
ojrourednici dali automobilkam 3 roky na to , aby chrochty plnily laboratorni limity NOx i v realu.
a plnej ty limity i v realu nebo ne??
a pamatujes toho kvikotu kolem toho ???
ja si nemyslim, ze prumernej ojrourednik se svym tymem je hloupejsi nez zdejsi prumernej diskuter
Avatar - Anonym
Anonym
No jo, postavit si JE s konvenčními rekatory chlazenými vodou v záplavové (tsunami) zóně s nedostatečnou ochranou je blbý, to pak těžko vedět jak dál.

Kdyby byli japonci taková hlavička jak se tvrdí, dávno si vyvinuli vlastní rekator chlazený sodíkem či olovem, nemuseli to narvat do oblasti ohrožené tsunami a mohli být v pohodě.

Kdo umí, umí (čína, rusko), kdo neumí - čumí (japonsko)

See You later green commrade 😄 😄 😄
Avatar - Beefcake
Beefcake
Regulerny pako, co viac dodat.
IPace
navrh EK byl konzultovan se zastupci vsech v Evrope sidlicich automobilek a s aktualnim znenim ktere ani zdaleka neproslo schvalenim Evrospkym Parlamanetem souhlasili, takze bud v Evropskych automobilkach nemaji dostatecne technicky vzdelane lidi a nebo ano, a souhlas vydali z duvodu ze s tim souhlasej a vedej ze to splnej relativne na pohodu

mimo jine proc by oficialne v tiskovych zpravach dane Automobilky jedna po druhe nasledne vydavali prohlaseni ze se spalovacimi motory skonci mnohem drive nez nastane onen rok 2035? 😒]

vedeni automobilek moc dobre chape a vi, ze v roce 2035 bude i bez EU o spalovaci motory tak malej zajem diky narodnim danim, ze je stejne nebude davat smysl vyrabet a nabizet ikdyby EU zadnou normu o nulovych emisich nepripravila, tam kde to smysl davat bude tak budou a jsou i v tom navrhu vyjimky
ofiko to mas tu pro 2025 a 2030, pro 2035 zatim nic schvaleno nebylo https😐/ec.europa.eu/clima/policies/transport/vehicles/regulation_cs#tab-0-0
a schodli se na tom Parlament u rada ministru clenskych zemi, tedy i nas Cesky ministr dal souhlas a nasi europoslanci s tim souhlasili
Arese
traveldrive
Už s tým autofórom neotravuj, tí napíšu pravdu a niečo rozumné, len keď sa pomýlia. Ale čo sa čudujem, takisto píšeš aj ty...
Hendly
Nejsi ty sám pan Prokopec? 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Fanatičí němečtí zelení bolševici už jedou https😐/www.idnes.cz/…044_automoto_fdv

Sem zvědav, zda si to německé ovce nechaj líbit
Bojkas
Přestaň číst ten sputnik, vždyť se ti pak smějí všichni s vyšším IQ, než má opice. 😁 Už první věta je totální zvratek. Třeba ve Škodě patří Enyaq k autům s NEJVYŠŠÍ marží, Tesla má na Modelu 3 35% marži. 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Tesla by bez kšeftování s kryptoměnami a bez dotací a kšeftů s emisními povolenkami byla neustále ve ztrátě.
topten
milijooon nebo bilijooon
kdo se v tech nulach ma vyznat
sekyra jen o 6 radu
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
VW trucuje, měl si vzít jak nabízela toyota hybridní technologii nebo místo jedné spojky bude jen vyrábět dvouspojkový převodovky, tak nemusel mět ani jednu třecí spojku a mohla být nová fabia hybrid.
Avatar - Adminisrator
Adminisrator
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Michal220
1,5miliónu j jenu je ca 300tisíc Kč-no asi redakce použila špatnou kalkulačku 😁 nebo je vývoj baterií tak levný
PowerHouse
Jsem překapen. Obrovský baterkový optimismus, velice rychlý nástup solid state.

"Automotive News prozradil, že od roku 2025 chce automobilka nabízet především elektromobily osazené právě bateriemi s pevným elektrolytem"

Pokud ten nástup se solid state baterkami bude tak rychlý, ... .
DonVito
To je panecku dedukce😒br /> "Procentuální rozdělení ovšem automobilka nezveřejnila, což naznačuje, že do vodíku evidentně stále vkládá velké naděje."
😁

Do vodiku v individualni osobni doprave muze vkladat velke nadeje uz jen chorobny vodikovy optimista...
Realita je jinde.
topten
jj, vodik bude v kamionove doprave, elektrika v osobni
do 20 let bude dost zelenyho vodiku vyrobenyho vysokoteplotni elektrolyzou vody z elektriky vyrobene ve FVE, kterej nahradi uhelne elektrarny
ekvivalent energie z temelina vyrobi FV panely na plose 10tis ha, tedy 100km2
jen repka se pestuje na 400tis ha, do biopaliv jde repka z cca 160tis ha.
FV panely na plose, na ktere se pestuje repka do biopaliva s pouhym 5% podilem, pokryje celkovou energetickou potrebu u nas
Avatar - Anonym
Anonym
A kolik vyrobí ty panaly v zimě, bolševickej utopisto? 😄 😄 😄

Povídej, přehánej, od října do začátku dubna to vyrábí nula nula NIC!!!!!!!¨

Jde demagogové a utopisti, následníci sovětských utopistických pavědců!
topten
pomoci vysokoteplotni elektrolyzy pres leto vyrobis dost vodiku, z kteryho behem 5 zimnich mesicu nazpatek vyrobis elektriku
HLUPACKU
Avatar - Anonym
Anonym
Strašně efektní vyrábět vodík a z něho zpátky elektriku 😄 😄 😄 😄

3x násobná spotřeba energie - nejdřív pohánět zařízení na výrobu vodíku - to pojede ne elektriku, pak vodík skladovat a chladit - elektrika, pak z něj zpátky vyrobit elektriku - zas elektrika. Vyplácané miliardy terawattů k ničemu.

zatímco efektivní JE vyrobí energii a rovnou jí použiju 😄
A když jí náhodou nepoužiju, můžu z ní vyrobit taky ten vodík.

Prostě stalinističtí bolševický utopisti ala Lysenko a Mičurin. Vymyslíme největěší deibilitu pod sluncem a budem si myslet že to bude fungovat a že poručíme větru dešti.

Opakujete se 😄 😄 😄 😄
to už tady bylo 😄
JosefBrofsky
To je jedno. Rozhodující je, že se vodík natankuje během pěti minut, na rozdíl od hodinových nabíjení elektroaut.
Avatar - Anonym
Anonym
A až vám ty vodíkové zásobníky odpálí teroristi nebo vám ta nestabilní sragora, vysoce výbušná bouchne díky technické závadě a lidskému šlendriánu, to bude ohnostrojů co 😄 😄 😄
Arese
Avatar - Mikesus
Mikesus
To musíš kvůli odkazů psát další příspěvek? Je přehlednější, kdzy to je v jednom. A je i větší pravděpodobnost, že na to někdo klikne, než když budešstakhle plevelit diskuzi
Arese
Avatar - Anonym
Anonym
škoda brzy krachne, její prodeje na klíčových trzí pradaj o 15-60% 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄


čína, británie, rusko, bělorusko, německo atd
JosefBrofsky
Škoda je předraženej šmejd ...
Arese
Avatar - Beefcake
Beefcake
Je pekna sracka, plna dojmologie.
host60
Článek začíná totálním nesmyslem v částkách dolar - jen, jak mám potom věřit tomu ostanímu?
PowerHouse
pouze na politické žvásty.

Vůbec zde nekomentujete nástup solid state baterek. To je podle mě hlavní informace v článku, ale Vás to nezajímá.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Tady technologie realne nikoho nezajima. Nevsiml jsem si, ze by tady probehla zprava o tom, ze Toyota uz bude letos montovat do aut novy typ Ni-MH baterie, o ktere tvrdi, ze zlevni baterie do elektromobilu asi o 30%.
Avatar - Anonym
Anonym
na zázračné baterie čekáme už 35 let a to nejen v amoobilové oblasti. zatím třeba u spotřební elektroniky paltí, že baterky sou za 3 roky totálně KO....
Mino21
Na zázračné baterie čeká snad jen ten, kdo chce, aby se nikdy neobjevily. Ti ostatní spíše očekávají postupný vývoj (nová technologie obvykle díky dětským nemocem začíná tam, kde končí ta stará). Takže nějakou skokovou revoluci bych nečekal.
JosefBrofsky
Jestli nepřijde skoková revoluce, jsou bateriová elektroauta odsouzena k neúspěchu.
Michal220
Zajímá ale už tolik výrobců se chvástalo revolučními bateriemi a kde nic tu nic.Dlouhá výdrž-rychlý nabití a nízká cena nejdou zatím k sobě.Ještě pár let si počkáme-vývoj jde dopředu když investují všichni.
Avatar - Anonym
Anonym
přesně tak, utopistické sliby
Avatar - Ringhofer
Ringhofer
Podle autora z velkolepého webu ACZ se 1,3 miliónu JPY rovná několika miliardám USD.... Opravdu?!